Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;

Ιστορικά γεγονότα, καταστάσεις, αναδρομές
πατησιωτης
Δημοσιεύσεις: 40214
Εγγραφή: 06 Ιαν 2019, 06:41
Phorum.gr user: πατησιωτης
Τοποθεσία: ΑΘΗΝΑ

Re: Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από πατησιωτης » 10 Σεπ 2023, 17:23


Άβαταρ μέλους
Ζαποτέκος
Δημοσιεύσεις: 10205
Εγγραφή: 14 Ιαν 2019, 17:08

Re: Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Ζαποτέκος » 20 Σεπ 2023, 22:54

Μια ελληνική συνέχεια. Ο Νικόλαος Καταφλώρων γράφει ( 12oς αι. ) σε κάποιον αξιωματούχο που είχε γίνει διοικητής Ελλάδος , δηλαδή των Ελλαδικών . ( Απ' το κείμενο φαίνεται πως απ' τους "Ελλαδικούς" αποκλείονται γεωγραφικά οι Αιτωλοί και οι "Θεσσαλοί" ). Σαν διοικητής φέρθηκε πολύ καλά και δεν καταλήστεψε φορολογικά τον πληθυσμό. Τον εγκωμιάζει και του λέει :
Εικόνα
Εικόνα
Εικόνα
σελ. 119 - 121
https://www.academia.edu/44335195/Nikolaos_Kataphloron

Εικόνα
( Το τελευταίο Αθηναίους πρέπει μάλλον να διορθωθεί σε Έλληνες ).
Εικόνα
σελ. 128 - 129


Μια διάκριση των αρχαίων Ρωμαίων και των Βυζαντίων.
Εικόνα
Εικόνα
σελ. 154 - 155

Υ.Γ. Στον παραπάνω σύνδεσμο, στην σελ. 206, ο Ευθύμιος Τορνίκης αποκαλεί "Καδμίους" αρχαιοπρεπώς τους σύγχρονούς του Θηβαίους. Και στην σελ. 196 η Βυζαντινή Αυτοκρατορία ονομάζεται γη Αυσόνων ( Αυσονία στη νεοελληνική απόδοση ).
Εικόνα
… εις μικράς μεν ατυχίας ευρεθήσεται φίλος, εις μεγίστην δε και επιμένουσαν συμφοράν μηδείς σε πλανήση , φίλος ουκ έσται . ( Στρατηγικόν Κεκαυμένου )

Άβαταρ μέλους
George_V
Δημοσιεύσεις: 34636
Εγγραφή: 17 Ιούλ 2018, 23:08
Phorum.gr user: George_V
Τοποθεσία: Kαλαμαι

Re: Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από George_V » 20 Σεπ 2023, 23:06

Noμιζω ότι κολλάει ως ενα βαθμο εδώ.

https://eleftheriaonline.gr/ellada-kosm ... politismoy
Ειμαστε η μοναδικη χωρα με Χατζηαβατη στην Κυβερνηση και Καραγκιοζη στην Αντιπολιτευση.

Chronicle
Δημοσιεύσεις: 678
Εγγραφή: 11 Σεπ 2018, 07:56
Phorum.gr user: Chronicle

Re: Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Chronicle » 23 Σεπ 2023, 20:01

Ζαποτέκος έγραψε:
20 Σεπ 2023, 22:54
Μια ελληνική συνέχεια.
Ωραίο! Άλλη μια απόδειξη ότι το "Έλλ-" ουδέποτε εξέπεσε σε αποκλειστικά γεωγραφικό όρο αλλά διατήρησε και το εθνολογικό του περιεχόμενο. Όπως ακριβώς βλέπουμε στον Ζώσιμο, στον Μαλάλα, στον Προκόπιο, στον Ευάγριο, στο Πασχάλιο Χρονικό, στον Αρέθα ή στο Χρον. Μονεμβασίας ότι το ο όρος "Έλλ-" δηλώνει και έκφραση μνήμης για την προγονική σύνδεση του ντόπιου πληθυσμού με την ελληνική αρχαιότητα.

Άβαταρ μέλους
Ζαποτέκος
Δημοσιεύσεις: 10205
Εγγραφή: 14 Ιαν 2019, 17:08

Re: Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Ζαποτέκος » 24 Σεπ 2023, 17:51

Chronicle έγραψε:
23 Σεπ 2023, 20:01
Ζαποτέκος έγραψε:
20 Σεπ 2023, 22:54
Μια ελληνική συνέχεια.
Ωραίο! Άλλη μια απόδειξη ότι το "Έλλ-" ουδέποτε εξέπεσε σε αποκλειστικά γεωγραφικό όρο αλλά διατήρησε και το εθνολογικό του περιεχόμενο. Όπως ακριβώς βλέπουμε στον Ζώσιμο, στον Μαλάλα, στον Προκόπιο, στον Ευάγριο, στο Πασχάλιο Χρονικό, στον Αρέθα ή στο Χρον. Μονεμβασίας ότι το ο όρος "Έλλ-" δηλώνει και έκφραση μνήμης για την προγονική σύνδεση του ντόπιου πληθυσμού με την ελληνική αρχαιότητα.
Ξέρεις ο κος Σιαμάκης τι καπνό φουμάρει ; :p2:
https://philologus.gr/

Γενικά μου είχε αφήσει μια καλή εντύπωση https://www.youtube.com/watch?v=9N2SXe_tfAU :003: , αλλά διαβάζοντας αυτό https://philologus.gr/2/50----2000--31- ... 5-14-19-35
SpoilerShow
Σύμφωνα μὲ τοὺς δύο μόνο ἱστορικούς, ποὺ ἱστοροῦν τὴ μάχη τῶν Θερμοπυλῶν, τὸν Ἡρόδοτο (7, 202 - 233) καὶ τὸν Παυσανία (10, 20, 1 - 5), στὴ μάχη αὐτὴ (480 π.Χ.) ἐπὶ πέντε μέρες πολέμησαν γενναία 50.000 (πενήντα χιλιάδες) Ἕλληνες, ἀπὸ τοὺς ὁποίους σκοτώθηκαν περίπου οἱ μισοί (25.000). εὐγενέστερη ὅλων ἦταν ἡ θυσία τῶν 500 πεσόντων Μακεδόνων. διότι ὅλοι οἱ ἄλλοι Ἕλληνες πολεμοῦσαν γιὰ τὰ ἐδάφη τους καὶ τὴν ἐλευθερία τους, ἐνῷ οἱ Μακεδόνες μόνοι πολεμοῦσαν κι ἔπεσαν γιὰ τὰ ἐδάφη καὶ τὴν ἐλευθερία τῶν ἄλλων˙ τὰ δικά τους ἐδάφη ἦταν ἀπὸ δεκαετίες περσικὴ ἐπαρχία. καὶ μόνο τοῦ Λεωνίδα καὶ τῶν 300 Σπαρτιατῶν του ἡ ΄΄θυσία΄΄ ἦταν βρόμικη ὕπουλη καὶ ἀνθελληνική, ἐπειδὴ ἔγινε μὲ διαταγὴ ἄνωθεν,
και βλέποντας αυτό https://philologus.gr/vivlos/296-vivlos προβληματίζομαι. :102:
… εις μικράς μεν ατυχίας ευρεθήσεται φίλος, εις μεγίστην δε και επιμένουσαν συμφοράν μηδείς σε πλανήση , φίλος ουκ έσται . ( Στρατηγικόν Κεκαυμένου )

Άβαταρ μέλους
Pertinax
Δημοσιεύσεις: 1528
Εγγραφή: 20 Απρ 2018, 23:29

Re: Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Pertinax » 24 Σεπ 2023, 21:31

Ζαποτέκος έγραψε:
20 Σεπ 2023, 22:54
Μια διάκριση των αρχαίων Ρωμαίων και των Βυζαντίων.
Εικόνα
Εικόνα
σελ. 154 - 155
Γεωγραφική είναι η διάκριση. Ο "ημέτερος Βυζάντιος" (ο αποδέκτης του λόγου) είναι πιο θαυμαστός από τους αξιοθαύμαστους προγόνους μας Φάβιο Μάξιμο, Αύγουστο και Πομπήιο.

Σύμφωνα με τον Πολέμη (βλ. εισαγωγή), ο άγνωστος αποδέκτης του λόγου ενδεχομένως ήταν ο Αλέξιος Αριστηνός, για τον οποίο ο Νικηφόρος Βασιλάκης αναφέρει πως ήταν "Ρωμαίος εξ Αινείου το γένος" και τον συγκρίνει σαν ρήτορα με τον Κικέρωνα (Μαλατράς, Το Γένος των Ρωμαίων τον 12ο αιώνα, σ. 85)

Άβαταρ μέλους
Ζαποτέκος
Δημοσιεύσεις: 10205
Εγγραφή: 14 Ιαν 2019, 17:08

Re: Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Ζαποτέκος » 24 Σεπ 2023, 23:14

Pertinax έγραψε:
24 Σεπ 2023, 21:31
Ζαποτέκος έγραψε:
20 Σεπ 2023, 22:54
Μια διάκριση των αρχαίων Ρωμαίων και των Βυζαντίων.
Εικόνα
Εικόνα
σελ. 154 - 155
Γεωγραφική είναι η διάκριση. Ο "ημέτερος Βυζάντιος" (ο αποδέκτης του λόγου) είναι πιο θαυμαστός από τους αξιοθαύμαστους προγόνους μας Φάβιο Μάξιμο, Αύγουστο και Πομπήιο.

Σύμφωνα με τον Πολέμη (βλ. εισαγωγή), ο άγνωστος αποδέκτης του λόγου ενδεχομένως ήταν ο Αλέξιος Αριστηνός, για τον οποίο ο Νικηφόρος Βασιλάκης αναφέρει πως ήταν "Ρωμαίος εξ Αινείου το γένος" και τον συγκρίνει σαν ρήτορα με τον Κικέρωνα (Μαλατράς, Το Γένος των Ρωμαίων τον 12ο αιώνα, σ. 85)
Αναφέρεται πουθενά αλλού στο κείμενο η λέξη "Ρωμαίοι" για να καταλάβουμε αν εννοεί τους Βυζαντινούς ; :p2:
=======================================

Ο Βυζαντινός αυτοκράτορας Ιωάννης Β΄Κομνηνός χαρακτηρίζεται ( νέος ) Αλέξανδρος ( σελ. 122 -3 ) :

ὁ ἐν βασιλεῦσι ἀήττητος· καὶ μετὰ τῆς βασιλείας θερμουργὸς καὶ μεγαλόφρων Ἀλέξανδρος·
( ο αήττητος ανάμεσα στους αυτοκράτορες, ο δραστηριότατος και μεγαλόψυχος νέος Αλέξανδρος )
… εις μικράς μεν ατυχίας ευρεθήσεται φίλος, εις μεγίστην δε και επιμένουσαν συμφοράν μηδείς σε πλανήση , φίλος ουκ έσται . ( Στρατηγικόν Κεκαυμένου )

Άβαταρ μέλους
Pertinax
Δημοσιεύσεις: 1528
Εγγραφή: 20 Απρ 2018, 23:29

Re: Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Pertinax » 24 Σεπ 2023, 23:37

Ζαποτέκος έγραψε:
24 Σεπ 2023, 23:14
Αναφέρεται πουθενά αλλού στο κείμενο η λέξη "Ρωμαίοι" για να καταλάβουμε αν εννοεί τους Βυζαντινούς ; :p2:
Αμέσως πιο πάνω λέει ότι αν κάποιος σκεφτεί, όπως ο πάλαι Ρωμύλος, να συγκροτήσει μια γερουσία πατρικίων, θα έπρεπε να επιλέξει πρώτο απ' όλους τον αποδέκτη του λόγου.
Ο Βυζαντινός αυτοκράτορας Ιωάννης Β΄Κομνηνός χαρακτηρίζεται ( νέος ) Αλέξανδρος ( σελ. 122 -3 ) :
Κάνει ωραία μίξη της προγονικής ελληνορωμαϊκής αρχαιότητας.

Chronicle
Δημοσιεύσεις: 678
Εγγραφή: 11 Σεπ 2018, 07:56
Phorum.gr user: Chronicle

Re: Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Chronicle » 25 Σεπ 2023, 23:24

Ζαποτέκος έγραψε:
24 Σεπ 2023, 17:51
Ξέρεις ο κος Σιαμάκης τι καπνό φουμάρει;
Το μόνο βέβαιο είναι η ιδιορρυθμία του. Έχει εναντιωθεί σε γέροντες που ο κόσμος σέβεται, με αρνητικό τρόπο έχει γράψει και για τον Παΐσιο πριν από την Αγιοκατάταξη του. Η επίθεση κατά των αρχαίων ίσως γίνεται στο πλαίσιο του αντι-νεοπαγανισμού, αλλά όταν γράφεις με προκατάληψη συνωμοσιολόγου, είσαι αδικαιολόγητος. Περιγράφει τους Πέρσες που έσφαξαν το σύμπαν όλο σαν "ευαισθητούληδες". Ξεχνάει ότι σκοπός τους ήταν να κάψουν την Αθήνα ώστε "αίτιοι" και "αναίτιοι", "έξουσι δούλιον ζυγόν" (να σκλαβωθούν όλοι, αθώοι και ένοχοι)! Και βεβαίως ξεχνάει ο Σιαμάκης ότι το "Μολών λαβέ" δεν το διέσωσε κανένας "βοσκός", αλλά ο πολυγράφος ιστορικός Πλούταρχος τον οποίο ο ίδιος ο Σιαμάκης επικαλείται αρκετές φορές, αλλά εδώ αποσιωπά το όνομα του. Και βεβαίως αποσιωπά τον ρόλο του Παυσανία και των Σπαρτιατών στις Πλαταιές και τα υμνητικά που έγραψε ο Ηρόδοτος, τον οποίο και πάλι ο Σιαμάκης επικαλείται σε τόσα σημεία:

Εικόνα

Γενικά, μόνος έγκυρος οδηγός για τον Σιαμάκη είναι η βιβλιογραφία. Κυρίως βιβλιογραφούνται ιστορικά έργα του και πρωτίστως το πολύ καλό που το έχω κι εγώ, "Εξωχριστιανικές Μαρτυρίες για το Χριστό και τους Χριστιανούς". Από εκεί και πέρα θέλει κάποια προσοχή στις ιδιορρυθμίες του.

Άβαταρ μέλους
Ζαποτέκος
Δημοσιεύσεις: 10205
Εγγραφή: 14 Ιαν 2019, 17:08

Re: Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Ζαποτέκος » 25 Σεπ 2023, 23:56

Chronicle έγραψε:
25 Σεπ 2023, 23:24
Ζαποτέκος έγραψε:
24 Σεπ 2023, 17:51
Ξέρεις ο κος Σιαμάκης τι καπνό φουμάρει;
Το μόνο βέβαιο είναι η ιδιορρυθμία του. Έχει εναντιωθεί σε γέροντες που ο κόσμος σέβεται, με αρνητικό τρόπο έχει γράψει και για τον Παΐσιο πριν από την Αγιοκατάταξη του. Η επίθεση κατά των αρχαίων ίσως γίνεται στο πλαίσιο του αντι-νεοπαγανισμού, αλλά όταν γράφεις με προκατάληψη συνωμοσιολόγου, είσαι αδικαιολόγητος. Περιγράφει τους Πέρσες που έσφαξαν το σύμπαν όλο σαν "ευαισθητούληδες". Ξεχνάει ότι σκοπός τους ήταν να κάψουν την Αθήνα ώστε "αίτιοι" και "αναίτιοι", "έξουσι δούλιον ζυγόν" (να σκλαβωθούν όλοι, αθώοι και ένοχοι)! Και βεβαίως ξεχνάει ο Σιαμάκης ότι το "Μολών λαβέ" δεν το διέσωσε κανένας "βοσκός", αλλά ο πολυγράφος ιστορικός Πλούταρχος τον οποίο ο ίδιος ο Σιαμάκης επικαλείται αρκετές φορές, αλλά εδώ αποσιωπά το όνομα του. Και βεβαίως αποσιωπά τον ρόλο του Παυσανία και των Σπαρτιατών στις Πλαταιές και τα υμνητικά που έγραψε ο Ηρόδοτος, τον οποίο και πάλι ο Σιαμάκης επικαλείται σε τόσα σημεία:

Εικόνα

Γενικά, μόνος έγκυρος οδηγός για τον Σιαμάκη είναι η βιβλιογραφία. Κυρίως βιβλιογραφούνται ιστορικά έργα του και πρωτίστως το πολύ καλό που το έχω κι εγώ, "Εξωχριστιανικές Μαρτυρίες για το Χριστό και τους Χριστιανούς". Από εκεί και πέρα θέλει κάποια προσοχή στις ιδιορρυθμίες του.
Μα πολέμησαν και σκοτώθηκαν 500 Μακεδόνες στις Θερμοπύλες ;
Επίσης , αν είδα καλά , απ' την Παλαιά Διαθήκη έχει αφαιρέσει ότι δεν θεωρεί σωστό. Π.χ. δεν βρήκα να έχει τον Λωτ με τις κόρες του που προέκυψαν οι Αμμανίτες και οι Μωαβίτες
… εις μικράς μεν ατυχίας ευρεθήσεται φίλος, εις μεγίστην δε και επιμένουσαν συμφοράν μηδείς σε πλανήση , φίλος ουκ έσται . ( Στρατηγικόν Κεκαυμένου )

Chronicle
Δημοσιεύσεις: 678
Εγγραφή: 11 Σεπ 2018, 07:56
Phorum.gr user: Chronicle

Re: Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Chronicle » 26 Σεπ 2023, 06:42

Ζαποτέκος έγραψε:
25 Σεπ 2023, 23:56
Μα πολέμησαν και σκοτώθηκαν 500 Μακεδόνες στις Θερμοπύλες ;
Αυτό δεν ξέρω που το είδε. Οι Μακεδόνες ήταν υποτελείς στους Πέρσες τότε και ήταν αναγκασμένοι να συμπράξουν μαζί τους. Πάντως όπως δείχνει το επεισόδιο που διηγείται ο Ηρόδοτος, προφανώς οι Μακεδόνες έτρεφαν θετικά αισθήματα για τους Έλληνες, άλλωστε βλέπουμε από τον Αλέξανδρο τον Α΄την περίφημη φράση, "Έλλην γένος ειμί" όταν πήγε κρυφά στο στρατόπεδο των Ελλήνων για να φανερώσει τα σχέδια του Μαρδόνιου:

Εικόνα

Εικόνα

Άβαταρ μέλους
The Rebel
Δημοσιεύσεις: 36150
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 18:18
Phorum.gr user: Wild Rebel

Re: Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από The Rebel » 09 Οκτ 2023, 22:28

05/10/2023
Η άγνωστη ελληνική επανάσταση του 727 μ.Χ. ενάντια στους Βυζαντινούς.

Εικόνα

Βρισκόμαστε στην Ανατολική Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία (Βυζάντιο) την εποχή του Λέοντος Γ’ του Ισαύρου. Ήταν αυτοκράτωρ από το 717 έως το 741. Αν και κατάφερε να αποκρούσει προσωρινά τους εξ ανατολής εχθρούς, σιγόβραζε η Επανάσταση των «Ελλαδικών» όπως την αποκαλούν οι βυζαντινές πηγές.


Σύμφωνα με παλαιότερους ιστορικούς, όπως ο A. Lombard, η καταστολή της Ελληνικής Επαναστάσεως ήταν μία προσπάθεια «αποκαθάρσεως» της βυζαντινής αυτοκρατορίας εκ μέρους του Λέοντος από το «μίασμα της ειδωλολατρίας».

Άλλοι ιστορικοί όπως ο Νικηφόρος Βρυέννιος θεώρησαν ότι μαζί με την Επανάσταση των Ελλήνων προς αποκατάσταση των Ιερών Βωμών και Ναών, στο επαναστατικό ρεύμα ενώθηκαν και κοινωνικοπολιτικές αξιώσεις, όπως η μείωση της φορολογίας.

Το σίγουρο πάντως είναι ότι 650.000 ‘Ελληνες εξοντώθηκαν από τους βυζαντινούς στρατιώτες υπό τις εντολές των επισκόπων, όπως γράφει στην βιογραφία του ο Ιερεύς του Διονύσου Κόρεσος, αντίτυπο της οποίας έχουν διασώσει οι Άραβες αντιγραφείς και λόγιοι.

Ο Ιερεύς Κόρεσος ήτο μαζί με τον Συνέστιο πρωτεργάτες και Εθνομάρτυρες της Επανάστασης.

Ο V. N. Zlatarski γράφει ότι ο Κόρεσος ξεκίνησε από την Αρκαδία και ο Συνέστιος από την Αθήνα.

Και οι δύο ξεσήκωσαν τους Έλληνες να πολεμήσουν τους Ρωμαίους (Βυζαντινούς) κατακτητές. Εκείνο τον καιρό το κράτος των Ρωμαίων (Βυζαντινών) είχε αποδυναμωθεί εξαιτίας των πολέμων κατά των Αράβων και οι Έλληνες θεώρησαν ότι ήταν η κατάλληλη ευκαιρία να εκδιώξουν τους Ρωμαίους από τα Ελληνικά εδάφη.

Έτσι ζήτησαν στρατιωτική βοήθεια από τους Έλληνες της Δύσεως, κυρίως της Κάτω Ιταλίας. Είκοσι πέντε χιλιάδες Έλληνες από την Κάτω Ιταλία έσπευσαν να καταταγούν στον ελληνικό επαναστατικό στρατό του Κορέσου και του Συνεστίου όπως αναφέρει σε επιστολή του ο πάπας Γρηγόριος Β’.

Την ίδια στιγμή στο κέντρο του ανατολικού ρωμαϊκού (βυζαντινού) κράτους, στην Νέα Ρώμη (Κωνσταντινούπολη), ξεσπούν ταραχές κατά του Λέοντος Γ’ που φτάνουν σε ανοικτή στάση όπως αναφέρει ο Θεοφάνης. Οι στασιαστές, γράφει ο Θεοφάνης, υπεκινούντο από τον πρώην αυτοκράτορα Αναστάσιο ο οποίος φαίνεται να συνωμότησε με ανωτάτους αξιωματούχους.

Ήταν μοναδική η ευκαιρία για να εκραγεί η Ελληνική Επανάσταση καθώς οι ενδοβυζαντινές ταραχές θα κρατούσαν μακριά τα ρωμαϊκά στρατεύματα μέχρι να οργανωθεί καλύτερα ο ελληνικός απελευθερωτικός στρατός.

Το 726 τα νησιά της Σάμου, Ρόδου και Κρήτης επαναστατούν. Στέλνουν πλοία εφοδιασμένα από τους Άραβες και επανδρωμένα με ναύτες από την Σικελία για να κτυπήσουν τον ρωμαϊκό (βυζαντινό) στόλο που βγήκε από το λιμάνι της Νέας Ρώμης.

Εναντίον των Ελλήνων στάλθηκε ο Ρωμαίος ναύαρχος Αγαλλιανός, γοτθικής καταγωγής, ο οποίος συνάντησε τον Ελληνικό Στόλο λίγο έξω από την Εύβοια.

Οι Έλληνες είχαν 82 πλοία και οι βυζαντινοί 350 σύμφωνα με τον Zlatarski. Ενώ σύμφωνα με τον Κόρεσο οι Έλληνες είχαν 70 πλοία και οι βυζαντινοί 500. Ναύαρχος των Ελλήνων ήταν ο Συνέστιος. Στο δεξί κέρας των Ελληνικών πλοίων επικεφαλής ήτο ο Κόρεσος.

Ο γενναίος Έλλην Ιερεύς του Διονύσου δεν άκουγε τις συμβουλές των Ελλήνων που του έλεγαν να προσέχει τον εαυτό του, διότι θα επακολουθήσουν πολλές μάχες κατά των Ρωμαίων και τον χρειάζονται ως αρχηγό.

Αφού πρώτα οι Έλληνες έκαναν θυσίες προς τους Θεούς και προσευχήθηκαν όλοι μαζί, ο Κόρεσος έδωσε πρώτος το παράδειγμα ορμώντας ακάθεκτος κατά των ρωμαϊκών πλοίων.

Αμέσως εμβόλισε το πρώτο ρωμαϊκό πλοίο βυθίζοντάς το. Επακολούθησε σκληρή μάχη σώμα με σώμα καθώς τα ελληνικά πλοία ναι μεν ήταν πιό ευκίνητα των ρωμαϊκών, αλλά υστερούσαν σε ισχύ πυρός. Οπότε οι γενναίοι Έλληνες μαχητές έπρεπε να πλευρίζουν τα ρωμαϊκά πλοία και να ανεβαίνουν οι ναύτες πάνω τους για να σκοτώσουν τους Ανατολικορωμαίους.

Η νίκη ήταν συντριπτική υπέρ των Ελλήνων. Οι Ρωμαίοι ηττήθηκαν με τρομακτικές απώλειες. Ο Βρυέννιος αναφέρει 190 ρωμαϊκά κατεστραμμένα πλοία ενώ ο Zlatarski μιλάει για 300 ρωμαϊκά πλοία κατεστραμμένα και 60 αιχμαλωτισμένα. Επίσης οι πηγές μιλάνε για 8 Ελληνικά πλοία κατεστραμμένα. Οι νεκροί από πλευράς Ρωμαίων ανέρχονται στους 70.000 και από πλευράς Ελλήνων στους 1200.

Οι Έλληνες κατενθουσιασμένοι έκαναν ευχαριστήριες θυσίες προς τους Θεούς και με επικεφαλής τον Ιερέα Κόρεσο αφιέρωσαν τις ρωμαϊκές ασπίδες που λαφυραγώγησαν προς τιμήν του Θεού Διονύσου, τον οποίον θεώρησαν υπεύθυνο για την νίκη τους κατά των Ρωμαίων της Ανατολής, δηλαδή αυτών που αποκαλούμε σήμερα Βυζαντινών.

Σε στρατιωτικό συμβούλιο που έγινε στην Αθήνα το 727 ο Συνέστιος προτείνει να μεταφερθεί ο πόλεμος και στην ξηρά. Ο Κόρεσος συμφωνεί και δίνει εντολή στους Ιεροκήρυκες να ξεσηκώσουν όλες τις Ελληνικές Πόλεις κατά των Ρωμαίων κατακτητών και να εξοπλιστούν όλοι με ό,τι όπλα μπορεί να βρει ο καθένας.

Ο Λέων Γ’ καταφέρνει να απαλλαγεί από τις ενδοβυζαντινές διαμάχες και αρχίζει να στρέφει το βλέμμα του κατά των Ελλήνων Επαναστατών. Στέλνει νέα στρατεύματα με στρατηγό έναν αιμοσταγή βάρβαρο ονόματι Ζαουτζά.

Τον Μάρτιο του 728 μπήκε στην Θεσσαλία και άρχισε να σφάζει όλους ηλικιωμένους και τα γυναικόπαιδα. Περίπου 50.000 Ελληνίδες μαζί με τα παιδιά τους αποκεφαλίστηκαν όταν αυτές αρνήθηκαν να αποκηρύξουν την θρησκεία τους, να βαπτιστούν χριστιανές και να υποταχθούν στους Ρωμαίους κατακτητές.

Το Ελληνικό στράτευμα μαθαίνοντας την κάθοδο του Ζαουτζά συγκεντρώθηκε για την αποφασιστική μάχη εναντίον του. Μαζεύτηκαν 60.000 Έλληνες στρατιώτες για να αντιμετωπίσουν τα ρωμαϊκά στρατεύματα της Κωνσταντινούπολης, τα οποία αριθμούσαν 250.000 στρατιώτες.

Ο Ιερεύς Κόρεσος εξετάζοντας τους οιωνούς συμβούλευσε τον Συνέστιο να ξεκινήσουν πόλεμο φθοράς, δηλαδή ανταρτοπόλεμο και να μην επιτεθούν μονομιάς στους μισθοφόρους των Ρωμαίων.

Ακόμη οι Έλληνες δεν είχαν αποκτήσει την απαραίτητη πολεμική πείρα για μάχη εκ παρατάξεως μετά από τόσα χρόνια ρωμαϊκής κατοχής που τους είχε στερήσει από την πολεμική τακτική των αρχαίων προγόνων τους. Όμως ο Συνέστιος δεν άκουσε τον Έλληνα Ιερέα.

Στην φονική μάχη που επακολούθησε λίγο έξω από την σημερινή Λάρισα έπεσαν ηρωικώς σχεδόν όλοι οι Έλληνες.

Ήταν 10 Απριλίου του 728 σύμφωνα με το χριστιανικό ημερολόγιο. Ο Συνέστιος σκοτώθηκε πολεμώντας ηρωικά στην μάχη. Τον Ιερέα Κόρεσο οι Ρωμαίοι είχαν εντολές να τον συλλάβουν ζωντανό. Τον μετέφεραν αλυσοδεμένο στην Νέα Ρώμη, στην Κωνσταντινούπολη.

Ο Ρωμαίος στρατηγός Ζαουτζάς είχε πάρει εντολές από τον Ρωμαίο αυτοκράτορα της Κωνσταντινούπολης Λέοντα Γ’ να αφανίσει όλους τους Έλληνες στην πυρά.

Λέγεται μάλιστα πως οι επίσκοποι προέτρεπαν τους Ρωμαίους στρατιώτες να βιάζουν τις Έλληνίδες και μετά να αποκεφαλίζουν τα παιδιά τους, «ίνα το ελληνικόν γένος αποκτείναι», όπως αναφέρει ο Νικηφόρος διότι τελούν «μιαράς και δαιμονιώδεις θυσίας».

Οι μισθοφόροι των Ρωμαίων με επικεφαλής τους μοναχούς συγκέντρωσαν 600.000 Έλληνες, γυναικόπαιδα κυρίως, στην περιοχή γύρω από την σημερινή Λάρισα και διέταξαν να τους κάψουν ζωντανούς.

Αυτά τα στοιχεία αναφέρουν βουλγαρικές και αραβικές πηγές καθώς και ο Ιερεύς Κόρεσος στην βιογραφία του που συνέγραψε όσο καιρό ήταν αιχμάλωτος των Ρωμαίων. Μετά από λίγο θα θανατωθεί και αυτός με φρικιαστικά βασανιστήρια στην πυρά.

Η Γενοκτονία των 650.000 Ελλήνων, κυρίως γυναικόπαιδα, θα μείνει στην Ιστορία ως «σήμα κατατεθέν» της ανατολικορωμαϊκής αυτοκρατορίας, ώστε να γνωρίζει ο Ελληνικός λαός σε τί αποσκοπούν ωρισμένοι νεο-βυζαντινοί οι οποίοι μη έχοντες ούτε Ιερό ούτε Όσιο έχουν φορέσει ξεδιάντροπα και την μάσκα του Έλληνα.

Πηγές:
Ιερεύς Κόρεσος, Βιογραφία.
Θ. Κορρές, Το κίνημα των «Ελλαδικών».
Νικηφόρος Βρυέννιος, Ύλη Ιστορίας.
Πάπας Γρηγόριος Β’, Επιστολαί.
V. N. Zlatarski, Istorija.
A. Lombard, Constantin V.

https://anazitiseis.gr/i-agnosti-ellini ... zantinous/

Άβαταρ μέλους
Quidam Graecus
Δημοσιεύσεις: 212
Εγγραφή: 09 Απρ 2018, 00:22
Phorum.gr user: Quidam Graecus

Re: Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Quidam Graecus » 10 Οκτ 2023, 16:56

The Rebel έγραψε:
09 Οκτ 2023, 22:28
05/10/2023
Η άγνωστη ελληνική επανάσταση του 727 μ.Χ. ενάντια στους Βυζαντινούς.

Ήταν 10 Απριλίου του 728 σύμφωνα με το χριστιανικό ημερολόγιο. Ο Συνέστιος σκοτώθηκε πολεμώντας ηρωικά στην μάχη. Τον Ιερέα Κόρεσο οι Ρωμαίοι είχαν εντολές να τον συλλάβουν ζωντανό. Τον μετέφεραν αλυσοδεμένο στην Νέα Ρώμη, στην Κωνσταντινούπολη.

Ο Ρωμαίος στρατηγός Ζαουτζάς είχε πάρει εντολές από τον Ρωμαίο αυτοκράτορα της Κωνσταντινούπολης Λέοντα Γ’ να αφανίσει όλους τους Έλληνες στην πυρά.

Λέγεται μάλιστα πως οι επίσκοποι προέτρεπαν τους Ρωμαίους στρατιώτες να βιάζουν τις Έλληνίδες και μετά να αποκεφαλίζουν τα παιδιά τους, «ίνα το ελληνικόν γένος αποκτείναι», όπως αναφέρει ο Νικηφόρος διότι τελούν «μιαράς και δαιμονιώδεις θυσίας».

Οι μισθοφόροι των Ρωμαίων με επικεφαλής τους μοναχούς συγκέντρωσαν 600.000 Έλληνες, γυναικόπαιδα κυρίως, στην περιοχή γύρω από την σημερινή Λάρισα και διέταξαν να τους κάψουν ζωντανούς.

Αυτά τα στοιχεία αναφέρουν βουλγαρικές και αραβικές πηγές καθώς και ο Ιερεύς Κόρεσος στην βιογραφία του που συνέγραψε όσο καιρό ήταν αιχμάλωτος των Ρωμαίων. Μετά από λίγο θα θανατωθεί και αυτός με φρικιαστικά βασανιστήρια στην πυρά.

Η Γενοκτονία των 650.000 Ελλήνων
, κυρίως γυναικόπαιδα, θα μείνει στην Ιστορία ως «σήμα κατατεθέν» της ανατολικορωμαϊκής αυτοκρατορίας, ώστε να γνωρίζει ο Ελληνικός λαός σε τί αποσκοπούν ωρισμένοι νεο-βυζαντινοί οι οποίοι μη έχοντες ούτε Ιερό ούτε Όσιο έχουν φορέσει ξεδιάντροπα και την μάσκα του Έλληνα.

Πηγές:
Ιερεύς Κόρεσος, Βιογραφία.
Θ. Κορρές, Το κίνημα των «Ελλαδικών».
Νικηφόρος Βρυέννιος, Ύλη Ιστορίας.
Πάπας Γρηγόριος Β’, Επιστολαί.
V. N. Zlatarski, Istorija.
A. Lombard, Constantin V.

https://anazitiseis.gr/i-agnosti-ellini ... zantinous/


:cry:c040:

Ότι να ναι.
Per duodena regit mundi Sol aureus astra.

Άβαταρ μέλους
The Rebel
Δημοσιεύσεις: 36150
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 18:18
Phorum.gr user: Wild Rebel

Re: Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από The Rebel » 11 Οκτ 2023, 21:31

Quidam Graecus έγραψε:
10 Οκτ 2023, 16:56
SpoilerShow
The Rebel έγραψε:
09 Οκτ 2023, 22:28
05/10/2023
Η άγνωστη ελληνική επανάσταση του 727 μ.Χ. ενάντια στους Βυζαντινούς.

Ήταν 10 Απριλίου του 728 σύμφωνα με το χριστιανικό ημερολόγιο. Ο Συνέστιος σκοτώθηκε πολεμώντας ηρωικά στην μάχη. Τον Ιερέα Κόρεσο οι Ρωμαίοι είχαν εντολές να τον συλλάβουν ζωντανό. Τον μετέφεραν αλυσοδεμένο στην Νέα Ρώμη, στην Κωνσταντινούπολη.

Ο Ρωμαίος στρατηγός Ζαουτζάς είχε πάρει εντολές από τον Ρωμαίο αυτοκράτορα της Κωνσταντινούπολης Λέοντα Γ’ να αφανίσει όλους τους Έλληνες στην πυρά.

Λέγεται μάλιστα πως οι επίσκοποι προέτρεπαν τους Ρωμαίους στρατιώτες να βιάζουν τις Έλληνίδες και μετά να αποκεφαλίζουν τα παιδιά τους, «ίνα το ελληνικόν γένος αποκτείναι», όπως αναφέρει ο Νικηφόρος διότι τελούν «μιαράς και δαιμονιώδεις θυσίας».

Οι μισθοφόροι των Ρωμαίων με επικεφαλής τους μοναχούς συγκέντρωσαν 600.000 Έλληνες, γυναικόπαιδα κυρίως, στην περιοχή γύρω από την σημερινή Λάρισα και διέταξαν να τους κάψουν ζωντανούς.

Αυτά τα στοιχεία αναφέρουν βουλγαρικές και αραβικές πηγές καθώς και ο Ιερεύς Κόρεσος στην βιογραφία του που συνέγραψε όσο καιρό ήταν αιχμάλωτος των Ρωμαίων. Μετά από λίγο θα θανατωθεί και αυτός με φρικιαστικά βασανιστήρια στην πυρά.

Η Γενοκτονία των 650.000 Ελλήνων
, κυρίως γυναικόπαιδα, θα μείνει στην Ιστορία ως «σήμα κατατεθέν» της ανατολικορωμαϊκής αυτοκρατορίας, ώστε να γνωρίζει ο Ελληνικός λαός σε τί αποσκοπούν ωρισμένοι νεο-βυζαντινοί οι οποίοι μη έχοντες ούτε Ιερό ούτε Όσιο έχουν φορέσει ξεδιάντροπα και την μάσκα του Έλληνα.

Πηγές:
Ιερεύς Κόρεσος, Βιογραφία.
Θ. Κορρές, Το κίνημα των «Ελλαδικών».
Νικηφόρος Βρυέννιος, Ύλη Ιστορίας.
Πάπας Γρηγόριος Β’, Επιστολαί.
V. N. Zlatarski, Istorija.
A. Lombard, Constantin V.

https://anazitiseis.gr/i-agnosti-ellini ... zantinous/

:cry:c040:

Ότι να ναι.


https://www.facebook.com/permalink.php? ... 2667611842

Chronicle
Δημοσιεύσεις: 678
Εγγραφή: 11 Σεπ 2018, 07:56
Phorum.gr user: Chronicle

Re: Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Chronicle » 14 Οκτ 2023, 08:33

The Rebel έγραψε:
09 Οκτ 2023, 22:28
05/10/2023
Η άγνωστη ελληνική επανάσταση του 727 μ.Χ. ενάντια στους Βυζαντινούς.
Ρε μάστορα, στις 04 Σεπ 2020 πάλι το ίδιο ακριβώς είχες βάλει από τον διαδικτυακό σκουπιδότοπο:
The Rebel @ Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;

Με καλή πρόθεση να σου πω το εξής:
1) Βάζεις ένα κείμενο που επικαλείται τον Κορρέ ως βιβλιογραφία.Έκανες τον κόπο να δεις τι γράφει ο έρμος ο Κορρές στο συγκεκριμένο άρθρο, "Το κίνημα των Ελλαδικών"; Γράφει τα ακριβώς αντίθετα από τις αστειότητες που μας πέταξες:

Εικόνα

Ο γραφικός νεοπαγανιστής που έφτιαξε τον αχταρμά, είδε "ελλαδικών" και νόμισε ότι αφορούσε τους Έλληνες, ενώ αυτό ήταν όνομα "Θέματος", δηλ. μιας μεγάλης στρατιωτικής βάσης όπου αυτοί που επαναστάτησαν ήταν οι στρατιωτικές δυνάμεις του Θέματος, που προέρχονταν από διάφορες περιοχές όλου του Βυζαντίου. Δεν ήταν ο... ελληνικός λαός.

Επίσης, πόσο ψέκας πρέπει να είναι κάποιος για να γράφει ότι στον... 8ο αι. μ.Χ. οι Έλληνες ήταν ακόμα παγανιστές που θυσιάζαν στον Διόνυσο;!

2) Τις σαχλαμάρες για τον "ιερέα του Διονύσου Κόρεσο" δεν τις είδες; Σε ολόκληρη την βυζαντινή προσωπογραφία, δεν υπάρχει ΠΟΥΘΕΝΑ το όνομα "Κόρεσος"... Ο Κόρεσος που αναφέρει ο διαδικτυακός αχταρμάς, είναι παρμένος από την ελληνική μυθολογία και το διασώζει ο Παυσανίας από τον 2ο αι.

Εικόνα

Τα έβαλε ο παπαρίδης όλα μαζί στο μίξερ του και μαγείρεψε "έλληνες παγανιστές" και "ιερέα Κόρεσο" στο Βυζάντιο του 8ου μ.Χ. αι.

Εγώ να σε βοηθήσω θέλω, να καταλάβεις. Πρέπει να υπάρχει μια στοιχειώδης κριτική αντιμετώπιση, αλλιώς μας παίρνουν για βλαμένους.
Βλέπεις "βιβλιογραφία" κάτω από τέτοια κείμενα:
Εικόνα

Καταρχάς, "χρήση βιβλιογραφίας" σημαίνει ότι παραπέμπω σε επιστημονικά έργα με υποσημειώσεις και συγκεκριμένο αριθμό σελίδας. Δεν αραδιάζω απλά τίτλους βιβλίων. Παρά ταύτα όμως, είναι δυνατόν να πιστεύεις ότι αυτός ο άνθρωπος άνοιξε οποιοδήποτε βιβλίο για να γράψει αυτές τις κουταμάρες; Χωρίς να είμαι 100% σίγουρος, πιστεύω πως είχε φάει 2-3 πιάτα φασολάδα που τον κράτησαν για πολύ ώρα στην τουαλέτα, και εκεί που καθόταν στη λεκάνη σκέφτηκε να γράψει αυτό το κείμενο. Γι' αυτό είναι έτσι.

Αν δεις έναν πάγκο στη λαϊκή που τον έχουν π.χ. κάποιοι Ρομά και σου πουν ότι πουλάνε Ρόλεξ με 10 ευρώ, θα πας να αγοράσεις; Δεν είναι δυνατόν να τα πιστεύει κάποιος όλα χωρίς να σκέφτεται πρώτα.

Απάντηση


  • Παραπλήσια Θέματα
    Απαντήσεις
    Προβολές
    Τελευταία δημοσίευση

Επιστροφή στο “Ιστορία”

Phorum.com.gr : Αποποίηση Ευθυνών