Bill Hicks έγραψε: ↑28 Νοέμ 2023, 05:53
hellegennes έγραψε: ↑27 Νοέμ 2023, 23:57
Σενέκας έγραψε: ↑27 Νοέμ 2023, 23:25
Λαϊκίστικη μαλακία είναι αλλά δε φταίει κανείς άλλος εκτός απο τους άγγλους που το συντηρούν. Θα μπορούσαν να το λύσουν μια και καλή δίνοντας πίσω τα γλυπτά, όπως είναι και το σωστό, αλλά βλέπεις η άρνηση να τα δώσουν είναι το δικό τους λαϊκίστικο παιχνίδι και τους αρέσει όσο μας αρέσει και εμάς. Τα καπρίτσια είναι μέρος της διπλωματίας
Η ζοφερή πραγματικότητα είναι ότι δεν υπήρχε περίπτωση να ακυρώσει την συνάντηση αν ο Μητσοτάκης είχε έστω και ελάχιστο πολιτικό βάρος στην παγκόσμια διπλωματία, όποιος και αν ήταν ο λόγος. Ένας τελευταίος είναι, δεν έχει κανένα κύρος, καμμιά σοβαρότητα. Μηδενικό gravitas.
Αν η πραγματική αιτία είναι τα γλυπτά, από την άλλην, όλα αυτά είναι παπαριές, γιατί δεν έχει καμμιά δικαιοδοσία ο πρωθυπουργός του ΗΒ στο συγκεκριμένο θέμα. Είναι καθαρά απόφαση του Βρετανικού Μουσείου, το οποίο είναι ανεξάρτητος οργανισμός.
για να επιστραφούν πρέπει να αλλάξει το 1963 British Museum Act, αλλιώς το μουσείο μπορεί να τα δανείσει μόνο.
Δεν έχει σημασία, ο νόμος αλλάζει αν το μουσείο αποφασίσει να αλλάξει πολιτική γραμμή. Η γραμμή τους είναι σταθερά "δεν επιστρέφουμε τίποτα" και συγκεκριμένα για τα ελγίνεια έχουν απαντήσει πολλές φορές, αιτιολογώντας την απόφασή τους, οπότε ακόμη κι αν αλλάξουν γραμμή και δώσουν το ελεύθερο σε οποιαδήποτε μελλοντική κυβέρνηση να αλλάξει την νομοθεσία, είναι από δύσκολο ως λίγο απίθανο να δεχτούν να επιστρέψουν συγκεκριμένα αυτά τα μάρμαρα. Πιο πιθανό είναι να επιστρέψουν την Στήλη της Ροζέτας στην Αίγυπτο.
Συγκεκριμένα, όταν κατασκευάστηκε το Νέο Μουσείο της Ακρόπολης, έγινε συζήτηση μεταξύ ελληνικής πλευράς και Βρετανικού Μουσείου, όπου το κύριο επιχείρημα της Αρχαιολογικής Εταιρείας ήταν πως το νέο μουσείο είναι καταλληλότερος χώρος έκθεσης. Αν ήθελε να δεχτεί αυτό το επιχείρημα το Βρετανικό Μουσείο θα μπορούσε κανονικά και με τον νόμο (του 1963) να δώσει πίσω τα γλυπτά, γιατί είναι μέσα στις προβλέψεις του.
Το αντεπιχείρημα του Βρετανικού Μουσείου ήταν ότι οι Έλληνες έβαλα τρικλοποδιά στον εαυτό τους με το νέο μουσείο γιατί ουσιαστικά ακυρώσαν με αυτόν τον τρόπο το προηγούμενο επιχείρημά τους, που ήταν ότι τα γλυπτά πρέπει να επιστραφούν για να αποτελέσουν πάλι ένα ενιαίο σύνολο. Από την στιγμή που δεν θα εκτεθούν στον Παρθενώνα, δεν θα βρίσκονται ούτε και πάλι στον φυσικό τους χώρο. Οπότε κάναμε μια τρύπα στο νερό, γιατί αυτός ήταν ο κύριος λόγος που φτιάξαμε αυτό το μουσείο.