Ηθική του αρχαίου ελληνικού κόσμου
- έργο_μακέτο
- Δημοσιεύσεις: 4417
- Εγγραφή: 22 Σεπ 2021, 23:19
- Phorum.gr user: έργο μακέτο
Ηθική του αρχαίου ελληνικού κόσμου
Αν πάρουμε ως παραδοχή ότι η βάση της ηθικής του αρχαίου ελληνικού κόσμου ήταν τα έπη του Ομήρου και τα ποιήματα του Ησίοδου συμπεραίνουμε ότι ο κόσμος για τους αρχαίους έλληνες ήταν μια συνεχής και αέναη αντιπαράθεση μεταξύ ανθρώπινων, φυσικών και υπερφυσικών παραγόντων. Οι όποιες αξίες υπήρχαν είχαν καθαρά εγωκεντρικό η ωφελιμιστικό χαρακτήρα (να ζήσω εγώ , η οικογένεια μου, η πόλη μου ) και δεν φαίνεται να υπήρχε ένα μεταφυσικό ιδεατό αξιών όπως στο χριστιανισμό ( αγάπη, καλοσύνη, εγκράτεια κλπ ). Ο ανθρωπότυπος που θεωρούταν ας πούμε ιδεατός ήταν αυτός που είχε ισχυρή θέληση και μπορούσε να την επιβάλλει με σωματική και ψυχική δύναμη, έξω από μοραλιστικά πλαίσια, κοινωνικές επιταγές, πρέπει και μη κλπ. Ο πιο δυνατός κέρδιζε, όχι ο πιο ηθικός.
Σήμερα, ακόμα κι αυτοί που μελετάνε ας πούμε τον αρχαίο ελληνικό κόσμο τον φιλτράρουν και ίσως τον παραμορφώνουν με την χριστιανική ηθική κοσμοθεωρία που ασυνεόδητα κουβαλάνε. Οι αρχαιολάτρες του καναπέ (youtube) με την ίδια ευκολία που αναφέρονται στην Ιλιάδα, κάνουν ηθικές κρίσεις για προβλήματα που παρατηρούν στο σύγχρονο κόσμο, λένε για παράδειγμα "που είναι η δικαιοσύνη" όταν ένας πολιτικός κλέβει χρήμα και δεν μπαίνει στη φυλακή, λες και η δικαιοσύνη είναι ένας μεταφυσικός νόμος που επιβάλλεται από μόνος του χωρίς να είναι αποτέλεσμα της βούλησης κάποιου ανθρώπου, ανθρώπων, η θεού. Ένας αρχαίος έλληνας δεν νομίζω ότι θα σκεφτόταν έτσι. Νομίζω ότι ή θα έλεγε να σηκωθούμε να τους γαμήσουμε (η εξοστρακίσουμε) ή να αποδεχτούμε ότι έτσι είναι ο κόσμος και να προσαρμοστούμε αναλόγως (βλέπε στωικούς). Δεν υπήρχε η Δικαιοσύνη ως αφηρημένη καθολική η πανανθρώπινη έννοια, πέρα κι έξω από τη βούληση προσωπικών παραγόντων .
Κατα μια εννοια, οι μαρξιστές είναι πιο κοντά στην αρχαιοελληνική ηθική διότι μιλάνε για σύγκρουση συμφερόντων (δυνάμεων όχι ηθικών χαρακτήρων) κι όχι για ιδεαλιστικούς αγώνες για την επικράτηση της δικαιοσύνης όπως οι ουτοπικοί αριστεροί.
Σήμερα, ακόμα κι αυτοί που μελετάνε ας πούμε τον αρχαίο ελληνικό κόσμο τον φιλτράρουν και ίσως τον παραμορφώνουν με την χριστιανική ηθική κοσμοθεωρία που ασυνεόδητα κουβαλάνε. Οι αρχαιολάτρες του καναπέ (youtube) με την ίδια ευκολία που αναφέρονται στην Ιλιάδα, κάνουν ηθικές κρίσεις για προβλήματα που παρατηρούν στο σύγχρονο κόσμο, λένε για παράδειγμα "που είναι η δικαιοσύνη" όταν ένας πολιτικός κλέβει χρήμα και δεν μπαίνει στη φυλακή, λες και η δικαιοσύνη είναι ένας μεταφυσικός νόμος που επιβάλλεται από μόνος του χωρίς να είναι αποτέλεσμα της βούλησης κάποιου ανθρώπου, ανθρώπων, η θεού. Ένας αρχαίος έλληνας δεν νομίζω ότι θα σκεφτόταν έτσι. Νομίζω ότι ή θα έλεγε να σηκωθούμε να τους γαμήσουμε (η εξοστρακίσουμε) ή να αποδεχτούμε ότι έτσι είναι ο κόσμος και να προσαρμοστούμε αναλόγως (βλέπε στωικούς). Δεν υπήρχε η Δικαιοσύνη ως αφηρημένη καθολική η πανανθρώπινη έννοια, πέρα κι έξω από τη βούληση προσωπικών παραγόντων .
Κατα μια εννοια, οι μαρξιστές είναι πιο κοντά στην αρχαιοελληνική ηθική διότι μιλάνε για σύγκρουση συμφερόντων (δυνάμεων όχι ηθικών χαρακτήρων) κι όχι για ιδεαλιστικούς αγώνες για την επικράτηση της δικαιοσύνης όπως οι ουτοπικοί αριστεροί.
- Have you been to Samos ?
- Yes, I was one of the first.
- No, you have not been to Samos!
- Yes I have!
- Look, you are not here today to insult me.
- Yes, I was one of the first.
- No, you have not been to Samos!
- Yes I have!
- Look, you are not here today to insult me.
Re: Ηθική του αρχαίου ελληνικού κόσμου
Ο αρχαίος ελληνικός κόσμος αφορά αιώνες, γι' αυτό χρειάζεται μελέτη για μιλήσει κανείς για την ηθική και βέβαια έχει σωθεί μικρό ποσοστό της αρχαίας ελληνικής γραμματείας.όταν ένας πολιτικός κλέβει χρήμα και δεν μπαίνει στη φυλακή, λες και η δικαιοσύνη είναι ένας μεταφυσικός νόμος που επιβάλλεται από μόνος του χωρίς να είναι αποτέλεσμα της βούλησης κάποιου ανθρώπου, ανθρώπων, η θεού. Ένας αρχαίος έλληνας δεν νομίζω ότι θα σκεφτόταν έτσι.
Στην πόλη κράτος τους θεσμούς τους δημιούργησαν οι ίδιοι και το γνώριζαν όλοι, δεν περίμεναν κανέναν θεό.
Αν σκεφτούμε και την κουλτούρα πολέμου και το γεγονός ότι ήταν πάντα ετοιμοπόλεμοι δεν νομίζω να μακροημέρευε κλέφτης πολιτικός.
Σε κάποιο βιβλίο που διάβασα πρόσφατα "Ποιος σκότωσε τον Όμηρο" (John Heath) αναφέρεται ότι οι ΗΠΑ δημιουργήθηκαν στα πρότυπα της πόλης κράτους των αρχαίων και έτσι λειτουργούν. Όπως και πολλές ευρωπαϊκές χώρες, ο Καναδάς, η Αυστραλία, η νέα Ζηλανδία.
Στην Ελλάδα υπάρχουν επιρροές από ανατολικές δεσποτείες αλλά οι αρχαίοι δεν θα το επέτρεπαν αυτό. Γνώριζαν πως λειτουργούν οι δεσποτείες και δεν τις ήθελαν.
Ας απαντήσει κάποιος που έχει μελετήσει την ιστορική περίοδο.
- Καραμελίτσα
- Δημοσιεύσεις: 9230
- Εγγραφή: 17 Σεπ 2020, 17:35
Re: Ηθική του αρχαίου ελληνικού κόσμου
έργο_μακέτο έγραψε: ↑07 Δεκ 2023, 19:18Αν πάρουμε ως παραδοχή ότι η βάση της ηθικής του αρχαίου ελληνικού κόσμου ήταν τα έπη του Ομήρου και τα ποιήματα του Ησίοδου συμπεραίνουμε ότι ο κόσμος για τους αρχαίους έλληνες ήταν μια συνεχής και αέναη αντιπαράθεση μεταξύ ανθρώπινων, φυσικών και υπερφυσικών παραγόντων. Οι όποιες αξίες υπήρχαν είχαν καθαρά εγωκεντρικό η ωφελιμιστικό χαρακτήρα (να ζήσω εγώ , η οικογένεια μου, η πόλη μου ) και δεν φαίνεται να υπήρχε ένα μεταφυσικό ιδεατό αξιών όπως στο χριστιανισμό ( αγάπη, καλοσύνη, εγκράτεια κλπ ). Ο ανθρωπότυπος που θεωρούταν ας πούμε ιδεατός ήταν αυτός που είχε ισχυρή θέληση και μπορούσε να την επιβάλλει με σωματική και ψυχική δύναμη, έξω από μοραλιστικά πλαίσια, κοινωνικές επιταγές, πρέπει και μη κλπ. Ο πιο δυνατός κέρδιζε, όχι ο πιο ηθικός.
Σήμερα, ακόμα κι αυτοί που μελετάνε ας πούμε τον αρχαίο ελληνικό κόσμο τον φιλτράρουν και ίσως τον παραμορφώνουν με την χριστιανική ηθική κοσμοθεωρία που ασυνεόδητα κουβαλάνε. Οι αρχαιολάτρες του καναπέ (youtube) με την ίδια ευκολία που αναφέρονται στην Ιλιάδα, κάνουν ηθικές κρίσεις για προβλήματα που παρατηρούν στο σύγχρονο κόσμο, λένε για παράδειγμα "που είναι η δικαιοσύνη" όταν ένας πολιτικός κλέβει χρήμα και δεν μπαίνει στη φυλακή, λες και η δικαιοσύνη είναι ένας μεταφυσικός νόμος που επιβάλλεται από μόνος του χωρίς να είναι αποτέλεσμα της βούλησης κάποιου ανθρώπου, ανθρώπων, η θεού. Ένας αρχαίος έλληνας δεν νομίζω ότι θα σκεφτόταν έτσι. Νομίζω ότι ή θα έλεγε να σηκωθούμε να τους γαμήσουμε (η εξοστρακίσουμε) ή να αποδεχτούμε ότι έτσι είναι ο κόσμος και να προσαρμοστούμε αναλόγως (βλέπε στωικούς). Δεν υπήρχε η Δικαιοσύνη ως αφηρημένη καθολική η πανανθρώπινη έννοια, πέρα κι έξω από τη βούληση προσωπικών παραγόντων .
Κατα μια εννοια, οι μαρξιστές είναι πιο κοντά στην αρχαιοελληνική ηθική διότι μιλάνε για σύγκρουση συμφερόντων (δυνάμεων όχι ηθικών χαρακτήρων) κι όχι για ιδεαλιστικούς αγώνες για την επικράτηση της δικαιοσύνης όπως οι ουτοπικοί αριστεροί.
Η βάση της ηθικής του αρχαίου ελληνικού κόσμου ήταν ο Σωκράτης, ο Πλάτωνας και οι στωικοί, οι οποίοι τη θεμελίωσαν στη λογική φύση του κόσμου. Δεν υπήρχε ηθική ως φιλοσοφική έννοια πριν, οι ωφελιμιστικές "αξίες" δεν ορίζουν ηθική. Ούτε τότε ούτε τώρα. Και αυτός είναι ένας από τους λόγους που η ελληνική φιλοσοφία επέφερε επανάσταση στην ανθρώπινη σκέψη.
Οι αντιορθολογιστές του 19ου αιώνα και μετά που προσπάθησαν να σπάσουν αυτήν την παράδοση απλά απέτυχαν να θεμελιώσουν φιλοσοφικά την ηθική.
Z
Re: Ηθική του αρχαίου ελληνικού κόσμου
Gavalas for President!
ΛΑΔΩΜΑ, ΛΑΔΩΜΑ, ΛΑΔΩΜΑ (όχι το χριστιανικό, το άλλο)
ΛΑΔΩΜΑ, ΛΑΔΩΜΑ, ΛΑΔΩΜΑ (όχι το χριστιανικό, το άλλο)
- έργο_μακέτο
- Δημοσιεύσεις: 4417
- Εγγραφή: 22 Σεπ 2021, 23:19
- Phorum.gr user: έργο μακέτο
Re: Ηθική του αρχαίου ελληνικού κόσμου
Την εποχή του Ομήρου πορεί να μην υπήρχε η ηθική ως ανεπτυγμένη φιλοσοφική έννοια αλλά υπήρχε η ηθική. Αν θεωρήσουμε ότι ηθική υπάρχει μόνο στις κοινωνίες με φιλοσοφική δραστηριότητα τότε θα λέγαμε ότι το 95% των ανθρώπινων κοινωνιών δεν είχαν ηθική.Καραμελίτσα έγραψε: ↑13 Δεκ 2023, 18:12έργο_μακέτο έγραψε: ↑07 Δεκ 2023, 19:18Αν πάρουμε ως παραδοχή ότι η βάση της ηθικής του αρχαίου ελληνικού κόσμου ήταν τα έπη του Ομήρου και τα ποιήματα του Ησίοδου συμπεραίνουμε ότι ο κόσμος για τους αρχαίους έλληνες ήταν μια συνεχής και αέναη αντιπαράθεση μεταξύ ανθρώπινων, φυσικών και υπερφυσικών παραγόντων. Οι όποιες αξίες υπήρχαν είχαν καθαρά εγωκεντρικό η ωφελιμιστικό χαρακτήρα (να ζήσω εγώ , η οικογένεια μου, η πόλη μου ) και δεν φαίνεται να υπήρχε ένα μεταφυσικό ιδεατό αξιών όπως στο χριστιανισμό ( αγάπη, καλοσύνη, εγκράτεια κλπ ). Ο ανθρωπότυπος που θεωρούταν ας πούμε ιδεατός ήταν αυτός που είχε ισχυρή θέληση και μπορούσε να την επιβάλλει με σωματική και ψυχική δύναμη, έξω από μοραλιστικά πλαίσια, κοινωνικές επιταγές, πρέπει και μη κλπ. Ο πιο δυνατός κέρδιζε, όχι ο πιο ηθικός.
Σήμερα, ακόμα κι αυτοί που μελετάνε ας πούμε τον αρχαίο ελληνικό κόσμο τον φιλτράρουν και ίσως τον παραμορφώνουν με την χριστιανική ηθική κοσμοθεωρία που ασυνεόδητα κουβαλάνε. Οι αρχαιολάτρες του καναπέ (youtube) με την ίδια ευκολία που αναφέρονται στην Ιλιάδα, κάνουν ηθικές κρίσεις για προβλήματα που παρατηρούν στο σύγχρονο κόσμο, λένε για παράδειγμα "που είναι η δικαιοσύνη" όταν ένας πολιτικός κλέβει χρήμα και δεν μπαίνει στη φυλακή, λες και η δικαιοσύνη είναι ένας μεταφυσικός νόμος που επιβάλλεται από μόνος του χωρίς να είναι αποτέλεσμα της βούλησης κάποιου ανθρώπου, ανθρώπων, η θεού. Ένας αρχαίος έλληνας δεν νομίζω ότι θα σκεφτόταν έτσι. Νομίζω ότι ή θα έλεγε να σηκωθούμε να τους γαμήσουμε (η εξοστρακίσουμε) ή να αποδεχτούμε ότι έτσι είναι ο κόσμος και να προσαρμοστούμε αναλόγως (βλέπε στωικούς). Δεν υπήρχε η Δικαιοσύνη ως αφηρημένη καθολική η πανανθρώπινη έννοια, πέρα κι έξω από τη βούληση προσωπικών παραγόντων .
Κατα μια εννοια, οι μαρξιστές είναι πιο κοντά στην αρχαιοελληνική ηθική διότι μιλάνε για σύγκρουση συμφερόντων (δυνάμεων όχι ηθικών χαρακτήρων) κι όχι για ιδεαλιστικούς αγώνες για την επικράτηση της δικαιοσύνης όπως οι ουτοπικοί αριστεροί.
Η βάση της ηθικής του αρχαίου ελληνικού κόσμου ήταν ο Σωκράτης, ο Πλάτωνας και οι στωικοί, οι οποίοι τη θεμελίωσαν στη λογική φύση του κόσμου. Δεν υπήρχε ηθική ως φιλοσοφική έννοια πριν, οι ωφελιμιστικές "αξίες" δεν ορίζουν ηθική. Ούτε τότε ούτε τώρα. Και αυτός είναι ένας από τους λόγους που η ελληνική φιλοσοφία επέφερε επανάσταση στην ανθρώπινη σκέψη.
Οι αντιορθολογιστές του 19ου αιώνα και μετά που προσπάθησαν να σπάσουν αυτήν την παράδοση απλά απέτυχαν να θεμελιώσουν φιλοσοφικά την ηθική.
- Have you been to Samos ?
- Yes, I was one of the first.
- No, you have not been to Samos!
- Yes I have!
- Look, you are not here today to insult me.
- Yes, I was one of the first.
- No, you have not been to Samos!
- Yes I have!
- Look, you are not here today to insult me.
Re: Ηθική του αρχαίου ελληνικού κόσμου
Ο δυτικός πολιτισμός γεννήθηκε στην αρχαία Ελλάδα.
Θρησκεία, πατρίδα, οικογένεια, επιστήμη, ήταν τα πρότυπά του τα οποία τρία πρώτα τα έχει εγκαταλείψει.
Έχει αφιερωθεί στην απόκτηση πλούτου σε οικονομικό και επιστημονικό επίπεδο και τίποτα άλλο.
Αυτό οδηγεί μεγάλο μέρος της κοινωνίας που δεν έχει πρόσβαση σε αυτές τις πηγές στην απομόνωση και την εξάρτηση από διάφορα κέντρα.
Έχουμε χάσει βασικές αξίες που έδιναν χρώμα και σκοπό στην ζωή μας και αισθανόμαστε σαν ένα βιβλίο χωρίς περιεχόμενο.
Η νέα Ελλάδα φέρει μεγάλη ευθύνη για την απώλεια αυτών των αξιών.
Θρησκεία, πατρίδα, οικογένεια, επιστήμη, ήταν τα πρότυπά του τα οποία τρία πρώτα τα έχει εγκαταλείψει.
Έχει αφιερωθεί στην απόκτηση πλούτου σε οικονομικό και επιστημονικό επίπεδο και τίποτα άλλο.
Αυτό οδηγεί μεγάλο μέρος της κοινωνίας που δεν έχει πρόσβαση σε αυτές τις πηγές στην απομόνωση και την εξάρτηση από διάφορα κέντρα.
Έχουμε χάσει βασικές αξίες που έδιναν χρώμα και σκοπό στην ζωή μας και αισθανόμαστε σαν ένα βιβλίο χωρίς περιεχόμενο.
Η νέα Ελλάδα φέρει μεγάλη ευθύνη για την απώλεια αυτών των αξιών.
Αντισεισμικές κατασκευές Ανακαινίσεις επισκευές διακοσμήσεις https://lymperis-constructions.gr/
Re: Ηθική του αρχαίου ελληνικού κόσμου
Αυτό το έγραψε ο Χάνσον και περιγράφει το πως οικειοποιήθηκε αρχικώς η δύση τα ομηρικά έπη, αφαιρώντας σταδιακά το αμιγώς ελληνικό στοιχείο.Antares έγραψε: ↑13 Δεκ 2023, 18:00Ο αρχαίος ελληνικός κόσμος αφορά αιώνες, γι' αυτό χρειάζεται μελέτη για μιλήσει κανείς για την ηθική και βέβαια έχει σωθεί μικρό ποσοστό της αρχαίας ελληνικής γραμματείας.όταν ένας πολιτικός κλέβει χρήμα και δεν μπαίνει στη φυλακή, λες και η δικαιοσύνη είναι ένας μεταφυσικός νόμος που επιβάλλεται από μόνος του χωρίς να είναι αποτέλεσμα της βούλησης κάποιου ανθρώπου, ανθρώπων, η θεού. Ένας αρχαίος έλληνας δεν νομίζω ότι θα σκεφτόταν έτσι.
Στην πόλη κράτος τους θεσμούς τους δημιούργησαν οι ίδιοι και το γνώριζαν όλοι, δεν περίμεναν κανέναν θεό.
Αν σκεφτούμε και την κουλτούρα πολέμου και το γεγονός ότι ήταν πάντα ετοιμοπόλεμοι δεν νομίζω να μακροημέρευε κλέφτης πολιτικός.
Σε κάποιο βιβλίο που διάβασα πρόσφατα "Ποιος σκότωσε τον Όμηρο" (John Heath) αναφέρεται ότι οι ΗΠΑ δημιουργήθηκαν στα πρότυπα της πόλης κράτους των αρχαίων και έτσι λειτουργούν. Όπως και πολλές ευρωπαϊκές χώρες, ο Καναδάς, η Αυστραλία, η νέα Ζηλανδία.
Στην Ελλάδα υπάρχουν επιρροές από ανατολικές δεσποτείες αλλά οι αρχαίοι δεν θα το επέτρεπαν αυτό. Γνώριζαν πως λειτουργούν οι δεσποτείες και δεν τις ήθελαν.
Ας απαντήσει κάποιος που έχει μελετήσει την ιστορική περίοδο.
Περιγράφεται αναλυτικά και στο "Ο Δυτικός τρόπος πολέμου".
Αναφορικά δε με αυτό που αναφέρεις για τις ΗΠΑ, στο βιβλίο του ίδιου "Πελοποννησιακός πόλεμος" γίνονται συχνά αναφορές συγκρίσεων της τότε εποχής με τις σημερινές υπερδυνάμεις, όπου οι ΗΠΑ έχουν περισσότερες ομοιότητες με την Αθήνα και η Σοβιετική Ένωση με τη Σπάρτη.
Gavalas for President!
ΛΑΔΩΜΑ, ΛΑΔΩΜΑ, ΛΑΔΩΜΑ (όχι το χριστιανικό, το άλλο)
ΛΑΔΩΜΑ, ΛΑΔΩΜΑ, ΛΑΔΩΜΑ (όχι το χριστιανικό, το άλλο)
Re: Ηθική του αρχαίου ελληνικού κόσμου
Κάποια στιγμή θα τα βρω να τα διαβάσω, ευχαριστώ. Για την ώρα με ενδιαφέρει τι κάνουν στον σύγχρονο κόσμο με τις νέες τεχνολογίες, πως οδηγούμαστε σε παγκόσμιο φασιστικό καθεστώς και σε περιορισμό της ατομικής ελευθερίας και της ανθρώπινης αξιοπρέπειας. Αν και τα αρχαία κείμενα αποτελούν φάρους για αυτά τα αγαθά.ΓΑΛΗ έγραψε: ↑25 Δεκ 2023, 18:50
Αυτό το έγραψε ο Χάνσον και περιγράφει το πως οικειοποιήθηκε αρχικώς η δύση τα ομηρικά έπη, αφαιρώντας σταδιακά το αμιγώς ελληνικό στοιχείο.
Περιγράφεται αναλυτικά και στο "Ο Δυτικός τρόπος πολέμου".
Αναφορικά δε με αυτό που αναφέρεις για τις ΗΠΑ, στο βιβλίο του ίδιου "Πελοποννησιακός πόλεμος" γίνονται συχνά αναφορές συγκρίσεων της τότε εποχής με τις σημερινές υπερδυνάμεις, όπου οι ΗΠΑ έχουν περισσότερες ομοιότητες με την Αθήνα και η Σοβιετική Ένωση με τη Σπάρτη.
Re: Ηθική του αρχαίου ελληνικού κόσμου
Προτείνω να ψάξεις το βιβλίο του Παπαγιώργη, που ανέφερα σ' αυτό το νήμα. Είναι μικρό και πυκνό και το θέμα του αφορά σ' αυτό ακριβώς που συζητάμε.Antares έγραψε: ↑25 Δεκ 2023, 18:54Κάποια στιγμή θα τα βρω να τα διαβάσω, ευχαριστώ. Για την ώρα με ενδιαφέρει τι κάνουν στον σύγχρονο κόσμο με τις νέες τεχνολογίες, πως οδηγούμαστε σε παγκόσμιο φασιστικό καθεστώς και σε περιορισμό της ατομικής ελευθερίας και της ανθρώπινης αξιοπρέπειας. Αν και τα αρχαία κείμενα αποτελούν φάρους για αυτά τα αγαθά.ΓΑΛΗ έγραψε: ↑25 Δεκ 2023, 18:50
Αυτό το έγραψε ο Χάνσον και περιγράφει το πως οικειοποιήθηκε αρχικώς η δύση τα ομηρικά έπη, αφαιρώντας σταδιακά το αμιγώς ελληνικό στοιχείο.
Περιγράφεται αναλυτικά και στο "Ο Δυτικός τρόπος πολέμου".
Αναφορικά δε με αυτό που αναφέρεις για τις ΗΠΑ, στο βιβλίο του ίδιου "Πελοποννησιακός πόλεμος" γίνονται συχνά αναφορές συγκρίσεων της τότε εποχής με τις σημερινές υπερδυνάμεις, όπου οι ΗΠΑ έχουν περισσότερες ομοιότητες με την Αθήνα και η Σοβιετική Ένωση με τη Σπάρτη.
Gavalas for President!
ΛΑΔΩΜΑ, ΛΑΔΩΜΑ, ΛΑΔΩΜΑ (όχι το χριστιανικό, το άλλο)
ΛΑΔΩΜΑ, ΛΑΔΩΜΑ, ΛΑΔΩΜΑ (όχι το χριστιανικό, το άλλο)
- Αχθος Αρουρης
- Δημοσιεύσεις: 1128
- Εγγραφή: 02 Ιουν 2022, 21:27
- Phorum.gr user: Αχθος Αρουρης
Re: Ηθική του αρχαίου ελληνικού κόσμου
το εχω ξαναπει .........
πνευματικοι κληρονομοι της κληρονομιας που
αφησαν οι αρχαιοι, ειναι οι δυτικοι .......
εμεις κληρονομησαμε το φιλεριδον,
τους εμφυλιους πολεμους, την φιλοπρωτεια ...
.... με μια λεξη κληρονομησαμε την κολαση .......
με φωτεινες εξαιρεσεις......παπαγιωργης,
καπετανακης, συκουτρης, γεωργουλης .........
αλλα κι αυτοι ειχαν καταρτισθει, μορφωθει
και ανδρωθει που αλλου ....εκει στην εσπερια ...
οπου και οι κληρονομοι .............
...................................
πνευματικοι κληρονομοι της κληρονομιας που
αφησαν οι αρχαιοι, ειναι οι δυτικοι .......
εμεις κληρονομησαμε το φιλεριδον,
τους εμφυλιους πολεμους, την φιλοπρωτεια ...
.... με μια λεξη κληρονομησαμε την κολαση .......
με φωτεινες εξαιρεσεις......παπαγιωργης,
καπετανακης, συκουτρης, γεωργουλης .........
αλλα κι αυτοι ειχαν καταρτισθει, μορφωθει
και ανδρωθει που αλλου ....εκει στην εσπερια ...
οπου και οι κληρονομοι .............
...................................
- taxalata xalasa
- Δημοσιεύσεις: 17062
- Εγγραφή: 27 Αύγ 2021, 20:52
Re: Ηθική του αρχαίου ελληνικού κόσμου
φιλοπρωτεια = φιλοπρωτια;Αχθος Αρουρης έγραψε: ↑27 Δεκ 2023, 01:10το εχω ξαναπει .........
πνευματικοι κληρονομοι της κληρονομιας που
αφησαν οι αρχαιοι, ειναι οι δυτικοι .......
εμεις κληρονομησαμε το φιλεριδον,
τους εμφυλιους πολεμους, την φιλοπρωτεια ...
.... με μια λεξη κληρονομησαμε την κολαση .......
με φωτεινες εξαιρεσεις......παπαγιωργης,
καπετανακης, συκουτρης, γεωργουλης .........
αλλα κι αυτοι ειχαν καταρτισθει, μορφωθει
και ανδρωθει που αλλου ....εκει στην εσπερια ...
οπου και οι κληρονομοι .............
...................................
με φωτεινες εξαιρεσεις....
με ξέχασες...
𐀲𐀏𐀨𐀲𐀏𐀨𐀭 𐀀𐀗𐀨:𐀣𐀬𐀔:𐀓𐀫:𐀀𐀗𐀨:𐀏𐀬:𐀣𐀦
Μέσα στα πλαίσια μιας σχέσης πολιτικής πελατείας, διαφθοράς, εξαγοράς και εξευτελισμού της έννοιας της ίδιας της πολιτικής.
Με πρᾰ́σῐνους, κῠᾰνέους και ἐρῠθρούς Κοκούς...
Μέσα στα πλαίσια μιας σχέσης πολιτικής πελατείας, διαφθοράς, εξαγοράς και εξευτελισμού της έννοιας της ίδιας της πολιτικής.
Με πρᾰ́σῐνους, κῠᾰνέους και ἐρῠθρούς Κοκούς...
Re: Ηθική του αρχαίου ελληνικού κόσμου
δεν υπηρχε καμια ηθικη στον αρχαιο κοσμο οπως την προσδιοριζουμε σημερα
Re: Ηθική του αρχαίου ελληνικού κόσμου
Και οι "απάτριδες" με την καλή διεθνιστική έννοια , στην εσπερία καταρτίσθηκαν, μορφώθηκαν και ανδρώθηκαν.Αχθος Αρουρης έγραψε: ↑27 Δεκ 2023, 01:10το εχω ξαναπει .........
πνευματικοι κληρονομοι της κληρονομιας που
αφησαν οι αρχαιοι, ειναι οι δυτικοι .......
εμεις κληρονομησαμε το φιλεριδον,
τους εμφυλιους πολεμους, την φιλοπρωτεια ...
.... με μια λεξη κληρονομησαμε την κολαση .......
με φωτεινες εξαιρεσεις......παπαγιωργης,
καπετανακης, συκουτρης, γεωργουλης .........
αλλα κι αυτοι ειχαν καταρτισθει, μορφωθει
και ανδρωθει που αλλου ....εκει στην εσπερια ...
οπου και οι κληρονομοι .............
...................................
Gavalas for President!
ΛΑΔΩΜΑ, ΛΑΔΩΜΑ, ΛΑΔΩΜΑ (όχι το χριστιανικό, το άλλο)
ΛΑΔΩΜΑ, ΛΑΔΩΜΑ, ΛΑΔΩΜΑ (όχι το χριστιανικό, το άλλο)
- Αχθος Αρουρης
- Δημοσιεύσεις: 1128
- Εγγραφή: 02 Ιουν 2022, 21:27
- Phorum.gr user: Αχθος Αρουρης
Re: Ηθική του αρχαίου ελληνικού κόσμου
δεν παει το μυαλο μου καπου για τους απατριδες ......ΓΑΛΗ έγραψε: ↑27 Δεκ 2023, 13:30Και οι "απάτριδες" με την καλή διεθνιστική έννοια , στην εσπερία καταρτίσθηκαν, μορφώθηκαν και ανδρώθηκαν.Αχθος Αρουρης έγραψε: ↑27 Δεκ 2023, 01:10το εχω ξαναπει .........
πνευματικοι κληρονομοι της κληρονομιας που
αφησαν οι αρχαιοι, ειναι οι δυτικοι .......
εμεις κληρονομησαμε το φιλεριδον,
τους εμφυλιους πολεμους, την φιλοπρωτεια ...
.... με μια λεξη κληρονομησαμε την κολαση .......
με φωτεινες εξαιρεσεις......παπαγιωργης,
καπετανακης, συκουτρης, γεωργουλης .........
αλλα κι αυτοι ειχαν καταρτισθει, μορφωθει
και ανδρωθει που αλλου ....εκει στην εσπερια ...
οπου και οι κληρονομοι .............
...................................
......... μπουκωσε για σημερα.....
εχεις υπ'οψιν κατι ; .........
-
- Παραπλήσια Θέματα
- Απαντήσεις
- Προβολές
- Τελευταία δημοσίευση
-
- 73 Απαντήσεις
- 3103 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από Naida
25 Φεβ 2023, 15:18
-
- 6 Απαντήσεις
- 565 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από ΠΑΓΧΡΗΣΤΟΣ
30 Ιαν 2023, 14:36
-
- 10 Απαντήσεις
- 519 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από Ληστοσυμμορίτης
10 Μαρ 2024, 13:21
-
- 7 Απαντήσεις
- 212 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από ΑΧΑΡΙΣΤΟΣ
18 Απρ 2024, 15:44