Ας σταματήσουμε για λίγο τους διαξιφισμούς και ας προσευχηθούμε στον Κύριο για την σωτηρία όλων ημών! Χριστιανών και μη χριστιανών, ένθεων και άθεων!
Εσύ by the way αν συνεχίζεις να υποστηρίζεις κάτι κουφά που έγραφες τις προάλλες περι χειροτονίας γυναικών, δεν σε βλέπω και πολύ καλά, θα κάνω εντατικότερη προσευχή για εσένα, η περίπτωση είναι σοβαρότερη
Ας σταματήσουμε για λίγο τους διαξιφισμούς και ας προσευχηθούμε στον Κύριο για την σωτηρία όλων ημών! Χριστιανών και μη χριστιανών, ένθεων και άθεων!
Εσύ by the way αν συνεχίζεις να υποστηρίζεις κάτι κουφά που έγραφες τις προάλλες περι χειροτονίας γυναικών, δεν σε βλέπω και πολύ καλά, θα κάνω εντατικότερη προσευχή για εσένα, η περίπτωση είναι σοβαρότερη
Πότε έγραψα εγώ, καλή μου, για χειροτονία γυναικών;
«Δεν σου μιλώ για περασμένα, μιλώ για την αγάπη", Γιώργος Σεφέρης, Κίχλη.
Ας σταματήσουμε για λίγο τους διαξιφισμούς και ας προσευχηθούμε στον Κύριο για την σωτηρία όλων ημών! Χριστιανών και μη χριστιανών, ένθεων και άθεων!
Εσύ by the way αν συνεχίζεις να υποστηρίζεις κάτι κουφά που έγραφες τις προάλλες περι χειροτονίας γυναικών, δεν σε βλέπω και πολύ καλά, θα κάνω εντατικότερη προσευχή για εσένα, η περίπτωση είναι σοβαρότερη
Πότε έγραψα εγώ, καλή μου, για χειροτονία γυναικών;
Ρε συ, κάτι είχεις γράψει σε κάποιο νήμα που κάναμε (προσπαθούσαμε να κάνουμε δηλαδή, όπως πάντα) συζήτηση με άθεους αλλά δεν θυμάμαι τώρα, τεσπα, είχες αφήσει ανοιχτό το ενδεχόμενο στο μέλλον η Εκκλησία να "προοδεύσει" ως προς αυτό, κάτι τέτοιο
Εσύ by the way αν συνεχίζεις να υποστηρίζεις κάτι κουφά που έγραφες τις προάλλες περι χειροτονίας γυναικών, δεν σε βλέπω και πολύ καλά, θα κάνω εντατικότερη προσευχή για εσένα, η περίπτωση είναι σοβαρότερη
Πότε έγραψα εγώ, καλή μου, για χειροτονία γυναικών;
Ρε συ, κάτι είχεις γράψει σε κάποιο νήμα που κάναμε (προσπαθούσαμε να κάνουμε δηλαδή, όπως πάντα) συζήτηση με άθεους αλλά δεν θυμάμαι τώρα, τεσπα, είχες αφήσει ανοιχτό το ενδεχόμενο στο μέλλον η Εκκλησία να "προοδεύσει" ως προς αυτό, κάτι τέτοιο
Αυτό που έγραψα είναι ότι δεν υπάρχει δογματικός περιορισμός από το να χειροτονηθούν γυναίκες. Κανένας!
«Δεν σου μιλώ για περασμένα, μιλώ για την αγάπη", Γιώργος Σεφέρης, Κίχλη.
Ναι, το έχω δει το άρθρο
Κοίτα και εδώ http://www.pemptousia.gr/2015/04/femini ... -ginekon2/
γενικώς, η Εκκλησία στηρίζεται και στην Παράδοση και όχι για εθιμοτυπικούς λόγους αλλά για ουσιαστικούς ως προς την λειτουργία της Εκκλησίας ως Σώματος Χριστού.
Για το θέμα των διακονισσών που έγραψες λανθασμένα στο ποστ σου σε εκείνο το νήμα, θα παραθέσω το παρακάτω από το λινκ που έβαλα
Η Παναγία, μολονότι καταξιώθηκε να γεννήσει τον σαρκωθέντα Λόγο του Θεού, δεν άσκησε λειτουργική ιερωσύνη[10]. Και η Εκκλησία σε ολόκληρη την παράδοσή της δεν χειροτόνησε ιέρειες, αλλά διατήρησε μόνο διακόνισσες. Αυτές εκλέγονταν κυρίως από τους κύκλους των αφιερωμένων στον Χριστό παρθένων η χηρών και εξυπηρετούσαν πρακτικές ανάγκες του κοινωνικού και λειτουργικού έργου της Εκκλησίας, όπως την επίσκεψη ασθενών η φυλακισμένων γυναικών, την προετοιμασία για το βάπτισμα η και την κατήχηση των προσερχομένων στην Εκκλησία γυναικών κ.α.
Το τάγμα των διακονισσών δεν καθιερώθηκε για το «ιερατεύειν» και η «προχείρισίς» τους «δεν μπορεί να θεωρηθή μυστηριακή χειροτονία για την είσοδό τους στο ιερατείο της Εκκλησίας, αλλά είναι μία ειδική χειροθεσία για άσκηση συγκεκριμένου λειτουργήματος στην ευρύτερη ποιμαντική αποστολή της Εκκλησίας»[11]. Τυπολογικά η διακόνισσα τιμάται «εις τύπον του Αγίου Πνεύματος»[12], που υποδηλώνει και την χαρισματική θέση της στο έργο της Εκκλησίας.
Διακόνισσες υπήρχαν σε ολόκληρη την ζωή της Εκκλησίας, ενώ εξακολουθούν να υπάρχουν σποραδικά και ως σήμερα. Ταυτόχρονα βέβαια η γυναίκα μετέχει στο «βασίλειον ιεράτευμα»[13], στην βασιλική ιερωσύνη που δώρισε ο Χριστός σε όλους τους πιστούς.
το τελευταίο μπολνταρισμένο ως έξτρα και βασική επεξήγηση, για όσους ισχυρίζονται οτι η γυναίκα υποβιβάζεται ως πρόσωπο επειδη δεν της δίνεται ιεροσύνη μέσα στη λειτουργική ζωή της Εκκλησίας
Τελευταία επεξεργασία από το μέλος Σουβλίτσα την 10 Νοέμ 2018, 12:54, έχει επεξεργασθεί 2 φορές συνολικά.
Πάντως Σουβλιτσα, δεν είναι οξύμωρο, στο ιεροτερο σημείο του κόσμου κατά τον χριστιανισμό (στον τάφο της Αναστάσεως) να μπαίνει πρώτη μια γυναίκα και να μην θεωρείται πρέπον να μπει στο ιερό ενός ναού;
«Η παρουσία μας επιλέγει από ένα τεράστιο σύνολο μόνο σύμπαντα συμβατά με την ύπαρξή μας.
Αν και είμαστε μικροί και ασήμαντοι σε κοσμικό επίπεδο, αυτό μας κάνει κατά κάποιο τρόπο, κύριους της δημιουργίας». Stephen Hawking
Για το θέμα των διακονισσών που έγραψες λανθασμένα στο ποστ σου σε εκείνο το νήμα, θα παραθέσω το παρακάτω από το λινκ που έβαλα
Η Παναγία, μολονότι καταξιώθηκε να γεννήσει τον σαρκωθέντα Λόγο του Θεού, δεν άσκησε λειτουργική ιερωσύνη[10]. Και η Εκκλησία σε ολόκληρη την παράδοσή της δεν χειροτόνησε ιέρειες, αλλά διατήρησε μόνο διακόνισσες. Αυτές εκλέγονταν κυρίως από τους κύκλους των αφιερωμένων στον Χριστό παρθένων η χηρών και εξυπηρετούσαν πρακτικές ανάγκες του κοινωνικού και λειτουργικού έργου της Εκκλησίας, όπως την επίσκεψη ασθενών η φυλακισμένων γυναικών, την προετοιμασία για το βάπτισμα η και την κατήχηση των προσερχομένων στην Εκκλησία γυναικών κ.α.
Το τάγμα των διακονισσών δεν καθιερώθηκε για το «ιερατεύειν» και η «προχείρισίς» τους «δεν μπορεί να θεωρηθή μυστηριακή χειροτονία για την είσοδό τους στο ιερατείο της Εκκλησίας, αλλά είναι μία ειδική χειροθεσία για άσκηση συγκεκριμένου λειτουργήματος στην ευρύτερη ποιμαντική αποστολή της Εκκλησίας»[11]. Τυπολογικά η διακόνισσα τιμάται «εις τύπον του Αγίου Πνεύματος»[12], που υποδηλώνει και την χαρισματική θέση της στο έργο της Εκκλησίας.
Διακόνισσες υπήρχαν σε ολόκληρη την ζωή της Εκκλησίας, ενώ εξακολουθούν να υπάρχουν σποραδικά και ως σήμερα. Ταυτόχρονα βέβαια η γυναίκα μετέχει στο «βασίλειον ιεράτευμα»[13], στην βασιλική ιερωσύνη που δώρισε ο Χριστός σε όλους τους πιστούς.
το τελευταίο μπολνταρισμένο ως έξτρα και βασική επεξήγηση, για όσους ισχυρίζονται οτι η γυναίκα υποβιβάζεται ως πρόσωπο επειδη δεν της δίνεται ιεροσύνη μέσα στη λειτουργική ζωή της Εκκλησίας
Σε όλα όσα μου παραθέτεις, απαντά το άρθρο του αείμνηστου Νίκου Ματσούκα.
Αλλά, αν έχεις την διάθεση και τον χρόνο, διάβασε την διατριβή του Γιοκαρίνη πάνω στο ζήτημα, όπου αναπτύσσονται όλα τα θεολογικά και δογματικά επιχειρήματα με στιβαρό τρόπο.
Πάντως Σουβλιτσα, δεν είναι οξύμωρο, στο ιεροτερο σημείο του κόσμου κατά τον χριστιανισμό (στον τάφο της Αναστάσεως) να μπαίνει πρώτη μια γυναίκα και να μην θεωρείται πρέπον να μπει στο ιερό ενός ναού;
Ούτε οι άνδρες μπαίνουν στο Ιερό. Επιτρέπονται μόνο οι Ιερείς και όσοι έχουν πάρει ευχή, άνδρες ή γυναίκες.
«Δεν σου μιλώ για περασμένα, μιλώ για την αγάπη", Γιώργος Σεφέρης, Κίχλη.
Στη θέση του ιερέα εννοώ. Αλλά και στο ιερό άντρες μπαίνουν για βοήθεια του ιερέα. Γυναίκες όχι.
«Η παρουσία μας επιλέγει από ένα τεράστιο σύνολο μόνο σύμπαντα συμβατά με την ύπαρξή μας.
Αν και είμαστε μικροί και ασήμαντοι σε κοσμικό επίπεδο, αυτό μας κάνει κατά κάποιο τρόπο, κύριους της δημιουργίας». Stephen Hawking
Οι απόψεις και τα σχόλια που δημοσιεύονται σε αυτό το Φόρουμ είναι προσωπικά και δεν αντιπροσωπεύουν αυτές της Διαχείρισης του Phorum.com.gr
Το κάθε μέλος, σύμφωνα με τους όρους χρήσης που αποδέχτηκε κατά την εγγραφή του, φέρει την αποκλειστική ευθύνη των δημοσιεύσεών του, των απόψεων / θέσεων που εκφράζονται
μέσω αυτής, καθώς και την επιλογή συνδέσμων που τυχόν συμπεριλαμβάνονται.
Η Διαχείριση του Phorum.com.gr σε καμία περίπτωση δεν αποδέχεται οποιαδήποτε ευθύνη, για οποιαδήποτε συμβουλή ή συστάσεις που κάνει ή υπονοεί κάποιο μέλος ή επισκέπτης του Phorum.com.gr
η οποία έχει ως αποτέλεσμα οποιαδήποτε απώλεια / ζημία, με οποιονδήποτε τρόπο, για μέλος του Phorum.com.gr, ή για οποιοδήποτε άλλο πρόσωπο.
Επιπλέον, η Διαχείριση του Phorum.com.gr δεν είναι και δεν μπορεί να είναι υπεύθυνη, για το περιεχόμενο οποιουδήποτε άλλου ιστοτόπου στο Διαδίκτυο,
που έχει συνδεθεί με σύνδεσμο (link) από το Phorum.com.gr
Για άμεση επικοινωνία με τη Διαχείριση του Phorum.com.gr μπορείτε να συμπληρώνετε τη φόρμα της σελίδας Επικοινωνίας του Phorum.com.gr παρακάτω.