Πάρε άλλο ένα για να δεις πως η παραμύθα για δάσκαλο και μαθητή είναι κουκούλωμα και απόκρυψη της πραγματικότητας.tanipteros έγραψε: ↑11 Φεβ 2024, 22:20γιατί παραβλέπεις άλλα κείμενα που λένε για τον εραστή δάσκαλο και ερώμενο μαθητή όπως του Πρόκλου και του Πλούταρχου και κολλάς σε όσα μόνο βολεύουν την άποψη της ασέλγειας;
εγώ σου λέω ότι υπήρχαν και τα 2 και η ασέλγεια τιμωρούνταν... εσύ όμως θέλεις και επιλέγεις κείμενα κατα το πως σε βολεύουν
[7.4.7] Ἐπισθένης δ᾽ ἦν τις Ὀλύνθιος παιδεραστής, ὃς ἰδὼν παῖδα καλὸν ἡβάσκοντα ἄρτι πέλτην ἔχοντα μέλλοντα ἀποθνῄσκειν, προσδραμὼν Ξενοφῶντα ἱκέτευε βοηθῆσαι παιδὶ καλῷ. [7.4.8] καὶ ὃς προσελθὼν τῷ Σεύθῃ δεῖται μὴ ἀποκτεῖναι τὸν παῖδα, καὶ τοῦ Ἐπισθένους διηγεῖται τὸν τρόπον, καὶ ὅτι λόχον ποτὲ συνελέξατο σκοπῶν οὐδὲν ἄλλο ἢ εἴ τινες εἶεν καλοί, καὶ μετὰ τούτων ἦν ἀνὴρ ἀγαθός. [7.4.9] ὁ δὲ Σεύθης ἤρετο· Ἦ καὶ θέλοις ἄν, ὦ Ἐπίσθενες, ὑπὲρ τούτου ἀποθανεῖν; ὁ δ᾽ ὑπερανατείνας τὸν τράχηλον, Παῖε, ἔφη, εἰ κελεύει ὁ παῖς καὶ μέλλει χάριν εἰδέναι. [7.4.10] ἐπήρετο ὁ Σεύθης τὸν παῖδα εἰ παίσειεν αὐτὸν ἀντ᾽ ἐκείνου. οὐκ εἴα ὁ παῖς, ἀλλ᾽ ἱκέτευε μηδέτερον κατακαίνειν. ἐνταῦθα ὁ Ἐπισθένης περιλαβὼν τὸν παῖδα εἶπεν· Ὥρα σοι, ὦ Σεύθη, περὶ τοῦδέ μοι διαμάχεσθαι· οὐ γὰρ μεθήσω τὸν παῖδα. [7.4.11] ὁ δὲ Σεύθης γελῶν ταῦτα μὲν εἴα· ἔδοξε δὲ αὐτῷ αὐτοῦ αὐλισθῆναι, ἵνα μηδ᾽ ἐκ τούτων τῶν κωμῶν οἱ ἐπὶ τοῦ ὄρους τρέφοιντο. καὶ αὐτὸς μὲν ἐν τῷ πεδίῳ ὑποκαταβὰς ἐσκήνου, ὁ δὲ Ξενοφῶν ἔχων τοὺς ἐπιλέκτους ἐν τῇ ὑπὸ τὸ ὄρος ἀνωτάτω κώμῃ, καὶ οἱ ἄλλοι Ἕλληνες ἐν τοῖς ὀρεινοῖς καλουμένοις Θρᾳξὶ πλησίον κατεσκήνησαν.
-----------------------------
{ [7.4.7] Ήταν εκεί και κάποιος Επισθένης από την Όλυνθο, που είχε προτίμηση στα αγόρια· αυτός μόλις είδε ότι ένας όμορφος νεαρός στην ακμή της νιότης του και με μια ελαφριά ασπίδα ακόμη στα χέρια του επρόκειτο να εκτελεστεί, έτρεξε στον Ξενοφώντα και τον ικέτευσε να τρέξει να σώσει τον όμορφο νεαρό. [7.4.8] Ο Ξενοφώντας πλησίασε τον Σεύθη και τον παρακάλεσε να μην εκτελέσει το αγόρι· του εξήγησε τις προτιμήσεις του Επισθένη και του διηγήθηκε ότι αυτός κάποτε συγκρότησε ένα λόχο με μοναδικό κριτήριο επιλογής των στρατιωτών την ομορφιά τους και ότι με αυτόν τον λόχο αναδείχθηκε γενναίος άντρας. [7.4.9] Ο Σεύθης τότε ρώτησε: «Στ᾽ αλήθεια, Επισθένη, είσαι πρόθυμος να πεθάνεις στη θέση του αγοριού;» Κι ο Επισθένης τεντώνοντας τον λαιμό του είπε: «Χτύπα, αν το θέλει το αγόρι κι αν πρόκειται να μου χρωστάει ευγνωμοσύνη». [7.4.10] Ο Σεύθης ρώτησε το αγόρι αν πρέπει να σκοτώσει τον Επισθένη στη θέση του. Το αγόρι όμως δεν δεχόταν και τον παρακαλούσε να μην σκοτώσει ούτε τον έναν ούτε τον άλλον. Τότε ο Επισθένης αγκάλιασε το αγόρι και είπε: «Τώρα, Σεύθη, πρέπει να πολεμήσεις μαζί μου για να πάρεις αυτό το αγόρι· γιατί δεν θα το εγκαταλείψω». [7.4.11] Κι ο Σεύθυς γελώντας υποχώρησε.} Αποφάσισε τότε να μείνουν εδώ, ώστε εκείνοι που ανέβηκαν στα βουνά να μην παίρνουν τρόφιμα ούτε από τούτα τα χωριά. Ο ίδιος κατέβηκε και κατασκήνωσε στον κάμπο, ενώ ο Ξενοφώντας με διαλεγμένους στρατιώτες του στρατοπέδεψε στο ψηλότερο χωριό του βουνού, κι οι άλλοι Έλληνες κοντά στους Θράκες, που τους ονόμαζαν ορεινούς.
ΞΕΝΟΦΩΝ
Κύρου Ἀνάβασις

Βλέπεις σχέση δάσκαλου και μαθητή ή ομοφυλοφιλικές κάβλες του Επισθένη;