Η κατάσταση στον σιδηρόδρομο
Δεκάξι μήνες μετά το έγκλημα στα Τέμπη, όπου στη μετωπική σύγκρουση τρένων σκοτώθηκαν και κάηκαν 57 άνθρωποι και εκατοντάδες τραυματίστηκαν, η κατάσταση στις σιδηροδρομικές διαδρομές είναι ακριβώς στα ίδια χάλια, βάζοντας σε κίνδυνο τις ζωές των εργαζομένων, των επιβατών αλλά και ανθρώπων σε κατοικημένες περιοχές από τις οποίες διέρχονται τα τρένα.
Το περιστατικό αποκαλύφθηκε σε χθεσινό δημοσίευμα («Εφημερίδα των Συντακτών»), το οποίο αναφέρεται σε τηλεγράφημα του ΟΣΕ που το καταγράφει, και είναι ενδεικτικό ότι το «πάμε κι όπου βγει» είναι η συνθήκη που αντιμετωπίζουν καθημερινά οι εργαζόμενοι στις εταιρείες που διαχειρίζονται το σιδηροδρομικό έργο. Συγκεκριμένα, στις 29 Μάη το μεσημέρι παραλίγο να συμβεί παρόμοια τραγωδία όπως στα Τέμπη ή και μεγαλύτερη στη Θεσσαλονίκη,
κοντά στη Σίνδο, όπου η αμαξοστοιχία Intercity (ΙC 50) που ερχόταν από την Αθήνα λίγο έλειψε να συγκρουστεί πλαγιομετωπικά με την εμπορική αμαξοστοιχία 64931, που σύμφωνα με καταγγελίες εργαζομένων μετέφερε πυρομαχικά για την ιμπεριαλιστική σύγκρουση στην Ουκρανία. Η εν λόγω αμαξοστοιχία φρέναρε την τελευταία στιγμή, μετά από αναίρεση προηγούμενης εντολής από τους σταθμάρχες.
Αυτή η επικίνδυνη κατάσταση προέκυψε επειδή δεν υπάρχει κανένα ουσιαστικό σύστημα ασφαλείας, τα φωτοσήματα είναι μονίμως κόκκινα και παραβιάζονται αναγκαστικά, ενώ
η περιβόητη τηλεδιοίκηση που ευαγγελίζεται η κυβέρνηση είναι μόνο στα χαρτιά... Ο συγκεκριμένος σταθμός εξακολουθεί να λειτουργεί με βάρδια δύο σταθμαρχών το πρωί και ενός κλειδούχου, και τη νύχτα με έναν σταθμάρχη.
Το πιθανό ολοκαύτωμα, λόγω και του φορτίου με τα πυρομαχικά, θα λάμβανε χώρα στον κεντρικότερο σιδηροδρομικό κόμβο της χώρας (ΤΧ1), όπου συναντιούνται οι γραμμές που φεύγουν από Θεσσαλονίκη προς Αθήνα και αντίστροφα, προς Ειδομένη - Βόρεια Μακεδονία και προς Προμαχώνα - Αλεξανδρούπολη, που επίσης βρίσκεται κοντά στους χώρους διαλογής εμπορευμάτων και πολύ κοντά στον οικιστικό ιστό της Δυτικής Θεσσαλονίκης.
https://www.902.gr/eidisi/politiki/3680 ... -nea-tempi