
Πέθανε ο Navalny
Re: Πέθανε ο Navalny
ακόμα να δώσουν το πτώμα του στη μάνα του...οι δυτικοί θα φταίνε πάλι
- Αλιόσα
- Δημοσιεύσεις: 9939
- Εγγραφή: 23 Ιουν 2021, 15:43
- Phorum.gr user: Αλιόσα
- Τοποθεσία: Βλαδιβοστόκ
Re: Πέθανε ο Navalny
Aφού τα πουτινοσπέρματα είναι αρρωστάκια.
Πράγματι δεν ήταν σαν τον Πούτιν.
- Libre arbitre
- Δημοσιεύσεις: 18122
- Εγγραφή: 13 Νοέμ 2022, 23:48
- Phorum.gr user: Βασίλης
Re: Πέθανε ο Navalny
https://www.independent.co.uk/tv/news/a ... 0Pyz31uMOA
https://dailypost.gr/kosmos/den-einai-m ... onithikan/
https://dailypost.gr/kosmos/den-einai-m ... onithikan/

- Κάνουν τέτοια πράγματα οι ρωSSιστές; Είναι απλά γενοκτόνοι, οικοκτόνοι και αντιγκέι...
https://fr.m.wikipedia.org/wiki/Sp%C3%A ... l/newusers
Re: Πέθανε ο Navalny
δικαιολογημενα πρεπει πρωτα να εξατμιστει το δηλητηριο στους ιστους να καλυψουν τις τρυπες
απο τις σφαιρες στο κορμι του στην συνεχεια να ραψουν το κεφαλι του απο τον αποκεφαλισμο που υπεστη
εν τω μεταξυ ο στεφανος μανος ζητησε να αναγερθει αγαλμα στην πλατεια της ελευθεριας
εννοει στην λαρσα ;
Re: Πέθανε ο Navalny
άσχετο: που λες εσύ δεν ήσουν που είχες πιαστεί στο παλιό να απαντάς στον εαυτό σου γιατί είχες ξεχάσει να αλλάξεις λογαριασμό;nemo έγραψε: ↑20 Φεβ 2024, 09:23δικαιολογημενα πρεπει πρωτα να εξατμιστει το δηλητηριο στους ιστους να καλυψουν τις τρυπες
απο τις σφαιρες στο κορμι του στην συνεχεια να ραψουν το κεφαλι του απο τον αποκεφαλισμο που υπεστη
εν τω μεταξυ ο στεφανος μανος ζητησε να αναγερθει αγαλμα στην πλατεια της ελευθεριας
εννοει στην λαρσα ;

Re: Πέθανε ο Navalny
δυστυχως δεν εχω τετοιες φιλοδοξιες ουτε την αναγκη για διπλοπροφιλ ή να συζητω με τον εαυτο μουΣενέκας έγραψε: ↑20 Φεβ 2024, 10:01άσχετο: που λες εσύ δεν ήσουν που είχες πιαστεί στο παλιό να απαντάς στον εαυτό σου γιατί είχες ξεχάσει να αλλάξεις λογαριασμό;nemo έγραψε: ↑20 Φεβ 2024, 09:23δικαιολογημενα πρεπει πρωτα να εξατμιστει το δηλητηριο στους ιστους να καλυψουν τις τρυπες
απο τις σφαιρες στο κορμι του στην συνεχεια να ραψουν το κεφαλι του απο τον αποκεφαλισμο που υπεστη
εν τω μεταξυ ο στεφανος μανος ζητησε να αναγερθει αγαλμα στην πλατεια της ελευθεριας
εννοει στην λαρσα ;
εσυ να μας πεις γιατι μπαινεις στο τρυπακι και αναπαραγεις τις βλακειες που ακους απο τα μμε
και να μην σκεπτεσαι το γιατι επεσε γραμμη σε ολη την δυση υπερ ενος προδοτη ρωσο
-
- Δημοσιεύσεις: 1029
- Εγγραφή: 24 Ιαν 2023, 12:48
- Phorum.gr user: Giotis2023
- Οργισμένος
- Δημοσιεύσεις: 22113
- Εγγραφή: 01 Απρ 2018, 00:21
Re: Πέθανε ο Navalny
γιατι ; πονεσε η σπαρτιατικη σου σουφρα;nemo έγραψε: ↑20 Φεβ 2024, 09:23δικαιολογημενα πρεπει πρωτα να εξατμιστει το δηλητηριο στους ιστους να καλυψουν τις τρυπες
απο τις σφαιρες στο κορμι του στην συνεχεια να ραψουν το κεφαλι του απο τον αποκεφαλισμο που υπεστη
εν τω μεταξυ ο στεφανος μανος ζητησε να αναγερθει αγαλμα στην πλατεια της ελευθεριας
εννοει στην λαρσα ;
ΤΟ βιβλίο μου:https://www.smashwords.com/books/view/412984
Η τραγελαφικά ωμή αλήθεια για την Ελλάδα.
ΕΝΤΕΛΩΣ ΔΩΡΕΑΝ!!!
Στηρίξτε με, η αλήθεια ΠΡΕΠΕΙ να λάμψει...
Η τραγελαφικά ωμή αλήθεια για την Ελλάδα.
ΕΝΤΕΛΩΣ ΔΩΡΕΑΝ!!!
Στηρίξτε με, η αλήθεια ΠΡΕΠΕΙ να λάμψει...
Re: Πέθανε ο Navalny
Ποιος μίλησε για φιλανθρωπία; εφερα αντιπαραδείγματα εσυ λες ασυναρτησίες.Οργισμένος έγραψε: ↑17 Φεβ 2024, 14:28Ασε που ο Χιτλερ ηταν γνωστος φιλανθρωπος και γιαυτο τον εφονευσαν .
https://youtu.be/-VhIL6Ld9qI?t=1166 Πράξη ΑΝΑΘΕΜΑΤΙΣΜΟΥ ΤΩΝ ΒΟΥΛΕΥΤΩΝ Κατσαφάδου Κωνσταντίνου, Μιχαηλίδου Δόμνας, Βλαχάκου Νικολάου http://tinyurl.com/4hwb2kra
Re: Πέθανε ο Navalny




-
- Δημοσιεύσεις: 40048
- Εγγραφή: 06 Ιαν 2019, 06:41
- Phorum.gr user: πατησιωτης
- Τοποθεσία: ΑΘΗΝΑ
Re: Πέθανε ο Navalny
https://www.facebook.com/permalink.php? ... cale=el_GR
Μία "λοξή" προσέγγιση, στην σημερινή "Καθημερινή".
Ο θάνατος του Ναβάλνι και η γεωγραφία της συμπόνιας
Όταν πριν από μερικά χρόνια δολοφονήθηκε ο Σαουδάραβας δημοσιογράφος Τζαμάλ Κασόγκι με εντολή του πρίγκιπα διαδόχου της Σαουδικής Αραβίας Μπιν Σαλμάν, στην σύνοδο της G20 που έγινε λίγους μήνες αργότερα, η πλειοψηφία των ηγετών απέφυγαν να τον χαιρετήσουν και να φωτογραφηθούν μαζί του, με μοναδική εξαίρεση τον Βλαντίμιρ Πούτιν.
Ο θάνατος ή καλύτερα η δολοφονία του Ναβάλνι στην ρωσική φυλακή του αρκτικού κύκλου, προκάλεσε ένα κύμα συμπόνιας και συμπαράστασης σε πολλές χώρες της Δύσης, όπου πραγματοποιήθηκαν συγκεντρώσεις και διαμαρτυρίες έξω από τις ρωσικές πρεσβείες, ενώ η υπόθεση απασχόλησε τον Τύπο με ρεπορτάζ, αναλύσεις και σχόλια επικριτικά για το νεοαυταρχικό καθεστώς της Ρωσίας.
Αντίθετα, οι κυβερνήσεις πολλών χώρων της Ασίας, της Αφρικής και της Λατινικής Αμερικής, όχι μόνο δεν καταδίκασαν την δολοφονία ενός πολιτικού, μα προτίμησαν είτε τη σιωπή, είτε την καταστολή των λίγων πολιτών που θέλησαν να διαμαρτυρηθούν, όπως συνέβη στην Κωνσταντινούπολη, στην Τασκένδη και αλλού.
Εξίσου ενδιαφέρουσα είναι και η παρατήρηση αναφορικά με τη στάση που κράτησαν οι κυβερνήσεις των πρώην σοβιετικών δημοκρατιών, τις οποίες το Κρεμλίνο αποκαλεί υπεροπτικά ως «εγγύς εξωτερικό», θέλοντας έτσι να τους υπενθυμίζει διαρκώς την εξάρτηση - πραγματική ή φανταστική - που έχουν οι χώρες αυτές από την αναγεννημένη «σοβιετική πατρίδα».
Στην Γεωργία και την Αρμενία, δύο χώρες της Υπερκαυκασίας, πραγματοποιήθηκαν μεγάλες διαμαρτυρίες, πράγμα που εξηγείται από το γεγονός πως οι δύο αυτές χώρες, έχουν από καιρό προσεγγίσει τον δυτικό κόσμο και πολιτισμό, όχι μόνο σε γεωπολιτικό επίπεδο μα και σε πολιτισμικό.
Απεναντίας, στο Αζερμπαϊτζάν, αλλά και τις χώρες της Κεντρικής Ασίας, (Καζακστάν, Ουζμπεκιστάν, Κιργιζία, Τουρκμενιστάν), οι τοπικές κυβερνήσεις, προϊόντα μιας μακράς παράδοσης ανατολικής δεσποτείας, δεν άφησαν κανένα περιθώριο για εκδηλώσεις διαμαρτυρίας και αλληλεγγύης.
Η δολοφονία του Ναβάλνι, ξεφεύγει πλέον από τα στενάχωρα όρια του ρωσικού νεοαυταρχικού καθεστώτος και μετατρέπεται σε ένα ορόσημο και όριο, ανάμεσα στους διάφορους πολιτισμούς της εποχής μας. Από τη μία πλευρά, υπάρχει ο δυτικός πολιτισμός και η αυθύπαρκτη αξία της ανθρώπινης ζωής με όλα εκείνα τα δικαιώματα και υποχρεώσεις που απορρέουν από το συγκεκριμένο κοινωνικό συμβόλαιο και, από την άλλη πλευρά, μια σειρά ετερόκλητων κρατών, οι κυβερνήσεις των οποίων είτε είναι νεοαυταρχικές και δικτατορικές, είτε ρέπουν προς αυτού του είδους τη διακυβέρνηση, συνήθως με το πρόσχημα του νεο-αντιαποικιακού αγώνα κατά της Δύσης.
Όπως στην Ρωσία, έτσι και σε αυτές τις χώρες, το σύστημα προστασίας των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και του πολίτη έναντι της αυθαιρεσίας της κρατικής εξουσίας, εκλαμβάνεται ως ξένο και εχθρικό προς τις παραδοσιακές αξίες αυτών των κοινωνιών, ως εργαλείο της δυτικής προπαγάνδας για τη διαφθορά των ηθών. Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα του κυβερνήτη της περιοχής του Καλίνινγκραντ, ο οποίος άσκησε κριτική στον φιλόσοφο, εκπρόσωπο της γερμανικής κλασσικής φιλοσοφίας Ιμμανουέλ Καντ, το έργο του οποίου θεωρεί πως αποτελεί τον πυλώνα της σημερινής επιθετικότητας της Δύσης κατά της Ρωσίας.
Στο πολιτικό σύστημα, όπου οι απόλυτες αξίες δεν είναι παρά η επιστροφή στην εθνική κυριαρχία και η απόρριψη της νεοαποικιακής παγκοσμιοποίησης, ένα από τα πρώτα θύματα είναι η Διακήρυξη των ανθρωπίνων δικαιωμάτων του ΟΗΕ. Το 1948 η σταλινική ΕΣΣΔ την υπέγραψε τυπικά, δίχως να έχει την παραμικρή πρόθεση ή διάθεση να την εφαρμόσει, αποδεικνύοντας την υπεροχή της εσωτερικής έννομης τάξης έναντι των διεθνών υποχρεώσεων που είχε αναλάβει. Αντίστοιχα σήμερα, το καθεστώς του Κρεμλίνου κάνει ένα βήμα παρακάτω, θεωρώντας την υπεροχή έναντι των διεθνών συνθηκών, όχι απλά του εθνικού δικαίου, αλλά των ιδιαίτερων, ρωσικών εννοιών και αντιλήψεων. Έτσι, εύκολα μπορεί κανείς να ερμηνεύσει τη δολοφονία του Ναβάλνι, την εξόντωση πέρσι του Γιεβγκένι Πριγκόζιν ή την επιδεικτική δολοφονία του Μπορίς Νεμτσόφ πριν μερικά χρόνια, μπροστά στα τείχη του Κρεμλίνου. Ουσιαστικά, έχουμε μία ξεκάθαρη πολιτική αντιπαράθεση στην πραγματική ή υποτιθέμενη επιρροή της Δύσης. Έτσι, όχι μόνο αρνείται τις διεθνείς συνθήκες, αλλά και τις ίδιες τις αρχές του κράτους δικαίου. Το ίδιο, όμως, δεν ισχύει και με το δίκαιο της Σαρίας στις μουσουλμανικές χώρες, όπου οι θρησκευτικές αντιλήψεις και πεποιθήσεις είναι υπεράνω του δικαίου;
Υπό το πρίσμα των ανωτέρω συλλογισμών, η δολοφονία του Ναβάλνι, παύει να είναι ένα εσωτερικό πρόβλημα της ρωσικής πολιτικής ζωής και της σκλήρυνσης της στάσης του Κρεμλίνου απέναντι στους πολιτικούς του αντιπάλους και με μετατρέπεται σε παράδειγμα - μοντέλο πολιτικής βίας, σε σύμβολο των προσπαθειών που καταβάλουν διάφορες πλευρές να αλλάξουν την παγκόσμια τάξη προς όφελος των ελίτ των νεοαυταρχικών καθεστώτων. Οι υπερασπιστές των ανθρωπίνων δικαιωμάτων εκλαμβάνονται από αυτές τις ελίτ όχι ως εμπόδιο για την προσωπική τους εξουσία, αλλά ως σύμμαχοι του εχθρού, τους οποίους είναι ευκολότερο να εξοντώσουν, απ’ ότι τους δυτικούς τους προστάτες.
Μία "λοξή" προσέγγιση, στην σημερινή "Καθημερινή".
Ο θάνατος του Ναβάλνι και η γεωγραφία της συμπόνιας
Όταν πριν από μερικά χρόνια δολοφονήθηκε ο Σαουδάραβας δημοσιογράφος Τζαμάλ Κασόγκι με εντολή του πρίγκιπα διαδόχου της Σαουδικής Αραβίας Μπιν Σαλμάν, στην σύνοδο της G20 που έγινε λίγους μήνες αργότερα, η πλειοψηφία των ηγετών απέφυγαν να τον χαιρετήσουν και να φωτογραφηθούν μαζί του, με μοναδική εξαίρεση τον Βλαντίμιρ Πούτιν.
Ο θάνατος ή καλύτερα η δολοφονία του Ναβάλνι στην ρωσική φυλακή του αρκτικού κύκλου, προκάλεσε ένα κύμα συμπόνιας και συμπαράστασης σε πολλές χώρες της Δύσης, όπου πραγματοποιήθηκαν συγκεντρώσεις και διαμαρτυρίες έξω από τις ρωσικές πρεσβείες, ενώ η υπόθεση απασχόλησε τον Τύπο με ρεπορτάζ, αναλύσεις και σχόλια επικριτικά για το νεοαυταρχικό καθεστώς της Ρωσίας.
Αντίθετα, οι κυβερνήσεις πολλών χώρων της Ασίας, της Αφρικής και της Λατινικής Αμερικής, όχι μόνο δεν καταδίκασαν την δολοφονία ενός πολιτικού, μα προτίμησαν είτε τη σιωπή, είτε την καταστολή των λίγων πολιτών που θέλησαν να διαμαρτυρηθούν, όπως συνέβη στην Κωνσταντινούπολη, στην Τασκένδη και αλλού.
Εξίσου ενδιαφέρουσα είναι και η παρατήρηση αναφορικά με τη στάση που κράτησαν οι κυβερνήσεις των πρώην σοβιετικών δημοκρατιών, τις οποίες το Κρεμλίνο αποκαλεί υπεροπτικά ως «εγγύς εξωτερικό», θέλοντας έτσι να τους υπενθυμίζει διαρκώς την εξάρτηση - πραγματική ή φανταστική - που έχουν οι χώρες αυτές από την αναγεννημένη «σοβιετική πατρίδα».
Στην Γεωργία και την Αρμενία, δύο χώρες της Υπερκαυκασίας, πραγματοποιήθηκαν μεγάλες διαμαρτυρίες, πράγμα που εξηγείται από το γεγονός πως οι δύο αυτές χώρες, έχουν από καιρό προσεγγίσει τον δυτικό κόσμο και πολιτισμό, όχι μόνο σε γεωπολιτικό επίπεδο μα και σε πολιτισμικό.
Απεναντίας, στο Αζερμπαϊτζάν, αλλά και τις χώρες της Κεντρικής Ασίας, (Καζακστάν, Ουζμπεκιστάν, Κιργιζία, Τουρκμενιστάν), οι τοπικές κυβερνήσεις, προϊόντα μιας μακράς παράδοσης ανατολικής δεσποτείας, δεν άφησαν κανένα περιθώριο για εκδηλώσεις διαμαρτυρίας και αλληλεγγύης.
Η δολοφονία του Ναβάλνι, ξεφεύγει πλέον από τα στενάχωρα όρια του ρωσικού νεοαυταρχικού καθεστώτος και μετατρέπεται σε ένα ορόσημο και όριο, ανάμεσα στους διάφορους πολιτισμούς της εποχής μας. Από τη μία πλευρά, υπάρχει ο δυτικός πολιτισμός και η αυθύπαρκτη αξία της ανθρώπινης ζωής με όλα εκείνα τα δικαιώματα και υποχρεώσεις που απορρέουν από το συγκεκριμένο κοινωνικό συμβόλαιο και, από την άλλη πλευρά, μια σειρά ετερόκλητων κρατών, οι κυβερνήσεις των οποίων είτε είναι νεοαυταρχικές και δικτατορικές, είτε ρέπουν προς αυτού του είδους τη διακυβέρνηση, συνήθως με το πρόσχημα του νεο-αντιαποικιακού αγώνα κατά της Δύσης.
Όπως στην Ρωσία, έτσι και σε αυτές τις χώρες, το σύστημα προστασίας των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και του πολίτη έναντι της αυθαιρεσίας της κρατικής εξουσίας, εκλαμβάνεται ως ξένο και εχθρικό προς τις παραδοσιακές αξίες αυτών των κοινωνιών, ως εργαλείο της δυτικής προπαγάνδας για τη διαφθορά των ηθών. Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα του κυβερνήτη της περιοχής του Καλίνινγκραντ, ο οποίος άσκησε κριτική στον φιλόσοφο, εκπρόσωπο της γερμανικής κλασσικής φιλοσοφίας Ιμμανουέλ Καντ, το έργο του οποίου θεωρεί πως αποτελεί τον πυλώνα της σημερινής επιθετικότητας της Δύσης κατά της Ρωσίας.
Στο πολιτικό σύστημα, όπου οι απόλυτες αξίες δεν είναι παρά η επιστροφή στην εθνική κυριαρχία και η απόρριψη της νεοαποικιακής παγκοσμιοποίησης, ένα από τα πρώτα θύματα είναι η Διακήρυξη των ανθρωπίνων δικαιωμάτων του ΟΗΕ. Το 1948 η σταλινική ΕΣΣΔ την υπέγραψε τυπικά, δίχως να έχει την παραμικρή πρόθεση ή διάθεση να την εφαρμόσει, αποδεικνύοντας την υπεροχή της εσωτερικής έννομης τάξης έναντι των διεθνών υποχρεώσεων που είχε αναλάβει. Αντίστοιχα σήμερα, το καθεστώς του Κρεμλίνου κάνει ένα βήμα παρακάτω, θεωρώντας την υπεροχή έναντι των διεθνών συνθηκών, όχι απλά του εθνικού δικαίου, αλλά των ιδιαίτερων, ρωσικών εννοιών και αντιλήψεων. Έτσι, εύκολα μπορεί κανείς να ερμηνεύσει τη δολοφονία του Ναβάλνι, την εξόντωση πέρσι του Γιεβγκένι Πριγκόζιν ή την επιδεικτική δολοφονία του Μπορίς Νεμτσόφ πριν μερικά χρόνια, μπροστά στα τείχη του Κρεμλίνου. Ουσιαστικά, έχουμε μία ξεκάθαρη πολιτική αντιπαράθεση στην πραγματική ή υποτιθέμενη επιρροή της Δύσης. Έτσι, όχι μόνο αρνείται τις διεθνείς συνθήκες, αλλά και τις ίδιες τις αρχές του κράτους δικαίου. Το ίδιο, όμως, δεν ισχύει και με το δίκαιο της Σαρίας στις μουσουλμανικές χώρες, όπου οι θρησκευτικές αντιλήψεις και πεποιθήσεις είναι υπεράνω του δικαίου;
Υπό το πρίσμα των ανωτέρω συλλογισμών, η δολοφονία του Ναβάλνι, παύει να είναι ένα εσωτερικό πρόβλημα της ρωσικής πολιτικής ζωής και της σκλήρυνσης της στάσης του Κρεμλίνου απέναντι στους πολιτικούς του αντιπάλους και με μετατρέπεται σε παράδειγμα - μοντέλο πολιτικής βίας, σε σύμβολο των προσπαθειών που καταβάλουν διάφορες πλευρές να αλλάξουν την παγκόσμια τάξη προς όφελος των ελίτ των νεοαυταρχικών καθεστώτων. Οι υπερασπιστές των ανθρωπίνων δικαιωμάτων εκλαμβάνονται από αυτές τις ελίτ όχι ως εμπόδιο για την προσωπική τους εξουσία, αλλά ως σύμμαχοι του εχθρού, τους οποίους είναι ευκολότερο να εξοντώσουν, απ’ ότι τους δυτικούς τους προστάτες.
- Dwarven Blacksmith
- Δημοσιεύσεις: 49679
- Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 18:08
- Τοποθεσία: Maiore Patria
Re: Πέθανε ο Navalny
Κάθεσαι και διαβάζεις μακροσκελής αναλύσεις για το αν έγιναν διαδηλώσεις για το Ναβαλνυ σε άσχετες χώρας αλλά αν γίνει καμία στην Ελλάδα για τη Γάζα θα πεις ότι είναι γελοίο και αδιάφορο.πατησιωτης έγραψε: ↑25 Φεβ 2024, 15:53https://www.facebook.com/permalink.php? ... cale=el_GR
Μία "λοξή" προσέγγιση, στην σημερινή "Καθημερινή".
Ο θάνατος του Ναβάλνι και η γεωγραφία της συμπόνιας
Όταν πριν από μερικά χρόνια δολοφονήθηκε ο Σαουδάραβας δημοσιογράφος Τζαμάλ Κασόγκι με εντολή του πρίγκιπα διαδόχου της Σαουδικής Αραβίας Μπιν Σαλμάν, στην σύνοδο της G20 που έγινε λίγους μήνες αργότερα, η πλειοψηφία των ηγετών απέφυγαν να τον χαιρετήσουν και να φωτογραφηθούν μαζί του, με μοναδική εξαίρεση τον Βλαντίμιρ Πούτιν.
Ο θάνατος ή καλύτερα η δολοφονία του Ναβάλνι στην ρωσική φυλακή του αρκτικού κύκλου, προκάλεσε ένα κύμα συμπόνιας και συμπαράστασης σε πολλές χώρες της Δύσης, όπου πραγματοποιήθηκαν συγκεντρώσεις και διαμαρτυρίες έξω από τις ρωσικές πρεσβείες, ενώ η υπόθεση απασχόλησε τον Τύπο με ρεπορτάζ, αναλύσεις και σχόλια επικριτικά για το νεοαυταρχικό καθεστώς της Ρωσίας.
Αντίθετα, οι κυβερνήσεις πολλών χώρων της Ασίας, της Αφρικής και της Λατινικής Αμερικής, όχι μόνο δεν καταδίκασαν την δολοφονία ενός πολιτικού, μα προτίμησαν είτε τη σιωπή, είτε την καταστολή των λίγων πολιτών που θέλησαν να διαμαρτυρηθούν, όπως συνέβη στην Κωνσταντινούπολη, στην Τασκένδη και αλλού.
Εξίσου ενδιαφέρουσα είναι και η παρατήρηση αναφορικά με τη στάση που κράτησαν οι κυβερνήσεις των πρώην σοβιετικών δημοκρατιών, τις οποίες το Κρεμλίνο αποκαλεί υπεροπτικά ως «εγγύς εξωτερικό», θέλοντας έτσι να τους υπενθυμίζει διαρκώς την εξάρτηση - πραγματική ή φανταστική - που έχουν οι χώρες αυτές από την αναγεννημένη «σοβιετική πατρίδα».
Στην Γεωργία και την Αρμενία, δύο χώρες της Υπερκαυκασίας, πραγματοποιήθηκαν μεγάλες διαμαρτυρίες, πράγμα που εξηγείται από το γεγονός πως οι δύο αυτές χώρες, έχουν από καιρό προσεγγίσει τον δυτικό κόσμο και πολιτισμό, όχι μόνο σε γεωπολιτικό επίπεδο μα και σε πολιτισμικό.
Απεναντίας, στο Αζερμπαϊτζάν, αλλά και τις χώρες της Κεντρικής Ασίας, (Καζακστάν, Ουζμπεκιστάν, Κιργιζία, Τουρκμενιστάν), οι τοπικές κυβερνήσεις, προϊόντα μιας μακράς παράδοσης ανατολικής δεσποτείας, δεν άφησαν κανένα περιθώριο για εκδηλώσεις διαμαρτυρίας και αλληλεγγύης.
Η δολοφονία του Ναβάλνι, ξεφεύγει πλέον από τα στενάχωρα όρια του ρωσικού νεοαυταρχικού καθεστώτος και μετατρέπεται σε ένα ορόσημο και όριο, ανάμεσα στους διάφορους πολιτισμούς της εποχής μας. Από τη μία πλευρά, υπάρχει ο δυτικός πολιτισμός και η αυθύπαρκτη αξία της ανθρώπινης ζωής με όλα εκείνα τα δικαιώματα και υποχρεώσεις που απορρέουν από το συγκεκριμένο κοινωνικό συμβόλαιο και, από την άλλη πλευρά, μια σειρά ετερόκλητων κρατών, οι κυβερνήσεις των οποίων είτε είναι νεοαυταρχικές και δικτατορικές, είτε ρέπουν προς αυτού του είδους τη διακυβέρνηση, συνήθως με το πρόσχημα του νεο-αντιαποικιακού αγώνα κατά της Δύσης.
Όπως στην Ρωσία, έτσι και σε αυτές τις χώρες, το σύστημα προστασίας των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και του πολίτη έναντι της αυθαιρεσίας της κρατικής εξουσίας, εκλαμβάνεται ως ξένο και εχθρικό προς τις παραδοσιακές αξίες αυτών των κοινωνιών, ως εργαλείο της δυτικής προπαγάνδας για τη διαφθορά των ηθών. Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα του κυβερνήτη της περιοχής του Καλίνινγκραντ, ο οποίος άσκησε κριτική στον φιλόσοφο, εκπρόσωπο της γερμανικής κλασσικής φιλοσοφίας Ιμμανουέλ Καντ, το έργο του οποίου θεωρεί πως αποτελεί τον πυλώνα της σημερινής επιθετικότητας της Δύσης κατά της Ρωσίας.
Στο πολιτικό σύστημα, όπου οι απόλυτες αξίες δεν είναι παρά η επιστροφή στην εθνική κυριαρχία και η απόρριψη της νεοαποικιακής παγκοσμιοποίησης, ένα από τα πρώτα θύματα είναι η Διακήρυξη των ανθρωπίνων δικαιωμάτων του ΟΗΕ. Το 1948 η σταλινική ΕΣΣΔ την υπέγραψε τυπικά, δίχως να έχει την παραμικρή πρόθεση ή διάθεση να την εφαρμόσει, αποδεικνύοντας την υπεροχή της εσωτερικής έννομης τάξης έναντι των διεθνών υποχρεώσεων που είχε αναλάβει. Αντίστοιχα σήμερα, το καθεστώς του Κρεμλίνου κάνει ένα βήμα παρακάτω, θεωρώντας την υπεροχή έναντι των διεθνών συνθηκών, όχι απλά του εθνικού δικαίου, αλλά των ιδιαίτερων, ρωσικών εννοιών και αντιλήψεων. Έτσι, εύκολα μπορεί κανείς να ερμηνεύσει τη δολοφονία του Ναβάλνι, την εξόντωση πέρσι του Γιεβγκένι Πριγκόζιν ή την επιδεικτική δολοφονία του Μπορίς Νεμτσόφ πριν μερικά χρόνια, μπροστά στα τείχη του Κρεμλίνου. Ουσιαστικά, έχουμε μία ξεκάθαρη πολιτική αντιπαράθεση στην πραγματική ή υποτιθέμενη επιρροή της Δύσης. Έτσι, όχι μόνο αρνείται τις διεθνείς συνθήκες, αλλά και τις ίδιες τις αρχές του κράτους δικαίου. Το ίδιο, όμως, δεν ισχύει και με το δίκαιο της Σαρίας στις μουσουλμανικές χώρες, όπου οι θρησκευτικές αντιλήψεις και πεποιθήσεις είναι υπεράνω του δικαίου;
Υπό το πρίσμα των ανωτέρω συλλογισμών, η δολοφονία του Ναβάλνι, παύει να είναι ένα εσωτερικό πρόβλημα της ρωσικής πολιτικής ζωής και της σκλήρυνσης της στάσης του Κρεμλίνου απέναντι στους πολιτικούς του αντιπάλους και με μετατρέπεται σε παράδειγμα - μοντέλο πολιτικής βίας, σε σύμβολο των προσπαθειών που καταβάλουν διάφορες πλευρές να αλλάξουν την παγκόσμια τάξη προς όφελος των ελίτ των νεοαυταρχικών καθεστώτων. Οι υπερασπιστές των ανθρωπίνων δικαιωμάτων εκλαμβάνονται από αυτές τις ελίτ όχι ως εμπόδιο για την προσωπική τους εξουσία, αλλά ως σύμμαχοι του εχθρού, τους οποίους είναι ευκολότερο να εξοντώσουν, απ’ ότι τους δυτικούς τους προστάτες.


-
- Δημοσιεύσεις: 40048
- Εγγραφή: 06 Ιαν 2019, 06:41
- Phorum.gr user: πατησιωτης
- Τοποθεσία: ΑΘΗΝΑ
-
- Παραπλήσια Θέματα
- Απαντήσεις
- Προβολές
- Τελευταία δημοσίευση
-
- 26 Απαντήσεις
- 1543 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από Σέλευκας
16 Δεκ 2023, 23:20
-
- 175 Απαντήσεις
- 5691 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από Eθνικοκοινωνιστης
09 Δεκ 2023, 16:58
-
- 107 Απαντήσεις
- 3025 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από vagabondo
19 Δεκ 2024, 16:48
-
- 6 Απαντήσεις
- 467 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από Καβαλάρης
09 Μαρ 2024, 14:20