Ηταν το Βυζαντιο Ρωμαικο?
-
- Δημοσιεύσεις: 14825
- Εγγραφή: 01 Μάιος 2018, 17:48
- Phorum.gr user: Στρακαστρουκας
Ηταν το Βυζαντιο Ρωμαικο?
Αν οχι τοτε γιατι οι Ελληνες ακομα και σημερα ονομαζονται "Ρωμιοι"?
H Ισραηλολαγνεια ως ψυχικη Νοσος
- taxalata xalasa
- Δημοσιεύσεις: 20676
- Εγγραφή: 27 Αύγ 2021, 20:52
- George_V
- Δημοσιεύσεις: 34459
- Εγγραφή: 17 Ιούλ 2018, 23:08
- Phorum.gr user: George_V
- Τοποθεσία: Kαλαμαι
Re: Ηταν το Βυζαντιο Ρωμαικο?
Για τον ίδιο λόγο που ο Παλαιολόγος στο λόγο του ανέφερε "Είμαστε απόγονοι Ελλήνων και Ρωμαίων".
Από τη στιγμή που η Ρώμη ήρθε σε επαφή με τον Ελληνικό πολιτισμό στην Ανατολή τουλάχιστον δημιουργήθηκε ένα νέο κράμα Ελληνορωμαϊκού πολιτισμού το οποίο διατηρήθηκε μέχρι το 1453.
Παρότι το Ελληνικό στοιχείο τελικά υπερίσχυσε η Αυτοκρατορία δεν έχασε τελείως τη Ρωμαικοτητα της.
Από τη στιγμή που η Ρώμη ήρθε σε επαφή με τον Ελληνικό πολιτισμό στην Ανατολή τουλάχιστον δημιουργήθηκε ένα νέο κράμα Ελληνορωμαϊκού πολιτισμού το οποίο διατηρήθηκε μέχρι το 1453.
Παρότι το Ελληνικό στοιχείο τελικά υπερίσχυσε η Αυτοκρατορία δεν έχασε τελείως τη Ρωμαικοτητα της.
Ειμαστε η μοναδικη χωρα με Χατζηαβατη στην Κυβερνηση και Καραγκιοζη στην Αντιπολιτευση.
- ΑΛΟΓΟΜΟΥΡΗΣ
- Δημοσιεύσεις: 23724
- Εγγραφή: 28 Ιουν 2018, 23:56
- Phorum.gr user: ΑΛΟΓΟΜΟΥΡΗΣ
Re: Ηταν το Βυζαντιο Ρωμαικο?
τυπικά μιλώντας, τουλάχιστον μέχρι το 1204, δεν υπήρξε κάποια ασυνέχεια στην ύπαρξη του ρωμαϊκού κράτουςGeorge_V έγραψε: ↑18 Ιούλ 2024, 10:34Για τον ίδιο λόγο που ο Παλαιολόγος στο λόγο του ανέφερε "Είμαστε απόγονοι Ελλήνων και Ρωμαίων".
Από τη στιγμή που η Ρώμη ήρθε σε επαφή με τον Ελληνικό πολιτισμό στην Ανατολή τουλάχιστον δημιουργήθηκε ένα νέο κράμα Ελληνορωμαϊκού πολιτισμού το οποίο διατηρήθηκε μέχρι το 1453.
Παρότι το Ελληνικό στοιχείο τελικά υπερίσχυσε η Αυτοκρατορία δεν έχασε τελείως τη Ρωμαικοτητα της.
"Ο φασισμός δεν είναι ιδεολογία, είναι νοοτροπία."
Τζίμης Πανούσης
Τζίμης Πανούσης
- taxalata xalasa
- Δημοσιεύσεις: 20676
- Εγγραφή: 27 Αύγ 2021, 20:52
Re: Ηταν το Βυζαντιο Ρωμαικο?
υπερίσχυσε το Ελληνικό στοιχείο λέει ο λατρεύς (λεκανατζού)....
δηλαδή ο Adam, η Eve, o Abraham, etc, etc...
τι πίνουνε ρε μλκ;
δηλαδή ο Adam, η Eve, o Abraham, etc, etc...
τι πίνουνε ρε μλκ;
Πολλών δ’ ανθρώπων ίδεν άστεα και νόον έγνων.
- George_V
- Δημοσιεύσεις: 34459
- Εγγραφή: 17 Ιούλ 2018, 23:08
- Phorum.gr user: George_V
- Τοποθεσία: Kαλαμαι
Re: Ηταν το Βυζαντιο Ρωμαικο?
Σαφώς. Και θεωρητικά ούτε μετά. Τα κρατίδια που δημιουργήθηκαν όλα είχαν το ίδιο claim.ΑΛΟΓΟΜΟΥΡΗΣ έγραψε: ↑18 Ιούλ 2024, 10:36τυπικά μιλώντας, τουλάχιστον μέχρι το 1204, δεν υπήρξε κάποια ασυνέχεια στην ύπαρξη του ρωμαϊκού κράτουςGeorge_V έγραψε: ↑18 Ιούλ 2024, 10:34Για τον ίδιο λόγο που ο Παλαιολόγος στο λόγο του ανέφερε "Είμαστε απόγονοι Ελλήνων και Ρωμαίων".
Από τη στιγμή που η Ρώμη ήρθε σε επαφή με τον Ελληνικό πολιτισμό στην Ανατολή τουλάχιστον δημιουργήθηκε ένα νέο κράμα Ελληνορωμαϊκού πολιτισμού το οποίο διατηρήθηκε μέχρι το 1453.
Παρότι το Ελληνικό στοιχείο τελικά υπερίσχυσε η Αυτοκρατορία δεν έχασε τελείως τη Ρωμαικοτητα της.
Και το 1261 αποκατέστησαν την Αυτοκρατορία έστω και σαν σκιά of its former self.
Toμονο που άλλαζε ήταν ότι το ελληνικό στοιχείο ως predominant κέρδιζε συνεχώς έδαφος μέχρι 1204.
Ειμαστε η μοναδικη χωρα με Χατζηαβατη στην Κυβερνηση και Καραγκιοζη στην Αντιπολιτευση.
Re: Ηταν το Βυζαντιο Ρωμαικο?
Από όλα που έγραψες θα σχολιάσω μόνο το πρώτο. Πότε θα μάθετε επιτέλους ότι ο συγκεκριμένος λόγος (του Παλαιολόγου) είναι παρμένος από τον Ψευδοσφρατζή και άρα είναι πλαστός;George_V έγραψε: ↑18 Ιούλ 2024, 10:34Για τον ίδιο λόγο που ο Παλαιολόγος στο λόγο του ανέφερε "Είμαστε απόγονοι Ελλήνων και Ρωμαίων".
Από τη στιγμή που η Ρώμη ήρθε σε επαφή με τον Ελληνικό πολιτισμό στην Ανατολή τουλάχιστον δημιουργήθηκε ένα νέο κράμα Ελληνορωμαϊκού πολιτισμού το οποίο διατηρήθηκε μέχρι το 1453.
Παρότι το Ελληνικό στοιχείο τελικά υπερίσχυσε η Αυτοκρατορία δεν έχασε τελείως τη Ρωμαικοτητα της.
Re: Ηταν το Βυζαντιο Ρωμαικο?
Πώς ορίζεις αυτό το «ελληνικό στοιχείο» που υποτίθεται έκανε ένα αργό πραξικόπημα εναντίον της ρωμαϊκής τάξης πραγμάτων;George_V έγραψε: ↑18 Ιούλ 2024, 10:38Σαφώς. Και θεωρητικά ούτε μετά. Τα κρατίδια που δημιουργήθηκαν όλα είχαν το ίδιο claim.ΑΛΟΓΟΜΟΥΡΗΣ έγραψε: ↑18 Ιούλ 2024, 10:36τυπικά μιλώντας, τουλάχιστον μέχρι το 1204, δεν υπήρξε κάποια ασυνέχεια στην ύπαρξη του ρωμαϊκού κράτουςGeorge_V έγραψε: ↑18 Ιούλ 2024, 10:34Για τον ίδιο λόγο που ο Παλαιολόγος στο λόγο του ανέφερε "Είμαστε απόγονοι Ελλήνων και Ρωμαίων".
Από τη στιγμή που η Ρώμη ήρθε σε επαφή με τον Ελληνικό πολιτισμό στην Ανατολή τουλάχιστον δημιουργήθηκε ένα νέο κράμα Ελληνορωμαϊκού πολιτισμού το οποίο διατηρήθηκε μέχρι το 1453.
Παρότι το Ελληνικό στοιχείο τελικά υπερίσχυσε η Αυτοκρατορία δεν έχασε τελείως τη Ρωμαικοτητα της.
Και το 1261 αποκατέστησαν την Αυτοκρατορία έστω και σαν σκιά of its former self.
Toμονο που άλλαζε ήταν ότι το ελληνικό στοιχείο ως predominant κέρδιζε συνεχώς έδαφος μέχρι 1204.
- George_V
- Δημοσιεύσεις: 34459
- Εγγραφή: 17 Ιούλ 2018, 23:08
- Phorum.gr user: George_V
- Τοποθεσία: Kαλαμαι
Re: Ηταν το Βυζαντιο Ρωμαικο?
Aπο την αρχη στην Ανατολη το ελληνικο στοιχειο ηταν predominant.Σαββάτιος έγραψε: ↑18 Ιούλ 2024, 16:54Πώς ορίζεις αυτό το «ελληνικό στοιχείο» που υποτίθεται έκανε ένα αργό πραξικόπημα εναντίον της ρωμαϊκής τάξης πραγμάτων;George_V έγραψε: ↑18 Ιούλ 2024, 10:38Σαφώς. Και θεωρητικά ούτε μετά. Τα κρατίδια που δημιουργήθηκαν όλα είχαν το ίδιο claim.ΑΛΟΓΟΜΟΥΡΗΣ έγραψε: ↑18 Ιούλ 2024, 10:36
τυπικά μιλώντας, τουλάχιστον μέχρι το 1204, δεν υπήρξε κάποια ασυνέχεια στην ύπαρξη του ρωμαϊκού κράτους
Και το 1261 αποκατέστησαν την Αυτοκρατορία έστω και σαν σκιά of its former self.
Toμονο που άλλαζε ήταν ότι το ελληνικό στοιχείο ως predominant κέρδιζε συνεχώς έδαφος μέχρι 1204.
H Eλληνικη γλωσσα ηταν η lingua franca και η`γλωσσα το εμποριου για αρχη.
Πιο μετα βλεπουμε οτι η νομοθεσια αρχιζει και γραφεται στην Ελληνικη (Νεαρες).
Τον 7ο αιωνα γινεται και μονη επισημη γλώσσα του κράτους με τα λατινικα να παραμενουν σε μονο ceremonial ρολο.
Την ιδια περιοδο αντικαθιστωνται Ρωμαικοι τιτλοι με Ελληνικους οπως το Augustus γινεται Βασιλευς.
Και αυτο ειναι μια μεγάλη τομη καθως για τους Ρωμαιους η λεξη και μονο Bασιλευς τους εφερνε αλλεργια και αναγουλα. Αντιθετα στην Ελληνιστικη Ανατολη ηταν κατι συνηθισμενο. Και αυτο ειναι ενα σημαδι πως το Ελληνικο στοιχειο εχει ηδη αρχισει να επικαλυπτει το Ρωμαικο. Ειδικα οταν η Ρωμαιοι αρχιζουν να χρησιμοποιουν λεξεις που μεχρι τοτε ηταν ταμπου για αυτους.
Τον 10ο αιωνα σαρωνεται καθε Ρωμαικος τιτλος και καταληγουν ολοι τιτουλαριοι ανευ εξουσιας. Και το 1261 η Αυτοκρατορια επανερχεται με τη Ρωμαικοτητα της στο 90% σχεδον εξαφανισμενη.
Οπως βλεπεις δεν ειναι κατι μονολιθικο για να το ορισω αλλα μια σειρα μεταρρυθμισεων που ουσιαστικα εφεραν τον εξελληνισμο της Αυτοκρατοριας. Απο το τελος της Κρισης του 3ου αιωνα η Αυτοκρατορια εκανε αργο drifting σε ανατολικες και ελληνικες συνηθειες και πρακτικες.
Αλλωστε απο τη στιγμη που το κεντρο βαρους μετακινηθηκε προς την Ανατολη απο τον Διοκλητιανο ηταν μοιραιο να συμβει αυτο. Και ο ιδιος ο Διοκλητιανος υιοθετησε ανατολικες και ελληνικες συνηθειες. Εγινε Dominus et Deus κατι παρομοιο με τους ηγεμονες των Ελληνιστικων κρατων μονο που αυτος πιστος στην Ρωμαικη παράδοση δεν πηρε τον τιτλο του Βασιλεως. Ηταν πολυ νωρις ακομα για αυτο.
Ειμαστε η μοναδικη χωρα με Χατζηαβατη στην Κυβερνηση και Καραγκιοζη στην Αντιπολιτευση.
Re: Ηταν το Βυζαντιο Ρωμαικο?
Το Βυζάντιο ήταν σαφέστατα και κατηγορηματικότατα Ρωμαϊκό, δε λεγόταν καν Βυζάντιο, ο όρος επινοήθηκε πολύ αργότερα. Οι άνθρωποι ήταν ξεκάθαρα Ρωμαίοι. Τόσο απλά.
Η νεοελληνική εθνική ταυτότητα είναι ανταγωνιστική προς τη ρωμαϊκή και ουσιαστικά την καννιβάλισε.
Η νεοελληνική εθνική ταυτότητα είναι ανταγωνιστική προς τη ρωμαϊκή και ουσιαστικά την καννιβάλισε.
Re: Ηταν το Βυζαντιο Ρωμαικο?
Σε αυτό το «κυριαρχόν ελληνικό στοιχείο» συμπεριλαμβάνεις τους Κόπτες (Αιγυπτίους), αραμαιόφωνους και δίγλωσσους της Μικράς Ασίας και Θράκης;
Μάλιστα εδώ άρχισες να μιλάς ουσιαστικά και όχι μεταφυσικά.
Μπορείς να μου φέρεις την πηγή η οποία υποστηρίζει ότι η επίσημη γλώσσα του κράτους έγιναν τα ελληνικά αντικαθιστώντας τα λατινικά με έδικτο;
Μπορείς να μου φέρεις την πηγή η οποία υποστηρίζει ότι έγινε αυτή η αλλαγή; Ο Προκόπιος πριν τον 7ο αιώνα γράφει:
στην εισαγωγή του έργου του. Άρα οι ελληνόφωνοι πάντα χρησιμοποιούσαν αυτό τον τίτλο και εννοείται πως τα έγγραφα που εκδίδονταν στα ελληνικά χρησιμοποιούσαν και αυτή τη μορφή του τίτλου.Προκόπιος Καισαρεὺς τοὺς πολέμους ξυνέγραψεν, οὓς Ἰουστινιανὸς ὁ Ρωμαίων βασιλεὺς...
Πώς το συμπέρανες αυτό;George_V έγραψε: ↑18 Ιούλ 2024, 17:09Και αυτο ειναι μια μεγάλη τομη καθως για τους Ρωμαιους η λεξη και μονο Bασιλευς τους εφερνε αλλεργια και αναγουλα. Αντιθετα στην Ελληνιστικη Ανατολη ηταν κατι συνηθισμενο. Και αυτο ειναι ενα σημαδι πως το Ελληνικο στοιχειο εχει ηδη αρχισει να επικαλυπτει το Ρωμαικο. Ειδικα οταν η Ρωμαιοι αρχιζουν να χρησιμοποιουν λεξεις που μεχρι τοτε ηταν ταμπου για αυτους.
Α ναι; Ο Γεώργιος Ακροπολίτης (13ος αιώνας) αρχίζει την Χρονική Συγγραφή του:
Τὸ τῆς ἱστορίας χρήσιμον καὶ πρὸ ἡμῶν οἱ συγγραψάμενοι διωρίσαντο, καὶ ἅπερ ἂν ἐκείνοις ἐπῆλθεν εἰπεῖν, ταῦτ' ἂν καὶ ἡμεῖς ἐρεῖν ἔχωμεν· τί γὰρ ἂν καὶ εὕροιμεν καινότερον νόημα τοσούτων ἱστορησάντων καὶ σύμπαν καλὸν τῆς ἱστορίας ἀποφηναμένων ἐν τοῖς σφετέροις συγγράμ μασι; τάχα δέ, ὃ πλέον ἐκείνων ἐν τοῖς νῦν προκειμένοις ἡμῖν λέξειν ἄξιον, τοῦτό γε ἂν τῆς ἡμετέρας συγγραφῆς προβαλούμεθα· τὸ δέ ἐστιν ὅτι, καινοτέρων ἡμῖν προκειμένων πραγμάτων, ἃ μήπω τις γραφῇ παραδέδωκε, καινότερον συμβαίνει εἶναι καὶ τὸ ὠφέλιμον, ἐκείνων ἐν γνώσει τῶν ἀνθρώπων γεγενημένων, ἅπερ ὁ χύδην ῥέων λόγος οὐκ ἀληθῶς ἀποφαίνεται. οἱ μὲν οὖν τὰ καθ' ἡμᾶς ἱστορικῶς συγγραψάμενοι ἄλλην ἄλλος πεποίηνται τὴν ἀρχήν· οἱ μὲν γὰρ αὐτῶν ἀπὸ τῆς τοῦ κόσμου γενέσεως ἤρξαντο, οἱ δὲ ἐξ ἀξιολόγου τινὸς ἀρχῆς, ἢ Περσῶν ἢ Ἑλλήνων ἢ Ρωμαίων ἢ ἄλλου οὑτινοσοῦν τῶν ἐθνῶν, ἕκαστος πρὸς τὸν ἑαυτοῦ σκοπὸν τὸ οἰκεῖον καταρτιζόμενος σύγγραμμα. καὶ ἡμῖν οὐχ ἥκιστα οὕτω τὰ τῆς συγγραφῆς τελεσθήσεται. τὰ μὲν γὰρ ἀπ' ἀρχῆς γεγενημένα τῆς τοῦ κόσμου γενέσεως πολλοῖς τε καὶ πολλάκις ἐξιστορήθη, οὐ χρὴ δὲ λέγειν καὶ εἰ πρὸς ἀλλήλους οἱ πλείους ἠναντιοφώνησαν τὰ τῶν βασιλέων συγγράφοντες, ἀλλοιώσεις τε χωρῶν καὶ πόλεων στάσεις καὶ πολέμων συρρήξεις καὶ ἀνδραποδισμοὺς καὶ νίκας καὶ ἥττας καὶ ὅσα τοιαῦτα συμβαίνει τοῖς καθ' ἡμᾶς. πολυσχιδῶν γὰρ τουτωνὶ τελούντων καὶ μηδὲ παρ' αὐτῶν ἴσως τῶν ἐνεργούντων γινωσκομένων, σχολῇ γε ἂν τοῖς ἐξιστοροῦσι τοῦ ἀληθοῦς παντάπασι γενήσεται ἡ ἐπίτευξις· ἐκ τοῦ μᾶλλον δὲ καὶ ὅσα τῇ κοινῇ φήμῃ γνωρίζεται, ταῦτα τὸν ἐξιστοροῦντα παραλήψασθαι δέον, εἰ μὴ ἀδικεῖν οὗτος ἐθελήσειε τὴν ἀλήθειαν ὡς οἱ τοὺς ὀβολοὺς κερματίοις ἐλλυ μαινόμενοι ἢ καὶ παραχαράττειν βουλόμενοι. οὔτε γοῦν πρὸς χάριν οὔτε πρὸς φθόνον, ἀλλ' οὐδὲ πρὸς μῖσος ἢ καὶ πρὸς εὔνοιαν συγγράφειν χρεών ἐστι τὸν συγγράφοντα, ἀλλ' ἱστορίας μόνον χάριν καὶ τοῦ μὴ λήθης βυθῷ, ἣν ὁ χρόνος οἶδε γεννᾶν, παραδοθῆναι τὰ ὑπό τινων γεγενημένα, εἴτ' ἀγαθὰ εἴτε φαῦλα τυγχάνοιεν. ἀρχὴ δὲ ἡμῖν γενέσθω ἡ τῆς Κωνσταντίνου πόλεως ἅλωσις, οὕτω τοι περιφανὴς καὶ γνώριμος οὖσα σύμπασιν ὡς μηδὲ ἓν εἶναι τῶν ἐθνῶν, ὃ μὴ ταύτην ἐγνώρισεν.
Ἀλεξίου τοῦ Κομνηνοῦ, ἀδελφοῦ τελοῦντος τοῦ προ βεβασιλευκότος Ἰσαακίου, Ἀγγέλων καὶ ἀμφοῖν ὀνομαζομένων, τὰ τῶν Ρωμαίων τότε διιθύνοντος σκῆπτρα
Ποιός είναι ο λαός του Ακροπολίτη;
Όπως βλέπω αρνείσαι να ορίσεις το «ελληνικό στοιχείο» με στέρες βάσεις για να μπορείς να μιλάς για τον εξ ίσου έωλο «εξελληνισμό της Αυτοκρατορίας». Πώς εξελληνίζεται ένα κράτος; Εγώ ξέρω είτε καταλύεται το κράτος με ξένη κατάκτηση και δημιουργείται ένα νέο κράτος (π.χ. Οθωμανική κατάκτηση και δημιουργία/εδραίωση Οθωμανικής Αυτοκρατορίας) είτε γίνεται Επανάσταση και δημιουργέιται ένα άλλο κράτος διαφορετικού «χαρακτήρα» (που εκπροσωπεί διαφορετική εθνολογική οντότητα) π.χ. Ελληνική Επανάσταση και δημιουργία Νεοελληνικού κράτους. Τι από τα δύο περιέγραψες εσύ πιο πάνω;
Το τελευταίο πράγμα που σκέφθηκε ο Διοκλητιανός ήταν να εμπνευστεί από τους «θηλυπρεπείς Γραικούς» που νίκησαν οι Ρωμαίοι του Διοκλητιανού. Θυμίζω επίσης ότι μετά τον 7ο αιώνα η τωόντι Ρωμανία ήταν η Μικρά Ασία και η Θράκη, όχι πολύ ελληνικές περιοχές (με βάση τον αόριστο ορισμό του «ελληνικού στοιχείου» που χρησιμοποίησες)...George_V έγραψε: ↑18 Ιούλ 2024, 17:09Αλλωστε απο τη στιγμη που το κεντρο βαρους μετακινηθηκε προς την Ανατολη απο τον Διοκλητιανο ηταν μοιραιο να συμβει αυτο. Και ο ιδιος ο Διοκλητιανος υιοθετησε ανατολικες και ελληνικες συνηθειες. Εγινε Dominus et Deus κατι παρομοιο με τους ηγεμονες των Ελληνιστικων κρατων μονο που αυτος πιστος στην Ρωμαικη παράδοση δεν πηρε τον τιτλο του Βασιλεως. Ηταν πολυ νωρις ακομα για αυτο.
-
- Δημοσιεύσεις: 28021
- Εγγραφή: 25 Ιαν 2019, 00:26
Re: Ηταν το Βυζαντιο Ρωμαικο?
καλό το τρολονήμα αλλά οι ρωμαίοι από την γέννηση τους προσπαθούν να πουλήσουν το ότι είναι και αυτοί Έλληνες
Και βασικά ναι, βαρβαρόφωνοι Έλληνες ήταν.
Και βασικά ναι, βαρβαρόφωνοι Έλληνες ήταν.
- George_V
- Δημοσιεύσεις: 34459
- Εγγραφή: 17 Ιούλ 2018, 23:08
- Phorum.gr user: George_V
- Τοποθεσία: Kαλαμαι
Re: Ηταν το Βυζαντιο Ρωμαικο?
Συμπεριλαμβάνω οσους μιλουσαν ελληνικα και φερονταν με ελληνικο τροπο. Μη μου αρχισεις τα περι bloodlines κλπ.Σαββάτιος έγραψε: ↑18 Ιούλ 2024, 17:31Σε αυτό το «κυριαρχόν ελληνικό στοιχείο» συμπεριλαμβάνεις τους Κόπτες (Αιγυπτίους), αραμαιόφωνους και δίγλωσσους της Μικράς Ασίας και Θράκης;Μάλιστα εδώ άρχισες να μιλάς ουσιαστικά και όχι μεταφυσικά.Μπορείς να μου φέρεις την πηγή η οποία υποστηρίζει ότι η επίσημη γλώσσα του κράτους έγιναν τα ελληνικά αντικαθιστώντας τα λατινικά με έδικτο;Μπορείς να μου φέρεις την πηγή η οποία υποστηρίζει ότι έγινε αυτή η αλλαγή; Ο Προκόπιος πριν τον 7ο αιώνα γράφει:στην εισαγωγή του έργου του. Άρα οι ελληνόφωνοι πάντα χρησιμοποιούσαν αυτό τον τίτλο και εννοείται πως τα έγγραφα που εκδίδονταν στα ελληνικά χρησιμοποιούσαν και αυτή τη μορφή του τίτλου.Προκόπιος Καισαρεὺς τοὺς πολέμους ξυνέγραψεν, οὓς Ἰουστινιανὸς ὁ Ρωμαίων βασιλεὺς...Πώς το συμπέρανες αυτό;George_V έγραψε: ↑18 Ιούλ 2024, 17:09Και αυτο ειναι μια μεγάλη τομη καθως για τους Ρωμαιους η λεξη και μονο Bασιλευς τους εφερνε αλλεργια και αναγουλα. Αντιθετα στην Ελληνιστικη Ανατολη ηταν κατι συνηθισμενο. Και αυτο ειναι ενα σημαδι πως το Ελληνικο στοιχειο εχει ηδη αρχισει να επικαλυπτει το Ρωμαικο. Ειδικα οταν η Ρωμαιοι αρχιζουν να χρησιμοποιουν λεξεις που μεχρι τοτε ηταν ταμπου για αυτους.Α ναι; Ο Γεώργιος Ακροπολίτης (13ος αιώνας) αρχίζει την Χρονική Συγγραφή του:
Τὸ τῆς ἱστορίας χρήσιμον καὶ πρὸ ἡμῶν οἱ συγγραψάμενοι διωρίσαντο, καὶ ἅπερ ἂν ἐκείνοις ἐπῆλθεν εἰπεῖν, ταῦτ' ἂν καὶ ἡμεῖς ἐρεῖν ἔχωμεν· τί γὰρ ἂν καὶ εὕροιμεν καινότερον νόημα τοσούτων ἱστορησάντων καὶ σύμπαν καλὸν τῆς ἱστορίας ἀποφηναμένων ἐν τοῖς σφετέροις συγγράμ μασι; τάχα δέ, ὃ πλέον ἐκείνων ἐν τοῖς νῦν προκειμένοις ἡμῖν λέξειν ἄξιον, τοῦτό γε ἂν τῆς ἡμετέρας συγγραφῆς προβαλούμεθα· τὸ δέ ἐστιν ὅτι, καινοτέρων ἡμῖν προκειμένων πραγμάτων, ἃ μήπω τις γραφῇ παραδέδωκε, καινότερον συμβαίνει εἶναι καὶ τὸ ὠφέλιμον, ἐκείνων ἐν γνώσει τῶν ἀνθρώπων γεγενημένων, ἅπερ ὁ χύδην ῥέων λόγος οὐκ ἀληθῶς ἀποφαίνεται. οἱ μὲν οὖν τὰ καθ' ἡμᾶς ἱστορικῶς συγγραψάμενοι ἄλλην ἄλλος πεποίηνται τὴν ἀρχήν· οἱ μὲν γὰρ αὐτῶν ἀπὸ τῆς τοῦ κόσμου γενέσεως ἤρξαντο, οἱ δὲ ἐξ ἀξιολόγου τινὸς ἀρχῆς, ἢ Περσῶν ἢ Ἑλλήνων ἢ Ρωμαίων ἢ ἄλλου οὑτινοσοῦν τῶν ἐθνῶν, ἕκαστος πρὸς τὸν ἑαυτοῦ σκοπὸν τὸ οἰκεῖον καταρτιζόμενος σύγγραμμα. καὶ ἡμῖν οὐχ ἥκιστα οὕτω τὰ τῆς συγγραφῆς τελεσθήσεται. τὰ μὲν γὰρ ἀπ' ἀρχῆς γεγενημένα τῆς τοῦ κόσμου γενέσεως πολλοῖς τε καὶ πολλάκις ἐξιστορήθη, οὐ χρὴ δὲ λέγειν καὶ εἰ πρὸς ἀλλήλους οἱ πλείους ἠναντιοφώνησαν τὰ τῶν βασιλέων συγγράφοντες, ἀλλοιώσεις τε χωρῶν καὶ πόλεων στάσεις καὶ πολέμων συρρήξεις καὶ ἀνδραποδισμοὺς καὶ νίκας καὶ ἥττας καὶ ὅσα τοιαῦτα συμβαίνει τοῖς καθ' ἡμᾶς. πολυσχιδῶν γὰρ τουτωνὶ τελούντων καὶ μηδὲ παρ' αὐτῶν ἴσως τῶν ἐνεργούντων γινωσκομένων, σχολῇ γε ἂν τοῖς ἐξιστοροῦσι τοῦ ἀληθοῦς παντάπασι γενήσεται ἡ ἐπίτευξις· ἐκ τοῦ μᾶλλον δὲ καὶ ὅσα τῇ κοινῇ φήμῃ γνωρίζεται, ταῦτα τὸν ἐξιστοροῦντα παραλήψασθαι δέον, εἰ μὴ ἀδικεῖν οὗτος ἐθελήσειε τὴν ἀλήθειαν ὡς οἱ τοὺς ὀβολοὺς κερματίοις ἐλλυ μαινόμενοι ἢ καὶ παραχαράττειν βουλόμενοι. οὔτε γοῦν πρὸς χάριν οὔτε πρὸς φθόνον, ἀλλ' οὐδὲ πρὸς μῖσος ἢ καὶ πρὸς εὔνοιαν συγγράφειν χρεών ἐστι τὸν συγγράφοντα, ἀλλ' ἱστορίας μόνον χάριν καὶ τοῦ μὴ λήθης βυθῷ, ἣν ὁ χρόνος οἶδε γεννᾶν, παραδοθῆναι τὰ ὑπό τινων γεγενημένα, εἴτ' ἀγαθὰ εἴτε φαῦλα τυγχάνοιεν. ἀρχὴ δὲ ἡμῖν γενέσθω ἡ τῆς Κωνσταντίνου πόλεως ἅλωσις, οὕτω τοι περιφανὴς καὶ γνώριμος οὖσα σύμπασιν ὡς μηδὲ ἓν εἶναι τῶν ἐθνῶν, ὃ μὴ ταύτην ἐγνώρισεν.
Ἀλεξίου τοῦ Κομνηνοῦ, ἀδελφοῦ τελοῦντος τοῦ προ βεβασιλευκότος Ἰσαακίου, Ἀγγέλων καὶ ἀμφοῖν ὀνομαζομένων, τὰ τῶν Ρωμαίων τότε διιθύνοντος σκῆπτρα
Ποιός είναι ο λαός του Ακροπολίτη;Όπως βλέπω αρνείσαι να ορίσεις το «ελληνικό στοιχείο» με στέρες βάσεις για να μπορείς να μιλάς για τον εξ ίσου έωλο «εξελληνισμό της Αυτοκρατορίας». Πώς εξελληνίζεται ένα κράτος; Εγώ ξέρω είτε καταλύεται το κράτος με ξένη κατάκτηση και δημιουργείται ένα νέο κράτος (π.χ. Οθωμανική κατάκτηση και δημιουργία/εδραίωση Οθωμανικής Αυτοκρατορίας) είτε γίνεται Επανάσταση και δημιουργέιται ένα άλλο κράτος διαφορετικού «χαρακτήρα» (που εκπροσωπεί διαφορετική εθνολογική οντότητα) π.χ. Ελληνική Επανάσταση και δημιουργία Νεοελληνικού κράτους. Τι από τα δύο περιέγραψες εσύ πιο πάνω;Το τελευταίο πράγμα που σκέφθηκε ο Διοκλητιανός ήταν να εμπνευστεί από τους «θηλυπρεπείς Γραικούς» που νίκησαν οι Ρωμαίοι του Διοκλητιανού. Θυμίζω επίσης ότι μετά τον 7ο αιώνα η τωόντι Ρωμανία ήταν η Μικρά Ασία και η Θράκη, όχι πολύ ελληνικές περιοχές (με βάση τον αόριστο ορισμό του «ελληνικού στοιχείου» που χρησιμοποίησες)...George_V έγραψε: ↑18 Ιούλ 2024, 17:09Αλλωστε απο τη στιγμη που το κεντρο βαρους μετακινηθηκε προς την Ανατολη απο τον Διοκλητιανο ηταν μοιραιο να συμβει αυτο. Και ο ιδιος ο Διοκλητιανος υιοθετησε ανατολικες και ελληνικες συνηθειες. Εγινε Dominus et Deus κατι παρομοιο με τους ηγεμονες των Ελληνιστικων κρατων μονο που αυτος πιστος στην Ρωμαικη παράδοση δεν πηρε τον τιτλο του Βασιλεως. Ηταν πολυ νωρις ακομα για αυτο.
Ο Προκοπιος μεταφραζει στα Ελληνικα. Οι Αυτοκράτορες μεχρι τον Ηρακλειο δεν αποκαλεσαν ποτε τον εαυτο τους ως Βασιλεα. Για τους Ρωμαιους ηταν απαγορευμενη λεξη. Απο τον Ηρακλειο και μετα αποκαλουνται επισημως Βασιλεις.
Yπαρχει νομοθεσια απο την εποχη του Ηρακλειου που οριζει την Ελληνικη ως γλωσσα συγγραφης της νομοθεσιας και ως γλωσσα εργασιας της Αυλης.
Δεν εχω τον νομο τωρα αλλα ειναι κατι που εχει αναλυθει απο πολλους ιστορικους και μελετητες και ολοι συμφωνουν σε αυτο.
Επισης δεν ειπα ποτε οτι η Αυτοκρατορια εχασε εντελως τη Ρωμαικοτητα της. Αλλα το Ελληνικο στοιχειο υπερισχυσε
Και στο φιναλε οπως λενε οι Αμερικανοι If it looks like a duck, swims like a duck, and quacks like a duck, then it probably is a duck
Eτσι λοιπον αν καποιος μιλα ελληνικα, φερεται ελληνικα και ζει ελληνικα τοτε ειναι ελληνας.
Υ.Γ. Ο ιδιος ο Διοκλητιανος υιοθετει ανατολικες και ελληνικες συνηθειες στην Αυλη του. Κατι που εσυ απορριπτεις. Π.χ. η ιδεα του Dominus et Deus ειναι ξεκαθαρα επιρροη απο τα Ελληνιστικα Βασιλεια της Ανατολης. Εκανε τη Ρωμη Δεσποτεια ανατολιικου τυπου.
Υιοθετησε δλδ τις συνηθειες αυτων που νικησαν οι Ρωμαιοι.
Ειμαστε η μοναδικη χωρα με Χατζηαβατη στην Κυβερνηση και Καραγκιοζη στην Αντιπολιτευση.
Re: Ηταν το Βυζαντιο Ρωμαικο?
Ενόσον δεν ορίζεις αυτό που πριγράφεις ως ελληνισμό τότε και εγώ μπορώ να αναφέρομαι σε αυτά!
Τόσα και τόσα έγγραφα εξέδωσε η Ρωμαϊκή Αυλή στα ελληνικά π.χ. Νεαρές. Ποιός είναι ο τίτλος του Αυτοκράτορα σε αυτά τα κείμενα; Και στα λατινικά ποιος ήταν δηλαδή; Αφού παραδέχεσαι ότι στα ελληνικά ο τίτλος αποδιδόταν ως βασιλεύς αποδέχεσαι ότι η ελληνική λέξη ανασημασιοδοτήθηκε στο περιεχόμενο του λατινικού τίτλου αφού αυτόν απέδιδε.
Όχι βέβαια. Ο λατινόγλωσσος Ηράκλειος δεν θα έκανε ποτέ αυτό το πράγμα. Ο ρωμαϊκός νόμος δεν ορίζει επίσημη γλώσσα άρα ποτέ δεν θα εκδιδόταν ένα τέτοιο έδικτο. Όφειλες να το γνωρίζεις αυτό αφού έκανες μια τέτοια δήλωση. Το κράτος χρησιμοποιούσε τα ελληνικά ήδη από την εποχή του Καλυδίου (τουλάχιστον) με συνεχώς αυξανόμενη ένταση.
Τυπικό λάθος παλιών ιστορικών που απλά έγραφαν χωρίς να αποδεικνύουν.
Μάλιστα και οι Αμερικάνοι είναι Άγγλοι με αυτή τη λογική; Πάντως οι αρχαίοι Έλληνες [ορισμός της εθνοτικής ελληνικότητας] δεν θα αναγνώριζαν τους «Βυζαντινούς» σαν Έλληνες.
If it doesn't look like a duck, it doesn't swim like a duck, and it doesn't quack like a duck, then it is probably not a duck.
- George_V
- Δημοσιεύσεις: 34459
- Εγγραφή: 17 Ιούλ 2018, 23:08
- Phorum.gr user: George_V
- Τοποθεσία: Kαλαμαι
Re: Ηταν το Βυζαντιο Ρωμαικο?
Ηθελες να στον ορισω και στον ορισα. Οποιος μιλα ελληνικα, σκεφτεται ελληνικα, ζει ελληνικα ειναι Ελληνας. Ιδου ο ελληνισμος.Σαββάτιος έγραψε: ↑18 Ιούλ 2024, 18:03Ενόσον δεν ορίζεις αυτό που πριγράφεις ως ελληνισμό τότε και εγώ μπορώ να αναφέρομαι σε αυτά!Τόσα και τόσα έγγραφα εξέδωσε η Ρωμαϊκή Αυλή στα ελληνικά π.χ. Νεαρές. Ποιός είναι ο τίτλος του Αυτοκράτορα σε αυτά τα κείμενα; Και στα λατινικά ποιος ήταν δηλαδή; Αφού παραδέχεσαι ότι στα ελληνικά ο τίτλος αποδιδόταν ως βασιλεύς αποδέχεσαι ότι η ελληνική λέξη ανασημασιοδοτήθηκε στο περιεχόμενο του λατινικού τίτλου αφού αυτόν απέδιδε.Όχι βέβαια. Ο λατινόγλωσσος Ηράκλειος δεν θα έκανε ποτέ αυτό το πράγμα. Ο ρωμαϊκός νόμος δεν ορίζει επίσημη γλώσσα άρα ποτέ δεν θα εκδιδόταν ένα τέτοιο έδικτο. Όφειλες να το γνωρίζεις αυτό αφού έκανες μια τέτοια δήλωση. Το κράτος χρησιμοποιούσε τα ελληνικά ήδη από την εποχή του Καλυδίου (τουλάχιστον) με συνεχώς αυξανόμενη ένταση.Τυπικό λάθος παλιών ιστορικών που απλά έγραφαν χωρίς να αποδεικνύουν.Μάλιστα και οι Αμερικάνοι είναι Άγγλοι με αυτή τη λογική; Πάντως οι αρχαίοι Έλληνες [ορισμός της εθνοτικής ελληνικότητας] δεν θα αναγνώριζαν τους «Βυζαντινούς» σαν Έλληνες.If it doesn't look like a duck, it doesn't swim like a duck, and it doesn't quack like a duck, then it is probably not a duck.
Βρες μου εσυ τοτε εναν Αυτοκράτορα πριν τον Ηρακλειο που να υπεγραφε ως Βασιλευς. Ολοι ως Αυγουστοι υπεγραφαν. Απο τον Ηρακλειο και μετα υπογραφουν ως Βασιλευς,
Οκ "τυπικο λαθος". Καλα εκατονταδες καθηγητες και μελετητες συμφωνουν σε 1 πράγμα και ερχεσαι εσυ να το διαγραψεις με μια μονοκονδυλια? Καλο κι αυτο.
Εγω ανεφερα για νομο που οριζει ως γλωσσα συγγραφης των νομων και γλωσσα εργασιας της Αυλης την Ελληνικη. Τωρα αν το λεμε "επισημη γλώσσα" αυτο η οχι ποσως με ενδιαφέρει. Απο τη στιγμη που η νομοθεσια εκδιδεται στην Ελληνικη (για να την καταλαβαινει και ο απλος λαος καθως ειδικα στην Ανατολη λατινικα ελαχιστοι μιλουσαν) και η γλωσσα εργασιας της Αυλης γινεται η Ελληνικη ειναι προφανες οτι η πλαστιγγα εχει γειρει υπερ του Ελληνισμου (τον οποιον ορισα ποιο πανω για να μη λεμε τα ιδια παλι).
Κοιτα οσο για το τελευταιο αν καποιος Αμερικανος μιλαει την Αγγλικη διαλεκτο (με τις διαφορες της απο την Αμερικανικη), σκεφτεται Αγγλικα και ζει με τον Αγγλικο τροπο τοτε ειναι Αγγλος και οχι Αμερικανος ασχετως που γεννηθηκε η που καταγεται.
Και αν ζουσε το 1776 θα τον λεγανε Loyalist.
Τελευταία επεξεργασία από το μέλος George_V την 18 Ιούλ 2024, 18:14, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.
Ειμαστε η μοναδικη χωρα με Χατζηαβατη στην Κυβερνηση και Καραγκιοζη στην Αντιπολιτευση.
-
- Παραπλήσια Θέματα
- Απαντήσεις
- Προβολές
- Τελευταία δημοσίευση
-
- 994 Απαντήσεις
- 12944 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από taxalata xalasa
17 Μαρ 2025, 07:41
-
-
Νέα δημοσίευση Η σφαγη των Ελλήνων από το Βυζάντιο και την Εκκλησία!(Μα η Βυζαντινη αυτοκρατορια ηταν Ελληνικη)
από Μαδουραίος » 18 Μαρ 2024, 12:08 » σε Ιστορία - 5 Απαντήσεις
- 912 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από ΑΙΝΕΙΑΝ06
18 Μαρ 2024, 12:39
-
-
- 0 Απαντήσεις
- 317 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από tanipteros
10 Δεκ 2024, 00:10
-
-
Νέα δημοσίευση γιατί δεν υπάρχουν ταινίες για το Βυζάντιο;
από ΑΛΟΓΟΜΟΥΡΗΣ » 19 Ιούλ 2024, 10:12 » σε Ιστορία - 32 Απαντήσεις
- 944 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από Μινώταυρος
24 Ιαν 2025, 17:41
-