Υπάρχει ο Θεός των Γιουδαίων;

Θρησκείες, Θεοί και παραδόσεις.

Συντονιστής: ΟΥΤΙΣ

Ό,τι ρωτά ο τίτλος του θέματος

Ναι
14
42%
Οχι
19
58%
 
Σύνολο ψήφων: 33

Άβαταρ μέλους
Αλιόσα
Δημοσιεύσεις: 9942
Εγγραφή: 23 Ιουν 2021, 15:43
Phorum.gr user: Αλιόσα
Τοποθεσία: Βλαδιβοστόκ

Re: Υπάρχει ο Θεός των Γιουδαίων;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Αλιόσα » 26 Οκτ 2024, 10:08


Άβαταρ μέλους
taxalata xalasa
Δημοσιεύσεις: 20680
Εγγραφή: 27 Αύγ 2021, 20:52

Re: Υπάρχει ο Θεός των Γιουδαίων;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από taxalata xalasa » 26 Οκτ 2024, 10:18

victima
Πολλών δ’ ανθρώπων ίδεν άστεα και νόον έγνων.

Άβαταρ μέλους
Jimmy81
Δημοσιεύσεις: 7890
Εγγραφή: 04 Ιαν 2019, 05:42
Phorum.gr user: Jimmy81
Τοποθεσία: Ουκρανικές στέπες

Re: Υπάρχει ο Θεός των Γιουδαίων;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Jimmy81 » 27 Οκτ 2024, 05:24

Νετο Γκουερινο έγραψε:
26 Οκτ 2024, 09:02
Το άρμα είναι δάνειο από τα ελληνικά,η λέξη βρέθηκε στην γραμμική β
Το fama, επίσης,είναι η ελληνική λέξη φήμη(φαμα)
Το summa είναι απλά το θηλυκό του summus,αν υπήρχε και dakrumus,δεν θα είχα καμμία ένσταση
Το φλαμμα ήταν η λέξη που είχα υπόψιν,αν την ψάξω θα δω τι έγινε και εκεί
- Το arma είναι ομόρριζο με το ελληνικό από κοινή ΠΙΕ ρίζα. Έδώ γιατί δεν άνοιξες wikiλέξικο; :8)
https://el.wiktionary.org/wiki/arma
Και τι θα πει "βρέθηκε στη Γραμμική Β"; Δηλαδή όποια λέξη υπάρχει στη γραμμική Β θα πρέπει να δανείστηκε στους Λατίνους;

- Το fama είναι επίσης ομόρριζο με το ελληνικό φήμη και το οσκανικό faamat (άλλη μια αρχαία γλώσσα της Ιταλίας). Αν ήταν δάνειο από τα ελληνικά τότε θα το βρίσκαμε στα λατινικά κατά κύριο λόγο με αρχικό ph- όπως Philippus<Φίλιππος, pharmacum<φάρμακον κλπ. Γενικά πρόκειται για άλλη μια λέξη που εντάσσεται σε βασικό λεξιλόγιο δεδομένου ότι παράγεται από ρίζα που σημαίνει "μιλάω" και δεν υποκύπτει εύκολα στον δανεισμό.
https://en.wiktionary.org/wiki/Reconstr ... %81m%C4%81

- Τι θα πει "είναι θηλυκό" το summa; Και τα dacrima/lacrima θηλυκά είναι. Δεν υπάρχει dakrimus γιατί είναι ουσιαστικό με ένα γένος.
Νετο Γκουερινο έγραψε:
26 Οκτ 2024, 09:02
Αυτήν την παπαριά την έχω κονιορτοποιησει με την λέξη βουνό
Αν το δάκρυ ανήκει στις 1000 λέξεις του βασικού λεξιλογίου ενός λαού,το βουνό ανήκει στις πρώτες δέκα,μαμά , μπαμπάς κάνα δύο τρείς άλλες και μετά βουνό και θάλασσα
Την πήραμε ως δάνειο, χωρίς καν να σημαίνει όρος από την Κυρήνη της Βορείου Αφρικής και αντικαταστήσαμε στην καθημερινότητα μας εντελώς με την λέξη αυτή την ελληνική όρος
Έλα γίνεσαι υπερβολικός. Και τα μέρη ή χαρακτηριστικά του σώματος και κάποια βασικά στοιχεία της φύσης θεωρούνται βασικό λεξιλόγιο αν και τα δεύτερα είναι λίγο πιο επιρρεπή στον δανεισμό κατά τη γνώμη μου.

Το βουνό τι το αναφέρεις; Αφού ελληνική λέξη είναι που σήμαινε λόφος (έννοια σχετικά με ανύψωση του εδάφους δηλαδή) και όχι δάνειο από ξένη γλώσσα. Μετά από πολύ καιρό, κατά το μεσαίωνα άρχισε να χρησιμοποιείται συχνά με τη σημασία ορεινός όγκος αλλά ακόμα και σήμερα δεν έχει αντικαταστήσει τη λέξη "όρος", ειδικά στον γραπτό λόγο ο οποίος θα μείνει να τον διαβάζουν από εμάς οι μελλοντικές γενιές.

Όσο για τη "θάλασσα", μπορεί να είναι δάνειο στην ελληνική, αλλά η λέξη χρησιμοποιείται εδώ και 3000-3500 χρόνια από τους Έλληνες. Δεν είναι τόσο απίστευτο μετά από τόσο μεγάλο χρονικό διάστημα να υποσκέλισε τον πόντο. Σε όλη την αρχαιότητα όμως χρησιμοποιούνταν παράλληλα με το ελληνικό πόντος. Ακόμα και σήμερα ο πόντος διασώζεται σε ορισμένα παράγωγα και σύνθετα (ποντίζω, καταποντίζω, υπερπόντιος, ποντοπόρος, νεροποντή κλπ). Οι Λατίνοι, όταν εμφανίστηκε στην παλαιά λατινική η λέξη dacrima, δεν είχαν τόσο μεγάλο διάστημα επαφής με τους Έλληνες για να υιοθετήσουν έναν...σπάνιο λογοτεχνικό τύπο.

Άβαταρ μέλους
taxalata xalasa
Δημοσιεύσεις: 20680
Εγγραφή: 27 Αύγ 2021, 20:52

Re: Υπάρχει ο Θεός των Γιουδαίων;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από taxalata xalasa » 27 Οκτ 2024, 06:15

Jimmy81 έγραψε:
27 Οκτ 2024, 05:24

Όσο για τη "θάλασσα", μπορεί να είναι δάνειο στην ελληνική, αλλά η λέξη χρησιμοποιείται εδώ και 3000-3500 χρόνια από τους Έλληνες. Δεν είναι τόσο απίστευτο μετά από τόσο μεγάλο χρονικό διάστημα να υποσκέλισε τον πόντο. Σε όλη την αρχαιότητα όμως χρησιμοποιούνταν παράλληλα με το ελληνικό πόντος. Ακόμα και σήμερα ο πόντος διασώζεται σε ορισμένα παράγωγα και σύνθετα (ποντίζω, καταποντίζω, υπερπόντιος, ποντοπόρος, νεροποντή κλπ). Οι Λατίνοι, όταν εμφανίστηκε στην παλαιά λατινική η λέξη dacrima, δεν είχαν τόσο μεγάλο διάστημα επαφής με τους Έλληνες για να υιοθετήσουν έναν...σπάνιο λογοτεχνικό τύπο.
για το θάλασσα
σᾰ́λᾰσσᾰ (sálassa) — Laconian
θᾰ́λᾰθθᾰ (thálaththa) — Cretan
θᾰ́λᾰττᾰ (thálatta) — Attic, later
alassammis — Luwian 𒀀𒆷𒀸𒊭𒄠𒈪𒅖.
sal — Latin είναι το αλς, άλας...

Salacia είναι η Αμφιτρίτη...

και

κάνεις λάθος για το πόντος... δεν σημαίνει υδάτινος όγκος... σημαίνει πέρασμα... μονομαχία στον πόντο (ελ πάσο... πασα/πεσαχ/πάσχα*... κτλ... passπαντού... πέρασμα...)...

εύξεινος πόντος = καλόξενο πέρασμα... όχι καλόξενη θάλασσα...

αλλιώς, ρε θύμα των παλιοπαρέων, θα λέγαμε το ύψος μου είναι 2 μέτρα και 12 θάλασσες...

σοβά ρέψου!



*το πάσχα, είναι η προσπέραση του αγγέλου του Θεού πάνω από τα σπίτια των Ισραηλιτών, ενώ έπληττε με θάνατο τα πρωτότοκα αγόρια των σπιτιών των Αιγυπτίων...



ΥΓ.
Θάλασσα = υδάτινος όγκος άνευ νήσων.
Πέλαγος = υδάτινος όγκος με νησιά.
Πόντος = πέρασμα (η γέφυρα είν' αγνώστου ετυμολογίας)
Πολλών δ’ ανθρώπων ίδεν άστεα και νόον έγνων.

Άβαταρ μέλους
Jimmy81
Δημοσιεύσεις: 7890
Εγγραφή: 04 Ιαν 2019, 05:42
Phorum.gr user: Jimmy81
Τοποθεσία: Ουκρανικές στέπες

Re: Υπάρχει ο Θεός των Γιουδαίων;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Jimmy81 » 27 Οκτ 2024, 06:17

Νετο Γκουερινο έγραψε:
26 Οκτ 2024, 09:09
Το ελληνικό δάκρυμα είναι σπάνιος, λογοτεχνικός-ποιητικός τύπος. Δύσκολα θα έπαιρναν αυτόν τον τύπο οι Λατίνοι για να αντικαταστήσουν τη δική τους βασική λέξη για το δάκρυ. Πιο λογικό θα ήταν να πάρουν το δάκρυ σκέτο, που ήταν η κυρίαρχη μορφή στο λόγο.
Πες μας τώρα ότι και ο Ηρόδοτος έγραφε ποιητικό λόγο, γελάει ο κόσμος
- Αν το ελληνικό δάκρυμα ήταν η πηγή του λατινικού dacrima τότε η συχνότερη μορφή του δεύτερου θα ήταν dakryma, όπως συνέβαινε κατά κανόνα με το ελληνικό "υ" στις λέξεις που δάνειζε στη λατινική (ύμνος>hymnus, Ιππόλυτος>Hippolytus, γυμνάσιον>gymnasium, κυνικός>cynicus, Κυδωνία>Cydonia, Αισχύλος>Aeschylus κλπ)
https://en.m.wiktionary.org/wiki/lacryma

Αλλά ας δούμε τι λέει και το ετυμολαιν


https://www.etymonline.com/word/lachrym ... ne_v_43121
also lachrimal, lacrymal, early 15c., from Medieval Latin lacrimalis "pertaining to tears," from Latin lacrima, lacryma "a tear" (see lachrymose).

Ας πάμε και στην άλλη λέξη που μας παραπέμπει

https://www.etymonline.com/word/lachrymose

also lacrymose, 1660s, "tear-like," from Latin lacrimosus "tearful, sorrowful, weeping," also "causing tears, lamentable," from lacrima, lacryma "a tear," a dialect-altered borrowing of Greek dakryma "a tear," from dakryein "to shed tears
Υπάρχει μία μόνο καταχώρηση στον Ηρόδοτο σε απόσπασμα που υποτίθεται είναι λόγια της Πυθίας. Μετά υπάρχει στον Αισχύλο και στον Ευριπίδη που είναι ποιητές. Άρα η παλάντζα γέρνει προς την άποψη της σπάνιας ποιητικής λέξης.

Όσο για το δάκρυμα είδες και μόνος σου ότι δεν υπάρχει dakryma παρά μόνο ένας σπάνιος, λόγιος τύπος lacryma. Και πάλι θα ήταν πολύ δύσκολο να πήραν οι Λατίνοι τον σπάνιο, ποιητικό τύπο της ελληνικής γλώσσας και να μετέτρεψαν το αρχικό d σε "l". Πώς όμως προέκυψε αυτό ο αλλόκοτος τύπος lacryma στη λατινική; Την απάντηση την δίνει το etymonline που έφερες αν διάβαζες λίγο πιο κάτω την εξήγησή του.

The -y- is pedantic, from the former belief that the word was pure Greek.

Pedantic σημαίνει "τυπολατρικός"/"σχολαστικός". Πρόκειται δηλαδή για το γνωστό κοινωνιογλωσσικό φαινόμενο της "υπερδιόρθωσης". Κάποιοι λόγιοι που ασχολούνταν με τα γράμματα προσπαθούσαν να "διορθώνουν" λέξεις που νόμιζαν ότι ήταν γραμμένες λάθος. Αυτό έγινε με τα lacrymose/lacryma. Επειδή γνώριζαν από την ενδελεχή μελέτη τους την ελληνική λέξη "δάκρυμα", πίστεψαν εσφαλμένα ότι η αντίστοιχη λατινική λέξη lacrima ήταν λάθος και έπρεπε να γράφεται lacryma διότι νόμιζαν ότι προέρχεται από την ελληνική. Και στις λέξεις που δανειζόταν η λατινική από την ελληνική το ελληνικό "υ" μεταγραφόταν σε "y" όπως είδαμε.

https://psychology.fandom.com/wiki/Hype ... tion#Latin
lachrymose, from lachryma (a false Hellenisation, originally lacrima, "a tear")

Άβαταρ μέλους
Jimmy81
Δημοσιεύσεις: 7890
Εγγραφή: 04 Ιαν 2019, 05:42
Phorum.gr user: Jimmy81
Τοποθεσία: Ουκρανικές στέπες

Re: Υπάρχει ο Θεός των Γιουδαίων;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Jimmy81 » 27 Οκτ 2024, 06:22

taxalata xalasa έγραψε:
27 Οκτ 2024, 06:15
κάνεις λάθος για το πόντος... δεν σημαίνει υδάτινος όγκος... σημαίνει πέρασμα... μονομαχία στον πόντο (ελ πάσο... πασα/πεσαχ/πάσχα*... κτλ... passπαντού... πέρασμα...)...

εύξεινος πόντος = καλόξενο πέρασμα... όχι καλόξενη θάλασσα...

αλλιώς, ρε θύμα των παλιοπαρέων, θα λέγαμε το ύψος μου είναι 2 μέτρα και 12 θάλασσες...

σοβά ρέψου!



*το πάσχα, είναι η προσπέραση του αγγέλου του Θεού πάνω από τα σπίτια των Ισραηλιτών, ενώ έπληττε με θάνατο τα πρωτότοκα αγόρια των σπιτιών των Αιγυπτίων...



ΥΓ.
Θάλασσα = υδάτινος όγκος άνευ νήσων.
Πέλαγος = υδάτινος όγκος με νησιά.
Πόντος = πέρασμα (η γέφυρα είν' αγνώστου ετυμολογίας)
Σημαίνει και ανοικτή θάλασσα
https://lsj.gr/wiki/%CF%80%CF%8C%CE%BD% ... E%BF%CF%82

πόντος: -ου, ὁ, Ἐπικ. γεν. ἐκ ποντόφιν Ὀδ. Ω. 83· (ἴδε ἐν τέλ.)· ― ἡ θάλασσα, μάλιστα ἡ ἀναπεπταμένη θάλασσα, τὸ πέλαγος, κοινὸν ἀπὸ τοῦ Ὁμ. καὶ ἑξῆς, πλὴν παρὰ πεζογράφοις παρ’ οἷς κυρίως κεῖται ἐπὶ ὡρισμένων θαλασσῶν (ἴδε κατωτ. ΙΙ)· ἀπαντᾷ ὅμως καὶ ἐπὶ τῆς γενικῆς σημασίας τῆς θαλάσσης, ὁπότε πνεῦμα ἐκ τούτου εἴη Θουκ. 4. 26,

Άβαταρ μέλους
taxalata xalasa
Δημοσιεύσεις: 20680
Εγγραφή: 27 Αύγ 2021, 20:52

Re: Υπάρχει ο Θεός των Γιουδαίων;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από taxalata xalasa » 27 Οκτ 2024, 06:29

Jimmy81 έγραψε:
27 Οκτ 2024, 06:22
taxalata xalasa έγραψε:
27 Οκτ 2024, 06:15
κάνεις λάθος για το πόντος... δεν σημαίνει υδάτινος όγκος... σημαίνει πέρασμα... μονομαχία στον πόντο (ελ πάσο... πασα/πεσαχ/πάσχα*... κτλ... passπαντού... πέρασμα...)...

εύξεινος πόντος = καλόξενο πέρασμα... όχι καλόξενη θάλασσα...

αλλιώς, ρε θύμα των παλιοπαρέων, θα λέγαμε το ύψος μου είναι 2 μέτρα και 12 θάλασσες...

σοβά ρέψου!



*το πάσχα, είναι η προσπέραση του αγγέλου του Θεού πάνω από τα σπίτια των Ισραηλιτών, ενώ έπληττε με θάνατο τα πρωτότοκα αγόρια των σπιτιών των Αιγυπτίων...



ΥΓ.
Θάλασσα = υδάτινος όγκος άνευ νήσων.
Πέλαγος = υδάτινος όγκος με νησιά.
Πόντος = πέρασμα (η γέφυρα είν' αγνώστου ετυμολογίας)
Σημαίνει και ανοικτή θάλασσα
https://lsj.gr/wiki/%CF%80%CF%8C%CE%BD% ... E%BF%CF%82

πόντος: -ου, ὁ, Ἐπικ. γεν. ἐκ ποντόφιν Ὀδ. Ω. 83· (ἴδε ἐν τέλ.)· ― ἡ θάλασσα, μάλιστα ἡ ἀναπεπταμένη θάλασσα, τὸ πέλαγος, κοινὸν ἀπὸ τοῦ Ὁμ. καὶ ἑξῆς, πλὴν παρὰ πεζογράφοις παρ’ οἷς κυρίως κεῖται ἐπὶ ὡρισμένων θαλασσῶν (ἴδε κατωτ. ΙΙ)· ἀπαντᾷ ὅμως καὶ ἐπὶ τῆς γενικῆς σημασίας τῆς θαλάσσης, ὁπότε πνεῦμα ἐκ τούτου εἴη Θουκ. 4. 26,
χαλαζμενο τηλεχωνο
Πολλών δ’ ανθρώπων ίδεν άστεα και νόον έγνων.

Άβαταρ μέλους
taxalata xalasa
Δημοσιεύσεις: 20680
Εγγραφή: 27 Αύγ 2021, 20:52

Re: Υπάρχει ο Θεός των Γιουδαίων;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από taxalata xalasa » 27 Οκτ 2024, 06:41

να επιστρέψουμε στο νήμα....

λογοπαιχνιά...

πως λέγεται ο ιουδαίος θεός (Ελ);

Jew El > Jewel

Λεφτά υπάρχουν...τρισεκατομύργια... :lol: τάχει η συντεχνεία του ιερατείου....

και πουλάνε φύκια... και fide... φιδέμποροι και φυκέμποροι...

προσκυνάτε τον Jewel
Πολλών δ’ ανθρώπων ίδεν άστεα και νόον έγνων.

Άβαταρ μέλους
Αρίστος
Δημοσιεύσεις: 50660
Εγγραφή: 13 Ιαν 2019, 16:44

Re: Υπάρχει ο Θεός των Γιουδαίων;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Αρίστος » 28 Οκτ 2024, 13:49

Ο Θεος δεν ανηκει στους Ιουδαιους, ουτε σε αλλο λαο...

Και ως Πατερας θεων (αγγελων) και ανθρωπων ειναι ενας.

Αποκαλυφθηκε ομως σε διαφορους λαους και μεταξυ αυτων και στους Εβραιους.

Τωρα οι Εβραιοι θεωρησαν πως μονο σε αυτους αποκαλυφθηκε ενω αυτο ηταν λαθος...

ισως σε αυτη την πλανη συντελεσε πως για αιωνες περιβαλλοντουσαν απο λαους που ηταν πολυθειστες και εκαναν ανθρωποθυσιες σε ενα σωρο διαφορετικους θεους οποτε οι Εβραιοι θεωρησαν πως μονο αυτοι σεβονται τις αληθειες του ενος Θεου.

Ο πραγματικος εκλεκτος λαος ομως ειναι οι πιστοι του αληθινου Θεου καθε φυλης και γλωσσας.

.

Άβαταρ μέλους
Λοξίας
Δημοσιεύσεις: 8222
Εγγραφή: 07 Απρ 2018, 15:06
Phorum.gr user: Δέλτα / Δέλτα-Λοξ

Re: Υπάρχει ο Θεός των Γιουδαίων;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Λοξίας » 28 Οκτ 2024, 15:22

Αρίστος έγραψε:
28 Οκτ 2024, 13:49
Ο Θεος δεν ανηκει στους Ιουδαιους, ουτε σε αλλο λαο...
Λογικό. Ένας θεός δεν μπορεί να "ανήκει" σε κάποιον...

Αρίστος έγραψε:
28 Οκτ 2024, 13:49
Και ως Πατερας θεων (αγγελων) και ανθρωπων ειναι ενας.
Οι άγγελοι είναι ομότιμοι με "θεούς"; Από που συνάγεται αυτό;

Αρίστος έγραψε:
28 Οκτ 2024, 13:49
Αποκαλυφθηκε ομως σε διαφορους λαους και μεταξυ αυτων και στους Εβραιους.
Πως βγαίνει αυτό το συμπέρασμα; Υπάρχουν πηγές που τεκμηριώνουν ότι ο Γιαχβέ αποκαλύφθηκε σε άλλους λαούς; και σε ποιούς;

Αρίστος έγραψε:
28 Οκτ 2024, 13:49
Τωρα οι Εβραιοι θεωρησαν πως μονο σε αυτους αποκαλυφθηκε ενω αυτο ηταν λαθος...
Γιατί είναι λάθος; όλη η ΠΔ βρίθει από "αποκαλύψεις" και "διαβεβαιώσεις" πως ο Ισραέλ είναι ο εκλεκτός λαός του Γιαχβέ!
Οι κατοπινές ερμηνείες της ΚΔ δεν μπορούν να ακυρώσουν αυτές τις διαβεβαιώσεις, καθώς ούτε ένα γράμμα δεν ακυρώνεται...

Αρίστος έγραψε:
28 Οκτ 2024, 13:49
ισως σε αυτη την πλατη συνετελεσε πως για αιωνες περιβαλλοντουσαν απο λαους που ηταν πολυθειστες και εκαναν ανθρωποθυσιες σε ενα σωρο διαφορετικους θεους οποτε οι Εβραιοι θεωρησαν πως μονο αυτοι σεβονται τις αληθειες του ενος Θεου.
Κάτι τέτοιο δεν μπορεί να προσθέσει βάρος σε αστήρικτα συμπεράσματα.

Αρίστος έγραψε:
28 Οκτ 2024, 13:49
Ο πραγματικος εκλεκτος λαος ομως ειναι οι πιστοι του αληθινου Θεου καθε φυλης και γλωσσας.
Βασίζεσαι στις "νεώτερες ερμηνείες" της ΚΔ για κάτι τέτοιο; Έχουμε ξεκάθαρη ερμηνεία-διαβεβαίωση, ότι δεν ισχύουν τα εδάφια της ΠΔ όπου ο Ισραέλ αναγορεύεται ως ο περούσιος λαός;
Πρόσεξε: για να ισχύσει αυτό που λες, πρέπει να βγάλεις άκυρα τα συγκεκριμένα εδάφια της ΠΔ.
Ερμηνείες του στυλ ήξεις-αφίξεις ή "η ΠΔ μιλάει συμβολικά και είναι προτύπωση", δεν χωράνε...

Άβαταρ μέλους
ΓΑΛΗ
Δημοσιεύσεις: 85508
Εγγραφή: 05 Απρ 2018, 12:19

Re: Υπάρχει ο Θεός των Γιουδαίων;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από ΓΑΛΗ » 28 Οκτ 2024, 15:29

Εγώ πάντως διακρίνω μία εμμονή στους γιουδαίους από τους ληγμένους τραχανοσαλάτες και περιφερειακών απόφιδων ιδψ με τραυματικές εμπειρίες στην παιδική και ενήλικη τους ζωή.
Η ελπίδα είναι παγίδα.

Άβαταρ μέλους
Αρίστος
Δημοσιεύσεις: 50660
Εγγραφή: 13 Ιαν 2019, 16:44

Re: Υπάρχει ο Θεός των Γιουδαίων;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Αρίστος » 28 Οκτ 2024, 15:34

Λοξίας έγραψε:
28 Οκτ 2024, 15:22

Αρίστος έγραψε:
28 Οκτ 2024, 13:49
Και ως Πατερας θεων (αγγελων) και ανθρωπων ειναι ενας.

Οι άγγελοι είναι ομότιμοι με "θεούς"; Από που συνάγεται αυτό;


Απο τη συγκριτικη θρησκειολογια, οπως οι αγγελοι ειναι αθανατα πνευματικα οντα που προερχονται απο τον Θεο της Παλαιας Διαθηκης ετσι στην αρχαιοελληνικη και σε αλλες θρησκειες οι θεοι ειναι παιδια ενος αρχικου Θεου-Πατερα.

.

Άβαταρ μέλους
Αρίστος
Δημοσιεύσεις: 50660
Εγγραφή: 13 Ιαν 2019, 16:44

Re: Υπάρχει ο Θεός των Γιουδαίων;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Αρίστος » 28 Οκτ 2024, 15:39

Λοξίας έγραψε:
28 Οκτ 2024, 15:22
Αρίστος έγραψε:
28 Οκτ 2024, 13:49
Αποκαλυφθηκε ομως σε διαφορους λαους και μεταξυ αυτων και στους Εβραιους.
Πως βγαίνει αυτό το συμπέρασμα; Υπάρχουν πηγές που τεκμηριώνουν ότι ο Γιαχβέ αποκαλύφθηκε σε άλλους λαούς; και σε ποιούς;


Το Γιαχβε ειναι ενα απο τα εκατονταδες ονοματα του Πατερα-Θεου.

Στην Ελλαδα ηταν Διας, στο Ιραν ηταν Αχουρα Μαζντα κλπ.

Και η αρχη ολων των θρησκειων πλην Βουδισμου (και κινεζικων θρησκειων) ηταν η θεια αποκαλυψη.

.

Άβαταρ μέλους
ΓΑΛΗ
Δημοσιεύσεις: 85508
Εγγραφή: 05 Απρ 2018, 12:19

Re: Υπάρχει ο Θεός των Γιουδαίων;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από ΓΑΛΗ » 28 Οκτ 2024, 15:40

Αρίστος έγραψε:
28 Οκτ 2024, 15:34
Λοξίας έγραψε:
28 Οκτ 2024, 15:22
Αρίστος έγραψε:
28 Οκτ 2024, 13:49
Και ως Πατερας θεων (αγγελων) και ανθρωπων ειναι ενας.
Οι άγγελοι είναι ομότιμοι με "θεούς"; Από που συνάγεται αυτό;
Απο τη συγκριτικη θρησκειολογια, οπως οι αγγελοι ειναι αθανατα πνευματικα οντα που προερχονται απο τον Θεο της Παλαιας Διαθηκης ετσι στην αρχαιοελληνικη και σε αλλες θρησκειες οι θεοι ειναι παιδια ενος αρχικου Θεου-Πατερα.
.
Όχι δεν προέρχονται οι θεοί και τα λοιπά αθάνατα όντα από τον Θεό της Παλαιάς Διαθήκης.

Από τους Σουμέριους προέρχονται, όπως και τα αντίστοιχα κοπυπάστε όλων των θρησκειών.

Η συμβολική τους μεταφορά και ερμηνεία σε όλες τις άλλες θρησκείες και τις αντίστοιχες φιλοσοφικές προσεγγίσεις, είναι άλλο θέμα.
Η ελπίδα είναι παγίδα.

Άβαταρ μέλους
Λοξίας
Δημοσιεύσεις: 8222
Εγγραφή: 07 Απρ 2018, 15:06
Phorum.gr user: Δέλτα / Δέλτα-Λοξ

Re: Υπάρχει ο Θεός των Γιουδαίων;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Λοξίας » 28 Οκτ 2024, 15:42

Αρίστος έγραψε:
28 Οκτ 2024, 15:34
Λοξίας έγραψε:
28 Οκτ 2024, 15:22

Αρίστος έγραψε:
28 Οκτ 2024, 13:49
Και ως Πατερας θεων (αγγελων) και ανθρωπων ειναι ενας.

Οι άγγελοι είναι ομότιμοι με "θεούς"; Από που συνάγεται αυτό;


Απο τη συγκριτικη θρησκειολογια, οπως οι αγγελοι ειναι αθανατα πνευματικα οντα που προερχονται απο τον Θεο της Παλαιας Διαθηκης ετσι στην αρχαιοελληνικη και σε αλλες θρησκειες οι θεοι ειναι παιδια ενος αρχικου Θεου-Πατερα.

.
Δεν κατάλαβα...
Χρησιμοποιείς την συγκριτική θρησκειολογία για να καταλήξεις σε συγκρητισμό θρησκειών;
Δηλαδή ο Βισνού, ο Κρίσνα, οι αρχαιοελληνικοί και λοιποί θεοί, είναι δημιουργήματα του αρχικού θεού-πατέρα;
:smt017

Απάντηση


  • Παραπλήσια Θέματα
    Απαντήσεις
    Προβολές
    Τελευταία δημοσίευση

Επιστροφή στο “Θρησκειολογία”

Phorum.com.gr : Αποποίηση Ευθυνών