Ας πω και για τα παραστατικά/φωτορεαλιστικά, παρότι τα έχουν πει κι άλλοι.
Η ιστορία λέει ότι όταν επινοήθηκε η φωτογραφία, οι ζωγράφοι ένιωσαν ότι απειλούνται και γι' αυτό κατέφυγαν στην απεικόνιση του εσωτερικού τους κόσμου, σε αντιδιαστολή με την απεικόνιση του εξωτερικού κόσμου που έδειχνε η φωτογραφία.
Κατά τη γνώμη μου, αυτή η αντίληψη, είναι απαρχαιωμένη. Αν κάποτε η κύρια αποστολή της ζωγραφικής ήταν να απεικονίσει τον εξωτερικό κόσμο, δεν είναι κάτι που με απασχολεί. Κακώς αυτό συνέβαινε.
Έχω εξηγήσει πολλές φορές γιατί αυτό είναι ψευδοεπιχείρημα και δεν υπήρξε κανένας τέτοιος προβληματισμός και αν κάποιος προβληματίστηκε θα πρέπει να είναι τελείως ηλίθιος, γιατί δεν μπορεί να αποδοθεί με φωτογραφία παρά μόνο ό,τι βρίσκεται μπροστά σου, με τα χρώματα που έχει, τον φωτισμό που έχει και το καρέ που έχει.
Δεν χρειάζεται καν να μην είναι ρεαλιστικό το θέμα για να είναι αδύνατον να αποδοθεί με φωτογραφία. Γίνεται να αποδοθεί αυτό ή αυτό ή αυτό με φωτογραφία;
Ξημέρωσε.
Α, τι ωραία που είναι!
Ήρθε η ώρα να κοιμηθώ.
Κι αν είμαι τυχερός,
θα με ξυπνήσουν μια Δευτέρα παρουσία κατά την θρησκεία.
Μα δεν ξέρω αν και τότε να σηκωθώ θελήσω.
Η καλη τεχνη ειναι μια διαδικασια με την οποια ο καλλιτεχνης μεταδιδει πραγματα που δεν μπορει να μεταδωσει με τον κυριολεκτικο λογο στους αποδεκτες του. Μπορει να ειναι ενα βιωμα, ενα συναισθημα, μια ιδεα κοκ. πραγματα δυκοσκολα να περιγραψει κανεις με τη γλωσσα.
Το εργο ειναι ειναι το μεσο για να το κανει. Μπορει να ειναι ενα ακατανοητο ποιημα, ενας πινακας με πεντε γραμμες, μια μπανανα κολλημενη στον τοιχο. Μπορει να ειναι οτι δεν εχουμε φανταστει ακομα.
Αυτο εχει αληθεια μεσα του. Η τεχνη εχει περασει κατα καιρους σημαντικα μηνυματα κτλ
Το προβλημα αρχιζει οταν μπαινει στη μεση η υποκρισια. Α, σου λεει ο αλλος εγω εχω συνταραχθει, εχω παθει πλακα, το εργο μου μιλησε. Που τα πουλας αυτα βρε πονηρε; μπορει καποιος να πει. Αλλα και παλι δεν μπορεις να τους ξετρυπωσεις ολους τους ξιπασμενους που παιρνουν μερος σε αυτο το θεατρο.
Γενικα ο χωρος της καλης τεχνης παρουσιαζει περιοδους ακμης και παρακμης. Οταν πραγματι υπαρχει ενα ρευμα που εχει να πει κατι, ενθουσιαζονται οι κοινωνιες γυρω απο αυτο. Οταν συνεχιζει μια εκμεταλευση γυρω απο την τεχνη, οι κοινωνιες το καταλαβαινουν και τους αγνοουν σε βαθος χρονου. Αλλα δε γινεται φωτογραφικα με ενα εργο η μια κλικα φιλοτεχνων. Με τον καιρο χανουν την επιρροη τους στον κοσμο και εκ των πραγματων μεχρι και οι υποκριτες σταματουν να υποκρινονται.
Η καλη τεχνη ειναι μια αλληλεπιδραση μεταξυ ανθρωπων, μια σχεση μεταξυ ανθρωπων, αυτο ειναι στην ουσια της και οχι το εργο που ειναι απλα ενα εργαλειο για να χρησιμοποιησεις γι αυτη τη διαδικασια. Και οι σχεσεις των ανθρωπων ειναι πολυπλοκες.
Ας πω και για τα παραστατικά/φωτορεαλιστικά, παρότι τα έχουν πει κι άλλοι.
Η ιστορία λέει ότι όταν επινοήθηκε η φωτογραφία, οι ζωγράφοι ένιωσαν ότι απειλούνται και γι' αυτό κατέφυγαν στην απεικόνιση του εσωτερικού τους κόσμου, σε αντιδιαστολή με την απεικόνιση του εξωτερικού κόσμου που έδειχνε η φωτογραφία.
Κατά τη γνώμη μου, αυτή η αντίληψη, είναι απαρχαιωμένη. Αν κάποτε η κύρια αποστολή της ζωγραφικής ήταν να απεικονίσει τον εξωτερικό κόσμο, δεν είναι κάτι που με απασχολεί. Κακώς αυτό συνέβαινε.
Έχω εξηγήσει πολλές φορές γιατί αυτό είναι ψευδοεπιχείρημα και δεν υπήρξε κανένας τέτοιος προβληματισμός και αν κάποιος προβληματίστηκε θα πρέπει να είναι τελείως ηλίθιος, γιατί δεν μπορεί να αποδοθεί με φωτογραφία παρά μόνο ό,τι βρίσκεται μπροστά σου, με τα χρώματα που έχει, τον φωτισμό που έχει και το καρέ που έχει.
Δεν χρειάζεται καν να μην είναι ρεαλιστικό το θέμα για να είναι αδύνατον να αποδοθεί με φωτογραφία. Γίνεται να αποδοθεί αυτό ή αυτό ή αυτό με φωτογραφία;
Το πρώτο, ναι.
Βασικά, δε με ενδιαφέρει αν πρόκειται περί ψευδοεπιχειρήματος. Και αληθινό να είναι, πάλι λάθος το βρίσκω.
Στην τέχνη γιατί θα πρέπει να γίνω εξπέρ για να "καταλάβω" κάτι που είναι βαρετό;
Ποιος σου ζήτησε να γίνεις εξπέρ;
Αν βρίσκεις κάτι βαρετό ή απωθητικό, δεν οφείλεις εξήγηση σε κανέναν.
Αν βρίσκεις κάτι ενδιαφέρον ή ελκυστικό, επίσης.
Αυτό ισχύει για το οτιδήποτε και όχι μονον για την τέχνη.
Το θέμα είναι να μην υπάρχουν ειδήμονες που χαιδεύουν τα αφτιά στους καλλιτέχνες και λογικά υπάρχουν, γιατί παρατηρώ μια στασιμότητα που δεν υπήρχε στο παρελθόν.
Και μια διστακτικότητα ως προς το πώς θα εξελιχθεί η όλη φάση.
Περισσότερο αναμασώνται τα ίδια και τα ιδια, παρά να βγει κάτι πρωτοποριακό.
Να δώσω ένα παράδειγμα από κάτι που θεωρώ πρωτοποριακό και το είδα στην τελευταία σεζόν της σειράς the americans. Είχε τους πίνακες αυτής της κυρίας μέσα
πιανομαι και απο αυτες τις φωτο, για να πω οτι για να ονομασω κατι "τεχνη" πρεπει να εχει εκτος απο καλο αποτελεσμα, και μια καποια δυσκολια στην κατασκευη, να μην μπορει να το κανει καθενας. οπως αυτα.
To be old and wise, you must first be young and stupid.
Ας πω και για τα παραστατικά/φωτορεαλιστικά, παρότι τα έχουν πει κι άλλοι.
Η ιστορία λέει ότι όταν επινοήθηκε η φωτογραφία, οι ζωγράφοι ένιωσαν ότι απειλούνται και γι' αυτό κατέφυγαν στην απεικόνιση του εσωτερικού τους κόσμου, σε αντιδιαστολή με την απεικόνιση του εξωτερικού κόσμου που έδειχνε η φωτογραφία.
Δεν έγινε ακριβώς έτσι. Πολύ περιληπτικά, η φωτογραφία γέννησε την ιδέα της αποτύπωσης του στιγμιαίου και του καθημερινού που οδήγησε στην εμφάνιση του ιμπρεσιονισμού. Ο ιμπρεσιονισμός διαφοροποιήθηκε τόσο θεματικά όσο και τεχνικά από την μέχρι τότε ζωγραφική και δικαίως θεωρείται το πρώτο κίνημα του μοντερνισμού.
Γενικά τώρα για το θέμα του νήματος, θα πρέπει να έχεις κατά νου οτι τα κινήματα της τέχνης έχουν τελειώσει εδώ και κάτι δεκαετίες και πλέον τα νήματα κινεί αυτό που λέμε "αγορά της τέχνης". Στην εποχή μας οτιδήποτε "πειραματικό" ή underground πάει να εμφανιστεί, γίνεται mainstream εντός μιας εβδομάδας και παίρνει την θέση του στην αγορά. Τελευταίο παράδειγμα τα NFT που στην αρχή προκάλεσαν κάποιον ενθουσιασμό και την άλλη μέρα φτιάχτηκαν μερικά εκατομμύρια στέλνοντας τον πειραματισμό και την πρωτοπορία περίπατο.
Το παραπάνω δεν σημαίνει οτι σταμάτησε η τέχνη, ο κάθε καλλιτέχνης βάζει στο μπλέντερ τον ψυχισμό του, την αισθητική του, τις ικανότητες του μαζί με την αντίληψη για τις ιδιαίτερες προτιμήσεις του κοινού στο οποίο θέλει να απευθυνθεί και φτιάχνει το έργο του.
Αν βρίσκεις κάτι βαρετό ή απωθητικό, δεν οφείλεις εξήγηση σε κανέναν.
Αν βρίσκεις κάτι ενδιαφέρον ή ελκυστικό, επίσης.
Αυτό ισχύει για το οτιδήποτε και όχι μονον για την τέχνη.
Το θέμα είναι να μην υπάρχουν ειδήμονες που χαιδεύουν τα αφτιά στους καλλιτέχνες και λογικά υπάρχουν, γιατί παρατηρώ μια στασιμότητα που δεν υπήρχε στο παρελθόν.
Και μια διστακτικότητα ως προς το πώς θα εξελιχθεί η όλη φάση.
Περισσότερο αναμασώνται τα ίδια και τα ιδια, παρά να βγει κάτι πρωτοποριακό.
Να δώσω ένα παράδειγμα από κάτι που θεωρώ πρωτοποριακό και το είδα στην τελευταία σεζόν της σειράς the americans. Είχε τους πίνακες αυτής της κυρίας μέσα
πιανομαι και απο αυτες τις φωτο, για να πω οτι για να ονομασω κατι "τεχνη" πρεπει να εχει εκτος απο καλο αποτελεσμα, και μια καποια δυσκολια στην κατασκευη, να μην μπορει να το κανει καθενας. οπως αυτα.
Επαναλαμβάνω: Αυτά που βλέπεις, δεν είναι φωτογραφίες. Είναι ζωγραφιστές. Στην τηλεοπτική σειρά the americans (τελευταία σεζόν) έδειξαν πώς ζωγραφίστηκαν.
Το θέμα είναι να μην υπάρχουν ειδήμονες που χαιδεύουν τα αφτιά στους καλλιτέχνες και λογικά υπάρχουν, γιατί παρατηρώ μια στασιμότητα που δεν υπήρχε στο παρελθόν.
Και μια διστακτικότητα ως προς το πώς θα εξελιχθεί η όλη φάση.
Περισσότερο αναμασώνται τα ίδια και τα ιδια, παρά να βγει κάτι πρωτοποριακό.
Να δώσω ένα παράδειγμα από κάτι που θεωρώ πρωτοποριακό και το είδα στην τελευταία σεζόν της σειράς the americans. Είχε τους πίνακες αυτής της κυρίας μέσα
πιανομαι και απο αυτες τις φωτο, για να πω οτι για να ονομασω κατι "τεχνη" πρεπει να εχει εκτος απο καλο αποτελεσμα, και μια καποια δυσκολια στην κατασκευη, να μην μπορει να το κανει καθενας. οπως αυτα.
Επαναλαμβάνω: Αυτά που βλέπεις, δεν είναι φωτογραφίες. Είναι ζωγραφιστές. Στην τηλεοπτική σειρά the americans (τελευταία σεζόν) έδειξαν πώς ζωγραφίστηκαν.
Αν μπορείς, ζωγράφισέ τα κι εσύ.
μα αυτο ακριβως ειπα. οτι δεν μπορει να τα κανει καθενας.
To be old and wise, you must first be young and stupid.
πιανομαι και απο αυτες τις φωτο, για να πω οτι για να ονομασω κατι "τεχνη" πρεπει να εχει εκτος απο καλο αποτελεσμα, και μια καποια δυσκολια στην κατασκευη, να μην μπορει να το κανει καθενας. οπως αυτα.
Επαναλαμβάνω: Αυτά που βλέπεις, δεν είναι φωτογραφίες. Είναι ζωγραφιστές. Στην τηλεοπτική σειρά the americans (τελευταία σεζόν) έδειξαν πώς ζωγραφίστηκαν.
Αν μπορείς, ζωγράφισέ τα κι εσύ.
μα αυτο ακριβως ειπα. οτι δεν μπορει να τα κανει καθενας.
Α, νόμισα ότι η τελεία που έβαλες ήταν κόμμα. Ναι, συμφωνώ ότι πρέπει να φαίνεται ο καλλιτέχνης και οι ικανότητές του, έστω κι ελάχιστα.
Πολλές φορές μπορεί να τύχει περίπτωση έργου που φαινομενικά δείχνει ότι μπορεί να το κάνει ο καθένας, αλλά στην πραγματικότητα δεν θα το έκανε ακριβώς το ίδιο καλό. Αυτό που έβαλε η Γαλή, τέτοιο είναι.
πιανομαι και απο αυτες τις φωτο, για να πω οτι για να ονομασω κατι "τεχνη" πρεπει να εχει εκτος απο καλο αποτελεσμα, και μια καποια δυσκολια στην κατασκευη, να μην μπορει να το κανει καθενας. οπως αυτα.
Επαναλαμβάνω: Αυτά που βλέπεις, δεν είναι φωτογραφίες. Είναι ζωγραφιστές. Στην τηλεοπτική σειρά the americans (τελευταία σεζόν) έδειξαν πώς ζωγραφίστηκαν.
Αν μπορείς, ζωγράφισέ τα κι εσύ.
μα αυτο ακριβως ειπα. οτι δεν μπορει να τα κανει καθενας.
Υπάρχουν εκπληκτικοί αντιγραφείς. Το θέμα γενικώς, δεν είναι αν μπορεί να το κάνει ο καθένας, αλλά πώς βλέπει αυτό που θέλει να αποδώσει ο ζωγράφος. Τα παραπάνω παραπέμπουν σε φωτοσοπιές, που μπορεί να υπάρξουν ως βάση και να δουλευτούν μετά με πινέλλο.
Οι απόψεις και τα σχόλια που δημοσιεύονται σε αυτό το Φόρουμ είναι προσωπικά και δεν αντιπροσωπεύουν αυτές της Διαχείρισης του Phorum.com.gr
Το κάθε μέλος, σύμφωνα με τους όρους χρήσης που αποδέχτηκε κατά την εγγραφή του, φέρει την αποκλειστική ευθύνη των δημοσιεύσεών του, των απόψεων / θέσεων που εκφράζονται
μέσω αυτής, καθώς και την επιλογή συνδέσμων που τυχόν συμπεριλαμβάνονται.
Η Διαχείριση του Phorum.com.gr σε καμία περίπτωση δεν αποδέχεται οποιαδήποτε ευθύνη, για οποιαδήποτε συμβουλή ή συστάσεις που κάνει ή υπονοεί κάποιο μέλος ή επισκέπτης του Phorum.com.gr
η οποία έχει ως αποτέλεσμα οποιαδήποτε απώλεια / ζημία, με οποιονδήποτε τρόπο, για μέλος του Phorum.com.gr, ή για οποιοδήποτε άλλο πρόσωπο.
Επιπλέον, η Διαχείριση του Phorum.com.gr δεν είναι και δεν μπορεί να είναι υπεύθυνη, για το περιεχόμενο οποιουδήποτε άλλου ιστοτόπου στο Διαδίκτυο,
που έχει συνδεθεί με σύνδεσμο (link) από το Phorum.com.gr
Για άμεση επικοινωνία με τη Διαχείριση του Phorum.com.gr μπορείτε να συμπληρώνετε τη φόρμα της σελίδας Επικοινωνίας του Phorum.com.gr παρακάτω.