

Aυτό που ονομάζεις κοσμικής φύσεως - δηλαδή το εθνικιστικό σκορποχώρι - είναι απόλυτα συνδεδεμένο με την ενός ανδρός αρχή,το αλάθητο κλπ που δεν υπάρχουν.Αφού δεν μπορούν να ενωθούν οι ορθόδοξοι μεταξύ τους πως θα ενωθούν με άλλους;Rakomelofronas έγραψε: ↑Χθες, 07:23Αν ο νέος πάπας φωτιστεί και είναι διατεθειμένος να αποκηρύξει λανθασμένες διδασκαλίες αιώνων (ενός ανδρός αρχή, αλάθητο, φιλιόκβε, καθαρτήριο και πόσα άλλα), τότε καλώς να γίνει η Ένωση. Όλα από αυτόν εξαρτώνται. Η Ορθοδοξία μπορεί να αντιμετωπίζει το καθαρά κοσμικής φύσεως πρόβλημα της ύπαρξης και κανονικής δικαιοδοσίας των τοπικών εκκλησιών αλλά δογματικά δεν μπορεί ούτε πρέπει ούτε χρειάζεται να αλλάξει το παραμικρό.
Αν πιστεύουν στη Ρώμη αυτό που λες στην πρώτη παράγραφο, τότε δεν υπάρχει λόγος να μιλάμε για ένωση. Ας πάψουν να τη ζητάνε, ας ακολουθάνε τυφλά τον πάπα σε ό,τι λέει και ας αφήσουν τους δήθεν σχισματικούς της Ανατολής στις διαμάχες τους.πατησιωτης έγραψε: ↑Χθες, 08:48Aυτό που ονομάζεις κοσμικής φύσεως - δηλαδή το εθνικιστικό σκορποχώρι - είναι απόλυτα συνδεδεμένο με την ενός ανδρός αρχή,το αλάθητο κλπ που δεν υπάρχουν.Αφού δεν μπορούν να ενωθούν οι ορθόδοξοι μεταξύ τους πως θα ενωθούν με άλλους;
H καθολική εκκλησία είναι υπεράνω των κρατών και πραγματικά διεθνής οργάνωση ενώ οι ορθόδοξες εξαρτώνται από τα κράτη.Αυτά που γίνονται στην Ουκρανία με εκκλησίες στα μαχαίρια επειδή πολεμούν τα κράτη τους έχουν γίνει και στα Βαλκάνια στο παρελθόν και γίνονται συνέχεια.
Η Ορθόδοξη Εκκλησία είναι θρησκευτική οργάνωση καθαρά και εξελίχθηκε έτσι για ιστορικούς λόγους.Η Ρωμαιοκαθολική εκκλησία εξελίχθηκε ιστορικά να είναι και πολιτική οργάνωση για αυτό ο Πάπας είχε και κράτος από το 756 μΧ με την ίδρυση των Παπικών κρατών.Το 1870 μΧ όταν το νεοσύστατο τότε Βασίλειο της Ιταλίας και ο Βασιλικός Ιταλικός στρατός προσάρτησαν την Ρώμη και κατέλυσαν το Παπικό κράτος οι Πάπες για 59 χρόνια κλείστηκαν στα διαμερίσματα τους χωρίς να βγαίνουν ποτέ από εκεί (οι λεγόμενοι αιχμάλωτοι Πάπες) και δεν έβγαιναν από εκεί μέχρι να τους δοθεί ξανά κράτος μαζί με μεγάλες χρηματικές αποζημιώσεις από τον Μουσολίνι με την συνθήκη του Λατερανου του 1929.Τοσο εξαρτημένοι ήταν πλέον ιστορικά από την κατοχή κράτους.Αυτο έγινε γιατί στη Δύση με την κατάλυση της Δυτικής Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας δημιουργήθηκε απουσία ενός ισχυρού κράτους στα εδάφη της Ρώμης αναγκάζοντας τον Πάπα να γίνει αυτός ο αρχηγός κράτους.Στην Ανατολή δεν χρειάστηκε γιατί οι Ορθόδοξοι προκαθήμενοι πάντα ήταν υπό την σκέπη ενός κοσμικού μονάρχη ή άρχοντα.Η κοσμική εξουσία του Πάπα ως αρχηγού κράτους δεν επιτρέπει λοιπόν ανάπτυξη αυτοκεφάλων εκκλησιών όπως στην Ορθοδοξία που η εκκλησία αποδέχεται και ακολουθεί την κάθε κρατική αρχή.πατησιωτης έγραψε: ↑Χθες, 08:48Aυτό που ονομάζεις κοσμικής φύσεως - δηλαδή το εθνικιστικό σκορποχώρι - είναι απόλυτα συνδεδεμένο με την ενός ανδρός αρχή,το αλάθητο κλπ που δεν υπάρχουν.Αφού δεν μπορούν να ενωθούν οι ορθόδοξοι μεταξύ τους πως θα ενωθούν με άλλους;Rakomelofronas έγραψε: ↑Χθες, 07:23Αν ο νέος πάπας φωτιστεί και είναι διατεθειμένος να αποκηρύξει λανθασμένες διδασκαλίες αιώνων (ενός ανδρός αρχή, αλάθητο, φιλιόκβε, καθαρτήριο και πόσα άλλα), τότε καλώς να γίνει η Ένωση. Όλα από αυτόν εξαρτώνται. Η Ορθοδοξία μπορεί να αντιμετωπίζει το καθαρά κοσμικής φύσεως πρόβλημα της ύπαρξης και κανονικής δικαιοδοσίας των τοπικών εκκλησιών αλλά δογματικά δεν μπορεί ούτε πρέπει ούτε χρειάζεται να αλλάξει το παραμικρό.
H καθολική εκκλησία είναι υπεράνω των κρατών και πραγματικά διεθνής οργάνωση ενώ οι ορθόδοξες εξαρτώνται από τα κράτη.Αυτά που γίνονται στην Ουκρανία με εκκλησίες στα μαχαίρια επειδή πολεμούν τα κράτη τους έχουν γίνει και στα Βαλκάνια στο παρελθόν και γίνονται συνέχεια.
Εχουμε στοιχεία για την μεταστροφή ανθρώπων στην Ορθοδοξια ; Exω ακούσει και για προτεστάντες κτλ αλλά με αριθμούς έχουμε τπτ;George_V έγραψε: ↑Χθες, 10:19Ο χρονος θα δειξει αν ο Πάπας Λεων ΙΔ' θα ειναι ενας ακομα Φραγκισκος (ισως σε πιο light μορφη) η αν θα συγκρατησει την Ρωμαικη Εκκλησια απο τον διχασμο που εφερε ο ριζοσπαστισμος του προκατοχου του.
Το γεγονος οτι επελεξε να φορέσει τα παπικα αμφια που ειχε απορριψει ο Φραγκισκος ειναι ενα πρωτο δειγμα οτι εχει προθεση να επαναφέρει το αξιωμα του εκει που ηταν πριν τον Φραγκισκο
Η επιλογη του ονοματος Λεων ΙΔ' ειναι προφανης επικληση στην μνημη του Πάπα Λεοντα ΙΓ' ο οποιος ηταν δογματικα αρτιος αλλα κοινωνικα liberal και παροτι ηταν απο ευγενικη γενεα ηταν ο πρωτος Πάπας που εδειξε ενδιαφέρον για την εργατικη τάξη με την Εγκυκλιο του De Rerum Novarum.
Eν τουτοις οσο περνουσε ο καιρος ο φιλελευθερισμος του μετριαζοταν και κατεληξε να ειναι συντηρητικος στο τελος καθως διαπιστωσε οτι η Εκκλησια δεν χωνευει ευκολα τις αλλαγες και πως χρειαζεται "συντηρητικος χρονος" ενδιαμεσα.
Υποθετω οτι αυτο εχει στο μυαλο του να κανει και ο νυν Πάπας. Μεταρρυθμισεις με μετρο και οχι ακρατος ριζοσπαστισμος και απορριψη της παραδοσης που εκανε ο προκατοχος του με αποτελεσμα να αποξενωσει ενα μεγάλο μερος των Καθολικων (με αρκετους απο αυτους να στρεφονται στην Ορθοδοξια γιατι σπαστηκαν με τον μοντερνισμο που τους φορεσε κολαρο ο Φραγκισκος).
Mitharadir έγραψε: ↑Χθες, 09:31Η κοσμική εξουσία του Πάπα ως αρχηγού κράτους δεν επιτρέπει λοιπόν ανάπτυξη αυτοκεφάλων εκκλησιών όπως στην Ορθοδοξία που η εκκλησία αποδέχεται και ακολουθεί την κάθε κρατική αρχή.
Προχειρα οχι αλλα το ακουσα σε αρκετους αναλυτες που ακουγα το τελευταιο διαστημα οσο διαρκουσε το Sede Vacante και αναφέρθηκε πολλακις οτι οι πιο παραδοσιακοι Καθολικοι ειχαν "σιχαθει" πλεον τον μοντερνισμο του Φραγκισκου και πηγαιναν προς την Ορθοδοξια σε αναζητηση Παράδοσης και spiritualism τα οποια θεωρουσαν οτι με αυτες τις πρακτικες ειχαν εκλειψει πλεον απο την Ρωμαικη Εκκλησια.hades έγραψε: ↑Χθες, 10:21Εχουμε στοιχεία για την μεταστροφή ανθρώπων στην Ορθοδοξια ; Exω ακούσει και για προτεστάντες κτλ αλλά με αριθμούς έχουμε τπτ;George_V έγραψε: ↑Χθες, 10:19Ο χρονος θα δειξει αν ο Πάπας Λεων ΙΔ' θα ειναι ενας ακομα Φραγκισκος (ισως σε πιο light μορφη) η αν θα συγκρατησει την Ρωμαικη Εκκλησια απο τον διχασμο που εφερε ο ριζοσπαστισμος του προκατοχου του.
Το γεγονος οτι επελεξε να φορέσει τα παπικα αμφια που ειχε απορριψει ο Φραγκισκος ειναι ενα πρωτο δειγμα οτι εχει προθεση να επαναφέρει το αξιωμα του εκει που ηταν πριν τον Φραγκισκο
Η επιλογη του ονοματος Λεων ΙΔ' ειναι προφανης επικληση στην μνημη του Πάπα Λεοντα ΙΓ' ο οποιος ηταν δογματικα αρτιος αλλα κοινωνικα liberal και παροτι ηταν απο ευγενικη γενεα ηταν ο πρωτος Πάπας που εδειξε ενδιαφέρον για την εργατικη τάξη με την Εγκυκλιο του De Rerum Novarum.
Eν τουτοις οσο περνουσε ο καιρος ο φιλελευθερισμος του μετριαζοταν και κατεληξε να ειναι συντηρητικος στο τελος καθως διαπιστωσε οτι η Εκκλησια δεν χωνευει ευκολα τις αλλαγες και πως χρειαζεται "συντηρητικος χρονος" ενδιαμεσα.
Υποθετω οτι αυτο εχει στο μυαλο του να κανει και ο νυν Πάπας. Μεταρρυθμισεις με μετρο και οχι ακρατος ριζοσπαστισμος και απορριψη της παραδοσης που εκανε ο προκατοχος του με αποτελεσμα να αποξενωσει ενα μεγάλο μερος των Καθολικων (με αρκετους απο αυτους να στρεφονται στην Ορθοδοξια γιατι σπαστηκαν με τον μοντερνισμο που τους φορεσε κολαρο ο Φραγκισκος).
Και τι θες βρε Πατ?πατησιωτης έγραψε: ↑Χθες, 10:22Mitharadir έγραψε: ↑Χθες, 09:31Η κοσμική εξουσία του Πάπα ως αρχηγού κράτους δεν επιτρέπει λοιπόν ανάπτυξη αυτοκεφάλων εκκλησιών όπως στην Ορθοδοξία που η εκκλησία αποδέχεται και ακολουθεί την κάθε κρατική αρχή.
Και για αυτό έχει ενιαία αρχή.Χθες βγήκε πάπας ο καρδινάλιος του Σικάγου.Στο Σικάγο λοιπόν αυτός ήταν επίσκοπος και των Πολωνών και των Ιταλών και των Ιρλανδών και των Νοτιοαμερικάνων - ο ίδιος έκανε χρόνια στο Περού.
Στο ίδιο Σικάγο άλλος είναι επίσκοπος των Ελλήνων,άλλος των Σέρβων,άλλος των Βουλγάρων,άλλος των Ρώσων.Αυτή είναι η διαφορά.
Αν και δεν έχω τις γνώσεις σου στα θρησκευτικά κι εγώ κάτι τέτοιο πιστεύω.George_V έγραψε: ↑Χθες, 10:19Ο χρονος θα δειξει αν ο Πάπας Λεων ΙΔ' θα ειναι ενας ακομα Φραγκισκος (ισως σε πιο light μορφη) η αν θα συγκρατησει την Ρωμαικη Εκκλησια απο τον διχασμο που εφερε ο ριζοσπαστισμος του προκατοχου του.
Το γεγονος οτι επελεξε να φορέσει τα παπικα αμφια που ειχε απορριψει ο Φραγκισκος ειναι ενα πρωτο δειγμα οτι εχει προθεση να επαναφέρει το αξιωμα του εκει που ηταν πριν τον Φραγκισκο
Η επιλογη του ονοματος Λεων ΙΔ' ειναι προφανης επικληση στην μνημη του Πάπα Λεοντα ΙΓ' ο οποιος ηταν δογματικα αρτιος αλλα κοινωνικα liberal και παροτι ηταν απο ευγενικη γενεα ηταν ο πρωτος Πάπας που εδειξε ενδιαφέρον για την εργατικη τάξη με την Εγκυκλιο του De Rerum Novarum.
Eν τουτοις οσο περνουσε ο καιρος ο φιλελευθερισμος του μετριαζοταν και κατεληξε να ειναι συντηρητικος στο τελος καθως διαπιστωσε οτι η Εκκλησια δεν χωνευει ευκολα τις αλλαγες και πως χρειαζεται "συντηρητικος χρονος" ενδιαμεσα.
Υποθετω οτι αυτο εχει στο μυαλο του να κανει και ο νυν Πάπας. Μεταρρυθμισεις με μετρο και οχι ακρατος ριζοσπαστισμος και απορριψη της παραδοσης που εκανε ο προκατοχος του με αποτελεσμα να αποξενωσει ενα μεγάλο μερος των Καθολικων (με αρκετους απο αυτους να στρεφονται στην Ορθοδοξια γιατι σπαστηκαν με τον μοντερνισμο που τους φορεσε κολαρο ο Φραγκισκος).
αφούναι φαρισαίοι...πατησιωτης έγραψε: ↑Χθες, 10:30Τουλάχιστον στην ίδια πόλη να υπάρχει μία ορθόδοξη εκκλησία κατόπιν συνεννοήσεως.
Ούτε αυτό δεν μπορούν να το κάνουν.
Koiτα το ειπα και χτες.ΓΑΛΗ έγραψε: ↑Χθες, 10:30Αν και δεν έχω τις γνώσεις σου στα θρησκευτικά κι εγώ κάτι τέτοιο πιστεύω.George_V έγραψε: ↑Χθες, 10:19Ο χρονος θα δειξει αν ο Πάπας Λεων ΙΔ' θα ειναι ενας ακομα Φραγκισκος (ισως σε πιο light μορφη) η αν θα συγκρατησει την Ρωμαικη Εκκλησια απο τον διχασμο που εφερε ο ριζοσπαστισμος του προκατοχου του.
Το γεγονος οτι επελεξε να φορέσει τα παπικα αμφια που ειχε απορριψει ο Φραγκισκος ειναι ενα πρωτο δειγμα οτι εχει προθεση να επαναφέρει το αξιωμα του εκει που ηταν πριν τον Φραγκισκο
Η επιλογη του ονοματος Λεων ΙΔ' ειναι προφανης επικληση στην μνημη του Πάπα Λεοντα ΙΓ' ο οποιος ηταν δογματικα αρτιος αλλα κοινωνικα liberal και παροτι ηταν απο ευγενικη γενεα ηταν ο πρωτος Πάπας που εδειξε ενδιαφέρον για την εργατικη τάξη με την Εγκυκλιο του De Rerum Novarum.
Eν τουτοις οσο περνουσε ο καιρος ο φιλελευθερισμος του μετριαζοταν και κατεληξε να ειναι συντηρητικος στο τελος καθως διαπιστωσε οτι η Εκκλησια δεν χωνευει ευκολα τις αλλαγες και πως χρειαζεται "συντηρητικος χρονος" ενδιαμεσα.
Υποθετω οτι αυτο εχει στο μυαλο του να κανει και ο νυν Πάπας. Μεταρρυθμισεις με μετρο και οχι ακρατος ριζοσπαστισμος και απορριψη της παραδοσης που εκανε ο προκατοχος του με αποτελεσμα να αποξενωσει ενα μεγάλο μερος των Καθολικων (με αρκετους απο αυτους να στρεφονται στην Ορθοδοξια γιατι σπαστηκαν με τον μοντερνισμο που τους φορεσε κολαρο ο Φραγκισκος).
Κι ένα ερώτημα. Γιατί προβάλλεται ως έκπληξη η εκλογή του συγκεκριμένου;
Και διευκρινίζω. Από τη στιγμή που θέτεις ως κριτήριο τον Φραγκίσκο, πόσο πιο κοντά ή μακριά στις θέσεις του ήταν τα φαβορι;
Σε ευχαριστώ.George_V έγραψε: ↑Χθες, 10:45Koiτα το ειπα και χτες.ΓΑΛΗ έγραψε: ↑Χθες, 10:30Αν και δεν έχω τις γνώσεις σου στα θρησκευτικά κι εγώ κάτι τέτοιο πιστεύω.George_V έγραψε: ↑Χθες, 10:19Ο χρονος θα δειξει αν ο Πάπας Λεων ΙΔ' θα ειναι ενας ακομα Φραγκισκος (ισως σε πιο light μορφη) η αν θα συγκρατησει την Ρωμαικη Εκκλησια απο τον διχασμο που εφερε ο ριζοσπαστισμος του προκατοχου του.
Το γεγονος οτι επελεξε να φορέσει τα παπικα αμφια που ειχε απορριψει ο Φραγκισκος ειναι ενα πρωτο δειγμα οτι εχει προθεση να επαναφέρει το αξιωμα του εκει που ηταν πριν τον Φραγκισκο
Η επιλογη του ονοματος Λεων ΙΔ' ειναι προφανης επικληση στην μνημη του Πάπα Λεοντα ΙΓ' ο οποιος ηταν δογματικα αρτιος αλλα κοινωνικα liberal και παροτι ηταν απο ευγενικη γενεα ηταν ο πρωτος Πάπας που εδειξε ενδιαφέρον για την εργατικη τάξη με την Εγκυκλιο του De Rerum Novarum.
Eν τουτοις οσο περνουσε ο καιρος ο φιλελευθερισμος του μετριαζοταν και κατεληξε να ειναι συντηρητικος στο τελος καθως διαπιστωσε οτι η Εκκλησια δεν χωνευει ευκολα τις αλλαγες και πως χρειαζεται "συντηρητικος χρονος" ενδιαμεσα.
Υποθετω οτι αυτο εχει στο μυαλο του να κανει και ο νυν Πάπας. Μεταρρυθμισεις με μετρο και οχι ακρατος ριζοσπαστισμος και απορριψη της παραδοσης που εκανε ο προκατοχος του με αποτελεσμα να αποξενωσει ενα μεγάλο μερος των Καθολικων (με αρκετους απο αυτους να στρεφονται στην Ορθοδοξια γιατι σπαστηκαν με τον μοντερνισμο που τους φορεσε κολαρο ο Φραγκισκος).
Κι ένα ερώτημα. Γιατί προβάλλεται ως έκπληξη η εκλογή του συγκεκριμένου;
Και διευκρινίζω. Από τη στιγμή που θέτεις ως κριτήριο τον Φραγκίσκο, πόσο πιο κοντά ή μακριά στις θέσεις του ήταν τα φαβορι;
Ειχα πει πως το Κονκλάβιο θα κανει δεξια στροφη. Το μονο που δεν ηξερα ηταν ποσο δεξια θα ηταν αυτη η στροφη.
Τελικα οντως εκανε δεξια στροφη. Δεν ηταν 180 μοιρες, δεν ηταν καν 90 μοιρες.
Ηταν το πολυ 20-30 μοιρες.
Το Κονκλαβιο δεν πηγε για sharp turn. Απλα θεωρησε οτι ο ακρατος ριζοσπαστισμος του Φραγκισκου ηταν λαθος και πως η Εκκλησια χρειαζεται καποιον "κεντρωο" και οχι ακραιο.
Η εκλογη του Λεοντος ΙΔ' ηταν "διορθωτικη κινηση" και οχι πληρης αλλαγη πολιτικης.
Το μηνυμα που ηθελαν να περάσουν οι Καρδιναλιοι ηταν το εξης:
"Μεταρρυθμισεις? Ναι. Αλλα με μετρο. Οχι μπουκωμα οπως εκανε ο Φραγκισκος γιατι βραχυκυκλωνει η Εκκλησια ετσι".
Οσο για τη διαδικασια μεχρι να βγει καμια διαρροη (παρολη τη μυστικοτητα της διαδικασιας παντα βγαινουν κανα δυο μικρες διαρροες καποιο διαστημα μετα) πιστευω οτι πηγε ως εξης:
1η ψηφοφορια: ΟΚ παραδοσιακα ακυρη καθως οι Καρδιναλιοι ειτε καινε την ψηφο τους ψηφιζοντας ακυρους για να δουν αν υπαρχει ρευμα, ειτε ψηφιζουν τον εαυτο τους (για να λενε οτι πηραν ψηφους στο Κονλαβιο και να κορδωνονται αναμεταξυ τους), ειτε ψηφιζουν τον κολλητο τους για να βγαλουν την υποχρεωση (η να δημιουργησουν υποχρεωση κλπ.)
2η ψηφοφορια: Υποθετω οτι εδω πρεπει να κονταροχτυπηθηκε Παρολιν με Ζουπι. Ο Παρολιν παραπανω απο 40 ψηφους δεν παιζει να πηρε και χοντρικα λιγο λιγοτερους ο Ζουπι με το Συντηρητικο μπλοκ να μενει αρραγες ψηφιζοντας καποιον δικο τους (πιθανοτατα Σαρά). Εκει πρεπει να καταλαβαν οτι αν επιμεινουν σε μονομαχια Παρολιν-Ζουπι το Κονκλάβιο θα γινει deadlocked και θα μεινουν μεσα καμια δεκαρια μερες και πρεπει να αρχισαν να αναζητουν αλλον υποψηφιο.
3η ψηφοφορια: Εδω πρεπει να επεσε το ονομα του Πρέβοστ ο οποιος λογικα ανεβηκε δραματικα σε ψηφους καθως οι οπαδοι του Παρολιν πρεπει να τον ψηφισαν οπως και οι περισσοτεροι Συντηρητικοι (οι οποιοι φυσικα δεν ειχαν τα νουμερα για να εκλεξουν δικο τους αλλα ο Πρεβοστ τικαρε τα περισσοτερα κουτακια τους απο ολα τα ονοματα Κεντρωων υποψηφιων).
4η ψηφοφορια: Εδω εξελεγη ο Πρεβοστ καθως και οι οπαδοι του Ζουπι καταλαβαν οτι δεν τους βγαινει να βγαλουν τον Ζουπι ως Φραγκισκο Β' και ψηφισαν Πρεβοστ ο οποιος ανεξαρτητως των οπαδων Ζουπι πρεπει να ειχε ηδη την πλειοψηφια απο το μεσημερι καθως λογω της διακοπης οι Καρδιναλιοι πρεπει να συζητησαν εντατικα και συμφωνησαν.