Όχι, κατ' εμένα, κατ' αρχήν αλλά κατά τον Παύλο για τον οποίο συζητάμε.
Και το λάθος που κάνεις είναι ότι χρησιμοποιείς τον όρο ψεύτης, με τρόπο που να σε βολεύει κι όχι με τον τρόπο που τον εννοεί ο Παύλος, παραφράζοντας το νόημά της το οποίο χρησιμοποιήθηκε από τον Παύλο.
Ας ξαναγράψω ότι η έννοια του ψέματος για τον Παύλο είναι όχι ηθική, αλλά κυριολεκτική. Όσα δεν αφορούν την Αλήθεια του Θεού, η οποία περιλαμβάνει και την Αλήθεια του Κόσμου, είναι ψευδή, αφού είναι φύσει ελλειμματικά. Αν δεν μπορούμε να γνωρίζουμε το σύνολο της Αλήθειας, δεν μπορούμε να γνωρίζουμε και "κομμάτια" της για τα οποία μιλάμε καθημερινά.
Οι μαθητές του Ιησού αναπαρήγαγαν την αλήθεια όπως τους τη δίδαξε ο ίδιος ο Θεός. Επομένως, δεν ήταν ψεύτες στο μέτρο που την αναπαρήγαγαν. Αν για κάποιο λόγο πήγαιναν στο ...καφενείο κι έλεγαν ή έκαναν άλλα πράγματα από εκείνα που διδάχθηκαν, αυτά θα αποτελούσαν ψεύδη υπό την έννοια ότι παράγουν δικές τους σκέψεις, οι οποίες μπορεί να προσομοιώνουν την αλήθεια, αλλά δεν είναι η αλήθεια.
Όποιος αναπαράγει την Αλήθεια του Χριστού είναι, κατά χριστιανική θεολογία, με την Αλήθεια.
Κατά τα λοιπά, όλοι οι άνθρωποι είναι ψεύτες στο μέτρο που δεν ακολουθούν την Αλήθεια. Δηλαδή, απλά όλοι. Κι εγώ, κι εσύ κι ο καθένας. Όχι επειδή θέλουν εσκεμμένα να ψευδολογήσουν, αλλά επειδή δεν γνωρίζουν επί της αρχής αυτά που ισχυρίζονται.
Ο Παύλος έθεσε το θέμα "εφόσον Θεός=Αλήθεια τότε μη Θεός=ψέμα" με το οποίο μπορείς στα πλαίσια του διαλόγου μας να διαφωνήσεις, να συμφωνήσεις, να προβληματιστείς κλπ.