Συνέπεια της πολυφωνίας της πρώιμης χριστιανικής κοινότητας που περιλάμβανε από ελαφρά χριστιανίζοντες αστούς εβραίους μέχρι πάσης φύσεως λαλημένους ερημίτες και doomsday cults, ακόμα και ενδείξεις ότι στην αρχή επιτρεπόταν να λειτουργούν γυναίκες υπάρχουν (θου κύριε).Στρακαστρουκας έγραψε: ↑02 Ιαν 2019, 11:40Η επισημη αποψη της εκκλησιας βεβαια για το γεγονος οτι υπαρχουν 4 ευαγγελια τα οποια ορισμενες φορες αντιφασκουν μεταξυ τους ειναι "γιατι ετσι". Αν ξεφυγουμε ομως απο αυτην την λογικη τοτε γιατι 4 ευαγγελια και οχι ενα? Απο οσο ξερω ο Χριστιανισμος ειναι μοναδικη περιπτωση θρησκειας που περιγραφει καποια γεγονοτα απο τεσσερις διαφορετικες πηγες. Καποιοι θα πουνε οτι αυτο αποδυκνυει πως τα γεγονοτα που περιγραφονται δεν ειναι αξιοπιστα, καποιοι αλλοι ομως θα το προωθησουν σαν αποδειξη οτι οι πρωτοι χριστιανοι ηταν ειλικρινεις στην πιστη τους και δεν λεγανε μπουρδες. Ποια η αποψη σας?
Όταν καταλάγιασε η σκόνη και ήρθε η ώρα για συμμάζεμα η ορίτζιναλ πηγή των συνοπτικών ευαγγελίων (το λεγόμενο Q) είτε είχε χαθεί είτε είχε σιωπηλά σκουπιστεί κάτω από το χαλί γιατί είχε πάψει να συμφωνεί με την τρέχουσα μορφή του δόγματος, και οι ήδη εγκαθιδρυμένες κοινότητες είχαν υιοθετήσει τα γνωστά παράγωγά. Τώρα αν έπεσε και κανένα μπουνίδι μέχρι να καταλήξουν στα συγκεκριμένα τέσσερα δύσκολο να πει κανείς

Ως προς το γιατί δεν τα έκαναν reboot σε κάποιο καινούριο ευαγγέλιο χωρίς τις αντιφάσεις υποθέτω επειδή α) κανένας θεολόγος δεν θα μπορούσε ποτέ να διεκδικήσει μεγαλύτερη αυθεντία από τα συγκεκριμένα ευρείας λαϊκής αποδοχής ευαγγέλια ώστε να κάνει γενικευμένη κοπτοραπτική χωρίς να γίνει της τρελής, δηλαδή χωρίς σχίσματα, αιρέσεις και γενική δυσαρέσκεια και β) το (μεταγενέστερο) Κατά Ιωάννη λίγο πολύ αυτόν τον ρόλο έχει, να παρουσιάσει μια πιο ώριμη εκδοχή του δόγματος, πιο έτοιμη για το mainstream, και χωρίς να χρειάζεται στείλουμε τα συνοπτικά στον κάδο.
Ε δεν τους λες και ουδέτερη αντικειμενική πηγή τους θεολόγους.
Ο τύπος που έκανες παράθεση ας πούμε λέει ότι στα ίσια ότι η (κοινώς επιστημονικά αποδεκτή) ύστερη χρονολόγηση των ευαγγελίων βασίζεται στην άρνηση της θεότητας του Χριστού, παρταβγό και κούρεφτο δηλαδή, δεν μπορεί να γίνει συζήτηση για ιστορικά ζητήματα σε τέτοιες βάσεις.