Επιστολή προς αθέους

Θρησκείες, Θεοί και παραδόσεις.

Συντονιστής: ΟΥΤΙΣ

Άβαταρ μέλους
Ιωάννης Ειρηναίος
Δημοσιεύσεις: 306
Εγγραφή: 25 Ιουν 2018, 00:07
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη

Re: Επιστολή προς αθέους

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Ιωάννης Ειρηναίος » 09 Μαρ 2019, 13:58

Παιδιά, 9 στους δέκα καινοδιαθηκολόγους σήμερα αποδέχονται ότι πρώτο γράφτηκε το ευαγγέλιο του Μάρκου, γύρω στο 70- 80.

Στη συνέχεια ο Ματθαίος και ο Λουκάς, γράφτηκαν μεταξύ 80-90 και είχαν ως πηγή τον Μάρκο. Για αυτό σε πολλά σημεία υπάρχει κατά λέξη ταύτιση. Ο Ματθαίος και ο Λουκάς έχουν και ο καθένας το δικό του ιδιαίτερο υλικό, το οποίο άντλησαν από τις δικές τους προφορικές παραδόσεις και το οποίο υλικό δημιουργεί τις διαφορές, ή για εσάς τις αντιφάσεις.

Τελευταίο γράφτηκε το Κατά Ιωάννην γύρω στο 100-110.
Ο παλαιός των ημερών...

jey_pap
Δημοσιεύσεις: 1625
Εγγραφή: 26 Απρ 2018, 22:15
Phorum.gr user: j_pap

Re: Επιστολή προς αθέους

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από jey_pap » 09 Μαρ 2019, 14:02

OrderAndChaos έγραψε:
08 Μαρ 2019, 23:32
the_black_planet έγραψε:
08 Μαρ 2019, 16:23
Kοίταξε φίλε Λεγεων, εγώ είμαι αγνωστικιστής και γενικά στα δογματικά δεν παίρνω θέση. Όμως τα ηθικά νοήματα του Χριστιανισμού με βρίσκουν σχεδόν απόλυτα σύμφωνο..... Θέλω επίσης να σημειωσω ότι αν και φυσικά δεν έχω πάρει ακόμα απαντήσεις σε πολλά ερωτήματα, επίσης σε πολλά κομμάτια της διδασκαλίας του Χριστού που παλαιότερα δεν τα καταλάβαινα ή διαφωνούσα τα τελευταία χρόνια τα βρήκα σωστά, τουλάχιστον όσον αφορά το ηθικό κομμάτι της διδασκαλίας του Χριστού όσο θυμάμαι δεν μπορώ πλέον να βρω λάθη και πολλά που δεν τα καταλάβαινα παλαιότερα τώρα μελετώντας τα με νέο πρίσμα τα βρίσκω σωστά. Και συγκεκριμένα η έννοια της θυσίας φίλε μου προσωπικά θεωρώ ότι είναι ό,τι πιο σημαντικό, με όλες τις έννοιες που μπορεί να πάρει!
Yπάρχει άνθρωπος που θα δίδασκε στο παιδί του (δεν χρειάζεται να βάλω παραπομπές. Ψαξτε μόνοι σας):

-Να γυρνάει και το άλλο μάγουλο
-Να θεωρεί την φτώχεια, αρετή
-Να μισήσει ή να απαρνηθεί τους γονείς του και την οικογένεια του για χάρη του (υποτιθέμενου) Χριστού
- Να είναι ταπεινός (και όχι τολμηρός στο πνεύμα)
-Να δανείζει χωρίς να περιμένει να τα πάρει πίσω
-Να θεωρεί ως ιδεώδες την αγαμία/παρθενία
- Να είναι πρόθυμος να γίνει μάρτυρας προσδοκώντας μια μεταθανάτια επιβράβευση
- Οτι οι αρρώστιες είναι αποτέλεσμα δαιμονικής κατοχής
-Να περιμένει συνέχεια το επικείμενο τέλος του κόσμου
-Nα πιστεύει σε κάποιον που θα κατασφάξει τους εχθρούς του την ημέρα της Κρίσεως
-Που χαρακτηρίζει το εαυτό του βασιλιά (ιμπεριαλισμός)
-Να πιστεύει σε κάποιον που πέταξε 2000 γουρούνια σε έναν γκρεμό χωρίς λόγο

Εγω όχι...

Υπάρχει σύγχυση επιπέδων. Άλλη καλλιέργεια αρετών σε μοναχούς, επισκόπους, ιεραποστόλους, ιεροκύρηκες, θεολόγους, ποιμένες της Εκκλησίας, εγκρατευτές και σε παρόμοιους, κι άλλη καλλιέργεια αρετών σε λαικούς.
«...γιατί σκοπός μας δεν είναι να μάθουμε πολλά. Σκοπός μας είναι μέσα από την εξάσκησή μας να φέρουμε σε κατάσταση κβαντισμού τον ίδιο το νου μας...»

ΑΙΝΕΙΑΝ06
Δημοσιεύσεις: 20680
Εγγραφή: 30 Σεπ 2018, 00:23

Re: Επιστολή προς αθέους

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από ΑΙΝΕΙΑΝ06 » 09 Μαρ 2019, 15:01

jey_pap έγραψε:
09 Μαρ 2019, 14:02
OrderAndChaos έγραψε:
08 Μαρ 2019, 23:32
the_black_planet έγραψε:
08 Μαρ 2019, 16:23
Kοίταξε φίλε Λεγεων, εγώ είμαι αγνωστικιστής και γενικά στα δογματικά δεν παίρνω θέση. Όμως τα ηθικά νοήματα του Χριστιανισμού με βρίσκουν σχεδόν απόλυτα σύμφωνο..... Θέλω επίσης να σημειωσω ότι αν και φυσικά δεν έχω πάρει ακόμα απαντήσεις σε πολλά ερωτήματα, επίσης σε πολλά κομμάτια της διδασκαλίας του Χριστού που παλαιότερα δεν τα καταλάβαινα ή διαφωνούσα τα τελευταία χρόνια τα βρήκα σωστά, τουλάχιστον όσον αφορά το ηθικό κομμάτι της διδασκαλίας του Χριστού όσο θυμάμαι δεν μπορώ πλέον να βρω λάθη και πολλά που δεν τα καταλάβαινα παλαιότερα τώρα μελετώντας τα με νέο πρίσμα τα βρίσκω σωστά. Και συγκεκριμένα η έννοια της θυσίας φίλε μου προσωπικά θεωρώ ότι είναι ό,τι πιο σημαντικό, με όλες τις έννοιες που μπορεί να πάρει!
Yπάρχει άνθρωπος που θα δίδασκε στο παιδί του (δεν χρειάζεται να βάλω παραπομπές. Ψαξτε μόνοι σας):

-Να γυρνάει και το άλλο μάγουλο
-Να θεωρεί την φτώχεια, αρετή
-Να μισήσει ή να απαρνηθεί τους γονείς του και την οικογένεια του για χάρη του (υποτιθέμενου) Χριστού
- Να είναι ταπεινός (και όχι τολμηρός στο πνεύμα)
-Να δανείζει χωρίς να περιμένει να τα πάρει πίσω
-Να θεωρεί ως ιδεώδες την αγαμία/παρθενία
- Να είναι πρόθυμος να γίνει μάρτυρας προσδοκώντας μια μεταθανάτια επιβράβευση
- Οτι οι αρρώστιες είναι αποτέλεσμα δαιμονικής κατοχής
-Να περιμένει συνέχεια το επικείμενο τέλος του κόσμου
-Nα πιστεύει σε κάποιον που θα κατασφάξει τους εχθρούς του την ημέρα της Κρίσεως
-Που χαρακτηρίζει το εαυτό του βασιλιά (ιμπεριαλισμός)
-Να πιστεύει σε κάποιον που πέταξε 2000 γουρούνια σε έναν γκρεμό χωρίς λόγο

Εγω όχι...

Υπάρχει σύγχυση επιπέδων. Άλλη καλλιέργεια αρετών σε μοναχούς, επισκόπους, ιεραποστόλους, ιεροκύρηκες, θεολόγους, ποιμένες της Εκκλησίας, εγκρατευτές και σε παρόμοιους, κι άλλη καλλιέργεια αρετών σε λαικούς.
Το Πηδάλιο ως Ιεροί κανόνες της εκκλησίας που απευθύνεται ;

stavmanr
Μέλη που αποχώρησαν
Δημοσιεύσεις: 31881
Εγγραφή: 14 Δεκ 2018, 11:41

Re: Επιστολή προς αθέους

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από stavmanr » 09 Μαρ 2019, 15:26

ΟΥΤΙΣ έγραψε:
09 Μαρ 2019, 11:34
hellegennes έγραψε:
08 Μαρ 2019, 13:34

Ναι, αν βάλεις 10 άτομα να γράψουν για το ίδιο περιστατικό, θα το γράψουν ελαφρώς διαφορετικά, ο καθένας με το δικό του στυλ γραφής. Αλλά αυτό δεν δικαιολογεί αντιφάσεις στο κείμενο. Δεν μιλάμε για αισθητικές διαφορές ούτε για επουσιώδη πράγματα που ο ένας αναφέρει και ο άλλος όχι. Μιλάμε για στοιχειώδη πράγματα που αναφέρει ο ένας και όχι ο άλλος και για σημαντικές αντιφάσεις στην αφήγηση.

Εμένα όχι. Είναι φανερό ότι τα κείμενα αποτελούν αντιγραφή το ένα του άλλου. Είναι φανερό από το γεγονός ότι σε κάποια σημεία είναι ίδια μέχρι την τελεία.
Με δεδομένο ότι έχεις υποστηρίξει και τις δυο απόψεις, θα πρέπει μια από τις δυο να μην ισχύει. :lol:
:lol: Τραγικό...
Κρίμα γιατί ο Ηell έχει τα φόντα να λειτουργήσει λογικά. Παρασύρεται συχνά από εμμονές. :102:

Το αστείο της συζήτησης είναι ότι οι άθεοι έχουν δημιουργήσει μία στρεβλή φαντασιακή εικόνα για τον χριστιανό και το χριστιανισμό, χωρις να καταλαβαίνουν ότι αυτή ακριβώς η διαστρεβλωμένη εικόνα είναι αυτή που πολεμά ο ίδιος ο χριστιανός και η διδασκαλία του Χριστου.

Επίσης να τονίσουμε ότι το νήμα αναφέρεται σε αντιθειστές κι όχι σε αθειστές.

Άβαταρ μέλους
OrderAndChaos
Δημοσιεύσεις: 628
Εγγραφή: 02 Οκτ 2018, 17:30

Re: Επιστολή προς αθέους

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από OrderAndChaos » 09 Μαρ 2019, 15:40

To αστείο είναι πως τα χριστιανα πιστεύουν ακόμα πως τα ευαγγέλια είναι καταθέσεις ανεξάρτητων μαρτύρων.... :003:

Λοιπον, ένα σχετικό κειμενάκι που είχα γράψει σε ένα παλιό φόρουμ:
Οι χριστιανοί απολογητές επινοούν δικές τους ιστορίες προκειμένου να εναρμονίσουν τις αντιφάσεις και να υποστηρίξουν οτι έχουμε τέσσερις διαφορετικές μαρτυρίες. Το πρόβλημα είναι οτι ούτε αυτές οι ιστορίες εναρμονίζουν τίποτα, ούτε υποδεικνύουν τον τρόπο με τον οποίο λειτουργούν οι καταθέσεις των αυτοπτών μαρτύρων.

Για παράδειγμα θεωρούν πως πριν την ανάσταση συνέβη ένας σεισμός και ένας άγγελος παρέλυσε τους φρουρούς ανοίγοντας τον τάφο, πριν έρθουν οι γυναίκες. Ωστόσο ο Ματθαίος δεν λέει κάτι τέτοιο. Οι γυναίκες "ήρθαν" στον τάφο και τότε έγινε ο σεισμός και η παράλυση των φρουρών με τον άγγελο να στέκεται στην θύρα του τάφου και να τους απαντά για το τι συνέβη. Και τότε "αποχώρησαν γρήγορα με μεγάλο φόβο και χαρά για να μεταφέρουν τα νέα στους μαθητές" (Ματθαίος 28:8).

Σε αντίθεση με τον Ματθαίο, ο Μάρκος ποτέ δεν αναφέρει όλα αυτά τα γεγονότα λέγοντας για τις γυναίκες πως "Και αυταί αφού εβγήκαν, έφυγαν από το μνημείον. Τας είχε δε καταλάβει τρόμος και κατάπληξις και δεν είπαν εις κανένα τίποτε, διότι εφοβούντο" (16:16). Αρα τι ακριβώς έγινε; Οι γυναίκες δεν είπαν τίποτα σε κανέναν επειδή φοβόντουσαν ή το είπαν σε όλους απο μεγάλη χαρά; Οι Χριστιανοί απολογητές δεν μπορούν να "διορθώσουν" αυτή την αντίφαση και απλά προσποιούνται πως δεν υπάρχει. Διαφορετικά τι μπορούμε να συμπεράνουμε; Πως ο άγγελος έκανε ό,τι έκανε επειδή ήξερε πως οι γυναίκες ήταν παρούσες και θα έδιναν μαρτυρία για αυτό ή μήπως κανένας δεν είδε τίποτα και πρόκεται για επινόηση του Ματθαίου;

Αλλά το μεγαλύτερο πρόβλημα είναι πως κανένας αστυνομικός ντέτεκτιβ ή ιστορικός δεν λειτουργεί κατ' αυτόν τον τρόπο. Ολοι οι πραγματικοί ντέτεκτιβ, όταν αντιμετωπίζουν μια αντιφατική ιστορία, υποθέτουν πως κάποιος δεν τα λέει καλά. Ποτέ δεν υποθέτουν πως όλες οι καταθέσεις μαρτύρων είναι σωστές και άρα η λύση του προβλήματος προκύπτει απο το άθροισμα όλων των καταθέσεων. Κανένας μάρτυρας δεν θα ξεχνούσε μια οντότητα από το ...διάστημα που παρέλυσε με μαγικό τρόπο τους φρουρούς. Και ο μόνος λόγος που οι αυτόπτες μάρτυρες θα διαφωνούσαν μεταξύ τους στις λεπτομέρειες για ένα ουράνιο λαμπερό ον που τους μίλησε (μέσα στον τάφο; έξω απο τον τάφο;), είναι επειδή κάποιος δεν θυμάται καλά.

Οι απολογητές συχνά υποστηρίζουν πως οι πραγματικές καταθέσεις αυτοπτών μαρτύρων είναι πάντα σε ασυμφωνία γιατί οι μάρτυρες κάνουν λάθος στις λεπτομέρειες. Η χριστιανική απολογητική πάντα έχει να κάνει με την απόκρυψη αποδείξεων. Οταν μιά ιστορία έχει αντιφάσεις σε σημαντικές λεπτομέρειες, αυτό συμβαίνει επειδή κάποιος επινοεί πράγματα απο το μυαλό του. Υπάρχουν αρκετές αποδείξεις οτι ο Ματθαίος, ο Λουκάς και ο Ιωάννης ξαναέγραψαν την ιστορία του Μάρκου με δικές τους επινοήσεις και προσθήκες. Για παράδειγμα, δείτε πως ο Ιωάννης 11:1 επινοεί έναν εντελώς καινούργιο χαρακτήρα απο μια παραβολή του Λουκά 16:19-31 (τον Λάζαρο), την οποία προσπαθεί απεγνωσμένα να διαψεύσει (ότι όντως ένας νεκρός Λάζαρος θα επέστρεφε απο τους νεκρούς για να δώσει σημείο). Δείτε πως ο Ματθαίος 28:2 διανθίζει την απλή ιστορία του Μάρκου προκειμένου να παραλληλίσει την "απόδραση" του Ιησού απο τον κενό τάφο με την απόδραση του Δανιήλ 6:17 απο τον λάκκο των λεόντων.
Eνα άλλο παράδειγμα "τυπικής ασυμφωνίας καταθέσεων αυτοπτών μαρτύρων" που συχνά επικαλούται οι απολογητές, είναι το σημείο όπου οι στρατιώτες χτυπούν τον Ιησού και του ζητούν να προφητέψει ποιος τον χτύπησε, αλλά μόνο ο Λουκάς αναφέρει το κάλυμμα στα μάτια. Αρα αφού ο Ματθαίος ξέχασε να το αναφέρει, o ένας επιβεβαιώνει τον άλλον!

Ο Λουκάς όμως παίρνει την πληροφορία απο τον Μάρκο 14:65 τον οποίο αντιγράφει " Καὶ ἤρξαντό τινες ἐμπτύειν αὐτῷ καὶ περικαλύπτειν τὸ πρόσωπον αὐτοῦ...". Ο Μάρκος χρησιμοποιεί το απαρέμφατο "περικαλύπτειν", ενώ ο Λουκάς την μετοχή "περιακαλύπσαντες". Ο Ματθαίος 26:67-68 επίσης αντιγράφει απο τον Μάρκο, αλλά αφήνει το κάλυμμα και λέει πως τον έφτυναν στο πρόσωπο (αντί "να τον φτύνουν", στον Μάρκο). Ο Ματθαίος τότε προσθέτει το παιχνίδι όπου τον ρωτάνε να προφητέψει ποιος τον χτύπησε. Ο Λουκάς 22.63-65 δανείζεται την λεπτομέρεια του καλύμματος, αλλά αφήνει την λεπτομέρεια του φτυσίματος. Μετά αντιγράφει τα ακριβή λόγια απο τον Ματθαίο "προφήτευσον τίς ἐστιν ὁ παίσας σε;" αφήνοντας απ'εξω το "χαίρε, ο βασιλεύς των Ιουδαίων”.

Αυτά δεν είναι ανεξάρτητες μαρτυρίες αυτοπτών μαρτύρων, αλλά μια ελεύθερη αναδιαμόρφωση μιας αρχικής πηγής. Ο Ματθαίος ξαναγράφει τον Μάρκο και τον διανθίζει και ο Λουκάς χρησιμοποιεί επιλεκτικά τους δύο προηγούμενους (Ο Ιωάννης δεν αναφέρει καν το τελευταίο συμβαν). Και πάλι αυτές οι ιστορίες δεν προέρχονται απο αυτόπτες μάρτυρες, αλλά απο ξενόγλωσσους συγγραφείς, πολύ αργότερα, χωρίς να αναφέρουν τις πηγές τους και μέσα σε εντελώς αλληγορικά πλαίσια.

Άβαταρ μέλους
OrderAndChaos
Δημοσιεύσεις: 628
Εγγραφή: 02 Οκτ 2018, 17:30

Re: Επιστολή προς αθέους

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από OrderAndChaos » 09 Μαρ 2019, 15:42

jey_pap έγραψε:
09 Μαρ 2019, 14:02
Υπάρχει σύγχυση επιπέδων. Άλλη καλλιέργεια αρετών σε μοναχούς, επισκόπους, ιεραποστόλους, ιεροκύρηκες, θεολόγους, ποιμένες της Εκκλησίας, εγκρατευτές και σε παρόμοιους, κι άλλη καλλιέργεια αρετών σε λαικούς.
Οι συνηθισμένες ερμηνείες-λάστιχο.... 2000 χρόνια και ακόμα να καταλάβετε πως η ηθική του πρωτοχριστιανισμού ήταν απλά η ηθική μιας ιουδαϊκής εσχατολογικής σέκτας. Τίποτα παραπάνω, τίποτα παρακάτω.

jey_pap
Δημοσιεύσεις: 1625
Εγγραφή: 26 Απρ 2018, 22:15
Phorum.gr user: j_pap

Re: Επιστολή προς αθέους

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από jey_pap » 09 Μαρ 2019, 16:18

ΑΙΝΕΙΑΝ06 έγραψε:
09 Μαρ 2019, 15:01
jey_pap έγραψε:
09 Μαρ 2019, 14:02
OrderAndChaos έγραψε:
08 Μαρ 2019, 23:32


Yπάρχει άνθρωπος που θα δίδασκε στο παιδί του (δεν χρειάζεται να βάλω παραπομπές. Ψαξτε μόνοι σας):

-Να γυρνάει και το άλλο μάγουλο
-Να θεωρεί την φτώχεια, αρετή
-Να μισήσει ή να απαρνηθεί τους γονείς του και την οικογένεια του για χάρη του (υποτιθέμενου) Χριστού
- Να είναι ταπεινός (και όχι τολμηρός στο πνεύμα)
-Να δανείζει χωρίς να περιμένει να τα πάρει πίσω
-Να θεωρεί ως ιδεώδες την αγαμία/παρθενία
- Να είναι πρόθυμος να γίνει μάρτυρας προσδοκώντας μια μεταθανάτια επιβράβευση
- Οτι οι αρρώστιες είναι αποτέλεσμα δαιμονικής κατοχής
-Να περιμένει συνέχεια το επικείμενο τέλος του κόσμου
-Nα πιστεύει σε κάποιον που θα κατασφάξει τους εχθρούς του την ημέρα της Κρίσεως
-Που χαρακτηρίζει το εαυτό του βασιλιά (ιμπεριαλισμός)
-Να πιστεύει σε κάποιον που πέταξε 2000 γουρούνια σε έναν γκρεμό χωρίς λόγο

Εγω όχι...

Υπάρχει σύγχυση επιπέδων. Άλλη καλλιέργεια αρετών σε μοναχούς, επισκόπους, ιεραποστόλους, ιεροκύρηκες, θεολόγους, ποιμένες της Εκκλησίας, εγκρατευτές και σε παρόμοιους, κι άλλη καλλιέργεια αρετών σε λαικούς.
Το Πηδάλιο ως Ιεροί κανόνες της εκκλησίας που απευθύνεται ;
Προς κληρικούς, επισκόπους, αναγνώστες, ιεροψάλτες, μοναχούς (άλλοτε από κοινού, άλλοτε κεχωρισμένως, κι άλλοτε με διαφορές στη βαρύτητα "κανονισμένων", ως προς τους λαικούς, κι άλλοτε αντελώς κεχωρισμένως.
«...γιατί σκοπός μας δεν είναι να μάθουμε πολλά. Σκοπός μας είναι μέσα από την εξάσκησή μας να φέρουμε σε κατάσταση κβαντισμού τον ίδιο το νου μας...»

ΑΙΝΕΙΑΝ06
Δημοσιεύσεις: 20680
Εγγραφή: 30 Σεπ 2018, 00:23

Re: Επιστολή προς αθέους

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από ΑΙΝΕΙΑΝ06 » 09 Μαρ 2019, 16:30

jey_pap έγραψε:
09 Μαρ 2019, 16:18
ΑΙΝΕΙΑΝ06 έγραψε:
09 Μαρ 2019, 15:01
jey_pap έγραψε:
09 Μαρ 2019, 14:02


Υπάρχει σύγχυση επιπέδων. Άλλη καλλιέργεια αρετών σε μοναχούς, επισκόπους, ιεραποστόλους, ιεροκύρηκες, θεολόγους, ποιμένες της Εκκλησίας, εγκρατευτές και σε παρόμοιους, κι άλλη καλλιέργεια αρετών σε λαικούς.
Το Πηδάλιο ως Ιεροί κανόνες της εκκλησίας που απευθύνεται ;
Προς κληρικούς, επισκόπους, αναγνώστες, ιεροψάλτες, μοναχούς (άλλοτε από κοινού, άλλοτε κεχωρισμένως, κι άλλοτε με διαφορές στη βαρύτητα "κανονισμένων", ως προς τους λαικούς, κι άλλοτε αντελώς κεχωρισμένως.


Αυτός που το έγραψε ο Αγιος Νικόδημος ο Αγιορείτης το έγραψε ως αγιος φωτισμένος απο το Αγιο Πνεύμα η όχι ;
Γράφει απο Θεού αυτα που γράφει η απλα γράφει δικές του προσωπικές απόψεις ;
Και εαν οι απόψεις του , ως Αγιος , είναι προσωπικές , η εκκλησία πως αξιολογεί αυτους τους ..Ιερούς Κανόνες ;

jey_pap
Δημοσιεύσεις: 1625
Εγγραφή: 26 Απρ 2018, 22:15
Phorum.gr user: j_pap

Re: Επιστολή προς αθέους

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από jey_pap » 09 Μαρ 2019, 16:49

ΑΙΝΕΙΑΝ06 έγραψε:
09 Μαρ 2019, 16:30
jey_pap έγραψε:
09 Μαρ 2019, 16:18
ΑΙΝΕΙΑΝ06 έγραψε:
09 Μαρ 2019, 15:01


Το Πηδάλιο ως Ιεροί κανόνες της εκκλησίας που απευθύνεται ;
Προς κληρικούς, επισκόπους, αναγνώστες, ιεροψάλτες, μοναχούς (άλλοτε από κοινού, άλλοτε κεχωρισμένως, κι άλλοτε με διαφορές στη βαρύτητα "κανονισμένων", ως προς τους λαικούς, κι άλλοτε αντελώς κεχωρισμένως.


Αυτός που το έγραψε ο Αγιος Νικόδημος ο Αγιορείτης το έγραψε ως αγιος φωτισμένος απο το Αγιο Πνεύμα η όχι ;
Γράφει απο Θεού αυτα που γράφει η απλα γράφει δικές του προσωπικές απόψεις ;
Και εαν οι απόψεις του , ως Αγιος , είναι προσωπικές , η εκκλησία πως αξιολογεί αυτους τους ..Ιερούς Κανόνες ;
Αυτά που ανέφερα:
Προς κληρικούς, επισκόπους, αναγνώστες, ιεροψάλτες, μοναχούς (άλλοτε από κοινού, άλλοτε κεχωρισμένως, κι άλλοτε με διαφορές στη βαρύτητα "κανονισμένων", ως προς τους λαικούς, κι άλλοτε εντελώς κεχωρισμένως.

δεν έχουν σύνδεση με την ανάπτυξη στο υλικό των ιερών κανόνων που έγινε από τον άγιο, αλλά αποτελεί καθαυτό υλικό αυτών τούτων των ιερών κανόνων.
«...γιατί σκοπός μας δεν είναι να μάθουμε πολλά. Σκοπός μας είναι μέσα από την εξάσκησή μας να φέρουμε σε κατάσταση κβαντισμού τον ίδιο το νου μας...»

Άβαταρ μέλους
ΟΥΤΙΣ
Μέγας Ιεροσυντονιστής
Δημοσιεύσεις: 8204
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 18:20

Re: Επιστολή προς αθέους

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από ΟΥΤΙΣ » 09 Μαρ 2019, 16:55

Αινειάν, η Εκκλησία μας έχει την Ακρίβεια και την Οικονομία. Οι Ιεροί Κανόνες δεν έχουν σχέση με δικανικό σύστημα.
«Δεν σου μιλώ για περασμένα, μιλώ για την αγάπη", Γιώργος Σεφέρης, Κίχλη.

ΑΙΝΕΙΑΝ06
Δημοσιεύσεις: 20680
Εγγραφή: 30 Σεπ 2018, 00:23

Re: Επιστολή προς αθέους

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από ΑΙΝΕΙΑΝ06 » 09 Μαρ 2019, 17:03

ΟΥΤΙΣ έγραψε:
09 Μαρ 2019, 16:55
Αινειάν, η Εκκλησία μας έχει την Ακρίβεια και την Οικονομία. Οι Ιεροί Κανόνες δεν έχουν σχέση με δικανικό σύστημα.
Ο Αγιος Νικόδημος ο Αγιορείτης τους έγραψε με θεία φώτιση η είναι προσωπικές του απόψεις ;
Αν είναι προσωπικές απόψεις τπυ Αγίου , γιατί να τους έχουμε τόσο πολύ υπόψην ;

pussycat
Δημοσιεύσεις: 387
Εγγραφή: 07 Δεκ 2018, 18:29

Re: Επιστολή προς αθέους

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από pussycat » 09 Μαρ 2019, 17:53

ΟΥΤΙΣ έγραψε:
09 Μαρ 2019, 13:50
pussycat έγραψε:
09 Μαρ 2019, 02:09
ΟΥΤΙΣ έγραψε:
08 Μαρ 2019, 15:51

1. Δεν είμαι θεολόγος.

2. Η θεολογία θεωρείται επιστήμη και διδάσκεται στα μεγαλύτερα πανεπιστήμια του κόσμου.

3. Θέματα θεολογικά που αλλού παρά στην συγκεκριμένη ενοτητα;
1. Ναι βρε οκ, δεν είσαι θεολόγος. Θεολογείς όμως, και δε θρησκειολογείς.

2. Πού αυτό; Σε ποια από τα μεγαλύτερα πανεπιστήμια του κόσμου διδάσκεται πχ η αγάπη του θεού, θεωρούνται τα θρησκευτικά κείμενα ως θέσφατα, ή ακολουθείται μια επιστημονική διαδικασία και μεθοδολογία στα του θεού;

3. Σου λέω, άλλο η θεολογία, και άλλο η θρησκειολογία, γνωρίζεις τη διαφορά; Γνωρίζεις καταρχάς πως υπάρχει διαφορά;
1. Και γιατί είναι κακό να θεολογούμε, είπαμε;

2. Oxford, Cambridge, Yale, Duke, Tubingen.

3. Εγώ γνωρίζω την διαφορά. Εσύ;
1. Δεν είπαμε ούτε είπα ούτε λέω πως είναι κακό, απλά θέλω να πω πως καλό θα ήτανε να τα διαχωρίσουμε αυτά τα δύο έτσι ώστε να μην μπερδευόμαστε και δημιουργείται χάος στην κουβέντα.

2. Ας πάμε στο πρώτο που λες, στο πανεπιστήμιο της Οξφόρδης. Από την ιστοσελίδα τους:

https://www.ox.ac.uk/admissions/undergr ... ion?wssl=1

Theology is an ancient intellectual discipline, with continuing and momentous social significance around the world today. Students gain an understanding of the intellectual underpinning of religious traditions, and of the social and cultural contexts for religious belief and practice. In order to engage fully with the questions raised by the critical study of Theology and Religion, you will have to become something of a historian and a philosopher, a textual and literary critic, and a linguist. The range of disciplines that may be encountered on the course makes study vibrant and challenging and means that our graduates are versatile and equipped with a variety of skills.

Oxford has been at the very heart of religious debate, reform and turmoil in the British Isles for eight centuries and so the faculty here wears a mantle of history not available in many other universities. At the same time Theology and Religion at Oxford is embracing its 21st-century context: students have the opportunity to study five major world religions and their primary languages and can also explore the relationship between religion and science and the place of religious ethics in public life.

On completion of this course you will have gained knowledge and understanding of several religious traditions. You will have thought about what a religion is and how to approach learning about it. You will have studied the Hebrew Bible and the New Testament, the development of Christian doctrine in its historical context, and the thought of modern theologians. In doing so you will be required to study a wide variety of texts, which will develop your critical, analytical and comparative skills. You will also acquire competence in at least one of six languages and should find that being able to read sacred texts in their original language is a deeply satisfying experience.

Members of the Faculty of Theology and Religion include more than 100 academics ranging from experts in the ancient languages and literature of the world’s religions to church historians and systematic theologians. The faculty’s reputation and excellent library facilities attract scholars from all over the world.

Δεν ξέρω αν ξέρεις αγγλικά, αλλά άμα ξέρεις, σου κάνει αυτή η περιγραφή της ύλης του μαθήματος για τη θεολογία που έκαναν οι πατέρες της εκκλησίας, ή οι νυν χριστιανοί θεολόγοι, Ρωμανίδης και άλλοι;

Άβαταρ μέλους
ΟΥΤΙΣ
Μέγας Ιεροσυντονιστής
Δημοσιεύσεις: 8204
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 18:20

Re: Επιστολή προς αθέους

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από ΟΥΤΙΣ » 09 Μαρ 2019, 17:59

Ας απαντήσει ο Ιωάννης Ειρηναίος τα σχετικά με την Θεολογική Σχολή.
«Δεν σου μιλώ για περασμένα, μιλώ για την αγάπη", Γιώργος Σεφέρης, Κίχλη.

stavmanr
Μέλη που αποχώρησαν
Δημοσιεύσεις: 31881
Εγγραφή: 14 Δεκ 2018, 11:41

Re: Επιστολή προς αθέους

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από stavmanr » 10 Μαρ 2019, 08:37

OrderAndChaos έγραψε:
09 Μαρ 2019, 15:40
To αστείο είναι πως τα χριστιανα πιστεύουν ακόμα πως τα ευαγγέλια είναι καταθέσεις ανεξάρτητων μαρτύρων.... :003:
Δεν υπάρχουν "ανεξάρτητοι" μάρτυρες. Όλοι οι άνθρωποι έχουν προτιμήσεις, συναισθήματα, ιδεολογικές τοποθετήσεις.
Ο άθεος, ενώ θεωρητικά θα έπρεπε να είναι αντικειμενικός και ουδέτερος σε θέματα θρησκειών και θεολογίας, δεν είναι. Το αντίθετο μάλιστα, στις περισσότερες περιπτώσεις εκφράζει μένος κατά των συνανθρώπων του και ακραία προκατάληψη.

ΑΙΝΕΙΑΝ06
Δημοσιεύσεις: 20680
Εγγραφή: 30 Σεπ 2018, 00:23

Re: Επιστολή προς αθέους

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από ΑΙΝΕΙΑΝ06 » 10 Μαρ 2019, 13:31

stavmanr έγραψε:
10 Μαρ 2019, 08:37
OrderAndChaos έγραψε:
09 Μαρ 2019, 15:40
To αστείο είναι πως τα χριστιανα πιστεύουν ακόμα πως τα ευαγγέλια είναι καταθέσεις ανεξάρτητων μαρτύρων.... :003:
Δεν υπάρχουν "ανεξάρτητοι" μάρτυρες. Όλοι οι άνθρωποι έχουν προτιμήσεις, συναισθήματα, ιδεολογικές τοποθετήσεις.
..ΟΧΙ Ο ΦΩΤΙΣΜΕΝΟΣ ΑΠΟ ΤΟ ΑΓΙΟ ΠΝΕΥΜΑ !!!

Ο οποιος γραφει τον Λογο του Θεου , ο οποιος δεν αλλαζει ανα τους αιωνες

Αλλιως , η χριστιανικη θρησκεια δεν ειναι τιποτε αλλο παρα ενα ανθρωπινο δημιουργημα , και δεν ειναι η Μια η Αληθινη Θρησκεια !!!

Απάντηση


  • Παραπλήσια Θέματα
    Απαντήσεις
    Προβολές
    Τελευταία δημοσίευση

Επιστροφή στο “Θρησκειολογία”

Phorum.com.gr : Αποποίηση Ευθυνών