Τελικα οι αρβανιτες ειναι Αλβανοί

Ιστορικά γεγονότα, καταστάσεις, αναδρομές
Καλαβρία
Δημοσιεύσεις: 970
Εγγραφή: 19 Φεβ 2019, 11:23
Phorum.gr user: Πέτρος

Re: Τελικα οι αρβανιτες ειναι Αλβανοί

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Καλαβρία » 12 Απρ 2019, 17:48



H πηγή αναφέρει καπέλο ''χαμηλομενο μπροστα και πισω πιο υψωμενο και τα μαλια να πεφτουν περηφανα πίσω'''

Δεν νομιζω να ειναι το ιδιο καπέλο περα απο το ...χρ'ωμα .

Το οτι οι Γραικοι [Ρωμιοι και Αρβανιτες] δεν φοράγανε ασπρο καπελο μετεπειτα
εχει να κανει με την οθωμανικη νομοθεσια
οπου ασπρα φοραγανε μονο οι πιστοι στον Προφητη

Καλα δεν σε πειραξε η κοτσανα οτι οι Σπετσιωτες ειναι Γκεκηγδες :smt126
και σε πειραξε αυτο που γραφω εγω.
Ναι οι Χοτι ηρθαν απο Βοσνια στη βορεια Αλβανια.
Οι υπολοιποι Γκεκηδες κατοικουσανε στη βορεια Αλβανια και οχι στην κεντρική .
Στο Τιραν και το Δυρραχιο κατήλθανε αφου αφομοιωσανε η διωξανε του Τοσκ νοτιότερα

Διαβασε ολη την πηγη καλά
Τελευταία επεξεργασία από το μέλος Καλαβρία την 12 Απρ 2019, 17:51, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.

Άβαταρ μέλους
Esperos
Δημοσιεύσεις: 3427
Εγγραφή: 22 Μάιος 2018, 14:55
Phorum.gr user: Esperos
Τοποθεσία: Ικαρια Πέραμα

Re: Τελικα οι αρβανιτες ειναι Αλβανοί

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Esperos » 12 Απρ 2019, 17:50

Καλαβρία έγραψε:
12 Απρ 2019, 17:42
Esperos έγραψε:
12 Απρ 2019, 17:36

Οι Αρβανίτες των Σπετσών είναι Γκέκηδες.
:o:o:o
:smt005::smt005::smt005:
:c020::c020::c020:
Ήταν μισθοφόροι των Ενετών στην Πελοπόνησο, όταν το 1714 παρέδοσαν τον Μοριά στους Οθωμανούς, τους πρώην μισθοφόρους, τους έδωσαν την άδεια να φύγουν ήσυχα ήσυχα , αυτοί επέλεξαν το νησί των Σπετσών όπου και εγκαταστάθηκαν.
Επειδή είναι άλλη αλβανική φάρα, ποτέ δεν τα πήγαιναν καλά με Υδραίους και άλλους τριγύρω αρβανίτες.
Τελευταία επεξεργασία από το μέλος Esperos την 12 Απρ 2019, 17:50, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.
Ένας δεν είμαι, μα χιλιάδες! Όχι μονάχα οι ζωντανοί — κι οι πεθαμένοι μ’ ακλουθάνε ,σε μιαν αράδα σκοτεινή.


Καλαβρία
Δημοσιεύσεις: 970
Εγγραφή: 19 Φεβ 2019, 11:23
Phorum.gr user: Πέτρος

Re: Τελικα οι αρβανιτες ειναι Αλβανοί

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Καλαβρία » 12 Απρ 2019, 17:51

grtex 7381 έγραψε:
12 Απρ 2019, 17:50
Εικόνα
Σου απαντησα ηδη

Καλαβρία
Δημοσιεύσεις: 970
Εγγραφή: 19 Φεβ 2019, 11:23
Phorum.gr user: Πέτρος

Re: Τελικα οι αρβανιτες ειναι Αλβανοί

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Καλαβρία » 12 Απρ 2019, 17:52

Esperos έγραψε:
12 Απρ 2019, 17:50
Καλαβρία έγραψε:
12 Απρ 2019, 17:42
Esperos έγραψε:
12 Απρ 2019, 17:36

Οι Αρβανίτες των Σπετσών είναι Γκέκηδες.
:o:o:o
:smt005::smt005::smt005:
:c020::c020::c020:
Ήταν μισθοφόροι των Ενετών στην Πελοπόνησο, όταν το 1714 παρέδοσαν τον Μοριά στους Οθωμανούς, τους πρώην μισθοφόρους, τους έδωσαν την άδεια να φύγουν ήσυχα ήσυχα , αυτοί επέλεξαν το νησί των Σπετσών όπου και εγκαταστάθηκαν.
Επειδή είναι άλλη αλβανική φάρα, ποτέ δεν τα πήγαιναν καλά με Υδραίους και άλλους τριγύρω αρβανίτες.
Ως γνωστον το 1821 Υδαριοι και Σπετσιωτες αλληλοεξωντωθηκαν μετα τον ενδοαλβανικο τους εμφυλιο :smt005::smt005::smt005:

Giorgos 574

Re: Τελικα οι αρβανιτες ειναι Αλβανοί

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Giorgos 574 » 12 Απρ 2019, 17:55

Καλαβρία έγραψε:
12 Απρ 2019, 17:48


H πηγή αναφέρει καπέλο ''χαμηλομενο μπροστα και πισω πιο υψωμενο και τα μαλια να πεφτουν περηφανα πίσω'''

Δεν νομιζω να ειναι το ιδιο καπέλο περα απο το ...χρ'ωμα .

Το οτι οι Γραικοι [Ρωμιοι και Αρβανιτες] δεν φοράγανε ασπρο καπελο μετεπειτα
εχει να κανει με την οθωμανικη νομοθεσια
οπου ασπρα φοραγανε μονο οι πιστοι στον Προφητη

Καλα δεν σε πειραξε η κοτσανα οτι οι Σπετσιωτες ειναι Γκεκηγδες :smt126
και σε πειραξε αυτο που γραφω εγω.
Ναι οι Χοτι ηρθαν απο Βοσνια στη βορεια Αλβανια.
Οι υπολοιποι Γκεκηδες κατοικουσανε στη βορεια Αλβανια και οχι στην κεντρική .
Στο Τιραν και το Δυρραχιο κατήλθανε αφου αφομοιωσανε η διωξανε του Τοσκ νοτιότερα

Διαβασε ολη την πηγη καλά


Ε τι στο διάολο σημαίνει χαμηλωμένο μπροστά και πίσω πιο υψωμένο;; τρελό θα με βγαλεις;; και με αυτό το καπέλο φαίνονται τα περήφανα μαλλιά. Για δείξε μου να καταλάβω...

Αυτό που ήρθαν οι Γκεγκηδες και έδιωξαν τους Τοσκ έχεις δει κανέναν ιστορικό να το λέει εκτος από κάτι Καραστάθηδες και Μπουριμίριδες;; ή μήπως... τον Λαζάρου;;; 😂😂
Τελευταία επεξεργασία από το μέλος Giorgos 574 την 13 Απρ 2019, 12:25, έχει επεξεργασθεί 7 φορές συνολικά.

Giorgos 574

Re: Τελικα οι αρβανιτες ειναι Αλβανοί

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Giorgos 574 » 12 Απρ 2019, 17:58

Καλαβρία έγραψε:
12 Απρ 2019, 17:51
grtex 7381 έγραψε:
12 Απρ 2019, 17:50
Εικόνα
Σου απαντησα ηδη
Κοτσάνα αυτό με το άσπρο καπέλο.. το πράσινο έχει να κάνει με τον Μωαμεθ.. υπήρχαν λαοί στα Βαλκάνια που φορούσαν άσπρο κάλυμμα. Και οι καθολικοί Γκεγκηδες και οι ορθόδοξοι Τοσκηδες το έχουν.
Παραδέξου λοιπόν το λάθος σου μιας και εσυ μας παρέθεσες πρώτος αυτή την πηγή, για να επιβεβαιώσεις υποτίθεται τις απόψεις σου. Εγώ αν και τη γνώριζα δεν είχα σκοπό να την παραθέσω.

Το ξερω ότι σου έχει κολλήσει στο κεφάλι αυτή η ιδέα ότι όλοι οι Γκεγκηδες Σκιπετάροι κατέβηκαν από τη Βοσνία αλλά απ’ ότι φαίνεται είναι κάπως λάθος.
Τελευταία επεξεργασία από το μέλος Giorgos 574 την 13 Απρ 2019, 12:18, έχει επεξεργασθεί 6 φορές συνολικά.

Giorgos 574

Re: Τελικα οι αρβανιτες ειναι Αλβανοί

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Giorgos 574 » 12 Απρ 2019, 18:00

Καλαβρία έγραψε:
12 Απρ 2019, 17:52
Esperos έγραψε:
12 Απρ 2019, 17:50
Καλαβρία έγραψε:
12 Απρ 2019, 17:42


:o:o:o
:smt005::smt005::smt005:
:c020::c020::c020:
Ήταν μισθοφόροι των Ενετών στην Πελοπόνησο, όταν το 1714 παρέδοσαν τον Μοριά στους Οθωμανούς, τους πρώην μισθοφόρους, τους έδωσαν την άδεια να φύγουν ήσυχα ήσυχα , αυτοί επέλεξαν το νησί των Σπετσών όπου και εγκαταστάθηκαν.
Επειδή είναι άλλη αλβανική φάρα, ποτέ δεν τα πήγαιναν καλά με Υδραίους και άλλους τριγύρω αρβανίτες.
Ως γνωστον το 1821 Υδαριοι και Σπετσιωτες αλληλοεξωντωθηκαν μετα τον ενδοαλβανικο τους εμφυλιο :smt005::smt005::smt005:
Οι υδραιοι και οι σπετσιωτες είχαν τελείως διαφορετική νοοτροπία απο τους ελληνοφωνους ψαριανους.. κάτι που δείχνει την διαφορετική καταγωγή τους

Giorgos 574

Re: Τελικα οι αρβανιτες ειναι Αλβανοί

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Giorgos 574 » 13 Απρ 2019, 10:23

Καλαβρία έγραψε:
12 Απρ 2019, 17:40
grtex 7381 έγραψε:
12 Απρ 2019, 17:36
Καλαβρία έγραψε:
12 Απρ 2019, 17:31


Δεν αναφερεται σε Γκεκηδες γιατι λεει οτι ηταν ομοιοι των Ελληνων [ενδυμασιες τροπου ςκλπ ]
πραγμα που ειχαν ως και το 1821 οι Τοσκηδες.
Επισης σου ξαναματα λεω οτι οι Γκεκηδες τοτε δεν κατοικουσανε στο Δυρράχιο αλλα βορεότερα
Σου είπα από τη στιγμή που στην Ελλάδα δεν υπάρχει αυτό το καπέλο εγώ πως ξερω ποιος το αντέγραψε από ποιον; Και πως ξερεις πως ντύνονταν οι Έλληνες στο Δυρράχιο;; τους πήρες φωτο; Το συγκεκριμένο φοριέται και στα πιο βόρεια μέρη της Αλβανίας.
Για τους Γεγκηδες πραγματικά δεν ξερω που είδες ότι ήταν ποιο βόρεια, μπορεί να το έμαθες από τον Χολέβα ή τον bouririmi...
Τα χει γραψει ο Μπουας κάποτε


Οι Γκέγκηδες κατοικούν σήμερα, στην πλειοψηφία τους, την περιοχή της βόρειας Αλβανίας και του Κοσόβου. Ομως, σύμφωνα με τις δικές τους παραδόσεις, οι Γκέγκηδες δεν είναι αυτόχθονες των περιοχών που ακτοικούν σήμερα αλλά ήρθαν στα μέρη εκείνα απο διάφορες άλλες περιοχές αλλά κυρίως απ' την Βοσνία. Ας το δούμε αυτό.

Το 1908 η (Αλβανόφιλη) Βρετανίδα δημοσιογράφος και συγγραφέας Mary Edith Durham επισκέφθηκε την βόρεια Αλβανία κι, ανάμεσα σε άλλους, τις “φυλές” των Γκέγκηδων. Κι οι Γκέγκηδες της είπαν πως, σύμφωνα με τις δικές τους (προφορικές) παραδόσεις, δεν κατοικούσαν πάντα σ’ εκείνα τα μέρη, αλλά πως είχαν έλθει εκεί προερχόμενοι κυρίως απο την Βοσνία η την Ερζεγοβίνη. Κι η Durham κατέγραψε αυτές τις (προφορικές) παραδόσεις στα βιβλία της “High Albania and its Customs in 1908”, “High Albania” και “Some Tribal Origins, Laws and Customs of the Balkans”.

Παρ' όλο που, για την υπόθεση που εξετάζουμε, το βιβλίο που ίσως θα ταίριαζε καλύτερα θα ήταν το “Some Tribal Origins, Laws and Customs of the Balkans” το οποίο αναφέρεται πιο αναλυτικά απ' τα υπόλοιπα στην καταγωγή των Γκέγκηδων αλλά κι άλλων πληθυσμών της ίδιας περιοχής, θα χρησιμοποιήσουμε εδώ κείμενα απ' το πιο “λιτό” και συνοπτικό βιβλίο της M.E. Durham το οποίο είναι το “High Albania and its Customs in 1908”.

Το κείμενο που ακολουθεί είναι απ' το βιβλίο της Mary Edith Durham “High Albania and its Customs in 1908”, σελίδα 454. Στο κείμενο αυτό η M.E. Durham καταγράφει τις (προφορικές) παραδόσεις των Γκέγκηδων της Maltsia e Madhe σχετικά με την καταγωγή τους.

“These tribes are divided into several marked groups. The first group Ι visited was Maltsia e madhe,......... precise district unknown.”

Ας το μεταφράσουμε...

"Αυτές οι “φυλές” διαιρούνται σε αρκετές “ξεχωριστές” ομάδες. Η πρώτη ομάδα που επισκέφθηκα ήταν της Maltsia e Madhe , της Μεγάλης Ορεινής Γής. Αυτή αποτελείται από πέντε μεγάλες “φυλές” και τρείς μικρές. Κάθε μία απο τις τέσσερεις απο τις πέντε μεγάλες [“φυλές”], διηγείται πως οι πρόγονοι της ήρθαν απο τον βορρά με τις οικογένειες τους δεκατρείς η δεκατέσσερες γενιές πριν, υποχωρώντας απο τους Τούρκους που προέλαυναν. Σε μερικές περιπτώσεις βρήκαν έρημη γη και εγκαταστάθηκαν σ’ αυτή. Σε άλλες, πολέμησαν με τους ανθρώπους που κατοικούσαν ήδη την γη και τελικά εγκαταστάθηκαν ανάμεσα τους. Αυτούς, τους προηγούμενους κατοίκους, τους αποκαλούν Άνα, το οποίο, στο σύγχρονο Αλβανικό Λεξικό ερμηνέυεται ως “αυτόχθονες...”

Παντρεύτηκαν με τους Άνα. Λίγες οικογένειες στους Hoti εξιστορούν ακόμη την απ’ ευθείας καταγωγή τους απο τους Άνα, από την πατρογονική γραμμή. Και οι τεσσέρεις αυτές “φυλές” (Skreli, Hoti, Gruda, Kilmeni) διηγούνται πως ήλθαν απ' την Βοσνία ή την Ερζεγοβίνη, χωρίς να γνωρίζουν την ακριβή περιοχή...”''

Σε σχέση με τον χρόνο “άφιξης” τους στην βόρεια Αλβανία, η αλήθεια είναι πως όλες οι φυλές των Γκέγκηδων δεν έφτασαν ταυτοχρονα σ' εκείνα τα μέρη. Μία απ' αυτές τις φυλές έφθασε πολύ νωρίτερα απ' τις υπόλοιπες, γύρω στα 1350, κι “άνοιξε” τον δρόμο για τους υπόλοιπους. Αυτή η “φυλή” ήταν οι “Κράσνικι” η οποία “ήλθε” σ' εκείνα τα μέρη για να “βοηθήσει” την οικογένεια/δυναστεία των Δουκατζίνη. Κι επειδή αυτή η ομάδα “υπηρέτησε” εκείνη την δυναστεία, πήρε και το όνομα Δουκατζίνη.

Επιβαιωση της καθοδου τους μεσα πο πολιτισμικα στοιχεια.
Το κείμενο που ακολουθεί είναι απ' το βιβλίο “Albanian Folk Verse: Structure and Genre” του Σκυπετάρου (πατριώτη) διανοούμενου Arsi Pipa, σελίδες 126-127. Αναφέρεται στα επικά τραγούδια των Γκέγκηδων.

“An area in northern Albania including Malci e Madhe, Dukagjin, and Kosove, cultivates a particular genre of epic songs sung .........he same with minor modifications...”.

Ας το μεταφράσουμε...

“Σε μία περιοχή της βόρειας Αλβανίας που περιλαμβάνει την Maltsia e Madhe, την [περιοχή του] Δουκατζίνη και το Κόσοβο “καλλιεργείται' ένα ιδιαίτερο είδος “επικών τραγουδιών” τα οποία τραγουδιούνται με την χρήση της lahute, ενός [μουσικού] οργάνου που είναι το ίδιο με την Σερβο-Κροατική gusla. Ενα συνηθισμένο όνομα γι' αυτά τα τραγούδια είναι “ kange kreshnikesh”, [δηλαδή] “ηρωϊκά τραγούδια”. Η λέξη kreshnik προέρχεται απ' την [λέξη] “krajisnik” (Σερβο-Κροατικά “krajina”, σύνορο) που αντιστοιχεί στην Ελληνική “ακρίτης”, “στρατιώτης των συνόρων”, “miles limitaneus” (=στρατιώτης των συνόρων). Αυτά τα τραγούδια είναι όντως τραγούδια των συνόρων, ακριβώς όπως εκείνα που αποτελούν τον “κύκλο” του Διγενή Ακρίτα. Σύμφωνα με τον Stavro Skendi, τα Αλβανικά “ηρωϊκά τραγούδια” (kreshnike) προέρχονται απ' τα Βοσνιακά “επικά τραγούδια”. Τα περισσότερα απ' τα “θέματα” είναι τα ίδια, αν κι η “ανάπτυξη” τους συχνά αποκλίνει, αντικατοπτρίζοντας ηθικές και εθνικές διαφορές. Όταν οι Τούρκοι κατέλαβαν την Κροατία στο πρώτο μισό του 16ου αιώνα), δύο απ' τις περιοχές της, η Lika και η Krbva, έγιναν μία συνοριακή ζώνη στην οποία οι Τούρκοι κι οι Σλάβοι έδωσαν αιματηρές μάχες. Ο Mujo κι ο Alil (Αλβανικά: Muji και Halili), οι γιοί ένος Τούρκου “ιππότη” που κυριαρχούσε σ' εκείνη την περιοχή, ξεχώρισαν σ' εκείνες τις μάχες, και “ξεκίνησαν” την δημιουργία πολλών “επικών τραγουδιών”.

Σαν αποτέλεσμα της Αλβανικής επέκτασης στα Μετόχια, το Κόσοβο και το Σαντζάκ προς τα τέλη του 17ου αιώνα οι Γκέγκηδες ήλθαν σ' επαφή με τους Ερζεγοβίνιους και τους Βόσνιους οι οποίοι είχαν ήδη μεταστραφεί στον Μωαμεθανισμό. Εφόσον κι οι ίδιοι οι Γκέγκηδες ήταν ήδη Μουσουλμάνοι κι αφού τα Βοσνιακά τραγούδια “επαινούν” τους Μουσουλμάνους που μάχονται ενάντια σε Ορθόδοξους Σλάβους, τους παραδοσιακούς εχθρούς των Γκέγκηδων, Μουσουλμάνων και Καθολικών, οι Γκέγκηδες υιοθέτησαν και “καλλιέργησαν” αυτά τα τραγούδια. Οι πιο όμορφες ραψωδίες μπορούν πραγματικά να βρεθούν ανάμεσα στους Καθολικούς Γκέγκηδες, μια απόδειξη πως η εθνικότητα, κι όχι η θρησκεία, είναι αυτό που έχει διαχρονική αξία για τους Αλβανούς. Υιοθετώντας τον “κύκλο” Muji-Halil, οι Γκέγκηδες διατήρησαν ανέπαφο το γεωγραφικό υπόβαθρο. Οι δύο ήρωες δίνουν τις μάχες τους πολύ μακριά απ' την Αλβανία: η [πόλη] Jutbine (Udbine) κι η (Velika) Kladusha, δύο κύριες “ηρωικές τοποθεσίες” βρίσκονται στην “καρδιά” της Κροατίας, νότια και βόρεια απ' το Bihac αντίστοιχα, ενώ ακόμη ένα “κέντρο” το Sinje (Sinj) βρίσκεται βόρεια απ' το Σπαλάτο (Spilt). Οι ήρωες κι οι ηρωίδες είναι επίσης ίδιοι με μικρές τροποποιήσεις...”

Ας το αναλύσουμε...

Στις περιοχές που κατοικούν οι Γκέγκηδες, λέει ο (Σκυπετάρος πατριώτης διανοούμενος) Arshi Pipa τραγουδιέται ένα “ιδιαίτερο” είδος επικών τραγουδιών, που έχουν αντίστοιχίες με τα Ελληνικά ακριτικά τραγούδια του κύκλου του Διγενή Ακρίτα. Όπως και τα τραγούδια του κύκλου του Διγενή Ακρίτα, αυτά τα επικά τραγούδια εξυμνούν τα ηρωϊκά κατορθώματα μιας ομάδας ανθρώπων που ζεί σε κάποια συνοριακή περιοχή και μάχεται εναντίον “εχθρικών” πληθυσμών που ζούν στις γειτονικές περιοχές.

Αυτό βέβαια δεν είναι παράξενο. Σχεδόν όλοι οι Ευρωπαϊκοί λαοί έχουν αντίστοιχα επικά τραγούδια. Κι αυτά τα επικά τραγούδια έχουν μία χρησιμότητα για τους ερευνητές. Απ΄τα τοπωνύμια που αναφέρονται σ' αυτά τα τραγούδια μπορεί κάποιος να προσδιορίσει την συνοριακή περιοχή στην οποία έζησε ο λαός που τα πρωτοδημιούργησε. Ετσι, για παράδειγμα, τα τραγούδια του κύκλου του Διγενή Ακρίτα μας “οδηγούν” στα σύνορα του Βυζαντινού κόσμου με τον Αραβικό. Θα περίμενε λοιπόν κανείς κάτι αντίστοιχο και για τα επικά τραγούδια των Γκέγκηδων. Όμως αυτό δεν συμβαίνει. Αντί τα τοπωνύμια των επικών τραγουδιών των Γκέγκηδων να βρίσκονται στην βόρεια Αλβανία ή ακόμη και το Κόσοβο, όπως θα περίμενε κανείς, τα τοπωνύμια αυτά εντοπίζονται σε περιοχές που είτε βρίσκονται σήμερα στην Κροατία, είτε στην Βοσνία. Με άλλα λόγια οι ήρωες των επικών τραγουδιών των Γκεγκηδων δεν ζούσαν στην βόρεια Αλβανία αλλά στην Βοσνία.

Ποια είναι η εξήγηση γι' αυτην την “παραδοξότητα”; Οι Σκυπετάροι διανοούμενοι δεν μπορούν βέβαια να αρνηθούν την Βοσνιακή καταγωγή αυτών των επικών τραγουδιών. Όμως ταυτόχρονα δεν μπορούν να αποδεχθούν και μία συνύπαρξη των Γκέγκηδων με τους Βόσνιους στην περιοχή της Βοσνίας αφού κάτι τέτοιο θα κατέρριπτε τον “μύθο” της “αυτοχθονίας” των Γκεκηδων Σκυπετάρων στην βόρεια Αλβανία και στο Κόσοβο, έναν καθαρά πολιτικό μύθο.

Για να “ξεπεράσουν” αυτό το πρόβλημα οι Σκυπετάροι διανοούμενοι “ανακάλυψαν” τον “δανεισμό” των επικών τραγουδιών απ' τους Βόσνιους και τους Ερζεγοβίνιους στα τέλη του 17ου αιώνα, όταν οι πρόγονοι των Σκυπετάρων του Κοσόβου “εισήλθαν” υποθετικά απ' την βόρεια Αλβανία στο Κόσοβο, στα Μετόχια και στο Σαντζάκ. Όμως η αλήθεια είναι πως οι Σκυπετάροι του Κοσόβου, οι οποίοι όντως εισήλθαν στις περιοχές εκείνες στα τέλη του 17ου και στις αρχές του 18ου αιώνα, δεν δανείστηκαν τα επικά τραγούδια απ' τους Βόσνιους, όπως υποθέτουν οι Σκυπετάροι διανοούμενοι, αλλά τα έφεραν μαζί τους, απ' την Βοσνία, απ' όπου κι αυτοί προέρχονταν.

Οι Σκυπετάροι του Κοσόβου προέρχονται, κατά κύριο λόγο, απ΄την “φυλή” των Χότι. Κι όπως οι “αυθεντικοί” Χότι, προέρχονταν κι αυτοί απ' την Βοσνία. Κι αυτό δικαιολογεί την “σίγουρη” Βοσνιακή προέλευση των Σκυπετάρικων επικών τραγουδιών. Απ΄τους Σκυπετάρους του Κοσόβου, οι οποίοι είναι μια μεταγενέστερη μετανάστευση απ' αυτή των “αυθεντικών” Χότι, τα τραγούδια αυτά “πέρασαν” και στους υπόλοιπους Γκέγκηδες.
Μερικές φυλές στο πιο βόρειο κομμάτι είναι αναμειγμενες πρόσφατα με Σέρβους/Μαυροβούνιους κτλ, ή είναι και σλαβικής προέλευσης, αυτό είναι όλο. Πουθενά όμως δεν αναφέρεται ότι όλοι οι Γκεγκηδες ήρθαν από Βοσνία.
Στην περιοχή του Άρβανον και στο Δυράχιο μια χαρά υπήρχαν στις αρχες του 14ου αιώνα και πιο πριν. Και σε παρακαλώ μη στειλεις πάλι copy-paste ολόκληρο κατεβατό γιατί δε θα χει καμία αξία.
Απλως έχεις πάρει επιλεκτικά ένα κομμάτι που σε συνέφερε για να δείξεις αυτό που θες.

Giorgos 574

Re: Τελικα οι αρβανιτες ειναι Αλβανοί

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Giorgos 574 » 13 Απρ 2019, 12:49

Και τώρα για να δούμε τι έλεγαν οι Έλληνες της εποχής για τους Αρβανίτες:

Για αρχή, χρονικό Ιωαννίνων: ''Και τοὺς Ῥωμαίους πάντας ἐξόριστους εὑρὼν, τοὺς μὲν τῆς Βλαχίας ἐκ τῆς Σέρβων ἐπιθέσεως, τοὺς δὲ τῆς Αἰτωλίας ἐκ τῆς τῶν Ἀλβανιτῶν ΔΥΣΤΡΟΠΙΑΣ καὶ ΚΑΚΟΓΝΩΜΙΑΣ''

''ἄρχοντα τινα ἐκ τοῦ Βουλγάρων ΓΕΝΟΥΣ
καὶ δεσπόται ἐκ τοῦ τῶν Ἀλβανιτῶν ΓΕΝΟΥΣ ἀναδείκνυνται δύο''
Άρα θεωρούσαν τους Αρ(λ)βανίτες ξεχωριστό γένος, όπως τους Βουλγάρους. Δεν κάνουν λοιπόν μόνο οι Φράγκοι διαχωρισμό...

Ο ίδιος λαός Ρωμιοί και Αρβανίτες σωστά;; 😃

Ο στιχουργός Ιωάννης Κατράρης σατιρίζοντας το φιλόσοφοι και στιχουργό Νεόφυτο (14ος αιώνας):

''Την μεν γέννην εστί Βλάχος, Αλβανίτης δε την όψιν,
του δε σώματος την θέσιν Βουλγαραλβανιτοβλάχος''!

Και μη μου πει κανένας εξυπνάκιας ότι μιλάει για Σκιπετάρους.. μιλάει για τους λαούς που ήταν εκείνη την εποχή σε επαφή με τους Έλληνες, δηλαδή και τους Αρβανίτες που μόλις είχαν κατέβει στην Ελλάδα.
Οχι μόνο τους ξεχωρίζει εθνοτικά από τους Έλληνες αλλά υπονοεί ότι ξεχώριζαν φυσιογνωμικά... και προκειμένου να μειώσει αυτόν που σατιρίζει λέει ότι έμοιαζε με Αλβανιτη. Σε τόση εκτίμηση είχαν λοιπόν οι Έλληνες τους Αρβανίτες.. κατά τ’ άλλα αλλο Έλληνες Αρβανίτες και άλλο Αλβανοί Σκιπεροί!! 😂

Ρήγας:

''Βουλγάροι, κι΄ Ἀρβανῆτες, Ἀρμένοι καὶ Ρωμιοί,
Ἀράπιδες, καὶ ἄσπροι, μὲ μία κοινὴ ὁρμή.
Γιὰ τὴν ἐλευθερίαν, νὰ ζώσωμεν σπαθί''

Αφού υποτίθεται πως οι Έλληνες λέγανε Αρβανίτες όσους έρχονταν από την Ηπειρο γιατί ο Ρήγας διαχωρίζει του Ρωμιούς από τους Αρβανίτες;


Λαόνικος Χαλκοκονδύλης (που θεωρούσε τους Έλληνες συνεχιστές των αρχαίων):

''έτι δέ καί τό κάκιστον και άφελέστατον ΓΕΝΟΣ τών Αλβανιτών''

Εάν λοιπόν είχαν κάτι κοινό οι Αλβανοί(Αρβανίτες) με τους Έλληνες ιστορικοί σαν τον Χαλκοκονδύλη όχι μόνο θα το ανέφεραν αλλά θα το βροντοφώναζαν κιόλας.. ο Χαλκοκονδύλης που γνώριζε πολύ καλά τον ελληνικό πολιτισμό της εποχής του όχι μόνο δεν αναφέρει πουθενά κάτι τέτοιο αλλά τους διαχωρίζει εθνοτικά και τους περιγράφει με φοβερή αντιπάθεια.
Ας σταματήσουν λοιπόν ορισμένοι να αγνοούν αυτές τις πηγές και να ''διορθώνουν'' την ιστορία.

Έρχονται κι' αλλά ωραία στη συνέχεια...
Τελευταία επεξεργασία από το μέλος Giorgos 574 την 13 Απρ 2019, 16:55, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.

Άβαταρ μέλους
sport billy
Δημοσιεύσεις: 262
Εγγραφή: 18 Ιαν 2019, 12:52
Phorum.gr user: sport billy
Τοποθεσία: planet Mars

Re: Τελικα οι αρβανιτες ειναι Αλβανοί

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από sport billy » 13 Απρ 2019, 15:07

Αρβανίτες :p3::p3::p3:
από το Νόβι Πάζαρ της Σερβίας 1904
grtex 7381 έγραψε:
30 Μαρ 2019, 20:41
Το Γκιωνης βγαίνει και από το πουλί Γκιώνη, ακόμα και οι Τσακωνες και οι Κρητικοί το έχουν
Θες ένα γλυφιτζούρι;

Άβαταρ μέλους
Ζαποτέκος
Δημοσιεύσεις: 10204
Εγγραφή: 14 Ιαν 2019, 17:08

Re: Τελικα οι αρβανιτες ειναι Αλβανοί

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Ζαποτέκος » 13 Απρ 2019, 15:52

Esperos έγραψε:
12 Απρ 2019, 17:50
Καλαβρία έγραψε:
12 Απρ 2019, 17:42
Esperos έγραψε:
12 Απρ 2019, 17:36

Οι Αρβανίτες των Σπετσών είναι Γκέκηδες.
:o:o:o
:smt005::smt005::smt005:
:c020::c020::c020:
Ήταν μισθοφόροι των Ενετών στην Πελοπόνησο, όταν το 1714 παρέδοσαν τον Μοριά στους Οθωμανούς, τους πρώην μισθοφόρους, τους έδωσαν την άδεια να φύγουν ήσυχα ήσυχα , αυτοί επέλεξαν το νησί των Σπετσών όπου και εγκαταστάθηκαν.
Επειδή είναι άλλη αλβανική φάρα, ποτέ δεν τα πήγαιναν καλά με Υδραίους και άλλους τριγύρω αρβανίτες.
Όπως όλοι οι Αρβανίτες ήταν και οι Σπετσιώτες μικτής καταγωγής.

...η πιο σημαντική οικογένεια των Σπετσών οι Μεξαίοι κατάγονταν από το Λεωνίδιο, την «πρωτεύουσα» των Τσακώνων. Οι Ορλοφαίοι (δεν ήταν βέβαια Ρώσοι, αλλά παρατσούκλι που έγινε επίθετο) και οι Λαζαραίοι ήταν Μανιάτες και ...τους αποκαλούσαν ακόμα «Μανιάτες».

http://kleftouria.blogspot.com/2008/04/1821_19.html


Στην Π-Λ-Μπ ( λήμμα Σπέτσες, Βασίλης Σφυρόερας, καθηγητής Ιστορίας ΑΕΙ Αθηνών ) λέει πως κατά τον αβά Φουρμόν που πέρασε από τις Σπέτσες το 1730 , στο νησί ζούσαν μόνο 5 οικογένειες. Αργότερα και κυρίως μετά το 1770 μετανάστευσαν στο νησί κάτοικοι ( κυρίως Αρβανίτες φαντάζομαι ) από την Πελοπόννησο.


Ενδιαφέρον αυτό με τους Γκέκηδες στις Σπέτσες. Θυμάσαι που το διάβασες ;
… εις μικράς μεν ατυχίας ευρεθήσεται φίλος, εις μεγίστην δε και επιμένουσαν συμφοράν μηδείς σε πλανήση , φίλος ουκ έσται . ( Στρατηγικόν Κεκαυμένου )

Άβαταρ μέλους
Esperos
Δημοσιεύσεις: 3427
Εγγραφή: 22 Μάιος 2018, 14:55
Phorum.gr user: Esperos
Τοποθεσία: Ικαρια Πέραμα

Re: Τελικα οι αρβανιτες ειναι Αλβανοί

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Esperos » 13 Απρ 2019, 16:01

Ζαποτέκος έγραψε:
13 Απρ 2019, 15:52

Ενδιαφέρον αυτό με τους Γκέκηδες στις Σπέτσες. Θυμάσαι που το διάβασες ;
Ναι, από Θάνο Βερέμη, θα ψάξω να βρω το βιβλίο.
Ένας δεν είμαι, μα χιλιάδες! Όχι μονάχα οι ζωντανοί — κι οι πεθαμένοι μ’ ακλουθάνε ,σε μιαν αράδα σκοτεινή.

Giorgos 574

Re: Τελικα οι αρβανιτες ειναι Αλβανοί

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Giorgos 574 » 13 Απρ 2019, 16:11

Ζαποτέκος έγραψε:
13 Απρ 2019, 15:52
Esperos έγραψε:
12 Απρ 2019, 17:50
Καλαβρία έγραψε:
12 Απρ 2019, 17:42


:o:o:o
:smt005::smt005::smt005:
:c020::c020::c020:
Ήταν μισθοφόροι των Ενετών στην Πελοπόνησο, όταν το 1714 παρέδοσαν τον Μοριά στους Οθωμανούς, τους πρώην μισθοφόρους, τους έδωσαν την άδεια να φύγουν ήσυχα ήσυχα , αυτοί επέλεξαν το νησί των Σπετσών όπου και εγκαταστάθηκαν.
Επειδή είναι άλλη αλβανική φάρα, ποτέ δεν τα πήγαιναν καλά με Υδραίους και άλλους τριγύρω αρβανίτες.
Όπως όλοι οι Αρβανίτες ήταν και οι Σπετσιώτες μικτής καταγωγής.

...η πιο σημαντική οικογένεια των Σπετσών οι Μεξαίοι κατάγονταν από το Λεωνίδιο, την «πρωτεύουσα» των Τσακώνων. Οι Ορλοφαίοι (δεν ήταν βέβαια Ρώσοι, αλλά παρατσούκλι που έγινε επίθετο) και οι Λαζαραίοι ήταν Μανιάτες και ...τους αποκαλούσαν ακόμα «Μανιάτες».

http://kleftouria.blogspot.com/2008/04/1821_19.html


Στην Π-Λ-Μπ ( λήμμα Σπέτσες, Βασίλης Σφυρόερας, καθηγητής Ιστορίας ΑΕΙ Αθηνών ) λέει πως κατά τον αβά Φουρμόν που πέρασε από τις Σπέτσες το 1730 , στο νησί ζούσαν μόνο 5 οικογένειες. Αργότερα και κυρίως μετά το 1770 μετανάστευσαν στο νησί κάτοικοι ( κυρίως Αρβανίτες φαντάζομαι ) από την Πελοπόννησο.


Ενδιαφέρον αυτό με τους Γκέκηδες στις Σπέτσες. Θυμάσαι που το διάβασες ;
Το συγκεκριμένο blog δεν είναι και ότι πιο αξιόπιστο, πχ βγάζει τον Γκούρα Αρβανίτη ή συμπεραίνει ότι επειδή ο Ανδρούτσος δήλωνε απογονος των αρχαίων Ελλήνων και όχι του Γκίνου Σπάτα δεν ήταν Αρβανιτης!
Συν το ότι για να στηρίξει ορισμένες απόψεις επικαλείται μόνο τον Φινλευ, που είναι ξεπερασμένος.

Άβαταρ μέλους
Ζαποτέκος
Δημοσιεύσεις: 10204
Εγγραφή: 14 Ιαν 2019, 17:08

Re: Τελικα οι αρβανιτες ειναι Αλβανοί

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Ζαποτέκος » 13 Απρ 2019, 16:16

grtex 7381 έγραψε:
13 Απρ 2019, 16:11
Ζαποτέκος έγραψε:
13 Απρ 2019, 15:52
Esperos έγραψε:
12 Απρ 2019, 17:50


Ήταν μισθοφόροι των Ενετών στην Πελοπόνησο, όταν το 1714 παρέδοσαν τον Μοριά στους Οθωμανούς, τους πρώην μισθοφόρους, τους έδωσαν την άδεια να φύγουν ήσυχα ήσυχα , αυτοί επέλεξαν το νησί των Σπετσών όπου και εγκαταστάθηκαν.
Επειδή είναι άλλη αλβανική φάρα, ποτέ δεν τα πήγαιναν καλά με Υδραίους και άλλους τριγύρω αρβανίτες.
Όπως όλοι οι Αρβανίτες ήταν και οι Σπετσιώτες μικτής καταγωγής.

...η πιο σημαντική οικογένεια των Σπετσών οι Μεξαίοι κατάγονταν από το Λεωνίδιο, την «πρωτεύουσα» των Τσακώνων. Οι Ορλοφαίοι (δεν ήταν βέβαια Ρώσοι, αλλά παρατσούκλι που έγινε επίθετο) και οι Λαζαραίοι ήταν Μανιάτες και ...τους αποκαλούσαν ακόμα «Μανιάτες».

http://kleftouria.blogspot.com/2008/04/1821_19.html


Στην Π-Λ-Μπ ( λήμμα Σπέτσες, Βασίλης Σφυρόερας, καθηγητής Ιστορίας ΑΕΙ Αθηνών ) λέει πως κατά τον αβά Φουρμόν που πέρασε από τις Σπέτσες το 1730 , στο νησί ζούσαν μόνο 5 οικογένειες. Αργότερα και κυρίως μετά το 1770 μετανάστευσαν στο νησί κάτοικοι ( κυρίως Αρβανίτες φαντάζομαι ) από την Πελοπόννησο.


Ενδιαφέρον αυτό με τους Γκέκηδες στις Σπέτσες. Θυμάσαι που το διάβασες ;
Το συγκεκριμένο blog δεν είναι και ότι πιο αξιόπιστο, πχ βγάζει τον Γκούρα Αρβανίτη ή συμπεραίνει ότι επειδή ο Ανδρούτσος δήλωνε απογονος των αρχαίων Ελλήνων και όχι του Γκίνου Σπάτα δεν ήταν Αρβανιτης!
Συν το ότι για να στηρίξει ορισμένες απόψεις επικαλείται μόνο τον Φινλευ, που είναι ξεπερασμένος.
Για τον Γκούρα έχουμε τον Φίνλεϋ που τον λέει Αρβανίτη, ενώ τον Δυσσέα όχι. Έχουμε κάποια άλλη πηγή που να λέει το αντίστροφο ; Δεν ξέρω πόσο ξεπερασμένος είναι ο Φίνλεϋ , αλλά γνωρίζω πως χρησιμοποιείται ως πηγή για το '21.
… εις μικράς μεν ατυχίας ευρεθήσεται φίλος, εις μεγίστην δε και επιμένουσαν συμφοράν μηδείς σε πλανήση , φίλος ουκ έσται . ( Στρατηγικόν Κεκαυμένου )

Απάντηση


  • Παραπλήσια Θέματα
    Απαντήσεις
    Προβολές
    Τελευταία δημοσίευση

Επιστροφή στο “Ιστορία”

Phorum.com.gr : Αποποίηση Ευθυνών