Τελικα οι αρβανιτες ειναι Αλβανοί

Ιστορικά γεγονότα, καταστάσεις, αναδρομές
Giorgos 574

Re: Τελικα οι αρβανιτες ειναι Αλβανοί

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Giorgos 574 » 19 Απρ 2019, 17:13

sport billy έγραψε:
19 Απρ 2019, 13:24
1. Αδιαφορήστε προς το ΤΡΟΛ.
grtex 7381 έγραψε:
17 Απρ 2019, 15:30


ΤΣΑΜΗΣ: από το τουρκικό çam=πεύκο

Θέλω λοιπόν να μάθω ποιός έχει ''χαζές'' απόψεις...
2. ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΕΝΩΣΗΣ ΤΟΥ 1847

Α) Στην επιστολή των Αλβανών (Λιάπηδων-Τόσκηδων) προκρίτων (αγάδων και μπέηδων) το 1847 που σας παραθέτω εδώ:
Τελικα οι αρβανιτες ειναι Αλβανοί
επισυνάπτω και τα ονόματα αυτών των αγάδων που την υπόγραψαν.
Μελετώντας τα ονόματα τους διαπιστώνουμε ότι το τελευταίο επίθετο σημειώνει το χωριό το οποίο διαφεντεύουν.
Με έντονη γραφή τα ονόματα χωριών και πόλεων που γνωρίζω ότι υπήρχαν τότε στην διαπραγματευομένη περιοχή
Χαρακτηριστικά:

Σαντζάκι Δελβίνου:

Τζελήλ Αγά (Τσέλιο Πιτζιάρι)
Ντέμτζε Πιτσάρι
Χόντο Νιβίτσα
Σούλιο Τζιόμπο
Σαντίκ Μπολένα
Δερβίς Καλαράτι
Λιάμε Πετάνι

Σαντζάκι Αυλώνα
Μπεκίρ Βέλιο Κανίνα
Χαντέρ Σούλιο Κανίνα
Μουσταφά Μπίμα Κανίνα
Σαντίκ Αρμένος
Ζέκιο Τζιάφα Καλμπουνάρι
Πάσιο Σελμάν Κουτζουλιάσι
Χατζή Ταχήρ Μαυρόβα
Νταλίκ Τζέλιο Μαυρόβα
Σελήμ Αγά Βλιώρα
Μετζάν Αγά Βλιώρα
Μάλκο Νέλιο Λιόπεσι
Μάτο Τσαούση Λιόπεσι
Τζατζιά Μαρτολόζι
Σαντιέτι Βασιάρι
Αχμέτ Αγά Βασιάρι
Χίτο Νταούτ Μαυρόβα
Μεχμέτ Τρασοβίτσα
Ιμέρ Αλή Κούδισι
Ντερβίς Αλή Ντουκάτι
Μετάν Αλή Ντουκάτι
Καμπέρ Τέλιο Τραγκιάστι
Χτζή Χότζα Σμοχθίνα

Μαλακάστρα
Ραπούς Αγά Καμπτίμπασι
Σιαμπάν Πεστάνι
Σκέητο Χίσο Κεσαράτι
Ντούλιε Μάτο Καλιβάζι
Τζελήλ Τουρός Καλιβάζι

Ενώ δεν λείπουν και οι προνοιασμένοι:
Μούχο Πρόνιο
Ζαχήρ Πρόνιο

Β) Είναι μια επιστολή των μουσουλμάνων μπέηδων
ΑΠΑΝΩ ΜΑΛΑΚΑΣΤΡΑΣ
ΚΑΤΩ ΜΑΛΑΚΑΣΤΡΑΣ
ΜΟΥΖΑΚΙΑΣ
ΒΕΡΑΤΙΟΥ
ΤΟΠΑΛΤΙ
ΣΚΡΑΠΑΡΙΟΥ
ΤΟΜΟΡΙΤΣΑΣ
ΤΕΠΕΛΕΝΙΟΥ
ΑΥΛΩΝΟΣ
ΔΕΛΒΙΝΟΥ

Εκ της επιστολής και της γεωγραφίας των υπογραφών μπορούμε να συμπεράνουμε μέχρι που έφτανε ΣΥΜΠΑΓΕΣ το ελληνικό και το αλβανόφωνο χριστιανικό στοιχείο που έβλεπε την Ελλάδα ως εθνικό κέντρο.
Η χριστιανικές περιοχές ελληνόφωνες ή αλβανόφωνες της Ηπείρου (Άρτα, Γιάννενα, Πρέβεζα, Πάργα) αλλά και τα χριστιανικά Αργυρόκαστρο-Δρόπολη-Πωγώνι-Κορυτσά ΔΕΝ ΧΡΕΙΑΖΟΤΑΝΕ να στείλουν επιστολές για κάτι πασίδηλο και γνωστό.
Εντύπωση προκαλεί από πλευράς Μουσουλμανικού πληθυσμού η ηχηρή απουσία από την επιστολή που δίνουν οι ΤΣΑΜΗΔΕΣ ΜΟΥΣΟΥΛΜΑΝΟΙ της Θεσπρωτίας, οι Κονιτσιώτες και το ΒΕΡΑΤΙ CITY (ΒΡΥΩΝΗΔΕΣ). Είναι δεδομένο προς περαιτέρω ανάλυση.

3. Θα σας παρουσιάσω μια επιστολή.
Διαβάζοντας την, θα μπορούσα να θέσω τίτλο:
Ο ΑΛΒΑΝΟΦΩΝΟΣ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ
και υπότιτλο
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΗΣ ΚΟΡΥΤΣΑΣ ΣΤΗΝ ΕΘΝΕΡΓΕΣΙΑ.
Παρακαλώ δώστε προσοχή,
στις ημερομηνίες,
στα γεγονότα,
στους εθνικούς προσδιορισμούς που προσάπτει ο επιστολέας.
Θα σχολιάσω την επιστολή σε νεώτερη ανάρτηση.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΤΙΝΕΣ
περί της εν Μακεδονία Κοριτσάς


Επειδή ο Κύριος Παναγιώτης Αραβαντινός εις την χρονογραφίαν της Ηπείρου έγραψε τινά και περί της πατρίδας μου Κοριτσάς, οπωσούν ημαρτημένα, θεωρών αναγκαίον να είπω ολίγα περί τούτου.
Και πρώτα λέγω ότι εσφαλμένως λέγει περί της ερημωθείσης πόλεως του Βιθικουκίου, ότι κατοικείται από Βλάχικην φυλήν, ενώ οι κάτοικοι της ανέκαθεν υπήρξαν γνησιώτατοι Αλβανοί.
Φαίνεται ότι την αντήλλαξε με την Σίπισκαν (Ιππισχίαν) πλησίον της Μοσχοπόλεως, κατοικουμένην από Βλάχους, και την καταστροφήν λαβούσαν συγχρόνως με την Μοσχόπολιν και το Βιθικούκιον.
Σήμερον το Βιθικούκιον είναι χωρίον πολλά μικρόν, κείμενον προς μεσημβρίαν της Κοριτσάς, τέσσαρας ώρας μακράν, υπό την πολιτικήν διοίκησιν Κολωνίας.
Επίσης και η πόλη των Μπιτωλίων δεν περιέχει ψυχάς είκοσι χιλιάδας, ως κατά λάθος λέγει ο Κυρ. Αραβαντινός, αλλά οικογενείας είκοσι χιλιάδας περίπου.
Όσον δε περί εθνικότητος των Σουλιωτών, το βέβαιον είναι ότι η μητρική των γλώσσα είναι η Αλβανική, καθώς και των Υδραίων, Σπετσιωτών, Ποριωτών, και τοσούτων άλλων εντός και εκτός της ελευθέρας Ελλάδος.
Αλλ'αποκαλών αυτούς ο Κ.Αραβαντινός Έλληνας, δεν σφάλει, νομίζω, διότι, ως παρά πολλών δοξάζεται, η καταγωγή των Αλβανών είναι Πελασγική, της αυτής δηλαδή Ελληνικής ρίζης.

Ου μόνον δε οι χριστιανοί, αλλά και οι κατά καιρούς εξ ανάγκης ασπασθέντες τον Μωαμεθανισμόν Αλβανοί, οι και Τουρκαλβανοί ονομαζόμενοι, φαίνονται αισθήματα μάλλον Ελληνικά ή Τούρκικά έχοντες, και ουδέποτε μετά των Τούρκων συμβιβάζονται.

Η Κοριτσά, τουρκιστό Γκιόρτζια, συνωκίσθη, φαίνεται επί Τουρκοκρατίας, ελπίζω δε να σας στείλω την χρονολογίαν της συνοικήσεως.
Κείται εις κοιλάδα έχουσαν δέκα μεν ωρών μήκος, δύο δε πλάτος, οριζόμενη από όρη υψηλά, ήτοι ανατολικώς εκ των διακλαδισμών της Πίνδου, δυτικώς από τα όρη της Μοσχοπόλεως και της Γκόρρας, και αρκτικώς από το Ξηροβούνι, το οποίον εκτείνεται μέχρις Αχρίδος και του όρους Σκάρδου.
Ο ποταμός Ντεβόλ, εξ ου ονομάζεται και η επαρχία εκείνη Ντεβόλ, απέχει δύο ήμιση ώρας αρκτικώς, και χύνεται εις το Αδριατικόν.
Η πόλις έχει σήμερον πληθυσμόν δέκα χιλιάδων κατοίκων, εξ ων μόλις χίλιοι εισί Τούρκοι, οι δε λοιποί ορθόδοξοι, ομιλούντες την Αλβανικήν γενικώς και εντός της πόλεως και καθ'όλην την επαρχίαν, πλην δύο μόνον χωρίων Δρενόβου και Μπομποστίτσης, όπου είναι εν χρήσει η Βουλγαρική και της Μοσχοπόλεως και Σιπίσκας, ένθα ομιλείται και η Βλαχική.
ΕΙς τα περίχωρα οι πλείστοι σχεδόν εισίν Οθωμανοί, καιτοι εις τινα εξ αυτών σώζονται εκκλησίαι.
Απέχει αρκτικώς 12 ώρας από την Αχρίδα, και μεσημβρινώς 26 από τα Ιωάννινα, κειμένη μεταξύ των δύο τούτων πόλεων, δυτικώς δε από το Μπεράτι 12 ώρας.

Έχει σχολείον Ελληνικόν, Αλληλοδιδακτικόν και Παρθεναγωγείον, ένθα διδάσκονται τα Ελληνικά γράμματα.

Το 1849 έτος εστάλη παρά των εν Αιγύπτο παρεπιδημούντων συμπολιτών χρηματική συνδρομή δια τα σχολεία ταύτα, ήτις τοσούτον εκέντησε την φιλοτιμίαν της Κοινότητος, ώστε απαφάσισαν παμψηφεί να συνεισφέρη όλος ο λαός το κατά δύναμιν. Συνέχθησαν σε αξιόλογοι ποσότητες εις ας προσετέθη και ετέρα των εν Αιγύπτω συμπολιτών και ωκοδομήθησαν τρία νέα σχολεία ανηγέρθη η Μητρόπολις, διωρθώθηκαν τα υδραγωγεία προ ολίγου δε είχεν ανεγερθή και η πυρποληθείσα εκκλησία της Θεοτόκου, αυξηθείσα κατά μήκος και πλάτος, και ετέρα του Προφήτου Ηλιού, και ήδη μένει και περίσσευμα εκ λιρών Αγγλικών 2500, περίπου.
Με το ποσόν δε τούτο, το οποίον θέλει αυξηθή και εκ προσδωμένων συνεισφορών των εν Μολδοβλαχία συμπολιτών, θέλουσιν αγορασθή κτήματα, το εισόδημα των οποίων θέλει χρησιμεύσει προς συντήρησιν των σχολείων κατά το μέλλον.

Διά δε το κεντρικόν της θέσεως και το πλεονέκτημα το οποίον έχει εις το εμπόριον η πόλις αύτη, συγκριτικώς προς τας άλλας ομόρους επαρχίας, οίον, την Καστοριάν, Ανασελίτσαν, Χουρουπίσταν, Ντεβόλην, Πρέσπαν, Γκόρραν, Μόκραν, Όπαριν, Σκραπάριον. Κολωνίαν, Κόνιτσαν, Πρεμέτην κ.λ.π, ηδύνατο να προοδεύση πολύ περισσότερον (η χριστιανική, εννοείται, Κοινότης) αν δεν ήτον εκτεθειμένη εις τοσαύτας καταπιέσεις και διαρπαγάς τών πέριξ Τουρκαλβανών.
Απόδειξις δε των καταδρομών είναι η ερήμωσις τοσούτων μεγαλοπόλεων προυπαρχουσών εις αυτήν ταύτην την περιοχήν, δηλαδή της Εμπορίας, Μπαρτσίου, Σελασφόρου (νυν Σβέσδας), Βιθικουκίου, Μοσχοπόλεως, Σιπίσκας, Λινοτόπου, Νικολίτσης και Μπομποστίτσης, ένθα δεν βλέπει τις πλέον ειμή ερείπια, και μόνον δεκάδας τινάς οικογενειών, τας πλείστας νεήλυδας, ο δε Λινότοπος είναι παντάπασιν έρημος.
Τούτου ένεκα πολλοί των συμπατριωτών πλουτήσαντες δια του εμπορίου εις διαφόρους ξένους τόπους, ιδίως δε εις Αίγυπτον και Μολδοβλαχίαν, δεν επανέρχονται εις την πατρίδα, φοβούμενοι μη καταστραφώσιν υπό των κρατούντων, όπως και πρότινων ετών συνέβη, καταστραφέντων όλων των εκεί ευκαταστάτων, το οποίον και σήμερον δύναται να συμβή, διότι εις τα μέρη εκείνα, ως μεσόγεια, τα οποία δεν επισκέπτονται ποτέ οι Ευρωπαίοι, η βαρβαρότις και η θρησκομανία ουδέποτε εξηλείφθησαν.

Το 1822 έτος Ιουνίου 19 Μ.Μ η αγορά άπασα, ήτις είναι χωριστή, κείμενη εν μέσω της πόλεως, απατεφρώθη μετά των εμπορευμάτων από πυρκαιάν τυχαίαν ενώ τότε,
υφισταμένης της Ελληνικής επαναστάσεως, υπέφερεν η Κοινότης τα πάνδεινα, φορολογούμενη, αγγαρεύομενη, υποβαλλομένη εις στρατιωτικούς σταθμούς, πρόστιμα και λοιπά όσα δεν δύναται τις να περιγράψη.
Και όμως ο εθνικός υπέρ της κοινής πατρίδος ζήλος δεν ηλαττώθη, διότι το αυτό έτος μετά την πυρκαιάν, υπέρ τας 500 ψυχάς αιχμαλώτων Ελλήνων εξηγόρασεν η Κοινότης από τους Τουρκαλβανούς με αδράν πληρωμήν,
ένεκα του οποίου υπέπεσεν εις την οργήν του γενικού τότε Διοικητού Χουρσίτ Πασσά, όστις τους καθυπέβαλεν σε πρόστιμον γροσίων 120 χιλιάδων, αφαιρέσας και 18 εκ των αιχμαλώτων, αποκρυβέντων των άλλων.

Έδραμον δε και εις τον Ελληνικόν αγώνα εθελονταί περί τους είκοσι νέους, οίτινες συνηγωνίσθησαν με όλην την αυταπάρνησιν, άλλοι μεν πεσόντες εις την μάχην, άλλοι δε διασωθέντες και μείναντες δια παντός εις την Ελλάδα, άλλοι δε επιστρέψαντες εις την πατρίδα.
Είναι δε οι επόμενοι,
Φίλιππος Γάρος,
Σταύρος Ύριας,
Χατζή Αδάμος Ντάσχης,
Μήτρος Ζαγραντίστης,
Χρήστος Ιωάννου Μήτκος,
Χα. Βελής του Τζαμπελή,
Τέρπος Ταντσιόλλης,
Μπάζης Καραμέτας,
Λάμπρος Νούκος,
Πρεβεζάρης Κώστα Κόκες,
Γρίζης,
Βάσος Γιάρης,
Κώτσης Χα. Μπάνης,
Κολιοπότσης,
Κωτώρης Κ. Συτόσης,
Στήργος και
Ντούμης κ.λ.π
Από δε την επαρχίαν όλην μετέβησαν εθελονταί υπέρ τους πεντακοσίους, των οποίων όμως αγνοούμεν τα ονόματα.

Το τέλος του 1823 έτους ο Διοικητής Αμπόυ Λομπούτ Πασσάς, εδρεύων τότε εις Λάρισαν, επροσκάλεσεν εκεί τους προύχοντας της Κοινότητος, απαιτών χρηματικόν δάνειον, και επειδή είπον ότι είναι άποροι έρριψε δώδεκα εξ αυτών εις την φυλακήν. Αφού δε μετά τρομεράς βασάνους έλαβε παρ'αυτών ομόλογον υποσχετικόν να μετρήση η Κοινότης γροσίων 200 χιλιάδας, τους απέλυσεν ημιθανείς, αποστείλας συγχρόνως εις Κοριτσάν και τον Μουσταφά Βέην Παλιάσαν προς είσπραξιν των χρημάτων.

Το 1824 έτος, κατά Φεβρουάριον μήνα, διήρπασαν οι επαρχιώται Τούρκοι την Κοινότηταν όλην, αφήσαντες ολόγυμνους τους χριστιανούς, φονεύσαντες δε και τινάς εναντιωθέντας.
Ακολούθως δε εγένοντο κατά καιρούς πολλάι αρπαγαί και κακώσεις, αλλ'όχι τόσον καταστρεπτικαί, διο και δεν τας απαριθμούμεν.

Εξολοθρευτικήν δε βλάβην επέφερεν η κατά το έτος 1858, Απριλίου 12, δια νυκτός εκραγείσα πυρκαιά εις την αγοράν, ην και αποτέφρωσεν ολόκληρον, επενεγκούσα ζημίαν λιρών Αγγλικών πεντακοσίων περίπου χιλιάδων.
Λέγεται δε ότι και η πυρκαιά αύτη ήτο τυχαία, αλλ ο Διοικητής χατζή Ισείν Βέης Κομινίτσης (συνεπαρχιώτης) από αντιπάθειαν προς τους χριστιανούς, ουχί μόνον να βοηθήση εις απόσβεσιν του πυρός ηθέλησεν, αλλά και τους δραμόντες εις βοήθεια απέτρεψε, καταστρέψας ούτως ολόκληρα τα συμφέροντα των χριστιανών.

Εν Καίρω, την 6 Απριλίου 1859.
Εις των συνδρομητών.

πηγή: Περιοδικόν ΠΑΝΔΩΡΑ - φυλλάδιον 219 -ΤΟΜΟΣ Ι - 01/05/1859
Από τη στιγμή που δεν υπάρχουν Αρβανίτες στην περιοχή, επόμενο είναι να ψάξουμε την ετυμολογία κάπου άλλου.
Αυτός εδώ είναι Αρβανίτης; https://el.m.wikipedia.org/wiki/Δημήτριος_Καρατάσος
Επομενως το μόνο τρολ είσαι εσυ και η ασχετοσύνη σου. Φυσικά για ένα λάθος που υποτίθεται ότι έκανα αμέσως να με βγάλεις τρολ, για τις κοτσάνες που πετάξατε εσυ και ο Μπούας τίποτα...

Υ.Σ: Φάε στη μούρη μερικούς ακόμη ''Αρβανίτες'' ΑΣΧΕΤΕ:

1)https://m.facebook.com/tomislav.camic
2)https://m.facebook.com/josip.camic?__xt ... %22%3A0%7D
3)https://m.facebook.com/luka.camic?__xts ... %22%3A1%7D
4)https://m.facebook.com/public/Mehmet-Çam
5)https://www.instagram.com/mirjana.camic/
6)https://en.m.wikipedia.org/wiki/Simeon_Chamov
Τελευταία επεξεργασία από το μέλος Giorgos 574 την 19 Απρ 2019, 22:46, έχει επεξεργασθεί 3 φορές συνολικά.

Άβαταρ μέλους
Καβαλάρης
Δημοσιεύσεις: 2547
Εγγραφή: 01 Ιαν 2019, 18:07
Phorum.gr user: Doc McCoy
Τοποθεσία: Άγρια Δύση

Re: Τελικα οι αρβανιτες ειναι Αλβανοί

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Καβαλάρης » 19 Απρ 2019, 19:33

grtex 7381 έγραψε:
19 Απρ 2019, 00:55
Εσυ δοκίμασε τη μυθολογία τσουτσέκι...
Βασικά θα δοκιμάσω κανά τσουρέκι μέρες που έρχονται. Αφήνω τα πραγματικά τσουτσέκια να γελοιοποιούνται.
grtex 7381 έγραψε:
19 Απρ 2019, 00:55
Οι Αρβανίτες ήταν δεν ήταν Έλληνες πρίν έρθουν στην Ελλάδα.
Καλά, όταν αποφασίσεις ενημέρωσέ μας. :lol:
grtex 7381 έγραψε:
19 Απρ 2019, 07:30
Συμφωνώ με αυτό αλλά πες το και στον Καβαλάρη που πάει να με βγάλει τρελό
Είπα ότι δεν έχεις ιστορική αντίληψη και δεν καταλαβαίνεις τι διαβάζεις. Και μόλις το επιβεβαίωσες περιτράνως.
Chainis έγραψε:
19 Απρ 2019, 14:49
4. Από που έχει προκύψει ότι οι Βλάχοι και οι Αρβανίτες δεν ήταν Έλληνες που έχασαν την γλώσσα τους;
Touché! :lol:

Giorgos 574

Re: Τελικα οι αρβανιτες ειναι Αλβανοί

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Giorgos 574 » 19 Απρ 2019, 20:07

Καβαλάρης έγραψε:
19 Απρ 2019, 19:33
grtex 7381 έγραψε:
19 Απρ 2019, 00:55
Εσυ δοκίμασε τη μυθολογία τσουτσέκι...
Βασικά θα δοκιμάσω κανά τσουρέκι μέρες που έρχονται. Αφήνω τα πραγματικά τσουτσέκια να γελοιοποιούνται.
grtex 7381 έγραψε:
19 Απρ 2019, 00:55
Οι Αρβανίτες ήταν δεν ήταν Έλληνες πρίν έρθουν στην Ελλάδα.
Καλά, όταν αποφασίσεις ενημέρωσέ μας. :lol:
grtex 7381 έγραψε:
19 Απρ 2019, 07:30
Συμφωνώ με αυτό αλλά πες το και στον Καβαλάρη που πάει να με βγάλει τρελό
Είπα ότι δεν έχεις ιστορική αντίληψη και δεν καταλαβαίνεις τι διαβάζεις. Και μόλις το επιβεβαίωσες περιτράνως.
Chainis έγραψε:
19 Απρ 2019, 14:49
4. Από που έχει προκύψει ότι οι Βλάχοι και οι Αρβανίτες δεν ήταν Έλληνες που έχασαν την γλώσσα τους;
Touché! :lol:
Αφου είπε ο άνθρωπος ότι όσοι δεν μιλούσαν ελληνικά δεν ήταν ελληνικής καταγωγής. Μια χαρά κατάλαβα.
Για τους Αρβανίτες φυσικά και έχω αποφάσισει, όχι μόνο εγώ αλλά και όλη η παγκόσμια ιστορική κοινότητα, μόνο κάτι σούργελα ψάχνονται ακόμη
😂😂

Υ.Σ: Το ήταν πριν το δεν ακόμα και το πιο καθυστεριμένο άτομο στον κόσμο θα καταλάβαινε ότι ήταν ορθογραφικό...

Άβαταρ μέλους
Hector Buas
Δημοσιεύσεις: 5640
Εγγραφή: 07 Απρ 2018, 00:53

Re: Τελικα οι αρβανιτες ειναι Αλβανοί

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Hector Buas » 19 Απρ 2019, 22:11

grtex 7381 έγραψε:
19 Απρ 2019, 07:23
... αφού είπαμε όλοι τα ίδια λένε...
Σίγουρα, με δεδομένη την βαθιά γνώση του θέματος που ισχυρίζεσαι πως έχεις, δεν θα είναι δύσκολο να μαζέψεις όλες τις απόψεις που υπονοούνται από την φράση "...αφού είπαμε όλοι τα ίδια λένε..." και να "αποστομώσεις" όλους αυτούς που σε "κοροιδεύουν". Μέχρι τώρα δεν το είδαμε αυτό.

Θα συνεχίσουμε ελπίζω αργότερα την αναζήτηση για τις "χαζές" απόψεις...
sport billy έγραψε:
19 Απρ 2019, 13:24
1. Αδιαφορήστε προς το ΤΡΟΛ.
...
Είναι διασκεδαστικός, ειδικά όταν χάνει την μπάλα...

Giorgos 574

Re: Τελικα οι αρβανιτες ειναι Αλβανοί

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Giorgos 574 » 19 Απρ 2019, 22:19

Hector Buas έγραψε:
19 Απρ 2019, 22:11
grtex 7381 έγραψε:
19 Απρ 2019, 07:23
... αφού είπαμε όλοι τα ίδια λένε...
Σίγουρα, με δεδομένη την βαθιά γνώση του θέματος που ισχυρίζεσαι πως έχεις, δεν θα είναι δύσκολο να μαζέψεις όλες τις απόψεις που υπονοούνται από την φράση "...αφού είπαμε όλοι τα ίδια λένε..." και να "αποστομώσεις" όλους αυτούς που σε "κοροιδεύουν". Μέχρι τώρα δεν το είδαμε αυτό.

Θα συνεχίσουμε ελπίζω αργότερα την αναζήτηση για τις "χαζές" απόψεις...
sport billy έγραψε:
19 Απρ 2019, 13:24
1. Αδιαφορήστε προς το ΤΡΟΛ.
...
Είναι διασκεδαστικός, ειδικά όταν χάνει την μπάλα...

Για της κοτσάνες που πετάξατε σχετικά με τα ανθρωπονύμια και τα τοπωνύμια δε βλέπω να λέτε κατι...

Ο sport billy τέτοιος προπαγανδιστής που είναι πήρε ένα από τα λάθη σας που διόρθωσα για να με βγάλει τρολ αλλά εγώ τον έβαλα και πάλι στη θέση του.

Φυσικά και δεν έχω χάσει τη μπάλα, έχω παραθέσει τόσες απόψεις βυζαντινών ιστορικών, πηγαίνετε στις προηγούμενες σελίδες και ξεστραβωθείτε. Ακόμα και πηγή που αναφέρει ότι διέφεραν φυσιογνωμικά παρέθεσα. Και αν θέλετε θα φέρω και άλλες.
Και δε θέλω σύγχρονες ηλίθιες ερμηνείες του στυλ ''να ο Φραντζης δεν εννοεί αυτό εννοεί το αλλο'' κτλ

Άβαταρ μέλους
Hector Buas
Δημοσιεύσεις: 5640
Εγγραφή: 07 Απρ 2018, 00:53

Re: Τελικα οι αρβανιτες ειναι Αλβανοί

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Hector Buas » 19 Απρ 2019, 22:53

grtex 7381 έγραψε:
19 Απρ 2019, 22:19

Για της κοτσάνες που πετάξατε με τα ανθρωπονύμια και τα τοπωνύμια δε βλέπω να λέτε κατι...

Φυσικά και δεν έχω χάσει τη μπάλα, έχω παραθέσει τόσες απόψεις βυζαντινών ιστορικών, πηγαίνετε στις προηγούμενες σελίδες και ξεστραβωθείτε. Ακόμα και πηγή που αναφέρει ότι διέφεραν φυσιογνωμικά παρέθεσα. Και αν θέλετε θα φέρω και άλλες.
Και δε θέλω σύγχρονες ηλίθιες ερμηνείες του στυλ ''να ο Φραντζης δεν εννοεί αυτό εννοεί το αλλο'' κτλ
Θα ήθελα να γνωρίζεις πως εγώ προσωπικά σε θεωρώ πραγματικό "περιβόλι". Σπάνια περίπτωση με την οποία δεν πρέπει κανείς να χάσει την επαφή. Άσε με τώρα να εξηγήσω στους υπόλοιπους γιατί εγώ προσωπικά δεν θα ασχοληθώ ποτέ σε βάθος με αυτό που γράφεις.

Η παρακάτω εικόνα προέρχεται από τα αρχεία του Ελληνικού κράτους και αναφέρει τους κατοίκους του χωριού Βούστρι της επαρχίας Ξηρομέρου της Αιτωλοακαρνανίας που είχαν δικαίωμα ψήφου το 1865.

Εικόνα

Όπως βλέπει κανείς έχω σημειώσει όλους όσους είχαν το επώνυμο Λούντζης στο συγκεκριμένο χωριό. Ο λόγος που το έκανα αυτό είναι γιατί οι συγκεκριμένοι μάλλον σχετίζονται με την αρβανίτικη οικογένεια Λούντζη που κάποτε είχε τον έλεγχο της περιοχής Λούντζη/Λουντζερία της νότιας Αλβανίας. Ανήκαν στην αρβανίτικη "ομάδα" των Ζενεμπισαίων και αναχώρησαν μαζικά από την περιοχή εκείνη (δηλαδή την Λούντζη) μαζί με τους υπόλοιπους Ζενεμπισαίους στα 1418 και ορισμένοι μάλλον κατέληξαν στο Ξηρόμερο.

Για να τεκμηριώσω όλα αυτά που έγραψα παραπάνω θα πρέπει ωστόσο να φέρω μία σειρά απο στοιχεία που να δείχνω την σχέση εκείνων των κατοίκων με τους Ζενεμπισαίους και την Λούντζη. Αυτό, όσο και να φαίνεται παράξενο, απαιτεί πολύ χρόνο και κόπο. Ακόμη και έτσι αυτό δεν θα απευθύνεται σε σένα. Και αυτό γιατί οι δικές σου ανάγκες είναι πολύ πιο βασικές. Πρέπει δηλαδή να καταλάβεις πρώτα γιατί π.χ. το Νίκας είναι αρβανίτικο επώνυμο ή γιατί το Κράβαρης είναι η μετάφραση του Μπούα στα Κροατικά...

Παρεπιπτόντως, μήπως είσαι ψηλός, ξανθός και γαλανομάτης?

Giorgos 574

Re: Τελικα οι αρβανιτες ειναι Αλβανοί

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Giorgos 574 » 19 Απρ 2019, 23:11

Hector Buas έγραψε:
19 Απρ 2019, 22:53
grtex 7381 έγραψε:
19 Απρ 2019, 22:19

Για της κοτσάνες που πετάξατε με τα ανθρωπονύμια και τα τοπωνύμια δε βλέπω να λέτε κατι...

Φυσικά και δεν έχω χάσει τη μπάλα, έχω παραθέσει τόσες απόψεις βυζαντινών ιστορικών, πηγαίνετε στις προηγούμενες σελίδες και ξεστραβωθείτε. Ακόμα και πηγή που αναφέρει ότι διέφεραν φυσιογνωμικά παρέθεσα. Και αν θέλετε θα φέρω και άλλες.
Και δε θέλω σύγχρονες ηλίθιες ερμηνείες του στυλ ''να ο Φραντζης δεν εννοεί αυτό εννοεί το αλλο'' κτλ
Θα ήθελα να γνωρίζεις πως εγώ προσωπικά σε θεωρώ πραγματικό "περιβόλι". Σπάνια περίπτωση με την οποία δεν πρέπει κανείς να χάσει την επαφή. Άσε με τώρα να εξηγήσω στους υπόλοιπους γιατί εγώ προσωπικά δεν θα ασχοληθώ ποτέ σε βάθος με αυτό που γράφεις.

Η παρακάτω εικόνα προέρχεται από τα αρχεία του Ελληνικού κράτους και αναφέρει τους κατοίκους του χωριού Βούστρι της επαρχίας Ξηρομέρου της Αιτωλοακαρνανίας που είχαν δικαίωμα ψήφου το 1865.

Εικόνα

Όπως βλέπει κανείς έχω σημειώσει όλους όσους είχαν το επώνυμο Λούντζης στο συγκεκριμένο χωριό. Ο λόγος που το έκανα αυτό είναι γιατί οι συγκεκριμένοι μάλλον σχετίζονται με την αρβανίτικη οικογένεια Λούντζη που κάποτε είχε τον έλεγχο της περιοχής Λούντζη/Λουντζερία της νότιας Αλβανίας. Ανήκαν στην αρβανίτικη "ομάδα" των Ζενεμπισαίων και αναχώρησαν μαζικά από την περιοχή εκείνη (δηλαδή την Λούντζη) μαζί με τους υπόλοιπους Ζενεμπισαίους στα 1418 και ορισμένοι μάλλον κατέληξαν στο Ξηρόμερο.

Για να τεκμηριώσω όλα αυτά που έγραψα παραπάνω θα πρέπει ωστόσο να φέρω μία σειρά απο στοιχεία που να δείχνω την σχέση εκείνων των κατοίκων με τους Ζενεμπισαίους και την Λούντζη. Αυτό, όσο και να φαίνεται παράξενο, απαιτεί πολύ χρόνο και κόπο. Ακόμη και έτσι αυτό δεν θα απευθύνεται σε σένα. Και αυτό γιατί οι δικές σου ανάγκες είναι πολύ πιο βασικές. Πρέπει δηλαδή να καταλάβεις πρώτα γιατί π.χ. το Νίκας είναι αρβανίτικο επώνυμο ή γιατί το Κράβαρης είναι η μετάφραση του Μπούα στα Κροατικά...

Παρεπιπτόντως, μήπως είσαι ψηλός, ξανθός και γαλανομάτης?
Το Νικας μέχρι και ο πιο αδαής άνθρωπος στον κόσμο θα καταλάβαινε ότι βγαίνει από το όνομα Νικων (ή κάτι παρόμοιο) αφού υπάρχει σε όλα τα Βαλκάνια και σε περιοχές απ’ όπου δεν πέρασαν καν Αρβανίτες.
https://www.onomatologio.gr/Ονόματα/Νίκων

Το Κραβαρης δε βγαίνει από το Μπουα (!) αλλά από το σλαβικό kravar=αγελαδότοπος: https://en.m.wiktionary.org/wiki/kravar
Αφού τα τοπωνύμια της συγκεκριμένης περιοχης είναι όλα σλαβικά είναι απίθανο να ήρθαν στην περιοχή μέσω των Αρβανιτων, υπήρχαν από πριν. Και δεν είναι μετάφραση του Μπούα αλλά η αντίστοιχη σλαβική λέξη για τις αγελάδες.

Για το Λούντζης έχεις δίκιο αλλά αυτοί αν οντως ήρθαν ήρθαν ως προσφυγες σε μια μεμονωμένη περιοχή το 15ο αιώνα και εξελληνιστικαν, δεν σχετίζονται με τους προηγούμενους Αρβανίτες.

Άβαταρ μέλους
Hector Buas
Δημοσιεύσεις: 5640
Εγγραφή: 07 Απρ 2018, 00:53

Re: Τελικα οι αρβανιτες ειναι Αλβανοί

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Hector Buas » 19 Απρ 2019, 23:18

grtex 7381 έγραψε:
19 Απρ 2019, 23:11
Το Νικας μέχρι και ο πιο αδαής άνθρωπος στον κόσμο θα καταλάβαινε ότι βγαίνει από το όνομα Νικων (ή κάτι παρόμοιο) αφού υπάρχει σε όλα τα Βαλκάνια και σε περιοχές απ’ όπου δεν πέρασαν καν Αρβανίτες.

Το Κραβαρης δε βγαίνει από το Μπουα (!) αλλά από το σλαβικό kravar=αγελαδότοπος: https://en.m.wiktionary.org/wiki/kravar
Αφού τα τοπωνύμια της συγκεκριμένης περιοχης είναι όλα σλαβικά είναι απίθανο να ήρθαν στην περιοχή μέσω των Αρβανιτων. Και δεν είναι μετάφραση του Μπούα αλλά η αντίστοιχη σλαβική λέξη για τις αγελάδες.

Για το Λούντζης έχεις δίκιο αλλά αυτοί αν οντως ήρθαν ήρθαν ως προσφυγες σε μια μεμονωμένη περιοχή το 15ο αιώνα και εξελληνιστικαν, δεν σχετίζονται με τους προηγούμενους Αρβανίτες.
Όπως έγραψα προηγούμενα είσαι πραγματικό περιβόλι: kravar

Giorgos 574

Re: Τελικα οι αρβανιτες ειναι Αλβανοί

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Giorgos 574 » 19 Απρ 2019, 23:39

Hector Buas έγραψε:
19 Απρ 2019, 23:18
grtex 7381 έγραψε:
19 Απρ 2019, 23:11
Το Νικας μέχρι και ο πιο αδαής άνθρωπος στον κόσμο θα καταλάβαινε ότι βγαίνει από το όνομα Νικων (ή κάτι παρόμοιο) αφού υπάρχει σε όλα τα Βαλκάνια και σε περιοχές απ’ όπου δεν πέρασαν καν Αρβανίτες.

Το Κραβαρης δε βγαίνει από το Μπουα (!) αλλά από το σλαβικό kravar=αγελαδότοπος: https://en.m.wiktionary.org/wiki/kravar
Αφού τα τοπωνύμια της συγκεκριμένης περιοχης είναι όλα σλαβικά είναι απίθανο να ήρθαν στην περιοχή μέσω των Αρβανιτων. Και δεν είναι μετάφραση του Μπούα αλλά η αντίστοιχη σλαβική λέξη για τις αγελάδες.

Για το Λούντζης έχεις δίκιο αλλά αυτοί αν οντως ήρθαν ήρθαν ως προσφυγες σε μια μεμονωμένη περιοχή το 15ο αιώνα και εξελληνιστικαν, δεν σχετίζονται με τους προηγούμενους Αρβανίτες.
Όπως έγραψα προηγούμενα είσαι πραγματικό περιβόλι: kravar
Και εσυ τι είσαι; 😃

https://translate.google.gr/?hl=el#view ... ext=kravar

https://el.m.wiktionary.org/wiki/βουκόλος

https://en.m.wiktionary.org/wiki/kravar

Και όπως είπα, στην περιοχή ήρθε μέσω των Σλάβων, αφού όλα τα γύρω τοπωνύμια είναι σλαβικα ή ελληνικά, καμία σχέση με τον Μπούα.
Τελευταία επεξεργασία από το μέλος Giorgos 574 την 20 Απρ 2019, 00:44, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.

Άβαταρ μέλους
sport billy
Δημοσιεύσεις: 262
Εγγραφή: 18 Ιαν 2019, 12:52
Phorum.gr user: sport billy
Τοποθεσία: planet Mars

Re: Τελικα οι αρβανιτες ειναι Αλβανοί

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από sport billy » 19 Απρ 2019, 23:58

Hector Buas έγραψε:
19 Απρ 2019, 22:53
grtex 7381 έγραψε:
19 Απρ 2019, 22:19

Για της κοτσάνες που πετάξατε με τα ανθρωπονύμια και τα τοπωνύμια δε βλέπω να λέτε κατι...

Φυσικά και δεν έχω χάσει τη μπάλα, έχω παραθέσει τόσες απόψεις βυζαντινών ιστορικών, πηγαίνετε στις προηγούμενες σελίδες και ξεστραβωθείτε. Ακόμα και πηγή που αναφέρει ότι διέφεραν φυσιογνωμικά παρέθεσα. Και αν θέλετε θα φέρω και άλλες.
Και δε θέλω σύγχρονες ηλίθιες ερμηνείες του στυλ ''να ο Φραντζης δεν εννοεί αυτό εννοεί το αλλο'' κτλ
Θα ήθελα να γνωρίζεις πως εγώ προσωπικά σε θεωρώ πραγματικό "περιβόλι". Σπάνια περίπτωση με την οποία δεν πρέπει κανείς να χάσει την επαφή. Άσε με τώρα να εξηγήσω στους υπόλοιπους γιατί εγώ προσωπικά δεν θα ασχοληθώ ποτέ σε βάθος με αυτό που γράφεις.

Η παρακάτω εικόνα προέρχεται από τα αρχεία του Ελληνικού κράτους και αναφέρει τους κατοίκους του χωριού Βούστρι της επαρχίας Ξηρομέρου της Αιτωλοακαρνανίας που είχαν δικαίωμα ψήφου το 1865.

Εικόνα

Όπως βλέπει κανείς έχω σημειώσει όλους όσους είχαν το επώνυμο Λούντζης στο συγκεκριμένο χωριό. Ο λόγος που το έκανα αυτό είναι γιατί οι συγκεκριμένοι μάλλον σχετίζονται με την αρβανίτικη οικογένεια Λούντζη που κάποτε είχε τον έλεγχο της περιοχής Λούντζη/Λουντζερία της νότιας Αλβανίας. Ανήκαν στην αρβανίτικη "ομάδα" των Ζενεμπισαίων και αναχώρησαν μαζικά από την περιοχή εκείνη (δηλαδή την Λούντζη) μαζί με τους υπόλοιπους Ζενεμπισαίους στα 1418 και ορισμένοι μάλλον κατέληξαν στο Ξηρόμερο.

Για να τεκμηριώσω όλα αυτά που έγραψα παραπάνω θα πρέπει ωστόσο να φέρω μία σειρά απο στοιχεία που να δείχνω την σχέση εκείνων των κατοίκων με τους Ζενεμπισαίους και την Λούντζη. Αυτό, όσο και να φαίνεται παράξενο, απαιτεί πολύ χρόνο και κόπο. Ακόμη και έτσι αυτό δεν θα απευθύνεται σε σένα. Και αυτό γιατί οι δικές σου ανάγκες είναι πολύ πιο βασικές. Πρέπει δηλαδή να καταλάβεις πρώτα γιατί π.χ. το Νίκας είναι αρβανίτικο επώνυμο ή γιατί το Κράβαρης είναι η μετάφραση του Μπούα στα Κροατικά...

Παρεπιπτόντως, μήπως είσαι ψηλός, ξανθός και γαλανομάτης?


Έκτορα και οι Ζενεβισαίοι υπάρχουν στο Καρλέλι.
Ξέρω εγώ έναν προσωπικά. Είναι και καταστηματάρχης.
Μόνο που το όνομα έχει "ψιλοκοπεί", αλλά κάνει μπαμ!
Γενικά έχει πολύ Αρβανιτιά η περιοχή μα κανένας δεν γνωρίζει την πραγματική καταγωγή του και νομίζουν ότι είναι βέροι αρχαίοι Αιτωλοακαρνάνες.
Γενικά συνεχίζουν όλη την Αρβανίτικη λαικοθρησκευτική παράδοση αγνοώντας την ιδιαίτερη ταυτότητα τους όπως φυσικά έχουν χάσει και την γλώσσα. Άλλωστε από τον 15ο αιώνα έχει περάσει πολύς καιρός.
Α υπάρχουν και νησιά Άρτα εκεί που είναι οι "αγελαδότοποι" :p3:
grtex 7381 έγραψε:
30 Μαρ 2019, 20:41
Το Γκιωνης βγαίνει και από το πουλί Γκιώνη, ακόμα και οι Τσακωνες και οι Κρητικοί το έχουν
Θες ένα γλυφιτζούρι;

Άβαταρ μέλους
Καβαλάρης
Δημοσιεύσεις: 2547
Εγγραφή: 01 Ιαν 2019, 18:07
Phorum.gr user: Doc McCoy
Τοποθεσία: Άγρια Δύση

Re: Τελικα οι αρβανιτες ειναι Αλβανοί

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Καβαλάρης » 20 Απρ 2019, 10:05

grtex 7381 έγραψε:
19 Απρ 2019, 20:07
Αφου είπε ο άνθρωπος ότι όσοι δεν μιλούσαν ελληνικά δεν ήταν ελληνικής καταγωγής. Μια χαρά κατάλαβα.
Μόνο που δεν σχολίασα αυτό. Αλλά μήπως ξέρεις και τι σου γίνεται;
grtex 7381 έγραψε:
19 Απρ 2019, 20:07
Για τους Αρβανίτες φυσικά και έχω αποφάσισει,
Να δούμε και πότε θα αποφάσισεις να γράψεις ένα ποστ χωρίς λάθος.
grtex 7381 έγραψε:
19 Απρ 2019, 20:07
όχι μόνο εγώ αλλά και όλη η παγκόσμια ιστορική κοινότητα, μόνο κάτι σούργελα ψάχνονται ακόμη
Ναι, με τους Αρβανίτες ασχολείται η παγκόσμια ιστορική κοινότητα. :smt005:
grtex 7381 έγραψε:
19 Απρ 2019, 20:07
Υ.Σ: Το ήταν πριν το δεν ακόμα και το πιο καθυστεριμένο άτομο στον κόσμο θα καταλάβαινε ότι ήταν ορθογραφικό...
Δεν λέγεται ορθογραφικό αλλά συντακτικό λάθος. Ορθογραφικό είναι αυτό που έκανες εδώ.

Και επισημάνθηκε για να καταδειχθεί ότι ο αχταρμάς που επικρατεί στο κεφάλι σου αντικατοπτρίζεται και στα γραπτά σου. Δεν εκπλησσόμεθα φυσικά που δεν το κατάλαβες.

Giorgos 574

Re: Τελικα οι αρβανιτες ειναι Αλβανοί

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Giorgos 574 » 20 Απρ 2019, 12:17

1)Πηγαίνετε στο 0.54 και στο 1.54



2)στο 0.37



Άβαταρ μέλους
sport billy
Δημοσιεύσεις: 262
Εγγραφή: 18 Ιαν 2019, 12:52
Phorum.gr user: sport billy
Τοποθεσία: planet Mars

Re: Τελικα οι αρβανιτες ειναι Αλβανοί

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από sport billy » 20 Απρ 2019, 14:14

sport billy έγραψε:
19 Απρ 2019, 13:24


ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΤΙΝΕΣ
περί της εν Μακεδονία Κοριτσάς


Επειδή ο Κύριος Παναγιώτης Αραβαντινός εις την χρονογραφίαν της Ηπείρου έγραψε τινά και περί της πατρίδας μου Κοριτσάς, οπωσούν ημαρτημένα, θεωρών αναγκαίον να είπω ολίγα περί τούτου.
Και πρώτα λέγω ότι εσφαλμένως λέγει περί της ερημωθείσης πόλεως του Βιθικουκίου, ότι κατοικείται από Βλάχικην φυλήν, ενώ οι κάτοικοι της ανέκαθεν υπήρξαν γνησιώτατοι Αλβανοί.
Φαίνεται ότι την αντήλλαξε με την Σίπισκαν (Ιππισχίαν) πλησίον της Μοσχοπόλεως, κατοικουμένην από Βλάχους, και την καταστροφήν λαβούσαν συγχρόνως με την Μοσχόπολιν και το Βιθικούκιον.
Σήμερον το Βιθικούκιον είναι χωρίον πολλά μικρόν, κείμενον προς μεσημβρίαν της Κοριτσάς, τέσσαρας ώρας μακράν, υπό την πολιτικήν διοίκησιν Κολωνίας.
Επίσης και η πόλη των Μπιτωλίων δεν περιέχει ψυχάς είκοσι χιλιάδας, ως κατά λάθος λέγει ο Κυρ. Αραβαντινός, αλλά οικογενείας είκοσι χιλιάδας περίπου.
Όσον δε περί εθνικότητος των Σουλιωτών, το βέβαιον είναι ότι η μητρική των γλώσσα είναι η Αλβανική, καθώς και των Υδραίων, Σπετσιωτών, Ποριωτών, και τοσούτων άλλων εντός και εκτός της ελευθέρας Ελλάδος.
Αλλ'αποκαλών αυτούς ο Κ.Αραβαντινός Έλληνας, δεν σφάλει, νομίζω, διότι, ως παρά πολλών δοξάζεται, η καταγωγή των Αλβανών είναι Πελασγική, της αυτής δηλαδή Ελληνικής ρίζης.

Ου μόνον δε οι χριστιανοί, αλλά και οι κατά καιρούς εξ ανάγκης ασπασθέντες τον Μωαμεθανισμόν Αλβανοί, οι και Τουρκαλβανοί ονομαζόμενοι, φαίνονται αισθήματα μάλλον Ελληνικά ή Τούρκικά έχοντες, και ουδέποτε μετά των Τούρκων συμβιβάζονται.

Η Κοριτσά, τουρκιστό Γκιόρτζια, συνωκίσθη, φαίνεται επί Τουρκοκρατίας, ελπίζω δε να σας στείλω την χρονολογίαν της συνοικήσεως.
Κείται εις κοιλάδα έχουσαν δέκα μεν ωρών μήκος, δύο δε πλάτος, οριζόμενη από όρη υψηλά, ήτοι ανατολικώς εκ των διακλαδισμών της Πίνδου, δυτικώς από τα όρη της Μοσχοπόλεως και της Γκόρρας, και αρκτικώς από το Ξηροβούνι, το οποίον εκτείνεται μέχρις Αχρίδος και του όρους Σκάρδου.
Ο ποταμός Ντεβόλ, εξ ου ονομάζεται και η επαρχία εκείνη Ντεβόλ, απέχει δύο ήμιση ώρας αρκτικώς, και χύνεται εις το Αδριατικόν.
Η πόλις έχει σήμερον πληθυσμόν δέκα χιλιάδων κατοίκων, εξ ων μόλις χίλιοι εισί Τούρκοι, οι δε λοιποί ορθόδοξοι, ομιλούντες την Αλβανικήν γενικώς και εντός της πόλεως και καθ'όλην την επαρχίαν, πλην δύο μόνον χωρίων Δρενόβου και Μπομποστίτσης, όπου είναι εν χρήσει η Βουλγαρική και της Μοσχοπόλεως και Σιπίσκας, ένθα ομιλείται και η Βλαχική.
ΕΙς τα περίχωρα οι πλείστοι σχεδόν εισίν Οθωμανοί, καιτοι εις τινα εξ αυτών σώζονται εκκλησίαι.
Απέχει αρκτικώς 12 ώρας από την Αχρίδα, και μεσημβρινώς 26 από τα Ιωάννινα, κειμένη μεταξύ των δύο τούτων πόλεων, δυτικώς δε από το Μπεράτι 12 ώρας.

Έχει σχολείον Ελληνικόν, Αλληλοδιδακτικόν και Παρθεναγωγείον, ένθα διδάσκονται τα Ελληνικά γράμματα.

Το 1849 έτος εστάλη παρά των εν Αιγύπτο παρεπιδημούντων συμπολιτών χρηματική συνδρομή δια τα σχολεία ταύτα, ήτις τοσούτον εκέντησε την φιλοτιμίαν της Κοινότητος, ώστε απαφάσισαν παμψηφεί να συνεισφέρη όλος ο λαός το κατά δύναμιν. Συνέχθησαν σε αξιόλογοι ποσότητες εις ας προσετέθη και ετέρα των εν Αιγύπτω συμπολιτών και ωκοδομήθησαν τρία νέα σχολεία ανηγέρθη η Μητρόπολις, διωρθώθηκαν τα υδραγωγεία προ ολίγου δε είχεν ανεγερθή και η πυρποληθείσα εκκλησία της Θεοτόκου, αυξηθείσα κατά μήκος και πλάτος, και ετέρα του Προφήτου Ηλιού, και ήδη μένει και περίσσευμα εκ λιρών Αγγλικών 2500, περίπου.
Με το ποσόν δε τούτο, το οποίον θέλει αυξηθή και εκ προσδωμένων συνεισφορών των εν Μολδοβλαχία συμπολιτών, θέλουσιν αγορασθή κτήματα, το εισόδημα των οποίων θέλει χρησιμεύσει προς συντήρησιν των σχολείων κατά το μέλλον.

Διά δε το κεντρικόν της θέσεως και το πλεονέκτημα το οποίον έχει εις το εμπόριον η πόλις αύτη, συγκριτικώς προς τας άλλας ομόρους επαρχίας, οίον, την Καστοριάν, Ανασελίτσαν, Χουρουπίσταν, Ντεβόλην, Πρέσπαν, Γκόρραν, Μόκραν, Όπαριν, Σκραπάριον. Κολωνίαν, Κόνιτσαν, Πρεμέτην κ.λ.π, ηδύνατο να προοδεύση πολύ περισσότερον (η χριστιανική, εννοείται, Κοινότης) αν δεν ήτον εκτεθειμένη εις τοσαύτας καταπιέσεις και διαρπαγάς τών πέριξ Τουρκαλβανών.
Απόδειξις δε των καταδρομών είναι η ερήμωσις τοσούτων μεγαλοπόλεων προυπαρχουσών εις αυτήν ταύτην την περιοχήν, δηλαδή της Εμπορίας, Μπαρτσίου, Σελασφόρου (νυν Σβέσδας), Βιθικουκίου, Μοσχοπόλεως, Σιπίσκας, Λινοτόπου, Νικολίτσης και Μπομποστίτσης, ένθα δεν βλέπει τις πλέον ειμή ερείπια, και μόνον δεκάδας τινάς οικογενειών, τας πλείστας νεήλυδας, ο δε Λινότοπος είναι παντάπασιν έρημος.
Τούτου ένεκα πολλοί των συμπατριωτών πλουτήσαντες δια του εμπορίου εις διαφόρους ξένους τόπους, ιδίως δε εις Αίγυπτον και Μολδοβλαχίαν, δεν επανέρχονται εις την πατρίδα, φοβούμενοι μη καταστραφώσιν υπό των κρατούντων, όπως και πρότινων ετών συνέβη, καταστραφέντων όλων των εκεί ευκαταστάτων, το οποίον και σήμερον δύναται να συμβή, διότι εις τα μέρη εκείνα, ως μεσόγεια, τα οποία δεν επισκέπτονται ποτέ οι Ευρωπαίοι, η βαρβαρότις και η θρησκομανία ουδέποτε εξηλείφθησαν.

Το 1822 έτος Ιουνίου 19 Μ.Μ η αγορά άπασα, ήτις είναι χωριστή, κείμενη εν μέσω της πόλεως, απατεφρώθη μετά των εμπορευμάτων από πυρκαιάν τυχαίαν ενώ τότε,
υφισταμένης της Ελληνικής επαναστάσεως, υπέφερεν η Κοινότης τα πάνδεινα, φορολογούμενη, αγγαρεύομενη, υποβαλλομένη εις στρατιωτικούς σταθμούς, πρόστιμα και λοιπά όσα δεν δύναται τις να περιγράψη.
Και όμως ο εθνικός υπέρ της κοινής πατρίδος ζήλος δεν ηλαττώθη, διότι το αυτό έτος μετά την πυρκαιάν, υπέρ τας 500 ψυχάς αιχμαλώτων Ελλήνων εξηγόρασεν η Κοινότης από τους Τουρκαλβανούς με αδράν πληρωμήν,
ένεκα του οποίου υπέπεσεν εις την οργήν του γενικού τότε Διοικητού Χουρσίτ Πασσά, όστις τους καθυπέβαλεν σε πρόστιμον γροσίων 120 χιλιάδων, αφαιρέσας και 18 εκ των αιχμαλώτων, αποκρυβέντων των άλλων.

Έδραμον δε και εις τον Ελληνικόν αγώνα εθελονταί περί τους είκοσι νέους, οίτινες συνηγωνίσθησαν με όλην την αυταπάρνησιν, άλλοι μεν πεσόντες εις την μάχην, άλλοι δε διασωθέντες και μείναντες δια παντός εις την Ελλάδα, άλλοι δε επιστρέψαντες εις την πατρίδα.
Είναι δε οι επόμενοι,
Φίλιππος Γάρος,
Σταύρος Ύριας,
Χατζή Αδάμος Ντάσχης,
Μήτρος Ζαγραντίστης,
Χρήστος Ιωάννου Μήτκος,
Χα. Βελής του Τζαμπελή,
Τέρπος Ταντσιόλλης,
Μπάζης Καραμέτας,
Λάμπρος Νούκος,
Πρεβεζάρης Κώστα Κόκες,
Γρίζης,
Βάσος Γιάρης,
Κώτσης Χα. Μπάνης,
Κολιοπότσης,
Κωτώρης Κ. Συτόσης,
Στήργος και
Ντούμης κ.λ.π
Από δε την επαρχίαν όλην μετέβησαν εθελονταί υπέρ τους πεντακοσίους, των οποίων όμως αγνοούμεν τα ονόματα.

Το τέλος του 1823 έτους ο Διοικητής Αμπόυ Λομπούτ Πασσάς, εδρεύων τότε εις Λάρισαν, επροσκάλεσεν εκεί τους προύχοντας της Κοινότητος, απαιτών χρηματικόν δάνειον, και επειδή είπον ότι είναι άποροι έρριψε δώδεκα εξ αυτών εις την φυλακήν. Αφού δε μετά τρομεράς βασάνους έλαβε παρ'αυτών ομόλογον υποσχετικόν να μετρήση η Κοινότης γροσίων 200 χιλιάδας, τους απέλυσεν ημιθανείς, αποστείλας συγχρόνως εις Κοριτσάν και τον Μουσταφά Βέην Παλιάσαν προς είσπραξιν των χρημάτων.

Το 1824 έτος, κατά Φεβρουάριον μήνα, διήρπασαν οι επαρχιώται Τούρκοι την Κοινότηταν όλην, αφήσαντες ολόγυμνους τους χριστιανούς, φονεύσαντες δε και τινάς εναντιωθέντας.
Ακολούθως δε εγένοντο κατά καιρούς πολλάι αρπαγαί και κακώσεις, αλλ'όχι τόσον καταστρεπτικαί, διο και δεν τας απαριθμούμεν.

Εξολοθρευτικήν δε βλάβην επέφερεν η κατά το έτος 1858, Απριλίου 12, δια νυκτός εκραγείσα πυρκαιά εις την αγοράν, ην και αποτέφρωσεν ολόκληρον, επενεγκούσα ζημίαν λιρών Αγγλικών πεντακοσίων περίπου χιλιάδων.
Λέγεται δε ότι και η πυρκαιά αύτη ήτο τυχαία, αλλ ο Διοικητής χατζή Ισείν Βέης Κομινίτσης (συνεπαρχιώτης) από αντιπάθειαν προς τους χριστιανούς, ουχί μόνον να βοηθήση εις απόσβεσιν του πυρός ηθέλησεν, αλλά και τους δραμόντες εις βοήθεια απέτρεψε, καταστρέψας ούτως ολόκληρα τα συμφέροντα των χριστιανών.

Εν Καίρω, την 6 Απριλίου 1859.
Εις των συνδρομητών.

πηγή: Περιοδικόν ΠΑΝΔΩΡΑ - φυλλάδιον 219 -ΤΟΜΟΣ Ι - 01/05/1859

Ο επιστολέας γνωρίζει καλά την καθαρεύουσα.
Λογικά την είχε σπουδάσει στα ελληνικά σχολεία της Κορυτσάς ή της Αιγύπτου.
Παρόλ'αυτά δεν λείπουν τα στοιχεία που αποδεικνύουν την Αλβανοφωνία του κάνοντας λόγο για "Πρεμέτην" και όχι "Πρεμετήν" και για "Ντεβόλ" και όχι "Δεβόλη" ή "Εορδαικού".
Έχουμε όμως και ελληνικό τοπωνύμιο στην περιοχή. Και μάλιστα ΒΟΥΝΟΥ! Είναι το "Ξεροβούνι" το όρος που χωρίζει την Μεγάλη Πρέσπα από την λίμνη Αχρίδος, νυν στα σλάβικα Galicica.
Η Κορυτσά του 19ου αιώνα διανύει τον τελευταίο αιώνα ελληνικής/ρωμαικής συνείδησης αν και είναι Αλβανόφωνη από αιώνες.
Κυριαρχεί το δίπολο χριστιανός ή μουσουλμάνος αποδιδόμενο και σαν έλληνας ή τούρκος.
Οι Κορυτσαίοι του 19ου αιώνα αυτοκατατάσονται στους Έλληνες. Η αυτοτοποθέτηση τους εκεί προκύπτει από το θρήσκευμα, αλλά και από την επίκληση του "Πελασγικού μύθου" κοινής καταγωγής. Αυτός ο μύθος γεννήθηκε στην Αθήνα.
Το όνομα "Αλβανός" παρουσιάζεται μόνο στον χαρακτηρισμό της γλώσσας και στον χαρακτηρισμό της ένοπλης δύναμης που πιέζει τους χριστιανούς "Τουρκαλβανοί".
Δεν υπάρχει υποψία Αλβανικής εθνικής συνείδησης. Μιλάμε για το έτος 1859.
Σκοπός των Κορυτσαίων είναι να μάθουν ελληνικά και όχι να καλλιεργήσουν την μητρική τους γλώσσα τα Αλβανικά.
Πιθανότατα πιστεύουν ότι πρέπει να ξανακατακτήσουν και γλωσσικά την "ελληνικότητα aca Ρωμαικότητα" τους, που έχασαν τους δύσκολους αιώνες της Τουρκοκρατίας, παρόλο που γνωρίζουν μέσω των εμπόρων συμπατριωτών τους ότι μπορούν να είναι Χριστιανοί χωρίς να είναι Έλληνες όπως οι Ρουμάνοι, οι Σέρβοι, οι Ρώσσοι, οι Βούλγαροι.
Ο συγγραφέας δεν αισθάνεται ενοχή για την Αλβανοφωνία του και σίγουρα ούτε και για την πιθανότατη Αλβανική καταγωγή του.
Την αποδέχεται ως φυσικό χαρακτηριστικό κάποιων Ελλήνων όπως των Σουλιωτών, των Υδραίων κ.α
Δεν είναι γκραικομάνος προπαγανδιστής να ψάξει να βρεί ψηγματα ελληνοφωνίας στην περιοχή καταγωγής του.
Το λέει ξεκάθαρα ότι η επαρχία που εξαγόρασε 500 έλληνες αιχμαλώτους από τους τουρκαλβανούς και έστειλε 500 αγωνιστές στην επανάσταση είναι εξ'ολοκλήρου ΑΛΒΑΝΟΦΩΝΗ.
"Και όμως ο εθνικός υπέρ της κοινής πατρίδος ζήλος δεν ηλαττώθη".
Η παρουσία παλαιών χριστιανικών ναών στα μουσουλμανικά χωριά αποδεικνύει ότι όλη η επαρχία ήταν κάποτε χριστιανική, πριν τους Οθωμανούς και η αγωνία και των Κορυτσαίων όπως όλων των υπολοίπων Ρωμιών είναι η όσο τον δυνατόν αναίρεση των επιπτώσεων της Τουρκοκρατίας και η επιστροφή στην πρότερη κατάσταση.
Βλέπουμε δηλαδή την θρησκεία να παίζει κυρίαρχο ρόλο στο που θα κατατάξουν οι Κορυτσαίοι τον εαυτό τους σε συνδυασμό με την ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΗ συμπεριφορά επί όλης της τουρκοκρατίας των Αλβανόφωνων μουσουλμάνων απέναντι τους και την βαρβαρική τους πολιτιστική και κοινωνική τους στάση.
χαρακτηριστικά:
"αν δεν ήτον εκτεθειμένη εις τοσαύτας καταπιέσεις και διαρπαγάς τών πέριξ Τουρκαλβανών"
"η βαρβαρότις και η θρησκομανία ουδέποτε εξηλείφθησαν."
"διήρπασαν οι επαρχιώται Τούρκοι την Κοινότηταν όλην'

Γενικά από την επιστολή προκύπτει ΕΛΛΗΝΑΣ=ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΣ=ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ και ΤΟΥΡΚΟΣ+ΤΟΥΡΚΑΛΒΑΝΟΣ=ΟΘΩΜΑΝΟΣ=ΜΟΥΣΟΥΛΜΑΝΟΣ=ΟΠΙΣΘΟΔΡΟΜΙΣΗ ΚΑΙ ΒΑΡΒΑΡΙΣΜΟΣ
Η δε κοινή αλβανική γλώσσα του πληθυσμού στερείται της ικανότητας ομογενοποίησης του σε εθνικό επίπεδο, του τύπου εμείς οι Αλβανόφωνοι είμαστε Αλβανοί, εσείς οι Ελληνόφωνοι είσαστε Έλληνες. Και αυτή η πραγματικότητα υπήρχε και τους προηγούμενους αιώνες από τον 19ο.

Εκεί στα τέλη εκείνου του αιώνα κάτι άρχισε ν'αλλάζει...
grtex 7381 έγραψε:
30 Μαρ 2019, 20:41
Το Γκιωνης βγαίνει και από το πουλί Γκιώνη, ακόμα και οι Τσακωνες και οι Κρητικοί το έχουν
Θες ένα γλυφιτζούρι;

Άβαταρ μέλους
Καβαλάρης
Δημοσιεύσεις: 2547
Εγγραφή: 01 Ιαν 2019, 18:07
Phorum.gr user: Doc McCoy
Τοποθεσία: Άγρια Δύση

Re: Τελικα οι αρβανιτες ειναι Αλβανοί

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Καβαλάρης » 20 Απρ 2019, 21:20

Να επισημάνουμε κάτι στο άρθρο του in.gr με το οποίο ξεκίνησε το θέμα:
Τον 13ο αιώνα ένα μεγάλο μέρος των κατοίκων της Αλβανίας ζει στις πεδιάδες και στις ακτές, μαζί με Έλληνες και Λατίνους. Όταν οι Φράγκοι κατέλαβαν τις ακτές, αρκετοί απ’ αυτούς τους χωρικούς απωθήθηκαν στις ορεινές περιοχές της χώρας όπου διατηρούνταν ισχυρές παραδοσιακές κοινότητες. [...] Οι Αλβανοί φύλαρχοι ανταμείφθηκαν για τις πολεμικές τους υπηρεσίες στον βυζαντινό αυτοκράτορα με απονομή τίτλων και απόδοση εκτεταμένων περιοχών. Με αυτό τον τρόπο όμως, από παραδοσιακοί αρχηγοί φατριών μεταλλάχθηκαν σε άρχοντες οι οποίοι στις σχέσεις με τους «ανθρώπους» τους, αψηφούσαν το πατροπαράδοτο εθιμικό δίκαιο και την αρχή της ισονομίας. Προσπαθώντας να ξεφύγουν από το νέο αυτό γαιοκτητικό καθεστώς των αρχόντων και αποκτώντας σιγά-σιγά νομαδικές συνήθειες (αφού οι άρχοντες άρπαζαν τη γη τους), πολλοί Ηπειρώτες και Αλβανοί άρχισαν να μετακινούνται προς τον ελλαδικό χώρο, συντασσόμενοι γύρω από τους αρχηγούς των φατριών τους, οι οποίοι για τον έναν ή τον άλλο λόγο δεν είχαν κατορθώσει να αποκτήσουν τον τίτλο του άρχοντα-γαιοκτήμονα.
Νομίζω ότι αυτό πρέπει να ισχύει για τους Αρβανίτες. Δεν ανήκαν απαραιτήτως σε κάποιο συγκεκριμένο έθνος.

Άλλωστε Αρβανίτης σήμαινε και τον μισθοφόρο, το οποίο επίσης αναφέρεται στο άρθρο.

Απάντηση


  • Παραπλήσια Θέματα
    Απαντήσεις
    Προβολές
    Τελευταία δημοσίευση

Επιστροφή στο “Ιστορία”

Phorum.com.gr : Αποποίηση Ευθυνών