Αυτό να είναι το πρώτο "Ελληνοπόντιος" της ιστορίας ;

οὐ συγχωρεῖ διακομίζειν τὰ ἐμπορευόμενα ἐπιτήδεια. Λέγω δὴ τῶν Γαλατῶν καὶ Παφλαγόνων καὶ Ἑλληνοποντίων
https://books.google.gr/books?id=ZMhAAQ ... BD&f=false
Αυτό να είναι το πρώτο "Ελληνοπόντιος" της ιστορίας ;
Pertinax έγραψε: ↑06 Ιουν 2019, 13:56Αυτές οι παραδόσεις καταγράφηκαν τον 19ο-20ο αιώνα όταν υπήρχε πλέον ελληνικό κράτος, άρα είναι λογικό σε κάποιες από αυτές να γίνεται η σύνδεση παλιοί-νέοι Έλληνες (σε άλλες δεν παρατηρείται τέτοια σύνδεση). Η δομή των αφηγήσεων όμως παρέμενε ίδια. Το πιθανότερο είναι ότι 2-3 γενιές πίσω όλες οι σχετικές παραδόσεις θα έκαναν λόγο για σκέτους Έλληνες.Εγώ βλέπω να μιλάει για παλαιούς και τωρινούς ειδωλολάτρες/Έλληνες.Το "παλαιοί" πάει ξεκάθαρα στην ειδωλολατρία : προσκυνητὰς τῶν εἰδώλων κατὰ τοὺς παλαιοὺς ἝλληναςO Πόρφυ μάλλον εννοούσε:
Παλαιοί Έλληνες = οι αρχαίοι Έλληνες
Τωρινοί Έλληνες = οι Μανιάτες (που οι υπόλοιποι ντόπιοι τους έλεγαν Έλληνες, γιατί ήταν σταμπαρισμένοι)
Συνεπώς υπάρχουν και νέοι Έλληνες μη ειδωλολάτρες. Αυτοί δεν μπορεί να είναι οι Μανιάτες γιατί τους έλεγαν "Έλληνες" επειδή ήταν ειδωλολάτρες ( παλαιοί Έλληνες ) μέχρι πρόσφατα. Συνεπώς οι νέοι Έλληνες είναι οι χριστιανοί Έλληνες, οι "Γραικοί".
Ἰστέον, ὅτι οἱ τοῦ κάστρου Μαΐνης οἰκήτορες οὐκ εἰσὶν ἀπὸ τῆς γενεᾶς τῶν προρρηθέντων Σκλάβων, ἀλλ΄ἐκ τῶν παλαιοτέρων Ῥωμαίων, οἱ καὶ μέχρι τοῦ νῦν παρὰ τῶν εντοπίων Ἕλληνες προσαγορεύονται διὰ τὸ ἐν τοῖς προπάλαιοις χρόνοις εἰδωλολάτρας εἶναι καὶ προσκυνητὰς τῶν εἰδώλων κατὰ τοὺς παλαιοὺς Ἕλληνας, οἵτινες ἐπὶ τῆς βασιλείας του ἀοιδίμου Βασιλείου βαπτισθέντες Χριστιανοὶ γεγόνασιν.
Αν οι τωρινοί Έλληνες της εποχής του Πόρφυ δεν ήταν ειδωλολάτρες, τότε γιατί οι ντόπιοι δεν ονομάζονταν Έλληνες και αποκαλούσαν έτσι μόνο τους "ειδωλολάτρες" Μανιάτες;
Μάλλον στο χωρίο αυτό το Έλληνες έχει θρησκευτική σημασία, ενώ το Ρωμαίοι εθνοτική (παλαιοί Ρωμαίοι=ειδωλολάτρες, τωρινοί Ρωμαίοι=χριστιανοί)
Δεν γίνεται μία λέξη να έχει δύο σημασίες στην ίδια πρόταση, χωρίς να αλλάζουν τα συμφραζόμενα. Ο Πορφυρογέννητος στη συγκεκριμένη φράση συνδέει τους παλαιούς Έλληνες ειδωλολάτρες με τους Έλληνες ειδωλολάτρες της εποχής του (Μανιάτες) και με κανέναν άλλο Βυζαντινό. Αντίθετα ο Ιουλιανός αλλάζει ξεκάθαρα τα συμφραζόμενα (Έλληνες στην καταγωγή & Έλληνες στον τρόπο ζωής).Καλαβρία έγραψε: ↑13 Ιουν 2019, 17:20Τα ιδια ελεγε και ο Κοσμας Αιτωλος και ο Γενναδιος οποτε ας μην προσπαθουμε συνεχεια να βρουμε '''παραθυρακια''
που να στηριζουν την ιδεολογια μας.
Επισης λεει πεντακάθαρα οτι χαρακτηριζοντε Ελληνες λογο ειδολολατρειας [ αρα θρησκευτικο περιεχόμενο της λέξης]
γιατι λατρευανε τα ειδωλα οπως οι ''παλαιοι Ελληνες'' ,αρα μιλαει για συγκεκριμένο λαό του παρελθόντος υπονοοντας σαφως οτι υπάρχουν
οι ''σημερινοι Ελληνες''
Δηλαδη και εδω στο ιδιο κειμενο οπως κανει και ο Ιουλιανός ακόμα αναφερει τη λεξη Εληνες και με τις δυο ενοιες
ποτε θρησκευτική πότε εθνική.
[Ιουλιανού, ό.π., 40.10-15: ]
«Και βέβαια», γράφει εκεί ο Ιουλιανός,
«πρωτύτερα σας επαινούσα με όσο μεγαλύτερη θέρμη μπορούσα, χωρίς να σκεφθώ να περιμένω να δω στην πράξη πώς θα ταιριάξουμε μεταξύ μας. Αλλά, επειδή θεώρησα ότι εσείς μεν είστε Έλληνες στην καταγωγή,
και εγώ, αν και είμαι Θράκας στο γένος, είμαι Έλληνας στον τρόπο ζωής....'''''
Καλώς ήρθες.Antigeist έγραψε: ↑15 Ιουν 2019, 21:07
Ας μου εξηγήσει κάποιος γιατί εάν ο Ρωμαίος ήταν ένα παλιομοδίτικο συνώνυμο του Έλληνας, απομείναρι τάχα μιας κρατικής παράδοσης, γιατί συνέχισαν οι πρόγονοί μας να ονομάζονται έτσι αδιαλείπτως μέχρι το ελλαδικό κράτος και δεν έγιναν Γραικοί; Τους το απαγορεύε ο Σουλτάνος να το κάνουν γιατί θεωρούσε το Ρωμαίος δηλωτικό υποταγής και τον εαυτό του νόμιμο κληρονόμο των τίτλου του Ρωμαίου βασιλέα; Δηλαδή απορώ με το μυαλό αυτών που σκέφονται έτσι.
Είμαστε Ρωμαίοι.
Αφού είμασταν κάποτε και Ρωμαίοι μαζί με Έλληνες γιατί σταματησαμε να ειμαστε Ρωμαιοι; Επειδή καταργήθηκε το ρωμαϊκό κρατος; Τότε πως εξηγείς το γεγονός ότι ο λαός συνέχισε να λέγεται Ρωμαιος μέχρι αρχές του 20ου; Αφού πλέον ρωμαϊκή κρατική υπόσταση δεν υπήρχε. Γιατί να μην εκφράσει ελεύθερα τον γραικισμό του; Γιατί έπρεπε να περιμένει τον Δυτικό να του το διδάξει;LOUROS έγραψε: ↑16 Ιουν 2019, 02:33Καλώς ήρθες.Antigeist έγραψε: ↑15 Ιουν 2019, 21:07
Ας μου εξηγήσει κάποιος γιατί εάν ο Ρωμαίος ήταν ένα παλιομοδίτικο συνώνυμο του Έλληνας, απομείναρι τάχα μιας κρατικής παράδοσης, γιατί συνέχισαν οι πρόγονοί μας να ονομάζονται έτσι αδιαλείπτως μέχρι το ελλαδικό κράτος και δεν έγιναν Γραικοί; Τους το απαγορεύε ο Σουλτάνος να το κάνουν γιατί θεωρούσε το Ρωμαίος δηλωτικό υποταγής και τον εαυτό του νόμιμο κληρονόμο των τίτλου του Ρωμαίου βασιλέα; Δηλαδή απορώ με το μυαλό αυτών που σκέφονται έτσι.
Είμαστε Ρωμαίοι.
Ποιος είπε οτι το Ρωμαίος είναι παλιομοδίτικο συνώνυμο του Ελληνας; Ονομάζονταν ετσι γιατί αυτή ηταν η κρατική υπόσταση. Είναι ανεξάρτητη του έθνους. Μίλησες για τους Αμερικανους, φαντάζομαι θα εχει ακούσει οτι πολλοί προσδιορίζονται εθνοτικά ως WASPS. Άγγλοι δηλαδή. Αλλά Αμερικανοι.
Η Ρώμη είναι μια πόλη στην Ιταλία. Εμεις είμαστε Έλληνες. Κάποτε, για ενα διάστημα ημασταν και Ρωμαίοι.
Ναι αλλά ζούνε σε κράτος που υφίσταται. Η Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία έσβησε οριστικά τον 15ο αιώνα. Σχετικά με τους Αγγοσάξονες Αμερικανούς αυτο που πρέπει να σκεφτούμε είναι τι θα γινόταν αν καποια στιγμή διαλυθούν οι ΗΠΑ οπως έπεσε η Ανατολικη Ρωμαική Αυτοκρατορία; Σε ενα σενάριο που ανγκαστούν να φτιάξουν εθνος-κράτος δικό τους, την Νέα Αγγλία ας πούμε, σίγουρα δεν θα πάψουν να ονομάζονται Αμερικανοί απο την μια μερα στην άλλη;
Το θέμα είναι οτι το Βυζάντιο καταλύθηκε από έναν κατακτητή που δεν είχε λόγο να αμφισβητεί την ρωμαϊκότητα του κατακτημένου, όπως είχε η παπική εκκλησία και μέσω αυτής οι κοσμικοί νταβατζήδες της Γερμανοί και Φράγκοι που ήθελαν να μείνουν μακριά οι Βυζαντινοί από τις δικές τους κτήσεις στην Ιταλία.LOUROS έγραψε: ↑16 Ιουν 2019, 15:01Ναι αλλά ζούνε σε κράτος που υφίσταται. Η Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία έσβησε οριστικά τον 15ο αιώνα. Σχετικά με τους Αγγοσάξονες Αμερικανούς αυτο που πρέπει να σκεφτούμε είναι τι θα γινόταν αν καποια στιγμή διαλυθούν οι ΗΠΑ οπως έπεσε η Ανατολικη Ρωμαική Αυτοκρατορία; Σε ενα σενάριο που ανγκαστούν να φτιάξουν εθνος-κράτος δικό τους, την Νέα Αγγλία ας πούμε, σίγουρα δεν θα πάψουν να ονομάζονται Αμερικανοί απο την μια μερα στην άλλη;
Και δεν περίμεναν οι Γραικοί απο τους δυτικούς να τους 'διδάξουν' τι είναι. Αυτά ειναι υπερ-απολοϊκές προσεγγίσεις.
Ντάξει, μην ωρύεσαι.Antigeist έγραψε: ↑16 Ιουν 2019, 16:39LOUROS έγραψε: ↑16 Ιουν 2019, 15:01Ναι αλλά ζούνε σε κράτος που υφίσταται. Η Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία έσβησε οριστικά τον 15ο αιώνα. Σχετικά με τους Αγγοσάξονες Αμερικανούς αυτο που πρέπει να σκεφτούμε είναι τι θα γινόταν αν καποια στιγμή διαλυθούν οι ΗΠΑ οπως έπεσε η Ανατολικη Ρωμαική Αυτοκρατορία; Σε ενα σενάριο που ανγκαστούν να φτιάξουν εθνος-κράτος δικό τους, την Νέα Αγγλία ας πούμε, σίγουρα δεν θα πάψουν να ονομάζονται Αμερικανοί απο την μια μερα στην άλλη;
Και δεν περίμεναν οι Γραικοί απο τους δυτικούς να τους 'διδάξουν' τι είναι. Αυτά ειναι υπερ-απολοϊκές προσεγγίσεις.
Αυτή η αλλοδαπή ιδεολογία του ελληνικού πολιτισμού στη φαντασιακή του σύνδεση με την σύγχρονη δύση επιβλήθηκε στο προτεκτοράτο μας και μετέτρεψε τον τεως Ρωμαίο σε εθνικό Γραικό που νομίζει οτι έδωσε τα φώτα στη Δύση. Αυτή η λαμπρή κατασκευή επιβλήθηκε πάνω σε έναν λαό πνευματικά και υλικά φτωχό και δεν άργησε έτσι να μετατραπεί οριστικά σε ξιπασμένη υπεραναπλήρωση οταν η Ρωμιοσύνη καταστράφηκε μετά το 22 υποσκάπτοντας τα ψυχολογικά θεμέλια της υγιούς αυτεπίγνωσης και οδηγώντας σε εθνικές καταστροφές.
Τι κάνεις εσύ εδώ? Νόμιζα πως περιφρονούσες το συγκεκριμένο "καφενείο"...
Oρίστε, κλασικό δείγμα "ξιπασμένης υπεραναπλήρωσης". Η επιστημονική κοσμοθεωρία και η σύγχρονη τεχνική ειναι δυτικής και μονάχα δυτικής προέλευσης.LOUROS έγραψε: ↑16 Ιουν 2019, 22:42Ντάξει, μην ωρύεσαι.Antigeist έγραψε: ↑16 Ιουν 2019, 16:39LOUROS έγραψε: ↑16 Ιουν 2019, 15:01
Ναι αλλά ζούνε σε κράτος που υφίσταται. Η Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία έσβησε οριστικά τον 15ο αιώνα. Σχετικά με τους Αγγοσάξονες Αμερικανούς αυτο που πρέπει να σκεφτούμε είναι τι θα γινόταν αν καποια στιγμή διαλυθούν οι ΗΠΑ οπως έπεσε η Ανατολικη Ρωμαική Αυτοκρατορία; Σε ενα σενάριο που ανγκαστούν να φτιάξουν εθνος-κράτος δικό τους, την Νέα Αγγλία ας πούμε, σίγουρα δεν θα πάψουν να ονομάζονται Αμερικανοί απο την μια μερα στην άλλη;
Και δεν περίμεναν οι Γραικοί απο τους δυτικούς να τους 'διδάξουν' τι είναι. Αυτά ειναι υπερ-απολοϊκές προσεγγίσεις.
Αυτή η αλλοδαπή ιδεολογία του ελληνικού πολιτισμού στη φαντασιακή του σύνδεση με την σύγχρονη δύση επιβλήθηκε στο προτεκτοράτο μας και μετέτρεψε τον τεως Ρωμαίο σε εθνικό Γραικό που νομίζει οτι έδωσε τα φώτα στη Δύση. Αυτή η λαμπρή κατασκευή επιβλήθηκε πάνω σε έναν λαό πνευματικά και υλικά φτωχό και δεν άργησε έτσι να μετατραπεί οριστικά σε ξιπασμένη υπεραναπλήρωση οταν η Ρωμιοσύνη καταστράφηκε μετά το 22 υποσκάπτοντας τα ψυχολογικά θεμέλια της υγιούς αυτεπίγνωσης και οδηγώντας σε εθνικές καταστροφές.
Αν δεν ειχε πέσει η Πόλη, στη 'δύση' θα κάνανε κούνια στα δέντρα ακόμα.
Είδα τον Περτίνακα στο νήμα και είπα να τον βοηθήσω γιατί δεν είχε συμπαραστάτη. Δεν "περιφρόνησα" ποτέ το phorum. Τώρα καφενείο μπορεί να είναι πράγματι αλλά έχει τη διασκέδασή του. Εσύ γιατί είσαι εδώ; Σε έστειλε πακέτο ο Σμερδ επειδή έλεγες εκείνα τα κουλά;Hector Buas έγραψε: ↑16 Ιουν 2019, 23:19Τι κάνεις εσύ εδώ? Νόμιζα πως περιφρονούσες το συγκεκριμένο "καφενείο"...
Λογική είναι η ταύτιση Ρωμαίων και Ελλήνων (Ιώνων) από πλευράς αυτών των Ασιανών γιατί έτσι αποκαλούν παραδοσιακά τους Ελληνόφωνους. Επι Τουρκοκρατίας όμως αποκαλούνται σταθερά Rum. Λογική είναι επίσης και η χρήση του Ρωμαίος για τους Σταυροφόρους γιατί ως Ρωμαίοι Χριστιανοί κατέβαιναν στους Άγιους τόπους και ως απογόνους Τρωάδων καταλαβαίνανε τον εαυτό τους οι Φράγκοι αριστοκράτες.Ζαποτέκος έγραψε: ↑17 Ιουν 2019, 18:50Να δούμε και έναν άλλον ξένο ιστορικό της Ανατολής . Τον Αρμένιο ιστορικό Ματαθαίο της Εδέσσης. https://en.wikipedia.org/wiki/Matthew_of_Edessa Αναφέρει τους Bυζαντινούς τόσο ως "Έλληνες" όσο και ως "Ρωμαίους".
[22] In the year 479 of the Armenian Era [A.D. 1030] Romanus, emperor of the Romans, massed all the troops of the land of the Greeks and advanced with this multitude against the land of the Tachiks.
Monomachus ...the nation of the Greeks since ...
When the emperor and the entire House of the Byzantines saw them, they were astounded at their formidable and awesome appearance, for they were taller and had broader shoulders than all the Greeks.
At that point, the foreigners became much stronger, such that within one year they had reached the gates of Constantinople and had taken the entire land of the Byzantines, the coastal cities and their islands, confining the Byzantine people inside Constantinople, like prisoners. When [the Persians] took Annenia from the Greeks, all the wickedness that the Greeks had practised on the Annenian people was stopped. And yet, after this [defeat], [the Byzantines] came up with other means of making war against the Annenian people.
Beguiled by demons, [the emperor] wanted to resemble an enemy who sows tares among the clean grain. As [such people are] described in the blessed Gospel, [the emperor] also wanted to dim our luminous faith and bind the truth with falsehood — as is the custom of the Greeks. He wanted to demolish the tower of our faith, which had grown so tall. But he was unable to effect his wicked plan.
In this year the city of Marash was taken from the Greeks...
Others, who arrived at the land of Karmian in the district of the Arabs, wept profusely in the presence of Emir Ghazi, son of Artuq, to whom they related the losses they had sustained. [Emir Ghazi, confident], in his strength and [being] arrogant, ordered that a multitude of his troops be assembled, from the entire nation of Turks, from the land of the Greeks to the East, and including all of Karmian. He assembled a mass of 150,000 troops.
There arose against them in battle the military commander of the Byzantines ("Romans") who was called [the] Paracoemomenus, a brave and powerful man.
He ruled Constantinople and put under his sway all the borders of the land of the Romans.
He was the son of the old Romanus, son of Constantine, emperor of the Romans ...
In the year 479 of the Armenian Era [A.D. 1030] Romanus, emperor of the Romans...
The patriarch went before T'or'nik, and [with] the priests and princes they confirmed the oath in T’or'nik's presence. Then there was friendship and peace, and they brought him into Constantinople in unity. However, after a few days they violated their oath and betrayed God’s intercession, as is the custom of the nation of [glOl] the Romans — to ruin all the grandees of the land through [false] oaths. Then they blinded the eyes of that brave man, T’or’nik.
In this year Ducas, emperor of the Romans, together with the patriarch, all the clerics, and all the ranks of eunuchs joined
Beyond this, [Markos] had brought indescribable mourning upon the Armenian people when he heard that the emperor wanted to [re]baptize the sons of [Armenian] kings as Romans [Chalcedonians].
In the same year Emperor Diogenes conducted a great muster of troops from all the lands of the Byzantines as far as the borders of the Romans, as well as from all parts of the eastern areas.
In these same tunes the great count of the Franks of Poitou [William IX, count of Poitou and duke of Aquitaine], came with many troops. Passing through the land of the Romans and Greeks with 300,000 cavalry troops, he arrived at Constantinople in great strength.
Μοιάζει κάποια στιγμή να χρησιμοποιεί το "Ρωμαίοι" και για τους Δυτικούς .
In this period the rise of the Romans occurred and the gates of the nation of the Latins was opened. [This was because] the Lord wanted, through their agency, to war against the House of the Persians. The Lord turned from his anger, according to the words of the prophet Daniel, who said: "Arise, why do you sleep, O Lord, arise and do not reject us forever," and "The Lord arose from sleep like a strong man who puts aside his wine. He threw back his enemies and made them accursed forever." So it came about in this year that [many nations] were on the move: all Italy and Spain to Africa and the distant nation of the Franks swanned in a countless and immense multitude like locusts which cannot be counted or like the sands of the sea which the mind cannot reckon. In awesome grandeur and high-ranking leadership there arose [g253] and came princes of the Franks, each with his own troops, coming to the aid of Christians and to save the holy city of Jerusalem from the foreigners and to free from the Tachiks the blessed Sepulcher which had received God in it.
They were glorious men and kings, adorned with faith and all piety, nourished in good deeds. Here are their names: Godfrey (Kondop’re'), a mighty man, from the line of kings of the Romans and his brother, Baldwin (Paghtin). It was this Godfrey who possessed and had with him the sword and crown of the emperor Vespasian, with which he had destroyed Jerusalem. Also [arriving were] the great count named Bohemond (Pemund) and his sister's son, Tancred (Tangri); the count named Saint Gilles (Znchil), an awesome, glorious man; Robert, count of Normandy; and also another Baldwin. Subsequently there arrived the count named Joscelin (Cho'slin) a mighty and valiant man. Such mighty and martial men as these came with an immense multitude, as numerous as the stars in the sky. Along with them came many bishops, priests, and deacons …
With much labor they travelled through the distant land of the Romans and, with wicked trouble, they passed through the land of the Hungarians, through the narrow and difficult passes of their mountains. They arrived at the borders of the Bulghars, which was under the rule of Alexius, emperor of the Byzantines. With such travelling they reached Constantinople, the great [city], [91] When Emperor Alexius heard of their coming [g254], he sent troops against them in warfare. There was frightful killing on both sides. The Franks put to flight the Byzantine troops. There was much bloodshed on that day. In this fashion, wherever [the Franks] travelled, the entire land came against them in battle and harassed them with many evils. When Emperor Alexius heard about all this, he sheathed his sword and did not offer any further warfare against them. One and all the entire army [of Europeans] came and descended upon the gates of Constantinople and sought passage across the Ocean Sea [Mediterranean], Emperor Alexius made peace and alliance with all the princes of the Franks and took them to [the church of] Saint Sophia. He gave them many gifts of gold and silver. They vowed to him that all the districts which previously had belonged to the Byzantines and which they would take from the Persians would be given to Emperor Alexius. As for the lands of the Persians and Arabs, those would belong to the Frankish nation. This understanding τhey sealed with Cross and Gospel as an unbreakable vow. Taking troops and princes from the emperor, they sailed across the great Ocean and arrived with a multitudinous anny at the city called Nicaea which borders the Ocean Sea.
In 546 of the Annenian Era [A.D. 1097], during the days of the patriarchs of the Armenians, Ford Vahram and Ford Barsegh, and during the reign of Alexius, emperor of the Byzantines, the army of the Westerners ("Romans") went on the move with an awesome multitude of some 500,000 men.
https://archive.org/details/ChronicleMa ... /page/n157
https://archive.org/stream/ChronicleMat ... a_djvu.txt
Ένας άλλος Αρμένιος ιστορικός , ο Stephen Orbelian, ταυτίζει Ρωμαίους και Έλληνες όπως η Αποκάλυψη του Ψευδομεθοδίου ( βασιλεύς Ἑλλήνων, ἤτοι Ρωμαίων ).
Ὁ Στέφανος Ὀρμπελιάν (1250-1305) γράφει: «ὁ βασιλεύς τῶν Yoyn [=Ἰώνων, Ἑλλήνων], δηλαδή τῶν Horom [=Ρωμαίων]».
https://en.wikipedia.org/wiki/Stephen_Orbelian
http://vizantinaistorika.blogspot.com/2 ... st_27.html
Ολόκληρο το κείμενο σε γαλλική μετάφραση. Η επίμαχη φράση στην σελ. 92.
sans espoir de se sauver de leurs mains à ce moment se lèvera soudain contre eux le roi des Grecs ou plutôt des Romains il se dressera avec une grande véhémence comme un
Για τους Βυζαντινούς χρησιμοποιεί το Έλληνες :
A cette époque la méchante hérésie de Chalcédoine était dans tout son feu grâce aux violences des empereurs grecs surtout depuis l avènement de Maurice et tendait comme une dartre vive à dévorer l Arménie et la Syrie orthodoxe1 Les allées et venues
https://books.google.gr/books?id=qvxDAA ... cs&f=false