foscilis έγραψε: ↑05 Ιούλ 2019, 15:27
Πρώτον...
Μπακ μπαι ποπιουλαρ ντιμαντ, αλλα και επειδη θα ηταν αγενεια να αφησω αναπαντητο το κειμενο του φοσιλις, αφου μπηκε σε κοπο να απαντησει νηφαλια και διεξοδικα και με καπως λιγοτερο οξεις χαρακτηρισμους. Η αγνοια του ωστοσο παραμενει μνημειωδης, καθιστωντας την απαντηση του ενα αμηχανο νταματζ κοντρολ του χτεσινου πρωινου ζοχαδιασμενου ραντ.
Ολη η ουσια των παρατηρησεων σου foscilis εγκειται στο γεγονος πως αυτη η κοινωνικη επιστημων διατυπωνει (;) μια ξεκαθαρη πολιτικη θεση.
Με αλλα λογια, ισχυριζεται οτι οι κοινωνιολογοι, λογω της
«ιδεολογίας τους που ταυτόχρονα όλοι ισχυρίζονται ότι η ιδεολογία τους είναι η αντικειμενική πραγματικότητα» ως ερευνητες της κοινωνικης ζωης, δεν πρεπει να υιοθετουν
«ατζέντα», να συνιστουν δηλαδη συγκεκριμενες επιλογες δημοσιας πολιτικης. Η
«ιδεολογικη ατζεντα» και ιδιαιτερα η επαναστατικη/εξεγερτικη/αντιεξουσιαστικη δεν εχει θεση στην κοινωνικη επιστημη συμφωνα με τον foscilis και μεγαλυτερη
"επιστημονικοτητα" αποκταται οταν οι κοινωνικοι επιστημονες θυμουνται τον
«υποστηρικτικο ρολο» τους στις διαδικασιες της αντιπροσωπευτικης δημοκρατιας. Επιπλεον, ο foscilis παροτρυνει σε μια κοινωνιολογικη ερευνα
«αντικειμενικη» ως προς το χαρακτηρα.
Δυσκολευομαι να πιστεψω οτι σοβαρολογεις σε αυτες τις παρατηρησεις foscilis. Πρωτον, θα πρεπει να συνειδητοποιησεις οτι
δεν υπαρχει ουδετερος τροπος να παρατηρει και να αναλυει ο οποιοσδηποτε την κοινωνικη πραγματικοτητα, στο βαθμο που καθε παρατηρητης αναγκαζεται να παρει μια θεση για τον ορισμο του υπό εξέταση θέματος, την επιλογη των μεθοδων ερευνας του και την αξιολογηση της σημασιας του. Μια τετοια αποψη βασιζεται αναποφευκτα σε ενα κραμα κοινης λογικης, θεωρητικων αντιληψεων και πολιτικης ιδεολογιας.
Το πιθανοτερο ομως ειναι οτι οσο πιο κοντα ενας κοινωνικος επιστημονας βρισκεται σε θεσεις που συμπιπτουν με ευρεως διαδεδομενες και αποδεκτες εννοιες και οσο πιο συνθετη είναι η επιστημονικη μεθοδολογια του, τοσο λιγοτερο προφανης θα ειναι η αποψη του - και τοσο λιγοτερο θα τεθει υπο αμφισβητηση. Αυτο που εχει σημασια τελικα ειναι το κατα ποσον οι αποψεις του θα είναι σιωπηρες ή ρητες, συγκεχυμενες ή σαφεις. Αλλα το να διατυπωσει τις αποψεις του, μεσα απο το ιδεολογικο του πρισμα, ειναι αναποφευκτο. Και σε καμια περιπτωση η επιθυμια να μην αμφισβητηθει κανεις δεν θα πρεπε να ειναι ενα επιστημονικο ζητουμενο. Το ακριβως αντιθετο ισχυει.
Δευτερον, οι κοινωνικοι επιστημονες εχουν την ηθικη υποχρεωση να διατυπωσουν τις πολιτικες προεκτασεις του εργου τους για το κοινο καλο. Η πολιτικη δεν διατυπωνεται απο φιλοσοφους στους γυαλινους πυργους τους, αλλα απο πολιτικους φορεις που εκπροσωπουν ομαδες με διαφορετικους βαθμους εξουσιας και υλικων και πολιτικων συμφεροντων. Η διαμορφωση του δημοσιου συμφεροντος ομως δεν ειναι τιποτα αλλο απο μια μαχη για την κατακτηση και την εφαρμογη της εξουσιας. Οι κοινωνικοι επιστημονες ως εκ τουτου εχουν την μοναδικη και προνομιακη ευκαιρια να αναλυσουν συστηματικα τα θεμελιωδη ζητηματα της κοινωνικης ζωης και τα πιεστικα θεματα της εποχης τους. Εαν δηλαδη δεν επιχειρησουν οι ιδιοι να συνδεσουν τους καρπους της πνευματικης τους εργασιας με την πολιτικη ζωη, ποιος αλλος θα το κανει; Απο την αλλη μπορει να περιμενει κανεις απο τους πολιτικούς φορεις κατι πιο αναλυτικο και βαθυ απο απλοικα συνθηματα και σλογκαν ή να ανταποκριθουν σε οτιδηποτε αλλο εκτος απο τα αιτηματα των οργανωμενων ομαδων πιεσης και συμφεροντων;
Υπαρχουν πολλα σοβαρα προβληματα με την κοινωνιολογκη μελετη της ελληνικης πολιτικης πραγματικοτητας. Ωστοσο, η αναφορα στην ιδεολογικη ατζεντα της κυριας Τσουκαλα ή στην “υβρη” που διαπρατει στο να μην αποδεχεται τον ορισμο της τρομοκρατιας οπως τον εννοει το Στειτ Ντιπαρτμεντ η ο κυριος Μητσοτακης ή στην πρακτικη χρησιμοτητα του εργου της δεν πρεπει να αποτελεσει αφορμη για μια απαιτηση πολιτικα «ουδετερης» κοινωνικης ερευνας ουτε για να παροτρυνουμε τους ερευνητες να αποφευγουν να τονιζουν τη σημασια των μελετων τους για την πολιτικη ζωη. Κανεις σειρα λαθων να αντλεις αυτα τα βεβιασμενα συμπερασματα απο το εργο της κας Τσουκαλα- και κατοπιν εορτης that is - για να δικαιολογησεις την χτεσινη πρωινη σου εκρηξη θυμου, αλλα και την ψευδολογια πως ισχυριστηκε πως μυστικος αστυνομικος την στοχευσε με την φωτοβολιδα.
Ας εξετασουμε ομως και την ετερη παρατηρηση σου, σχετικα με το τι οριζει η δεν οριζει ως “τρομοκρατια”.
Ξεκιναω απο μια ευρεως αποδεκτη παραδοχη:
ο ορος ¨τρομοκρατια” δεν ειναι επιστημονικα δοκιμος και ειναι προβληματικος. Δεν υπαρχει ομοφωνια για τον ορισμο του. Απο την απαρχη της εξαρσης της πολιτικης βιας, με την Terreur του Ροβεσπιερου στην επαναστατικη Γαλλια (40.000 δημοσιοι αποκεφαλισμοι, το ΙΣΙΣ ειναι γατακια μπροστα τους) ή τις πολιτικες δολοφονιες σε χωρες οπως η Ρωσια και η Βουλγαρια στον19ο αιωνα, διεξαγεται μια διεθνης συζητηση για τον ορισμο της οπως και της επιβεβλημενης αντιληψης ότι η εννοια τρομοκρατια περιγραφει επιθεσεις εναντιον του κρατους και της εξουσιας αλλα οχι την βια που προερχεται απο αυτα.
Ερευνητες, οργανισμοι και οι κρατικες υπηρεσιες σε ολο τον κοσμο εχουν διατυπωσει περισσοτερους απο
260 ορισμους της «τρομοκρατιας», συμφωνα με το think tank International Centre for Counter-Terrorism.
Οταν για παραδειγμα Αφγανοι Μουτζαχεντιν ανατιναξαν στην Καμπουλ ενα συνεδριο του Αφγανικου Κομμουνιστικου Κομματος, χαιρετιστηκαν απο τους Ταιμς ως φριντομ φαιτερς, για μια πραξη που υπο αλλες συνθηκες θα ειχε χαρακτηριστει τρομοκρατικη ή εστω ενα καραμπινατο εγκλημα πολεμου. Το ιδιο ισχυει και για τον βομβαρδισμο με ντροουν ενος νοσοκομειου στο Αφγανισταν, επειδη υπηρχε η ασαφης πληροφορια πως καποια ηγετικα στελεχη των Ταλιμπαν νοσηλευονταν σε αυτο και τελικα προεκυψε πως μονον αμαχοι ηταν μεσα την στιγμη της επιθεσης.
Αλλα και στα καθ΄ ημας, ο τυφεκιοφορος Κατσιφας που ανοιξε πυρ σε μια δημοσια ειρηνικη εορταστικη εκδηλωση χαιρετιζεται απο το 70% των χρηστων του πχορουμ ως
“λαικος ηρως” και απαιτειται η αποδοση τιμων σε αυτον -κατι που μερος ακομα και του μεηνστρημ πολιτικου χωρου αποδεχεται και σπευδει να το κανει- ενω οι ριπτες φυλλαδιων και μπογιων που εκαναν καλοκαιρινα τα γραφεια της Αθενς Βοις για εκεινη την εμετικη δημοσιευση, ονομαζονται τρομοκρατες που χρηζουν καταστολης. Meanwhile, o ΟΗΕ, για περισσοτερα απο 20 χρονια προσπαθει να διαμορφωσει συναινεση για το τι συνιστα τρομοκρατια, αλλα χωρις επιτυχια, καθως αναποφευκτα προσκρουει στα ανταγωνιστικα εθνικα συμφεροντα και την απροθυμια των κρατων να αλλαξουν τις σχετικες νομοθεσιες τους επειδη η πολιτικη αξια του ορισμου της τρομοκρατιας σε ορισμενα εθνη εξακολουθει να υπερισχυει ενος γενικου νομικου ορισμου που θα την καθιστουσε οικουμενικα καταδικαστεα.
Ωστοσο, αθελα σου, κι εσυ ο ιδιος αθελα σου παραδεχεσαι πως η εννοια της “τρομοκρατιας” οριζεται απο την εξουσια και μονο: πως γινεται δηλαδη οργανωσεις οπως η Χρυση Αυγη η η Κομπατ18 που δολοφονουν και πυρπολουν κτιρια με ανθρωπους μεσα (κατι που ειναι πληρως αποδεκτο να φερει ο Σακης ως αβαταρ εδω ας πουμε) να χαρακτηριζονται ως απλες εγκληματικες συμμοριες και οχι ως τρομοκρατικες; Αντιπαρερχομαι εδω το οτι δεν αντιληφθηκες καν πως η κυρια Τσουκαλα εδω δεν ερευνουσε ενα μεθοδολογικο ζητημα ορισμου, αλλα μια ξεκαθαρη πολιτικη διακριση υπερ της ακροδεξιας βιας, η οποια απολαμβανει ιστορικα το προνομιο να κρινεται και να καταδικαζεται λιγοτερο αυστηρα σε σχεση με την ακροαριστερη βια, οταν δεν χρησιμοποιειται προβοκατορικα και εργαλειακα υπερ της πολιτικης και οικονομικης εξουσιας.
Ο ορος λοιπον της τρομοκρατιας ειναι τοσο δοκιμος επιστημονικα, οσο και ο ορος ενοπλη παλη ή ανταρτικο πολεων. Υπαρχει απειρη επιστημονικη βιβλιογραφια που χρησιμοποιει αυτους τους ορους. Τα δε διληματα που σε εκπλησουν εχουν ηδη διατυπωθει με τον απλουστερο τροπο
“One man’s terrorist is someone else's freedom fighter”
Και για να καταληξω,
μικρε corporate αγανακτισμενε μικροαστε:ΑΛΛΟΥ ΑΥΤΑ.
Ολη σου η τοποθετηση στο αρχικο ποστ ητανε χοντρικα,
αυτη η ηλιθια κοντεψε να χασει το ποδι της και ακομα να βαλει μυαλο!1!!
Σο δευτερο ποστ, το νηφαλιο, τη διανθισες με ισοπεδωτικους αφορισμους οπως αυτο το μαργαριταρι
“ότι γράφει ένα βιβλίο μια εγκληματολόγος δεν το καθιστά επιστημονικό σύγγραμμα, όπως το ότι χέζει σε μια τουαλέττα δεν την καθιστά επιστημονική τουαλέττα”. Ο ορισμος δηλαδη του αντιδραστικου αντιδιανοουμενισμου, με την ταιριαστη κοπρολαγνικη ρητορεια.
Εισαι επισης τοσο υπερφιαλος που δεν αντιλαμβανεσαι οτι αναπαραγεις ενα ηγεμονικο λογο με τον οποιο μεθανε κατι καθυστερημενα σαπροφυτα σαν τον σακη και τον περσεα, και παρα την 500 φορες μεγαλυτερη ευφυια σου, αφηνεσαι να παρασυρθεις στην ιδια απαιτηση καυσης μαγισσων και σταυροφοριας που ζητανε οι ακροδεξιοι κρετινοι εδω μεσα. Θα περιμενε κανεις περισσοτερη φωτιση απο εναν αυτοαποκαλουμενο ευφυεστατο ανθρωπο, αλλα φευ, νομιζω πως εισαι στο στοιχειο σου εδω .
Οχι λοιπον foscilis δε σε θεωρω φασιστα, μακραν.
Κομπλεξικο μαλακα σε θεωρω.tl/dr: 1.ειναι αδυνατον ενας κοινωνικος επιστημων να μην εκφρασει ιδεολογικες κρισεις.
2.το τι ονομαζει τρομοκρατια το στειτ ντιπ. δεν επαρκει ως ορισμος για ακαδημαικη μελετη
3. Μην πας να την βγεις κι απο πανω για τις χτεσινες μαλακιες γιατι παλι σ επιασα αδιαβαστο.
ΥΓ1, Σακη, σ ευχαριστω, αλλα you suck at drawing (οπως και στο γραψιμο)
ΥΓ2
"Η τρομοκρατια δεν ειναι παρα αμεση, σοβαρη, ακαμπτη δικαιοσυνη. ειναι επομενως μια εκδοχη της αρετης "
Μαξιμιλιανος Φραγκισκος Μαρια Ισιδωρος Ροβεσπιερος (1758 - 1794)
Καλο καλοκαιρι σαπροφυτα.
