Τον Ισοκράτη ενδιαφέρει πολύ η πολιτιστική και πολιτειακή οργάνωση. Τους Κυπρίους τους λέει Έλληνες όσο είχαν Έλληνες βασιλείς. Όταν απέκτησαν Φοίνικες βασιλείς έγιναν βάρβαροι. Όταν απέκτησαν ξανά Έλληνες βασιλείς έγιναν πάλι Έλληνες. Αντίθετα ο Ηρόδοτος κοιτάζει μόνο το εθνοτικό μέρος και γι' αυτό είναι πιο αξιόπιστος. Πρόσεξε πως ο Ισοκράτης πουθενά δεν λέει τους Μακεδόνες "βαρβάρους" όπως κάνει με τους γειτονές τους.Fluffy έγραψε: ↑16 Σεπ 2019, 20:45Ε ο καθένας ας μελετήσει και τους δυο να βγάλει τα συμπερασματα του.
Πάντως ο Ισοκράτης θα έκανε «κρα» και θα χρησιμοποιούσε ανερυθρίαστα μια τέτοια φήμη ή υπόνοια φήμης για την προπαγάνδα του της "ελληνικής ένωσις".
Μακεδονία (Αρχαία χρονικά)
Re: Μακεδονία (Αρχαία χρονικά)
… εις μικράς μεν ατυχίας ευρεθήσεται φίλος, εις μεγίστην δε και επιμένουσαν συμφοράν μηδείς σε πλανήση , φίλος ουκ έσται . ( Στρατηγικόν Κεκαυμένου )
Re: Μακεδονία (Αρχαία χρονικά)
Ο Ισοκράτης δεν θα μπορούσε να αποκαλέσει τους Μακεδόνες βαρβάρους, γιατί ανήκε σην φιλομακεδονική μερίδα τής Αθήνας. Αναρωτιέμαι όμως, καθώς η ονομασία των Μακεδόνων ως βαρβάρων από κάποιους γίνεται μόνο από Αθηναίους, μήπως όντως οι Αθηναίοι δεν τους καταλάβαιναν, ενώ άλλοι π.χ. οι Θηβαίοι και οι Σπαρτιάτες τους καταλάβαιναν. Η μήπως ήταν απλώς πολιτική επιλογή;
1.
2. Η λέξη υδρόφιλος είναι σύνθετη από δύο ελληνικές λέξεις το ύδωρ που σήμαινε νερό και το φίλος που σήμαινε φίλος.
Re: Μακεδονία (Αρχαία χρονικά)
Και ο Θουκυ λέει τους Ευρυτάνες και τους Χάονες βαρβάρους. Όσους δεν ζούσαν σε πόλεις - κράτη και δεν είχαν φτάσει στα δικά τους πολιτισμικά επίπεδα τους είχαν για κατώτερους οι Αθηναίοι της κλασικής εποχής.Leporello έγραψε: ↑16 Σεπ 2019, 20:57Ο Ισοκράτης δεν θα μπορούσε να αποκαλέσει τους Μακεδόνες βαρβάρους, γιατί ανήκε σην φιλομακεδονική μερίδα τής Αθήνας. Αναρωτιέμαι όμως, καθώς η ονομασία των Μακεδόνων ως βαρβάρων από κάποιους γίνεται μόνο από Αθηναίους, μήπως όντως οι Αθηναίοι δεν τους καταλάβαιναν, ενώ άλλοι π.χ. οι Θηβαίοι και οι Σπαρτιάτες τους καταλάβαιναν. Η μήπως ήταν απλώς πολιτική επιλογή;
… εις μικράς μεν ατυχίας ευρεθήσεται φίλος, εις μεγίστην δε και επιμένουσαν συμφοράν μηδείς σε πλανήση , φίλος ουκ έσται . ( Στρατηγικόν Κεκαυμένου )
Re: Μακεδονία (Αρχαία χρονικά)
Ενω τις άλλες ελληνικες πόλεις που θέλει να τις ενώσει ο φίλιππας είναι πολιτειακά και πολιτιστικά όμοιες με την αθήνα. Επικαλείται τους προγονους του Φιλίππου για να δώσει κύρος στον σκοπό του και για την αθήνα λέει πως συνέβαλαν στην αθανασία του ηρακλή. Πολύ τον ενδιεφεραν ο πολιτισμός και η πολιτεία των μακεδόνων.Ζαποτέκος έγραψε: ↑16 Σεπ 2019, 20:51Τον Ισοκράτη ενδιαφέρει πολύ η πολιτιστική και πολιτειακή οργάνωση. Τους Κυπρίους τους λέει Έλληνες όσο είχαν Έλληνες βασιλείς. Όταν απέκτησαν Φοίνικες βασιλείς έγιναν βάρβαροι. Όταν απέκτησαν ξανά Έλληνες βασιλείς έγιναν πάλι Έλληνες. Αντίθετα ο Ηρόδοτος κοιτάζει μόνο το εθνοτικό μέρος και γι' αυτό είναι πιο αξιόπιστος. Πρόσεξε πως ο Ισοκράτης πουθενά δεν λέει τους Μακεδόνες "βαρβάρους" όπως κάνει με τους γειτονές τους.
Επίσης να πω και στους δυο πως μπορούμε να διαχωρίσουμε τα επιχειρήματα για την ανθελληνικότητα των μακεδόνων που έχουν πολιτικό σκοπό και μη. Π.χ. Δημοσθένης.
Re: Μακεδονία (Αρχαία χρονικά)
Φέρε το απόσπασμα του Ισοκράτη που σε απασχολεί να το συζητήσουμε.Fluffy έγραψε: ↑16 Σεπ 2019, 21:12Ενω τις άλλες ελληνικες πόλεις που θέλει να τις ενώσει ο φίλιππας είναι πολιτειακά και πολιτιστικά όμοιες με την αθήνα. Επικαλείται τους προγονους του Φιλίππου για να δώσει κύρος στον σκοπό του και για την αθήνα λέει πως συνέβαλαν στην αθανασία του ηρακλή. Πολύ τον ενδιεφεραν ο πολιτισμός και η πολιτεία των μακεδόνων.Ζαποτέκος έγραψε: ↑16 Σεπ 2019, 20:51Τον Ισοκράτη ενδιαφέρει πολύ η πολιτιστική και πολιτειακή οργάνωση. Τους Κυπρίους τους λέει Έλληνες όσο είχαν Έλληνες βασιλείς. Όταν απέκτησαν Φοίνικες βασιλείς έγιναν βάρβαροι. Όταν απέκτησαν ξανά Έλληνες βασιλείς έγιναν πάλι Έλληνες. Αντίθετα ο Ηρόδοτος κοιτάζει μόνο το εθνοτικό μέρος και γι' αυτό είναι πιο αξιόπιστος. Πρόσεξε πως ο Ισοκράτης πουθενά δεν λέει τους Μακεδόνες "βαρβάρους" όπως κάνει με τους γειτονές τους.
Επίσης να πω και στους δυο πως μπορούμε να διαχωρίσουμε τα επιχειρήματα για την ανθελληνικότητα των μακεδόνων που έχουν πολιτικό σκοπό και μη. Π.χ. Δημοσθένης.
Εγώ ας πούμε να σου φέρω για δωράκι τον Δίωνα τον Χρυσόστομο :
ὁ μὲν Πέρσας καὶ τοὺς ἄλλους τοὺς κατὰ τὴν Ἀσίαν, σὺ δὲ Μακεδόνας τε καὶ τοὺς ἄλλους Ἕλληνας
… εις μικράς μεν ατυχίας ευρεθήσεται φίλος, εις μεγίστην δε και επιμένουσαν συμφοράν μηδείς σε πλανήση , φίλος ουκ έσται . ( Στρατηγικόν Κεκαυμένου )
Re: Μακεδονία (Αρχαία χρονικά)
1. Ἄργος μὲν γάρ ἐστί σοι πατρὶς, ἧς δίκαιον τοσαύτην σε ποιεῖσθαι πρόνοιαν ὅσην περ τῶν γονέων τῶν σαυτοῦ·
2. Θηβαῖοι δὲ τὸν ἀρχηγὸν τοῦ γένους ὑμῶν τιμῶσι καὶ ταῖς προσόδοις καὶ ταῖς θυσίαις μᾶλλον ἢ τοὺς θεοὺς τοὺς ἄλλους·
3. Λακεδαιμόνιοι δὲ τοῖς ἀπ’ ἐκείνου γεγονόσι καὶ τὴν βασιλίαν καὶ τὴν ἡγεμονίαν εἰς ἅπαντα τὸν χρόνον δεδώκασι·
4. τὴν δὲ πόλιν τὴν ἡμετέραν φασίν, οἷς περὶ τῶν παλαιῶν πιστεύομεν, Ἡρακλεῖ μὲν συναιτίαν γενέσθαι τῆς ἀθανασίας
Σε φαίνονται αυτά πολιτειακά ή πολιτιστικά επιχειρήματα;
2. Θηβαῖοι δὲ τὸν ἀρχηγὸν τοῦ γένους ὑμῶν τιμῶσι καὶ ταῖς προσόδοις καὶ ταῖς θυσίαις μᾶλλον ἢ τοὺς θεοὺς τοὺς ἄλλους·
3. Λακεδαιμόνιοι δὲ τοῖς ἀπ’ ἐκείνου γεγονόσι καὶ τὴν βασιλίαν καὶ τὴν ἡγεμονίαν εἰς ἅπαντα τὸν χρόνον δεδώκασι·
4. τὴν δὲ πόλιν τὴν ἡμετέραν φασίν, οἷς περὶ τῶν παλαιῶν πιστεύομεν, Ἡρακλεῖ μὲν συναιτίαν γενέσθαι τῆς ἀθανασίας
Σε φαίνονται αυτά πολιτειακά ή πολιτιστικά επιχειρήματα;
Re: Μακεδονία (Αρχαία χρονικά)
Εδώ του λέει πως συνδέονται οι Θήβα, Άργος, Σπάρτη και Αθήνα με τον πρόγονό του τον Ηρακλή.Fluffy έγραψε: ↑16 Σεπ 2019, 21:351. Ἄργος μὲν γάρ ἐστί σοι πατρὶς, ἧς δίκαιον τοσαύτην σε ποιεῖσθαι πρόνοιαν ὅσην περ τῶν γονέων τῶν σαυτοῦ·
2. Θηβαῖοι δὲ τὸν ἀρχηγὸν τοῦ γένους ὑμῶν τιμῶσι καὶ ταῖς προσόδοις καὶ ταῖς θυσίαις μᾶλλον ἢ τοὺς θεοὺς τοὺς ἄλλους·
3. Λακεδαιμόνιοι δὲ τοῖς ἀπ’ ἐκείνου γεγονόσι καὶ τὴν βασιλίαν καὶ τὴν ἡγεμονίαν εἰς ἅπαντα τὸν χρόνον δεδώκασι·
4. τὴν δὲ πόλιν τὴν ἡμετέραν φασίν, οἷς περὶ τῶν παλαιῶν πιστεύομεν, Ἡρακλεῖ μὲν συναιτίαν γενέσθαι τῆς ἀθανασίας
Σε φαίνονται αυτά πολιτειακά ή πολιτιστικά επιχειρήματα;
… εις μικράς μεν ατυχίας ευρεθήσεται φίλος, εις μεγίστην δε και επιμένουσαν συμφοράν μηδείς σε πλανήση , φίλος ουκ έσται . ( Στρατηγικόν Κεκαυμένου )
Re: Μακεδονία (Αρχαία χρονικά)
Αυτό λέω, δεν τον ενδιέφερε το πολιτειακό και πολιτιστικό κομμάτι, θα έκανε την προπαγάνδα του και με μακεδόνες=έλληνες αν είχε στοιχεία.Ζαποτέκος έγραψε: ↑16 Σεπ 2019, 21:45Εδώ του λέει πως συνδέονται οι Θήβα, Άργος, Σπάρτη και Αθήνα με τον πρόγονό του τον Ηρακλή.Fluffy έγραψε: ↑16 Σεπ 2019, 21:351. Ἄργος μὲν γάρ ἐστί σοι πατρὶς, ἧς δίκαιον τοσαύτην σε ποιεῖσθαι πρόνοιαν ὅσην περ τῶν γονέων τῶν σαυτοῦ·
2. Θηβαῖοι δὲ τὸν ἀρχηγὸν τοῦ γένους ὑμῶν τιμῶσι καὶ ταῖς προσόδοις καὶ ταῖς θυσίαις μᾶλλον ἢ τοὺς θεοὺς τοὺς ἄλλους·
3. Λακεδαιμόνιοι δὲ τοῖς ἀπ’ ἐκείνου γεγονόσι καὶ τὴν βασιλίαν καὶ τὴν ἡγεμονίαν εἰς ἅπαντα τὸν χρόνον δεδώκασι·
4. τὴν δὲ πόλιν τὴν ἡμετέραν φασίν, οἷς περὶ τῶν παλαιῶν πιστεύομεν, Ἡρακλεῖ μὲν συναιτίαν γενέσθαι τῆς ἀθανασίας
Σε φαίνονται αυτά πολιτειακά ή πολιτιστικά επιχειρήματα;
Re: Μακεδονία (Αρχαία χρονικά)
Εκεί μιλάει προσωπικά για τον Φίλιππο. Αν ήθελε να πει τους Μακεδόνες βαρβάρους θα τους έλεγε όπως λέει τους Πέρσες και τους γείτονες των Μακεδόνων. Όταν λέει στον Φίλιππο τοὺς μὲν βαρβάρους ἀναγκάσῃς εἱλωτεύειν τοῖς Ἕλλησι πού τοποθετεί τους Μακεδόνες , στους βάρβαρους ή στους Έλληνες ;Fluffy έγραψε: ↑16 Σεπ 2019, 21:58Αυτό λέω, δεν τον ενδιέφερε το πολιτειακό και πολιτιστικό κομμάτι, θα έκανε την προπαγάνδα του και με μακεδόνες=έλληνες αν είχε στοιχεία.Ζαποτέκος έγραψε: ↑16 Σεπ 2019, 21:45Εδώ του λέει πως συνδέονται οι Θήβα, Άργος, Σπάρτη και Αθήνα με τον πρόγονό του τον Ηρακλή.Fluffy έγραψε: ↑16 Σεπ 2019, 21:351. Ἄργος μὲν γάρ ἐστί σοι πατρὶς, ἧς δίκαιον τοσαύτην σε ποιεῖσθαι πρόνοιαν ὅσην περ τῶν γονέων τῶν σαυτοῦ·
2. Θηβαῖοι δὲ τὸν ἀρχηγὸν τοῦ γένους ὑμῶν τιμῶσι καὶ ταῖς προσόδοις καὶ ταῖς θυσίαις μᾶλλον ἢ τοὺς θεοὺς τοὺς ἄλλους·
3. Λακεδαιμόνιοι δὲ τοῖς ἀπ’ ἐκείνου γεγονόσι καὶ τὴν βασιλίαν καὶ τὴν ἡγεμονίαν εἰς ἅπαντα τὸν χρόνον δεδώκασι·
4. τὴν δὲ πόλιν τὴν ἡμετέραν φασίν, οἷς περὶ τῶν παλαιῶν πιστεύομεν, Ἡρακλεῖ μὲν συναιτίαν γενέσθαι τῆς ἀθανασίας
Σε φαίνονται αυτά πολιτειακά ή πολιτιστικά επιχειρήματα;
… εις μικράς μεν ατυχίας ευρεθήσεται φίλος, εις μεγίστην δε και επιμένουσαν συμφοράν μηδείς σε πλανήση , φίλος ουκ έσται . ( Στρατηγικόν Κεκαυμένου )
Re: Μακεδονία (Αρχαία χρονικά)
Στους ήδη ειλωτευμένους βαρβαρους από έλληνες. Τους κάνει κουμάντο αρκετα χρόνια ένας ελληνικός οίκος.Ζαποτέκος έγραψε: ↑16 Σεπ 2019, 22:13Εκεί μιλάει προσωπικά για τον Φίλιππο. Αν ήθελε να πει τους Μακεδόνες βαρβάρους θα τους έλεγε όπως λέει τους Πέρσες και τους γείτονες των Μακεδόνων. Όταν λέει στον Φίλιππο τοὺς μὲν βαρβάρους ἀναγκάσῃς εἱλωτεύειν τοῖς Ἕλλησι πού τοποθετεί τους Μακεδόνες , στους βάρβαρους ή στους Έλληνες ;
Re: Μακεδονία (Αρχαία χρονικά)
Δεν σχολιάζεις όμως, έτσι σε καλωσόριζαν στην Πέλλα οι Μακεδόνες; Είναι παραδοσιακό μακεδονικό όνομα το Ράντμιλα;Leporello έγραψε: ↑16 Σεπ 2019, 20:48Μα ως γνωστόν, η σλαβομακεδόνικη γλώσσα δεν έχει γραμματική, ούτε συντακτικό, οπότε μπορεί ο καθένας να λέει ό,τι θέλει. Τι, δεν το πιστεύεις; Αφού το είπε και ο Αβέρωφ.
Δεν προσπαθείς να με διορθώσεις ως συνήθως και ανησυχώ.
Re: Μακεδονία (Αρχαία χρονικά)
Απίστευτες @@ριές που δεν πρέπει να χαθούν.Fluffy έγραψε: ↑16 Σεπ 2019, 22:17Στους ήδη ειλωτευμένους βαρβαρους από έλληνες. Τους κάνει κουμάντο αρκετα χρόνια ένας ελληνικός οίκος.Ζαποτέκος έγραψε: ↑16 Σεπ 2019, 22:13Εκεί μιλάει προσωπικά για τον Φίλιππο. Αν ήθελε να πει τους Μακεδόνες βαρβάρους θα τους έλεγε όπως λέει τους Πέρσες και τους γείτονες των Μακεδόνων. Όταν λέει στον Φίλιππο τοὺς μὲν βαρβάρους ἀναγκάσῃς εἱλωτεύειν τοῖς Ἕλλησι πού τοποθετεί τους Μακεδόνες , στους βάρβαρους ή στους Έλληνες ;
Re: Μακεδονία (Αρχαία χρονικά)
Πού τα βρίσκει ο άτιμος ;Juno έγραψε: ↑16 Σεπ 2019, 22:20Απίστευτες @@ριές που δεν πρέπει να χαθούν.Fluffy έγραψε: ↑16 Σεπ 2019, 22:17Στους ήδη ειλωτευμένους βαρβαρους από έλληνες. Τους κάνει κουμάντο αρκετα χρόνια ένας ελληνικός οίκος.Ζαποτέκος έγραψε: ↑16 Σεπ 2019, 22:13
Εκεί μιλάει προσωπικά για τον Φίλιππο. Αν ήθελε να πει τους Μακεδόνες βαρβάρους θα τους έλεγε όπως λέει τους Πέρσες και τους γείτονες των Μακεδόνων. Όταν λέει στον Φίλιππο τοὺς μὲν βαρβάρους ἀναγκάσῃς εἱλωτεύειν τοῖς Ἕλλησι πού τοποθετεί τους Μακεδόνες , στους βάρβαρους ή στους Έλληνες ;




… εις μικράς μεν ατυχίας ευρεθήσεται φίλος, εις μεγίστην δε και επιμένουσαν συμφοράν μηδείς σε πλανήση , φίλος ουκ έσται . ( Στρατηγικόν Κεκαυμένου )
Re: Μακεδονία (Αρχαία χρονικά)
Fluffy έγραψε: ↑16 Σεπ 2019, 22:17Στους ήδη ειλωτευμένους βαρβαρους από έλληνες. Τους κάνει κουμάντο αρκετα χρόνια ένας ελληνικός οίκος.Ζαποτέκος έγραψε: ↑16 Σεπ 2019, 22:13Εκεί μιλάει προσωπικά για τον Φίλιππο. Αν ήθελε να πει τους Μακεδόνες βαρβάρους θα τους έλεγε όπως λέει τους Πέρσες και τους γείτονες των Μακεδόνων. Όταν λέει στον Φίλιππο τοὺς μὲν βαρβάρους ἀναγκάσῃς εἱλωτεύειν τοῖς Ἕλλησι πού τοποθετεί τους Μακεδόνες , στους βάρβαρους ή στους Έλληνες ;

Όχι γιατί δεν βάζει στην ίδια μοίρα τους βάρβαρους με τους Μακεδόνες :
τοὺς μὲν Ἕλληνας εὐεργετεῖν, Μακεδόνων δὲ βασιλεύειν, τῶν δὲ βαρβάρων ὡς πλείστων ἄρχειν.
Λέω λοιπόν πως πρέπει να γίνεις ο ευεργέτης των Ελλήνων, ο βασιλιάς των Μακεδόνων και ο κυρίαρχος όσο μπορείς πιο πολλών βαρβάρων.
… εις μικράς μεν ατυχίας ευρεθήσεται φίλος, εις μεγίστην δε και επιμένουσαν συμφοράν μηδείς σε πλανήση , φίλος ουκ έσται . ( Στρατηγικόν Κεκαυμένου )
Re: Μακεδονία (Αρχαία χρονικά)
Εκεί στα αναρχοαυτόνομα στέκια όπου γεμίζει τον χρόνο του δημιουργικά.
-
- Παραπλήσια Θέματα
- Απαντήσεις
- Προβολές
- Τελευταία δημοσίευση
-
-
Νέα δημοσίευση Πρωτη φορα στα ιατρικα χρονικα γιατρος "κολλησε" καρκινο απο ασθενη
από George_V » 03 Ιαν 2025, 17:19 » σε Ιατρική και θέματα Υγείας - 0 Απαντήσεις
- 302 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από George_V
03 Ιαν 2025, 17:19
-
-
- 1 Απαντήσεις
- 234 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από Σενέκας
12 Δεκ 2023, 09:46
-
-
Νέα δημοσίευση Δαίμονες των Ονείρων : Αρχαία Ελλάδα
από tanipteros » 30 Δεκ 2024, 22:41 » σε Θρησκειολογία - 0 Απαντήσεις
- 191 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από tanipteros
30 Δεκ 2024, 22:41
-
-
-
Νέα δημοσίευση Οι θυσίες στην αρχαία Ελλάδα ως πανήγυρεις
από tanipteros » 02 Δεκ 2024, 02:00 » σε Θρησκειολογία - 2 Απαντήσεις
- 346 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από Α Φ Ρ Ο Δ Ι Τ Η 3 6 5 - 24_7
09 Δεκ 2024, 04:28
-