Πρώιμοι Φαλμεράυερ

Ιστορικά γεγονότα, καταστάσεις, αναδρομές
Giorgos 574
Δημοσιεύσεις: 2709
Εγγραφή: 05 Μαρ 2019, 17:20
Phorum.gr user: giorgos d

Re: Πρώιμοι Φαλμεράυερ

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Giorgos 574 » 04 Οκτ 2019, 01:47

Leporello έγραψε:
04 Οκτ 2019, 01:13
Arisvilla έγραψε:
04 Οκτ 2019, 00:27
Μάλλον εσύ δεν έχεις διαβάσει τι ακριβώς γράφει ο Φαλμεράυερ. Πουθενά δεν γράφει οτι οι Σλάβοι εκδιώχτηκαν επί τω πλείστω και μεταφέρθηκαν ελληνόφωνοι στη θέση τους.
Κι'όμως αυτό γράφει. Το βιβλίο το έχω στην Αθήνα και δεν μπορώ να ανεβάσω το απόσπασμα. Αλλωστε, το ότι οι Πελλοπονήσιοι δεν έχουν σημαντική γενετική συγγένεια με τους Σλάβους, έχει αποδειχθεί με νεότερες έρευνες.
Δεν έχουν μεγάλη συγγένεια σε σύγκριση με βόρειους Σλάβους (Πολωνοί, Ρώσοι κτλ), όχι με νότιους (Βούλγαροι, Γιουγκοσλάβοι). Αυτό έδειξε μια έρευνα που έγινε πριν μερικά χρόνια.

Άβαταρ μέλους
Υδράργυρος
Δημοσιεύσεις: 9833
Εγγραφή: 30 Μαρ 2018, 17:47

Re: Πρώιμοι Φαλμεράυερ

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Υδράργυρος » 04 Οκτ 2019, 09:17

Leporello έγραψε:
04 Οκτ 2019, 01:13
Αλλωστε, το ότι οι Πελοπονήσιοι δεν έχουν σημαντική γενετική συγγένεια με τους Σλάβους, έχει αποδειχθεί με νεότερες έρευνες.
Ο πληθυσμός της πελοπονήσσου όπως διαμορφώθηκε τον 6ο αιώνα υπέστη στην πορεία δευτερογενείς αλλοιώσεις στο τέλος της φραγκοκρατίας και στην αρχή της τουρκοκρατίας. Οι πόλεμοι των παλαιολόγων με τους φράγκους, οι επιδημίες πανώλης, οι επιδρομές του Βαγιαζήτ, ερήμωσαν μεγάλες περιοχές και εγκαταστάθηκαν Αλβανοί, Βλάχοι, και οτιδήποτε άλλο. Το οτι οι σημερινοί πελοπονήσιοι δεν έχουν συμπαγή γενετική συγγένεια με σλάβους δεν υπηρετεί την εθνική υποθεση

Άβαταρ μέλους
Υδράργυρος
Δημοσιεύσεις: 9833
Εγγραφή: 30 Μαρ 2018, 17:47

Re: Πρώιμοι Φαλμεράυερ

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Υδράργυρος » 04 Οκτ 2019, 09:29

Leporello έγραψε:
04 Οκτ 2019, 01:13
Ασφαλώς. Οι Παφλαγόνες εξαφανίσθηκαν τα τελευταία προχριστιανικά χρόνια. Ηδη από το 150 π.Χ. οι βασιλείς τους είχαν Ελληνικά ονόματα. και Λυδοί είχαν εξαφανισθεί πολύ πριν από τα Ελληνιστικά χρόνια. Λυδούς, μη τους συζητάμε. Αυτούς δεν τους πρόφτασε ούτε ο Μ.Αλέξανδρος. Οι Καππαδόκες δεν υπήρχαν σαν συγκεκριμένος λαός. Στην Καππαδοκία κατοικούσαν διάφοροι, όλοι κατά το μάλλον ή ήττον ελληνοποιημένοι. Ο Βρυώνης π.χ. λέει πως την εποχή του Μ.Βασιλείου, η Φρυγική γλώσσα είχε ξεχασθεί. Οι Ισαυροι κράτησαν περισσότερο, αλλά την εποχή των λεγόμενων Ισαύρων, δεν υπήρχανα πιά. Αρα ναι, όλοι είχαν γίνει Ελληνες, ή Ρωμαίοι αν προτιμάς. Μόνο οι Αρμένιοι ήταν σημαντικός χωριστός λαός.
Όλοι αυτοί που λες στην Κύρου Ανάβαση αναφέρονταν ως βάρβαροι.
Στην πορεία του χρόνου δεν εξαφανίστηκαν ως πληθυσμοί και αντικαταστάθηκαν από άλλους. Αλλά εκχριστιανίστηκαν και υιοθέτησαν ελληνιστικές γλώσσες. Αυτοί είνια σαν τους ινδιάνους του Μεξικού που μιλάνε Ισπανικά. Δεν είναι Ισπανοί όμως.
Δηλαδή η εγκατάσταση ελληνόφωνων χριστιανών εικονόφιλων κατοίκων της Προυσσας στη Μακρυνεία της Αιτωλοακαρνανίας την εποχή της εικονομαχίας δε συνιστά αντικατάσταση με τετράγωνο του ίδιου χρώματος στον κύβο του ρούμπικ

Arisvilla
Δημοσιεύσεις: 2929
Εγγραφή: 13 Μάιος 2019, 16:40

Re: Πρώιμοι Φαλμεράυερ

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Arisvilla » 04 Οκτ 2019, 10:07

Leporello έγραψε:
04 Οκτ 2019, 01:13
Arisvilla έγραψε:
04 Οκτ 2019, 00:27
Μάλλον εσύ δεν έχεις διαβάσει τι ακριβώς γράφει ο Φαλμεράυερ. Πουθενά δεν γράφει οτι οι Σλάβοι εκδιώχτηκαν επί τω πλείστω και μεταφέρθηκαν ελληνόφωνοι στη θέση τους.
Κι'όμως αυτό γράφει. Το βιβλίο το έχω στην Αθήνα και δεν μπορώ να ανεβάσω το απόσπασμα. Αλλωστε, το ότι οι Πελλοπονήσιοι δεν έχουν σημαντική γενετική συγγένεια με τους Σλάβους, έχει αποδειχθεί με νεότερες έρευνες.
Arisvilla έγραψε:
04 Οκτ 2019, 00:27
Τώρα για αυτό που γράφεις οτι οι Πληθυσμοί Ελλάδας και Μ.Ασίας είχαν ομογενοποιηθεί από τα ελληνιστικά χρόνια ειλικρινά δεν καταλαβαίνω τι εννοείς. Οτι δηλαδή στην Μικρά Ασία αυτοί που κατοικούσαν τον 7ο αιώνα ήταν όλοι Ελληνες? ΟΙ Ισαυροι, οι Παφλαγόνες, οι Καππαδόκες, οι Αρμένιοι, οι Λυδοί, οι Μαρδαίτες κτλ ήταν αρχαίοι Ελληνες?
Ασφαλώς. Οι Παφλαγόνες εξαφανίσθηκαν τα τελευταία προχριστιανικά χρόνια. Ηδη από το 150 π.Χ. οι βασιλείς τους είχαν Ελληνικά ονόματα. και Λυδοί είχαν εξαφανισθεί πολύ πριν από τα Ελληνιστικά χρόνια. Λυδούς, μη τους συζητάμε. Αυτούς δεν τους πρόφτασε ούτε ο Μ.Αλέξανδρος. Οι Καππαδόκες δεν υπήρχαν σαν συγκεκριμένος λαός. Στην Καππαδοκία κατοικούσαν διάφοροι, όλοι κατά το μάλλον ή ήττον ελληνοποιημένοι. Ο Βρυώνης π.χ. λέει πως την εποχή του Μ.Βασιλείου, η Φρυγική γλώσσα είχε ξεχασθεί. Οι Ισαυροι κράτησαν περισσότερο, αλλά την εποχή των λεγόμενων Ισαύρων, δεν υπήρχανα πιά. Αρα ναι, όλοι είχαν γίνει Ελληνες, ή Ρωμαίοι αν προτιμάς. Μόνο οι Αρμένιοι ήταν σημαντικός χωριστός λαός.
Arisvilla έγραψε:
04 Οκτ 2019, 00:27
Στην Ελλάδα αντίστοιχα οι ελάχιστοι "Ελλαδικοί" που κατοικούσαν τότε καμία αίσθηση συγγενειας αίματος δεν είχαν με τους μικρασιάτες για αυτό και έκαναν μια σειρά από εξεγέρσεις ενάντια στη βυζαντινή εξουσία.
Κωμικό αυτό που λες. Κανένας δεν είχε τότε "αίσθηση συγγένειας αίματος" με κανέναν. Που τα διάβασες αυτά, στον Δαυλό;
1) Οι Ισαυροι και οι Καππαδόκες τον 7ο και 8ο αιώνα μχ δεν είχαν εξελληνισθεί ακόμα όλοι. Υπήρχαν πληθυσμοί που μιλούσαν καππαδοκικά (που μάλλον είναι γλώσσα συγγενής με τα ιρανικά). Αλλά όλοι αυτοί οι πληθυσμοί ήταν Ασιάτες, έστω εξελληνισμένοι. Δεν ήταν αρχαίοι Ελληνες. Είχαν γίνει πολλοί εξ αυτών Ρωμαίοι,όχι Ελληνες.
2) Αυτό ακριβώς γράφω οτι κανένας στη Βυζαντινή αυτοκρατορία δεν είχε αίσθηση συγγένειας αίματος με κανέναν. Αρα, δεν υπήρχε ομογενοποιημένος πληθυσμός με ρωμαική συνείδηση τον 7ο αιώνα, πόσο μάλλον με ελληνική.
3) Το να υποστηρίζει κάποιος οτι οι Σλαβοι που πλημμύρισαν την ελληνική ενδοχώρα εξαφανίστηκαν γιατί οι Βυζαντινοί τους εκτόπισαν στη Μικρα Ασια (άρα οι μικρασιάτες είναι σλάβοι, δεν είναι αυτό παράλογο?) και έφεραν στη θέση τους "Ελληνες" είναι απλώς παράλογο. Γιατί πέρα από το γεγονός οτι δεν υπάρχουν ιστορικές πηγές που να επιβεβαιώνουν οτι κάτι τέτοιο έγινε μαζικά -πέραν της εγκατάστασης μερικών χιλιάδων Σλάβων στη Βιθυνία τον 9ο αιώνα -υπάρχουν και δυο άλλα πράγματα. α) Αν οι "Ελληνες" που έφεραν οι Βυζαντινοί στην Ελληνική ενδοχώρα για να αφομοιώσουν τους Σλάβους ήταν πολυάριθμοι γιατί δεν άλλαξαν και τα τοπωνύμια και αυτά παρέμειναν σλαβικά? β) Αφού αυτοί οι κακοί οι Σλάβοι ήταν λίγοι και αφομοιώθηκαν εύκολα γιατί τον 15ο αιώνα στην πρώτη απογραφή των Οθωμανών στην κυρίως Ελλάδα βρίσκουμε τόσα ονόματα και ανθρωπωνύμια που προδίδουν σλάβικη καταγωγή? Δεν νομίζω ο Μπογκοσλάβος, ο Στόικος, ο Στογιάννης, ο Ράδος, ο Μπογδάνος, ο Στανίμιρος, κτλ κτλ να ήταν απόγονοι των αρχαίων Ελλήνων ούτε ο Γκίνης ο Ματαράγκας έτσι δεν είναι? Και γιατί σε αυτή την πρώτη απογραφή στα βαφτιστικά των "Ελλήνων" δεν υπάρχει δείγμα αρχαιοελληνικού ονόματος? Τα περισσότερα είναι χριστιανικά ονόματα και τα υπόλοιπα ξενικά (σλάβικα, αρβανίτικα, βλάχικα).
4) Οι θεωρίες του ερασιτέχνη Παπαρρηγόπουλου που δήθεν κατέρριψε τις θεωρίες του Φαλμεράρυερ είναι ξεκάθαρα αντιεπιστημονικές. Δεν υπάρχει καμιά τρισχιλιετής συνέχεια του ελληνικού έθνους. Παραμύθια της χαλιμάς είναι, όπως τα παραμύθια των Αλβανών οτι είναι απόγονοι των Αρχαίων Ιλλυριών, όπως και των Σλαβομακεδόνων οτι είναι απόγονοι των αρχαίων Μακεδόνων. Υπήρχαν Αρχαίοι Ελληνες, μετά ως επι τω πλείστω εξαφανίστηκαν και ακόμα και τα λίγα εθνολογικά τους υπολλείματα, γιατί κανένας λαός δεν εξαφανίζεται ολοκληρωτικά, άλλαξαν εθνοτική ταυτότητα και έγιναν Ρωμιοί όπως και πολλοί Σλάβοι, Αρβανίτες Βλάχοι, Αρμένιοι, Κουμάνοι, Μαρδαίτες, Φράγκοι κτλ.
5) Ο Φαλμεράυερ σε ένα απόσπασμα του έργου του (Δεν το έχω πρόχειρο γιατί το έχω στη Θεσσαλονίκη) γράφει (Βλακωδώς βέβαια) οτι δεν ρέει καμιά σταγόνα αρχαιοελληνικού αίματος στους Νεοέλληνες που είναι απόγονοι Σκυθικών Σλάβων, Ιλλυρικών Αρναούτηδων, εξελληνισμένων Ασιατών κτλ. Αρα δεν νομίζω να θεωρεί οτι υπήρξε εκτοπισμός των Σλάβων από τους Βυζαντινούς και αντικατάσταση τους από Ελληνόφωνους της Μικράς Ασίας.

Giorgos 574
Δημοσιεύσεις: 2709
Εγγραφή: 05 Μαρ 2019, 17:20
Phorum.gr user: giorgos d

Re: Πρώιμοι Φαλμεράυερ

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Giorgos 574 » 04 Οκτ 2019, 11:28

Υδράργυρος έγραψε:
04 Οκτ 2019, 09:17
Leporello έγραψε:
04 Οκτ 2019, 01:13
Αλλωστε, το ότι οι Πελοπονήσιοι δεν έχουν σημαντική γενετική συγγένεια με τους Σλάβους, έχει αποδειχθεί με νεότερες έρευνες.
Ο πληθυσμός της πελοπονήσσου όπως διαμορφώθηκε τον 6ο αιώνα υπέστη στην πορεία δευτερογενείς αλλοιώσεις στο τέλος της φραγκοκρατίας και στην αρχή της τουρκοκρατίας. Οι πόλεμοι των παλαιολόγων με τους φράγκους, οι επιδημίες πανώλης, οι επιδρομές του Βαγιαζήτ, ερήμωσαν μεγάλες περιοχές και εγκαταστάθηκαν Αλβανοί, Βλάχοι, και οτιδήποτε άλλο. Το οτι οι σημερινοί πελοπονήσιοι δεν έχουν συμπαγή γενετική συγγένεια με σλάβους δεν υπηρετεί την εθνική υποθεση
Και πάλι δεν έχουν μεγάλη συγγένεια (μέχρι 14%) συγκρινόμενοι με βόρειους Σλάβους, με τους οποιους έτσι και αλλιώς δεν περίμενε κανεις να έχουν και μεγάλη σχέση. Αν είχαν χρησιμοποιηθεί δείγματα νοτίων σλαβικών λαών (πχ Βούλγαροι) θα ήταν πολύ παραπάνω.

Άβαταρ μέλους
Hector Buas
Δημοσιεύσεις: 1343
Εγγραφή: 07 Απρ 2018, 00:53

Re: Πρώιμοι Φαλμεράυερ

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Hector Buas » 04 Οκτ 2019, 11:51

Giorgos 574 έγραψε:
04 Οκτ 2019, 01:26
Δεν είπα ποτέ ότι τα μίλησε ο ευρύτερος ελληνικός πληθυσμός. Ομως είχαν γίνει επίσημη γλωσσα. Οι ίδιοι οι Καταλανοί αργότερα εξελληνιστικαν σε μεγάλο βαθμό και μετά τον αφορισμό τους από τον Πάπα πολλοί έγιναν ορθόδοξοι.

https://books.google.gr/books?id=ioMVAw ... ge&f=false
Είναι φυσικό για την Καταλανική αριστοκρατία να χρησιμοποιεί την Λατινική και την Καταλανική στην αλληλογραφία της της. Η αλληλογραφία θα πρέπει να είναι κατανοητή σε αυτόν που την διαβάζει. Δεν θα περίμενε κανείς ούτε από τον Πάπα, ούτε από τον Πέτρο τον 3ο να γνωρίζει την Ελληνική. Πέρα από αυτό, δεν υπήρξε ποτέ "επίσημη γλώσσα" στο Καταλανικό Δουκάτο της Αττικής.
Giorgos 574 έγραψε:
04 Οκτ 2019, 11:28
...
Και πάλι δεν έχουν μεγάλη συγγένεια (μέχρι 14%) συγκρινόμενοι με βόρειους Σλάβους, με τους οποιους έτσι και αλλιώς δεν περίμενε κανεις να έχουν και μεγάλη σχέση. Αν είχαν χρησιμοποιηθεί δείγματα νοτίων σλαβικών λαών (πχ Βούλγαροι) θα ήταν πολύ παραπάνω.
Αν κανείς σήμερα κάνει μία γενετική έρευνα στις Ηνωμένες Πολιτείς τι ποσοστό DNA αυθεντικών γηγενών Αμερικάνων (αυοτών που συνήθως αποκαλούμε "Ινδιάνους") θα βρεί? Σίγουρα πολύ μικρό. Αυτό όμως δεν σημαίνει πως οι "Ινδιανοί" δεν ήταν οι αποκλειστικοί κάτοικοι της Αμερικής πρίν την άφιξη του Κολόμβου σε εκείνα τα μέρη.

Παρεπιπτόντως, αν κανείς εξερευνήσει τα Σλαβικά τοπωνύμια της Αιτωλοακαρνανίας θα βρει πως είναι ασυνήθιστα πολλά. Μιάς και κατάγεσα από εκείνα τα μέρη, θα ήθελες να μας πείς κάτι για αυτά?

Giorgos 574
Δημοσιεύσεις: 2709
Εγγραφή: 05 Μαρ 2019, 17:20
Phorum.gr user: giorgos d

Re: Πρώιμοι Φαλμεράυερ

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Giorgos 574 » 04 Οκτ 2019, 12:04

Hector Buas έγραψε:
04 Οκτ 2019, 11:51
Giorgos 574 έγραψε:
04 Οκτ 2019, 01:26
Δεν είπα ποτέ ότι τα μίλησε ο ευρύτερος ελληνικός πληθυσμός. Ομως είχαν γίνει επίσημη γλωσσα. Οι ίδιοι οι Καταλανοί αργότερα εξελληνιστικαν σε μεγάλο βαθμό και μετά τον αφορισμό τους από τον Πάπα πολλοί έγιναν ορθόδοξοι.

https://books.google.gr/books?id=ioMVAw ... ge&f=false
Είναι φυσικό για την Καταλανική αριστοκρατία να χρησιμοποιεί την Λατινική και την Καταλανική στην αλληλογραφία της της. Η αλληλογραφία θα πρέπει να είναι κατανοητή σε αυτόν που την διαβάζει. Δεν θα περίμενε κανείς ούτε από τον Πάπα, ούτε από τον Πέτρο τον 3ο να γνωρίζει την Ελληνική. Πέρα από αυτό, δεν υπήρξε ποτέ "επίσημη γλώσσα" στο Καταλανικό Δουκάτο της Αττικής.
Giorgos 574 έγραψε:
04 Οκτ 2019, 11:28
...
Και πάλι δεν έχουν μεγάλη συγγένεια (μέχρι 14%) συγκρινόμενοι με βόρειους Σλάβους, με τους οποιους έτσι και αλλιώς δεν περίμενε κανεις να έχουν και μεγάλη σχέση. Αν είχαν χρησιμοποιηθεί δείγματα νοτίων σλαβικών λαών (πχ Βούλγαροι) θα ήταν πολύ παραπάνω.
Αν κανείς σήμερα κάνει μία γενετική έρευνα στις Ηνωμένες Πολιτείς τι ποσοστό DNA αυθεντικών γηγενών Αμερικάνων (αυοτών που συνήθως αποκαλούμε "Ινδιάνους") θα βρεί? Σίγουρα πολύ μικρό. Αυτό όμως δεν σημαίνει πως οι "Ινδιανοί" δεν ήταν οι αποκλειστικοί κάτοικοι της Αμερικής πρίν την άφιξη του Κολόμβου σε εκείνα τα μέρη.

Παρεπιπτόντως, αν κανείς εξερευνήσει τα Σλαβικά τοπωνύμια της Αιτωλοακαρνανίας θα βρει πως είναι ασυνήθιστα πολλά. Μιάς και κατάγεσα από εκείνα τα μέρη, θα ήθελες να μας πείς κάτι για αυτά?
Πολύ ενδιαφέρον. Στην περιοχή της Αιτωλοακαρνανίας μετά τους αρχικούς Σλάβους είχαμε και εγκατασταση Βουλγάρων. Επομενως, υποθέτω οτι τα σλαβικα τοπωνύμια της περιοχης προήλθαν κυριως από αυτα τα δυο κύματα. Λίγα μπορεί να προήλθαν από τους Αρβανίτες, όπως το Καλέντζι ή το Γολεμι στη Ναυπακτία.

Άβαταρ μέλους
Hector Buas
Δημοσιεύσεις: 1343
Εγγραφή: 07 Απρ 2018, 00:53

Re: Πρώιμοι Φαλμεράυερ

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Hector Buas » 04 Οκτ 2019, 12:06

Giorgos 574 έγραψε:
04 Οκτ 2019, 12:04
...
Πολύ ενδιαφέρον. Στην περιοχή της Αιτωλοακαρνανίας μετά τους αρχικούς Σλάβους είχαμε και εγκατασταση Βουλγάρων. Επομενως, υποθέτω οτι τα σλαβικα τοπωνύμια της περιοχης προήλθαν κυριως από αυτα τα δυο κύματα. Λίγα μπορεί να προήλθαν από τους Αρβανίτες, όπως το Καλέντζι ή το Γολεμι στη Ναυπακτία.
Τι απέγιναν όλοι αυτοί οι Σλάβοι?

Giorgos 574
Δημοσιεύσεις: 2709
Εγγραφή: 05 Μαρ 2019, 17:20
Phorum.gr user: giorgos d

Re: Πρώιμοι Φαλμεράυερ

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Giorgos 574 » 04 Οκτ 2019, 12:11

Hector Buas έγραψε:
04 Οκτ 2019, 12:06
Giorgos 574 έγραψε:
04 Οκτ 2019, 12:04
...
Πολύ ενδιαφέρον. Στην περιοχή της Αιτωλοακαρνανίας μετά τους αρχικούς Σλάβους είχαμε και εγκατασταση Βουλγάρων. Επομενως, υποθέτω οτι τα σλαβικα τοπωνύμια της περιοχης προήλθαν κυριως από αυτα τα δυο κύματα. Λίγα μπορεί να προήλθαν από τους Αρβανίτες, όπως το Καλέντζι ή το Γολεμι στη Ναυπακτία.
Τι απέγιναν όλοι αυτοί οι Σλάβοι?
Αφομοιώθηκαν, τι αλλο

Arisvilla
Δημοσιεύσεις: 2929
Εγγραφή: 13 Μάιος 2019, 16:40

Re: Πρώιμοι Φαλμεράυερ

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Arisvilla » 04 Οκτ 2019, 12:11

Hector Buas έγραψε:
04 Οκτ 2019, 11:51
Giorgos 574 έγραψε:
04 Οκτ 2019, 01:26
Δεν είπα ποτέ ότι τα μίλησε ο ευρύτερος ελληνικός πληθυσμός. Ομως είχαν γίνει επίσημη γλωσσα. Οι ίδιοι οι Καταλανοί αργότερα εξελληνιστικαν σε μεγάλο βαθμό και μετά τον αφορισμό τους από τον Πάπα πολλοί έγιναν ορθόδοξοι.

https://books.google.gr/books?id=ioMVAw ... ge&f=false
Είναι φυσικό για την Καταλανική αριστοκρατία να χρησιμοποιεί την Λατινική και την Καταλανική στην αλληλογραφία της της. Η αλληλογραφία θα πρέπει να είναι κατανοητή σε αυτόν που την διαβάζει. Δεν θα περίμενε κανείς ούτε από τον Πάπα, ούτε από τον Πέτρο τον 3ο να γνωρίζει την Ελληνική. Πέρα από αυτό, δεν υπήρξε ποτέ "επίσημη γλώσσα" στο Καταλανικό Δουκάτο της Αττικής.
Giorgos 574 έγραψε:
04 Οκτ 2019, 11:28
...
Και πάλι δεν έχουν μεγάλη συγγένεια (μέχρι 14%) συγκρινόμενοι με βόρειους Σλάβους, με τους οποιους έτσι και αλλιώς δεν περίμενε κανεις να έχουν και μεγάλη σχέση. Αν είχαν χρησιμοποιηθεί δείγματα νοτίων σλαβικών λαών (πχ Βούλγαροι) θα ήταν πολύ παραπάνω.
Αν κανείς σήμερα κάνει μία γενετική έρευνα στις Ηνωμένες Πολιτείς τι ποσοστό DNA αυθεντικών γηγενών Αμερικάνων (αυοτών που συνήθως αποκαλούμε "Ινδιάνους") θα βρεί? Σίγουρα πολύ μικρό. Αυτό όμως δεν σημαίνει πως οι "Ινδιανοί" δεν ήταν οι αποκλειστικοί κάτοικοι της Αμερικής πρίν την άφιξη του Κολόμβου σε εκείνα τα μέρη.

Παρεπιπτόντως, αν κανείς εξερευνήσει τα Σλαβικά τοπωνύμια της Αιτωλοακαρνανίας θα βρει πως είναι ασυνήθιστα πολλά. Μιάς και κατάγεσα από εκείνα τα μέρη, θα ήθελες να μας πείς κάτι για αυτά?
Πολλά από τα τοπωνύμια της Αιτωλοακαρνανίας που είναι σλάβικα τα έφεραν Βλάχοι και Αρβανίτες. Μερικά πχ Ζαβέρδα είναι μικτά δηλαδή βλαχο-σλάβικα. Γενικά πάντως η κάθοδος των Σλάβων στην Πελοπόννησο έγινε κυρίως από τα δυτική Στερεά. Ετσι εξηγούνται τα πολλά σλάβικα τοπωνύμια της Αιτωλοακαρνανίας, ενώ στη Βοιωτία πχ είναι ελάχιστα.

Άβαταρ μέλους
Hector Buas
Δημοσιεύσεις: 1343
Εγγραφή: 07 Απρ 2018, 00:53

Re: Πρώιμοι Φαλμεράυερ

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Hector Buas » 04 Οκτ 2019, 12:19

Giorgos 574 έγραψε:
04 Οκτ 2019, 12:11
Hector Buas έγραψε:
04 Οκτ 2019, 12:06
Giorgos 574 έγραψε:
04 Οκτ 2019, 12:04
...
Πολύ ενδιαφέρον. Στην περιοχή της Αιτωλοακαρνανίας μετά τους αρχικούς Σλάβους είχαμε και εγκατασταση Βουλγάρων. Επομενως, υποθέτω οτι τα σλαβικα τοπωνύμια της περιοχης προήλθαν κυριως από αυτα τα δυο κύματα. Λίγα μπορεί να προήλθαν από τους Αρβανίτες, όπως το Καλέντζι ή το Γολεμι στη Ναυπακτία.
Τι απέγιναν όλοι αυτοί οι Σλάβοι?
Αφομοιώθηκαν, τι αλλο
Αρα, αν κανείς κάνει μία γεντική ανάλυση στους πληθυσμούς της Αιτωλοακαρνανίας, τι ποσοστό Σλαβικού DNA θα ανακαλύψει?

Άβαταρ μέλους
Hector Buas
Δημοσιεύσεις: 1343
Εγγραφή: 07 Απρ 2018, 00:53

Re: Πρώιμοι Φαλμεράυερ

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Hector Buas » 04 Οκτ 2019, 12:21

Arisvilla έγραψε:
04 Οκτ 2019, 12:11
...
Πολλά από τα τοπωνύμια της Αιτωλοακαρνανίας που είναι σλάβικα τα έφεραν Βλάχοι και Αρβανίτες. Μερικά πχ Ζαβέρδα είναι μικτά δηλαδή βλαχο-σλάβικα. Γενικά πάντως η κάθοδος των Σλάβων στην Πελοπόννησο έγινε κυρίως από τα δυτική Στερεά. Ετσι εξηγούνται τα πολλά σλάβικα τοπωνύμια της Αιτωλοακαρνανίας, ενώ στη Βοιωτία πχ είναι ελάχιστα.
Το ποσοστό της συνεισφοράς των Βλάχων η των Αρβανιτών στα τοπωνύμια της Αιτωλαοακρανίας είναι μικρό. Στην συγκεκριμένη περίπτωση τα τοπωνύμια είναι αυθεντικά Σλαβικά. Και είναι πολλά...

Giorgos 574
Δημοσιεύσεις: 2709
Εγγραφή: 05 Μαρ 2019, 17:20
Phorum.gr user: giorgos d

Re: Πρώιμοι Φαλμεράυερ

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Giorgos 574 » 04 Οκτ 2019, 12:24

Hector Buas έγραψε:
04 Οκτ 2019, 12:19
Giorgos 574 έγραψε:
04 Οκτ 2019, 12:11
Hector Buas έγραψε:
04 Οκτ 2019, 12:06


Τι απέγιναν όλοι αυτοί οι Σλάβοι?
Αφομοιώθηκαν, τι αλλο
Αρα, αν κανείς κάνει μία γεντική ανάλυση στους πληθυσμούς της Αιτωλοακαρνανίας, τι ποσοστό Σλαβικού DNA θα ανακαλύψει?
Εξαρτάται. Αν είναι Έλληνας με προαποφασισμένα συμπεράσματα θα τους συγκρίνει με Πολωνούς ή αλλους βορειοσλαβους και δε νομίζω ότι θα βρει μεγάλο ποσοστό. Αν είναι ξένος αμερόληπτος ερευνητής θα τους συγκρίνει πρώτα με άλλους ελληνικούς πληθυσμούς και στη συνέχεια με νοτιοσλάβους, όπως Βούλγαρους, Κροάτες κ.ο.κ. Και πιστεύω ότι θα βρει αρκετά μεγάλο ποσοστό.
Τελευταία επεξεργασία από το μέλος Giorgos 574 την 04 Οκτ 2019, 12:30, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.

Arisvilla
Δημοσιεύσεις: 2929
Εγγραφή: 13 Μάιος 2019, 16:40

Re: Πρώιμοι Φαλμεράυερ

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Arisvilla » 04 Οκτ 2019, 12:26

Είναι πολλά γιατί η κάθοδος των Σλάβων στην Πελοπόννησο έγινε από εκεί. Ομως η Αιτωλοακαρνανία είχε και πολλούς Βλάχους και στο Μεσαίωνα ονομαζόταν Μικρή Βλαχία. Επιμένω οτι πολλά από τα τοπωνύμια που είναι σλάβικα τα έφεραν Βλάχοι. Από την άλλη στα Κράβαρα για πολύ καιρό μιλούσαν μια διάλεκτο με πολλές σλάβικες λέξεις. Δεν ξέρω αν έχει αυτό σχέση με την εγκατάσταση Σλάβων στην περιοχή.

Giorgos 574
Δημοσιεύσεις: 2709
Εγγραφή: 05 Μαρ 2019, 17:20
Phorum.gr user: giorgos d

Re: Πρώιμοι Φαλμεράυερ

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Giorgos 574 » 04 Οκτ 2019, 12:28

Arisvilla έγραψε:
04 Οκτ 2019, 12:26
Είναι πολλά γιατί η κάθοδος των Σλάβων στην Πελοπόννησο έγινε από εκεί. Ομως η Αιτωλοακαρνανία είχε και πολλούς Βλάχους και στο Μεσαίωνα ονομαζόταν Μικρή Βλαχία. Επιμένω οτι πολλά από τα τοπωνύμια που είναι σλάβικα τα έφεραν Βλάχοι. Από την άλλη στα Κράβαρα για πολύ καιρό μιλούσαν μια διάλεκτο με πολλές σλάβικες λέξεις. Δεν ξέρω αν έχει αυτό σχέση με την εγκατάσταση Σλάβων στην περιοχή.
Στον πληθυσμό των Κραβάρων κατά το 14ο αιώνα ενσωματώθηκαν Αρβανίτες χωρίς να φέρουν τοπωνύμια
Τελευταία επεξεργασία από το μέλος Giorgos 574 την 04 Οκτ 2019, 13:15, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.

Απάντηση


  • Παραπλήσια Θέματα
    Απαντήσεις
    Προβολές
    Τελευταία δημοσίευση

Επιστροφή στο “Ιστορία”

Phorum.com.gr : Αποποίηση Ευθυνών