Οθωμανική Χίος- πρότυπο πολυπολιτισμικής συμβίωσης
Re: Οθωμανική Χίος- πρότυπο πολυπολιτισμικής συμβίωσης
Και κάτι ακόμη
Κάθε μα κάθε Αυτοκρατορία είναι υπερεθνική , και είναι εναντίον κάθε εθνικισμού που δεν εξυπηρετεί τα συμφέροντα της ηγετικής ελίτ της
Και ασφαλώς μια Αυτοκρατορία με Αυτοκράτορα με υπερεξουσίες σαν του Σουλτάνου δεν είναι και το ιδανικό πρότυπο που θα το ήθελες ως αντιστάθμισμα σε ένα εθνικό κράτος
Τα ..πολυπολιτισμικής και πολυεθνικής λοιπόν συμβίωσης λαών και εθνών με καθεστώς απόλυτης μοναρχίας ..δεν είναι και το κατάλληλο αντίδοτο ενάντια σε έθνος κράτος που έχει ως σύνθημα αυτό της γαλλικής επανάστασης
Έθνος είναι ο λαός
Κάθε μα κάθε Αυτοκρατορία είναι υπερεθνική , και είναι εναντίον κάθε εθνικισμού που δεν εξυπηρετεί τα συμφέροντα της ηγετικής ελίτ της
Και ασφαλώς μια Αυτοκρατορία με Αυτοκράτορα με υπερεξουσίες σαν του Σουλτάνου δεν είναι και το ιδανικό πρότυπο που θα το ήθελες ως αντιστάθμισμα σε ένα εθνικό κράτος
Τα ..πολυπολιτισμικής και πολυεθνικής λοιπόν συμβίωσης λαών και εθνών με καθεστώς απόλυτης μοναρχίας ..δεν είναι και το κατάλληλο αντίδοτο ενάντια σε έθνος κράτος που έχει ως σύνθημα αυτό της γαλλικής επανάστασης
Έθνος είναι ο λαός
Re: Οθωμανική Χίος- πρότυπο πολυπολιτισμικής συμβίωσης
Και μετά από την ακατάσχετη οφτοπικολογία συνεχίζουμε...
Η μεγαλοθυμία του πολυχρονεμένου σουλτάνου ήταν σε τέτοιο βαθμό που σχωρνούσε τα παραστρατήματα του αγαπημένου του λαούο νησί της Χίου κατά τη διάρκεια της Τουρκοκρατίας χάρη στη μαστίχα απέκτησε ιδιαίτερα προνόμια. Η παραγωγή της μαστίχας γινόταν κανονικά αλλά η εκμετάλλευσή της είχε περάσει καθαρά στα χέρια των Τούρκων. Ο φοροεισπράκτορας της μαστίχας «Σακίζ-Εμινί» ερχόταν μια φορά το χρόνο (συνήθως Φθινόπωρο) και εισέπραττε το φόρο της μαστίχας. Μαζί του ερχόταν και ο ζυγιστής της μαστίχας ο οποίος τις περισσότερες φορές ήταν Εβραίος.
Η μαστίχα πρώτης ποιότητας προοριζόταν για το χαρέμι του Σουλτάνου στην Κωνσταντινούπολη. Η μαστίχα δεύτερης ποιότητας πήγαινε στα χαρέμια των Μαμελούκων(Δυναστεία της Αιγύπτου) στο Κάιρο.
Την περίοδο της συγκομιδής οι είσοδοι των χωριών έκλειναν τα βράδια για την προστασία της παραγωγής. Η κλοπή της μαστίχας τιμωρούνταν με ιδιαίτερα αυστηρές ποινές. Το 1822 τα μαστιχοχώρια γλίτωσαν από το μένος των Τούρκων λόγω της μαστίχας. Δε συνέβη το ίδιο όμως και μετά την πυρπόληση της Ναυαρχίδας από τον Κανάρη και το θάνατο του Καρά Αλή. Η πτώση της παραγωγής ήταν κατακόρυφη μέχρι το 1853 που ξαναδόθηκαν προνόμια στο νησί.
http://www.chiosmastiha.gr/mastiha-istoriki-anadromi/
Re: Οθωμανική Χίος- πρότυπο πολυπολιτισμικής συμβίωσης
Re: Οθωμανική Χίος- πρότυπο πολυπολιτισμικής συμβίωσης
Είδες πόσο μεγαλοθυμος ήταν ο Πολυχρονεμενος ΣουλτάνοςFluffy έγραψε: ↑19 Οκτ 2019, 19:42Και μετά από την ακατάσχετη οφτοπικολογία συνεχίζουμε...Η μεγαλοθυμία του πολυχρονεμένου σουλτάνου ήταν σε τέτοιο βαθμό που σχωρνούσε τα παραστρατήματα του αγαπημένου του λαούο νησί της Χίου κατά τη διάρκεια της Τουρκοκρατίας χάρη στη μαστίχα απέκτησε ιδιαίτερα προνόμια. Η παραγωγή της μαστίχας γινόταν κανονικά αλλά η εκμετάλλευσή της είχε περάσει καθαρά στα χέρια των Τούρκων. Ο φοροεισπράκτορας της μαστίχας «Σακίζ-Εμινί» ερχόταν μια φορά το χρόνο (συνήθως Φθινόπωρο) και εισέπραττε το φόρο της μαστίχας. Μαζί του ερχόταν και ο ζυγιστής της μαστίχας ο οποίος τις περισσότερες φορές ήταν Εβραίος.
Η μαστίχα πρώτης ποιότητας προοριζόταν για το χαρέμι του Σουλτάνου στην Κωνσταντινούπολη. Η μαστίχα δεύτερης ποιότητας πήγαινε στα χαρέμια των Μαμελούκων(Δυναστεία της Αιγύπτου) στο Κάιρο.
Την περίοδο της συγκομιδής οι είσοδοι των χωριών έκλειναν τα βράδια για την προστασία της παραγωγής. Η κλοπή της μαστίχας τιμωρούνταν με ιδιαίτερα αυστηρές ποινές. Το 1822 τα μαστιχοχώρια γλίτωσαν από το μένος των Τούρκων λόγω της μαστίχας. Δε συνέβη το ίδιο όμως και μετά την πυρπόληση της Ναυαρχίδας από τον Κανάρη και το θάνατο του Καρά Αλή. Η πτώση της παραγωγής ήταν κατακόρυφη μέχρι το 1853 που ξαναδόθηκαν προνόμια στο νη
http://www.chiosmastiha.gr/mastiha-istoriki-anadromi/


Re: Οθωμανική Χίος- πρότυπο πολυπολιτισμικής συμβίωσης
κάνουμε κύκλους μου φαίνεται. Να σου πω, γιατί αρνείσαι τόσο πεισματικά να δεχτείς ότι οι ζωές των ανθρώπων της εποχής μπορεί να μην ήταν παντού και διαχρονικά μία αποκαλυπτικού τύπου κόλαση που δεν έβλεπαν την ώρα γλιτώσουν και ζούσαν σε ένα διαρκές, ασταμάτητο βασανιστήριο;
- ΣΑΤΑΝΙΚΟΣ ΕΓΚΕΦΑΛΟΣ
- Δημοσιεύσεις: 31055
- Εγγραφή: 30 Μαρ 2018, 21:47
Re: Οθωμανική Χίος- πρότυπο πολυπολιτισμικής συμβίωσης
Η λογική λέει ότι δεν θα άφηναν να τους κατσικώνονταν τόσα χρόνια αν δεν την περνάγανε ζάχαρη.
Ο χρήστης που γκρέμισε τον εθνολαϊκισμό
Re: Οθωμανική Χίος- πρότυπο πολυπολιτισμικής συμβίωσης
Ούτε αυτό ισχύει ακριβώςΣΑΤΑΝΙΚΟΣ ΕΓΚΕΦΑΛΟΣ έγραψε: ↑19 Οκτ 2019, 20:08Η λογική λέει ότι δεν θα άφηναν να τους κατσικώνονταν τόσα χρόνια αν δεν την περνάγανε ζάχαρη.


παραπάνω γράφτηκε ότι η Χίος ήταν εξαίρεση ως προς τις πολιτικές και κοινωνικές ελευθερίες και την κοινωνική ανάπτυξη και ισχύει αλλά προσωπικά δεν θα το έθετα έτσι γιατί όπως το βλέπω εγώ, δεν υπήρχε στην οθωμανική αυτοκρατορία set τρόπος διακυβέρνησης, θετικός ή αρνητικός που ίσχυε παντού ή έστω σε μεγάλο μέρος. Εξ ορισμού ο τρόπος δοιήκησης ήταν αυθαίρετος. Το κράτος ήταν πρότυπο αυθαιρεσίας και όπως είπα και παραπάνω, η αυθαιρεσία λειτουργεί άλλοτε θετικά και άλλοτε αρνητικά, γι'αυτό δεν το θεωρώ πολύ ακριβές να μιλάμε για κανόνες και εξαιρέσεις...απο τη στιγμή που δεν υπήρχαν κανόνες δεν μπορούν να υπάρχουν και εξαιρέσεις

ας πούμε εκτός απο τη Χίο, σε προνομιακό καθεστώς υπάγονταν και τα δερβενοχώρια της αττικής...η ολόκληρος ο Μοριάς αλλά μόνο για ένα διάστημα: το τελευταίο
Re: Οθωμανική Χίος- πρότυπο πολυπολιτισμικής συμβίωσης
Ένας από τους λόγους για τους οποίους ΔΕΝ αναπτύχθηκε καπιταλιστικά η Οθωμανική Αυτοκρατορία σε σχέση με τα δεδομένα της εποχής της ήταν αυτός ο αυθαίρετος τρόπος διοίκησης όπου η περιουσία σου η ζωή σου και η οικογένεια σου εξαρτώνταν από τις διαθέσεις του κάθε Πάσα ..Nero έγραψε: ↑19 Οκτ 2019, 20:17Ούτε αυτό ισχύει ακριβώςΣΑΤΑΝΙΚΟΣ ΕΓΚΕΦΑΛΟΣ έγραψε: ↑19 Οκτ 2019, 20:08Η λογική λέει ότι δεν θα άφηναν να τους κατσικώνονταν τόσα χρόνια αν δεν την περνάγανε ζάχαρη.όπως συμβαίνει συνήθως, η πραγματικότητα είναι λιιιγο περισσότερο dynamic απ'όσο αρέσει στο μυαλό των ανθρώπων που προτιμάει να διαβάζει πιο παγιωμένα και ξεκάθαρα σχήματα γιατί είναι πιο βολικό
παραπάνω γράφτηκε ότι η Χίος ήταν εξαίρεση ως προς τις πολιτικές και κοινωνικές ελευθερίες και την κοινωνική ανάπτυξη και ισχύει αλλά προσωπικά δεν θα το έθετα έτσι γιατί όπως το βλέπω εγώ, δεν υπήρχε στην οθωμανική αυτοκρατορία set τρόπος διακυβέρνησης, θετικός ή αρνητικός που ίσχυε παντού ή έστω σε μεγάλο μέρος. Εξ ορισμού ο τρόπος δοιήκησης ήταν αυθαίρετος. Το κράτος ήταν πρότυπο αυθαιρεσίας και όπως είπα και παραπάνω, η αυθαιρεσία λειτουργεί άλλοτε θετικά και άλλοτε αρνητικά, γι'αυτό δεν το θεωρώ πολύ ακριβές να μιλάμε για κανόνες και εξαιρέσεις...απο τη στιγμή που δεν υπήρχαν κανόνες δεν μπορούν να υπάρχουν και εξαιρέσεις
ας πούμε εκτός απο τη Χίο, σε προνομιακό καθεστώς υπάγονταν και τα δερβενοχώρια της αττικής...η ολόκληρος ο Μοριάς αλλά μόνο για ένα διάστημα: το τελευταίο
Ενώ μια οικονομική ανάπτυξη θέλει σταθερότητα και ξεκάθαρο νομικό καθεστώς
Τελευταία επεξεργασία από το μέλος ΑΙΝΕΙΑΝ06 την 19 Οκτ 2019, 21:01, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.
Re: Οθωμανική Χίος- πρότυπο πολυπολιτισμικής συμβίωσης
Αν προσθέσουμε ότι οι Οθωμανοίοι άρχοντες στην Οθωμανικη αυτοκρατορία δεν ασχολούνταν με το εμπόριο το οποίο είχαν αφήσει στους Ρωμιούς , τους οποίους όμως εξουσίαζαν με αυθαίρετο διοικητικά τρόπο και απαγορεύονταν να ξέρουν ξένες γλώσσες και άφηναν τους Φαναριώτες να ασκούν διπλωματία έναντι αυτών .
Re: Οθωμανική Χίος- πρότυπο πολυπολιτισμικής συμβίωσης
επιμένεις όμως μ'αυτούς τους πασάδες. Τους έχεις στο μυαλό σου με τον κλασικό τρόπο, αυτόν που λίγο έχτισε η προπαγάνδα του Αλι πασά ενώ συο λέω ότι πολύ συχνά έπεφταν και οι ίδιοι θύματα. Ούτε ο ίδιος ο υποτιθέμενος απόλυτος ηγεμόνας γλίτωνε: Έχω ξαναγράψει για τους συναδέλφους σου του γενίτσαρους που παράνομα και παράτυπα ήταν ιδιοκτήτες των περισσότερων καφε της Πολης, βάζοντας άλλους στα χαρτιά για βιτρίνα και κάθε που ανέβαινε καινούργιος παπάς στον θρόνο απαιτούσαν μποναμά, αύξηση στον μισθό τους. Σε περίπτωση που δεν τον έπαιρναν, ξεκινούσαν διαμαρτυρία χτυπώντας τις κουτάλες τους στα μαγειρεία, και αυτό ήταν το σύνθημα για να βάλουν όλα τα μαγαζιά τους λουκέτο. Απεργία που μπορεί να κετέληγε και σε εξέγερση γιατί δεν πήραν ετσιθελικα αύξησηΑΙΝΕΙΑΝ06 έγραψε: ↑19 Οκτ 2019, 21:01Αν προσθέσουμε ότι οι Οθωμανοίοι άρχοντες στην Οθωμανικη αυτοκρατορία δεν ασχολούνταν με το εμπόριο το οποίο είχαν αφήσει στους Ρωμιούς , τους οποίους όμως εξουσίαζαν με αυθαίρετο διοικητικά τρόπο και απαγορεύονταν να ξέρουν ξένες γλώσσες και άφηναν τους Φαναριώτες να ασκούν διπλωματία έναντι αυτών .

Re: Οθωμανική Χίος- πρότυπο πολυπολιτισμικής συμβίωσης
Βασικά , Τούρκους ιστορικούς έχω διαβάσει πάνω σε αυτό το θέμαNero έγραψε: ↑19 Οκτ 2019, 21:07επιμένεις όμως μ'αυτούς τους πασάδες. Τους έχεις στο μυαλό σου με τον κλασικό τρόπο, αυτόν που λίγο έχτισε η προπαγάνδα του Αλι πασά ενώ συο λέω ότι πολύ συχνά έπεφταν και οι ίδιοι θύματα. Ούτε ο ίδιος ο υποτιθέμενος απόλυτος ηγεμόνας γλίτωνε: Έχω ξαναγράψει για τους συναδέλφους σου του γενίτσαρους που παράνομα και παράτυπα ήταν ιδιοκτήτες των περισσότερων καφε της Πολης, βάζοντας άλλους στα χαρτιά για βιτρίνα και κάθε που ανέβαινε καινούργιος παπάς στον θρόνο απαιτούσαν μποναμά, αύξηση στον μισθό τους. Σε περίπτωση που δεν τον έπαιρναν, ξεκινούσαν διαμαρτυρία χτυπώντας τις κουτάλες τους στα μαγειρεία, και αυτό ήταν το σύνθημα για να βάλουν όλα τα μαγαζιά τους λουκέτο. Απεργία που μπορεί να κετέληγε και σε εξέγερση γιατί δεν πήραν ετσιθελικα αύξησηΑΙΝΕΙΑΝ06 έγραψε: ↑19 Οκτ 2019, 21:01Αν προσθέσουμε ότι οι Οθωμανοίοι άρχοντες στην Οθωμανικη αυτοκρατορία δεν ασχολούνταν με το εμπόριο το οποίο είχαν αφήσει στους Ρωμιούς , τους οποίους όμως εξουσίαζαν με αυθαίρετο διοικητικά τρόπο και απαγορεύονταν να ξέρουν ξένες γλώσσες και άφηναν τους Φαναριώτες να ασκούν διπλωματία έναντι αυτών .
Re: Οθωμανική Χίος- πρότυπο πολυπολιτισμικής συμβίωσης
Όσο για το πώς περνούσαν οι κάτοικοι ενός τόπου , πχ της Χίου εν προκειμένω εξαρτιόταν καθαρά από την προσωπική εύνοια η μη εύνοια του Σουλτάνου
Η Οθωμανική Αυτοκρατορία , όπως και κάθε Αυτοκρατορία της εποχής εκείνης δεν ήταν απρόσωπη λειτουργούσε σύμφωνα με την βούληση του Ηγεμόνα της που η θέληση του ήταν νόμος στους υπηκόους του
Α και κάτι άλλο
Στην Οθωμανική Αυτοκρατορία η προσωπική σου περιουσία δεν σου ανηκε , ανήκε στον Σουλτάνο ο οποίος σου επέτρεπε να την χρησιμοποιείς και είχε και κάθε δικαίωμα να σου την αφαιρέσει εάν ο ίδιος το επιθυμούσε
Η Οθωμανική Αυτοκρατορία , όπως και κάθε Αυτοκρατορία της εποχής εκείνης δεν ήταν απρόσωπη λειτουργούσε σύμφωνα με την βούληση του Ηγεμόνα της που η θέληση του ήταν νόμος στους υπηκόους του
Α και κάτι άλλο
Στην Οθωμανική Αυτοκρατορία η προσωπική σου περιουσία δεν σου ανηκε , ανήκε στον Σουλτάνο ο οποίος σου επέτρεπε να την χρησιμοποιείς και είχε και κάθε δικαίωμα να σου την αφαιρέσει εάν ο ίδιος το επιθυμούσε
Re: Οθωμανική Χίος- πρότυπο πολυπολιτισμικής συμβίωσης
Και δεν συζητήσαμε και κάτι άλλο
Οι κάτοικοι της Χίου σε σχέση με την Οθωμανική εύνοια ήταν ένα κοινό ομοιόμορφο σύνολο ;
Υπήρχαν ανάμεσα τους κοινωνικές ομάδες με αντικρουόμενα συμφέροντα;
Δεν πιστεύω ότι , εάν είχαν κοινό συμφέρον να μείνουν πιστοί στον σουλτάνο αυτοί θα επαναστατουσαν
Οι κάτοικοι της Χίου σε σχέση με την Οθωμανική εύνοια ήταν ένα κοινό ομοιόμορφο σύνολο ;
Υπήρχαν ανάμεσα τους κοινωνικές ομάδες με αντικρουόμενα συμφέροντα;
Δεν πιστεύω ότι , εάν είχαν κοινό συμφέρον να μείνουν πιστοί στον σουλτάνο αυτοί θα επαναστατουσαν
Re: Οθωμανική Χίος- πρότυπο πολυπολιτισμικής συμβίωσης
Δεν ισχύει. Υπήρχαν γαίες με διαφορετικό καθεστώς "miri" αν θυμάμαι καλά των οποίων οι ιδιοκτήτες είχαν την υψηλή κυριότητα. Συνήθως ήταν εκτάσεις με οπωροφόρα ή ζαρζαβατικάΑΙΝΕΙΑΝ06 έγραψε: ↑19 Οκτ 2019, 21:19Όσο για το πώς περνούσαν οι κάτοικοι ενός τόπου , πχ της Χίου εν προκειμένω εξαρτιόταν καθαρά από την προσωπική εύνοια η μη εύνοια του Σουλτάνου
Η Οθωμανική Αυτοκρατορία , όπως και κάθε Αυτοκρατορία της εποχής εκείνης δεν ήταν απρόσωπη λειτουργούσε σύμφωνα με την βούληση του Ηγεμόνα της που η θέληση του ήταν νόμος στους υπηκόους του
Α και κάτι άλλο
Στην Οθωμανική Αυτοκρατορία η προσωπική σου περιουσία δεν σου ανηκε , ανήκε στον Σουλτάνο ο οποίος σου επέτρεπε να την χρησιμοποιείς και είχε και κάθε δικαίωμα να σου την αφαιρέσει εάν ο ίδιος το επιθυμούσε
Re: Οθωμανική Χίος- πρότυπο πολυπολιτισμικής συμβίωσης
Ποια λοιπόν ήταν τα αντικειμενικά υλικά αιτία του ξεσηκωμού των κατοίκων της Χίου , εναντίον του Σουλτάνου ;
Ασφαλώς όχι κάποιο ...εθνικιστικό κίνητρο γιατί κάτι τέτοιο δεν υπήρχε εκείνη την εποχή στους απλούς κατοίκους της Χίου ..
Ασφαλώς όχι κάποιο ...εθνικιστικό κίνητρο γιατί κάτι τέτοιο δεν υπήρχε εκείνη την εποχή στους απλούς κατοίκους της Χίου ..
-
- Παραπλήσια Θέματα
- Απαντήσεις
- Προβολές
- Τελευταία δημοσίευση
-
-
Νέα δημοσίευση Αποκαλυπτικά τα στατιστικά για τα σύμφωνα συμβίωσης
από southern » 02 Οκτ 2023, 13:41 » σε Κοινωνικά θέματα - 1 Απαντήσεις
- 309 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από Dwarven Blacksmith
02 Οκτ 2023, 14:03
-
-
- 1 Απαντήσεις
- 517 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από pylothess
10 Αύγ 2023, 20:02
-
- 0 Απαντήσεις
- 151 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από Ίακχος
02 Σεπ 2024, 10:51
-
-
Νέα δημοσίευση Άφεσις αμαρτιών για τον «Αττίλα» «Οθωμανική» ξανά η Θεσσαλονίκη!
από Αρίστος » 19 Μαρ 2024, 15:05 » σε Εθνικά Θέματα - 25 Απαντήσεις
- 902 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από Jimmy81
20 Μαρ 2024, 18:09
-