Τι μου θύμισες τώρα. Πάνω στην χρωματισμένη εκδοχή αυτού χάρτη είχαν γίνει πραγματικά επικές ανταλλαγές "φιλοφρονήσεων" σε παλιότερες εποχές.

Τι μου θύμισες τώρα. Πάνω στην χρωματισμένη εκδοχή αυτού χάρτη είχαν γίνει πραγματικά επικές ανταλλαγές "φιλοφρονήσεων" σε παλιότερες εποχές.
Μπορώ να σε ρωτήσω κάτι? Αν θυμάμαι καλά (που θυμάμαι και μπορώ και να το βρώ) είχες δηλώσει παλιότερα πως έχεις διαβάσει ο ίδιος το βιβλίο του Florin Curta. Γιατί λοιπόν δεν φέρνεις εδώ εκείνα τα κείμενα του Florin Curta που θεωρείς πως διαψεύδουν αυτά που εγώ ισχυρίζομαι? Σίγουρα, με την δική σου βαθιά κατανόηση θα μπορούσες να το κάνεις αυτό πολύ εύκολα, και να δείξεις σε όλο τον κόσμο που διαβάζει αυτά τα κείμενα τα δικά μου προβλήματα κατανόησης.LOUROS έγραψε: ↑07 Οκτ 2019, 21:24...
Lol ντάξει, για το πρωτο συνθετικό δεν ξέρω αλλά το να προσπαθεί κάποιος να ισχυριστεί οτι η λέξη λίμνη παίζει να εχει και κάποιες Ελληνικές καταβολές είναι όντως μεγάλο θράσος.
Θα περιμένω να φέρεις κάτι πιο συγκεκριμένο απο το βιβλίο πριν σε κατηγορήσω για πρόβλημα κατανόησης. Αλλιώς η αντιπαράθεση με βάση διάφορες κριτικές τρίτων είναι ανούσια.
Α ρε Μπάμπη!
Είστε γατάκια.dosas1312 έγραψε: ↑07 Οκτ 2019, 23:08Ρέ θα μας κουφάνετε, 30% τουλάχιστον λέει ο άλλος σλαβικό admix στον ελληνικό γενετικό μέσο όρο. Σοβαρά, φίλος, κάθησες και το μέτρησες, έ;
Εδώ στο PCA του Lazaridis et al. (2017) κατά ένα περίεργο τρόπο όλα τα ελληνικά samples πέφτουν σχεδόν πάνω στους Μυκηναίους με ένα ελαφρύ pull προς τους Euro Hunter Gatherers. Το 30%+ admix των Βαλτο-Ουραλικών Σλάβων, πού φαίνεται ακριβώς, για πές μας. Αλλά ξέχασα, εσύ είσαι αριστερός, τί να σου πεί και το peer-reviewed research του Harvard, έ;
Mα όντως είναι συγγενείς οι Ελληνες με τους άλλους Βαλκάνιους. Ομως αν δεν τεκμηριωθεί συγγένεια με Πολωνούς κ.λ.π. δεν προκύπτει ότι ο λόγος τής συγγένειας είναι η Σλαβική επέκταση. Το πιθανότερο είναι οι πληθυσμοί να ήταν συγγενικοί ήδη από την αρχαιότητα.Giorgos 574 έγραψε: ↑07 Οκτ 2019, 21:48Για αυτό και οι Σλάβοι που ήρθαν στην Ελλάδα μπορεί να είχαν ήδη αναμειχθεί και να ήταν σαν τους σημερινούς βαλκανικούς Σλάβους, οπότε έπρεπε να είχαν συγκριθεί και αυτοί.Leporello έγραψε: ↑07 Οκτ 2019, 21:04Ο λόγος που η σύγκριση γίνεται με Πολωνούς κ.λ.π. είναι ότι και οι σημερινοί Σλάβοι των Βαλκανίων είναι περισσότερο μείγμα με Βαλκανικούς πληθυσμούς, παρά απόγονοι των αρχικών Σλάβων.Hector Buas έγραψε: ↑04 Οκτ 2019, 12:44Ο λόγος για τον οποίο οι πληθυσμοί της Πελοποννήσου συγκρίνονται με εκείνους της "Πολωνίας" και όχι με τους νότιους Σλάβους σχετίζεται με το γεγονός πως όλα τα στοιχεία δείχνουν πως η γλώσσα που μιλιόταν από τους πρώτους Σλάβους της Πελοποννήσου (που ονόμασαν τους τόπους) ήταν από εκείνες τις (βόρειες) περιοχές. Δεν θυμάμαι αν το έχω ξαναγράψει, αλλά χάρις στην συγκεκειρμένη γλώσσα έχουμε τη χαρά να έχουμε κι εμείς μία Βαρσοβία (Βάρσοβα), μία Κρακοβία (Κρόκοβα) και μία Λουμπίτσα (Lubeck, Liubice) στην Πελοπόννησο.
2. Η λέξη υδρόφιλος είναι σύνθετη από δύο ελληνικές λέξεις το ύδωρ που σήμαινε νερό και το φίλος που σήμαινε φίλος.
...και πάλι δεν μπορούμε να είμαστε σίγουροιLeporello έγραψε: ↑08 Οκτ 2019, 19:31Mα όντως είναι συγγενείς οι Ελληνες με τους άλλους Βαλκάνιους. Ομως αν δεν τεκμηριωθεί συγγένεια με Πολωνούς κ.λ.π. δεν προκύπτει ότι ο λόγος τής συγγένειας είναι η Σλαβική επέκταση. Το πιθανότερο είναι οι πληθυσμοί να ήταν συγγενικοί ήδη από την αρχαιότητα.Giorgos 574 έγραψε: ↑07 Οκτ 2019, 21:48Για αυτό και οι Σλάβοι που ήρθαν στην Ελλάδα μπορεί να είχαν ήδη αναμειχθεί και να ήταν σαν τους σημερινούς βαλκανικούς Σλάβους, οπότε έπρεπε να είχαν συγκριθεί και αυτοί.
Τίποτα δεν υποστηρίζω. Το μόνο που βλέπω είναι η Ιστορία. Και αυτή λέει πως όντως επί Βυζαντίου υπήρξε οιωνεί εθνική Ρωμαϊκή συνείδηση και από τον ύστερο Μεσαίωνα άρχισε να εμφανίζεται Ελληνική συνείδηση, χωρίς να αλλάξει το όνομα (εξακολουθούσαν να λέγονται Ρωμιοί). Δεν βλέπω τίποτα παράξενο σ'αυτό, η εθνική συνείδηση και δη γιά τις προνεωτερικές κοινωνίες δεν ήταν σε καμμιά περίπτωση μονολιθική.
Εκείνο που πάς να αποδείξεις, το θεωρείς δεδομένο. Δεν μας λες, τι ήταν αυτό που διαχώριζε τον Πορφυρογέννητο από τους υποτιθέμενους "Γραικούς" τής εποχής του; Η γλώσσα, η θρησκεία, τι;Arisvilla έγραψε: ↑07 Οκτ 2019, 21:53Βέβαια δεν υπήρχε στον 7ο αιώνα και 8ο αιώνα μχ διάκριση μεταξύ Ελλήνων και Ρωμαίων (αν και ο Πορφυρογέννητος κάνει λόγο για Γραικούς) γιατί οι Ελληνες ήταν ελάχιστοι και αυτοί στην νοτιοανατολική Ελλάδα. Για αυτό και ο Πορφυρογέννητος κάνει λόγο και για Γραικούς στην Πελοπόννησο. Δεν μιλάει για Γραικούς όμως στην Μικρά Ασία γιατί πολύ απλά δεν υπήρχαν.
Αυτά είναι αστειότητες. Απέδειξα ότι ο πληθυσμός τής Μ.Ασίας ήταν ομογενοποιημένος Ρωμαϊκός/Ελληνικός (το όνομα είναι μόνο θέμα προτίμησης). Η εξαίρεση ήταν οι Αρμένιοι και ελάχιστες μικρές μειονότητες στην Ανατολική Μ.Ασία. Δεν ήταν αυτοί όμως που θα μπορούσαν να εκρωμαϊσουν την Πελοπόννησο. Δεν θα έβαζαν Κουμάνους γιά να την επανεκρωμαϊσουν.Arisvilla έγραψε: ↑07 Οκτ 2019, 21:533) Οι Μικρασιάτες με τους οποίους ενισχύθηκε ο "ελληνικός" πληθυσμός της Πελοποννήσου μόνο αρχαιοελληνικός δεν ήταν. Καφήροι ήταν και Αρμενιοι όπως αναφέρουν οι ιστορικές πηγές (Χρονικό της Μονεμβασιάς)για την επανίδρυση της Λακεδαίμονος. Στην Ηλεία εγκαταστάθηκαν Κουμάνοι και Σελτζούκοι Χριστιανοί μεταγενέστερα. Στην Πάτρα μετοίκησαν άτομα από την Κάτω Ιταλία.
Τι μένει να εξηγήσω; Είπαμε ότι τα αρχαιοελληνικά ονόματα δεν ήταν σε χρήση πολύ πριν από την κάθοδο των Σλάβων. Αρα, η απουσία τους δεν δίνει κανένα στοιχείο γιά δήθεν εξαφάνιση των Ελλήνων.Arisvilla έγραψε: ↑07 Οκτ 2019, 21:534) Φυσικά και ξέρω ότι το Γκίνης είναι αρβανίτικο. Δεν μου εξηγείς πάντως πως αυτοί οι "Ελληνες" στο Μεσαίωνα που κατάγονταν από τους Αρχαίους Ελληνες ως επί τω πλείστω δεν είχαν αρχαία ελληνικά ονόματα και είχαν μονο χριστιανικά και ξενικά. Γιατί αντίθετα οι Κέλτες Σκώτοι και Ιρλανδοί του Μεσαίωνα και όχι μόνο είχαν αρχαία κέλτικα ονόματα και όχι μόνο χριστιανικά. Δες τα ανθρωπωνύμια και τα βαφτιστικά του 15ου αιώνα και θα βρεις ελάχιστα εως καθόλου αρχαιοελληνικά ονόματα. Τα σλάβικα ονόματα που σου αναφέρω από τα οθωμανικά κατάστιχα του 1454 και από το αρχείο της Μονής των Μετεώρων είναι από την περιοχή της Θεσσαλίας που δεν ομιλείτο η Σλαβική από το 12ο αιώνα τουλάχιστον. Αλλά 3 αιώνες μετά πολλοί κάτοικοι της περιοχής είχαν ακόμα σλαβογενή ονόματα. Το ίδιο συνέβαινε σε όλη την Ελλάδα.
2. Η λέξη υδρόφιλος είναι σύνθετη από δύο ελληνικές λέξεις το ύδωρ που σήμαινε νερό και το φίλος που σήμαινε φίλος.
Δεν είπα εγώ ότι είμαστε σίγουροι. Το πιό πιθανό όμως είναι όντως να ήταν οι Βαλκανικοί πληθυσμοί συγγενείς ήδη από την αρχαιότητα. Δεν βλέπω το λόγο γιατί να μην είναι. Δεν υπήρχαν τείχη στα σύνορα.Giorgos 574 έγραψε: ↑08 Οκτ 2019, 19:34...και πάλι δεν μπορούμε να είμαστε σίγουροιLeporello έγραψε: ↑08 Οκτ 2019, 19:31Mα όντως είναι συγγενείς οι Ελληνες με τους άλλους Βαλκάνιους. Ομως αν δεν τεκμηριωθεί συγγένεια με Πολωνούς κ.λ.π. δεν προκύπτει ότι ο λόγος τής συγγένειας είναι η Σλαβική επέκταση. Το πιθανότερο είναι οι πληθυσμοί να ήταν συγγενικοί ήδη από την αρχαιότητα.Giorgos 574 έγραψε: ↑07 Οκτ 2019, 21:48Για αυτό και οι Σλάβοι που ήρθαν στην Ελλάδα μπορεί να είχαν ήδη αναμειχθεί και να ήταν σαν τους σημερινούς βαλκανικούς Σλάβους, οπότε έπρεπε να είχαν συγκριθεί και αυτοί.
2. Η λέξη υδρόφιλος είναι σύνθετη από δύο ελληνικές λέξεις το ύδωρ που σήμαινε νερό και το φίλος που σήμαινε φίλος.
Δεν βρήκα όμως και μία σοβαρή μελέτη που να υποστηρίζει το αντίθετο. Ο Fluffy χρειάσθηκε να καταφύγει σε ψευδοεπιστήμονες.Giorgos 574 έγραψε: ↑08 Οκτ 2019, 19:36Όλες μα όλες οι γενετικές ερευνες που έχουν γίνει μέχρι σήμερα και έδειξαν συνέχεια των Ελλήνων από την αρχαιότητα έγιναν αποκλειστικά ή είχαν μέσα Έλληνες. Και αυτό λέει πολλά.
2. Η λέξη υδρόφιλος είναι σύνθετη από δύο ελληνικές λέξεις το ύδωρ που σήμαινε νερό και το φίλος που σήμαινε φίλος.
Εγώ είδα να λέει:Hector Buas έγραψε: ↑08 Οκτ 2019, 15:26Ο πρώτος που παρατήρησε πως κάτι παράξενο συμβαίνει με τα συγκεκριμένα τοπωνύμια είναι ο ίδιος ο Falmerayer, την θεωρία του οποίου συζητάμε εδώ (ξανά). Συγκεκριμένα, τα θεώρησε βόρεια και ειδικότερα Ρώσικα. Αυτός μάλλον είναι και ο κύριος λόγος για τον οποίο ο Γ. Σταματογιαννόπουλος στην πολυσυζητημένη μελέτη του για την γενετική των Πελοποννησιακών πληθυσμών χρησιμοποίησε 4 σλαβικούς πληθυσμούς (Λευκορώσους, Ρώσους, Πολωνούς και Ουκρανούς) ως αναφορά για το γενετικό τους υλικό.Leporello έγραψε: ↑07 Οκτ 2019, 21:04...
Oχι ακριβώς. Την εποχή τής καθόδου των Σλάβων στην Ελλάδα, οι Σλαβικές γλώσσες ήταν πολύ λίγο διαφοροποιημένες. Ακόμη και αιώνες μετά, ο Κύριλλος και ο Μεθόδιος πήγαν στην Μοραβία εξοπλισμένοι με την γνώση τής Σλαβικής γλώσσας που μιλιόταν στην ύπαιθρο τής Μακεδονίας και μπορούσαν να είναι κατανοητοί. Από τότε και μετά, οι Βόρειες γλώσσες ήταν πολύ πιό συντηρητικές από εκείνες τής Βαλκανικής. Οι τελευταίες, υπό την επίδραση τής Ελληνικής και παλαιοβαλκανικών γλωσσών, ανέπτυξαν καινοτομίες, όπως ανάπτυξη άρθρου (που προστίθεται στο τέλος τής λέξης όπως και σε άλλες γλώσσες του Balkan Sprachbund) απώλεια πτώσεων, περιφραστικοί χρόνοι, βαλκανικό λεξιλόγιο, απώλεια φθόγγων κ.λ.π. Σαν συνέπεια, τα μεσαιωνικά τοπωνύμια στην Ελλάδα μοιάζουν περισσότερο με εκείνα των σημερινών Βόρειων Σλαβικών Γλωσσών (πιό συντηρητικών) παρά με εκείνα των σημερινών Βαλκανικών Σλαβικών γλωσσών.
Ο λόγος που η σύγκριση γίνεται με Πολωνούς κ.λ.π. είναι ότι και οι σημερινοί Σλάβοι των Βαλκανίων είναι περισσότερο μείγμα με Βαλκανικούς πληθυσμούς, παρά απόγονοι των αρχικών Σλάβων.
Για να είμαστε πάντως πιο κοντά στην πραγματικότητα, ορισμένα Πελοποννησιακά τοπωνύμια τα βρίσκει κανείς μόνο ανάμεσα σε πληθυσμούς που κατοικούνται από τις παραπάνω ομάδες αλλά απουσιάζουν από τις περιοχές που κατοικούνται από τους νότιους Σλάβους.
Σημείωση: στο παραπάνω κείμενο έχω κάνει αναφορά στην ελληνική μετάφραση της μελέτης του Γ. Σταματογιαννόπουλου. Το αρχικό Αγγλικό κείμενο μπορεί κανείς να το βρεί εδώ
2. Η λέξη υδρόφιλος είναι σύνθετη από δύο ελληνικές λέξεις το ύδωρ που σήμαινε νερό και το φίλος που σήμαινε φίλος.
Γιατί δεν μπαίνει κανεις ξένος στον κόπο.Leporello έγραψε: ↑08 Οκτ 2019, 19:49Δεν βρήκα όμως και μία σοβαρή μελέτη που να υποστηρίζει το αντίθετο.Giorgos 574 έγραψε: ↑08 Οκτ 2019, 19:36Όλες μα όλες οι γενετικές ερευνες που έχουν γίνει μέχρι σήμερα και έδειξαν συνέχεια των Ελλήνων από την αρχαιότητα έγιναν αποκλειστικά ή είχαν μέσα Έλληνες. Και αυτό λέει πολλά.
Καταλαβαίνεις υποθέτω πως τώρα γυρίζουμε γύρω-γύρω από το ερώτημα: "η κότα έκανε το αυγό ή το αυγό την κότα"?Leporello έγραψε: ↑08 Οκτ 2019, 19:57Εγώ είδα να λέει:
We compared, the Peloponneseans (except for Maniots and Tsakones) with populations of the Slavic homeland from which the sixth century Slavs should have originated. The exact location of the Slavic homeland is debated, but it is placed north of Danube, between the Oder and Dnieper rivers and includes areas inhabited by Polish, Ukrainian, Russian and Belarusian populations
Λέει ότι συγκρίνονται οι Πελοποννήσιοι με τους πληθυσμούς που ζουν στην πιθανή κοιτίδα των Σλάβων, αυτό δηλαδή που λέω κι'εγώ. Δεν αναφέρει τίποτα γιά την γλώσσα τους. Α, και από την εποχή του Φάλμεράϋερ όλες οι επιστήμες έχουν εξελιχθεί και αυτό που τότε του φάνηκε "Ρώσικο" μιά χαρά ερμηνεύτηκε έκτοτε από την ανασύνθεση τής πρωτο-σλαβικής γλώσσας, που τότε δεν είχε γίνει.
Μάλιστα. Αυτή είναι η εξήγηση!Fluffy έγραψε: ↑08 Οκτ 2019, 15:58...
Greeks are found to have a substantial relatedness to sub-Saharan (Ethiopian) people, which separate them from other Mediterranean groups. Both Greeks and Ethiopians share quasi-specific DRB1 alleles, such as *0305, *0307, *0411, *0413, *0416, *0417, *0420, *1110, *1112, *1304 and *1310.
Πάμε πάλι στα βασικά.Leporello έγραψε: ↑08 Οκτ 2019, 19:46Τίποτα δεν υποστηρίζω. Το μόνο που βλέπω είναι η Ιστορία. Και αυτή λέει πως όντως επί Βυζαντίου υπήρξε οιωνεί εθνική Ρωμαϊκή συνείδηση και από τον ύστερο Μεσαίωνα άρχισε να εμφανίζεται Ελληνική συνείδηση, χωρίς να αλλάξει το όνομα (εξακολουθούσαν να λέγονται Ρωμιοί). Δεν βλέπω τίποτα παράξενο σ'αυτό, η εθνική συνείδηση και δη γιά τις προνεωτερικές κοινωνίες δεν ήταν σε καμμιά περίπτωση μονολιθική.Εκείνο που πάς να αποδείξεις, το θεωρείς δεδομένο. Δεν μας λες, τι ήταν αυτό που διαχώριζε τον Πορφυρογέννητο από τους υποτιθέμενους "Γραικούς" τής εποχής του; Η γλώσσα, η θρησκεία, τι;Arisvilla έγραψε: ↑07 Οκτ 2019, 21:53Βέβαια δεν υπήρχε στον 7ο αιώνα και 8ο αιώνα μχ διάκριση μεταξύ Ελλήνων και Ρωμαίων (αν και ο Πορφυρογέννητος κάνει λόγο για Γραικούς) γιατί οι Ελληνες ήταν ελάχιστοι και αυτοί στην νοτιοανατολική Ελλάδα. Για αυτό και ο Πορφυρογέννητος κάνει λόγο και για Γραικούς στην Πελοπόννησο. Δεν μιλάει για Γραικούς όμως στην Μικρά Ασία γιατί πολύ απλά δεν υπήρχαν.Αυτά είναι αστειότητες. Απέδειξα ότι ο πληθυσμός τής Μ.Ασίας ήταν ομογενοποιημένος Ρωμαϊκός/Ελληνικός (το όνομα είναι μόνο θέμα προτίμησης). Η εξαίρεση ήταν οι Αρμένιοι και ελάχιστες μικρές μειονότητες στην Ανατολική Μ.Ασία. Δεν ήταν αυτοί όμως που θα μπορούσαν να εκρωμαϊσουν την Πελοπόννησο. Δεν θα έβαζαν Κουμάνους γιά να την επανεκρωμαϊσουν.Arisvilla έγραψε: ↑07 Οκτ 2019, 21:533) Οι Μικρασιάτες με τους οποίους ενισχύθηκε ο "ελληνικός" πληθυσμός της Πελοποννήσου μόνο αρχαιοελληνικός δεν ήταν. Καφήροι ήταν και Αρμενιοι όπως αναφέρουν οι ιστορικές πηγές (Χρονικό της Μονεμβασιάς)για την επανίδρυση της Λακεδαίμονος. Στην Ηλεία εγκαταστάθηκαν Κουμάνοι και Σελτζούκοι Χριστιανοί μεταγενέστερα. Στην Πάτρα μετοίκησαν άτομα από την Κάτω Ιταλία.Τι μένει να εξηγήσω; Είπαμε ότι τα αρχαιοελληνικά ονόματα δεν ήταν σε χρήση πολύ πριν από την κάθοδο των Σλάβων. Αρα, η απουσία τους δεν δίνει κανένα στοιχείο γιά δήθεν εξαφάνιση των Ελλήνων.Arisvilla έγραψε: ↑07 Οκτ 2019, 21:534) Φυσικά και ξέρω ότι το Γκίνης είναι αρβανίτικο. Δεν μου εξηγείς πάντως πως αυτοί οι "Ελληνες" στο Μεσαίωνα που κατάγονταν από τους Αρχαίους Ελληνες ως επί τω πλείστω δεν είχαν αρχαία ελληνικά ονόματα και είχαν μονο χριστιανικά και ξενικά. Γιατί αντίθετα οι Κέλτες Σκώτοι και Ιρλανδοί του Μεσαίωνα και όχι μόνο είχαν αρχαία κέλτικα ονόματα και όχι μόνο χριστιανικά. Δες τα ανθρωπωνύμια και τα βαφτιστικά του 15ου αιώνα και θα βρεις ελάχιστα εως καθόλου αρχαιοελληνικά ονόματα. Τα σλάβικα ονόματα που σου αναφέρω από τα οθωμανικά κατάστιχα του 1454 και από το αρχείο της Μονής των Μετεώρων είναι από την περιοχή της Θεσσαλίας που δεν ομιλείτο η Σλαβική από το 12ο αιώνα τουλάχιστον. Αλλά 3 αιώνες μετά πολλοί κάτοικοι της περιοχής είχαν ακόμα σλαβογενή ονόματα. Το ίδιο συνέβαινε σε όλη την Ελλάδα.