Dwarven Blacksmith έγραψε: ↑15 Φεβ 2023, 16:20
πατησιωτης έγραψε: ↑15 Φεβ 2023, 16:00
Dwarven Blacksmith έγραψε: ↑15 Φεβ 2023, 15:50
Γνωρίζεις για τα mining towns των ΗΠΑ όπου οι miners πληρώνονταν σε κουπόνια του general store της πόλης που ανήκε στην εταιρεία;
Κακό αλλά άπαξ και μπορούσαν να φύγουν από την δουλειά τους δεν ήσαν δούλοι.Οι μόνοι δούλοι στην ιστορία των ΗΠΑ ήσαν οι μαύροι στις βαμβακοφυτείες του Νότου και για αυτό έγινε πόλεμος.
Οι Νότιοι τότε ισχυρίζονταν ότι οι μαύροι ήσαν σε καλύτερη θέση από πολλούς εργάτες του βορρά (για 1860 μιλάμε) διότι είχαν εξασφαλισμένη τροφή και στέγη και ίσως και να είχαν δίκιο σε κάποιες περιπτώσεις.
Ο Λίνκολν όμως δεν απάντησε σε αυτό λέγοντας α,τι λένε αυτοί,εμείς πληρώνουμε σε δολλάρια και όχι σε φαγητό αλλά είπε εάν τους αφήσετε να φύγουν δεν υπάρχει πρόβλημα.Δεν τους άφηναν όμως.

Υπήρχαν νόμοι που υποχρέωναν την ΚΑΤΑΔΙΩΞΗ των δούλων που δραπέτευαν.
Θα είδες στο νήμα τη λέξη δουλοπάροικος. Εσύ επιμένεις στο σκέτο δούλος, αλλά για αιώνες το σύστημα εναλλασόταν μεταξύ δούλων και δουλοπάροικων. Συνήθως όταν υπήρχαν λιγότερα χέρια, μειώνονται οι δούλοι και αυξάνονταν οι δουλοπάροικοι. Υπάρχουν και άλλες λέξεις για να περιγράψουν τις διάφορες μορφές δουλείας.
Serfs στα αγγλικά, η ίδια λέξη που χρησιμοποίησε ο Hayek στο road to serfdom.
Oι δούλοι και οι δουλοπάροικοι είχαν ένα κοινό στοιχείο παρά τη διαφορά τους - δεν μπορούσαν να εγκαταλείψουν το αφεντικό τους.Απλά οι δούλοι ανήκαν προσωπικά στο αφεντικό τους που μπορούσε να τους πουλήσει σε άλλο αφεντικό ενώ οι δουλοπάροικοι ανήκαν στο ΧΩΡΑΦΙ,το οποίο βέβαια με τη σειρά του ανήκε σε κάποιον αριστοκράτη,ο οποίος μπορούσε να πουλήσει το χωράφι και με αυτό πήγαιναν πακέτο οι δουλοπάροικοι χωρίς να μπορούν να πουλήσουν τον καθένα προσωπικά.
Οι ελεύθεροι εργάτες μπορεί να εκβιάζονταν οικονομικά με διάφορους τρόπους όπως oι miners που γράφεις ή το σύστημα kalafa που αναφέρθηκε στις χώρες του Κόλπου αλλά από τη στιγμή που μπορούν να παρατήσουν τη δουλειά τους δεν υπόκεινται σε εξωοικονομικό καταναγκασμό,παρά μόνο σε οικονομικό όπως άλλωστε η πλειοψηφία του πληθυσμού σήμερα στον κόσμο με εξαίρεση όσους έχουν αρκετά λεφτά ώστε να μη χρειάζεται να δουλεύουν.Παρόμοιες μορφές σε πιο ήπια μορφή υπάρχουν και σε σύγχρονες εταιρίες όταν σου λέει ο διευθυντής κοίταξε για να πάρεις προαγωγή αγόρασε το προιόν της εταιρίας.
Δεν μπορείς όμως να το πεις αυτό δουλεία ή μάλλον το λές καθ υπερβολήν για να το στηλιτεύσεις.
Αυστηρά νομικά όποιος μπορεί να παρατήσει τη δουλειά του χωρίς να υπόκειται σε διοικητικά μέτρα δεν είναι ούτε δούλος ούτε δουλοπάροικος.
Βασικά το θέμα που λέει ο Τζήμερος είναι μέρος του θέματος του ελάχιστου κατώτερου μισθού.
Υπάρχουν χώρες που δεν υπάρχει κατώτερος μισθός και μάλιστα προηγμένες όπως η Γερμανία και άλλες.
Η συζήτηση για το εάν ο κατώτερος μισθός ωφελεί ή όχι τον εργαζόμενο φυσικά δεν διεξάγεται στην Ελλάδα διότι είναι πολιτικό ταμπού,διεξάγεται αλλού με το επιχείρημα των αντιτιθέμενων ότι ευνοεί την ανεργία καθώς οι εργοδότες που δεν θέλουν να πληρώσουν κάτω από τον κατώτερο μισθό απλά δεν προσλαμβάνουν και το αντεπιχείρημα ότι αν τους αφήσεις θα το ρίξουν πιο κάτω κλπ.
Η γενική αντίληψη στην Ελλάδα είναι ότι όσο μεγαλύτερος είναι ο κατώτερος μισθός τόσο καλύτερα και για τον λόγο αυτό βλέπεις κόμματα να προτείνουν κατώτερους μισθούς 1600 ευρώ και τα παρόμοια,μόνο που δεν εφαρμόζονται ποτέ.
Ο Τζήμερος έκανε κόμμα πηγαίνοντας κόντρα στις βασικές παραδοχές της μεταπολίτευσης και πετάει διάφορα πυροτεχνήματα αλλά και αυτό δεν είναι παρά τμήμα της αμφισβήτησης της ανάγκης κατώτερου υποχρεωτικού μισθού και όχι τίποτε άλλο.Εγώ είπα πολύ απλά για να μη χανόμαστε ας εφάρμοζε η κυβέρνηση της αριστεράς εργατικό δίκαιο Σουηδίας και όχι μνημόνιο για να τελειώνουμε.
