Δεν κατάλαβα γιατί απευθύνεσαι στο πολύ παλιό νικ μου.
«Γιατί πάτε στον γιατρό και δεν πάτε να σάς κάνει καλά ο Θεός αφού τον πιστεύετε;»
Συντονιστής: ΟΥΤΙΣ
Re: «Γιατί πάτε στον γιατρό και δεν πάτε να σάς κάνει καλά ο Θεός αφού τον πιστεύετε;»





Τέλος πάντων, ίσως κάπου κάποιοι να έχετε και δίκιο, εαν κρίνω και από τις "μεταφράσεις" που γίνονται σε διάφορα ποστ, ούτε Ασκληπιεία ούτε βυζαντινά νοσοκομεία ούτε τίποτα δεν έχουν αποτέλεσμα, μόνο στο παρακάτω- προιστορικού παρακαλω τύπου- θεραπευτήριο βρίσκεται η λύσις
doctor and nurse επί τω έργω, νομίζω οτι θα μπορούσα και προσωπικά και με μεγάλη επιτυχία να προσφέρω πολύτιμες υπηρεσίες στους εμπερίστατους αδελφούς

SpoilerShow
τον μαυρίσανε στο ξύλο παντελώς τον έρμο 
να είστε καλά, με κάνατε και γέλασα

να είστε καλά, με κάνατε και γέλασα
...δι᾿ ἐσόπτρου ἐν αἰνίγματι...
Re: «Γιατί πάτε στον γιατρό και δεν πάτε να σάς κάνει καλά ο Θεός αφού τον πιστεύετε;»
ΟΚ, κατάλαβα.
Ναι, είμαι ο Δέλτα-Λοξ (το σκέτο Δέλτα είναι πολύ παλιό).
Ναι, είμαι ο Δέλτα-Λοξ (το σκέτο Δέλτα είναι πολύ παλιό).
Re: «Γιατί πάτε στον γιατρό και δεν πάτε να σάς κάνει καλά ο Θεός αφού τον πιστεύετε;»
Τα παραμονα σου στους αφελεις που εγραψαν το Cambridge Dictionary, αστροπελεκι μου εσυ.

Timeline of hospitals https://en.wikipedia.org/wiki/Timeline_of_hospitals
Ancient times
In ancient cultures, religion and medicine are linked. Ancient Egyptian temples are the earliest documented institutions aiming to provide healthcare. In ancient Greece, temples dedicated to the healer-god Asclepius, known as Asclepieia, function as centers of medical advice, prognosis, and healing. Around 100 BCE, the Romans construct buildings called valetudinaria for the care of sick slaves, gladiators, and soldiers. Healthcare facilities also appear early in India.
Middle Ages
From the 6th to the 10th century, in Europe, the infirmary becomes an established part of every monastery under the influence of the Benedictine Order. Beyond the 10th century, monastic infirmaries continue to expand, and public hospitals are also opened. City authorities, the church and private sources finance these facilities. The primary function of medieval hospitals is to worship to God. Most hospitals contain one chapel, at least one clergyman, and inmates that are expected to help with prayer.
Το διαβασες Σουβλιτσα; Που ειρωνευσουν οτι στα Ασκληιεια η θεραπεία δεν ήταν αποτέλεσμα ιατρικής πράξεως αλλά θρησκευτικής πρακτικής και συνεπακόλουθα απέδιδαν την θεραπεία ή την "θεραπεία" στον εκάστοτε θεό.

Τουλαχιστον ψσξε λιγο πριν γραψεις. Ειναι κριμα να ξευτιλιζεσαι αδικα.
Δυο πραγματα ειναι αχωριστα απο το ψεμα, οι πολλες υποσχεσεις και οι πολλες δικαιολογιες.
Re: «Γιατί πάτε στον γιατρό και δεν πάτε να σάς κάνει καλά ο Θεός αφού τον πιστεύετε;»
Τώρα με προκαλείς να συνεχίσω να ασχολούμαι με το θέμα αλλά όκ:
Δεν θα βάλω πηγή από wiki, θα βάλωαπόσπασμα από ένα άρθρο από το ΒΗΜΑ (θα μπολντάρω μόνο δύο σημεία, μπορείς να εντοπίσεις πολλά περισσότερα που θα ήθελαν μπολντάρισμα):
https://www.tovima.gr/2008/11/24/opinio ... xaiotitas/
Θα μπορούσαμε να ανοίξουμε ολόκληρη συζήτηση εαν η πρακτική όπως περιγράφεται παραπάνω στα αρχαία Ασκληπιεία πλησιάζει λίγο ή πολύ τις σύγχρονες προσεγγίσεις περι "εναλλακτικής ιατρικής", θα μπορούσαμε να συζητήσουμε εαν όντως και κατα πόσο και πώς θα μπορούσε να θεωρηθεί η ματιά των αρχαίων εγγύτερη στην υλικοπνευματική θεώρηση της Ορθόδοξης Πίστης για τον άνθρωπο (σε αντιπαράθεση με την αθειστική ματιά της σύγχρονης Δύσης).
Το παραπάνω απόσπασμα όμως αυτό που βασικά αναφέρει είναι οτι ο σύγχρονος ορισμός της έννοιας νοσοκομείο και θεραπευτική δεν βασίζεται σε αυτές τις αρχαίες θεωρήσεις και πρακτικές.
(Η αλήθεια είναι οτι δεν καταλαβαίνω-μάλλον καταλαβαίνω αλλά δεν επικροτώ-την λογική της οπαδικής αντιπαράθεσης και της χρησιμοποίησης ανάλογων εκφράσεων αλλά τέλος πάντων, φόρουμ.)
Δεν θα βάλω πηγή από wiki, θα βάλωαπόσπασμα από ένα άρθρο από το ΒΗΜΑ (θα μπολντάρω μόνο δύο σημεία, μπορείς να εντοπίσεις πολλά περισσότερα που θα ήθελαν μπολντάρισμα):
https://www.tovima.gr/2008/11/24/opinio ... xaiotitas/
Από αρχαίες γραπτές μαρτυρίες και αρχαιολογικά ευρήματα γνωρίζουμε σήμερα ότι τα Ασκληπιεία, επενδυμένα με τις μυθολογικές, ιδεολογικές και φιλοσοφικές αντιλήψεις για την υγεία των προγόνων μας, προσέφεραν αυτό που λέμε σήμερα «ολιστική φροντίδα υγείας». Σύμφωνα με την αντίληψη αυτή, οι ιερείς/ιατροί στα Ασκληπιεία λάτρευαν τον Ασκληπιό με την προσφορά υγείας προς τον άνθρωπο. Και ο άνθρωπος (ασθενής και ικέτης) αντιμετωπιζόταν με ιερό σεβασμό, ως ολοκληρωμένο ον με αδιαχώριστα και ιδιαίτερα πνευματικά, ψυχικά, συναισθηματικά, κοινωνικά, ηθικά, φυσικά κ.ά. χαρακτηριστικά, που βρισκόταν σε απόλυτη συνάρτηση με το άμεσο και απώτερο γήινο και συμπαντικό περιβάλλον του. Η ασθένεια εθεωρείτο ως ένα αποτέλεσμα πολύπλοκων και αρνητικών αλληλεπιδράσεων περιβαλλοντικών, κοινωνικών, ψυχολογικών, πνευματικών, συναισθηματικών και φυσικών παραγόντων και η φροντίδα υγείας φαίνεται να στόχευε στην εξομάλυνση των συγκρούσεων και στην αποκατάσταση της αρμονίας ανάμεσα στους παράγοντες αυτούς έχοντας ως επικουρική βοήθεια την ιατρική επέμβαση, χειρουργική ή φαρμακευτική.
Αντίθετα, σήμερα, ο δυτικός πολιτισμός μας, παραλείποντας να μελετήσει την πολύτιμη και ξεχασμένη εμπειρία των ελληνικών Ασκληπιείων και έχοντας ως αφετηρία εξέλιξης, στις εγκαταστάσεις υγείας, το εκκλησιαστικό ίδρυμα του δυτικού Μεσαίωνα, έχει φτάσει σε διαμετρικά αντίθετες θεωρήσεις φροντίδας υγείας. Ιδιαίτερα κατά τη διάρκεια των τελευταίων 200 ή 300 χρόνων η πρακτική της ιατρικής, σε αυτό που λέμε δυτικό πολιτισμό, εξουσιάζεται από μια αντίληψη που ονομάστηκε «κλινικό» ή «βιοϊατρικό πρότυπο». Το βιοϊατρικό πρότυπο αντιμετώπιζε τον άνθρωπο ως μια αποικία οργάνων και ιστών και υποστήριζε ότι το ανθρώπινο σώμα είναι μια μηχανή. Σύμφωνα με την αντίληψη αυτή, κάθε φορά που δεν λειτουργεί σωστά ένα τμήμα του σώματος, η ιατρική εφαρμόζει εντοπισμένη και μεμονωμένη ιατρική φροντίδα σε αυτό το κομμάτι της μηχανής και με τον τρόπο αυτό προσπαθεί να διορθώσει την ανθρώπινη μηχανή. Το βιοϊατρικό μοντέλο θεωρεί την αποτυχία διόρθωσης της μηχανής ως μια τρομακτική αποτυχία της ιατρικής φροντίδας και την επιτυχία διόρθωσής της ως το αναμενόμενο αποτέλεσμα μιας «θεοποιημένης» ιατρικής επιστήμης και τεχνολογίας.
Θα μπορούσαμε να ανοίξουμε ολόκληρη συζήτηση εαν η πρακτική όπως περιγράφεται παραπάνω στα αρχαία Ασκληπιεία πλησιάζει λίγο ή πολύ τις σύγχρονες προσεγγίσεις περι "εναλλακτικής ιατρικής", θα μπορούσαμε να συζητήσουμε εαν όντως και κατα πόσο και πώς θα μπορούσε να θεωρηθεί η ματιά των αρχαίων εγγύτερη στην υλικοπνευματική θεώρηση της Ορθόδοξης Πίστης για τον άνθρωπο (σε αντιπαράθεση με την αθειστική ματιά της σύγχρονης Δύσης).
Το παραπάνω απόσπασμα όμως αυτό που βασικά αναφέρει είναι οτι ο σύγχρονος ορισμός της έννοιας νοσοκομείο και θεραπευτική δεν βασίζεται σε αυτές τις αρχαίες θεωρήσεις και πρακτικές.
(Η αλήθεια είναι οτι δεν καταλαβαίνω-μάλλον καταλαβαίνω αλλά δεν επικροτώ-την λογική της οπαδικής αντιπαράθεσης και της χρησιμοποίησης ανάλογων εκφράσεων αλλά τέλος πάντων, φόρουμ.)
...δι᾿ ἐσόπτρου ἐν αἰνίγματι...
- Nandros
- Δημοσιεύσεις: 28851
- Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 18:41
- Phorum.gr user: Nandros
- Τοποθεσία: Όπου συχνάζουν ναυτικοί και λοιπά κακοποιά στοιχεία
Re: «Γιατί πάτε στον γιατρό και δεν πάτε να σάς κάνει καλά ο Θεός αφού τον πιστεύετε;»
Εμένα πήγε το μυαλό μου στην γνωστή συκοφαντία για πολυπρόφιλους στο παλιό από παρόντα εδώ χρήστη. Τυχαίο;

ΚΚΕ 6η Ολομέλεια: Κάναμε το διεθνιστικό μας καθήκον (εννοεί τον Συμμοριτοπόλεμο)
ΧΑ: Είμαστε η σπορά των ηττημένων του '45. Οι εθνικοσοσιαλιστές, οι φασίστες!
ΧΑ: Είμαστε η σπορά των ηττημένων του '45. Οι εθνικοσοσιαλιστές, οι φασίστες!
Re: «Γιατί πάτε στον γιατρό και δεν πάτε να σάς κάνει καλά ο Θεός αφού τον πιστεύετε;»
Ενταξει, δεν υπαρχει λογος να ασχοληθουμε περισσοτερο με το θεμα.
Ισως ηταν λαθος η διατυπωση απο τον Δημοκρατη και απο τον stavr...
Εαν π.χ. αντι να ελεγαν οτι δεν υπηρχαν νοσοκομεια πριν τον χριστιανισμο και οτι οι Βυζαντινοι ξεκινησαν τα νοσοκομεια, ελεγαν οτι οι Βυζαντινοι ξεκινησαν τα πρωτα πιο μοντερνου τυπου νοσοκομεια (που ειναι ευνοητο αφου εγιναν χιλια χρονια αργοτερα), ισως δεν θα ειχε τραβηχτει η συζητηση τοσο πολυ.
Δυο πραγματα ειναι αχωριστα απο το ψεμα, οι πολλες υποσχεσεις και οι πολλες δικαιολογιες.
Re: «Γιατί πάτε στον γιατρό και δεν πάτε να σάς κάνει καλά ο Θεός αφού τον πιστεύετε;»
Όπως σου έγραψα και παραπάνω, με το δικό σου σκεπτικό υπάρχουν νοσοκομεία από τον ...Homo Erectus, όταν δηλαδή έβαζαν τους ασθενείς σε σπηλιές και έκαναν τελετουργίες με κόκαλα νυχτερίδας...Alphabet έγραψε: ↑18 Ιουν 2020, 00:57Ενταξει, δεν υπαρχει λογος να ασχοληθουμε περισσοτερο με το θεμα.
Ισως ηταν λαθος η διατυπωση απο τον Δημοκρατη και απο τον stavr...
Εαν π.χ. αντι να ελεγαν οτι δεν υπηρχαν νοσοκομεια πριν τον χριστιανισμο και οτι οι Βυζαντινοι ξεκινησαν τα νοσοκομεια, ελεγαν οτι οι Βυζαντινοι ξεκινησαν τα πρωτα πιο μοντερνου τυπου νοσοκομεια (που ειναι ευνοητο αφου εγιναν χιλια χρονια αργοτερα), ισως δεν θα ειχε τραβηχτει η συζητηση τοσο πολυ.
Δεν μπορούμε να συζητήσουμε επάνω σε τέτοιο σκεπτικό.
Re: «Γιατί πάτε στον γιατρό και δεν πάτε να σάς κάνει καλά ο Θεός αφού τον πιστεύετε;»
ισχυει.Nandros έγραψε: ↑17 Ιουν 2020, 22:48Αξίζει τον κόπο να πέφτεις στα 1.000 σκατά που γράφονται στο πχόρουμ, αρκεί να πετύχεις τα 10 διαμαντάκια, σαν αυτό.Alphabet έγραψε: ↑17 Ιουν 2020, 20:46Μαλλον εσυ τρολλαρεις ως συνηθως Σουβλιτσα.
Η συζητηση ξεκινησε απο μια απαντηση του Δημοκρατη οτι δεν υπηρχαν νοσοκομεια πριν το Βυζαντιο και οτι αυτα ηταν χριστιανικη εφευρεση.
Συμφωνα με to Cambridge Dictionary o oρισμος του νοσοκομειου ειναι: "a place where people who are ill or injured are treated and taken care of by doctors and nurses".Το πρωτο Βυζαντινο νοσοκομειο δημιουργηθηκε τον 5ο μ.χ. αιωνα και τα περισοοτερα τον 7ο/8ο μ.χ. αιωνα απο την εκκλησια και διπλα σε ναους. Η θρησκευτικοτητα ηταν και ειναι ακομα στην Ελλαδα συνυφασμενη με την θεραπεια, οποτε δεν σε παιρνει αγαπητη να μιλας για την θρησκευτικοτητα των Ασκληπιειων.. Συμφωνα με τον Γρηγοριο Ναζιανζηνο τα πρωτα νοσοκομεια του 5ου και 6ου αιωνα που ηταν για βαρια αρρωστους πτωχους, ηταν μια σκαλα για τον Παραδεισο, και η πρακτικη τους ηταν να ελαφρωσουν τον θανατο παρα να θεραπευσουν (Miller, Timothy 1985 The Birth of the Hospital in the Byzantine Empire). Οτιδηποτε ιατρικο γνωριζαν προερχοταν απο τον Ιπποκρατη (και τον Γαληνο), δηλαδη μια γνωση 1000+ χρονων. Ο οποιος Ιπποκρατης ηταν ο θεμελιωτής της ορθολογικής ιατρικής που κατόρθωσε να την απαλλάξει από τα μεταφυσικά στοιχεία και τις δεισιδαιμονίες της εποχής. Είναι ο πρώτος που προχώρησε στην κωδικοποίηση των μεθόδων για τις θεραπείες των διαφόρων ασθενειών, θέτοντας έτσι τις βάσεις της ιατρικής επιστήμης. Ο Ιπποκράτης θεμελίωσε τη μέθοδο της κλινικής εξέλιξης, που παραμένει όμοια ακόμα και σήμερα. Παρατηρούσε λεπτομερώς τον ασθενή προτού καταλήξει σε κάποιο συμπέρασμα, περιέγραψε ορθότατα την ελονοσία, την φυματίωση, τον τέτανο, την πνευμονία, τον ίκτερο, τον ειλεό, διάφορες νευρολογικές παθήσεις, την κίρρωση του ύπατος, τη διφθερίτιδα, τους ρευματισμούς, την παραπληγία κ.ά. Άξια προσοχής είναι η περιγραφή της παρωτίτιδας και ο συσχετισμός της με τη στειρότητα στους άνδρες. Με το όνομα του Ιπποκράτη μας έχει παραδοθεί μια συλλογή από 60 περίπου έργα γραμμένα σε ιωνική διάλεκτο (Ιπποκρατική συλλογή). Στο έργο του «Περί ιερής νούσου», στρέφεται με πάθος εναντίων των ψευδογιατρών, μάγων και εξαγνιστών, που ξεχώριζαν την επιληψία από τις άλλες ασθένειες θεωρώντας την αρρώστια σταλμένη από τους θεούς εν αντιθεσει με τους περισσοτερους σημερινους Ελληνες χριστιανους, τους εξορκισμους και τους γονυπετεις της ΤηνουΣουβλίτσα έγραψε: ↑17 Ιουν 2020, 02:02και οι σαμάνοι έκαναν/κάνουν θεραπευτικές τελετές ή ενδεχομένως υπάρχουν και οργανωμένα καταλύματα και θεραπευτήρια θρησκευτικής "θεραπευτικής" σε διάφορες παραδόσεις
Αυτό που γνωρίζουμε εμείς ως νοσοκομειακή πράξη και νοσοκομειακό λειτούργημα και περιβάλλον και που ξεκίνησε να αναπτύσσεται στα χρόνια του Βυζαντίου είναι 100% επιστημονικό πεδίο. Δεν έβαζε ο γιατρός τον ασθενή να κάνει 40ημερη νηστεία και να καίει θυμίαμα στον άη Γιάννη για να του θεραπεύσει τις αμυγδαλές. Εαν ήταν αυτό η πρακτική, δεν χρειαζόταν νοσοκομείο, μοναστήρια και παπάδες μιλούνια υπήρχαν. Αυτό όμως δεν απέκλειε την πίστη και του γιατρού και του πιστού στην Θεία Πρόνοια. Οπότε για τους μεν, η θεραπεία δεν ήταν αποτέλεσμα ιατρικής πράξεως αλλά θρησκευτικής πρακτικής και συνεπακόλουθα απέδιδαν την θεραπεία ή την "θεραπεία" στον εκάστοτε θεό.
Οι δε απέδιδαν/αποδίδουν την θεραπεία στην σφαίρα της βουλήσεως ή παραχωρήσεως του Θεού για το κάθε τί που συμβαίνει στον κόσμο ως θεώρηση που έχουν για τον Κόσμο και την Ύπαρξη αλλά για το ξεκάθαρα ιατρικό/επιστημονικό κομμάτι στο οποίο ως ΓΙΑΤΡΟΙ επενέβαιναν κρατούσαν ξεχωριστά "δωμάτια" με σαφή και ακριβή οργάνωση κτλ κτλ.. Ο ίδιος πίστευε πως κάθε αρρώστια, επομένως και η επιληψία, έχει μια φυσική αιτία που την προκαλεί.Το έργο του αυτό δικαία χαρακτηρίστηκε «ορόσημο στην ιστορία της ευρωπαϊκής επιστήμης».(Ιστορία του Ελληνικού έθνους, 1972)
Δες εδω για το πως λειτουργουσαν τα Ασκληπιεια.Υπαρχουν τουλαχιστον χιλια χρονια μεταξυ των Ασκληπειων και των Βυζαντινων νοσοκομειων, οποτε σταματα τις δηθεν χαζες συγκρισεις.Σουβλίτσα έγραψε: ↑17 Ιουν 2020, 02:02Εαν δεν μπορεί κάποιος να το καταλάβει έτσι, ας το αναλογιστεί αλλιώς:
αν ήταν άρρωστος, θα προτιμούσε να νοσηλευτεί σε θεραπευτήριο τύπου α)Ασκληπιείου της αρχαίας Ελλάδας β)εναλλακτικού θεραπευτικού κέντρου Αγιουβέρδας στις Ινδίες γ)Βυζαντινού νοσοκομείου στην Κωνσταντινούπολη?
Αν ησουν αρρωστη θα προτιμουσες να νοσηλευτεις σε Βυζαντινο νοσοκομειο ή στο "Υγεια"; Χιλια χρονια διαφορα εχουν και αυτα περιπου.
.



To be old and wise, you must first be young and stupid.
https://www.talcmag.gr/apopseis/ante-gamisou/ αντε και γαμησου.
https://www.talcmag.gr/apopseis/ante-gamisou/ αντε και γαμησου.
Re: «Γιατί πάτε στον γιατρό και δεν πάτε να σάς κάνει καλά ο Θεός αφού τον πιστεύετε;»
ακομη και τοτε, μαζι με τα κοκκαλα νυχτεριδας, θα εβαζαν και λασπη η καποιο φυλλο να βουλωσουν την πληγη που ετρεχε αιμα. θα ελεγα οτι ηταν 99.9% θρησκευτικη τελετουργια και 0.01 ιατρικη. καθως ομως προοδευε ο κοσμος, το ποσοστο αυτο σταδιακα αλλαζε, μεχρι το σημερα που ειμαστε θα ελεγα στο 90% ιατρικη και 10% καραγκιοζιλικια. γιατι ακομη και σημερα, στα νοσοκομεια προσευχονται.stavmanr έγραψε: ↑18 Ιουν 2020, 07:56Όπως σου έγραψα και παραπάνω, με το δικό σου σκεπτικό υπάρχουν νοσοκομεία από τον ...Homo Erectus, όταν δηλαδή έβαζαν τους ασθενείς σε σπηλιές και έκαναν τελετουργίες με κόκαλα νυχτερίδας...Alphabet έγραψε: ↑18 Ιουν 2020, 00:57Ενταξει, δεν υπαρχει λογος να ασχοληθουμε περισσοτερο με το θεμα.
Ισως ηταν λαθος η διατυπωση απο τον Δημοκρατη και απο τον stavr...
Εαν π.χ. αντι να ελεγαν οτι δεν υπηρχαν νοσοκομεια πριν τον χριστιανισμο και οτι οι Βυζαντινοι ξεκινησαν τα νοσοκομεια, ελεγαν οτι οι Βυζαντινοι ξεκινησαν τα πρωτα πιο μοντερνου τυπου νοσοκομεια (που ειναι ευνοητο αφου εγιναν χιλια χρονια αργοτερα), ισως δεν θα ειχε τραβηχτει η συζητηση τοσο πολυ.
Δεν μπορούμε να συζητήσουμε επάνω σε τέτοιο σκεπτικό.
στο ενδιαμεσο διαστημα, δεν υπαρχει καποιο κομβικο σημειο, καποιο μεγαλο αλμα που να μπορουμε να το θεωρησουμε αρχη υπαρξης νοσοκομειων. αν πρεπει να ορισουμε ενα τετοιο σημειο, θα πρεπει να ειναι καπου στα τελευταια 200-300 χρονια. ενα αλλο μικρο αλμα θα ηταν το ασκληπιειο.
το βυζαντιο δεν εκανε καμμια σπουδαια προοδο στην προυπαρχουσα ιατρικη επιστημη. απλως την συγκεντρωσε διπλα στα μοναστηρια και τις εκκλησιες, για να μπορει να οικειοποιηται η εκκλησια τις αποθεραπειες ως δικα της επιτευγματα. οπως εκαναν και ολες οι αλλες θρησκειες της ανθρωποτητας.
To be old and wise, you must first be young and stupid.
https://www.talcmag.gr/apopseis/ante-gamisou/ αντε και γαμησου.
https://www.talcmag.gr/apopseis/ante-gamisou/ αντε και γαμησου.
Re: «Γιατί πάτε στον γιατρό και δεν πάτε να σάς κάνει καλά ο Θεός αφού τον πιστεύετε;»
Δηλαδή, θα μιλήσουμε για ίδρυση νοσοκομείων σε κάθε σημείο της ιστορίας εκτός από εκείνο στο οποίο ιδρύθηκαν τα πρώτα νοσοκομεία...Ασέβαστος έγραψε: ↑18 Ιουν 2020, 08:44ακομη και τοτε, μαζι με τα κοκκαλα νυχτεριδας, θα εβαζαν και λασπη η καποιο φυλλο να βουλωσουν την πληγη που ετρεχε αιμα. θα ελεγα οτι ηταν 99.9% θρησκευτικη τελετουργια και 0.01 ιατρικη. καθως ομως προοδευε ο κοσμος, το ποσοστο αυτο σταδιακα αλλαζε, μεχρι το σημερα που ειμαστε θα ελεγα στο 90% ιατρικη και 10% καραγκιοζιλικια. γιατι ακομη και σημερα, στα νοσοκομεια προσευχονται.stavmanr έγραψε: ↑18 Ιουν 2020, 07:56Όπως σου έγραψα και παραπάνω, με το δικό σου σκεπτικό υπάρχουν νοσοκομεία από τον ...Homo Erectus, όταν δηλαδή έβαζαν τους ασθενείς σε σπηλιές και έκαναν τελετουργίες με κόκαλα νυχτερίδας...Alphabet έγραψε: ↑18 Ιουν 2020, 00:57
Ενταξει, δεν υπαρχει λογος να ασχοληθουμε περισσοτερο με το θεμα.
Ισως ηταν λαθος η διατυπωση απο τον Δημοκρατη και απο τον stavr...
Εαν π.χ. αντι να ελεγαν οτι δεν υπηρχαν νοσοκομεια πριν τον χριστιανισμο και οτι οι Βυζαντινοι ξεκινησαν τα νοσοκομεια, ελεγαν οτι οι Βυζαντινοι ξεκινησαν τα πρωτα πιο μοντερνου τυπου νοσοκομεια (που ειναι ευνοητο αφου εγιναν χιλια χρονια αργοτερα), ισως δεν θα ειχε τραβηχτει η συζητηση τοσο πολυ.
Δεν μπορούμε να συζητήσουμε επάνω σε τέτοιο σκεπτικό.
στο ενδιαμεσο διαστημα, δεν υπαρχει καποιο κομβικο σημειο, καποιο μεγαλο αλμα που να μπορουμε να το θεωρησουμε αρχη υπαρξης νοσοκομειων. αν πρεπει να ορισουμε ενα τετοιο σημειο, θα πρεπει να ειναι καπου στα τελευταια 200-300 χρονια. ενα αλλο μικρο αλμα θα ηταν το ασκληπιειο.

Καταρχήν δεν χρειάζεται να γίνει κάποια επιστημονική έκρηξη για να εφαρμοστεί σωστά κι οργανωμένα η υπάρχουσα.το βυζαντιο δεν εκανε καμμια σπουδαια προοδο στην προυπαρχουσα ιατρικη επιστημη. απλως την συγκεντρωσε διπλα στα μοναστηρια και τις εκκλησιες, για να μπορει να οικειοποιηται η εκκλησια τις αποθεραπειες ως δικα της επιτευγματα. οπως εκαναν και ολες οι αλλες θρησκειες της ανθρωποτητας.
Έπειτα, με την εισαγωγή των νοσοκομειακών ιδρυμάτων στο Βυζάντιο ξεκίνησε η πρώτη επιστημονική έρευνα γύρω από την ιατρική. Μέσα σε λιγότερο από 5 αιώνες από την ίδρυση των πρώτων νοσοκομείων, υπήρχαν οργανωμένες μελέτες 30 τόμων ανάλυσης του σώματος.
Επιπλέον, υπήρχαν εξίσου τεράστια έργα σχετικά με την επιστήμη της Διατροφολογίας και τη σχέση της με τα νοσήματα και την υγεία του ανθρώπου.
https://www.archaiologia.gr/blog/2012/1 ... %84%CE%BF/Σε μία εμπεριστατωμένη μελέτη των πηγών ο μελετητής διαπιστώνει ότι η ιατρική στο Βυζάντιο εξελίσσεται καθ’ όλη την πρώιμη και μέση περίοδο και οργανώνεται ως επιστήμη –με τη σημασία που είχε ο όρος στην εποχή του– κατά τα τέλη του 10ου και τον 11ο αιώνα. Ο Αλέξανδρος Τραλλιανός, τον 6ο αιώνα, είναι ο πρώτος Βυζαντινός ιατρός που ονομάζει τον ιατρό «ἐπιστήμονα»: «(…) καὶ δεῖ πανταχόθεν βοηθεῖν τὸν ἐπιστήμονα καὶ φυσικοῖς χρώμενον ἐπιστημονικῷ λόγῳ καὶ μεθόδῳ τεχνικῇ» (σημ. 3)..
(...)
Σταθμό στη διαμόρφωση της ιατρικής στο Βυζάντιο ως επιστήμης αποτελεί κατά τον 9ο αιώνα η στροφή του ενδιαφέροντος των ιατρών στη μελέτη της ανατομίας του ανθρώπινου σώματος. Η τάση αυτή για μελέτη και αναλυτική περιγραφή της ανθρώπινης φύσεως καθώς και οι διατροφικές αντιλήψεις που διαμορφώνονται με βάση την ανατομία του ανθρώπινου σώματος σηματοδοτούν νέες μεθόδους στη συγγραφή των ιατρικών εγχειριδίων από τον 9ο αιώνα και μετά. Πρόδρομο των μεθόδων αυτών αποτέλεσε εν μέρει το έργο του Αλεξάνδρου Τραλλιανού, ο οποίος ακολούθησε την κατακόρυφη πορεία στην περιγραφή των νοσημάτων, από την κεφαλή έως τα άκρα.
Αυτό που είναι προβληματικό είναι ότι δαιμονοποιείτε το Μεσαίωνα εξαιτίας των στραβών που συνέβησαν εκείνη την περίοδο. Πέρα από τα στραβά συνέβησαν κι εκπληκτικά πράγματα.
- relativer777
- Δημοσιεύσεις: 4145
- Εγγραφή: 02 Απρ 2018, 17:11
- Phorum.gr user: relativer777
- Τοποθεσία: Χαλκηδόνα
Re: «Γιατί πάτε στον γιατρό και δεν πάτε να σάς κάνει καλά ο Θεός αφού τον πιστεύετε;»
Φίλε Alphabet Καλή σου μέρα.Ασέβαστος έγραψε: ↑18 Ιουν 2020, 08:25ισχυει.Nandros έγραψε: ↑17 Ιουν 2020, 22:48Αξίζει τον κόπο να πέφτεις στα 1.000 σκατά που γράφονται στο πχόρουμ, αρκεί να πετύχεις τα 10 διαμαντάκια, σαν αυτό.Alphabet έγραψε: ↑17 Ιουν 2020, 20:46
Μαλλον εσυ τρολλαρεις ως συνηθως Σουβλιτσα.
Η συζητηση ξεκινησε απο μια απαντηση του Δημοκρατη οτι δεν υπηρχαν νοσοκομεια πριν το Βυζαντιο και οτι αυτα ηταν χριστιανικη εφευρεση.
Συμφωνα με to Cambridge Dictionary o oρισμος του νοσοκομειου ειναι: "a place where people who are ill or injured are treated and taken care of by doctors and nurses".
Το πρωτο Βυζαντινο νοσοκομειο δημιουργηθηκε τον 5ο μ.χ. αιωνα και τα περισοοτερα τον 7ο/8ο μ.χ. αιωνα απο την εκκλησια και διπλα σε ναους. Η θρησκευτικοτητα ηταν και ειναι ακομα στην Ελλαδα συνυφασμενη με την θεραπεια, οποτε δεν σε παιρνει αγαπητη να μιλας για την θρησκευτικοτητα των Ασκληπιειων.. Συμφωνα με τον Γρηγοριο Ναζιανζηνο τα πρωτα νοσοκομεια του 5ου και 6ου αιωνα που ηταν για βαρια αρρωστους πτωχους, ηταν μια σκαλα για τον Παραδεισο, και η πρακτικη τους ηταν να ελαφρωσουν τον θανατο παρα να θεραπευσουν (Miller, Timothy 1985 The Birth of the Hospital in the Byzantine Empire). Οτιδηποτε ιατρικο γνωριζαν προερχοταν απο τον Ιπποκρατη (και τον Γαληνο), δηλαδη μια γνωση 1000+ χρονων. Ο οποιος Ιπποκρατης ηταν ο θεμελιωτής της ορθολογικής ιατρικής που κατόρθωσε να την απαλλάξει από τα μεταφυσικά στοιχεία και τις δεισιδαιμονίες της εποχής. Είναι ο πρώτος που προχώρησε στην κωδικοποίηση των μεθόδων για τις θεραπείες των διαφόρων ασθενειών, θέτοντας έτσι τις βάσεις της ιατρικής επιστήμης. Ο Ιπποκράτης θεμελίωσε τη μέθοδο της κλινικής εξέλιξης, που παραμένει όμοια ακόμα και σήμερα. Παρατηρούσε λεπτομερώς τον ασθενή προτού καταλήξει σε κάποιο συμπέρασμα, περιέγραψε ορθότατα την ελονοσία, την φυματίωση, τον τέτανο, την πνευμονία, τον ίκτερο, τον ειλεό, διάφορες νευρολογικές παθήσεις, την κίρρωση του ύπατος, τη διφθερίτιδα, τους ρευματισμούς, την παραπληγία κ.ά. Άξια προσοχής είναι η περιγραφή της παρωτίτιδας και ο συσχετισμός της με τη στειρότητα στους άνδρες. Με το όνομα του Ιπποκράτη μας έχει παραδοθεί μια συλλογή από 60 περίπου έργα γραμμένα σε ιωνική διάλεκτο (Ιπποκρατική συλλογή). Στο έργο του «Περί ιερής νούσου», στρέφεται με πάθος εναντίων των ψευδογιατρών, μάγων και εξαγνιστών, που ξεχώριζαν την επιληψία από τις άλλες ασθένειες θεωρώντας την αρρώστια σταλμένη από τους θεούς εν αντιθεσει με τους περισσοτερους σημερινους Ελληνες χριστιανους, τους εξορκισμους και τους γονυπετεις της Τηνου. Ο ίδιος πίστευε πως κάθε αρρώστια, επομένως και η επιληψία, έχει μια φυσική αιτία που την προκαλεί.Το έργο του αυτό δικαία χαρακτηρίστηκε «ορόσημο στην ιστορία της ευρωπαϊκής επιστήμης».(Ιστορία του Ελληνικού έθνους, 1972)
Δες εδω για το πως λειτουργουσαν τα Ασκληπιεια.
Υπαρχουν τουλαχιστον χιλια χρονια μεταξυ των Ασκληπειων και των Βυζαντινων νοσοκομειων, οποτε σταματα τις δηθεν χαζες συγκρισεις.
Αν ησουν αρρωστη θα προτιμουσες να νοσηλευτεις σε Βυζαντινο νοσοκομειο ή στο "Υγεια"; Χιλια χρονια διαφορα εχουν και αυτα περιπου.
.
Ότι ορθότερο και απολύτως ακριβής έχει γραφτεί έως τώρα στο παρών θέμα.
Απολύτως εύστοχος !!!





Η ζωή είναι ωραία γι'αυτούς που ξέρουν να την ομορφαίνουν
- relativer777
- Δημοσιεύσεις: 4145
- Εγγραφή: 02 Απρ 2018, 17:11
- Phorum.gr user: relativer777
- Τοποθεσία: Χαλκηδόνα
Re: «Γιατί πάτε στον γιατρό και δεν πάτε να σάς κάνει καλά ο Θεός αφού τον πιστεύετε;»
Βρέ σουβλίτσα σοβαρέψου !
Εσύ τα γράφεις, η δική μου κατανόηση φταίει ?
Ότι γράφεις αυτό κατανοώ !
Μήπως νομίζεις ότι θα ψάχνω το τί εννοεί ο ποιητής?
Το Ποιός κατανοεί άλλα αντ'άλλων είναι προφανές.
Το θέμα που έθεσε ο δημοκράτης ειναι ότι τα νοσοκομεία είναι δημιούργημα του Βυζαντίου και όχι η
υποδομή των αρχαίων και νεοτέρων νοσοκομείων.
Το γέλιο είναι υγεία ,το αναίτιο είναι...
Δέν το έγραψα για να μήν σε πληγώσω !!!

Τελευταία επεξεργασία από το μέλος relativer777 την 19 Ιουν 2020, 11:14, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.
Η ζωή είναι ωραία γι'αυτούς που ξέρουν να την ομορφαίνουν
Re: «Γιατί πάτε στον γιατρό και δεν πάτε να σάς κάνει καλά ο Θεός αφού τον πιστεύετε;»
Φανταστείτε τώρα πόσο πίστευε ο Ιπποκράτης στους γιατρούς και τα θεραπευτήρια της εποχής του:
"Ήταν προικισμένος με μεγάλη εργατικότητα και ροπή για μάθηση και σπούδασε ιατρική στο φημισμένο Ασκληπιείο της Κω. Αρχικά υπήρξε μαθητής του ίδιου του πατέρα του, κατόπιν του Ηρόδικου, του Γοργία, του ρήτορα Λεοντίνου και του Δημόκριτου του Αβδηρίτη, αν και αρκετοί ερευνητές ισχυρίζονται πως η σχέση του με τον Γοργία και τον Δημόκριτο ήταν περισσότερο πνευματική και λιγότερο σχέση μαθητείας.
Αφού εκπαιδεύτηκε στην ιατρική, ο Ιπποκράτης άρχισε να ασκεί στην Κω το επάγγελμα του ιατρού. Γνωρίζοντας όμως πόσο βυθισμένοι στην άγνοια και στην πρόληψη βρίσκονταν οι άλλοι γιατροί της εποχής του, θεώρησε χρέος του να ταξιδέψει και σ’ άλλα μέρη επειδή ήθελε να συμπληρώσει τη μόρφωσή του αλλά και να διαδώσει την πίστη του στον καθαρό αέρα, στο νερό και στον ήλιο."
https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%99%CF ... E%B7%CF%82
Σπούδασε στο μεγαλύτερο θεραπευτήριο της εποχής του και το μόνο που βρήκε ήταν προκατάληψη και δεισιδαιμονία.
Αλλά, κατά τον Alphabet, εκφράζει τα Ασκληπιεία θεραπευτήρια!
"Ήταν προικισμένος με μεγάλη εργατικότητα και ροπή για μάθηση και σπούδασε ιατρική στο φημισμένο Ασκληπιείο της Κω. Αρχικά υπήρξε μαθητής του ίδιου του πατέρα του, κατόπιν του Ηρόδικου, του Γοργία, του ρήτορα Λεοντίνου και του Δημόκριτου του Αβδηρίτη, αν και αρκετοί ερευνητές ισχυρίζονται πως η σχέση του με τον Γοργία και τον Δημόκριτο ήταν περισσότερο πνευματική και λιγότερο σχέση μαθητείας.
Αφού εκπαιδεύτηκε στην ιατρική, ο Ιπποκράτης άρχισε να ασκεί στην Κω το επάγγελμα του ιατρού. Γνωρίζοντας όμως πόσο βυθισμένοι στην άγνοια και στην πρόληψη βρίσκονταν οι άλλοι γιατροί της εποχής του, θεώρησε χρέος του να ταξιδέψει και σ’ άλλα μέρη επειδή ήθελε να συμπληρώσει τη μόρφωσή του αλλά και να διαδώσει την πίστη του στον καθαρό αέρα, στο νερό και στον ήλιο."
https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%99%CF ... E%B7%CF%82
Σπούδασε στο μεγαλύτερο θεραπευτήριο της εποχής του και το μόνο που βρήκε ήταν προκατάληψη και δεισιδαιμονία.
Αλλά, κατά τον Alphabet, εκφράζει τα Ασκληπιεία θεραπευτήρια!

- relativer777
- Δημοσιεύσεις: 4145
- Εγγραφή: 02 Απρ 2018, 17:11
- Phorum.gr user: relativer777
- Τοποθεσία: Χαλκηδόνα
Re: «Γιατί πάτε στον γιατρό και δεν πάτε να σάς κάνει καλά ο Θεός αφού τον πιστεύετε;»
stavmanr έγραψε: ↑19 Ιουν 2020, 11:07Φανταστείτε τώρα πόσο πίστευε ο Ιπποκράτης στους γιατρούς και τα θεραπευτήρια της εποχής του:
"Ήταν προικισμένος με μεγάλη εργατικότητα και ροπή για μάθηση και σπούδασε ιατρική στο φημισμένο Ασκληπιείο της Κω. Αρχικά υπήρξε μαθητής του ίδιου του πατέρα του, κατόπιν του Ηρόδικου, του Γοργία, του ρήτορα Λεοντίνου και του Δημόκριτου του Αβδηρίτη, αν και αρκετοί ερευνητές ισχυρίζονται πως η σχέση του με τον Γοργία και τον Δημόκριτο ήταν περισσότερο πνευματική και λιγότερο σχέση μαθητείας.
Αφού εκπαιδεύτηκε στην ιατρική, ο Ιπποκράτης άρχισε να ασκεί στην Κω το επάγγελμα του ιατρού. Γνωρίζοντας όμως πόσο βυθισμένοι στην άγνοια και στην πρόληψη βρίσκονταν οι άλλοι γιατροί της εποχής του, θεώρησε χρέος του να ταξιδέψει και σ’ άλλα μέρη επειδή ήθελε να συμπληρώσει τη μόρφωσή του αλλά και να διαδώσει την πίστη του στον καθαρό αέρα, στο νερό και στον ήλιο."
https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%99%CF ... E%B7%CF%82
Σπούδασε στο μεγαλύτερο θεραπευτήριο της εποχής του και το μόνο που βρήκε ήταν προκατάληψη και δεισιδαιμονία.
Αλλά, κατά τον Alphabet, εκφράζει τα Ασκληπιεία θεραπευτήρια!
Σταύρο διάβασε τι έγραψες και διόρθωσέ το.
Διαφορετικά θα σε πάρουν στο χοντρό δούλεμα όλοι οι συμφορουμίτες

" Εγώ μιά χαρά θεραπεύτηκα στο
Ασκληπιείο Βούλας !!! "

Η ζωή είναι ωραία γι'αυτούς που ξέρουν να την ομορφαίνουν
-
- Παραπλήσια Θέματα
- Απαντήσεις
- Προβολές
- Τελευταία δημοσίευση
-
-
Νέα δημοσίευση Πως πιστεύετε ότι θα τα πάτε φέτος στην πρόκληση "Νοέμβρης χωρίς οργασμό";
από Εκτωρ » 02 Νοέμ 2023, 10:36 » σε Περί ανέμων και υδάτων - 12 Απαντήσεις
- 623 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από Εκτωρ
02 Νοέμ 2023, 12:02
-
-
-
Νέα δημοσίευση Θα μπείτε στον κόπο να πάτε να ψηφίσετε μεθαύριο στις εκλογές;
από georgebi » 02 Οκτ 2023, 13:56 » σε Εσωτερική Πολιτική - 76 Απαντήσεις
- 2495 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από Golden Age
04 Οκτ 2023, 21:31
-
-
- 18 Απαντήσεις
- 730 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από Exodus
25 Ιαν 2024, 19:38
-
-
Νέα δημοσίευση Που πάτε ρε δεξιά τσo..α να τα βάλετε με το ΚΚΕ
από Frappezitis » 02 Ιουν 2023, 16:08 » σε Εσωτερική Πολιτική - 17 Απαντήσεις
- 845 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από Saliveros
17 Ιουν 2023, 19:58
-