EKPLIKTIKOS έγραψε: ↑06 Μαρ 2021, 12:22
stavmanr έγραψε: ↑06 Μαρ 2021, 11:04
hellegennes έγραψε: ↑06 Μαρ 2021, 00:29
Επιστημονικός σύμβουλος μπορεί να είναι και κάποιος που δεν έχει σπουδάσει κάποια επιστήμη αλλά έχει βαθιές γνώσεις σ' αυτήν.

Αυτό που πίνεις να το κόψεις.
Αυτός που ξέρει μία δουλειά, ειδικότητα σε βάθος, αλλά δεν κατέχει αναγνωρισμένο τίτλο ονομάζεται εμπειροτέχνης.
Πολύ σημαντική η συμβολή του εμπειροτέχνη ειδικά σε πεδία που απαιτούν κατασκευαστική εμπειρία. Αλλά δεν είναι επιστήμονας.
Επιστήμονας είναι εκείνος που κατέχει αναγνωρισμένο τίτλο ΑΕΙ.
Επιστήμονας είναι εξ ορισμού αυτος που ακολουθεί την επιστημονική μέθοδο.
Αυτή η πρόταση έχει πρόβλημα.
Τι θα πει "ακολουθεί την "επιστημονική μέθοδο"; Όταν οδηγεί; Όταν κοιμάται; Όταν εργάζεται;
Ας το δούμε λίγο πιο σωστά.
Επιστήμονας είναι ο κατέχων αναγνωρισμένο τίτλο ανώτατου εκπαιδευτικού ιδρύματος.
Επιστημονικό έργο είναι αυτό που παράγεται με την επιστημονική μεθοδολογία.
Ο επιστήμονας δεν παράγει πάντοτε επιστημονικό έργο. Και το επιστημονικό έργο δεν είναι ταυτόσημο με την επιστημονική κατάρτιση.
Ο κάτοχος τίτλου σπουδών είναι πτυχιούχος.
Ο πτυχιούχος ανώτατης εκπαίδευσης είναι επιστήμονας. Με βάση τους νόμους της πολιτείας μας που αναγνωρίζει στα ΑΕΙ την παραγωγή επιστημονικά καταρτισμένων πολιτών, με την μέθοδο που τα ΑΕΙ (επιστημονικά ιδρύματα της χώρας) επιλέγουν να παράγουν επιστήμονες.
Αλλιως τα βιβλία του Λιακοπουλου θα τα θεωρούσαμε επιστημονικά πονήματα, πυτε
Η εσφαλμένη σου αρχική πρόταση παράγει εσφαλμένα συμπεράσματα. Σου το έγραψα μόλις την διάβασα, παραπάνω.
Ένας επιστήμονας δεν παράγει μόνο επιστημονικό έργο. Μαγειρεύει, κοιμάται, αθλείται, παρακολουθεί ταινίες, κυνηγά, γράφει βιβλία κλπ.
Επομένως, δεν είναι κάθε έργο του επιστήμονα επιστημονικό, όπως δεν είναι κάθε έργο στη ζωή ενός ζωγράφου ζωγραφιά.
Είναι άλλο πράγμα η επιστημονική κατάρτιση ενός ανθρώπου κι άλλο πράγμα πότε επιλέγει να την εφαρμόσει και πώς.
Κι από αυτή την παρανόηση προκύπτουν όλες οι ενστάσεις προς το Δανέζη του θέματός μας. Από το γεγονός δηλαδή ότι υπάρχει κακή εννόηση καταρχήν της ελληνικής γλώσσας.
Ο Δανέζης, στις διαλέξεις του, ξεχωρίζει ποια θέματα είναι επιστημονικά, και ποια έχουν φιλοσοφικές προεκτάσεις. Αναφέρεται στα επιστημονικά ζητήματα ως επιστημονικά και στα φιλοσοφικά ως φιλοσοφικά. Το γεγονός ότι είναι επιστήμονας δεν σημαίνει ότι θα (ανα)παράγει μόνο επιστημονικές προτάσεις στη ζωή του. Απλά έχει το σθένος, σπάνιο στο είδος του, να σου τονίζει μέχρι πού φτάνει η σύγχρονη επιστήμη, και από πού αρχίζει η φιλοσοφική δραστηριότητα που δεν έχει επιστημονική τεκμηρίωση, αλλά φιλοσοφική.