Δεν ισχύει, υποτίθεται το κοράνι είναι γραμμένο, ώστε να είναι κατανοητό από όλους.

Δεν ισχύει, υποτίθεται το κοράνι είναι γραμμένο, ώστε να είναι κατανοητό από όλους.
Έλα μου ντε, όμως, που δεν διαβάζετε τίποτε!
Να κάποια κομμάτια για να τα δουν αυτοί που πρέπει να τα δουν!
Την απάντηση την έβαλε ήδη ο Ασέβαστος.Σουβλίτσα έγραψε: ↑31 Ιούλ 2018, 19:49Νάνδρε, αυτό πώς το άφησες να πέσει κάτω καλέ?
εντάξει, δεν περιμένω σώφρονα απάντηση από τον Νάνδρο, για να γελάσουμε λίγο το βάζω, να ελαφρύνουμε το κλίμαΣουβλίτσα έγραψε: ↑31 Ιούλ 2018, 19:17Ρίχνω μια ματιά στο νήμα, διαπιστώνω για μια ακόμη φορά οτι υπάρχει πολύς φανατισμός, ημιμάθεια, προκατάληψη, δεν μπορεί δηλαδή κανείς να κάνει συζήτηση (και όχι να παίζει μποξ). Ο Ούτις τα καταφέρνει μια χαρά ομως να μιλά με θεολογικώς τεκμηριωμένα επιχειρήματα και με ψύχραιμη και αντικειμενική ιστορική ματιά στα γεγονότα.
Δηλαδή, με το παρακάτω, πώς να κάνεις συζήτηση και όχι να μιλάς μονίμως με αντεγκλίσεις? Οι άνθρωποι δυστυχώς, έχουν μια καραμέλα και πιπιλάνε από κάπου που κάποτε κάτι διαβάσανε και κάτι είδανε και κάπως τους έκατσε:Απόστολος Παύλος στην προς Τιμόθεον Α' , περι δουλεμπόρων, από την ομιλία του που αφορούσε τους ψευδοδιδασκάλους:
3 Καθὼς παρεκάλεσά σε προσμεῖναι ἐν ᾿Εφέσῳ, πορευόμενος εἰς Μακεδονίαν, ἵνα παραγγείλῃς τισὶ μὴ ἑτεροδιδασκαλεῖν
4 μηδὲ προσέχειν μύθοις καὶ γενεαλογίαις ἀπεράντοις, αἵτινες ζητήσεις παρέχουσι μᾶλλον ἢ οἰκονομίαν Θεοῦ τὴν ἐν πίστει·
5 τὸ δὲ τέλος τῆς παραγγελίας ἐστὶν ἀγάπη ἐκ καθαρᾶς καρδίας καὶ συνειδήσεως ἀγαθῆς καὶ πίστεως ἀνυποκρίτου,
6 ὧν τινες ἀστοχήσαντες ἐξετράπησαν εἰς ματαιολογίαν,
7 θέλοντες εἶναι νομοδιδάσκαλοι, μὴ νοοῦντες μήτε ἃ λέγουσι μήτε περὶ τίνων διαβεβαιοῦνται.
8 Οἴδαμεν δὲ ὅτι καλὸς ὁ νόμος, ἐάν τις αὐτῷ νομίμως χρῆται,
9 εἰδὼς τοῦτο, ὅτι δικαίῳ νόμος οὐ κεῖται, ἀνόμοις δὲ καὶ ἀνυποτάκτοις, ἀσεβέσι καὶ ἁμαρτωλοῖς, ἀνοσίοις καὶ βεβήλοις, πατρολῴαις καὶ μητρολῴαις, ἀνδροφόνοις,
10 πόρνοις, ἀρσενοκοίταις, ἀνδραποδισταῖς, ψεύσταις, ἐπιόρκοις, καὶ εἴ τι ἕτερον τῇ ὑγιαινούσῃ διδασκαλίᾳ ἀντίκειται,
11 κατὰ τὸ εὐαγγέλιον τῆς δόξης τοῦ μακαρίου Θεοῦ, ὃ ἐπιστεύθην ἐγώ.
μετάφραση στα νεοελληνικά:SpoilerShow3 Καθώς σε παρακάλεσα, όταν πορευόμουνα στη Μακεδονία, παράμεινε στην Έφεσο, για να παραγγείλεις σε μερικούς να μη διδάσκουν διαφορετικά
4 μήτε να προσέχουν σε μύθους και σε γενεαλογίες απέραντες, οι οποίες προκαλούν μάλλον άσκοπες αναζητήσεις παρά βοηθούν τη διαχείριση του έργου του Θεού που βασίζεται στην πίστη.
5 Ενώ ο σκοπός της παραγγελίας του Θεού είναι αγάπη από καθαρή καρδιά και συνείδηση αγαθή και πίστη ανυπόκριτη,
6 στις οποίες μερικοί αστόχησαν και εκτράπηκαν σε ματαιολογία,
7 θέλοντας να είναι νομοδιδάσκαλοι, χωρίς να καταλαβαίνουν μήτε αυτά που λένε μήτε για ποια πράγματα διαβεβαιώνουν.
8 Ξέρουμε όμως ότι είναι καλός ο νόμος, αν κάποιος τον χρησιμοποιεί σύμφωνα με το σκοπό του νόμου,
9 ξέροντας αυτό: ότι για τον δίκαιο ο νόμος δεν τίθεται, αλλά για τους άνομους και για τους ανυπότακτους, για τους ασεβείς και για τους αμαρτωλούς, για τους ανόσιους και για τους βέβηλους, για τους πατροκτόνους και για τους μητροκτόνους, για τους φονιάδες,
10 για τους πόρνους, για τους αρσενοκοίτες, για τους δουλέμπορους, για τους ψεύτες, για τους επίορκους και για ό,τι άλλο αντιτίθεται στην υγιή διδασκαλία,
11 κατά το ευαγγέλιο της δόξας του μακάριου Θεού, το οποίο εμπιστεύτηκε σ’ εμένα.
Τώρα, μήπως γνωρίζει κάποιος να μας πει αναλυτικά (γιατί εγώ δεν το έχω πρόχειρο σε κάποια βιβλιοθήκη ή σημείωση) τί έλεγε φερ'ειπείν ο Βολταίρος περι δούλων κτλ?
Το βασικό όμως σε όλο αυτόν τον κακό χαμό που γίνεται, και το γνωρίζω πολύ καλά γιατί κάποτε βρισκόμουν κι εγώ σε εκείνη την απέναντι όχθη, είναι πως ο Χριστιανισμός ζητά όντως δύσκολα πράγματα από τον άνθρωπο, πράγματα τα οποία οι περισσότεροι είτε αγνοούμε είτε θέλουμε να τα αγνοούμε γιατί προσκρούουν στα πάθη μας.
Μέσα σε αυτό που λέμε πάθη ή μάλλον καλύτερα εκεί που καταλήγουν τα πάθη και το πάθος, είναι η αυτοθέωση, την πορεία της οποίας ακολουθεί το κοσμικό πνεύμα μέσα από την Ιστορία. Η Αναγέννηση (επειδή αναφέρθηκε και παραπάνω), παρά τα όσα επι μέρους και μόνο κατέκτησε απέναντι σε συγκεκριμένες πρακτικές, ακριβώς εκεί οδήγησε και από το αυτό πνεύμα προήλθε.
Αλλά τουλάχιστον, εαν κάποιος διαθέτει μια άλφα συνείδηση, πριν ασκήσει κριτικη δριμεία κατά του ο,τιδήποτε, θα όφειλε τουλάχιστον να έχει διαβάσει μία φορά ολόκληρο αυτό το βασικό και ένα βιβλίο περι Χριστιανισμού που λέγεται Ευαγγέλιο.
Εαν, επίσης, θέλει να κάνει κριτική στην Ορθόδοξη Θεολογία, θα όφειλε να έχει μελετήσει τα συγγράματα και τις διδαχές των Αγίων Πατέρων. Να έχει μελετήσει, ξαναλέω, όχι να διαβάζει φασόν κοπτοραπτική κειμένων.
Αυτά.
εντιτ: το ¨περι ψευδοδιδασκάλων" το βάζω σε μεγαλύτερη έκταση από την απλή αναφορά για τους δουλέμπορους α) για να γίνει κατονητό το θέμα β) επειδή είναι τραγικά επίκαιρο και αφορά την Εκκλησία Του!!!
Cecily Anne έγραψε: ↑31 Ιούλ 2018, 19:36Aστρολογικό χάρτη διαβάζουν ή ποίηση και ερμηνεύουν; Τι θα πει ερμηνεύω σε γραπτό εκκλησιαστικό;ΟΥΤΙΣ έγραψε: ↑31 Ιούλ 2018, 19:32
Σαφέστατα όχι. Δεν αρκεί η ανάγνωση και η γραφή για να ερμηνεύσεις το οτιδήποτε. Χρειάζονται και άλλα πράγματα και άλλες γνώσεις και δεξιότητες. Η Εκκλησία είναι η εξειδικευμένη πάνω σε αυτό το θέμα. Έφερα μάλιστα και παράδειγμα με το, "Η δε γυνή να φοβήται τον άνδρα" και την ορθή ερμηνεία αυτού. Ερμηνεία που προέρχεται φυσικά από την Εκκλησία και όχι από το κεφάλι μου.
Αυτή η απλοϊκότητα και η επιπολαιότητα στην προσέγγιση και την ερμηνεία των Γραφών ακόμη ακόμη και από, κατά τεκμήριο, μορφωμένους ιερείς, έχουν οδηγήσει στην νόθευση του μηνύματος της Εκκλησίας. Έχουν οδηγήσει ιστορικά και στην αίρεση.
Υπήρχα μία γλώσσα Α και πάνω σε αυτή έγιναν κάποιες μεταφράσεις. Αν αυτές έγιναν λάθος προφανώς και γυρνάς πίσω και μεταφράζεις/αποδίδεις σωστά. Αλλά σε γραπτό κείμενο μη καλλιτέχνη από που κι ως που θα ερμηνεύσεις;
Να "ερμηνεύσεις" με την έννοια τη γλωσσολογική το δέχομαι απόλυτα.
Κάτι έγραψα για ηθελημένες δουλάρες!Σουβλίτσα έγραψε: ↑31 Ιούλ 2018, 19:29Οι γραφές ερμηνεύονται πρωτίστως από τους ίδιους που τις έγραψαν και τις παρήγγειλαν, δηλαδή μέσω πρώτα του Χριστού, μετά των μαθητών και Ευαγγελιστών και μετά από αυτούς που άφησαν στο "πόδι" τους οι ευαγγελιστές κατα παραγγελία του Χριστού.
Αλλά, και από την άλλη πλευρά να το πάρεις, το γράφω και παραπάνω, δεν μπορείς να κάνεις κριτική σε κάποια Θεολογία εαν δεν έχεις διαβάσει την Θεο-λογία της.
Δεν είναι έτσι?
Επίσης, ο Ούτις, σου παρέθεσε παραπάνω από τρεις διαφορετικούς Πατέρες, την θέση της Εκκλησίας περι γυναικών και ανδρών.
Εσύ όμως, έχεις στο μυαλό σου μόνο την ελευθεριότητα των ηθών και μπλα μπλα την οποία εκφράζεις ως "ισότητα" κτλ.
Μια χαρά υπάρχει το ιστορικό δεδομένο για την θέση της γυναίκας στην κοινωνία βασικά, αλλά όχι μόνο (διάβασε τί έγραφε ο Ησίοδος για τις γυναίκες) απο αρχαιοτάτων χρόνων.
Αποδεικνύεις με υποθέσεις; Σπουδαίος επιστήμονας.Nandros έγραψε: ↑31 Ιούλ 2018, 19:39Και το αποδεικνύω με το παρακάτω κείμενο που εσύ επιμελώς απέκρυψες!
Στην Ελλάδα γεννήθηκες υποθέτω και από χριστιανική οικογένεια γαλουχήθηκες. Ήσουν και είσαι χριστιανός.
Κάποιος που έτυχε να μεγαλώσει άθεος πολύ δύσκολα θα παραβιάσει την κριτική σκέψη και λογική για να μπει στο τριπάκι της θρησκείας.
Σιγά να μην εμβαθύνουμε στην μπουρδολογία, Άμα ρίξει κανείς μια ματιά στην Γένεση, πετάει το βιβλίο στα σκουπίδια.ΟΥΤΙΣ έγραψε: ↑31 Ιούλ 2018, 19:57Έλα μου ντε, όμως, που δεν διαβάζετε τίποτε!
Ούτε βασικά θεολογικά κείμενα δεν γνωρίζετε, ούτε βασικές φιλολογικές αναλύσεις που έχουν γίνει πάνω στα κείμενα.
Θεολογία από τα Lidl στα καλύτερα της!Nandros έγραψε: ↑31 Ιούλ 2018, 20:09Σιγά να μην εμβαθύνουμε στην μπουρδολογία, Άμα ρίξει κανείς μια ματιά στην Γένεση, πετάει το βιβλίο στα σκουπίδια.
.
Καλά εντάξει, άσε τις δουλάρες.Nandros έγραψε: ↑31 Ιούλ 2018, 20:06Κάτι έγραψα για ηθελημένες δουλάρες!Σουβλίτσα έγραψε: ↑31 Ιούλ 2018, 19:29Οι γραφές ερμηνεύονται πρωτίστως από τους ίδιους που τις έγραψαν και τις παρήγγειλαν, δηλαδή μέσω πρώτα του Χριστού, μετά των μαθητών και Ευαγγελιστών και μετά από αυτούς που άφησαν στο "πόδι" τους οι ευαγγελιστές κατα παραγγελία του Χριστού.
Αλλά, και από την άλλη πλευρά να το πάρεις, το γράφω και παραπάνω, δεν μπορείς να κάνεις κριτική σε κάποια Θεολογία εαν δεν έχεις διαβάσει την Θεο-λογία της.
Δεν είναι έτσι?
Επίσης, ο Ούτις, σου παρέθεσε παραπάνω από τρεις διαφορετικούς Πατέρες, την θέση της Εκκλησίας περι γυναικών και ανδρών.
Εσύ όμως, έχεις στο μυαλό σου μόνο την ελευθεριότητα των ηθών και μπλα μπλα την οποία εκφράζεις ως "ισότητα" κτλ.
Μια χαρά υπάρχει το ιστορικό δεδομένο για την θέση της γυναίκας στην κοινωνία βασικά, αλλά όχι μόνο (διάβασε τί έγραφε ο Ησίοδος για τις γυναίκες) απο αρχαιοτάτων χρόνων.
.
Και είμαι σίγουρος ότι σου έκανε πολλά ρουά ματ!ΟΥΤΙΣ έγραψε: ↑31 Ιούλ 2018, 19:40Δέχομαι οποιαδήποτε κριτική για την Ορθοδοξία. Αλλά, συνήθως δεν συναντώ κάτι πέρα από τσιτάτα του τρέχοντος συρμού, κοπτοραπτική κειμένων, άγνοια βασικών θεολογικών κειμένων και τα παρόμοια.
Θυμάμαι, μονάχα με τον Alphabet από το παλιό φόρουμ κάναμε ωραίες θεολογικές συζητήσεις, αν και διαφωνούσαμε ριζικά, αλλά εκείνος είχε καλή κατάρτιση.
Είναι που λέει, μωραίνει Κύριος...ακριβώς αυτό.
Βρέθηκαν κάτι ξυρισμένοι να φανούν πατώντας στον Αμβρόσιο αγαθότεροι του Αγαθού
Τότε κώλωναν κεφαλές του προσηλυτισμού, εσύ δεν είχες τα φόντα να συμετάσχεις.Σουβλίτσα έγραψε: ↑31 Ιούλ 2018, 19:43Εγώ την φουρνιά εκείνη στα Θεολογικά, δεν θυμάμαι επακριβώς τί έγραφε ο καθένας (τότε ακομη συμμετείχα μόνο διαβάζοντας) αλλά γενικώς (και δεν κάνω αναφορά σε πρόσωπα) η στάση ήταν η ίδια με εδώ πέρα, απλώς είχε κάποια λέβελ παραπάνω το γνωσιολογικό επίπεδο. Πχ, θυμάμαι να ζητούν θεολογικές απαντήσεις για διάφορα θέματα και αφού τους τις έδιναν δεν τις αποδέχονταν βάσει των δικών τους πιστεύω και ζητούσαν κάτι άλλο. Αυτό όμως ήταν λάθος, δεν ζητάς θεο-λογική τεκμηρίωση και όταν την παίρνεις ζητάς κάτι άλλο για να την αναιρέσεις εμμέσως και πλαγίως.
Λες απλώς, εγώ δεν το πιστεύω/δεν το δέχομαι και τελειώνει εκεί το θέμα.