Blackdog έγραψε: ↑02 Μάιος 2022, 11:12
nik_killthemall έγραψε: ↑01 Μάιος 2022, 20:57
Αν μιλάμε για την εποχή του Παύλου ο ταχας εχει δικιο σε αυτο που λεει. Το δικτυο διαδοσης του Χριστιανισμου τον πρωτο αιώνα ηταν η Ιουδαϊκη διασπορά στη Μεσόγειο και όπως είναι λογικό πλειοψηφούσαν οι Ιουδαίοι της διασποράς στους πρωτοχριστιανούς, παρόλο το άνοιγμα που έγινε προς τους Εθνικούς. Προφανώς υπήρχαν μέσα και Εθνικοί αλλά η πλειοψηφεία ήταν Ιουδαίοι της διασποράς.
Νταξ δεν ορκιζομαι αλλα δεν θελω να μπω σε διαδικασια του στυλ οι Εβραιοι κακοι και οι Ελληνες καλοι. Αλλωστε ολο αυτο τοτε ηταν ρωμαικη αυτοκρατορια.
Ας πουμε προσυλητοι ρωμαιοι πολιτες.
Και δεν το λεω για αλλο λογο παρα του οτι εφοσον στις Πραξεις λεει οτι εγινε μεγαλο θεμα μεταξυ Παυλου και Πετρου για το αν θα δεχονταν απεριτμητους, λογικο ειναι να υποθεσει καποιος οτι ειχαν αρκετους τετοιους υποψηφιους.
Καμιά σχέση, το πως ξεκίνησε να διαδιδεται ο χριστιανισμος ουδεμια σχέση έχει με οπτικές τύπου καλοί μεν / κακοί δε, αυτό είναι επινόημα των τελευταίων αιώνων και έχει ξεκάθαρη εξήγηση !
Στο παρελθόν η Ιουδαϊκη μαγιά και εκκίνηση του χριστιανισμού δεν θεωρούταν από τους χριστιανούς ως κάτι κακό ώστε να αποκρύπτεται, π.χ. ο Επίκτητος που έγραψε αρχές 2ου αιωνα μ.Χ. τους Χριστιανούς, Γαλιλαίους τους αποκαλούσε και δεν ήταν εχθρικά διακείμενος εναντίον τους αφού σε φιλοσοφικό επίπεδο βρίσκονταν πολύ κοντά. Ο Φίλων ο Αλεξανδρευς ξανάγραψε την Ιουδαϊκη θεολογία την εποχή του Χριστού (χωρίς ποτέ να ακούσει ο ένας για τον άλλο) ξεπατικώνοντας όλον τον Στωϊκισμό, και από τους πρώτους αιώνες παρότι ο ίδιος ήταν συνειδητός Ιουδαίος, θεωρήθηκε από τους Χριστιανούς ως "Χριστιανός φιλοσοφος προ Χριστού". Η Ιουδαϊκη εκκίνηση του χριστιανισμου κατά τον πρώτο αιώνα, δεν θεωρούταν κάτι κακό ή αρνητικό από τους ίδιους χριστιανούς τον 3ο ή τον 4ο αιώνα !
Αρνητικό μπορεί να θεωρείται σήμερα 20 αιώνες μετά, γιατί όπως έγραψα και παραπάνω από τον Διαφωτισμό και μετά, έγινε έξαρση του εθνισμού στον κόσμο, με κατάρρευση των θρησκευτικού τυπου αυτοκρατοριών, οπότε και οι θρησκείες για να καταφέρουν να επιβιώσουν στο νεο περιβάλλον χρειάστηκε να ανασκευάσουν πολλά πράγματα και να υποταχθούν στον εθνισμό που κυριαρχούσε στον πλανήτη, εξού και χρειές τύπου Ιουδαίοι κακοί / ελληνες καλοί.
Το γνωστό σημείο των Γραφών "ελήλυθεν η ώρα" μόνο τους τελευταίους αιώνες
ερμηνεύτηκε (πλαστώς προφανώς) ως εθνικά έλληνες, πριν όλοι αναγνώριζαν πως σε εκείνο το περιστατικό ο Χριστός συνάντησε ελληνόφωνους Ιουδαίους της διασποράς. Αλλά εδώ και 2-3 αιώνες οι θρησκείες οφείλουν να επιδεικνείουν εθνικό φρόνημα γιατί τα πράγματα άλλαξαν !
Προφανώς και ο Παύλος έκανε άνοιγμα σε εθνικούς και προφανώς πολλοί εθνικοί εγιναν χριστιανοί, αλλά το δίκτυο του χριστιανισμού την εποχή του Παύλου ήταν οι διάσπαρτες Ιουδαϊκες συναγωγές σε όλη τη Μεσόγειο. Για παράδειγμα στην Αθήνα που δεν υπήρχε Ιουδαϊκη κοινότητα - Συναγωγή, στις ίδιες τις Πράξεις περιγράφεται η άκαρπη προσπάθεια του Παύλου να βρει κοινό, και γιαυτό δεν γράφτηκε ποτέ επιστολή "Προς Αθηναίους". Το πάτημα δήλ. για να ξεκινήσει ο Παύλος να διαδίδει τον Χριστιανισμό του ήταν η Ιουδαϊκη διασπορά - Συναγωγή, αλλιώς γινόταν εντελώς ξένη και απρόσιτη η προσπάθειά του.
Επίσης εδώ να πουμε και κάτι άλλο, πως ο Χριστιανισμός τους πρώτους αιώνες δεν διαδόθηκε μόνο στην "ορθόδοξη" εκδοχή που επιβίωσε, αλλά και σε δεκάδες Χριστιανικές αιρέσεις που ηταν προϊον συγκριτισμού από διάφορες θρησκείες ! Το άνοιγμα του Παύλου προς τους εθνικούς περιλάμβανε και αυτούς.
Πούστρα Αλέξανδρε Μαυροκορδάτε σκατά στο τάφο σου και τη ψυχή σου καριόλη τουρκόσπορε.