Και κάνει κάτι τέτοιο η Εκκλησία με τα διαζύγια και τους δεύτερους (και τρίτους!) γάμους;

Συντονιστής: ΟΥΤΙΣ
Και κάνει κάτι τέτοιο η Εκκλησία με τα διαζύγια και τους δεύτερους (και τρίτους!) γάμους;
Εχεις δει δευτερο/τριτο γάμο και την ακολουθια του στην Εκκλησια και τι εχει προηγηθει αυτου?
Το θέμα είναι ότι δεν θα έπρεπε καν να έχω τη δυνατότητα να δω δεύτερο ή τρίτο (θρησκευτικό) γάμο. Έστω όμως ότι υιοθετούμε τη λογική της κρίσης κατά περίπτωση. Εξετάζει η Εκκλησία τι προηγήθηκε πριν από ένα διαζύγιο (πχ αν κακοποιούνταν ο ένας από τους δύο συζύγους) ή τους δευτερο/τριτοπαντρεύει όλους, αρκεί να το ζητήσουν;
Καθαρό, χωρίς κανένα περιθώριο για ερμηνείες: μην ορκίζεστε, κάθε τι πέραν του απλού ναι ή όχι προέρχεται από τον πονηρό. Παρόλα αυτά, η ΟΑ ορκίζει, και μάλιστα στο Ευαγγέλιο. Αυτό τώρα πως εξηγείται, πέραν της πολιτικής σκοπιμότητας να είναι η Εκκλησία relevant στον δημόσιο βίο, ήδη από την εποχή των Αυτοκρατόρων;«Έχετε επίσης ακούσει την εντολή που δόθηκε παλιά στους προγόνους μας: να μη γίνεις επίορκος, αλλά να τηρήσεις τους όρκους που έδωσες στο όνομα του Κυρίου. Εγώ όμως σας λέω να μην ορκίζεστε καθόλου· ούτε στον ουρανό, γιατί είναι ο θρόνος του Θεού· ούτε στη γη, γιατί είναι το σκαμνί όπου πατούν τα πόδια του· ούτε στα Ιεροσόλυμα, γιατί είναι η πόλη του Θεού, του μεγάλου βασιλιά· αλλά ούτε στο κεφάλι σου να ορκιστείς, γιατί δεν μπορείς να κάνεις ούτε μία τρίχα του άσπρη ή μαύρη. Το “ναι” σας να είναι ναι και το “όχι” σας να είναι όχι· καθετί πέρα απ’ αυτά, προέρχεται από τον πονηρό».
Τυπε, εχει ζεστη, εχω βγαλει και τις παντοφλες, μπορω να διαβαζω το νημα;
Κανα κρασι παιζει; Κανα κοψιδι;taxalata xalasa έγραψε: ↑09 Ιούλ 2022, 02:40αμα ρθει αλλος ενας θα γινουμε οι τρεις Καμπαλέρος..... αρρίμπα, αρρίμπα μου τσάτσοι...Yochanan έγραψε: ↑09 Ιούλ 2022, 01:11taxalata xalasa έγραψε: ↑09 Ιούλ 2022, 01:03καμπάλα παν στην εκκλησια
καμπάλα προσκυνάνε
καμπάλα παίρνουν Δάνειο
απ τον παπα-καμπάλα...
το νημα θα γινει ΓΤΠ Καμπάλας...
ήδη το ζέστανα...
πάει! τον καμπαλήσαμε τον κάλαμο...!
George_V έγραψε: ↑09 Ιούλ 2022, 14:26Εισαι αγκυλωμενος στο δογμα Sola Scriptura και θεωρεις πως η Βιβλος και μονο ειναι η πηγη της Σοφίας του Θεου.Scouser έγραψε: ↑09 Ιούλ 2022, 14:18Βρες την ό,τι θες, δεν με απασχολούν οι χαρακτηρισμοί. Η ουσία είναι ότι το δόγμα της ΟΑ αποκλίνει σε ένα σωρό βασικά σημεία από τα Ευαγγέλια. Ο Παράδεισος υποτίθεται ότι είναι ένα μέρος για όσους έχουν μετανοήσει για τις αμαρτίες τους πριν πεθάνουν. Το τι είναι αμαρτία και τι δεν είναι, έχει καθοριστεί από τα όσα δίδαξε ο ίδιος ο Χριστός, τα οποία είναι όλα απλά και κατανοητά, χωρίς ανάγκη ερμηνείας. Χρέος της Εκκλησίας είναι να καλεί τον κόσμο σε μετάνοια, όχι να ευλογεί την αμαρτία ή ακόμα χειρότερα να παραμυθιάζει τον αμαρτωλό ότι αυτό που κάνει δεν αποτελεί αμαρτία. Είχα διαβάσει πριν κάποια χρόνια τα γραφόμενα ενός Γάλλου περιηγητή, ο οποίος βρέθηκε στην Ελλάδα στο δεύτερο μισό του 19ου αιώνα. Έγραφε, πολύ εύστοχα, ότι η Ορθόδοξη Εκκλησία δεν ενδιαφέρεται καθόλου να υποδείξει στους πιστούς της έναν ηθικό τρόπο ζωής, αλλά μόνο για να τους κρατάει βυθισμένους στη δεισιδαιμονία. Απόλυτα εύστοχο στην πλειοψηφία των περιπτώσεων.George_V έγραψε: ↑09 Ιούλ 2022, 11:27
Υπαρχουν αυτα που συγχωρουνται και αυτα που δεν συγχωρουνται. Πες μου ενα λογο γιατι να αφησει ο Θεος τον ανθρωπο να ρισκάρει να πεσει σε ασυγχωρητο αμαρτημα ενω μπορει να σωθει? Νομιζεις οτι ολοι οσοι εκαναν δευτερο γάμο πανε κατευθειαν στην Κολαση?
Με αυτη τη λογικη ο Παράδεισος θα πρεπει να ειναι ενα πολυ ερημο μερος.
Αναρωτηθηκες ποτε γιατι ο Χριστιανισμος εχει Κανονες και οχι Νομους οπως εχει ο Ιουδαισμος και ο Μουσουλμανισμος?
Γιατι οι Κανονες δινουν ενα γενικο πλαισιο οδηγιων και εφαρμοζονται κατα περιπτωση στον καθεναν ενω αντιθετα ο Νομος ειναι ακαμπτος και απολυτος και βαζει ολους στην ιδια μοιρα.
Ειναι σαν τα ελαφρυντικα στο δικαστηριο. Ναι παραβιασες την εντολη αλλα εχεις ελαφρυντικα γιατι αυτο εγινε για να μην κανεις βαρυτερο εγκλημα η για οτιδηποτε αλλο.
Βρισκω τις αποψεις σου ελαφρως προτεσταντικες και ολιγον Δονατιστικες. Δεν ζουμε σε κοινωνια αγγελων και αυτο καλυτερα απο ολους μας το ξέρει ο Θεος.
Αν ηταν ετσι τα πράγματα δεν θα ειχαν εμφανιστει θεολογοι και απολογητες απο τον 1ο αιωνα ηδη. Θα λεγανε ολοι "Dominus dixit" και θα εληγε εκει το θεμα.
Αλλα δεν ειναι ετσι τα πράγματα. Υπαρχουν ερμηνειες και γνωμοδοτησεις που δινουν ενα γενικο πλαισιο αλλιως ο καθενας θα ερμηνευε κατα πως του ερχοταν στο κεφάλι και τωρα θα ειμασταν 120000 Εκκλησιες.
Φυσικα το τι ειναι αμαρτια και τι οχι και το τι συγχωρειται και τι οχι το διδαξε ο Χριστος. Αλλα η Εκκλησια δεν πρεπει να εξετάζει καθε περιπτωση ξεχωριστα?
Π.χ. τιμωρειται το ιδιο καποιος που εκανε ενα φόνο εν ψυχρω με καποιον που σκότωσε για να προστατευσει το παιδι του ας πουμε? Και οι δυο εκαναν το ιδιο εγκλημα. Αλλα ο μεν πρωτος δεν εχει καμια εξηγηση για την πράξη του, ο δε δευτερος εχει ομως μη-ταπεινα ελατηρια για την πραξη του.
Την ελευθερη βουληση και το αυτεξουσιο και την κριση για αυτο μας τα εδωσε ο Θεος. Για να εξετάζουμε καθε πράξη ξεχωριστα και οχι να τσουβαλιαζουμε με το δογμα "Σκοτωσες? Στην Κολαση και ας το εκανες για να προστατευσεις το παιδι σου".
Σου φαινεται δικαιο?
Tι νομιζεις για το Θεο?Scouser έγραψε: ↑09 Ιούλ 2022, 15:02Το θέμα είναι ότι δεν θα έπρεπε καν να έχω τη δυνατότητα να δω δεύτερο ή τρίτο (θρησκευτικό) γάμο. Έστω όμως ότι υιοθετούμε τη λογική της κρίσης κατά περίπτωση. Εξετάζει η Εκκλησία τι προηγήθηκε πριν από ένα διαζύγιο (πχ αν κακοποιούνταν ο ένας από τους δύο συζύγους) ή τους δευτερο/τριτοπαντρεύει όλους, αρκεί να το ζητήσουν;
Μπορούμε όμως να πάμε και σε πιο απλά πράγματα. Είπε πχ ο Χριστός:Καθαρό, χωρίς κανένα περιθώριο για ερμηνείες: μην ορκίζεστε, κάθε τι πέραν του απλού ναι ή όχι προέρχεται από τον πονηρό. Παρόλα αυτά, η ΟΑ ορκίζει, και μάλιστα στο Ευαγγέλιο. Αυτό τώρα πως εξηγείται, πέραν της πολιτικής σκοπιμότητας να είναι η Εκκλησία relevant στον δημόσιο βίο, ήδη από την εποχή των Αυτοκρατόρων;«Έχετε επίσης ακούσει την εντολή που δόθηκε παλιά στους προγόνους μας: να μη γίνεις επίορκος, αλλά να τηρήσεις τους όρκους που έδωσες στο όνομα του Κυρίου. Εγώ όμως σας λέω να μην ορκίζεστε καθόλου· ούτε στον ουρανό, γιατί είναι ο θρόνος του Θεού· ούτε στη γη, γιατί είναι το σκαμνί όπου πατούν τα πόδια του· ούτε στα Ιεροσόλυμα, γιατί είναι η πόλη του Θεού, του μεγάλου βασιλιά· αλλά ούτε στο κεφάλι σου να ορκιστείς, γιατί δεν μπορείς να κάνεις ούτε μία τρίχα του άσπρη ή μαύρη. Το “ναι” σας να είναι ναι και το “όχι” σας να είναι όχι· καθετί πέρα απ’ αυτά, προέρχεται από τον πονηρό».
Φυσικά. Θα δώσει δεύτερη και τρίτη και τέταρτη ευκαιρία στον μοιχό που θα μετανοήσει (ειλικρινά).George_V έγραψε: ↑09 Ιούλ 2022, 15:10Tι νομιζεις για το Θεο?Scouser έγραψε: ↑09 Ιούλ 2022, 15:02Το θέμα είναι ότι δεν θα έπρεπε καν να έχω τη δυνατότητα να δω δεύτερο ή τρίτο (θρησκευτικό) γάμο. Έστω όμως ότι υιοθετούμε τη λογική της κρίσης κατά περίπτωση. Εξετάζει η Εκκλησία τι προηγήθηκε πριν από ένα διαζύγιο (πχ αν κακοποιούνταν ο ένας από τους δύο συζύγους) ή τους δευτερο/τριτοπαντρεύει όλους, αρκεί να το ζητήσουν;
Μπορούμε όμως να πάμε και σε πιο απλά πράγματα. Είπε πχ ο Χριστός:Καθαρό, χωρίς κανένα περιθώριο για ερμηνείες: μην ορκίζεστε, κάθε τι πέραν του απλού ναι ή όχι προέρχεται από τον πονηρό. Παρόλα αυτά, η ΟΑ ορκίζει, και μάλιστα στο Ευαγγέλιο. Αυτό τώρα πως εξηγείται, πέραν της πολιτικής σκοπιμότητας να είναι η Εκκλησία relevant στον δημόσιο βίο, ήδη από την εποχή των Αυτοκρατόρων;«Έχετε επίσης ακούσει την εντολή που δόθηκε παλιά στους προγόνους μας: να μη γίνεις επίορκος, αλλά να τηρήσεις τους όρκους που έδωσες στο όνομα του Κυρίου. Εγώ όμως σας λέω να μην ορκίζεστε καθόλου· ούτε στον ουρανό, γιατί είναι ο θρόνος του Θεού· ούτε στη γη, γιατί είναι το σκαμνί όπου πατούν τα πόδια του· ούτε στα Ιεροσόλυμα, γιατί είναι η πόλη του Θεού, του μεγάλου βασιλιά· αλλά ούτε στο κεφάλι σου να ορκιστείς, γιατί δεν μπορείς να κάνεις ούτε μία τρίχα του άσπρη ή μαύρη. Το “ναι” σας να είναι ναι και το “όχι” σας να είναι όχι· καθετί πέρα απ’ αυτά, προέρχεται από τον πονηρό».
Ειναι καποιος που δινει δευτερες ευκαιριες εαν του το ζητησεις? Η ειναι ατεγκτος με ολους?
Ρε είπε ο Χριστός να μην ορκιζόμαστε, ναι ή όχι;George_V έγραψε: ↑09 Ιούλ 2022, 15:10Οσο για τον ορκο κατα παραχωρηση και αυτος γινεται καθως οι ανθρωποι ειναι ατελεις και αδυναμοι. Εισαι τοσο σιγουρος οτι θα κρατουσαν τον λογο τους αν τους αφηναμε απλα να λενε το ναι ναι και το ου ου?
Εσυ θα το δεχοσουν σε μια περισταση οπως δικαστηριο ας πουμε?
Περαν αυτου ακομα και ο ιδιος ο Θεος ορκιζεται στον Αβρααμ και καθως δεν ειχε ανωτερο του να ορκιστει ορκιστηκε στον εαυτο του. Εαν λοιπον ειναι κατι που ο ιδιος ο Θεος το κανει δεν υπαρχει κωλυμα για τους ανθρωπους.
Σου θυμιζω δεν ζουμε σε κοινωνια αγγέλων ουτε και η Εκκλησια ειναι κλαμπ Αγίων.
Αν του δινει ο Θεος τοτε γιατι να μη του δωσουμε εμεις.Scouser έγραψε: ↑09 Ιούλ 2022, 15:14Φυσικά. Θα δώσει δεύτερη και τρίτη και τέταρτη ευκαιρία στον μοιχό που θα μετανοήσει (ειλικρινά).George_V έγραψε: ↑09 Ιούλ 2022, 15:10Tι νομιζεις για το Θεο?Scouser έγραψε: ↑09 Ιούλ 2022, 15:02
Το θέμα είναι ότι δεν θα έπρεπε καν να έχω τη δυνατότητα να δω δεύτερο ή τρίτο (θρησκευτικό) γάμο. Έστω όμως ότι υιοθετούμε τη λογική της κρίσης κατά περίπτωση. Εξετάζει η Εκκλησία τι προηγήθηκε πριν από ένα διαζύγιο (πχ αν κακοποιούνταν ο ένας από τους δύο συζύγους) ή τους δευτερο/τριτοπαντρεύει όλους, αρκεί να το ζητήσουν;
Μπορούμε όμως να πάμε και σε πιο απλά πράγματα. Είπε πχ ο Χριστός:
Καθαρό, χωρίς κανένα περιθώριο για ερμηνείες: μην ορκίζεστε, κάθε τι πέραν του απλού ναι ή όχι προέρχεται από τον πονηρό. Παρόλα αυτά, η ΟΑ ορκίζει, και μάλιστα στο Ευαγγέλιο. Αυτό τώρα πως εξηγείται, πέραν της πολιτικής σκοπιμότητας να είναι η Εκκλησία relevant στον δημόσιο βίο, ήδη από την εποχή των Αυτοκρατόρων;
Ειναι καποιος που δινει δευτερες ευκαιριες εαν του το ζητησεις? Η ειναι ατεγκτος με ολους?Ρε είπε ο Χριστός να μην ορκιζόμαστε, ναι ή όχι;George_V έγραψε: ↑09 Ιούλ 2022, 15:10Οσο για τον ορκο κατα παραχωρηση και αυτος γινεται καθως οι ανθρωποι ειναι ατελεις και αδυναμοι. Εισαι τοσο σιγουρος οτι θα κρατουσαν τον λογο τους αν τους αφηναμε απλα να λενε το ναι ναι και το ου ου?
Εσυ θα το δεχοσουν σε μια περισταση οπως δικαστηριο ας πουμε?
Περαν αυτου ακομα και ο ιδιος ο Θεος ορκιζεται στον Αβρααμ και καθως δεν ειχε ανωτερο του να ορκιστει ορκιστηκε στον εαυτο του. Εαν λοιπον ειναι κατι που ο ιδιος ο Θεος το κανει δεν υπαρχει κωλυμα για τους ανθρωπους.
Σου θυμιζω δεν ζουμε σε κοινωνια αγγέλων ουτε και η Εκκλησια ειναι κλαμπ Αγίων.
Είπε τίποτα ο Χριστός για ''κοινωνίες αγγέλων'' και ''ιδανικές συνθήκες''; Εκτός και αν νομίζεις ότι η κοινωνία στην οποία έζησε και δίδαξε ο ίδιος ήταν μια κοινωνία αγγέλων. Τα πράγματα είναι απλά εν προκειμένω: είπε οι παλιοί έλεγαν μην γίνεσαι επίορκος, εγώ σας λέω να μην ορκίζεστε καθόλου. Οτιδήποτε άλλο προέρχεται από τον πονηρό. Η ΟΑ αγνοεί αυτή την εντολή. Δεν καταλαβαίνω γιατί δεν παραδέχεσαι τουλάχιστον αυτό το τόσο πασίδηλο γεγονός.George_V έγραψε: ↑09 Ιούλ 2022, 15:19Αν του δινει ο Θεος τοτε γιατι να μη του δωσουμε εμεις.Scouser έγραψε: ↑09 Ιούλ 2022, 15:14Φυσικά. Θα δώσει δεύτερη και τρίτη και τέταρτη ευκαιρία στον μοιχό που θα μετανοήσει (ειλικρινά).Ρε είπε ο Χριστός να μην ορκιζόμαστε, ναι ή όχι;George_V έγραψε: ↑09 Ιούλ 2022, 15:10Οσο για τον ορκο κατα παραχωρηση και αυτος γινεται καθως οι ανθρωποι ειναι ατελεις και αδυναμοι. Εισαι τοσο σιγουρος οτι θα κρατουσαν τον λογο τους αν τους αφηναμε απλα να λενε το ναι ναι και το ου ου?
Εσυ θα το δεχοσουν σε μια περισταση οπως δικαστηριο ας πουμε?
Περαν αυτου ακομα και ο ιδιος ο Θεος ορκιζεται στον Αβρααμ και καθως δεν ειχε ανωτερο του να ορκιστει ορκιστηκε στον εαυτο του. Εαν λοιπον ειναι κατι που ο ιδιος ο Θεος το κανει δεν υπαρχει κωλυμα για τους ανθρωπους.
Σου θυμιζω δεν ζουμε σε κοινωνια αγγέλων ουτε και η Εκκλησια ειναι κλαμπ Αγίων.
Οσο για τον ορκο ναι φυσικα το ειπε. Αλλα οπως παντα ξεχνας οτι δε ζουμε σε κοινωνια αγγέλων. Ετσι λοιπον πως θα διαπιστώσεις αν καποιος λεει αληθεια η ψέμματα σε ενα δικαστηριο π.χ. αν δεν τον βαλεις να ορκιστει και με την τιμωρια της ψευδορκιας να κρεμεται απο πανω του?
Ειναι τοσο αγαθοι ολοι οι ανθρωποι που θα ξέρουμε εκ των προτερων οτι μας λενε αληθεια αρα ο ορκος καθισταται περιττος? Εισαι ετοιμος να εμπιστευθεις το λογο του καθενος που θα συναντας στη ζωη σου απο δω και περα οτι σου λεει αληθεια?
Μερικα πραγματα οντως απαγορευονται αλλα κατω απο ιδανικες συνθηκες. Και η κοινωνια μας απέχει παρασαγγας απο αυτες.
Θα σου απαντησω εαν μου πεις πρωτα εσυ εαν εμπιστευεσαι καθε ανθρωπο που συναντας στη ζωη σου για σημαντικα θεματα. Ακομα και ανθρωπους που βλεπεις για πρωτη φορα.Scouser έγραψε: ↑09 Ιούλ 2022, 15:24Είπε τίποτα ο Χριστός για ''κοινωνίες αγγέλων'' και ''ιδανικές συνθήκες''; Εκτός και αν νομίζεις ότι η κοινωνία στην οποία έζησε και δίδαξε ο ίδιος ήταν μια κοινωνία αγγέλων. Τα πράγματα είναι απλά εν προκειμένω: είπε οι παλιοί έλεγαν μην γίνεσαι επίορκος, εγώ σας λέω να μην ορκίζεστε καθόλου. Οτιδήποτε άλλο προέρχεται από τον πονηρό. Η ΟΑ αγνοεί αυτή την εντολή. Δεν καταλαβαίνω γιατί δεν παραδέχεσαι τουλάχιστον αυτό το τόσο πασίδηλο γεγονός.George_V έγραψε: ↑09 Ιούλ 2022, 15:19Αν του δινει ο Θεος τοτε γιατι να μη του δωσουμε εμεις.
Οσο για τον ορκο ναι φυσικα το ειπε. Αλλα οπως παντα ξεχνας οτι δε ζουμε σε κοινωνια αγγέλων. Ετσι λοιπον πως θα διαπιστώσεις αν καποιος λεει αληθεια η ψέμματα σε ενα δικαστηριο π.χ. αν δεν τον βαλεις να ορκιστει και με την τιμωρια της ψευδορκιας να κρεμεται απο πανω του?
Ειναι τοσο αγαθοι ολοι οι ανθρωποι που θα ξέρουμε εκ των προτερων οτι μας λενε αληθεια αρα ο ορκος καθισταται περιττος? Εισαι ετοιμος να εμπιστευθεις το λογο του καθενος που θα συναντας στη ζωη σου απο δω και περα οτι σου λεει αληθεια?
Μερικα πραγματα οντως απαγορευονται αλλα κατω απο ιδανικες συνθηκες. Και η κοινωνια μας απέχει παρασαγγας απο αυτες.
Όχι βέβαια. Και ένας όρκος δεν αλλάζει απολύτως τίποτα σε αυτό. Αν ο συνομιλητής μου είναι πιστός, δεν χρειάζεται κανένας όρκος, το ναι του θα είναι ναι και το όχι του όχι. Αν δεν είναι, θα σπάσει τον όρκο του χωρίς να πιστεύει ότι υπάρχει κάποιο πρόβλημα. Το πιο ωραίο με τις εντολές που έδωσε ο Χριστός είναι πως δεν είναι απλά κατανοητές, είναι και απόλυτα λογικές.George_V έγραψε: ↑09 Ιούλ 2022, 15:26Θα σου απαντησω εαν μου πεις πρωτα εσυ εαν εμπιστευεσαι καθε ανθρωπο που συναντας στη ζωη σου για σημαντικα θεματα. Ακομα και ανθρωπους που βλεπεις για πρωτη φορα.Scouser έγραψε: ↑09 Ιούλ 2022, 15:24Είπε τίποτα ο Χριστός για ''κοινωνίες αγγέλων'' και ''ιδανικές συνθήκες''; Εκτός και αν νομίζεις ότι η κοινωνία στην οποία έζησε και δίδαξε ο ίδιος ήταν μια κοινωνία αγγέλων. Τα πράγματα είναι απλά εν προκειμένω: είπε οι παλιοί έλεγαν μην γίνεσαι επίορκος, εγώ σας λέω να μην ορκίζεστε καθόλου. Οτιδήποτε άλλο προέρχεται από τον πονηρό. Η ΟΑ αγνοεί αυτή την εντολή. Δεν καταλαβαίνω γιατί δεν παραδέχεσαι τουλάχιστον αυτό το τόσο πασίδηλο γεγονός.George_V έγραψε: ↑09 Ιούλ 2022, 15:19
Αν του δινει ο Θεος τοτε γιατι να μη του δωσουμε εμεις.
Οσο για τον ορκο ναι φυσικα το ειπε. Αλλα οπως παντα ξεχνας οτι δε ζουμε σε κοινωνια αγγέλων. Ετσι λοιπον πως θα διαπιστώσεις αν καποιος λεει αληθεια η ψέμματα σε ενα δικαστηριο π.χ. αν δεν τον βαλεις να ορκιστει και με την τιμωρια της ψευδορκιας να κρεμεται απο πανω του?
Ειναι τοσο αγαθοι ολοι οι ανθρωποι που θα ξέρουμε εκ των προτερων οτι μας λενε αληθεια αρα ο ορκος καθισταται περιττος? Εισαι ετοιμος να εμπιστευθεις το λογο του καθενος που θα συναντας στη ζωη σου απο δω και περα οτι σου λεει αληθεια?
Μερικα πραγματα οντως απαγορευονται αλλα κατω απο ιδανικες συνθηκες. Και η κοινωνια μας απέχει παρασαγγας απο αυτες.
Δεν ξερεις ομωας αν ειναι πιστος. Οποτε βαζεις τη δικλειδα του ορκου και την επικρεμαμενη τιμωρια (ειτε απο το Θεο ειτε απο το κράτος επι ψευδορκια) για να διασφαλισεις ως ενα βαθμο οτι θα σου πει την αληθεια.Scouser έγραψε: ↑09 Ιούλ 2022, 15:38Όχι βέβαια. Και ένας όρκος δεν αλλάζει απολύτως τίποτα σε αυτό. Αν ο συνομιλητής μου είναι πιστός, δεν χρειάζεται κανένας όρκος, το ναι του θα είναι ναι και το όχι του όχι. Αν δεν είναι, θα σπάσει τον όρκο του χωρίς να πιστεύει ότι υπάρχει κάποιο πρόβλημα. Το πιο ωραίο με τις εντολές που έδωσε ο Χριστός είναι πως δεν είναι απλά κατανοητές, είναι και απόλυτα λογικές.George_V έγραψε: ↑09 Ιούλ 2022, 15:26Θα σου απαντησω εαν μου πεις πρωτα εσυ εαν εμπιστευεσαι καθε ανθρωπο που συναντας στη ζωη σου για σημαντικα θεματα. Ακομα και ανθρωπους που βλεπεις για πρωτη φορα.Scouser έγραψε: ↑09 Ιούλ 2022, 15:24
Είπε τίποτα ο Χριστός για ''κοινωνίες αγγέλων'' και ''ιδανικές συνθήκες''; Εκτός και αν νομίζεις ότι η κοινωνία στην οποία έζησε και δίδαξε ο ίδιος ήταν μια κοινωνία αγγέλων. Τα πράγματα είναι απλά εν προκειμένω: είπε οι παλιοί έλεγαν μην γίνεσαι επίορκος, εγώ σας λέω να μην ορκίζεστε καθόλου. Οτιδήποτε άλλο προέρχεται από τον πονηρό. Η ΟΑ αγνοεί αυτή την εντολή. Δεν καταλαβαίνω γιατί δεν παραδέχεσαι τουλάχιστον αυτό το τόσο πασίδηλο γεγονός.
Μα δεν προστατεύεται σε κανέναν βαθμό και σου εξήγησα γιατί. Πχ ο Παπαδόπουλος είχε ορκιστεί στο Ευαγγέλιο (δύο φορές κιόλας, μια όταν μπήκε στη ΣΣΕ και μία όταν ορκίστηκε αξιωματικός) υπακοή στο Σύνταγμα. Τον εμπόδισε αυτό από το να το καταλύσει; Εδώ δεν εμπόδισε ούτε τον τότε Αρχιεπίσκοπο Αθηνών από το να τον ορκίσει Πρόεδρο, τι να λέμε τώρα; Όσο για το ''κατ'οικονομία'', είναι ο όρος που χρησιμοποιεί η ΟΑ για να νομιμοποιεί επί της ουσίας την αίρεση.George_V έγραψε: ↑09 Ιούλ 2022, 15:44Δεν ξερεις ομωας αν ειναι πιστος. Οποτε βαζεις τη δικλειδα του ορκου και την επικρεμαμενη τιμωρια (ειτε απο το Θεο ειτε απο το κράτος επι ψευδορκια) για να διασφαλισεις ως ενα βαθμο οτι θα σου πει την αληθεια.Scouser έγραψε: ↑09 Ιούλ 2022, 15:38Όχι βέβαια. Και ένας όρκος δεν αλλάζει απολύτως τίποτα σε αυτό. Αν ο συνομιλητής μου είναι πιστός, δεν χρειάζεται κανένας όρκος, το ναι του θα είναι ναι και το όχι του όχι. Αν δεν είναι, θα σπάσει τον όρκο του χωρίς να πιστεύει ότι υπάρχει κάποιο πρόβλημα. Το πιο ωραίο με τις εντολές που έδωσε ο Χριστός είναι πως δεν είναι απλά κατανοητές, είναι και απόλυτα λογικές.
Ειναι προφανες οτι ο Χριστος ειπε να μην ορκιζεστε αλλα οπως εχουμε ηδη δει δεν ζουμε σε αγαθη κοινωνια. Δεν πρεπει να προστατευτει και το αλλο μερος απο καποιον πονηρο συνομιλητη? Γιατι ναι μεν εσυ εισαι καλος χριστιανος και τηρεις την εντολη του Χριστου και φυσικα καλα κανεις αλλα ποσο σιγουρος εισαι οτι θα το κανει ο αλλος? Θα ρισκαρες την τιμη σου και την περιουσια σου για αυτο το ζητημα?
Οποτε κατ'οικονομιαν εχει επιτραπει ο ορκος παροτι απαγορευεται. Αs simple as that.
Η παραβιαση του ορκου ειναι κατι που θα τιμωρησει η πολιτεια και ο Θεος. Η πολιτεια τον τιμωρησε ηδη. Οσο για τον Θεο τι εκανε μαζι του ειναι κατι που δε θα μαθουμε καθως δεν ξερουμε τι εχει διαμειφθει μεταξυ τους.Scouser έγραψε: ↑09 Ιούλ 2022, 15:48Μα δεν προστατεύεται σε κανέναν βαθμό και σου εξήγησα γιατί. Πχ ο Παπαδόπουλος είχε ορκιστεί στο Ευαγγέλιο (δύο φορές κιόλας, μια όταν μπήκε στη ΣΣΕ και μία όταν ορκίστηκε αξιωματικός) υπακοή στο Σύνταγμα. Τον εμπόδισε αυτό από το να το καταλύσει; Εδώ δεν εμπόδισε ούτε τον τότε Αρχιεπίσκοπο Αθηνών από το να τον ορκίσει Πρόεδρο, τι να λέμε τώρα; Όσο για το ''κατ'οικονομία'', είναι ο όρος που χρησιμοποιεί η ΟΑ για να νομιμοποιεί επί της ουσίας την αίρεση.George_V έγραψε: ↑09 Ιούλ 2022, 15:44Δεν ξερεις ομωας αν ειναι πιστος. Οποτε βαζεις τη δικλειδα του ορκου και την επικρεμαμενη τιμωρια (ειτε απο το Θεο ειτε απο το κράτος επι ψευδορκια) για να διασφαλισεις ως ενα βαθμο οτι θα σου πει την αληθεια.Scouser έγραψε: ↑09 Ιούλ 2022, 15:38
Όχι βέβαια. Και ένας όρκος δεν αλλάζει απολύτως τίποτα σε αυτό. Αν ο συνομιλητής μου είναι πιστός, δεν χρειάζεται κανένας όρκος, το ναι του θα είναι ναι και το όχι του όχι. Αν δεν είναι, θα σπάσει τον όρκο του χωρίς να πιστεύει ότι υπάρχει κάποιο πρόβλημα. Το πιο ωραίο με τις εντολές που έδωσε ο Χριστός είναι πως δεν είναι απλά κατανοητές, είναι και απόλυτα λογικές.
Ειναι προφανες οτι ο Χριστος ειπε να μην ορκιζεστε αλλα οπως εχουμε ηδη δει δεν ζουμε σε αγαθη κοινωνια. Δεν πρεπει να προστατευτει και το αλλο μερος απο καποιον πονηρο συνομιλητη? Γιατι ναι μεν εσυ εισαι καλος χριστιανος και τηρεις την εντολη του Χριστου και φυσικα καλα κανεις αλλα ποσο σιγουρος εισαι οτι θα το κανει ο αλλος? Θα ρισκαρες την τιμη σου και την περιουσια σου για αυτο το ζητημα?
Οποτε κατ'οικονομιαν εχει επιτραπει ο ορκος παροτι απαγορευεται. Αs simple as that.