μπορουμε να προσθεσουμε και τα ναυπηγεια στη λιστα σουdtri2020 έγραψε: ↑15 Ιούλ 2023, 09:59Τέλος ο ιδιωτικος τομέας. Τον εξαύλωσε όλον η αριστερά με τα ΠΑΜΕ. Που είναι η Πίτσος, η Ιζόλα, η Εσκιμό, η Χρωπεί, η Πειραϊκή Πατραϊκή, οι χαλυβουργικές επιχειρήσεις;Ένοπλος σοσιαλμπαχαλάκης έγραψε: ↑15 Ιούλ 2023, 09:51Ε ναι, γιατί το πρόβλημα του ιδιωτικού τομέα είναι οι πολλές απεργίες και ο μεγάλος ρόλος που παίζουν τα συνδικάτα. Όταν είσαι ρε παιδί μου μέσα στην πιάτσα και τα προβλήματα του μέσου εργαζόμενου, φαίνεται
Νίκησαν οι απεργοί, έκλεισαν οι επιχειρήσεις.
θα δεχόσασταν αύξηση ενα φραπε;
Re: θα δεχόσασταν αύξηση ενα φραπε;
Δελτίο τύπου της Δράσης υπερ της στεγης ψευτομακεδονικου πολιτισμου το 2012, αναδημοσιευμενο στην επισημη σελίδα του Ουρανιου Τοξου http://www.florina.org/news/2012/october06_g.asp
Γενικός Γραμματέας υπουργείου προέρχεται από κόμμα που υποστηρίζει την ψευδομειονότητα στη Μακεδονία
Γενικός Γραμματέας υπουργείου προέρχεται από κόμμα που υποστηρίζει την ψευδομειονότητα στη Μακεδονία
Re: θα δεχόσασταν αύξηση ενα φραπε;
Τι συμβαίνει;
Μη μου πεις ότι εσύ τον παίρνεις στην Super Paradise?
Πάνος Σκουρλέτης
Re: θα δεχόσασταν αύξηση ενα φραπε;
Όχι μωρέ, δεν έχω πάει ποτέ στο Πουστονήσι. Απλά παρατήρησα μια... εχμμμ... μικρή ομοιότητα στις απαντήσεις σας και παραξενεύτηκα.
Όλα καλά, Λόρδε, δεν τρέχει τίποτα.
... αγαθοί μβουκμέηκερς...
Re: θα δεχόσασταν αύξηση ενα φραπε;
Νεσκαφές είναι.
Τι το παράξενο αν τομπέρνουμε στο ίδιο μέρος;
Πάνος Σκουρλέτης
Re: θα δεχόσασταν αύξηση ενα φραπε;
Μπαρούφες γράφει και πάντοτε δίχως στοιχεία.GoBzi έγραψε: ↑15 Ιούλ 2023, 09:58dtri2020 έγραψε: ↑15 Ιούλ 2023, 09:46Αυτό το μοντέλο ίσχυε μόνο για τους δημόσιους υπαλλήλους και τα παιδιά τους. Οι υπόλοιποι, οι κυρ Παντελήδες που λένε οι αριστεροί, είχαν πάντα την ανασφάλεια της δουλειάς τους.Ένοπλος σοσιαλμπαχαλάκης έγραψε: ↑15 Ιούλ 2023, 09:37Τέλος το μοντέλο του σταθερού μισθού και οικογενειαρχη που μας μεγάλωσε. Η λογική τώρα είναι ιδιωτικός τομέας, αλλάζεις συνέχεια δουλειές, επίδομα ανεργίας, εργενιλικι, φρι καταστάσεις και φασεισμός. Οικογενεια τέλος, ζωή μαγική.
Βέβαια, τελικά φρόντισε η αριστερά και για αυτό. Με συνεχόμενες απεργίες φρόντισε να κλείσουν όλες οι βιομηχανίες στην Ελλάδα και έμειναν άνεργοι αυτοί που δούλευαν σε αυτές.
Νίκησαν οι απεργοί, έκλεισε το εργοστάσιο.
Πάμε, με στοιχεία και τεκμήρια:
Tι βλέπουμε; Πως ήδη το 1980 ο ιδιωτικός τομέας ήταν υπερχρεωμένος και μάλιστα η Εθνική Τράπεζα ήταν μεγαλομέτοχος πολλών επιχειρήσεων. Όλα αυτά σε προστατευμένο περιβάλλον, με δασμούς και επιδοτήσεις που αναμένονταν να αρθούν με την ένταξη της Ελλάδας στην ΕΟΚ.
Είχαμε λοιπόν το φαινόμενο, επιχειρήσεων με ίδια κεφάλαια 20-25% και τις κρατικές τράπεζες να είναι μεγαλομέτοχοι.
Μάλιστα ενόψει ΕΟΚ θα υπήρχε άμεση βαθιά πτώση και ακόμα μεγαλύτερο εμπορικό έλλειμμα, έτσι έπρεπε να μη διαλύσουν.
Με ίδια κεφάλαια 25-30%, πολλά χρέη και χωρίς δασμούς θα έκλειναν πολύ γρήγορα όπως και σχεδόν συνέβη.
Μάλιστα επιβίωναν με υψηλούς δασμούς για τα ξένα προϊόντα που όμως λόγω ΕΟΚ εξέλειπαν.
Ας δούμε ένα παράδειγμα:
Όταν η Πειραϊκή-Πατραϊκή εξήγαγε το ντενιμ(μπλου τζιν) το πωλούσε σε τιμές ακόμα και κάτω του κόστους(!) λαμβάνοντας επιδότηση και από το κράτος ενώ συγχρόνως το ξένο προϊόν κόστιζα υπερδιπλάσια για να έρθει στην Ελλάδα οπότε ο πολίτης δεν το αγόραζε.
Επιπλέον το δεξιό κράτος και δείτε ένα μικρό παραλληλισμό, εφάρμοζε κεντρικό σχεδιασμό.
Η Πειραϊκή-Πατραϊκή έφτιαξε εργοστάσια σε Σύρο, Καρπενήσι και Σάμο επειδή το κράτος για εκεί έδινε επιδοτήσεις. Έτσι όταν είχε κακοκαιρία στην Σάμο το κλωστήριο της επιχείρησης που ήταν εκεί για να στείλει εμπόρευμα στο Καρπενήσι χρειάζονταν ακόμα και δέκα μέρες!
Εν ολίγοις τα παπαγαλάκια αγνοούν πως όταν ξεκινάς από το 0 και πας στο 1 έχεις 100% αύξηση(50'ς, 60'ς), η οποία όμως στηρίχθηκε σε δανεικά από τις κρατικές τράπεζες, σε υψηλούς δασμούς και χαμηλά εργατικά κόστη.
Όταν λοιπόν ήρθαν οι πετρελαϊκές κρίσεις και οι δασμοί άρχισαν να μειώνονται, φτάσαμε και στην χρεοκοπία.
Όμως,
Τι βλέπουμε; Πως η βιομηχανική παραγωγή και παρά τα εμπόδια της ένταξης, σημείωνε άνοδο.
Πάμε και σε κάποιες γνωστές περιπτώσεις που αναφέρονται διαρκώς.
A) ΙΖΟΛΑ
Αρχέλαος @ Γιατί η Ελλάδα δεν βιομηχανοποιήθηκε;
Εν ολίγοις, η ΙΖΟΛΑ από το 1974 γράφει διαρκώς ζημιές.
Το εργοστάσιο στη Θήβα φτιάχτηκε με δάνεια της Εθνικής Τράπεζας, οι μέτοχοι έβαλα μικρό ποσοστό του ποσού.
Τα 2/3 του δανείου κεφαλαιοποιήθηκαν και για τα υπόλοιπα εκδόθηκε ομολογιακό δάνειο με σταθερό επιτόκιο. Μάλιστα παρά το ότι η τράπεζα είχε ενεργό ρόλο και ουσιαστικά στήριζε το εγχείρημα, ο έλεγχος της ΙΖΟΛΑ παρέμενε στον ιδρυτή της.
Κάποια στιγμή στα 1976 η Εθνική Τράπεζα συγχρηματοδοτεί και αποπληρώνει συνάμα παλιά χρέη της ΙΖΟΛΑ που συγχωνεύεται με άλλη επιχείρηση και ενώ οι εισηγήσεις είναι αντίθετες.
Η ΙΖΟΛΑ κατέγραφε διαρκώς ζημίες και το ελληνικό δημόσιο κεφαλαιοποιούσε χρέη της ενώ όδευε σε χρεοκοπία.
Τότε έγινε συγχώνευση της με άλλη εταιρεία του κλάδου(βλέπε παρακάτω).
Η Εθνική Τράπεζα πλήρωσε και μετοχοποίησε πολλά χρήματα που έδωσε, πλήρωσε το νέο εργοστάσιο μετοχοποιώντας και χρέη όταν έγινε συγχώνευση παρότι υπήρχαν περί του αντιθέτου εισηγήσεις, η νέα εταιρεία αποδέχθηκε τα χρέη της παλιάς και δηλώθηκε αδυναμία πληρωμών
Τέλος το 1978 ακίνητο στην Καλλιθέα που ήταν το εργοστάσιο η τράπεζα για 7 χρόνια ανέβαλλε τον πλειστηριασμό και έδωσε και δάνειο ώστε να επιτρέψει στον ιδιοκτήτη του οικοπέδου να αξιοποιήσει τον χώρο όπως ήθελε.
Τελικά η έξαρση της κτηματικής αγοράς σημείωσε πτώση και δεν συνέβη και σε αυτό καμία πρόοδος.
Ούτε το εργολαβικό δεν είχε υπογραφεί γιατί προφανώς πλέον δεν συνέφερε να γίνει κάτι.
Β) Goodyear
1) H Goodyear είχε μεγάλη κερδοφορία που αύξανε με ρυθμό 70%
2) Υπήρχε εργασιακή ειρήνη με τους συνδικαλιστές να κάνουν αρκετές υποχωρήσεις και να δέχονται αρκετά πράγματα, το ομολογούσε και η ίδια η επιχείρηση
3) Το κράτος ήταν ένας εκ των καλών πελατών της ενισχύοντας την σημαντικά
4) Η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ με προέδρικο διάταγμα έδωσε άδεια για πώληση λιπαντικών
5) Απολάμβανε των ευεργετημάτων του νόμου 2687/53
6) Ο αντιπρόεδρος της Goodyear στην ευρώπη Sylvain Valensi ανέφερε ότι ο λόγος της απομάκρυνσης αφορούσε κατα κύριο λόγο το μέγεθος της μονάδας,το οποίο ήταν μικρό και καθιστούσε ασύμφορη τη λειτουργία της ανεξαρτήτως του κόστους παραγωγής.Σε αυτό επέμενε ο Valensi στις δημόσιες τοποθετήσεις του εκείνη την εποχή
Εδω είχαμε μία εντελώς φιλική πολιτική και μία επιχείρηση που ευημερούσε ωστόσο είχε στρατηγικούς λόγους να βρει την βέλτιστη λύση.
Γιατί δεν φτάνει να είσαι φθηνός και παραγωγικός, πάντα μπορεί να υπάρξει ακόμα φθηνότερος ή πιο βολικός για άλλους λόγους(εσωτερική αγορά, πρόσβαση κλπ.)
Γ) Πειραϊκή-Πατραϊκή
Όταν η Πειραϊκή-Πατραϊκή εξήγαγε το ντενιμ(μπλου τζιν) το πωλούσε σε τιμές ακόμα και κάτω του κόστους(!) λαμβάνοντας επιδότηση και από το κράτος ενώ συγχρόνως το ξένο προϊόν κόστιζα υπερδιπλάσια για να έρθει στην Ελλάδα οπότε ο πολίτης δεν το αγόραζε.
Επιπλέον το δεξιό κράτος και δείτε ένα μικρό παραλληλισμό, εφάρμοζε κεντρικό σχεδιασμό.
Η Πειραϊκή-Πατραϊκή έφτιαξε εργοστάσια σε Σύρο, Καρπενήσι και Σάμο επειδή το κράτος για εκεί έδινε επιδοτήσεις. Έτσι όταν είχε κακοκαιρία στην Σάμο το κλωστήριο της επιχείρησης που ήταν εκεί για να στείλει εμπόρευμα στο Καρπενήσι χρειάζονταν ακόμα και δέκα μέρες!
Γεγονός 1ο:
Η ίδια η διοίκηση της επιχείρησης επέρριπτε ευθύνες στη κυβέρνηση Νέας Δημοκρατίας με πρωθυπουργό τον Γεώργιο Ράλλη τόσο για την εισοδηματική της πολιτική όσο και για τη σύνδεση της δραχμής με το δολάριο(1980-81).
Γεγονός 2ο:
Με τη σχετική επιδείνωση,η Πειραϊκή-Πατραϊκή όπως και πολλές άλλες προβληματικές,είχε αρκετά δάνεια και υποχρεώσεις 24 δις δραχμών στα οποία δεν μπορούσε να ανταπεξέλθει.
Γεγονός 3ο:
Προκειμένου λοιπόν να συνεχίσει να υπάρχει η επιχείρηση που είχε μεγάλη ιστορία και περίπου 7 χιλιάδες εργαζόμενους,το 1983 παρενέβη για να τη σώσει η κυβέρνηση ΠΑΣΟΚ μετοχοποιώντας τα παλαιά δάνεια,κίνηση που βρήκε θετική η διοίκηση της επιχείρησης η οποία είχε πραγματοποιήσει αλλεπάλληλες συναντήσεις με τον υπουργό Οικονομίας Γεράσιμο Αρσένη.
Μάλιστα αναγνώριζαν ότι το σχέδιο εξυγίανσης και ανάπτυξης της Εθνικής Τράπεζας είναι η μόνη λύση για να σωθεί η εταιρεία.
Γεγονός 4ο:
Είναι χαρακτηριστικό πως αμέσως προ της υπαγωγής της στις προβληματικές,στα 30 δις συνολικού κεφαλαίου το 1 δις ήταν ίδια κεφάλαια και τα 29 δις δανεικά!
Γεγονός 5ο:
Η κατάσταση όμως στο πέρασμα του χρόνου χειροτέρευσε οικονομικώς με το κράτος να προχωρεί σε μετοχοποιήσεις χρεών και εδώ έγκειται η ευθύνη του ΠΑΣΟΚ αλλα είναι άλλου είδους απο αυτη που του αποδίδουν.
Η εταιρεία μέχρι το 1988 είχε πετύχει μια καλή εξαγωγική δραστηριότητα όμως τα χρέη και οι πρόσθετες επιβαρύνσεις τα εξανέμιζαν τα όποια ωφέλη ενώ υπήρχε και προφανή διαρθρωτικά προβλήματα(στασιμότητα στον μηχανολογικό εκσυγχρονισμό κλπ).
Γεγονός 6ο:
Η συνεχιζόμενη επιδείνωση των ελλειμάτων επέφερε τελικώς το 1992 το καθεστώς εκκαθάρισης απολύοντας τους εργαζόμενους εκτός απο περίπου 200-250 εργαζομένους οι οποίοι συνέδραμαν στη διαδικασία της εκκαθάρισης και πληρώνονταν μέχρι το 1996.
Συμπλήρωση:Η κυβέρνηση ΝΔ το 1980 αύξησε τα επιτόκια απότομα κατα έξι μονάδες γνωρίζοντας πως θα πληγούν οι παραγωγικές διαδικασίες και η βιομηχανία,όπως έλεγε αργότερα ο ίδιος ο τότε υπουργός Συντονισμού Μπούτος.
Ήταν ξεκάθαρο πως το κόστος του χρήματος θα γινόταν υψηλότερο και έτσι θα ανατρεπόταν ο προϋπολογισμός αρκετών επιχειρήσεων.
Στόχος του υπουργού ήταν αυτο να κρατήσει βραχυπρόθεσμα αλλα τελικώς αποχώρησε πρόωρα απο το συγκεκριμένο χαρτοφυλάκιο και τα επιτόκια διατηρήθηκαν σε υψηλά επίπεδα 3-4 χρόνια μέχρι να τα μειώσει ο Γεράσιμος Αρσένης.
Δ) ΤΕΟΚΑΡ
ΤΕΟΚΑΡ:
Η ΤΕΟΚΑΡ στη δεκαετία του 80 είχε πολύ μεγάλο μερίδιο πωλήσεων.
Το κράτος βοηθούσε μέχρι το 1987 καθώς της προσέφερε χαμηλότερο φόρο καταναλώσεως με αποτέλεσμα τα αυτοκίνητα να έχουν πιο ανταγωνιστική τελική τιμή.
Η κατρακύλα άρχισε απο το 1987.Τι άραγε να πήγε στραβά;
Γεγονός 1ο
Στο πέρας του 1987 ο χαμηλότερος ειδικός φόρος για την ΤΕΟΚΑΡ είχε μηδενιστεί. (ΕΟΚ με λένε)
Γεγονός 2ο
Η απόσυρση του 1991 που ελήφθη απο την κυβέρνηση Μητσοτάκη.
Τι συνέβη τότε; Η ξαφνική εφαρμογή του παραπάνω μέτρου,δεν επέτρεψε στη ΤΕΟΚΑΡ να ανταποκριθεί στην αυξημένη ζήτηση και είναι χαρακτηριστικό πως οι παραδόσεις των αυτοκινήτων στους αγοραστές έφταναν ακόμα και τους 8(!) μήνες απο την ημερομηνία παραγγελίας.
Απο αυτο έχασε σεβαστό μερίδιο της αγοράς.
Δεν κρίνω το αν ήταν καλή ή όχι, εξηγώ απλώς την ιστορία για την εταιρεία.
Γεγονός 3ο
Ένεκα προηγούμενης μεγάλης ζήτησης(βλέπε γεγονός 2ο),η εταιρεία είχε αυξήσει
την παραγωγή της. Ωστόσο την εκτίναξη στις πωλήσεις των αυτοκινήτων την ακολούθησε η απότομη μείωση,με αποτέλεσμα η ΤΕΟΚΑΡ να έχει προς συντήρηση ένα μεγάλο απόθεμα αυτοκινήτων.
Γεγονός 4ο
Η αλλαγή του ειδικού φόρου καταναλώσεως που ευνοούσε οχήματα μικρού ή μεγάλου κυβισμού και όχι μεσαίου όπως αυτα που πωλούσε η ΤΕΟΚΑΡ.
Είναι χαρακτηριστικό πως το μερίδιο του μεσαίου κυβισμού αυτοκινήτων επι του συνόλου της εγχώριας παραγωγής,μειώθηκε απο 55%(περίπου) το 1992 μειώθηκε στο 35%(περίπου) το 1994.
Για παράδειγμα,οι πωλήσεις του Sunny απο περίπου 13 χιλιάδες το 1992 ήσαν σχεδόν 5 χιλιάδες το 1994.
Δηλαδή πτώση 65-67% επι των πωλήσεων του συγκεκριμένου τύπου αυτοκινήτου.
Γεγονός 5ο
Η ΤΕΟΚΑΡ δεν απέλυσε το προσωπικό αλλα αρχικώς έθεσε σε διαθεσιμότητα τους υπαλλήλους της προς χάριν τρόπον τινά κοινωνικής πολιτικής,με διαφαινόμενη επιβάρυνση που φαίνεται ισοδυναμούσε με 1,4 δις δραχμές .Τελικώς,το 1995 το εργοστάσιο στο Βόλο έκλεισε.
Η ΤΕΟΚΑΡ σε ανακοίνωση της αναφερόταν στους εξής λόγους:
1ος λόγος:
Εναρμόνιση ελληνικής νομοθεσίας με κοινοτική που εκμηδένιζε κάθε κρατική μορφή στηρίξεως της εγχώριας αυτοκινητοβιομηχανίας.
Σχόλιο:Δηλαδή απουσία κάποιας μορφής κρατικού προστατευτισμού.
2ος λόγος:
Η αύξηση του κόστους παραγωγής των αυτοκινήτων που προκλήθηκε απο την μεγάλη ανατίμηση του γιεν αλλα και απο τη μείωση της παραγωγής.
3ος λόγος:
Οι συνεχείς και σημαντικές αλλαγές στη φορολογία του αυτοκινήτου που δεν επέτρεψαν στην επιχείρηση να πραγματοποιήσει μακροπρόθεσμα επενδυτικά προγράμματα όπως και η αλλαγή του ειδικού φόρου καταναλώσεως που έστρεψε τον καταναλωτή σε αυτοκίνητα μικρότερου ή μεγαλύτερου κυβισμού.
Κανένας "κακός" συνδικαλιστής ή "κακή" κυβέρνηση, φυσικά ενστάσεις για την φορολογία αλλά το πρόταγμα αφορούσε δομικούς λόγους.
Υπάρχουν και άλλα πολλά να γράψει κάποιος, αλλά τα στοιχεία δείχνουν συγκεκριμένα πράγματα και για αυτό όποτε παρατέθηκαν, δεν υπήρξαν αντεπιχειρήματα.
Καμία από τις παραπάνω επιχειρήσεις όπως και άλλες, δεν έκλεισαν ή κρατικοποιήθηκαν από συνδικαλιστές.
"Πως μπορεί να είμαστε 20 χρόνια πίσω από την Αμερική, χωρίς αυτή να είναι 20 χρόνια μπροστά από εμάς;"
Re: θα δεχόσασταν αύξηση ενα φραπε;
Πάμε στο προκέιμενο:
Οι αυξήσεις για αστικό και σοσιαλδημοκρατικό κόμμα, όπως η Νέα Δημοκρατία, είναι καλές. Όχι γαλαντόμες, αλλά κάτι δίνεται.
Σε αμηχανία είναι διάφοροι γαλαζαίοι που υποτίθεται αντιπαθούν πολιτικές ΠΑΣΟΚ και ΣΥΡΙΖΑ, ενώ αρκετοί της κομμουνιστικής και μη αριστεράς προφανώς θα ήθελαν πάντοτε μεγαλύτερες αυξήσεις.
Απλώς, ο νηματοθέτης βάζει κάποιες φορές αυτογκολ.
Να τονίσουμε ότι αρκετοί δημόσιοι υπάλληλοι δουλεύουν σκληρά και παραγωγικά, συν το ότι σωρευτικά είχαμε άνοδο του Δείκτη Τιμών Καταναλωτή περίπου 20% την τελευταία τριετία.
Χιουμοριστικά, όμως, ας δούμε τους παρακάτω στίχους:
με βλεπεις τα πρωινα,για καφε στο bacara
κοιτα μουτρα για παντρεια, τον φτωχο τον φουκαρα
μα εγω μωρακι μου, στο κραταω κρυφο
αυριο κουρευομαι,θα ξουριστω κ θα πλυθω
θα γινω για σενανε,ο john john ο καταλληλος
θα γινω μωρακι μου, δημοσιος υπαλληλος..
μου το πε κι ο μπαρμπας μου, στη κορωνη ο βουλευτης,
"κανε λιγακι υπομονι ανηψιε", και συ θα βολευτεις
κι ετσι θα χω σταθερη δουλεια, θα κολυμπαω στο φραγκο
θα ντυνομαστε ομορφα, θα σε πηγαινω στο lago
και θα ναι με τα ονειρα μου,ο δρομος μου παραλληλος
γιατι θα ειμαι μωρο μου,δημοσιος υπαλληλος
απαξ και ειμαστε μαζι,λεω απαξ,
θα σου χω μπρος στα ποδια σου,απλωμενο το εφαπαξ...
Οι αυξήσεις για αστικό και σοσιαλδημοκρατικό κόμμα, όπως η Νέα Δημοκρατία, είναι καλές. Όχι γαλαντόμες, αλλά κάτι δίνεται.
Σε αμηχανία είναι διάφοροι γαλαζαίοι που υποτίθεται αντιπαθούν πολιτικές ΠΑΣΟΚ και ΣΥΡΙΖΑ, ενώ αρκετοί της κομμουνιστικής και μη αριστεράς προφανώς θα ήθελαν πάντοτε μεγαλύτερες αυξήσεις.
Απλώς, ο νηματοθέτης βάζει κάποιες φορές αυτογκολ.
Να τονίσουμε ότι αρκετοί δημόσιοι υπάλληλοι δουλεύουν σκληρά και παραγωγικά, συν το ότι σωρευτικά είχαμε άνοδο του Δείκτη Τιμών Καταναλωτή περίπου 20% την τελευταία τριετία.
Χιουμοριστικά, όμως, ας δούμε τους παρακάτω στίχους:
με βλεπεις τα πρωινα,για καφε στο bacara
κοιτα μουτρα για παντρεια, τον φτωχο τον φουκαρα
μα εγω μωρακι μου, στο κραταω κρυφο
αυριο κουρευομαι,θα ξουριστω κ θα πλυθω
θα γινω για σενανε,ο john john ο καταλληλος
θα γινω μωρακι μου, δημοσιος υπαλληλος..
μου το πε κι ο μπαρμπας μου, στη κορωνη ο βουλευτης,
"κανε λιγακι υπομονι ανηψιε", και συ θα βολευτεις
κι ετσι θα χω σταθερη δουλεια, θα κολυμπαω στο φραγκο
θα ντυνομαστε ομορφα, θα σε πηγαινω στο lago
και θα ναι με τα ονειρα μου,ο δρομος μου παραλληλος
γιατι θα ειμαι μωρο μου,δημοσιος υπαλληλος
απαξ και ειμαστε μαζι,λεω απαξ,
θα σου χω μπρος στα ποδια σου,απλωμενο το εφαπαξ...
"Πως μπορεί να είμαστε 20 χρόνια πίσω από την Αμερική, χωρίς αυτή να είναι 20 χρόνια μπροστά από εμάς;"
Re: θα δεχόσασταν αύξηση ενα φραπε;
Αρχισες πάλι τα ψέματα ρε απατεώνα???dtri2020 έγραψε: ↑15 Ιούλ 2023, 09:59Τέλος ο ιδιωτικος τομέας. Τον εξαύλωσε όλον η αριστερά με τα ΠΑΜΕ. Που είναι η Πίτσος, η Ιζόλα, η Εσκιμό, η Χρωπεί, η Πειραϊκή Πατραϊκή, οι χαλυβουργικές επιχειρήσεις;Ένοπλος σοσιαλμπαχαλάκης έγραψε: ↑15 Ιούλ 2023, 09:51Ε ναι, γιατί το πρόβλημα του ιδιωτικού τομέα είναι οι πολλές απεργίες και ο μεγάλος ρόλος που παίζουν τα συνδικάτα. Όταν είσαι ρε παιδί μου μέσα στην πιάτσα και τα προβλήματα του μέσου εργαζόμενου, φαίνεται
Νίκησαν οι απεργοί, έκλεισαν οι επιχειρήσεις.
όλοι μαζί γινήκαμε συρφετός,
γυρεύοντας ομοιοκαταληξία
μια τόσο ευγενικιά φιλοδοξία
έγινε της ζωής μας ο σκοπός
Κ.Καρυωτάκης
γυρεύοντας ομοιοκαταληξία
μια τόσο ευγενικιά φιλοδοξία
έγινε της ζωής μας ο σκοπός
Κ.Καρυωτάκης
Re: θα δεχόσασταν αύξηση ενα φραπε;
Δεν αισθάνεσαι καπως ριγμένος όμως; οι εταιρίες ρουφάνε με το μπουρί της σομπας τα ταμεία ανάκαμψης και μεις που παράγουμε λιαζουμε το σκτο μας όπως λες.Unique έγραψε: ↑15 Ιούλ 2023, 04:10Εσύ μήν την πάρεις την αύξηση, αφού εμφανέστατα το έχεις το πουγγί σου ,αριστερός γαρ.
Εμείς που λιάζουμε το σκατό μας αλλά έχουμε το κουτελό μας καθαρό, θα τη δεχθούμε την αύξηση.
Λαέ μη σφίξεις άλλο το ζωνάρι
Τέμπη: Το πένθος είναι ταξικό και του λαού μαράζι
Τέμπη: Το πένθος είναι ταξικό και του λαού μαράζι
Re: θα δεχόσασταν αύξηση ενα φραπε;
Πολύ προσεγμένη τοποθέτηση και με πολύ καλά στοιχεία (για άλλη μια φορά).Αρχέλαος έγραψε: ↑15 Ιούλ 2023, 13:31Κανένας "κακός" συνδικαλιστής ή "κακή" κυβέρνηση, φυσικά ενστάσεις για την φορολογία αλλά το πρόταγμα αφορούσε δομικούς λόγους.SpoilerShowΜπαρούφες γράφει και πάντοτε δίχως στοιχεία.GoBzi έγραψε: ↑15 Ιούλ 2023, 09:58dtri2020 έγραψε: ↑15 Ιούλ 2023, 09:46
Αυτό το μοντέλο ίσχυε μόνο για τους δημόσιους υπαλλήλους και τα παιδιά τους. Οι υπόλοιποι, οι κυρ Παντελήδες που λένε οι αριστεροί, είχαν πάντα την ανασφάλεια της δουλειάς τους.
Βέβαια, τελικά φρόντισε η αριστερά και για αυτό. Με συνεχόμενες απεργίες φρόντισε να κλείσουν όλες οι βιομηχανίες στην Ελλάδα και έμειναν άνεργοι αυτοί που δούλευαν σε αυτές.
Νίκησαν οι απεργοί, έκλεισε το εργοστάσιο.
Πάμε, με στοιχεία και τεκμήρια:
Tι βλέπουμε; Πως ήδη το 1980 ο ιδιωτικός τομέας ήταν υπερχρεωμένος και μάλιστα η Εθνική Τράπεζα ήταν μεγαλομέτοχος πολλών επιχειρήσεων. Όλα αυτά σε προστατευμένο περιβάλλον, με δασμούς και επιδοτήσεις που αναμένονταν να αρθούν με την ένταξη της Ελλάδας στην ΕΟΚ.
Είχαμε λοιπόν το φαινόμενο, επιχειρήσεων με ίδια κεφάλαια 20-25% και τις κρατικές τράπεζες να είναι μεγαλομέτοχοι.
Μάλιστα ενόψει ΕΟΚ θα υπήρχε άμεση βαθιά πτώση και ακόμα μεγαλύτερο εμπορικό έλλειμμα, έτσι έπρεπε να μη διαλύσουν.
Με ίδια κεφάλαια 25-30%, πολλά χρέη και χωρίς δασμούς θα έκλειναν πολύ γρήγορα όπως και σχεδόν συνέβη.
Μάλιστα επιβίωναν με υψηλούς δασμούς για τα ξένα προϊόντα που όμως λόγω ΕΟΚ εξέλειπαν.
Ας δούμε ένα παράδειγμα:
Όταν η Πειραϊκή-Πατραϊκή εξήγαγε το ντενιμ(μπλου τζιν) το πωλούσε σε τιμές ακόμα και κάτω του κόστους(!) λαμβάνοντας επιδότηση και από το κράτος ενώ συγχρόνως το ξένο προϊόν κόστιζα υπερδιπλάσια για να έρθει στην Ελλάδα οπότε ο πολίτης δεν το αγόραζε.
Επιπλέον το δεξιό κράτος και δείτε ένα μικρό παραλληλισμό, εφάρμοζε κεντρικό σχεδιασμό.
Η Πειραϊκή-Πατραϊκή έφτιαξε εργοστάσια σε Σύρο, Καρπενήσι και Σάμο επειδή το κράτος για εκεί έδινε επιδοτήσεις. Έτσι όταν είχε κακοκαιρία στην Σάμο το κλωστήριο της επιχείρησης που ήταν εκεί για να στείλει εμπόρευμα στο Καρπενήσι χρειάζονταν ακόμα και δέκα μέρες!
Εν ολίγοις τα παπαγαλάκια αγνοούν πως όταν ξεκινάς από το 0 και πας στο 1 έχεις 100% αύξηση(50'ς, 60'ς), η οποία όμως στηρίχθηκε σε δανεικά από τις κρατικές τράπεζες, σε υψηλούς δασμούς και χαμηλά εργατικά κόστη.
Όταν λοιπόν ήρθαν οι πετρελαϊκές κρίσεις και οι δασμοί άρχισαν να μειώνονται, φτάσαμε και στην χρεοκοπία.
Όμως,
Τι βλέπουμε; Πως η βιομηχανική παραγωγή και παρά τα εμπόδια της ένταξης, σημείωνε άνοδο.
Πάμε και σε κάποιες γνωστές περιπτώσεις που αναφέρονται διαρκώς.
A) ΙΖΟΛΑ
Αρχέλαος @ Γιατί η Ελλάδα δεν βιομηχανοποιήθηκε;
Εν ολίγοις, η ΙΖΟΛΑ από το 1974 γράφει διαρκώς ζημιές.
Το εργοστάσιο στη Θήβα φτιάχτηκε με δάνεια της Εθνικής Τράπεζας, οι μέτοχοι έβαλα μικρό ποσοστό του ποσού.
Τα 2/3 του δανείου κεφαλαιοποιήθηκαν και για τα υπόλοιπα εκδόθηκε ομολογιακό δάνειο με σταθερό επιτόκιο. Μάλιστα παρά το ότι η τράπεζα είχε ενεργό ρόλο και ουσιαστικά στήριζε το εγχείρημα, ο έλεγχος της ΙΖΟΛΑ παρέμενε στον ιδρυτή της.
Κάποια στιγμή στα 1976 η Εθνική Τράπεζα συγχρηματοδοτεί και αποπληρώνει συνάμα παλιά χρέη της ΙΖΟΛΑ που συγχωνεύεται με άλλη επιχείρηση και ενώ οι εισηγήσεις είναι αντίθετες.
Η ΙΖΟΛΑ κατέγραφε διαρκώς ζημίες και το ελληνικό δημόσιο κεφαλαιοποιούσε χρέη της ενώ όδευε σε χρεοκοπία.
Τότε έγινε συγχώνευση της με άλλη εταιρεία του κλάδου(βλέπε παρακάτω).
Η Εθνική Τράπεζα πλήρωσε και μετοχοποίησε πολλά χρήματα που έδωσε, πλήρωσε το νέο εργοστάσιο μετοχοποιώντας και χρέη όταν έγινε συγχώνευση παρότι υπήρχαν περί του αντιθέτου εισηγήσεις, η νέα εταιρεία αποδέχθηκε τα χρέη της παλιάς και δηλώθηκε αδυναμία πληρωμών
Τέλος το 1978 ακίνητο στην Καλλιθέα που ήταν το εργοστάσιο η τράπεζα για 7 χρόνια ανέβαλλε τον πλειστηριασμό και έδωσε και δάνειο ώστε να επιτρέψει στον ιδιοκτήτη του οικοπέδου να αξιοποιήσει τον χώρο όπως ήθελε.
Τελικά η έξαρση της κτηματικής αγοράς σημείωσε πτώση και δεν συνέβη και σε αυτό καμία πρόοδος.
Ούτε το εργολαβικό δεν είχε υπογραφεί γιατί προφανώς πλέον δεν συνέφερε να γίνει κάτι.
Β) Goodyear
1) H Goodyear είχε μεγάλη κερδοφορία που αύξανε με ρυθμό 70%
2) Υπήρχε εργασιακή ειρήνη με τους συνδικαλιστές να κάνουν αρκετές υποχωρήσεις και να δέχονται αρκετά πράγματα, το ομολογούσε και η ίδια η επιχείρηση
3) Το κράτος ήταν ένας εκ των καλών πελατών της ενισχύοντας την σημαντικά
4) Η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ με προέδρικο διάταγμα έδωσε άδεια για πώληση λιπαντικών
5) Απολάμβανε των ευεργετημάτων του νόμου 2687/53
6) Ο αντιπρόεδρος της Goodyear στην ευρώπη Sylvain Valensi ανέφερε ότι ο λόγος της απομάκρυνσης αφορούσε κατα κύριο λόγο το μέγεθος της μονάδας,το οποίο ήταν μικρό και καθιστούσε ασύμφορη τη λειτουργία της ανεξαρτήτως του κόστους παραγωγής.Σε αυτό επέμενε ο Valensi στις δημόσιες τοποθετήσεις του εκείνη την εποχή
Εδω είχαμε μία εντελώς φιλική πολιτική και μία επιχείρηση που ευημερούσε ωστόσο είχε στρατηγικούς λόγους να βρει την βέλτιστη λύση.
Γιατί δεν φτάνει να είσαι φθηνός και παραγωγικός, πάντα μπορεί να υπάρξει ακόμα φθηνότερος ή πιο βολικός για άλλους λόγους(εσωτερική αγορά, πρόσβαση κλπ.)
Γ) Πειραϊκή-Πατραϊκή
Όταν η Πειραϊκή-Πατραϊκή εξήγαγε το ντενιμ(μπλου τζιν) το πωλούσε σε τιμές ακόμα και κάτω του κόστους(!) λαμβάνοντας επιδότηση και από το κράτος ενώ συγχρόνως το ξένο προϊόν κόστιζα υπερδιπλάσια για να έρθει στην Ελλάδα οπότε ο πολίτης δεν το αγόραζε.
Επιπλέον το δεξιό κράτος και δείτε ένα μικρό παραλληλισμό, εφάρμοζε κεντρικό σχεδιασμό.
Η Πειραϊκή-Πατραϊκή έφτιαξε εργοστάσια σε Σύρο, Καρπενήσι και Σάμο επειδή το κράτος για εκεί έδινε επιδοτήσεις. Έτσι όταν είχε κακοκαιρία στην Σάμο το κλωστήριο της επιχείρησης που ήταν εκεί για να στείλει εμπόρευμα στο Καρπενήσι χρειάζονταν ακόμα και δέκα μέρες!
Γεγονός 1ο:
Η ίδια η διοίκηση της επιχείρησης επέρριπτε ευθύνες στη κυβέρνηση Νέας Δημοκρατίας με πρωθυπουργό τον Γεώργιο Ράλλη τόσο για την εισοδηματική της πολιτική όσο και για τη σύνδεση της δραχμής με το δολάριο(1980-81).
Γεγονός 2ο:
Με τη σχετική επιδείνωση,η Πειραϊκή-Πατραϊκή όπως και πολλές άλλες προβληματικές,είχε αρκετά δάνεια και υποχρεώσεις 24 δις δραχμών στα οποία δεν μπορούσε να ανταπεξέλθει.
Γεγονός 3ο:
Προκειμένου λοιπόν να συνεχίσει να υπάρχει η επιχείρηση που είχε μεγάλη ιστορία και περίπου 7 χιλιάδες εργαζόμενους,το 1983 παρενέβη για να τη σώσει η κυβέρνηση ΠΑΣΟΚ μετοχοποιώντας τα παλαιά δάνεια,κίνηση που βρήκε θετική η διοίκηση της επιχείρησης η οποία είχε πραγματοποιήσει αλλεπάλληλες συναντήσεις με τον υπουργό Οικονομίας Γεράσιμο Αρσένη.
Μάλιστα αναγνώριζαν ότι το σχέδιο εξυγίανσης και ανάπτυξης της Εθνικής Τράπεζας είναι η μόνη λύση για να σωθεί η εταιρεία.
Γεγονός 4ο:
Είναι χαρακτηριστικό πως αμέσως προ της υπαγωγής της στις προβληματικές,στα 30 δις συνολικού κεφαλαίου το 1 δις ήταν ίδια κεφάλαια και τα 29 δις δανεικά!
Γεγονός 5ο:
Η κατάσταση όμως στο πέρασμα του χρόνου χειροτέρευσε οικονομικώς με το κράτος να προχωρεί σε μετοχοποιήσεις χρεών και εδώ έγκειται η ευθύνη του ΠΑΣΟΚ αλλα είναι άλλου είδους απο αυτη που του αποδίδουν.
Η εταιρεία μέχρι το 1988 είχε πετύχει μια καλή εξαγωγική δραστηριότητα όμως τα χρέη και οι πρόσθετες επιβαρύνσεις τα εξανέμιζαν τα όποια ωφέλη ενώ υπήρχε και προφανή διαρθρωτικά προβλήματα(στασιμότητα στον μηχανολογικό εκσυγχρονισμό κλπ).
Γεγονός 6ο:
Η συνεχιζόμενη επιδείνωση των ελλειμάτων επέφερε τελικώς το 1992 το καθεστώς εκκαθάρισης απολύοντας τους εργαζόμενους εκτός απο περίπου 200-250 εργαζομένους οι οποίοι συνέδραμαν στη διαδικασία της εκκαθάρισης και πληρώνονταν μέχρι το 1996.
Συμπλήρωση:Η κυβέρνηση ΝΔ το 1980 αύξησε τα επιτόκια απότομα κατα έξι μονάδες γνωρίζοντας πως θα πληγούν οι παραγωγικές διαδικασίες και η βιομηχανία,όπως έλεγε αργότερα ο ίδιος ο τότε υπουργός Συντονισμού Μπούτος.
Ήταν ξεκάθαρο πως το κόστος του χρήματος θα γινόταν υψηλότερο και έτσι θα ανατρεπόταν ο προϋπολογισμός αρκετών επιχειρήσεων.
Στόχος του υπουργού ήταν αυτο να κρατήσει βραχυπρόθεσμα αλλα τελικώς αποχώρησε πρόωρα απο το συγκεκριμένο χαρτοφυλάκιο και τα επιτόκια διατηρήθηκαν σε υψηλά επίπεδα 3-4 χρόνια μέχρι να τα μειώσει ο Γεράσιμος Αρσένης.
Δ) ΤΕΟΚΑΡ
ΤΕΟΚΑΡ:
Η ΤΕΟΚΑΡ στη δεκαετία του 80 είχε πολύ μεγάλο μερίδιο πωλήσεων.
Το κράτος βοηθούσε μέχρι το 1987 καθώς της προσέφερε χαμηλότερο φόρο καταναλώσεως με αποτέλεσμα τα αυτοκίνητα να έχουν πιο ανταγωνιστική τελική τιμή.
Η κατρακύλα άρχισε απο το 1987.Τι άραγε να πήγε στραβά;
Γεγονός 1ο
Στο πέρας του 1987 ο χαμηλότερος ειδικός φόρος για την ΤΕΟΚΑΡ είχε μηδενιστεί. (ΕΟΚ με λένε)
Γεγονός 2ο
Η απόσυρση του 1991 που ελήφθη απο την κυβέρνηση Μητσοτάκη.
Τι συνέβη τότε; Η ξαφνική εφαρμογή του παραπάνω μέτρου,δεν επέτρεψε στη ΤΕΟΚΑΡ να ανταποκριθεί στην αυξημένη ζήτηση και είναι χαρακτηριστικό πως οι παραδόσεις των αυτοκινήτων στους αγοραστές έφταναν ακόμα και τους 8(!) μήνες απο την ημερομηνία παραγγελίας.
Απο αυτο έχασε σεβαστό μερίδιο της αγοράς.
Δεν κρίνω το αν ήταν καλή ή όχι, εξηγώ απλώς την ιστορία για την εταιρεία.
Γεγονός 3ο
Ένεκα προηγούμενης μεγάλης ζήτησης(βλέπε γεγονός 2ο),η εταιρεία είχε αυξήσει
την παραγωγή της. Ωστόσο την εκτίναξη στις πωλήσεις των αυτοκινήτων την ακολούθησε η απότομη μείωση,με αποτέλεσμα η ΤΕΟΚΑΡ να έχει προς συντήρηση ένα μεγάλο απόθεμα αυτοκινήτων.
Γεγονός 4ο
Η αλλαγή του ειδικού φόρου καταναλώσεως που ευνοούσε οχήματα μικρού ή μεγάλου κυβισμού και όχι μεσαίου όπως αυτα που πωλούσε η ΤΕΟΚΑΡ.
Είναι χαρακτηριστικό πως το μερίδιο του μεσαίου κυβισμού αυτοκινήτων επι του συνόλου της εγχώριας παραγωγής,μειώθηκε απο 55%(περίπου) το 1992 μειώθηκε στο 35%(περίπου) το 1994.
Για παράδειγμα,οι πωλήσεις του Sunny απο περίπου 13 χιλιάδες το 1992 ήσαν σχεδόν 5 χιλιάδες το 1994.
Δηλαδή πτώση 65-67% επι των πωλήσεων του συγκεκριμένου τύπου αυτοκινήτου.
Γεγονός 5ο
Η ΤΕΟΚΑΡ δεν απέλυσε το προσωπικό αλλα αρχικώς έθεσε σε διαθεσιμότητα τους υπαλλήλους της προς χάριν τρόπον τινά κοινωνικής πολιτικής,με διαφαινόμενη επιβάρυνση που φαίνεται ισοδυναμούσε με 1,4 δις δραχμές .Τελικώς,το 1995 το εργοστάσιο στο Βόλο έκλεισε.
Η ΤΕΟΚΑΡ σε ανακοίνωση της αναφερόταν στους εξής λόγους:
1ος λόγος:
Εναρμόνιση ελληνικής νομοθεσίας με κοινοτική που εκμηδένιζε κάθε κρατική μορφή στηρίξεως της εγχώριας αυτοκινητοβιομηχανίας.
Σχόλιο:Δηλαδή απουσία κάποιας μορφής κρατικού προστατευτισμού.
2ος λόγος:
Η αύξηση του κόστους παραγωγής των αυτοκινήτων που προκλήθηκε απο την μεγάλη ανατίμηση του γιεν αλλα και απο τη μείωση της παραγωγής.
3ος λόγος:
Οι συνεχείς και σημαντικές αλλαγές στη φορολογία του αυτοκινήτου που δεν επέτρεψαν στην επιχείρηση να πραγματοποιήσει μακροπρόθεσμα επενδυτικά προγράμματα όπως και η αλλαγή του ειδικού φόρου καταναλώσεως που έστρεψε τον καταναλωτή σε αυτοκίνητα μικρότερου ή μεγαλύτερου κυβισμού.
Υπάρχουν και άλλα πολλά να γράψει κάποιος, αλλά τα στοιχεία δείχνουν συγκεκριμένα πράγματα και για αυτό όποτε παρατέθηκαν, δεν υπήρξαν αντεπιχειρήματα.
Καμία από τις παραπάνω επιχειρήσεις όπως και άλλες, δεν έκλεισαν ή κρατικοποιήθηκαν από συνδικαλιστές.
Μόνη αντίρρησή μου σε όλα τα παραπάνω, ότι καμμιά φορά τα πράγματα δεν είναι ακριβώς όπως παρουσιάζονται. Πχ στην Goodyear, αυτή η σχεδόν "ειδυλλιακή" σχέση διεύθυνσης και συνδικάτου, όπως και οι υποχωρήσεις που έκαναν οι εργαζόμενοι, είναι ας πούμε μια λίγο πιο... σύνθετη ιστορία απ' ό,τι βγήκε προς τα έξω. Επίσης, στην τελική απόφαση να φύγουν (για Πολωνία, αν θυμάμαι καλά;) έπαιξε σημαντικό ρόλο και η στάση των συνδικαλιστών, πέρα από τις αποφάσεις που είχαν παρθεί από Αμερική. Για πολύ καιρό το πάλευαν οι εδώ διευθυντάδες να αλλάξουν άποψη στους Αμερικάνους (που όντως είχαν υπολογίσει σχέσεις κόστους, εξόδων, κέρδους, παραγωγικότητας κλπ και είχαν δει ότι τους συνέφερε να φύγουν), αλλά στην τελική τους απόφαση υπήρχε και ένα άτυπο "άντε γαμηθείτε σε τελική ανάλυση...". Για τις άλλες εταιρείες δεν γνωρίζω τίποτα, για αυτήν είχα δικό μου άνθρωπο εκεί εκείνη την εποχή και το λέω.
Υπήρχαν βέβαια και άλλες πολύ ενδιαφέρουσες κινήσεις, που όντως καταστράφηκαν ή έστω πάθανε πολύ μεγάλη ζημιά, από κάποιους εργατοπατέρες. Πχ Namco.
... αγαθοί μβουκμέηκερς...
- Λίνο Βεντούρα
- Δημοσιεύσεις: 10357
- Εγγραφή: 05 Δεκ 2018, 18:51
Re: θα δεχόσασταν αύξηση ενα φραπε;
αντε να βρείς τα δίκια σου με τους ρουφομπουροαπατεώνεςSol έγραψε: ↑15 Ιούλ 2023, 14:41Δεν αισθάνεσαι καπως ριγμένος όμως; οι εταιρίες ρουφάνε με το μπουρί της σομπας τα ταμεία ανάκαμψης και μεις που παράγουμε λιαζουμε το σκτο μας όπως λες.
όλοι μαζί γινήκαμε συρφετός,
γυρεύοντας ομοιοκαταληξία
μια τόσο ευγενικιά φιλοδοξία
έγινε της ζωής μας ο σκοπός
Κ.Καρυωτάκης
γυρεύοντας ομοιοκαταληξία
μια τόσο ευγενικιά φιλοδοξία
έγινε της ζωής μας ο σκοπός
Κ.Καρυωτάκης
- Αλιόσα
- Δημοσιεύσεις: 7523
- Εγγραφή: 23 Ιουν 2021, 15:43
- Phorum.gr user: Αλιόσα
- Τοποθεσία: Βλαδιβοστόκ
Re: θα δεχόσασταν αύξηση ενα φραπε;
Eγώ κανω επανάσταση αν μου κόψουνε τον φραπέ.
Re: θα δεχόσασταν αύξηση ενα φραπε;
Δε λές που υπάρχουν και αυτές οι εταιρείες που υπάρχουν για να δίνουν ένα κομμάτι ψωμί? Τυχεροί είμαστε να λές.Sol έγραψε: ↑15 Ιούλ 2023, 14:41Δεν αισθάνεσαι καπως ριγμένος όμως; οι εταιρίες ρουφάνε με το μπουρί της σομπας τα ταμεία ανάκαμψης και μεις που παράγουμε λιαζουμε το σκτο μας όπως λες.
Αν δεν υπήρχαν να δώ τι ακριβώς θα τρώγαμε.
Κάθε λαός έχει τους ηγέτες που του αξίζουν. Οι πολίτες δεν θέλουν εξάλειψη της διαφθοράς, θέλουν περισσότερες ευκαιρίες να συμμετέχουν σ΄ αυτή. Δεν θέλουν ευνομία, θέλουν ανοχή της δικής τους ανομίας.
Θάνος Τζήμερος.
Θάνος Τζήμερος.
Re: θα δεχόσασταν αύξηση ενα φραπε;
Δεν κατάλαβες, εμείς τις ζούμε τις εταιρίες. Αν δεν πάμε να δουλεψουμε δεν παράγεται τίποτα. πόσες παραγωγές γυρίστηκαν αυτές τις μέρες που απεργούν οι ηθοποιοί και λοιποι συντελεστές;Unique έγραψε: ↑15 Ιούλ 2023, 15:49Δε λές που υπάρχουν και αυτές οι εταιρείες που υπάρχουν για να δίνουν ένα κομμάτι ψωμί? Τυχεροί είμαστε να λές.
Αν δεν υπήρχαν να δώ τι ακριβώς θα τρώγαμε.
Λαέ μη σφίξεις άλλο το ζωνάρι
Τέμπη: Το πένθος είναι ταξικό και του λαού μαράζι
Τέμπη: Το πένθος είναι ταξικό και του λαού μαράζι
-
- Παραπλήσια Θέματα
- Απαντήσεις
- Προβολές
- Τελευταία δημοσίευση
-
-
Νέα δημοσίευση Θα δεχόταν η εργοδοσία αύξηση των κερδών ένα φραπέ;
από Sol » 17 Ιούλ 2023, 08:13 » σε Εσωτερική Πολιτική - 7 Απαντήσεις
- 217 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από Ασέβαστος
17 Ιούλ 2023, 20:44
-
-
-
Νέα δημοσίευση Θα δεχοσασταν ενα κυμα 500.000 Ισραηλινων(εβραιων)προσφυγων?
από Στρακαστρουκας » 06 Νοέμ 2023, 18:49 » σε Διεθνής πολιτική - 30 Απαντήσεις
- 716 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από GoBzi
06 Νοέμ 2023, 23:56
-
-
- 1 Απαντήσεις
- 299 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από Space_Passenger
30 Μαρ 2024, 12:27
-
-
Νέα δημοσίευση Στη Θεσσαλονίκη δεν πίνουν πια φραπέ
από Καραμελίτσα » 04 Απρ 2024, 19:15 » σε Life style - 248 Απαντήσεις
- 4826 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από GoBzi
30 Μάιος 2024, 11:12
-