θα δεχόσασταν αύξηση ενα φραπε;

Η πολιτική στην Ελλάδα. Νέα, προτάσεις, κριτικές και σχόλια.
Άβαταρ μέλους
southern
Δημοσιεύσεις: 14128
Εγγραφή: 19 Απρ 2018, 15:23
Phorum.gr user: southern

Re: θα δεχόσασταν αύξηση ενα φραπε;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από southern » 15 Ιούλ 2023, 12:29

dtri2020 έγραψε:
15 Ιούλ 2023, 09:59
Ένοπλος σοσιαλμπαχαλάκης έγραψε:
15 Ιούλ 2023, 09:51
Ε ναι, γιατί το πρόβλημα του ιδιωτικού τομέα είναι οι πολλές απεργίες και ο μεγάλος ρόλος που παίζουν τα συνδικάτα. Όταν είσαι ρε παιδί μου μέσα στην πιάτσα και τα προβλήματα του μέσου εργαζόμενου, φαίνεται
Τέλος ο ιδιωτικος τομέας. Τον εξαύλωσε όλον η αριστερά με τα ΠΑΜΕ. Που είναι η Πίτσος, η Ιζόλα, η Εσκιμό, η Χρωπεί, η Πειραϊκή Πατραϊκή, οι χαλυβουργικές επιχειρήσεις;

Εικόνα

Νίκησαν οι απεργοί, έκλεισαν οι επιχειρήσεις.
μπορουμε να προσθεσουμε και τα ναυπηγεια στη λιστα σου :wave:
Δελτίο τύπου της Δράσης υπερ της στεγης ψευτομακεδονικου πολιτισμου το 2012, αναδημοσιευμενο στην επισημη σελίδα του Ουρανιου Τοξου http://www.florina.org/news/2012/october06_g.asp
Γενικός Γραμματέας υπουργείου προέρχεται από κόμμα που υποστηρίζει την ψευδομειονότητα στη Μακεδονία

Άβαταρ μέλους
Isildur
Δημοσιεύσεις: 9478
Εγγραφή: 31 Ιαν 2023, 14:41
Phorum.gr user: Isildur

Re: θα δεχόσασταν αύξηση ενα φραπε;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Isildur » 15 Ιούλ 2023, 12:41

Saliveros έγραψε:
15 Ιούλ 2023, 08:08
Isildur έγραψε:
15 Ιούλ 2023, 07:04
Εξαρτάται. Των πόσων ευρώ φραπέ;
Αυτούνου που σερβίρουν σε ξαπλώστρα στην Ψαρού.
Lord Brum έγραψε:
15 Ιούλ 2023, 08:53
Isildur έγραψε:
15 Ιούλ 2023, 07:04
Εξαρτάται. Των πόσων ευρώ φραπέ;
Φραπέ στην ψαρρου στη Μύκονο ναι
Χμμμμ... :smt017
... αγαθοί μβουκμέηκερς...

Άβαταρ μέλους
Saliveros
Δημοσιεύσεις: 4884
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 23:08
Phorum.gr user: Saliveros
Τοποθεσία: ΑΘΗΝΑ

Re: θα δεχόσασταν αύξηση ενα φραπε;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Saliveros » 15 Ιούλ 2023, 12:54

Isildur έγραψε:
15 Ιούλ 2023, 12:41
Saliveros έγραψε:
15 Ιούλ 2023, 08:08
Isildur έγραψε:
15 Ιούλ 2023, 07:04
Εξαρτάται. Των πόσων ευρώ φραπέ;
Αυτούνου που σερβίρουν σε ξαπλώστρα στην Ψαρού.
Lord Brum έγραψε:
15 Ιούλ 2023, 08:53
Isildur έγραψε:
15 Ιούλ 2023, 07:04
Εξαρτάται. Των πόσων ευρώ φραπέ;
Φραπέ στην ψαρρου στη Μύκονο ναι
Χμμμμ... :smt017
Τι συμβαίνει;
Μη μου πεις ότι εσύ τον παίρνεις στην Super Paradise? :ne8:
    Σας κάναμε ανθρώπους.
    Πάνος Σκουρλέτης

    Άβαταρ μέλους
    Isildur
    Δημοσιεύσεις: 9478
    Εγγραφή: 31 Ιαν 2023, 14:41
    Phorum.gr user: Isildur

    Re: θα δεχόσασταν αύξηση ενα φραπε;

    Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Isildur » 15 Ιούλ 2023, 12:57

    Saliveros έγραψε:
    15 Ιούλ 2023, 12:54
    Isildur έγραψε:
    15 Ιούλ 2023, 12:41
    Saliveros έγραψε:
    15 Ιούλ 2023, 08:08

    Αυτούνου που σερβίρουν σε ξαπλώστρα στην Ψαρού.
    Lord Brum έγραψε:
    15 Ιούλ 2023, 08:53

    Φραπέ στην ψαρρου στη Μύκονο ναι
    Χμμμμ... :smt017
    Τι συμβαίνει;
    Μη μου πεις ότι εσύ τον παίρνεις στην Super Paradise? :ne8:
    Όχι μωρέ, δεν έχω πάει ποτέ στο Πουστονήσι. Απλά παρατήρησα μια... εχμμμ... μικρή ομοιότητα στις απαντήσεις σας και παραξενεύτηκα.

    Όλα καλά, Λόρδε, δεν τρέχει τίποτα.
    ... αγαθοί μβουκμέηκερς...

    Άβαταρ μέλους
    Saliveros
    Δημοσιεύσεις: 4884
    Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 23:08
    Phorum.gr user: Saliveros
    Τοποθεσία: ΑΘΗΝΑ

    Re: θα δεχόσασταν αύξηση ενα φραπε;

    Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Saliveros » 15 Ιούλ 2023, 13:01

    Isildur έγραψε:
    15 Ιούλ 2023, 12:57
    Saliveros έγραψε:
    15 Ιούλ 2023, 12:54
    Isildur έγραψε:
    15 Ιούλ 2023, 12:41
    Χμμμμ... :smt017
    Τι συμβαίνει;
    Μη μου πεις ότι εσύ τον παίρνεις στην Super Paradise? :ne8:
    Όχι μωρέ, δεν έχω πάει ποτέ στο Πουστονήσι. Απλά παρατήρησα μια... εχμμμ... μικρή ομοιότητα στις απαντήσεις σας και παραξενεύτηκα.
    Όλα καλά, Λόρδε, δεν τρέχει τίποτα.
    Νεσκαφές είναι.
    Τι το παράξενο αν τομπέρνουμε στο ίδιο μέρος; :102:
      Σας κάναμε ανθρώπους.
      Πάνος Σκουρλέτης

      Άβαταρ μέλους
      Αρχέλαος
      Δημοσιεύσεις: 6711
      Εγγραφή: 03 Απρ 2018, 19:01

      Re: θα δεχόσασταν αύξηση ενα φραπε;

      Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Αρχέλαος » 15 Ιούλ 2023, 13:31

      GoBzi έγραψε:
      15 Ιούλ 2023, 09:58
      dtri2020 έγραψε:
      15 Ιούλ 2023, 09:46
      Ένοπλος σοσιαλμπαχαλάκης έγραψε:
      15 Ιούλ 2023, 09:37
      Τέλος το μοντέλο του σταθερού μισθού και οικογενειαρχη που μας μεγάλωσε. Η λογική τώρα είναι ιδιωτικός τομέας, αλλάζεις συνέχεια δουλειές, επίδομα ανεργίας, εργενιλικι, φρι καταστάσεις και φασεισμός. Οικογενεια τέλος, ζωή μαγική.
      Αυτό το μοντέλο ίσχυε μόνο για τους δημόσιους υπαλλήλους και τα παιδιά τους. Οι υπόλοιποι, οι κυρ Παντελήδες που λένε οι αριστεροί, είχαν πάντα την ανασφάλεια της δουλειάς τους.

      Βέβαια, τελικά φρόντισε η αριστερά και για αυτό. Με συνεχόμενες απεργίες φρόντισε να κλείσουν όλες οι βιομηχανίες στην Ελλάδα και έμειναν άνεργοι αυτοί που δούλευαν σε αυτές.

      Εικόνα

      Εικόνα

      Νίκησαν οι απεργοί, έκλεισε το εργοστάσιο.
      :goodpost:
      Μπαρούφες γράφει και πάντοτε δίχως στοιχεία.

      Πάμε, με στοιχεία και τεκμήρια:

      Εικόνα

      Tι βλέπουμε; Πως ήδη το 1980 ο ιδιωτικός τομέας ήταν υπερχρεωμένος και μάλιστα η Εθνική Τράπεζα ήταν μεγαλομέτοχος πολλών επιχειρήσεων. Όλα αυτά σε προστατευμένο περιβάλλον, με δασμούς και επιδοτήσεις που αναμένονταν να αρθούν με την ένταξη της Ελλάδας στην ΕΟΚ.
      Είχαμε λοιπόν το φαινόμενο, επιχειρήσεων με ίδια κεφάλαια 20-25% και τις κρατικές τράπεζες να είναι μεγαλομέτοχοι.
      Μάλιστα ενόψει ΕΟΚ θα υπήρχε άμεση βαθιά πτώση και ακόμα μεγαλύτερο εμπορικό έλλειμμα, έτσι έπρεπε να μη διαλύσουν.
      Με ίδια κεφάλαια 25-30%, πολλά χρέη και χωρίς δασμούς θα έκλειναν πολύ γρήγορα όπως και σχεδόν συνέβη.
      Μάλιστα επιβίωναν με υψηλούς δασμούς για τα ξένα προϊόντα που όμως λόγω ΕΟΚ εξέλειπαν.
      Ας δούμε ένα παράδειγμα:

      Όταν η Πειραϊκή-Πατραϊκή εξήγαγε το ντενιμ(μπλου τζιν) το πωλούσε σε τιμές ακόμα και κάτω του κόστους(!) λαμβάνοντας επιδότηση και από το κράτος ενώ συγχρόνως το ξένο προϊόν κόστιζα υπερδιπλάσια για να έρθει στην Ελλάδα οπότε ο πολίτης δεν το αγόραζε.
      Επιπλέον το δεξιό κράτος και δείτε ένα μικρό παραλληλισμό, εφάρμοζε κεντρικό σχεδιασμό.
      Η Πειραϊκή-Πατραϊκή έφτιαξε εργοστάσια σε Σύρο, Καρπενήσι και Σάμο επειδή το κράτος για εκεί έδινε επιδοτήσεις. Έτσι όταν είχε κακοκαιρία στην Σάμο το κλωστήριο της επιχείρησης που ήταν εκεί για να στείλει εμπόρευμα στο Καρπενήσι χρειάζονταν ακόμα και δέκα μέρες!


      Εν ολίγοις τα παπαγαλάκια αγνοούν πως όταν ξεκινάς από το 0 και πας στο 1 έχεις 100% αύξηση(50'ς, 60'ς), η οποία όμως στηρίχθηκε σε δανεικά από τις κρατικές τράπεζες, σε υψηλούς δασμούς και χαμηλά εργατικά κόστη.
      Όταν λοιπόν ήρθαν οι πετρελαϊκές κρίσεις και οι δασμοί άρχισαν να μειώνονται, φτάσαμε και στην χρεοκοπία.

      Όμως,
      Εικόνα
      Τι βλέπουμε; Πως η βιομηχανική παραγωγή και παρά τα εμπόδια της ένταξης, σημείωνε άνοδο.



      Πάμε και σε κάποιες γνωστές περιπτώσεις που αναφέρονται διαρκώς.

      A) ΙΖΟΛΑ
      Αρχέλαος @ Γιατί η Ελλάδα δεν βιομηχανοποιήθηκε;

      Εν ολίγοις, η ΙΖΟΛΑ από το 1974 γράφει διαρκώς ζημιές.
      Το εργοστάσιο στη Θήβα φτιάχτηκε με δάνεια της Εθνικής Τράπεζας, οι μέτοχοι έβαλα μικρό ποσοστό του ποσού.
      Τα 2/3 του δανείου κεφαλαιοποιήθηκαν και για τα υπόλοιπα εκδόθηκε ομολογιακό δάνειο με σταθερό επιτόκιο. Μάλιστα παρά το ότι η τράπεζα είχε ενεργό ρόλο και ουσιαστικά στήριζε το εγχείρημα, ο έλεγχος της ΙΖΟΛΑ παρέμενε στον ιδρυτή της.
      Κάποια στιγμή στα 1976 η Εθνική Τράπεζα συγχρηματοδοτεί και αποπληρώνει συνάμα παλιά χρέη της ΙΖΟΛΑ που συγχωνεύεται με άλλη επιχείρηση και ενώ οι εισηγήσεις είναι αντίθετες.
      Η ΙΖΟΛΑ κατέγραφε διαρκώς ζημίες και το ελληνικό δημόσιο κεφαλαιοποιούσε χρέη της ενώ όδευε σε χρεοκοπία.
      Τότε έγινε συγχώνευση της με άλλη εταιρεία του κλάδου(βλέπε παρακάτω).
      Η Εθνική Τράπεζα πλήρωσε και μετοχοποίησε πολλά χρήματα που έδωσε, πλήρωσε το νέο εργοστάσιο μετοχοποιώντας και χρέη όταν έγινε συγχώνευση παρότι υπήρχαν περί του αντιθέτου εισηγήσεις, η νέα εταιρεία αποδέχθηκε τα χρέη της παλιάς και δηλώθηκε αδυναμία πληρωμών
      Τέλος το 1978 ακίνητο στην Καλλιθέα που ήταν το εργοστάσιο η τράπεζα για 7 χρόνια ανέβαλλε τον πλειστηριασμό και έδωσε και δάνειο ώστε να επιτρέψει στον ιδιοκτήτη του οικοπέδου να αξιοποιήσει τον χώρο όπως ήθελε.
      Τελικά η έξαρση της κτηματικής αγοράς σημείωσε πτώση και δεν συνέβη και σε αυτό καμία πρόοδος.
      Ούτε το εργολαβικό δεν είχε υπογραφεί γιατί προφανώς πλέον δεν συνέφερε να γίνει κάτι.


      Β) Goodyear

      1) H Goodyear είχε μεγάλη κερδοφορία που αύξανε με ρυθμό 70%
      2) Υπήρχε εργασιακή ειρήνη με τους συνδικαλιστές να κάνουν αρκετές υποχωρήσεις και να δέχονται αρκετά πράγματα, το ομολογούσε και η ίδια η επιχείρηση
      3) Το κράτος ήταν ένας εκ των καλών πελατών της ενισχύοντας την σημαντικά
      4) Η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ με προέδρικο διάταγμα έδωσε άδεια για πώληση λιπαντικών
      5) Απολάμβανε των ευεργετημάτων του νόμου 2687/53
      6) Ο αντιπρόεδρος της Goodyear στην ευρώπη Sylvain Valensi ανέφερε ότι ο λόγος της απομάκρυνσης αφορούσε κατα κύριο λόγο το μέγεθος της μονάδας,το οποίο ήταν μικρό και καθιστούσε ασύμφορη τη λειτουργία της ανεξαρτήτως του κόστους παραγωγής.Σε αυτό επέμενε ο Valensi στις δημόσιες τοποθετήσεις του εκείνη την εποχή

      Εδω είχαμε μία εντελώς φιλική πολιτική και μία επιχείρηση που ευημερούσε ωστόσο είχε στρατηγικούς λόγους να βρει την βέλτιστη λύση.
      Γιατί δεν φτάνει να είσαι φθηνός και παραγωγικός, πάντα μπορεί να υπάρξει ακόμα φθηνότερος ή πιο βολικός για άλλους λόγους(εσωτερική αγορά, πρόσβαση κλπ.)

      Γ) Πειραϊκή-Πατραϊκή

      Όταν η Πειραϊκή-Πατραϊκή εξήγαγε το ντενιμ(μπλου τζιν) το πωλούσε σε τιμές ακόμα και κάτω του κόστους(!) λαμβάνοντας επιδότηση και από το κράτος ενώ συγχρόνως το ξένο προϊόν κόστιζα υπερδιπλάσια για να έρθει στην Ελλάδα οπότε ο πολίτης δεν το αγόραζε.
      Επιπλέον το δεξιό κράτος και δείτε ένα μικρό παραλληλισμό, εφάρμοζε κεντρικό σχεδιασμό.
      Η Πειραϊκή-Πατραϊκή έφτιαξε εργοστάσια σε Σύρο, Καρπενήσι και Σάμο επειδή το κράτος για εκεί έδινε επιδοτήσεις. Έτσι όταν είχε κακοκαιρία στην Σάμο το κλωστήριο της επιχείρησης που ήταν εκεί για να στείλει εμπόρευμα στο Καρπενήσι χρειάζονταν ακόμα και δέκα μέρες!


      Γεγονός 1ο:
      Η ίδια η διοίκηση της επιχείρησης επέρριπτε ευθύνες στη κυβέρνηση Νέας Δημοκρατίας με πρωθυπουργό τον Γεώργιο Ράλλη τόσο για την εισοδηματική της πολιτική όσο και για τη σύνδεση της δραχμής με το δολάριο(1980-81).


      Γεγονός 2ο:
      Με τη σχετική επιδείνωση,η Πειραϊκή-Πατραϊκή όπως και πολλές άλλες προβληματικές,είχε αρκετά δάνεια και υποχρεώσεις 24 δις δραχμών στα οποία δεν μπορούσε να ανταπεξέλθει.


      Γεγονός 3ο:
      Προκειμένου λοιπόν να συνεχίσει να υπάρχει η επιχείρηση που είχε μεγάλη ιστορία και περίπου 7 χιλιάδες εργαζόμενους,το 1983 παρενέβη για να τη σώσει η κυβέρνηση ΠΑΣΟΚ μετοχοποιώντας τα παλαιά δάνεια,κίνηση που βρήκε θετική η διοίκηση της επιχείρησης η οποία είχε πραγματοποιήσει αλλεπάλληλες συναντήσεις με τον υπουργό Οικονομίας Γεράσιμο Αρσένη.
      Μάλιστα αναγνώριζαν ότι το σχέδιο εξυγίανσης και ανάπτυξης της Εθνικής Τράπεζας είναι η μόνη λύση για να σωθεί η εταιρεία.

      Γεγονός 4ο:
      Είναι χαρακτηριστικό πως αμέσως προ της υπαγωγής της στις προβληματικές,στα 30 δις συνολικού κεφαλαίου το 1 δις ήταν ίδια κεφάλαια και τα 29 δις δανεικά!


      Γεγονός 5ο:
      Η κατάσταση όμως στο πέρασμα του χρόνου χειροτέρευσε οικονομικώς με το κράτος να προχωρεί σε μετοχοποιήσεις χρεών και εδώ έγκειται η ευθύνη του ΠΑΣΟΚ αλλα είναι άλλου είδους απο αυτη που του αποδίδουν.
      Η εταιρεία μέχρι το 1988 είχε πετύχει μια καλή εξαγωγική δραστηριότητα όμως τα χρέη και οι πρόσθετες επιβαρύνσεις τα εξανέμιζαν τα όποια ωφέλη ενώ υπήρχε και προφανή διαρθρωτικά προβλήματα(στασιμότητα στον μηχανολογικό εκσυγχρονισμό κλπ).

      Γεγονός 6ο:
      Η συνεχιζόμενη επιδείνωση των ελλειμάτων επέφερε τελικώς το 1992 το καθεστώς εκκαθάρισης απολύοντας τους εργαζόμενους εκτός απο περίπου 200-250 εργαζομένους οι οποίοι συνέδραμαν στη διαδικασία της εκκαθάρισης και πληρώνονταν μέχρι το 1996.


      Συμπλήρωση:Η κυβέρνηση ΝΔ το 1980 αύξησε τα επιτόκια απότομα κατα έξι μονάδες γνωρίζοντας πως θα πληγούν οι παραγωγικές διαδικασίες και η βιομηχανία,όπως έλεγε αργότερα ο ίδιος ο τότε υπουργός Συντονισμού Μπούτος.
      Ήταν ξεκάθαρο πως το κόστος του χρήματος θα γινόταν υψηλότερο και έτσι θα ανατρεπόταν ο προϋπολογισμός αρκετών επιχειρήσεων.
      Στόχος του υπουργού ήταν αυτο να κρατήσει βραχυπρόθεσμα αλλα τελικώς αποχώρησε πρόωρα απο το συγκεκριμένο χαρτοφυλάκιο και τα επιτόκια διατηρήθηκαν σε υψηλά επίπεδα 3-4 χρόνια μέχρι να τα μειώσει ο Γεράσιμος Αρσένης.

      Δ) ΤΕΟΚΑΡ

      ΤΕΟΚΑΡ:

      Η ΤΕΟΚΑΡ στη δεκαετία του 80 είχε πολύ μεγάλο μερίδιο πωλήσεων.
      Το κράτος βοηθούσε μέχρι το 1987 καθώς της προσέφερε χαμηλότερο φόρο καταναλώσεως με αποτέλεσμα τα αυτοκίνητα να έχουν πιο ανταγωνιστική τελική τιμή.
      Η κατρακύλα άρχισε απο το 1987.Τι άραγε να πήγε στραβά;

      Γεγονός 1ο
      Στο πέρας του 1987 ο χαμηλότερος ειδικός φόρος για την ΤΕΟΚΑΡ είχε μηδενιστεί. (ΕΟΚ με λένε)

      Γεγονός 2ο
      Η απόσυρση του 1991 που ελήφθη απο την κυβέρνηση Μητσοτάκη.
      Τι συνέβη τότε; Η ξαφνική εφαρμογή του παραπάνω μέτρου,δεν επέτρεψε στη ΤΕΟΚΑΡ να ανταποκριθεί στην αυξημένη ζήτηση και είναι χαρακτηριστικό πως οι παραδόσεις των αυτοκινήτων στους αγοραστές έφταναν ακόμα και τους 8(!) μήνες απο την ημερομηνία παραγγελίας.
      Απο αυτο έχασε σεβαστό μερίδιο της αγοράς.
      Δεν κρίνω το αν ήταν καλή ή όχι, εξηγώ απλώς την ιστορία για την εταιρεία.

      Γεγονός 3ο
      Ένεκα προηγούμενης μεγάλης ζήτησης(βλέπε γεγονός 2ο),η εταιρεία είχε αυξήσει
      την παραγωγή της. Ωστόσο την εκτίναξη στις πωλήσεις των αυτοκινήτων την ακολούθησε η απότομη μείωση,με αποτέλεσμα η ΤΕΟΚΑΡ να έχει προς συντήρηση ένα μεγάλο απόθεμα αυτοκινήτων.

      Γεγονός 4ο
      Η αλλαγή του ειδικού φόρου καταναλώσεως που ευνοούσε οχήματα μικρού ή μεγάλου κυβισμού και όχι μεσαίου όπως αυτα που πωλούσε η ΤΕΟΚΑΡ.
      Είναι χαρακτηριστικό πως το μερίδιο του μεσαίου κυβισμού αυτοκινήτων επι του συνόλου της εγχώριας παραγωγής,μειώθηκε απο 55%(περίπου) το 1992 μειώθηκε στο 35%(περίπου) το 1994.
      Για παράδειγμα,οι πωλήσεις του Sunny απο περίπου 13 χιλιάδες το 1992 ήσαν σχεδόν 5 χιλιάδες το 1994.
      Δηλαδή πτώση 65-67% επι των πωλήσεων του συγκεκριμένου τύπου αυτοκινήτου.

      Γεγονός 5ο
      Η ΤΕΟΚΑΡ δεν απέλυσε το προσωπικό αλλα αρχικώς έθεσε σε διαθεσιμότητα τους υπαλλήλους της προς χάριν τρόπον τινά κοινωνικής πολιτικής,με διαφαινόμενη επιβάρυνση που φαίνεται ισοδυναμούσε με 1,4 δις δραχμές .Τελικώς,το 1995 το εργοστάσιο στο Βόλο έκλεισε.

      Η ΤΕΟΚΑΡ σε ανακοίνωση της αναφερόταν στους εξής λόγους:

      1ος λόγος:
      Εναρμόνιση ελληνικής νομοθεσίας με κοινοτική που εκμηδένιζε κάθε κρατική μορφή στηρίξεως της εγχώριας αυτοκινητοβιομηχανίας.
      Σχόλιο:Δηλαδή απουσία κάποιας μορφής κρατικού προστατευτισμού.

      2ος λόγος:
      Η αύξηση του κόστους παραγωγής των αυτοκινήτων που προκλήθηκε απο την μεγάλη ανατίμηση του γιεν αλλα και απο τη μείωση της παραγωγής.

      3ος λόγος:
      Οι συνεχείς και σημαντικές αλλαγές στη φορολογία του αυτοκινήτου που δεν επέτρεψαν στην επιχείρηση να πραγματοποιήσει μακροπρόθεσμα επενδυτικά προγράμματα όπως και η αλλαγή του ειδικού φόρου καταναλώσεως που έστρεψε τον καταναλωτή σε αυτοκίνητα μικρότερου ή μεγαλύτερου κυβισμού.


      Κανένας "κακός" συνδικαλιστής ή "κακή" κυβέρνηση, φυσικά ενστάσεις για την φορολογία αλλά το πρόταγμα αφορούσε δομικούς λόγους.


      Υπάρχουν και άλλα πολλά να γράψει κάποιος, αλλά τα στοιχεία δείχνουν συγκεκριμένα πράγματα και για αυτό όποτε παρατέθηκαν, δεν υπήρξαν αντεπιχειρήματα.
      Καμία από τις παραπάνω επιχειρήσεις όπως και άλλες, δεν έκλεισαν ή κρατικοποιήθηκαν από συνδικαλιστές.
      "Πως μπορεί να είμαστε 20 χρόνια πίσω από την Αμερική, χωρίς αυτή να είναι 20 χρόνια μπροστά από εμάς;"

      Άβαταρ μέλους
      Αρχέλαος
      Δημοσιεύσεις: 6711
      Εγγραφή: 03 Απρ 2018, 19:01

      Re: θα δεχόσασταν αύξηση ενα φραπε;

      Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Αρχέλαος » 15 Ιούλ 2023, 13:36

      Πάμε στο προκέιμενο:
      Οι αυξήσεις για αστικό και σοσιαλδημοκρατικό κόμμα, όπως η Νέα Δημοκρατία, είναι καλές. Όχι γαλαντόμες, αλλά κάτι δίνεται.
      Σε αμηχανία είναι διάφοροι γαλαζαίοι που υποτίθεται αντιπαθούν πολιτικές ΠΑΣΟΚ και ΣΥΡΙΖΑ, ενώ αρκετοί της κομμουνιστικής και μη αριστεράς προφανώς θα ήθελαν πάντοτε μεγαλύτερες αυξήσεις.
      Απλώς, ο νηματοθέτης βάζει κάποιες φορές αυτογκολ.

      Να τονίσουμε ότι αρκετοί δημόσιοι υπάλληλοι δουλεύουν σκληρά και παραγωγικά, συν το ότι σωρευτικά είχαμε άνοδο του Δείκτη Τιμών Καταναλωτή περίπου 20% την τελευταία τριετία.


      Χιουμοριστικά, όμως, ας δούμε τους παρακάτω στίχους:

      με βλεπεις τα πρωινα,για καφε στο bacara
      κοιτα μουτρα για παντρεια, τον φτωχο τον φουκαρα
      μα εγω μωρακι μου, στο κραταω κρυφο
      αυριο κουρευομαι,θα ξουριστω κ θα πλυθω
      θα γινω για σενανε,ο john john ο καταλληλος
      θα γινω μωρακι μου, δημοσιος υπαλληλος..
      μου το πε κι ο μπαρμπας μου, στη κορωνη ο βουλευτης,
      "κανε λιγακι υπομονι ανηψιε", και συ θα βολευτεις
      κι ετσι θα χω σταθερη δουλεια, θα κολυμπαω στο φραγκο
      θα ντυνομαστε ομορφα, θα σε πηγαινω στο lago
      και θα ναι με τα ονειρα μου,ο δρομος μου παραλληλος
      γιατι θα ειμαι μωρο μου,δημοσιος υπαλληλος
      απαξ και ειμαστε μαζι,λεω απαξ,
      θα σου χω μπρος στα ποδια σου,απλωμενο το εφαπαξ...
      "Πως μπορεί να είμαστε 20 χρόνια πίσω από την Αμερική, χωρίς αυτή να είναι 20 χρόνια μπροστά από εμάς;"

      Άβαταρ μέλους
      vag_el
      Δημοσιεύσεις: 3184
      Εγγραφή: 12 Ιαν 2021, 01:00
      Phorum.gr user: vag_el

      Re: θα δεχόσασταν αύξηση ενα φραπε;

      Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από vag_el » 15 Ιούλ 2023, 14:27

      dtri2020 έγραψε:
      15 Ιούλ 2023, 09:59
      Ένοπλος σοσιαλμπαχαλάκης έγραψε:
      15 Ιούλ 2023, 09:51
      Ε ναι, γιατί το πρόβλημα του ιδιωτικού τομέα είναι οι πολλές απεργίες και ο μεγάλος ρόλος που παίζουν τα συνδικάτα. Όταν είσαι ρε παιδί μου μέσα στην πιάτσα και τα προβλήματα του μέσου εργαζόμενου, φαίνεται
      Τέλος ο ιδιωτικος τομέας. Τον εξαύλωσε όλον η αριστερά με τα ΠΑΜΕ. Που είναι η Πίτσος, η Ιζόλα, η Εσκιμό, η Χρωπεί, η Πειραϊκή Πατραϊκή, οι χαλυβουργικές επιχειρήσεις;

      Εικόνα

      Νίκησαν οι απεργοί, έκλεισαν οι επιχειρήσεις.
      Αρχισες πάλι τα ψέματα ρε απατεώνα??? :fp:
      όλοι μαζί γινήκαμε συρφετός,
      γυρεύοντας ομοιοκαταληξία
      μια τόσο ευγενικιά φιλοδοξία
      έγινε της ζωής μας ο σκοπός

      Κ.Καρυωτάκης

      Άβαταρ μέλους
      Sol
      Δημοσιεύσεις: 6400
      Εγγραφή: 24 Αύγ 2022, 21:16

      Re: θα δεχόσασταν αύξηση ενα φραπε;

      Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Sol » 15 Ιούλ 2023, 14:41

      Unique έγραψε:
      15 Ιούλ 2023, 04:10
      Sol έγραψε:
      14 Ιούλ 2023, 21:39
      Philip Mortimer έγραψε:
      14 Ιούλ 2023, 21:35
      Κακώς έκαναν αύξηση.
      Έπρεπε να κάνουν μειωσεις για να απογειωθεί η ανάπτυξη.
      Εσύ μήν την πάρεις την αύξηση, αφού εμφανέστατα το έχεις το πουγγί σου ,αριστερός γαρ.

      Εμείς που λιάζουμε το σκατό μας αλλά έχουμε το κουτελό μας καθαρό, θα τη δεχθούμε την αύξηση.
      Δεν αισθάνεσαι καπως ριγμένος όμως; οι εταιρίες ρουφάνε με το μπουρί της σομπας τα ταμεία ανάκαμψης και μεις που παράγουμε λιαζουμε το σκτο μας όπως λες.
      Λαέ μη σφίξεις άλλο το ζωνάρι

      Τέμπη: Το πένθος είναι ταξικό και του λαού μαράζι

      Άβαταρ μέλους
      Isildur
      Δημοσιεύσεις: 9478
      Εγγραφή: 31 Ιαν 2023, 14:41
      Phorum.gr user: Isildur

      Re: θα δεχόσασταν αύξηση ενα φραπε;

      Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Isildur » 15 Ιούλ 2023, 14:45

      Αρχέλαος έγραψε:
      15 Ιούλ 2023, 13:31
      SpoilerShow
      GoBzi έγραψε:
      15 Ιούλ 2023, 09:58
      dtri2020 έγραψε:
      15 Ιούλ 2023, 09:46


      Αυτό το μοντέλο ίσχυε μόνο για τους δημόσιους υπαλλήλους και τα παιδιά τους. Οι υπόλοιποι, οι κυρ Παντελήδες που λένε οι αριστεροί, είχαν πάντα την ανασφάλεια της δουλειάς τους.

      Βέβαια, τελικά φρόντισε η αριστερά και για αυτό. Με συνεχόμενες απεργίες φρόντισε να κλείσουν όλες οι βιομηχανίες στην Ελλάδα και έμειναν άνεργοι αυτοί που δούλευαν σε αυτές.

      Εικόνα

      Εικόνα

      Νίκησαν οι απεργοί, έκλεισε το εργοστάσιο.
      :goodpost:
      Μπαρούφες γράφει και πάντοτε δίχως στοιχεία.

      Πάμε, με στοιχεία και τεκμήρια:

      Εικόνα

      Tι βλέπουμε; Πως ήδη το 1980 ο ιδιωτικός τομέας ήταν υπερχρεωμένος και μάλιστα η Εθνική Τράπεζα ήταν μεγαλομέτοχος πολλών επιχειρήσεων. Όλα αυτά σε προστατευμένο περιβάλλον, με δασμούς και επιδοτήσεις που αναμένονταν να αρθούν με την ένταξη της Ελλάδας στην ΕΟΚ.
      Είχαμε λοιπόν το φαινόμενο, επιχειρήσεων με ίδια κεφάλαια 20-25% και τις κρατικές τράπεζες να είναι μεγαλομέτοχοι.
      Μάλιστα ενόψει ΕΟΚ θα υπήρχε άμεση βαθιά πτώση και ακόμα μεγαλύτερο εμπορικό έλλειμμα, έτσι έπρεπε να μη διαλύσουν.
      Με ίδια κεφάλαια 25-30%, πολλά χρέη και χωρίς δασμούς θα έκλειναν πολύ γρήγορα όπως και σχεδόν συνέβη.
      Μάλιστα επιβίωναν με υψηλούς δασμούς για τα ξένα προϊόντα που όμως λόγω ΕΟΚ εξέλειπαν.
      Ας δούμε ένα παράδειγμα:

      Όταν η Πειραϊκή-Πατραϊκή εξήγαγε το ντενιμ(μπλου τζιν) το πωλούσε σε τιμές ακόμα και κάτω του κόστους(!) λαμβάνοντας επιδότηση και από το κράτος ενώ συγχρόνως το ξένο προϊόν κόστιζα υπερδιπλάσια για να έρθει στην Ελλάδα οπότε ο πολίτης δεν το αγόραζε.
      Επιπλέον το δεξιό κράτος και δείτε ένα μικρό παραλληλισμό, εφάρμοζε κεντρικό σχεδιασμό.
      Η Πειραϊκή-Πατραϊκή έφτιαξε εργοστάσια σε Σύρο, Καρπενήσι και Σάμο επειδή το κράτος για εκεί έδινε επιδοτήσεις. Έτσι όταν είχε κακοκαιρία στην Σάμο το κλωστήριο της επιχείρησης που ήταν εκεί για να στείλει εμπόρευμα στο Καρπενήσι χρειάζονταν ακόμα και δέκα μέρες!


      Εν ολίγοις τα παπαγαλάκια αγνοούν πως όταν ξεκινάς από το 0 και πας στο 1 έχεις 100% αύξηση(50'ς, 60'ς), η οποία όμως στηρίχθηκε σε δανεικά από τις κρατικές τράπεζες, σε υψηλούς δασμούς και χαμηλά εργατικά κόστη.
      Όταν λοιπόν ήρθαν οι πετρελαϊκές κρίσεις και οι δασμοί άρχισαν να μειώνονται, φτάσαμε και στην χρεοκοπία.

      Όμως,
      Εικόνα
      Τι βλέπουμε; Πως η βιομηχανική παραγωγή και παρά τα εμπόδια της ένταξης, σημείωνε άνοδο.



      Πάμε και σε κάποιες γνωστές περιπτώσεις που αναφέρονται διαρκώς.

      A) ΙΖΟΛΑ
      Αρχέλαος @ Γιατί η Ελλάδα δεν βιομηχανοποιήθηκε;

      Εν ολίγοις, η ΙΖΟΛΑ από το 1974 γράφει διαρκώς ζημιές.
      Το εργοστάσιο στη Θήβα φτιάχτηκε με δάνεια της Εθνικής Τράπεζας, οι μέτοχοι έβαλα μικρό ποσοστό του ποσού.
      Τα 2/3 του δανείου κεφαλαιοποιήθηκαν και για τα υπόλοιπα εκδόθηκε ομολογιακό δάνειο με σταθερό επιτόκιο. Μάλιστα παρά το ότι η τράπεζα είχε ενεργό ρόλο και ουσιαστικά στήριζε το εγχείρημα, ο έλεγχος της ΙΖΟΛΑ παρέμενε στον ιδρυτή της.
      Κάποια στιγμή στα 1976 η Εθνική Τράπεζα συγχρηματοδοτεί και αποπληρώνει συνάμα παλιά χρέη της ΙΖΟΛΑ που συγχωνεύεται με άλλη επιχείρηση και ενώ οι εισηγήσεις είναι αντίθετες.
      Η ΙΖΟΛΑ κατέγραφε διαρκώς ζημίες και το ελληνικό δημόσιο κεφαλαιοποιούσε χρέη της ενώ όδευε σε χρεοκοπία.
      Τότε έγινε συγχώνευση της με άλλη εταιρεία του κλάδου(βλέπε παρακάτω).
      Η Εθνική Τράπεζα πλήρωσε και μετοχοποίησε πολλά χρήματα που έδωσε, πλήρωσε το νέο εργοστάσιο μετοχοποιώντας και χρέη όταν έγινε συγχώνευση παρότι υπήρχαν περί του αντιθέτου εισηγήσεις, η νέα εταιρεία αποδέχθηκε τα χρέη της παλιάς και δηλώθηκε αδυναμία πληρωμών
      Τέλος το 1978 ακίνητο στην Καλλιθέα που ήταν το εργοστάσιο η τράπεζα για 7 χρόνια ανέβαλλε τον πλειστηριασμό και έδωσε και δάνειο ώστε να επιτρέψει στον ιδιοκτήτη του οικοπέδου να αξιοποιήσει τον χώρο όπως ήθελε.
      Τελικά η έξαρση της κτηματικής αγοράς σημείωσε πτώση και δεν συνέβη και σε αυτό καμία πρόοδος.
      Ούτε το εργολαβικό δεν είχε υπογραφεί γιατί προφανώς πλέον δεν συνέφερε να γίνει κάτι.


      Β) Goodyear

      1) H Goodyear είχε μεγάλη κερδοφορία που αύξανε με ρυθμό 70%
      2) Υπήρχε εργασιακή ειρήνη με τους συνδικαλιστές να κάνουν αρκετές υποχωρήσεις και να δέχονται αρκετά πράγματα, το ομολογούσε και η ίδια η επιχείρηση
      3) Το κράτος ήταν ένας εκ των καλών πελατών της ενισχύοντας την σημαντικά
      4) Η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ με προέδρικο διάταγμα έδωσε άδεια για πώληση λιπαντικών
      5) Απολάμβανε των ευεργετημάτων του νόμου 2687/53
      6) Ο αντιπρόεδρος της Goodyear στην ευρώπη Sylvain Valensi ανέφερε ότι ο λόγος της απομάκρυνσης αφορούσε κατα κύριο λόγο το μέγεθος της μονάδας,το οποίο ήταν μικρό και καθιστούσε ασύμφορη τη λειτουργία της ανεξαρτήτως του κόστους παραγωγής.Σε αυτό επέμενε ο Valensi στις δημόσιες τοποθετήσεις του εκείνη την εποχή

      Εδω είχαμε μία εντελώς φιλική πολιτική και μία επιχείρηση που ευημερούσε ωστόσο είχε στρατηγικούς λόγους να βρει την βέλτιστη λύση.
      Γιατί δεν φτάνει να είσαι φθηνός και παραγωγικός, πάντα μπορεί να υπάρξει ακόμα φθηνότερος ή πιο βολικός για άλλους λόγους(εσωτερική αγορά, πρόσβαση κλπ.)

      Γ) Πειραϊκή-Πατραϊκή

      Όταν η Πειραϊκή-Πατραϊκή εξήγαγε το ντενιμ(μπλου τζιν) το πωλούσε σε τιμές ακόμα και κάτω του κόστους(!) λαμβάνοντας επιδότηση και από το κράτος ενώ συγχρόνως το ξένο προϊόν κόστιζα υπερδιπλάσια για να έρθει στην Ελλάδα οπότε ο πολίτης δεν το αγόραζε.
      Επιπλέον το δεξιό κράτος και δείτε ένα μικρό παραλληλισμό, εφάρμοζε κεντρικό σχεδιασμό.
      Η Πειραϊκή-Πατραϊκή έφτιαξε εργοστάσια σε Σύρο, Καρπενήσι και Σάμο επειδή το κράτος για εκεί έδινε επιδοτήσεις. Έτσι όταν είχε κακοκαιρία στην Σάμο το κλωστήριο της επιχείρησης που ήταν εκεί για να στείλει εμπόρευμα στο Καρπενήσι χρειάζονταν ακόμα και δέκα μέρες!


      Γεγονός 1ο:
      Η ίδια η διοίκηση της επιχείρησης επέρριπτε ευθύνες στη κυβέρνηση Νέας Δημοκρατίας με πρωθυπουργό τον Γεώργιο Ράλλη τόσο για την εισοδηματική της πολιτική όσο και για τη σύνδεση της δραχμής με το δολάριο(1980-81).


      Γεγονός 2ο:
      Με τη σχετική επιδείνωση,η Πειραϊκή-Πατραϊκή όπως και πολλές άλλες προβληματικές,είχε αρκετά δάνεια και υποχρεώσεις 24 δις δραχμών στα οποία δεν μπορούσε να ανταπεξέλθει.


      Γεγονός 3ο:
      Προκειμένου λοιπόν να συνεχίσει να υπάρχει η επιχείρηση που είχε μεγάλη ιστορία και περίπου 7 χιλιάδες εργαζόμενους,το 1983 παρενέβη για να τη σώσει η κυβέρνηση ΠΑΣΟΚ μετοχοποιώντας τα παλαιά δάνεια,κίνηση που βρήκε θετική η διοίκηση της επιχείρησης η οποία είχε πραγματοποιήσει αλλεπάλληλες συναντήσεις με τον υπουργό Οικονομίας Γεράσιμο Αρσένη.
      Μάλιστα αναγνώριζαν ότι το σχέδιο εξυγίανσης και ανάπτυξης της Εθνικής Τράπεζας είναι η μόνη λύση για να σωθεί η εταιρεία.

      Γεγονός 4ο:
      Είναι χαρακτηριστικό πως αμέσως προ της υπαγωγής της στις προβληματικές,στα 30 δις συνολικού κεφαλαίου το 1 δις ήταν ίδια κεφάλαια και τα 29 δις δανεικά!


      Γεγονός 5ο:
      Η κατάσταση όμως στο πέρασμα του χρόνου χειροτέρευσε οικονομικώς με το κράτος να προχωρεί σε μετοχοποιήσεις χρεών και εδώ έγκειται η ευθύνη του ΠΑΣΟΚ αλλα είναι άλλου είδους απο αυτη που του αποδίδουν.
      Η εταιρεία μέχρι το 1988 είχε πετύχει μια καλή εξαγωγική δραστηριότητα όμως τα χρέη και οι πρόσθετες επιβαρύνσεις τα εξανέμιζαν τα όποια ωφέλη ενώ υπήρχε και προφανή διαρθρωτικά προβλήματα(στασιμότητα στον μηχανολογικό εκσυγχρονισμό κλπ).

      Γεγονός 6ο:
      Η συνεχιζόμενη επιδείνωση των ελλειμάτων επέφερε τελικώς το 1992 το καθεστώς εκκαθάρισης απολύοντας τους εργαζόμενους εκτός απο περίπου 200-250 εργαζομένους οι οποίοι συνέδραμαν στη διαδικασία της εκκαθάρισης και πληρώνονταν μέχρι το 1996.


      Συμπλήρωση:Η κυβέρνηση ΝΔ το 1980 αύξησε τα επιτόκια απότομα κατα έξι μονάδες γνωρίζοντας πως θα πληγούν οι παραγωγικές διαδικασίες και η βιομηχανία,όπως έλεγε αργότερα ο ίδιος ο τότε υπουργός Συντονισμού Μπούτος.
      Ήταν ξεκάθαρο πως το κόστος του χρήματος θα γινόταν υψηλότερο και έτσι θα ανατρεπόταν ο προϋπολογισμός αρκετών επιχειρήσεων.
      Στόχος του υπουργού ήταν αυτο να κρατήσει βραχυπρόθεσμα αλλα τελικώς αποχώρησε πρόωρα απο το συγκεκριμένο χαρτοφυλάκιο και τα επιτόκια διατηρήθηκαν σε υψηλά επίπεδα 3-4 χρόνια μέχρι να τα μειώσει ο Γεράσιμος Αρσένης.

      Δ) ΤΕΟΚΑΡ

      ΤΕΟΚΑΡ:

      Η ΤΕΟΚΑΡ στη δεκαετία του 80 είχε πολύ μεγάλο μερίδιο πωλήσεων.
      Το κράτος βοηθούσε μέχρι το 1987 καθώς της προσέφερε χαμηλότερο φόρο καταναλώσεως με αποτέλεσμα τα αυτοκίνητα να έχουν πιο ανταγωνιστική τελική τιμή.
      Η κατρακύλα άρχισε απο το 1987.Τι άραγε να πήγε στραβά;

      Γεγονός 1ο
      Στο πέρας του 1987 ο χαμηλότερος ειδικός φόρος για την ΤΕΟΚΑΡ είχε μηδενιστεί. (ΕΟΚ με λένε)

      Γεγονός 2ο
      Η απόσυρση του 1991 που ελήφθη απο την κυβέρνηση Μητσοτάκη.
      Τι συνέβη τότε; Η ξαφνική εφαρμογή του παραπάνω μέτρου,δεν επέτρεψε στη ΤΕΟΚΑΡ να ανταποκριθεί στην αυξημένη ζήτηση και είναι χαρακτηριστικό πως οι παραδόσεις των αυτοκινήτων στους αγοραστές έφταναν ακόμα και τους 8(!) μήνες απο την ημερομηνία παραγγελίας.
      Απο αυτο έχασε σεβαστό μερίδιο της αγοράς.
      Δεν κρίνω το αν ήταν καλή ή όχι, εξηγώ απλώς την ιστορία για την εταιρεία.

      Γεγονός 3ο
      Ένεκα προηγούμενης μεγάλης ζήτησης(βλέπε γεγονός 2ο),η εταιρεία είχε αυξήσει
      την παραγωγή της. Ωστόσο την εκτίναξη στις πωλήσεις των αυτοκινήτων την ακολούθησε η απότομη μείωση,με αποτέλεσμα η ΤΕΟΚΑΡ να έχει προς συντήρηση ένα μεγάλο απόθεμα αυτοκινήτων.

      Γεγονός 4ο
      Η αλλαγή του ειδικού φόρου καταναλώσεως που ευνοούσε οχήματα μικρού ή μεγάλου κυβισμού και όχι μεσαίου όπως αυτα που πωλούσε η ΤΕΟΚΑΡ.
      Είναι χαρακτηριστικό πως το μερίδιο του μεσαίου κυβισμού αυτοκινήτων επι του συνόλου της εγχώριας παραγωγής,μειώθηκε απο 55%(περίπου) το 1992 μειώθηκε στο 35%(περίπου) το 1994.
      Για παράδειγμα,οι πωλήσεις του Sunny απο περίπου 13 χιλιάδες το 1992 ήσαν σχεδόν 5 χιλιάδες το 1994.
      Δηλαδή πτώση 65-67% επι των πωλήσεων του συγκεκριμένου τύπου αυτοκινήτου.

      Γεγονός 5ο
      Η ΤΕΟΚΑΡ δεν απέλυσε το προσωπικό αλλα αρχικώς έθεσε σε διαθεσιμότητα τους υπαλλήλους της προς χάριν τρόπον τινά κοινωνικής πολιτικής,με διαφαινόμενη επιβάρυνση που φαίνεται ισοδυναμούσε με 1,4 δις δραχμές .Τελικώς,το 1995 το εργοστάσιο στο Βόλο έκλεισε.

      Η ΤΕΟΚΑΡ σε ανακοίνωση της αναφερόταν στους εξής λόγους:

      1ος λόγος:
      Εναρμόνιση ελληνικής νομοθεσίας με κοινοτική που εκμηδένιζε κάθε κρατική μορφή στηρίξεως της εγχώριας αυτοκινητοβιομηχανίας.
      Σχόλιο:Δηλαδή απουσία κάποιας μορφής κρατικού προστατευτισμού.

      2ος λόγος:
      Η αύξηση του κόστους παραγωγής των αυτοκινήτων που προκλήθηκε απο την μεγάλη ανατίμηση του γιεν αλλα και απο τη μείωση της παραγωγής.

      3ος λόγος:
      Οι συνεχείς και σημαντικές αλλαγές στη φορολογία του αυτοκινήτου που δεν επέτρεψαν στην επιχείρηση να πραγματοποιήσει μακροπρόθεσμα επενδυτικά προγράμματα όπως και η αλλαγή του ειδικού φόρου καταναλώσεως που έστρεψε τον καταναλωτή σε αυτοκίνητα μικρότερου ή μεγαλύτερου κυβισμού.

      Κανένας "κακός" συνδικαλιστής ή "κακή" κυβέρνηση, φυσικά ενστάσεις για την φορολογία αλλά το πρόταγμα αφορούσε δομικούς λόγους.


      Υπάρχουν και άλλα πολλά να γράψει κάποιος, αλλά τα στοιχεία δείχνουν συγκεκριμένα πράγματα και για αυτό όποτε παρατέθηκαν, δεν υπήρξαν αντεπιχειρήματα.
      Καμία από τις παραπάνω επιχειρήσεις όπως και άλλες, δεν έκλεισαν ή κρατικοποιήθηκαν από συνδικαλιστές.
      Πολύ προσεγμένη τοποθέτηση και με πολύ καλά στοιχεία (για άλλη μια φορά). :smt023

      Μόνη αντίρρησή μου σε όλα τα παραπάνω, ότι καμμιά φορά τα πράγματα δεν είναι ακριβώς όπως παρουσιάζονται. Πχ στην Goodyear, αυτή η σχεδόν "ειδυλλιακή" σχέση διεύθυνσης και συνδικάτου, όπως και οι υποχωρήσεις που έκαναν οι εργαζόμενοι, είναι ας πούμε μια λίγο πιο... σύνθετη ιστορία απ' ό,τι βγήκε προς τα έξω. Επίσης, στην τελική απόφαση να φύγουν (για Πολωνία, αν θυμάμαι καλά;) έπαιξε σημαντικό ρόλο και η στάση των συνδικαλιστών, πέρα από τις αποφάσεις που είχαν παρθεί από Αμερική. Για πολύ καιρό το πάλευαν οι εδώ διευθυντάδες να αλλάξουν άποψη στους Αμερικάνους (που όντως είχαν υπολογίσει σχέσεις κόστους, εξόδων, κέρδους, παραγωγικότητας κλπ και είχαν δει ότι τους συνέφερε να φύγουν), αλλά στην τελική τους απόφαση υπήρχε και ένα άτυπο "άντε γαμηθείτε σε τελική ανάλυση...". Για τις άλλες εταιρείες δεν γνωρίζω τίποτα, για αυτήν είχα δικό μου άνθρωπο εκεί εκείνη την εποχή και το λέω.

      Υπήρχαν βέβαια και άλλες πολύ ενδιαφέρουσες κινήσεις, που όντως καταστράφηκαν ή έστω πάθανε πολύ μεγάλη ζημιά, από κάποιους εργατοπατέρες. Πχ Namco.
      ... αγαθοί μβουκμέηκερς...

      Άβαταρ μέλους
      Λίνο Βεντούρα
      Δημοσιεύσεις: 10357
      Εγγραφή: 05 Δεκ 2018, 18:51

      Re: θα δεχόσασταν αύξηση ενα φραπε;

      Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Λίνο Βεντούρα » 15 Ιούλ 2023, 14:57

      Sol έγραψε:
      15 Ιούλ 2023, 14:41
      και μεις που παράγουμε
      Εικόνα
      Fluffy έγραψε:
      25 Αύγ 2021, 12:22
      Στον καπιταλισμό κυριαρχεί η αντίληψη της κυρίαρχης τάξης, γιαυτό είναι και κυρίαρχη.

      Άβαταρ μέλους
      vag_el
      Δημοσιεύσεις: 3184
      Εγγραφή: 12 Ιαν 2021, 01:00
      Phorum.gr user: vag_el

      Re: θα δεχόσασταν αύξηση ενα φραπε;

      Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από vag_el » 15 Ιούλ 2023, 15:01

      Sol έγραψε:
      15 Ιούλ 2023, 14:41
      Unique έγραψε:
      15 Ιούλ 2023, 04:10
      Sol έγραψε:
      14 Ιούλ 2023, 21:39


      Έπρεπε να κάνουν μειωσεις για να απογειωθεί η ανάπτυξη.
      Εσύ μήν την πάρεις την αύξηση, αφού εμφανέστατα το έχεις το πουγγί σου ,αριστερός γαρ.

      Εμείς που λιάζουμε το σκατό μας αλλά έχουμε το κουτελό μας καθαρό, θα τη δεχθούμε την αύξηση.
      Δεν αισθάνεσαι καπως ριγμένος όμως; οι εταιρίες ρουφάνε με το μπουρί της σομπας τα ταμεία ανάκαμψης και μεις που παράγουμε λιαζουμε το σκτο μας όπως λες.
      αντε να βρείς τα δίκια σου με τους ρουφομπουροαπατεώνες
      όλοι μαζί γινήκαμε συρφετός,
      γυρεύοντας ομοιοκαταληξία
      μια τόσο ευγενικιά φιλοδοξία
      έγινε της ζωής μας ο σκοπός

      Κ.Καρυωτάκης

      Άβαταρ μέλους
      Αλιόσα
      Δημοσιεύσεις: 7523
      Εγγραφή: 23 Ιουν 2021, 15:43
      Phorum.gr user: Αλιόσα
      Τοποθεσία: Βλαδιβοστόκ

      Re: θα δεχόσασταν αύξηση ενα φραπε;

      Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Αλιόσα » 15 Ιούλ 2023, 15:05

      Eγώ κανω επανάσταση αν μου κόψουνε τον φραπέ.

      Άβαταρ μέλους
      Unique
      Δημοσιεύσεις: 7594
      Εγγραφή: 07 Νοέμ 2020, 01:26

      Re: θα δεχόσασταν αύξηση ενα φραπε;

      Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Unique » 15 Ιούλ 2023, 15:49

      Sol έγραψε:
      15 Ιούλ 2023, 14:41
      Unique έγραψε:
      15 Ιούλ 2023, 04:10
      Sol έγραψε:
      14 Ιούλ 2023, 21:39


      Έπρεπε να κάνουν μειωσεις για να απογειωθεί η ανάπτυξη.
      Εσύ μήν την πάρεις την αύξηση, αφού εμφανέστατα το έχεις το πουγγί σου ,αριστερός γαρ.

      Εμείς που λιάζουμε το σκατό μας αλλά έχουμε το κουτελό μας καθαρό, θα τη δεχθούμε την αύξηση.
      Δεν αισθάνεσαι καπως ριγμένος όμως; οι εταιρίες ρουφάνε με το μπουρί της σομπας τα ταμεία ανάκαμψης και μεις που παράγουμε λιαζουμε το σκτο μας όπως λες.
      Δε λές που υπάρχουν και αυτές οι εταιρείες που υπάρχουν για να δίνουν ένα κομμάτι ψωμί? Τυχεροί είμαστε να λές.

      Αν δεν υπήρχαν να δώ τι ακριβώς θα τρώγαμε.
      Κάθε λαός έχει τους ηγέτες που του αξίζουν. Οι πολίτες δεν θέλουν εξάλειψη της διαφθοράς, θέλουν περισσότερες ευκαιρίες να συμμετέχουν σ΄ αυτή. Δεν θέλουν ευνομία, θέλουν ανοχή της δικής τους ανομίας.

      Θάνος Τζήμερος.

      Άβαταρ μέλους
      Sol
      Δημοσιεύσεις: 6400
      Εγγραφή: 24 Αύγ 2022, 21:16

      Re: θα δεχόσασταν αύξηση ενα φραπε;

      Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Sol » 15 Ιούλ 2023, 15:59

      Unique έγραψε:
      15 Ιούλ 2023, 15:49
      Sol έγραψε:
      15 Ιούλ 2023, 14:41
      Unique έγραψε:
      15 Ιούλ 2023, 04:10


      Εσύ μήν την πάρεις την αύξηση, αφού εμφανέστατα το έχεις το πουγγί σου ,αριστερός γαρ.

      Εμείς που λιάζουμε το σκατό μας αλλά έχουμε το κουτελό μας καθαρό, θα τη δεχθούμε την αύξηση.
      Δεν αισθάνεσαι καπως ριγμένος όμως; οι εταιρίες ρουφάνε με το μπουρί της σομπας τα ταμεία ανάκαμψης και μεις που παράγουμε λιαζουμε το σκτο μας όπως λες.
      Δε λές που υπάρχουν και αυτές οι εταιρείες που υπάρχουν για να δίνουν ένα κομμάτι ψωμί? Τυχεροί είμαστε να λές.

      Αν δεν υπήρχαν να δώ τι ακριβώς θα τρώγαμε.
      Δεν κατάλαβες, εμείς τις ζούμε τις εταιρίες. Αν δεν πάμε να δουλεψουμε δεν παράγεται τίποτα. πόσες παραγωγές γυρίστηκαν αυτές τις μέρες που απεργούν οι ηθοποιοί και λοιποι συντελεστές;
      Λαέ μη σφίξεις άλλο το ζωνάρι

      Τέμπη: Το πένθος είναι ταξικό και του λαού μαράζι

      Απάντηση


      • Παραπλήσια Θέματα
        Απαντήσεις
        Προβολές
        Τελευταία δημοσίευση

      Επιστροφή στο “Εσωτερική Πολιτική”

      Phorum.com.gr : Αποποίηση Ευθυνών