Και στην Ελλάδα είναι έντονες σε κάποιες περιοχές. Σε κάποιες χώρες όμως δεν είναι τόσο.Π.χ στην Κύπρο δεν υπάρχουν προπύργια δεξιάς/αριστεράς τουλάχιστον όχι με την έννοια που υπάρχουν στην Ελλάδα.Highlander έγραψε: ↑04 Νοέμ 2018, 00:45Σίγουρα, σε άλλες χώρες μάλιστα οι διαφορές είναι πολύ εντονότερες, απλώς το τοπικ εξαρχής προσανατολίστηκε στην Ελλάδα.Apergos8 έγραψε: ↑04 Νοέμ 2018, 00:41Αυτό με τις περιοχές και το πως ψηφίζουν (ότι έχουν μία κλίση προς κάποια πολιτική κατεύθυνση) υπάρχει σς πολλές χώρες όχι μόνο στην Ελλάδα.Highlander έγραψε: ↑03 Νοέμ 2018, 14:41Σε αυτό το τοπικ θα θέσω ένα ερώτημα που με προβληματίζει αρκετό καιρό: Πώς προκύπτουν οι ιδεολογικές / πολιτικές ταυτότητες διάφορων περιοχών και πόσο πίσω πάνε στον χρόνο αυτές;
Ας περιοριστούμε στη χώρα μας.
Για παράδειγμα για ποιον λόγο η Πελοπόννησος και ιδίως η Λακωνία είναι περισσότερο δεξιές και συντηρητικές σε σχέση με την υπόλοιπη Ελλάδα και σταθερά εκεί παίρνουν καλά ποσοστά τα δεξιά και ακροδεξιά κόμματα; Στο δημοψήφισμα του '74 ψήφισε υπέρ της βασιλευομενης δημοκρατίας σε αντίθεση με την υπόλοιπη Ελλάδα. Θα μπορούσε αυτό να συνδεθεί αυτό με την αρχαία Σπάρτη;
Για ποιον λόγο η Κρήτη ψηφίζει περισσότερο προοδευτικά κόμματα (τις τελευταίες δεκαετίες σοσιαλιστικά, ΠΑΣΟΚ - ΣΥΡΙΖΑ) σε σχέση με την υπόλοιπη Ελλάδα;
Για ποιον λόγο η Ικαρία είναι παραδοσιακό προπύργιο του ΚΚΕ;
κλπ
Η Ιδεολογική - Πολιτική ταυτότητα μίας περιοχής
Re: Η Ιδεολογική - Πολιτική ταυτότητα μίας περιοχής
"Το έθνος πρέπει να θεωρεί εθνικό αυτό που είναι αληθές"
Διονύσιος Σολομος
Διονύσιος Σολομος
- Highlander
- Δημοσιεύσεις: 17451
- Εγγραφή: 24 Ιούλ 2018, 16:43
Re: Η Ιδεολογική - Πολιτική ταυτότητα μίας περιοχής
Η Κύπρος λόγω μεγέθους ίσως να μην είναι και το πιο αντιπροσωπευτικό παράδειγμαApergos8 έγραψε: ↑04 Νοέμ 2018, 00:47Και στην Ελλάδα είναι έντονες σε κάποιες περιοχές. Σε κάποιες χώρες όμως δεν είναι τόσο.Π.χ στην Κύπρο δεν υπάρχουν προπύργια δεξιάς/αριστεράς τουλάχιστον όχι με την έννοια που υπάρχουν στην Ελλάδα.Highlander έγραψε: ↑04 Νοέμ 2018, 00:45Σίγουρα, σε άλλες χώρες μάλιστα οι διαφορές είναι πολύ εντονότερες, απλώς το τοπικ εξαρχής προσανατολίστηκε στην Ελλάδα.
Re: Η Ιδεολογική - Πολιτική ταυτότητα μίας περιοχής
Ακριβώς. Γι αυτό λέω ότι δεν ισχύει πάντα.Οσο πιο μεγάλη μια χώρα τόσο πιο πολλά παραδοσιακά εκλογικά προπύργια Αριστεράς/Δεξιάς.Highlander έγραψε: ↑04 Νοέμ 2018, 00:50Η Κύπρος λόγω μεγέθους ίσως να μην είναι και το πιο αντιπροσωπευτικό παράδειγμαApergos8 έγραψε: ↑04 Νοέμ 2018, 00:47Και στην Ελλάδα είναι έντονες σε κάποιες περιοχές. Σε κάποιες χώρες όμως δεν είναι τόσο.Π.χ στην Κύπρο δεν υπάρχουν προπύργια δεξιάς/αριστεράς τουλάχιστον όχι με την έννοια που υπάρχουν στην Ελλάδα.Highlander έγραψε: ↑04 Νοέμ 2018, 00:45
Σίγουρα, σε άλλες χώρες μάλιστα οι διαφορές είναι πολύ εντονότερες, απλώς το τοπικ εξαρχής προσανατολίστηκε στην Ελλάδα.
"Το έθνος πρέπει να θεωρεί εθνικό αυτό που είναι αληθές"
Διονύσιος Σολομος
Διονύσιος Σολομος
Re: Η Ιδεολογική - Πολιτική ταυτότητα μίας περιοχής
Μετανάστρια έγραψε: ↑04 Νοέμ 2018, 00:37Η ποιοτική διαφορά οφείλεται στο ότι στην Ήπειρο κατοικούν Ηπειρώτες και στην Πελοπόννησο Πελοποννήσιοι. Δεν υπάρχει κάτι άλλο να ειπωθεί.Maspoli έγραψε: ↑03 Νοέμ 2018, 22:52Δεν εκανα γενικευση,ειπα καποιες περιοχες. Η αναπτυξη ταγματων στην Πελοποννησο και οχι πχ στην Ηπειρο συνιστα αναμφιβολα ποιοτικη διαφορα. Το να μου λες για κακομοιρους ταγματασφαλιτες δεν στεκει ως εξηγηση. Μπορω να βρω εδεσιτες να λενε ιδια. Δεν ειναι το θεμα το αληθες ή οχι. Το θεμα ειναι οτι οι μεν εγιναν ταγματαλητες οι δε εδεσιτες. Δεν εχει να κανει με το ΚΚΕ αυτη η ποιοτικη διαφορα.
Θα μας πει κάποιος κομουνιστής τελικά πότε πως κι από ποιους δημιουργήθηκε το τάγμα ασφαλείας Ναυπάκτου;
Όπου δεν κατάφερε να επικρατήσει ο ΕΛΑΣ εξοντωνοντας τις άλλες αντιστασιακες οργανώσεις δεν υπήρξαν και τάγματα ασφαλείας
Μάργκαρετ Θάτσερ:
Ο σοσιαλισμός είναι πολύ καλός μέχρι να τελειώσουν τα λεφτά των αλλων
Re: Η Ιδεολογική - Πολιτική ταυτότητα μίας περιοχής
Να μην το ξεχάσω οι Κρητικοί δεν νομίζω ότι είναι ακριβώς αριστεροί. Είναι πιο πολύ κεντρώοι. Από την εποχή του Βενιζέλου και πριν ακόμα ενωθεί η Κρήτη με την Ελλάδα έτσι ήταν.Απλώς όταν το ΠΑΣΟΚ καταποντίστηκε (μετά το 2011) αυτόματα μεταφέρθηκαν στον ΣΥΡΙΖΑ όπως έκανε μεγάλο μέρος του ΠΑΣΟΚ.
"Το έθνος πρέπει να θεωρεί εθνικό αυτό που είναι αληθές"
Διονύσιος Σολομος
Διονύσιος Σολομος
Re: Η Ιδεολογική - Πολιτική ταυτότητα μίας περιοχής
Για λίγο 50,76% - 49,24% δεν άλλαξε χρώμα η Μεσσηνία.

Re: Η Ιδεολογική - Πολιτική ταυτότητα μίας περιοχής
Από τις βουλευτικές εκλογές του 1977 μέχρι τις αυτοδιοικητικές εκλογές του 2010 σε κάθε εκλογική αναμέτρηση νικούσε το ΠΑΣΟΚ στην Κρήτη.Highlander έγραψε: ↑03 Νοέμ 2018, 15:12Επειδή το είπε ο κυργιακος;
Ό,τι ήταν το ΠΑΣΟΚ το 1980, είναι και ο ΣΥΡΙΖΑ σήμερα.
Αυτό που λες θα ίσχυε αν οι Κρητικοί προτιμούσαν βενιζέλο και φώφη αντί για τσίπρα.
"Το έθνος πρέπει να θεωρεί εθνικό αυτό που είναι αληθές"
Διονύσιος Σολομος
Διονύσιος Σολομος
Re: Η Ιδεολογική - Πολιτική ταυτότητα μίας περιοχής
Η Βασιλευομένη Δημοκρατία κέρδισε σε δύο νομούς την Ροδόπη και την Λακωνία. Την Λακωνία το καταλαβαίνω αλλά δεν καταλαβαίνω την Ροδόπη όπου η πλειοψηφία του πληθυσμού είναι μουσουλμάνοι της Θράκης. Τόσο φιλοβασιλικοί βγήκαν οι μουσουλμάνοι της Ροδόπης;
"Το έθνος πρέπει να θεωρεί εθνικό αυτό που είναι αληθές"
Διονύσιος Σολομος
Διονύσιος Σολομος
- Highlander
- Δημοσιεύσεις: 17451
- Εγγραφή: 24 Ιούλ 2018, 16:43
Re: Η Ιδεολογική - Πολιτική ταυτότητα μίας περιοχής
Μετά το 2010 ξεφτιλίστηκε εντελώς το ΠΑΣΟΚ και έγινε κανονικότατα ουρά της δεξιάς, γι' αυτό και ήταν οριστική η στροφή του κόσμου στον ΣΥΡΙΖΑ.Apergos8 έγραψε: ↑04 Νοέμ 2018, 01:21Από τις βουλευτικές εκλογές του 1977 μέχρι τις αυτοδιοικητικές εκλογές του 2010 σε κάθε εκλογική αναμέτρηση νικούσε το ΠΑΣΟΚ στην Κρήτη.Highlander έγραψε: ↑03 Νοέμ 2018, 15:12Επειδή το είπε ο κυργιακος;
Ό,τι ήταν το ΠΑΣΟΚ το 1980, είναι και ο ΣΥΡΙΖΑ σήμερα.
Αυτό που λες θα ίσχυε αν οι Κρητικοί προτιμούσαν βενιζέλο και φώφη αντί για τσίπρα.
Re: Η Ιδεολογική - Πολιτική ταυτότητα μίας περιοχής
Είδαν ότι δεν έχει μάσα αφού έχασε την εξουσία το ΠΑΣΟΚ και οι λιγούρηδες πήγαν στον Σύριζα που τους υποσχόταν ότι θα συνεχίσουν την μάσα.Highlander έγραψε: ↑04 Νοέμ 2018, 01:50Μετά το 2010 ξεφτιλίστηκε εντελώς το ΠΑΣΟΚ και έγινε κανονικότατα ουρά της δεξιάς, γι' αυτό και ήταν οριστική η στροφή του κόσμου στον ΣΥΡΙΖΑ.
- Highlander
- Δημοσιεύσεις: 17451
- Εγγραφή: 24 Ιούλ 2018, 16:43
Re: Η Ιδεολογική - Πολιτική ταυτότητα μίας περιοχής
Πως έχασε την εξουσία το ΠΑΣΟΚ;Μηχανικός έγραψε: ↑04 Νοέμ 2018, 01:56Είδαν ότι δεν έχει μάσα αφού έχασε την εξουσία το ΠΑΣΟΚ και οι λιγούρηδες πήγαν στον Σύριζα που τους υποσχόταν ότι θα συνεχίσουν την μάσα.Highlander έγραψε: ↑04 Νοέμ 2018, 01:50Μετά το 2010 ξεφτιλίστηκε εντελώς το ΠΑΣΟΚ και έγινε κανονικότατα ουρά της δεξιάς, γι' αυτό και ήταν οριστική η στροφή του κόσμου στον ΣΥΡΙΖΑ.
- Highlander
- Δημοσιεύσεις: 17451
- Εγγραφή: 24 Ιούλ 2018, 16:43
- Highlander
- Δημοσιεύσεις: 17451
- Εγγραφή: 24 Ιούλ 2018, 16:43
Re: Η Ιδεολογική - Πολιτική ταυτότητα μίας περιοχής
Σχετικά με την Ελευσίνα
https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%95%CE ... E%BD%CE%B1
http://www.elefsina.gr/files/ekloges/Eleusiniakalpi.pdf
https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%95%CE ... E%BD%CE%B1
Το 1827 μετά την απελευθέρωση από την τουρκοκρατία και τη δημιουργία του πρώτου ελληνικού κράτους, η Ελευσίνα ήταν μία μικρή πόλη των 250 κατοίκων, αρβανίτικης καταγωγής[6]. Τη δεκαετία του 1860 η Ελευσίνα άρχισε να αλλάζει όψη με την ανέγερση νέων κατοικιών και με την εγκατάσταση σ' αυτή περιστασιακών εμπόρων. Την αργόσυρτη πορεία της επιτάχυναν η κατασκευή της σιδηροδρομικής γραμμής (1884) και η τομή του Ισθμού της Κορίνθου. Καθοριστική είναι η δεκαετία του 1880, όπου άρχισε η βιομηχανική ανάπτυξη. Ιδρύθηκε το Σαπωνοποιείο Χαριλάου (1875), η βιομηχανία τσιμέντου Titan (1902), τα οινοπνευματοποιεία Βότρυς (1906) και Κρόνος (1922).
Στην Ελευσίνα εγκαταστάθηκαν πολλές οικογένειες Μικρασιατών μετά τη Μικρασιατική Καταστροφή του 1922 και δημιούργησαν τον συνοικισμό της Άνω Ελευσίνας, διπλασιάζοντας τον συνολικό πληθυσμό της και εμπλουτίζοντας την περιοχή πολιτισμικά και οικονομικά.[7]
Στη διάρκεια της γερμανικής κατοχής (1941-1945) αναπτύχθηκε ισχυρή αντίσταση μέσα στην πόλη, στα εργοστάσια και το στρατιωτικό αεροδρόμιο. Μετά τον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο μετακινήθηκαν στην Ελευσίνα εργαζόμενοι από όλα τα μέρη της Ελλάδας για να εργαστούν στις βιομηχανίες της περιοχής. Η βιομηχανική δραστηριότητα, όμως, αναπτύχθηκε άναρχα πάνω στις αρχαιότητες και δίπλα στην περιοχή κατοικίας. Η ρύπανση του περιβάλλοντος πήρε μεγάλες διαστάσεις. Στον 21ο αιώνα, την εποχή της βιώσιμης ανάπτυξης, η αρχαιολογική ιστορία και η πρόσφατη βιομηχανική διαμόρφωσαν την εικόνα της σύγχρονης Ελευσίνας. Η ρύπανση χάρη και στους αγώνες των πολιτών έχει μειωθεί.
http://www.elefsina.gr/files/ekloges/Eleusiniakalpi.pdf
Η μελέτη της εκλογικής ιστορίας της Ελευσίνας ήταν μια ιδιαίτερη πρόκληση καθώς η τοπική εκλογική συμπεριφορά της κατά περιόδους παρουσιάζε μεγάλη διακύμανση σε σχέση με τα πολιτικά ρεύματα που καταγράφονται σε εθνικό επίπεδο. Μέσα στα τελευταία 100 χρόνια, η Ελευσίνα μετατράπηκε από μια μικρή αγροτική κοινότητα σε έναν βιομηχανικό δήμο, ο οποίος συγκέντρωνε μεγάλο τμήμα της εγχώριας δευτερογενούς παραγωγής. Από τα
μέσα της δεκαετίας του ’80, η δημογραφική και οικονομική σύνθεση μεταβάλλεται εκ νέου καθώς ο τομέας των υπηρεσιών αυξάνεται ραγδαία και η εκλογική της συμπεριφορά αποκτά ταυτόσημες αναφορές με τα δυτικά προάστια των Αθηνών.
Ορισμένα παραδείγματα είναι ενδεικτικά. Μελετώντας την περίοδο του μεσοπολέμου εντοπίζει την τεράστια διαφοροποίηση της εκλογικής συμπεριφοράς του προσφυγικού πληθυσμού, ο οποίος υπερψηφίζει το κόμμα Φιλελευθέρων με ποσοστό 85%, ενώ αντίθετα οι γηγενείς προτιμούσαν κατά πλειοψηφία (περί το 60%) την αντιβενιζελική παράταξη (σημείο αναφοράς οι εκλογές του 1936). Διαπιστώνεται επομένως ότι η συνοίκηση των δύο πληθυσμιακών ομάδων της Ελευσίνας, σε μια κωμόπολη η οποία μετατρέπεται ραγδαία σε εργατούπολη, δεν είχε οδηγήσει, μέχρι το 1940, στην πολιτική ενοποίηση του πληθυσμού.
Δεύτερο παράδειγμα η συνδυασμένη ανάλυση των βουλευτικών εκλογών και του δημοψηφίσματος του 1946. Η εκτίμηση για την ευρύτερη ΕΑΜική επιρροή, στις παραμονές του Εμφύλιου Πολέμου, στο επίπεδο του 50%, προσδιορίζει ποσοτικά τη μαζική στροφή προς την ΕΑΜική Αριστερά κατά τη διάρκεια της Κατοχής, η οποία θα προσδώσει ένα ιδιαίτερο πολιτικό στίγμα στην Ελευσίνα τις επόμενες δεκαετίες. Διαπίστωση που επιβεβαιώνεται, σε γενικές γραμμές, και από τις εκλογικές αναμετρήσεις(δημοτικές και βουλευτικές) της δεκαετίας του ’50. Με κορυφαία ένδειξη το ποσοστό που συγκέντρωσε η ΕΔΑ στις εκλογές του 1958 (55,4%), ένα από τα υψηλότερα στο σύνολο της χώρας, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό της ΕΡΕ (μόλις 19,9%) υπήρξε ένα από τα χαμηλότερα σε εθνικό επίπεδο.
Ιδιαίτερο, τέλος, ενδιαφέρον παρουσιάζει η εκτενής και λεπτομερειακή ανάλυση της μεταπολιτευτικής περιόδου, για όλους τους τύπους εκλογικών αναμετρήσεων: βουλευτικές, αυτοδιοικητικές, ευρωεκλογές καθώς και το δημοψήφισμα του 1974. Σταθερή κατεύθυνση σε όλες τις αναλύσεις, η επισήμανση των διαφοροποιήσεων ανάλογα με το είδος της εκλογικής αναμέτρησης, και κυρίως η σύγκριση του τοπικού με το εθνικό. Αναδεικνύεται έτσι η αργόσυρτη αλλά εμφανής αποδυνάμωση των παραταξιακών ταυτίσεων του παρελθόντος και η σταδιακή σύγκλιση της Ελευσίνας με τα εθνικά εκλογικά ρεύματα και τα αντίστοιχα επίπεδα κομματικής επιρροής. Οι ιδιαιτερότητες βέβαια παραμένουν, με το δεξιό τμήμα του πολιτικού φάσματος σε μόνιμη υποεκπροσώπηση, σε σύγκριση με το σύνολο της χώρας. Οι αποκλίσεις όμως είναι πλέον εξαιρετικά περιορισμένες σε σχέση με το παρελθόν, και το κυριότερο η εντυπωσιακή ρευστότητα μεταξύ βουλευτικών και αυτοδιοικητικών εκλογών, ιδιαίτερα τις δύο τελευταίες δεκαετίες, αποτυπώνει με ενάργεια τη διαμόρφωση ενός νέου τύπου ψηφοφόρου
Re: Η Ιδεολογική - Πολιτική ταυτότητα μίας περιοχής
Μικρή πυκνότητα πληθυσμού και υψηλό αίσθημα και αντικειμενική σχετική ατομική αυτονομία δίνει συνήθως αυτό που λέμε γενικά δεξιές τοποθετήσεις. Μεγάλη πυκνότητα πληθυσμού, ανάγκη επιβίωσης με κρατικά/κοινωνικά μέτρα, μεταβιβάσεις πόρων πραγματικών ή μη, από πάνω πολιτικές, ή πιο απλά να τρώει ο ένας από τον άλλο αριστερές πολιτικές. Νομίζω εξηγεί σχεδόν όλες τις περιπτώσεις, πχ Αττική να βγάζει κάτι σε κεντροαριστερά , νησιά/ ηπειρωτική χώρα. Η Κρήτη ξεκίνησε ως υπερεθνικιστική περιοχή, με τα δεδομένα του 19ου/20ου αιώνα, σταδιακά με την αυξηση του πληθυσμού υπερίσχυσε ο νησιωτικός χαρακτήρας και έμαθε στην μάσα από το κράτος. Η Πάτρα/Αχαία είναι ακατανόητη περιοχή για μένα.Highlander έγραψε: ↑03 Νοέμ 2018, 14:41Σε αυτό το τοπικ θα θέσω ένα ερώτημα που με προβληματίζει αρκετό καιρό: Πώς προκύπτουν οι ιδεολογικές / πολιτικές ταυτότητες διάφορων περιοχών και πόσο πίσω πάνε στον χρόνο αυτές;
https://youtu.be/-VhIL6Ld9qI?t=1166 Πράξη ΑΝΑΘΕΜΑΤΙΣΜΟΥ ΤΩΝ ΒΟΥΛΕΥΤΩΝ Κατσαφάδου Κωνσταντίνου, Μιχαηλίδου Δόμνας, Βλαχάκου Νικολάου http://tinyurl.com/4hwb2kra
Re: Η Ιδεολογική - Πολιτική ταυτότητα μίας περιοχής
Dorian έγραψε: ↑04 Νοέμ 2018, 02:32Μικρή πυκνότητα πληθυσμού και υψηλό αίσθημα και αντικειμενική σχετική ατομική αυτονομία δίνει συνήθως αυτό που λέμε γενικά δεξιές τοποθετήσεις. Μεγάλη πυκνότητα πληθυσμού, ανάγκη επιβίωσης με κρατικά/κοινωνικά μέτρα, μεταβιβάσεις πόρων πραγματικών ή μη, από πάνω πολιτικές, ή πιο απλά να τρώει ο ένας από τον άλλο αριστερές πολιτικές. Νομίζω εξηγεί σχεδόν όλες τις περιπτώσεις, πχ Αττική να βγάζει κάτι σε κεντροαριστερά , νησιά/ ηπειρωτική χώρα. Η Κρήτη ξεκίνησε ως υπερεθνικιστική περιοχή, με τα δεδομένα του 19ου/20ου αιώνα, σταδιακά με την αυξηση του πληθυσμού υπερίσχυσε ο νησιωτικός χαρακτήρας και έμαθε στην μάσα από το κράτος. Η Πάτρα/Αχαία είναι ακατανόητη περιοχή για μένα.Highlander έγραψε: ↑03 Νοέμ 2018, 14:41Σε αυτό το τοπικ θα θέσω ένα ερώτημα που με προβληματίζει αρκετό καιρό: Πώς προκύπτουν οι ιδεολογικές / πολιτικές ταυτότητες διάφορων περιοχών και πόσο πίσω πάνε στον χρόνο αυτές;

ΖΗΝΗΔΕΩΣ
-
- Παραπλήσια Θέματα
- Απαντήσεις
- Προβολές
- Τελευταία δημοσίευση
-
-
Νέα δημοσίευση Πως γίνεται η επιλογή μιας περιοχής για να κατασκευασθεί ένα λατομείο;
από Ourania-Rania » 09 Μαρ 2024, 18:23 » σε Οικολογία & Φύση - 0 Απαντήσεις
- 333 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από Ourania-Rania
09 Μαρ 2024, 18:23
-
-
-
Νέα δημοσίευση Η πολιτική μου ταυτότητα.
από Γενιά της Αμαρτίας » 31 Μαρ 2025, 09:25 » σε Φιλοσοφία πολιτικής - 3 Απαντήσεις
- 185 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από Γενιά της Αμαρτίας
31 Μαρ 2025, 09:55
-
-
-
Νέα δημοσίευση Πως μπορώ να επικοινωνήσω με τον τοπικό βουλευτή της περιοχής μου;
από Εκτωρ » 19 Αύγ 2023, 10:48 » σε Εσωτερική Πολιτική - 18 Απαντήσεις
- 653 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από ΓΑΛΗ
19 Αύγ 2023, 15:40
-
-
-
Νέα δημοσίευση Η ιδεολογική συνέπεια της πουστοδεξιάς
από Maspoli » 03 Ιαν 2024, 15:40 » σε Εθνικά Θέματα - 36 Απαντήσεις
- 1532 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από Πρετεντέρης
05 Ιαν 2024, 14:18
-