Η Ιδεολογική - Πολιτική ταυτότητα μίας περιοχής

Ιστορικά γεγονότα, καταστάσεις, αναδρομές
Άβαταρ μέλους
Apergos8
Δημοσιεύσεις: 1721
Εγγραφή: 31 Οκτ 2018, 20:54

Re: Η Ιδεολογική - Πολιτική ταυτότητα μίας περιοχής

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Apergos8 » 04 Νοέμ 2018, 00:47

Highlander έγραψε:
04 Νοέμ 2018, 00:45
Apergos8 έγραψε:
04 Νοέμ 2018, 00:41
Highlander έγραψε:
03 Νοέμ 2018, 14:41
Σε αυτό το τοπικ θα θέσω ένα ερώτημα που με προβληματίζει αρκετό καιρό: Πώς προκύπτουν οι ιδεολογικές / πολιτικές ταυτότητες διάφορων περιοχών και πόσο πίσω πάνε στον χρόνο αυτές;

Ας περιοριστούμε στη χώρα μας.
Για παράδειγμα για ποιον λόγο η Πελοπόννησος και ιδίως η Λακωνία είναι περισσότερο δεξιές και συντηρητικές σε σχέση με την υπόλοιπη Ελλάδα και σταθερά εκεί παίρνουν καλά ποσοστά τα δεξιά και ακροδεξιά κόμματα; Στο δημοψήφισμα του '74 ψήφισε υπέρ της βασιλευομενης δημοκρατίας σε αντίθεση με την υπόλοιπη Ελλάδα. Θα μπορούσε αυτό να συνδεθεί αυτό με την αρχαία Σπάρτη;
Για ποιον λόγο η Κρήτη ψηφίζει περισσότερο προοδευτικά κόμματα (τις τελευταίες δεκαετίες σοσιαλιστικά, ΠΑΣΟΚ - ΣΥΡΙΖΑ) σε σχέση με την υπόλοιπη Ελλάδα;
Για ποιον λόγο η Ικαρία είναι παραδοσιακό προπύργιο του ΚΚΕ;

κλπ
Αυτό με τις περιοχές και το πως ψηφίζουν (ότι έχουν μία κλίση προς κάποια πολιτική κατεύθυνση) υπάρχει σς πολλές χώρες όχι μόνο στην Ελλάδα.
Σίγουρα, σε άλλες χώρες μάλιστα οι διαφορές είναι πολύ εντονότερες, απλώς το τοπικ εξαρχής προσανατολίστηκε στην Ελλάδα.
Και στην Ελλάδα είναι έντονες σε κάποιες περιοχές. Σε κάποιες χώρες όμως δεν είναι τόσο.Π.χ στην Κύπρο δεν υπάρχουν προπύργια δεξιάς/αριστεράς τουλάχιστον όχι με την έννοια που υπάρχουν στην Ελλάδα.
"Το έθνος πρέπει να θεωρεί εθνικό αυτό που είναι αληθές"
Διονύσιος Σολομος

Άβαταρ μέλους
Highlander
Δημοσιεύσεις: 17451
Εγγραφή: 24 Ιούλ 2018, 16:43

Re: Η Ιδεολογική - Πολιτική ταυτότητα μίας περιοχής

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Highlander » 04 Νοέμ 2018, 00:50

Apergos8 έγραψε:
04 Νοέμ 2018, 00:47
Highlander έγραψε:
04 Νοέμ 2018, 00:45
Apergos8 έγραψε:
04 Νοέμ 2018, 00:41


Αυτό με τις περιοχές και το πως ψηφίζουν (ότι έχουν μία κλίση προς κάποια πολιτική κατεύθυνση) υπάρχει σς πολλές χώρες όχι μόνο στην Ελλάδα.
Σίγουρα, σε άλλες χώρες μάλιστα οι διαφορές είναι πολύ εντονότερες, απλώς το τοπικ εξαρχής προσανατολίστηκε στην Ελλάδα.
Και στην Ελλάδα είναι έντονες σε κάποιες περιοχές. Σε κάποιες χώρες όμως δεν είναι τόσο.Π.χ στην Κύπρο δεν υπάρχουν προπύργια δεξιάς/αριστεράς τουλάχιστον όχι με την έννοια που υπάρχουν στην Ελλάδα.
Η Κύπρος λόγω μεγέθους ίσως να μην είναι και το πιο αντιπροσωπευτικό παράδειγμα

Άβαταρ μέλους
Apergos8
Δημοσιεύσεις: 1721
Εγγραφή: 31 Οκτ 2018, 20:54

Re: Η Ιδεολογική - Πολιτική ταυτότητα μίας περιοχής

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Apergos8 » 04 Νοέμ 2018, 00:52

Highlander έγραψε:
04 Νοέμ 2018, 00:50
Apergos8 έγραψε:
04 Νοέμ 2018, 00:47
Highlander έγραψε:
04 Νοέμ 2018, 00:45


Σίγουρα, σε άλλες χώρες μάλιστα οι διαφορές είναι πολύ εντονότερες, απλώς το τοπικ εξαρχής προσανατολίστηκε στην Ελλάδα.
Και στην Ελλάδα είναι έντονες σε κάποιες περιοχές. Σε κάποιες χώρες όμως δεν είναι τόσο.Π.χ στην Κύπρο δεν υπάρχουν προπύργια δεξιάς/αριστεράς τουλάχιστον όχι με την έννοια που υπάρχουν στην Ελλάδα.
Η Κύπρος λόγω μεγέθους ίσως να μην είναι και το πιο αντιπροσωπευτικό παράδειγμα
Ακριβώς. Γι αυτό λέω ότι δεν ισχύει πάντα.Οσο πιο μεγάλη μια χώρα τόσο πιο πολλά παραδοσιακά εκλογικά προπύργια Αριστεράς/Δεξιάς.
"Το έθνος πρέπει να θεωρεί εθνικό αυτό που είναι αληθές"
Διονύσιος Σολομος

Άβαταρ μέλους
Chainis
Δημοσιεύσεις: 21281
Εγγραφή: 03 Απρ 2018, 19:39
Phorum.gr user: Chainis

Re: Η Ιδεολογική - Πολιτική ταυτότητα μίας περιοχής

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Chainis » 04 Νοέμ 2018, 00:58

Μετανάστρια έγραψε:
04 Νοέμ 2018, 00:37
Maspoli έγραψε:
03 Νοέμ 2018, 22:52
Δεν εκανα γενικευση,ειπα καποιες περιοχες. Η αναπτυξη ταγματων στην Πελοποννησο και οχι πχ στην Ηπειρο συνιστα αναμφιβολα ποιοτικη διαφορα. Το να μου λες για κακομοιρους ταγματασφαλιτες δεν στεκει ως εξηγηση. Μπορω να βρω εδεσιτες να λενε ιδια. Δεν ειναι το θεμα το αληθες ή οχι. Το θεμα ειναι οτι οι μεν εγιναν ταγματαλητες οι δε εδεσιτες. Δεν εχει να κανει με το ΚΚΕ αυτη η ποιοτικη διαφορα.
Η ποιοτική διαφορά οφείλεται στο ότι στην Ήπειρο κατοικούν Ηπειρώτες και στην Πελοπόννησο Πελοποννήσιοι. Δεν υπάρχει κάτι άλλο να ειπωθεί.
Chainis έγραψε:
03 Νοέμ 2018, 23:03

η ποιοτική διαφορά έγκειται στο ότι στην Ήπειρο δεν κατόρθωσε να κυριαρχήσει ο ΕΛΑΣ.
Όπως και στην Κρήτη το ίδιο.

Θεσσαλία, Μακεδονία, Στερεά και Πελοπόννησο που κυριάρχησε έστειλε αρκετό κόσμο στα ΤΑ.


Θα μας πει κάποιος κομουνιστής τελικά πότε πως κι από ποιους δημιουργήθηκε το τάγμα ασφαλείας Ναυπάκτου;
Όπου δεν κατάφερε να επικρατήσει ο ΕΛΑΣ εξοντωνοντας τις άλλες αντιστασιακες οργανώσεις δεν υπήρξαν και τάγματα ασφαλείας

Μάργκαρετ Θάτσερ:
Ο σοσιαλισμός είναι πολύ καλός μέχρι να τελειώσουν τα λεφτά των αλλων

Άβαταρ μέλους
Apergos8
Δημοσιεύσεις: 1721
Εγγραφή: 31 Οκτ 2018, 20:54

Re: Η Ιδεολογική - Πολιτική ταυτότητα μίας περιοχής

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Apergos8 » 04 Νοέμ 2018, 01:04

Να μην το ξεχάσω οι Κρητικοί δεν νομίζω ότι είναι ακριβώς αριστεροί. Είναι πιο πολύ κεντρώοι. Από την εποχή του Βενιζέλου και πριν ακόμα ενωθεί η Κρήτη με την Ελλάδα έτσι ήταν.Απλώς όταν το ΠΑΣΟΚ καταποντίστηκε (μετά το 2011) αυτόματα μεταφέρθηκαν στον ΣΥΡΙΖΑ όπως έκανε μεγάλο μέρος του ΠΑΣΟΚ.
"Το έθνος πρέπει να θεωρεί εθνικό αυτό που είναι αληθές"
Διονύσιος Σολομος

Άβαταρ μέλους
Μηχανικός
Δημοσιεύσεις: 12036
Εγγραφή: 01 Απρ 2018, 01:31
Τοποθεσία: Καλαμάτα

Re: Η Ιδεολογική - Πολιτική ταυτότητα μίας περιοχής

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Μηχανικός » 04 Νοέμ 2018, 01:16

Εικόνα


Για λίγο 50,76% - 49,24% δεν άλλαξε χρώμα η Μεσσηνία. :D

Άβαταρ μέλους
Apergos8
Δημοσιεύσεις: 1721
Εγγραφή: 31 Οκτ 2018, 20:54

Re: Η Ιδεολογική - Πολιτική ταυτότητα μίας περιοχής

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Apergos8 » 04 Νοέμ 2018, 01:21

Highlander έγραψε:
03 Νοέμ 2018, 15:12
Leporello έγραψε:
03 Νοέμ 2018, 15:11
Μπα, η ολιτική ταυτότητα κάθε περιοχής αλλάζει γρήγορα. Ηδη, στην Κρήτη σταμάτησαν να ψηφίζουν προοδευτικά κόμματα και αντ'αυτών ψήφισαν ΣΥΡΙΖΑ στις τελευταίες εκλογές.
Επειδή το είπε ο κυργιακος;
Ό,τι ήταν το ΠΑΣΟΚ το 1980, είναι και ο ΣΥΡΙΖΑ σήμερα.
Αυτό που λες θα ίσχυε αν οι Κρητικοί προτιμούσαν βενιζέλο και φώφη αντί για τσίπρα.
Από τις βουλευτικές εκλογές του 1977 μέχρι τις αυτοδιοικητικές εκλογές του 2010 σε κάθε εκλογική αναμέτρηση νικούσε το ΠΑΣΟΚ στην Κρήτη.
"Το έθνος πρέπει να θεωρεί εθνικό αυτό που είναι αληθές"
Διονύσιος Σολομος

Άβαταρ μέλους
Apergos8
Δημοσιεύσεις: 1721
Εγγραφή: 31 Οκτ 2018, 20:54

Re: Η Ιδεολογική - Πολιτική ταυτότητα μίας περιοχής

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Apergos8 » 04 Νοέμ 2018, 01:26

Μηχανικός έγραψε:
04 Νοέμ 2018, 01:16
Εικόνα


Για λίγο 50,76% - 49,24% δεν άλλαξε χρώμα η Μεσσηνία. :D
Η Βασιλευομένη Δημοκρατία κέρδισε σε δύο νομούς την Ροδόπη και την Λακωνία. Την Λακωνία το καταλαβαίνω αλλά δεν καταλαβαίνω την Ροδόπη όπου η πλειοψηφία του πληθυσμού είναι μουσουλμάνοι της Θράκης. Τόσο φιλοβασιλικοί βγήκαν οι μουσουλμάνοι της Ροδόπης;
"Το έθνος πρέπει να θεωρεί εθνικό αυτό που είναι αληθές"
Διονύσιος Σολομος

Άβαταρ μέλους
Highlander
Δημοσιεύσεις: 17451
Εγγραφή: 24 Ιούλ 2018, 16:43

Re: Η Ιδεολογική - Πολιτική ταυτότητα μίας περιοχής

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Highlander » 04 Νοέμ 2018, 01:50

Apergos8 έγραψε:
04 Νοέμ 2018, 01:21
Highlander έγραψε:
03 Νοέμ 2018, 15:12
Leporello έγραψε:
03 Νοέμ 2018, 15:11
Μπα, η ολιτική ταυτότητα κάθε περιοχής αλλάζει γρήγορα. Ηδη, στην Κρήτη σταμάτησαν να ψηφίζουν προοδευτικά κόμματα και αντ'αυτών ψήφισαν ΣΥΡΙΖΑ στις τελευταίες εκλογές.
Επειδή το είπε ο κυργιακος;
Ό,τι ήταν το ΠΑΣΟΚ το 1980, είναι και ο ΣΥΡΙΖΑ σήμερα.
Αυτό που λες θα ίσχυε αν οι Κρητικοί προτιμούσαν βενιζέλο και φώφη αντί για τσίπρα.
Από τις βουλευτικές εκλογές του 1977 μέχρι τις αυτοδιοικητικές εκλογές του 2010 σε κάθε εκλογική αναμέτρηση νικούσε το ΠΑΣΟΚ στην Κρήτη.
Μετά το 2010 ξεφτιλίστηκε εντελώς το ΠΑΣΟΚ και έγινε κανονικότατα ουρά της δεξιάς, γι' αυτό και ήταν οριστική η στροφή του κόσμου στον ΣΥΡΙΖΑ.

Άβαταρ μέλους
Μηχανικός
Δημοσιεύσεις: 12036
Εγγραφή: 01 Απρ 2018, 01:31
Τοποθεσία: Καλαμάτα

Re: Η Ιδεολογική - Πολιτική ταυτότητα μίας περιοχής

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Μηχανικός » 04 Νοέμ 2018, 01:56

Highlander έγραψε:
04 Νοέμ 2018, 01:50
Μετά το 2010 ξεφτιλίστηκε εντελώς το ΠΑΣΟΚ και έγινε κανονικότατα ουρά της δεξιάς, γι' αυτό και ήταν οριστική η στροφή του κόσμου στον ΣΥΡΙΖΑ.
Είδαν ότι δεν έχει μάσα αφού έχασε την εξουσία το ΠΑΣΟΚ και οι λιγούρηδες πήγαν στον Σύριζα που τους υποσχόταν ότι θα συνεχίσουν την μάσα.

Άβαταρ μέλους
Highlander
Δημοσιεύσεις: 17451
Εγγραφή: 24 Ιούλ 2018, 16:43

Re: Η Ιδεολογική - Πολιτική ταυτότητα μίας περιοχής

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Highlander » 04 Νοέμ 2018, 01:59

Μηχανικός έγραψε:
04 Νοέμ 2018, 01:56
Highlander έγραψε:
04 Νοέμ 2018, 01:50
Μετά το 2010 ξεφτιλίστηκε εντελώς το ΠΑΣΟΚ και έγινε κανονικότατα ουρά της δεξιάς, γι' αυτό και ήταν οριστική η στροφή του κόσμου στον ΣΥΡΙΖΑ.
Είδαν ότι δεν έχει μάσα αφού έχασε την εξουσία το ΠΑΣΟΚ και οι λιγούρηδες πήγαν στον Σύριζα που τους υποσχόταν ότι θα συνεχίσουν την μάσα.
Πως έχασε την εξουσία το ΠΑΣΟΚ;

Άβαταρ μέλους
Highlander
Δημοσιεύσεις: 17451
Εγγραφή: 24 Ιούλ 2018, 16:43

Re: Η Ιδεολογική - Πολιτική ταυτότητα μίας περιοχής

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Highlander » 04 Νοέμ 2018, 02:00

Μηχανικός έγραψε:
04 Νοέμ 2018, 01:16
Εικόνα


Για λίγο 50,76% - 49,24% δεν άλλαξε χρώμα η Μεσσηνία. :D
Όπως και να έχει πάντως η γειτονική Λακωνία της έριξε με άνεση δεκαποντο.

Δεν έχει βρεθεί ακόμη άξιος αντίπαλος για τη Λακωνία. :smt018

Άβαταρ μέλους
Highlander
Δημοσιεύσεις: 17451
Εγγραφή: 24 Ιούλ 2018, 16:43

Re: Η Ιδεολογική - Πολιτική ταυτότητα μίας περιοχής

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Highlander » 04 Νοέμ 2018, 02:10

Σχετικά με την Ελευσίνα

https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%95%CE ... E%BD%CE%B1
Το 1827 μετά την απελευθέρωση από την τουρκοκρατία και τη δημιουργία του πρώτου ελληνικού κράτους, η Ελευσίνα ήταν μία μικρή πόλη των 250 κατοίκων, αρβανίτικης καταγωγής[6]. Τη δεκαετία του 1860 η Ελευσίνα άρχισε να αλλάζει όψη με την ανέγερση νέων κατοικιών και με την εγκατάσταση σ' αυτή περιστασιακών εμπόρων. Την αργόσυρτη πορεία της επιτάχυναν η κατασκευή της σιδηροδρομικής γραμμής (1884) και η τομή του Ισθμού της Κορίνθου. Καθοριστική είναι η δεκαετία του 1880, όπου άρχισε η βιομηχανική ανάπτυξη. Ιδρύθηκε το Σαπωνοποιείο Χαριλάου (1875), η βιομηχανία τσιμέντου Titan (1902), τα οινοπνευματοποιεία Βότρυς (1906) και Κρόνος (1922).

Στην Ελευσίνα εγκαταστάθηκαν πολλές οικογένειες Μικρασιατών μετά τη Μικρασιατική Καταστροφή του 1922 και δημιούργησαν τον συνοικισμό της Άνω Ελευσίνας, διπλασιάζοντας τον συνολικό πληθυσμό της και εμπλουτίζοντας την περιοχή πολιτισμικά και οικονομικά.[7]

Στη διάρκεια της γερμανικής κατοχής (1941-1945) αναπτύχθηκε ισχυρή αντίσταση μέσα στην πόλη, στα εργοστάσια και το στρατιωτικό αεροδρόμιο. Μετά τον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο μετακινήθηκαν στην Ελευσίνα εργαζόμενοι από όλα τα μέρη της Ελλάδας για να εργαστούν στις βιομηχανίες της περιοχής. Η βιομηχανική δραστηριότητα, όμως, αναπτύχθηκε άναρχα πάνω στις αρχαιότητες και δίπλα στην περιοχή κατοικίας. Η ρύπανση του περιβάλλοντος πήρε μεγάλες διαστάσεις. Στον 21ο αιώνα, την εποχή της βιώσιμης ανάπτυξης, η αρχαιολογική ιστορία και η πρόσφατη βιομηχανική διαμόρφωσαν την εικόνα της σύγχρονης Ελευσίνας. Η ρύπανση χάρη και στους αγώνες των πολιτών έχει μειωθεί.

http://www.elefsina.gr/files/ekloges/Eleusiniakalpi.pdf
Η μελέτη της εκλογικής ιστορίας της Ελευσίνας ήταν μια ιδιαίτερη πρόκληση καθώς η τοπική εκλογική συμπεριφορά της κατά περιόδους παρουσιάζε μεγάλη διακύμανση σε σχέση με τα πολιτικά ρεύματα που καταγράφονται σε εθνικό επίπεδο. Μέσα στα τελευταία 100 χρόνια, η Ελευσίνα μετατράπηκε από μια μικρή αγροτική κοινότητα σε έναν βιομηχανικό δήμο, ο οποίος συγκέντρωνε μεγάλο τμήμα της εγχώριας δευτερογενούς παραγωγής. Από τα
μέσα της δεκαετίας του ’80, η δημογραφική και οικονομική σύνθεση μεταβάλλεται εκ νέου καθώς ο τομέας των υπηρεσιών αυξάνεται ραγδαία και η εκλογική της συμπεριφορά αποκτά ταυτόσημες αναφορές με τα δυτικά προάστια των Αθηνών.
Ορισμένα παραδείγματα είναι ενδεικτικά. Μελετώντας την περίοδο του μεσοπολέμου εντοπίζει την τεράστια διαφοροποίηση της εκλογικής συμπεριφοράς του προσφυγικού πληθυσμού, ο οποίος υπερψηφίζει το κόμμα Φιλελευθέρων με ποσοστό 85%, ενώ αντίθετα οι γηγενείς προτιμούσαν κατά πλειοψηφία (περί το 60%) την αντιβενιζελική παράταξη (σημείο αναφοράς οι εκλογές του 1936). Διαπιστώνεται επομένως ότι η συνοίκηση των δύο πληθυσμιακών ομάδων της Ελευσίνας, σε μια κωμόπολη η οποία μετατρέπεται ραγδαία σε εργατούπολη, δεν είχε οδηγήσει, μέχρι το 1940, στην πολιτική ενοποίηση του πληθυσμού.

Δεύτερο παράδειγμα η συνδυασμένη ανάλυση των βουλευτικών εκλογών και του δημοψηφίσματος του 1946. Η εκτίμηση για την ευρύτερη ΕΑΜική επιρροή, στις παραμονές του Εμφύλιου Πολέμου, στο επίπεδο του 50%, προσδιορίζει ποσοτικά τη μαζική στροφή προς την ΕΑΜική Αριστερά κατά τη διάρκεια της Κατοχής, η οποία θα προσδώσει ένα ιδιαίτερο πολιτικό στίγμα στην Ελευσίνα τις επόμενες δεκαετίες. Διαπίστωση που επιβεβαιώνεται, σε γενικές γραμμές, και από τις εκλογικές αναμετρήσεις(δημοτικές και βουλευτικές) της δεκαετίας του ’50. Με κορυφαία ένδειξη το ποσοστό που συγκέντρωσε η ΕΔΑ στις εκλογές του 1958 (55,4%), ένα από τα υψηλότερα στο σύνολο της χώρας, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό της ΕΡΕ (μόλις 19,9%) υπήρξε ένα από τα χαμηλότερα σε εθνικό επίπεδο.

Ιδιαίτερο, τέλος, ενδιαφέρον παρουσιάζει η εκτενής και λεπτομερειακή ανάλυση της μεταπολιτευτικής περιόδου, για όλους τους τύπους εκλογικών αναμετρήσεων: βουλευτικές, αυτοδιοικητικές, ευρωεκλογές καθώς και το δημοψήφισμα του 1974. Σταθερή κατεύθυνση σε όλες τις αναλύσεις, η επισήμανση των διαφοροποιήσεων ανάλογα με το είδος της εκλογικής αναμέτρησης, και κυρίως η σύγκριση του τοπικού με το εθνικό. Αναδεικνύεται έτσι η αργόσυρτη αλλά εμφανής αποδυνάμωση των παραταξιακών ταυτίσεων του παρελθόντος και η σταδιακή σύγκλιση της Ελευσίνας με τα εθνικά εκλογικά ρεύματα και τα αντίστοιχα επίπεδα κομματικής επιρροής. Οι ιδιαιτερότητες βέβαια παραμένουν, με το δεξιό τμήμα του πολιτικού φάσματος σε μόνιμη υποεκπροσώπηση, σε σύγκριση με το σύνολο της χώρας. Οι αποκλίσεις όμως είναι πλέον εξαιρετικά περιορισμένες σε σχέση με το παρελθόν, και το κυριότερο η εντυπωσιακή ρευστότητα μεταξύ βουλευτικών και αυτοδιοικητικών εκλογών, ιδιαίτερα τις δύο τελευταίες δεκαετίες, αποτυπώνει με ενάργεια τη διαμόρφωση ενός νέου τύπου ψηφοφόρου

Dorian
Δημοσιεύσεις: 3520
Εγγραφή: 09 Απρ 2018, 22:13

Re: Η Ιδεολογική - Πολιτική ταυτότητα μίας περιοχής

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Dorian » 04 Νοέμ 2018, 02:32

Highlander έγραψε:
03 Νοέμ 2018, 14:41
Σε αυτό το τοπικ θα θέσω ένα ερώτημα που με προβληματίζει αρκετό καιρό: Πώς προκύπτουν οι ιδεολογικές / πολιτικές ταυτότητες διάφορων περιοχών και πόσο πίσω πάνε στον χρόνο αυτές;
Μικρή πυκνότητα πληθυσμού και υψηλό αίσθημα και αντικειμενική σχετική ατομική αυτονομία δίνει συνήθως αυτό που λέμε γενικά δεξιές τοποθετήσεις. Μεγάλη πυκνότητα πληθυσμού, ανάγκη επιβίωσης με κρατικά/κοινωνικά μέτρα, μεταβιβάσεις πόρων πραγματικών ή μη, από πάνω πολιτικές, ή πιο απλά να τρώει ο ένας από τον άλλο αριστερές πολιτικές. Νομίζω εξηγεί σχεδόν όλες τις περιπτώσεις, πχ Αττική να βγάζει κάτι σε κεντροαριστερά , νησιά/ ηπειρωτική χώρα. Η Κρήτη ξεκίνησε ως υπερεθνικιστική περιοχή, με τα δεδομένα του 19ου/20ου αιώνα, σταδιακά με την αυξηση του πληθυσμού υπερίσχυσε ο νησιωτικός χαρακτήρας και έμαθε στην μάσα από το κράτος. Η Πάτρα/Αχαία είναι ακατανόητη περιοχή για μένα.
https://youtu.be/-VhIL6Ld9qI?t=1166 Πράξη ΑΝΑΘΕΜΑΤΙΣΜΟΥ ΤΩΝ ΒΟΥΛΕΥΤΩΝ Κατσαφάδου Κωνσταντίνου, Μιχαηλίδου Δόμνας, Βλαχάκου Νικολάου http://tinyurl.com/4hwb2kra

Άβαταρ μέλους
Αγις
Δημοσιεύσεις: 27949
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 00:09

Re: Η Ιδεολογική - Πολιτική ταυτότητα μίας περιοχής

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Αγις » 04 Νοέμ 2018, 02:48

Dorian έγραψε:
04 Νοέμ 2018, 02:32
Highlander έγραψε:
03 Νοέμ 2018, 14:41
Σε αυτό το τοπικ θα θέσω ένα ερώτημα που με προβληματίζει αρκετό καιρό: Πώς προκύπτουν οι ιδεολογικές / πολιτικές ταυτότητες διάφορων περιοχών και πόσο πίσω πάνε στον χρόνο αυτές;
Μικρή πυκνότητα πληθυσμού και υψηλό αίσθημα και αντικειμενική σχετική ατομική αυτονομία δίνει συνήθως αυτό που λέμε γενικά δεξιές τοποθετήσεις. Μεγάλη πυκνότητα πληθυσμού, ανάγκη επιβίωσης με κρατικά/κοινωνικά μέτρα, μεταβιβάσεις πόρων πραγματικών ή μη, από πάνω πολιτικές, ή πιο απλά να τρώει ο ένας από τον άλλο αριστερές πολιτικές. Νομίζω εξηγεί σχεδόν όλες τις περιπτώσεις, πχ Αττική να βγάζει κάτι σε κεντροαριστερά , νησιά/ ηπειρωτική χώρα. Η Κρήτη ξεκίνησε ως υπερεθνικιστική περιοχή, με τα δεδομένα του 19ου/20ου αιώνα, σταδιακά με την αυξηση του πληθυσμού υπερίσχυσε ο νησιωτικός χαρακτήρας και έμαθε στην μάσα από το κράτος. Η Πάτρα/Αχαία είναι ακατανόητη περιοχή για μένα.
:g030:
ΖΗΝΗΔΕΩΣ

Απάντηση


  • Παραπλήσια Θέματα
    Απαντήσεις
    Προβολές
    Τελευταία δημοσίευση

Επιστροφή στο “Ιστορία”

Phorum.com.gr : Αποποίηση Ευθυνών