Γιατί η ελληνορθόδοξη εκκλησιαστική τέχνη έχει μείνει κολλημένη στο Μεσαίωνα;

Φωτογραφία, ζωγραφική, γλυπτική, ψηφιδωτά, κ.ά.
Άβαταρ μέλους
ΓΑΛΗ
Δημοσιεύσεις: 85473
Εγγραφή: 05 Απρ 2018, 12:19

Re: Γιατί η ελληνορθόδοξη εκκλησιαστική τέχνη έχει μείνει κολλημένη στο Μεσαίωνα;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από ΓΑΛΗ » 27 Μάιος 2024, 23:13

George_V έγραψε:
27 Μάιος 2024, 19:17
Γιατι η ορθοδοξη θρησκευτικη τεχνη ειναι πιο πνευματικη. Δεν ενδιαφέρεται να αποτυπωσει ωραια προσωπα και ωραιες σκηνες. Θελει να δειξει εναν πνευματικο συμβολισμο χωρις να ενδιαφέρεται αν ειναι ωραιο στο ματι. Ειναι σαν ενα "παραθυρο" στον κοσμο του Divine.

Eχει να κανει ελαχιστα με Εικονομαχια και καθολου με Τουρκοκρατια.

Ειναι το πως βλεπουν την απεικονιση του θειου οι ορθοδοξοι και οι καθολικοι.
Η μόνη ουσιαστική προσέγγιση μέχρι τώρα.
Η ελπίδα είναι παγίδα.

sharp
Δημοσιεύσεις: 27636
Εγγραφή: 01 Μάιος 2018, 21:47

Re: Γιατί η ελληνορθόδοξη εκκλησιαστική τέχνη έχει μείνει κολλημένη στο Μεσαίωνα;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από sharp » 27 Μάιος 2024, 23:23

George_V έγραψε:
27 Μάιος 2024, 19:17
Γιατι η ορθοδοξη θρησκευτικη τεχνη ειναι πιο πνευματικη. Δεν ενδιαφέρεται να αποτυπωσει ωραια προσωπα και ωραιες σκηνες. Θελει να δειξει εναν πνευματικο συμβολισμο χωρις να ενδιαφέρεται αν ειναι ωραιο στο ματι. Ειναι σαν ενα "παραθυρο" στον κοσμο του Divine.

Eχει να κανει ελαχιστα με Εικονομαχια και καθολου με Τουρκοκρατια.

Ειναι το πως βλεπουν την απεικονιση του θειου οι ορθοδοξοι και οι καθολικοι.
Πιστεύω επειδή θέλει να διαφοροποιηθεί από την Δυτική Εκκλησία λόγω του Σχίσματος. Σίγουρα το έκανε στην μουσική, όπου αρνήθηκε την πολυφωνία. Μόνον το Βυζάντιο όμως, οι Ρώσοι δεν ακολούθησαν. Διαφωνείς;

Άβαταρ μέλους
George_V
Δημοσιεύσεις: 34461
Εγγραφή: 17 Ιούλ 2018, 23:08
Phorum.gr user: George_V
Τοποθεσία: Kαλαμαι

Re: Γιατί η ελληνορθόδοξη εκκλησιαστική τέχνη έχει μείνει κολλημένη στο Μεσαίωνα;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από George_V » 27 Μάιος 2024, 23:29

sharp έγραψε:
27 Μάιος 2024, 23:23
George_V έγραψε:
27 Μάιος 2024, 19:17
Γιατι η ορθοδοξη θρησκευτικη τεχνη ειναι πιο πνευματικη. Δεν ενδιαφέρεται να αποτυπωσει ωραια προσωπα και ωραιες σκηνες. Θελει να δειξει εναν πνευματικο συμβολισμο χωρις να ενδιαφέρεται αν ειναι ωραιο στο ματι. Ειναι σαν ενα "παραθυρο" στον κοσμο του Divine.

Eχει να κανει ελαχιστα με Εικονομαχια και καθολου με Τουρκοκρατια.

Ειναι το πως βλεπουν την απεικονιση του θειου οι ορθοδοξοι και οι καθολικοι.
Πιστεύω επειδή θέλει να διαφοροποιηθεί από την Δυτική Εκκλησία λόγω του Σχίσματος. Σίγουρα το έκανε στην μουσική, όπου αρνήθηκε την πολυφωνία. Μόνον το Βυζάντιο όμως, οι Ρώσοι δεν ακολούθησαν. Διαφωνείς;
Τα ορια και οι νορμες ειχαν τεθει πολυ νωριτερα απο το Σχισμα. Αλλωστε αν εξαιρέσει κανεις τις θεολογικες διαφορες (οι οποιες βασικα ηταν 2) μεχρι και τον 14ο αιωνα δεν ειχαμε ουσιαστικες διαφορες με τη Ρωμαικη Εκκλησια. Απο εκει και μετα αρχισε να γιγαντωνεται το χάσμα.

Οι Ρωσοι απο την αλλη οσον αφορά την εκκλησιαστικη μουσικη και σε μικροτερο βαθμο την εικονογραφια επηρεαστηκαν εντονα απο τους Καθολικους Πολωνους τον 16ο αιωνα (βλ. Τimes of Troubles).

Και αυτος ηταν ενας απο τους λογους των μεταρρυθμισεων του Πατριαρχη Νικωνα. Να εκκαθαρίσει την Ρωσικη Εκκλησια απο τις ξενες επιρροες και τις σλαβικες παραδοσεις ευθυγραμμιζοντας το Τυπικο της με το Τυπικο της Κωνσταντινουπολης. Και αναμεσα στα αλλα εκκαθαρισε τις Πολωνικες/Καθολικες και αλλες επιρροες.
Ειμαστε η μοναδικη χωρα με Χατζηαβατη στην Κυβερνηση και Καραγκιοζη στην Αντιπολιτευση.

sharp
Δημοσιεύσεις: 27636
Εγγραφή: 01 Μάιος 2018, 21:47

Re: Γιατί η ελληνορθόδοξη εκκλησιαστική τέχνη έχει μείνει κολλημένη στο Μεσαίωνα;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από sharp » 27 Μάιος 2024, 23:36

George_V έγραψε:
27 Μάιος 2024, 23:29
sharp έγραψε:
27 Μάιος 2024, 23:23
George_V έγραψε:
27 Μάιος 2024, 19:17
Γιατι η ορθοδοξη θρησκευτικη τεχνη ειναι πιο πνευματικη. Δεν ενδιαφέρεται να αποτυπωσει ωραια προσωπα και ωραιες σκηνες. Θελει να δειξει εναν πνευματικο συμβολισμο χωρις να ενδιαφέρεται αν ειναι ωραιο στο ματι. Ειναι σαν ενα "παραθυρο" στον κοσμο του Divine.

Eχει να κανει ελαχιστα με Εικονομαχια και καθολου με Τουρκοκρατια.

Ειναι το πως βλεπουν την απεικονιση του θειου οι ορθοδοξοι και οι καθολικοι.
Πιστεύω επειδή θέλει να διαφοροποιηθεί από την Δυτική Εκκλησία λόγω του Σχίσματος. Σίγουρα το έκανε στην μουσική, όπου αρνήθηκε την πολυφωνία. Μόνον το Βυζάντιο όμως, οι Ρώσοι δεν ακολούθησαν. Διαφωνείς;
Τα ορια και οι νορμες ειχαν τεθει πολυ νωριτερα απο το Σχισμα. Αλλωστε αν εξαιρέσει κανεις τις θεολογικες διαφορες (οι οποιες βασικα ηταν 2) μεχρι και τον 14ο αιωνα δεν ειχαμε ουσιαστικες διαφορες με τη Ρωμαικη Εκκλησια. Απο εκει και μετα αρχισε να γιγαντωνεται το χάσμα.

Οι Ρωσοι απο την αλλη οσον αφορά την εκκλησιαστικη μουσικη και σε μικροτερο βαθμο την εικονογραφια επηρεαστηκαν εντονα απο τους Καθολικους Πολωνους τον 16ο αιωνα (βλ. Τimes of Troubles).

Και αυτος ηταν ενας απο τους λογους των μεταρρυθμισεων του Πατριαρχη Νικωνα. Να εκκαθαρίσει την Ρωσικη Εκκλησια απο τις ξενες επιρροες και τις σλαβικες παραδοσεις ευθυγραμμιζοντας το Τυπικο της με το Τυπικο της Κωνσταντινουπολης. Και αναμεσα στα αλλα εκκαθαρισε τις Πολωνικες/Καθολικες και αλλες επιρροες.
Κατά την γνώμη μου, οι θρησκευτικές διαφορές ήσαν αφορμές. Τα πραγματικά αίτια ήσαν πολιτικά, ποιος δηλ. θα κάνει κουμάντο. Τελικά ήρθε ο Οθωμανός και έκανε εκείνος κουμάντο.

Άβαταρ μέλους
hellegennes
Δημοσιεύσεις: 45134
Εγγραφή: 01 Απρ 2018, 00:17

Re: Γιατί η ελληνορθόδοξη εκκλησιαστική τέχνη έχει μείνει κολλημένη στο Μεσαίωνα;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από hellegennes » 27 Μάιος 2024, 23:37

Τζιτζιμιτζιχότζιρας έγραψε:
27 Μάιος 2024, 22:03
Φρονω πως η αλήθεια είναι κάπου στη μέση. Ναι μεν ο σκοπός της βυζαντινής αγιογραφίας είναι η απεικόνιση του θείου και έχει διδακτικό χαρακτήρα, από την άλλη η σχηματοποίηση της ήταν και αποτέλεσμα της περιορισμένης τεχνικής και εξέλιξης από ένα σημείο και μετά.
Δηλαδή δεν είναι πως ένας μάστορας αγιογράφος μπορούσε να ζωγραφίσει σαν τον Καραβάτζιο και επέλεγε ντε και καλά να το κάνει βυζαντινή εικόνα.

Η εικονομαχία σίγουρα ήταν καθοριστική, αλλά η τελική μορφή της βυζαντινής εικονογραφίας διαμορφώθηκε και σχηματοποιηθηκε τον 11ο αιώνα. Μέχρι τον 10ο έχουμε και πιο κλασικιζουσες απεικονίσεις (κυρίως σε χειρόγραφα) παράλληλα με τις άκαμπτες μορφές με περίγραμμα που κυριαρχούν στην αγιογραφία.

10οςΕικόνα
11ος
Εικόνα


Επίσης τότε περίπου αποκρυσταλλώνεται και το εικονογραφικό πρόγραμμα των ναών , καθώς και η απεικόνιση των συγκεκριμένων αγίων.
Στον τρούλο ο Παντοκράτορας, γύρω του οι Ευαγγελιστές, άλλου οι στρατιωτικοί άγιοι, στο ιερό οι ιεράρχες, η ζωή του Χριστού κλπ. Υποτίθεται πως απεικονίζεται η τάξη που υπάρχει στους Ουρανούς , σε σύμπνοια με την τάξη και την οργάνωση του κράτους.
Το πλαίσιο γίνεται σχεδόν ασφυκτικό και δεν υπάρχουν μεγάλα περιθώρια για πρωτοτυπία.

Χαρακτηριστικο παράδειγμα είναι οι στρατιωτικοί άγιοι. Υπάρχει μεγάλη κουβέντα για το αν η απεικόνιση τους είναι ρεαλιστική σύγχρονη της εποχής ή έχει αναχρονισμούς. Προσωπικά τάσσομαι με την πλειοψηφία που θεωρεί πως ο κύριος εξοπλισμός τους είναι αρχαιζων και σχηματοποιημένος και μόνο επιμέρους στοιχεία μπορούν να είναι χρήσιμα ως ρεαλιστικές αναπαραστάσεις (πχ ένα ξίφος η μία ασπίδα)
Όσο προχωράμε προς την παλαιολόγεια περίοδο τόσο πιο έντονο γίνεται αυτό. Θα πρέπει να ψάξει κανείς στην επαρχία σε εκκλησάκια για να βρει πιο ζωντανές και ελεύθερες απεικονίσεις και μάλιστα σε "κομπάρσους" πχ στους στρατιώτες στη σταύρωση και όχι στον Άγιο Γεώργιο πχ.

Ωραία ανάρτηση. Ενδιαφέρουσα αυτή η τοποθέτηση.
Ξημέρωσε.
Α, τι ωραία που είναι!
Ήρθε η ώρα να κοιμηθώ.
Κι αν είμαι τυχερός,
θα με ξυπνήσουν μια Δευτέρα παρουσία κατά την θρησκεία.
Μα δεν ξέρω αν και τότε να σηκωθώ θελήσω.

Άβαταρ μέλους
George_V
Δημοσιεύσεις: 34461
Εγγραφή: 17 Ιούλ 2018, 23:08
Phorum.gr user: George_V
Τοποθεσία: Kαλαμαι

Re: Γιατί η ελληνορθόδοξη εκκλησιαστική τέχνη έχει μείνει κολλημένη στο Μεσαίωνα;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από George_V » 27 Μάιος 2024, 23:37

sharp έγραψε:
27 Μάιος 2024, 23:36
George_V έγραψε:
27 Μάιος 2024, 23:29
sharp έγραψε:
27 Μάιος 2024, 23:23


Πιστεύω επειδή θέλει να διαφοροποιηθεί από την Δυτική Εκκλησία λόγω του Σχίσματος. Σίγουρα το έκανε στην μουσική, όπου αρνήθηκε την πολυφωνία. Μόνον το Βυζάντιο όμως, οι Ρώσοι δεν ακολούθησαν. Διαφωνείς;
Τα ορια και οι νορμες ειχαν τεθει πολυ νωριτερα απο το Σχισμα. Αλλωστε αν εξαιρέσει κανεις τις θεολογικες διαφορες (οι οποιες βασικα ηταν 2) μεχρι και τον 14ο αιωνα δεν ειχαμε ουσιαστικες διαφορες με τη Ρωμαικη Εκκλησια. Απο εκει και μετα αρχισε να γιγαντωνεται το χάσμα.

Οι Ρωσοι απο την αλλη οσον αφορά την εκκλησιαστικη μουσικη και σε μικροτερο βαθμο την εικονογραφια επηρεαστηκαν εντονα απο τους Καθολικους Πολωνους τον 16ο αιωνα (βλ. Τimes of Troubles).

Και αυτος ηταν ενας απο τους λογους των μεταρρυθμισεων του Πατριαρχη Νικωνα. Να εκκαθαρίσει την Ρωσικη Εκκλησια απο τις ξενες επιρροες και τις σλαβικες παραδοσεις ευθυγραμμιζοντας το Τυπικο της με το Τυπικο της Κωνσταντινουπολης. Και αναμεσα στα αλλα εκκαθαρισε τις Πολωνικες/Καθολικες και αλλες επιρροες.
Κατά την γνώμη μου, οι θρησκευτικές διαφορές ήσαν αφορμές. Τα πραγματικά αίτια ήσαν πολιτικά, ποιος δηλ. θα κάνει κουμάντο. Τελικά ήρθε ο Οθωμανός και έκανε εκείνος κουμάντο.
Δεν εκανε κουμαντο ομως στο πως θα ζωγραφιζονται οι αγιοι. Γιατι αυτο συζητάμε τωρα.
Ειμαστε η μοναδικη χωρα με Χατζηαβατη στην Κυβερνηση και Καραγκιοζη στην Αντιπολιτευση.

Άβαταρ μέλους
ΓΑΛΗ
Δημοσιεύσεις: 85473
Εγγραφή: 05 Απρ 2018, 12:19

Re: Γιατί η ελληνορθόδοξη εκκλησιαστική τέχνη έχει μείνει κολλημένη στο Μεσαίωνα;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από ΓΑΛΗ » 27 Μάιος 2024, 23:43

Και κάποια επιπλέον στοιχεία:

Η Βυζαντινή Ορθόδοξη Αγιογραφία
Για την Ορθοδοξία, η αγιογραφία δεν είναι μια μορφή ζωγραφικής τέχνης άλλα έκφραση θεολογίας και συνάντησης με το θείο, “εις Χρι- στόν παιδαγωγία” και δίνει έμφαση στο πνευματικό και όχι στο σωματικό κάλλος. Τα άγια πρόσωπα εικονίζονται "εν αφθαρσία",ως ένα σημείο συναντήσεως κτιστού και ακτίστου, παρελθόντος, παρόντος και μέλλοντος, του "νυν" και "αεί".

Ιδιότητες της Βυζαντινής Αγιογραφίας
Το κυρίαρχο χαρακτηριστικό είναι η αποδέσμευση από τη φυσιοκρατική αντίληψη της κοσμικής τέχνης. Έτσι καταργείται το κοσμικό φως. Σε καμμία Ορθόδοξη εικόνα δεν αποδίδεται σκιά. Υπάρχει μόνον το πνευματικό φως των αγίων προσώπων. Η εικόνα μπορεί να διατηρεί τα ιστορικά στοιχεία και πλαίσια αυτού που απεικονίζει, αλλά δεν δεσμεύεται από αυτά γιατί ο Θεός είναι άχρονος και αχώρητος ενώ ο χώρος και ο χρόνος είναι ανθρώπινα μεγέθη. Καταργείται η προοπτική επειδή στην ορθόδοξη αγιογραφία δεν ισχύει η φυσική τάξη των πραγμάτων. Με την αφαιρετικότητα αυτή προβάλλεται η αντίστροφη προοπτική, που υποδηλώνει το μυστικό βάθος της εικόνας.

Σχολές της Βυζαντινής Αγιογραφίας
H βυζαντινή αγιογραφία περιλαμβάνει τη φορητή εικόνα, την τοιχογραφία, το ψηφιδωτό και τη μικρογραφία, πού κοσμεί χειρόγραφους κώδικες και βιβλία. Κατά τους πρώτους χριστιανικούς αιώνες χρησιμοποιήθηκαν κυρίως κηρόχυτες και εγκαυστικές φορητές εικόνες και ψηφιδωτά. Τα ψηφιδωτά, μέχρι την εικονομαχία, κυριαρχούσαν στην ιστόρηση των ιερών ναών, επειδή οι μικροσκοπικές ψηφίδες της χρωματισμένης υαλόμαζας, με την ανακύκλιση και αντανάκλαση του φωτός, αναδείκνυαν τα χρώματα λαμπερά και ζωηρά, δημιουργώντας μίαν υπερβατική ατμόσφαιρα. Σταδιακά, όμως, αυξάνεται ή χρήση της φορητής εικόνας και της τοιχογραφίας, είτε με τη μορφή της υδατογραφίας είτε με τη μορφή της ξηρογραφίας.

Η περίοδος της δυναστείας των Παλαιολόγων αυτοκρατόρων του Βυζαντίου (1261-1453) θεωρείται ό χρυσούς αιών της βυζαντινής αγιογραφίας. Την εποχή αυτή διαμορφώνονται δύο Σχολές-τεχνοτροπίες: η Μακεδονική, πού κυριαρχεί μέχρι τα μέσα του 15ου αιώνος και η Κρητική, πού ανθεί κατά τον 16o αιώνα.

Η Μακεδονική τεχνοτροπία είναι πιο εξωστρεφής και χρησιμοποιεί έντονα χρώματα ενώ η Κρητική πιο σκοτεινή, με μυστικιστικό ασκητικό χαρακτήρα.

Αχειροποίητες εικόνες
Με αυτόν τον όρο χαρακτηρίζονται οι εικόνες που εμφανίζονται χωρίς να μεσολαβήσει ανθρώπινο χέρι. Για να γίνει σαφής ο διαχωρισμός, ο προσδιορισμός “χειρ” ή “δια χειρός” υπάρχει πάντα πάνω από το όνομα του αγιογράφου.

Ο Eυαγγελιστής Λουκάς

Ονομάζεται και “Eυαγγελιστής της Παναγίας” επειδή λέγεται ότι είναι ο πρώτος που απεικόνισε με κερί και μαστίχα τις πρώτες εικόνες της Θεοτόκου αλλά και επειδή ως ιστορικός δίνει πολύτιμες ιστορικές πλη-
ροφορίες για την εποχή. Γι’ αυτόν τον λόγο, στην προσευχή των αγιογράφων γίνεται επίκληση στον όνομα του:
“Ο δια του Αγίου σου Πνεύματος συνετίσας τον θείον Απόστολον σου και Ευαγγελιστήν Λουκάν την μορφήν της παναμώμου σου μητρός διαγράψαι, φερούσης σε ως βρέφος εν ταις αγκάλαις αυτής, και το “Η χάρις του εξ εμού τεχθέντος δι εμού μετ’ αυτών” ειπούσης, αυτός Δέσποτα Θεέ των όλων, φώτισον και συνέτισον την ψυχήν, την καρδίαν και την διάνοιαν του δούλου σου (όνομα του αγιογράφου) και τάς χείρας αυτού εύθυνον προς το αμέμπτως και αρίστως διαγράφειν το είδος της εμφερείας σου και της παναχράντου σου μητρός και πάντων σου των Αγίων.”



Για τους επηρεασμούς αυτής της "συντηρητικής" τέχνης σε όσους μονδέρνους καλλιτέχνες θεωρούν πρωτοπόρους τα σμερινά και χθεσνά προχωκάγκουρα, θα τα πούμε αύριο. :)
Τελευταία επεξεργασία από το μέλος ΓΑΛΗ την 27 Μάιος 2024, 23:44, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.
Η ελπίδα είναι παγίδα.

Aitwlos
Δημοσιεύσεις: 6640
Εγγραφή: 13 Ιαν 2024, 12:01

Re: Γιατί η ελληνορθόδοξη εκκλησιαστική τέχνη έχει μείνει κολλημένη στο Μεσαίωνα;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Aitwlos » 27 Μάιος 2024, 23:44

έργο_μακέτο έγραψε:
27 Μάιος 2024, 18:57
Σε όποια εκκλησία κι αν πάτε, σε όποιο εικονοστάσι κι αν μπείτε θα δείτε ως επί το πλείστον εικόνες και αγιογραφίες βυζαντινής τεχνοτροπίας.

Ενώ η εκκλησιαστική των καθολικών χωρών έκανε το άλμα στην Αναγέννηση, το μπαρόκ, τον κλασσικισμό ακόμα και στη μοντέρνα τέχνη.

Αν η εκκλησιαστική τέχνη είναι ένα μέσο να επικοινωνήσει η εκκλησία το μήνυμά της γιατί επιμένει σε ένα τόσο παλιακό, στριφνό και δυσπρόσιτο για πολλούς νέους του σήμερα μέσο;
Πρέπει να σταματήσεις να συχνάζεις σε τέτοια μερη
Juno έγραψε:
15 Μάιος 2024, 23:50
Τελικά όλο δεξιούς πολιτικούς δολοφονούν παγκοσμίως. Έχουν δολοφονήσει κανέναν αριστερό;

Aitwlos
Δημοσιεύσεις: 6640
Εγγραφή: 13 Ιαν 2024, 12:01

Re: Γιατί η ελληνορθόδοξη εκκλησιαστική τέχνη έχει μείνει κολλημένη στο Μεσαίωνα;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Aitwlos » 27 Μάιος 2024, 23:45

George_V έγραψε:
27 Μάιος 2024, 23:37
sharp έγραψε:
27 Μάιος 2024, 23:36
George_V έγραψε:
27 Μάιος 2024, 23:29


Τα ορια και οι νορμες ειχαν τεθει πολυ νωριτερα απο το Σχισμα. Αλλωστε αν εξαιρέσει κανεις τις θεολογικες διαφορες (οι οποιες βασικα ηταν 2) μεχρι και τον 14ο αιωνα δεν ειχαμε ουσιαστικες διαφορες με τη Ρωμαικη Εκκλησια. Απο εκει και μετα αρχισε να γιγαντωνεται το χάσμα.

Οι Ρωσοι απο την αλλη οσον αφορά την εκκλησιαστικη μουσικη και σε μικροτερο βαθμο την εικονογραφια επηρεαστηκαν εντονα απο τους Καθολικους Πολωνους τον 16ο αιωνα (βλ. Τimes of Troubles).

Και αυτος ηταν ενας απο τους λογους των μεταρρυθμισεων του Πατριαρχη Νικωνα. Να εκκαθαρίσει την Ρωσικη Εκκλησια απο τις ξενες επιρροες και τις σλαβικες παραδοσεις ευθυγραμμιζοντας το Τυπικο της με το Τυπικο της Κωνσταντινουπολης. Και αναμεσα στα αλλα εκκαθαρισε τις Πολωνικες/Καθολικες και αλλες επιρροες.
Κατά την γνώμη μου, οι θρησκευτικές διαφορές ήσαν αφορμές. Τα πραγματικά αίτια ήσαν πολιτικά, ποιος δηλ. θα κάνει κουμάντο. Τελικά ήρθε ο Οθωμανός και έκανε εκείνος κουμάντο.
Δεν εκανε κουμαντο ομως στο πως θα ζωγραφιζονται οι αγιοι. Γιατι αυτο συζητάμε τωρα.

Ποιος κάνει κουμάντο στο πώς ζωγραφίζονται οι άγιοι;
Juno έγραψε:
15 Μάιος 2024, 23:50
Τελικά όλο δεξιούς πολιτικούς δολοφονούν παγκοσμίως. Έχουν δολοφονήσει κανέναν αριστερό;

Άβαταρ μέλους
George_V
Δημοσιεύσεις: 34461
Εγγραφή: 17 Ιούλ 2018, 23:08
Phorum.gr user: George_V
Τοποθεσία: Kαλαμαι

Re: Γιατί η ελληνορθόδοξη εκκλησιαστική τέχνη έχει μείνει κολλημένη στο Μεσαίωνα;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από George_V » 27 Μάιος 2024, 23:46

Aitwlos έγραψε:
27 Μάιος 2024, 23:45
George_V έγραψε:
27 Μάιος 2024, 23:37
sharp έγραψε:
27 Μάιος 2024, 23:36


Κατά την γνώμη μου, οι θρησκευτικές διαφορές ήσαν αφορμές. Τα πραγματικά αίτια ήσαν πολιτικά, ποιος δηλ. θα κάνει κουμάντο. Τελικά ήρθε ο Οθωμανός και έκανε εκείνος κουμάντο.
Δεν εκανε κουμαντο ομως στο πως θα ζωγραφιζονται οι αγιοι. Γιατι αυτο συζητάμε τωρα.

Ποιος κάνει κουμάντο στο πώς ζωγραφίζονται οι άγιοι;
Διαβασε πιο πανω τι εγραψα.
Ειμαστε η μοναδικη χωρα με Χατζηαβατη στην Κυβερνηση και Καραγκιοζη στην Αντιπολιτευση.

Άβαταρ μέλους
έργο_μακέτο
Δημοσιεύσεις: 4674
Εγγραφή: 22 Σεπ 2021, 23:19
Phorum.gr user: έργο μακέτο

Re: Γιατί η ελληνορθόδοξη εκκλησιαστική τέχνη έχει μείνει κολλημένη στο Μεσαίωνα;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από έργο_μακέτο » 27 Μάιος 2024, 23:47

ΓΑΛΗ έγραψε:
27 Μάιος 2024, 22:55
Παπαρομυρωδιάδες, τρεντοελληναριά, καρμπουναμπουρανόπληκτοι. :e045:
Πάλι δεν πήρες τα χάπια σου.
- Have you been to Samos ?
- Yes, I was one of the first.
- No, you have not been to Samos!
- Yes I have!
- Look, you are not here today to insult me.

Aitwlos
Δημοσιεύσεις: 6640
Εγγραφή: 13 Ιαν 2024, 12:01

Re: Γιατί η ελληνορθόδοξη εκκλησιαστική τέχνη έχει μείνει κολλημένη στο Μεσαίωνα;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Aitwlos » 27 Μάιος 2024, 23:48

George_V έγραψε:
27 Μάιος 2024, 23:46
Aitwlos έγραψε:
27 Μάιος 2024, 23:45
George_V έγραψε:
27 Μάιος 2024, 23:37


Δεν εκανε κουμαντο ομως στο πως θα ζωγραφιζονται οι αγιοι. Γιατι αυτο συζητάμε τωρα.

Ποιος κάνει κουμάντο στο πώς ζωγραφίζονται οι άγιοι;
Διαβασε πιο πανω τι εγραψα.

Τα ορια και οι νορμες ειχαν τεθει πολυ νωριτερα απο το Σχισμα. Αλλωστε αν εξαιρέσει κανεις τις θεολογικες διαφορες (οι οποιες βασικα ηταν 2) μεχρι και τον 14ο αιωνα δεν ειχαμε ουσιαστικες διαφορες με τη Ρωμαικη Εκκλησια. Απο εκει και μετα αρχισε να γιγαντωνεται το χάσμα.

Οι Ρωσοι απο την αλλη οσον αφορά την εκκλησιαστικη μουσικη και σε μικροτερο βαθμο την εικονογραφια επηρεαστηκαν εντονα απο τους Καθολικους Πολωνους τον 16ο αιωνα (βλ. Τimes of Troubles).

Και αυτος ηταν ενας απο τους λογους των μεταρρυθμισεων του Πατριαρχη Νικωνα. Να εκκαθαρίσει την Ρωσικη Εκκλησια απο τις ξενες επιρροες και τις σλαβικες παραδοσεις ευθυγραμμιζοντας το Τυπικο της με το Τυπικο της Κωνσταντινουπολης. Και αναμεσα στα αλλα εκκαθαρισε τις Πολωνικες/Καθολικες και αλλες επιρροες.

Αυτό εννοείς;
Juno έγραψε:
15 Μάιος 2024, 23:50
Τελικά όλο δεξιούς πολιτικούς δολοφονούν παγκοσμίως. Έχουν δολοφονήσει κανέναν αριστερό;

Άβαταρ μέλους
George_V
Δημοσιεύσεις: 34461
Εγγραφή: 17 Ιούλ 2018, 23:08
Phorum.gr user: George_V
Τοποθεσία: Kαλαμαι

Re: Γιατί η ελληνορθόδοξη εκκλησιαστική τέχνη έχει μείνει κολλημένη στο Μεσαίωνα;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από George_V » 27 Μάιος 2024, 23:50

Aitwlos έγραψε:
27 Μάιος 2024, 23:48
George_V έγραψε:
27 Μάιος 2024, 23:46
Aitwlos έγραψε:
27 Μάιος 2024, 23:45



Ποιος κάνει κουμάντο στο πώς ζωγραφίζονται οι άγιοι;
Διαβασε πιο πανω τι εγραψα.

Τα ορια και οι νορμες ειχαν τεθει πολυ νωριτερα απο το Σχισμα. Αλλωστε αν εξαιρέσει κανεις τις θεολογικες διαφορες (οι οποιες βασικα ηταν 2) μεχρι και τον 14ο αιωνα δεν ειχαμε ουσιαστικες διαφορες με τη Ρωμαικη Εκκλησια. Απο εκει και μετα αρχισε να γιγαντωνεται το χάσμα.

Οι Ρωσοι απο την αλλη οσον αφορά την εκκλησιαστικη μουσικη και σε μικροτερο βαθμο την εικονογραφια επηρεαστηκαν εντονα απο τους Καθολικους Πολωνους τον 16ο αιωνα (βλ. Τimes of Troubles).

Και αυτος ηταν ενας απο τους λογους των μεταρρυθμισεων του Πατριαρχη Νικωνα. Να εκκαθαρίσει την Ρωσικη Εκκλησια απο τις ξενες επιρροες και τις σλαβικες παραδοσεις ευθυγραμμιζοντας το Τυπικο της με το Τυπικο της Κωνσταντινουπολης. Και αναμεσα στα αλλα εκκαθαρισε τις Πολωνικες/Καθολικες και αλλες επιρροες.

Αυτό εννοείς;
Ξεκινα απο την αρχη διαβασε τι εγραψα και μετα με ρωτας. Αν δεν εχεις καταλαβει ακομα θα στο εξηγησω αυριο.
Ειμαστε η μοναδικη χωρα με Χατζηαβατη στην Κυβερνηση και Καραγκιοζη στην Αντιπολιτευση.

Άβαταρ μέλους
lonelyrider
Δημοσιεύσεις: 4279
Εγγραφή: 28 Ιούλ 2018, 00:12
Phorum.gr user: lonelyrider
Τοποθεσία: Τόπος ζώντων

Re: Γιατί η ελληνορθόδοξη εκκλησιαστική τέχνη έχει μείνει κολλημένη στο Μεσαίωνα;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από lonelyrider » 27 Μάιος 2024, 23:55

Η πραγματικη ορθοδοξη αγιογραφια ειναι η αγιογραφια του εμμανουηλ πανσεληνου και του θεοφανη του κρη.
Οποιος δεν το εννοει αυτο ειναι μακραν της ορθοδοξης αγιογραφικης πνευματικοτητας.
"Οἶδά σου τὰ ἔργα, ὅτι οὔτε ψυχρὸς εἶ οὔτε ζεστός· ὄφελον ψυχρὸς ἦς ἢ ζεστός, οὕτως ὅτι χλιαρὸς εἶ, καὶ οὔτε ζεστὸς οὔτε ψυχρός, μέλλω σε ἐμέσαι ἐκ τοῦ στόματός μου." (Αποκάλυψη 3,15-16)

Άβαταρ μέλους
ΓΑΛΗ
Δημοσιεύσεις: 85473
Εγγραφή: 05 Απρ 2018, 12:19

Re: Γιατί η ελληνορθόδοξη εκκλησιαστική τέχνη έχει μείνει κολλημένη στο Μεσαίωνα;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από ΓΑΛΗ » 27 Μάιος 2024, 23:55

Aitwlos έγραψε:
27 Μάιος 2024, 23:44
έργο_μακέτο έγραψε:
27 Μάιος 2024, 18:57
Σε όποια εκκλησία κι αν πάτε, σε όποιο εικονοστάσι κι αν μπείτε θα δείτε ως επί το πλείστον εικόνες και αγιογραφίες βυζαντινής τεχνοτροπίας.

Ενώ η εκκλησιαστική των καθολικών χωρών έκανε το άλμα στην Αναγέννηση, το μπαρόκ, τον κλασσικισμό ακόμα και στη μοντέρνα τέχνη.

Αν η εκκλησιαστική τέχνη είναι ένα μέσο να επικοινωνήσει η εκκλησία το μήνυμά της γιατί επιμένει σε ένα τόσο παλιακό, στριφνό και δυσπρόσιτο για πολλούς νέους του σήμερα μέσο;
Πρέπει να σταματήσεις να συχνάζεις σε τέτοια μερη
Σε τέτοια μέρη, συχνάζουν δύο τελείως διαφορετικοί τύποι ανθρώπων. Αυτοί που σέβονται τον χώρο και αυτοί που απλώς ξερνάνε τα απωθημένα τους, προκαλώντας τις ίδιες ακριβώς εμετικές τάσεις στους περιφερειακούς.
Η ελπίδα είναι παγίδα.

Απάντηση


  • Παραπλήσια Θέματα
    Απαντήσεις
    Προβολές
    Τελευταία δημοσίευση

Επιστροφή στο “Eικαστικές τέχνες”

Phorum.com.gr : Αποποίηση Ευθυνών