Quiz: θα απογειωθεί ή όχι;

Φυσική, Χημεία, Βιολογία, Μαθηματικά, Αστρονομία, Κοσμολογία κ.ά.
Imperium
Δημοσιεύσεις: 5702
Εγγραφή: 23 Απρ 2020, 12:47

Re: Quiz: θα απογειωθεί ή όχι;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Imperium » 08 Σεπ 2024, 11:24

mao mao έγραψε:
08 Σεπ 2024, 11:03
Ας υποθέσουμε οτι ο ιμάντας έχει τεράστιο μήκος. 50χιλιόμετρα για παράδειγμα. Ο ιμάντας είνια ακίνητος. Πάνω του είναι το αεροπλάνο και βάζει τη τουρμπίνα μπρος ώστε να αναπτύξει σταθερή ταχύτητα 30χμ/ώρα. Σε κάποια στιγμή βάζουμε μπρος τον ιμάντα με αντίθετη κατεύθυνση επίσης 30 χμ/ώρα. Ποια θα είναι η σχετική ταχύτητα του αεροπλάνου με το έδαφος;
Θα υποστεί πρώτα μια αμελητέα ελάτωση, αλλά θα συνεχίσει ακάθεκτο, σαν να μην συνεβηκε τίποτα. Οι τροχοί του θα γυρίζουν κατα 30χλμ/ωρα γρηγορότερα, αλλά αυτό δεν θα παίξει ρόλο στην κίνηση του αεροπλάνου.

Δες το και αλλιώς: Στον ίδιο διάδρομο που περιγράφεις, πάει να απογειωθεί ένα ανεμόπτερο.
Το ανεμόπτερο το έλκει ένα βίντζι, απ' την άλλη άκρη του διαδρόμου. Με την πρώτη δοκιμή ο διάδρομος παραμένει στάσιμος, όπως λες. Με την δεύτερη, τον ανάβουμε να πηγαίνει με 30 όπισθεν. Θα έχουν διαφορά οι δύο απογειώσεις; Όχι βέβαια, γιατι οριστικός παράγων είναι το καλώδιο του βιντζιου, δεν το αφορά η επιφάνεια του εδάφους.

Οι ρόδες μεν θα γυρίζουν πιο γρήγορα, αλλά αυτό δεν θα έχει σημασία. Σημείο αναφοράς είναι πλέον το καλώδιο όχι ο διάδρομος. Στο είπα οτι η εκφώνηση είναι ύπουλη! :wink

mao mao
Δημοσιεύσεις: 8499
Εγγραφή: 12 Μάιος 2018, 23:33

Re: Quiz: θα απογειωθεί ή όχι;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από mao mao » 08 Σεπ 2024, 12:08

Imperium έγραψε:
08 Σεπ 2024, 11:24
mao mao έγραψε:
08 Σεπ 2024, 11:03
Ας υποθέσουμε οτι ο ιμάντας έχει τεράστιο μήκος. 50χιλιόμετρα για παράδειγμα. Ο ιμάντας είνια ακίνητος. Πάνω του είναι το αεροπλάνο και βάζει τη τουρμπίνα μπρος ώστε να αναπτύξει σταθερή ταχύτητα 30χμ/ώρα. Σε κάποια στιγμή βάζουμε μπρος τον ιμάντα με αντίθετη κατεύθυνση επίσης 30 χμ/ώρα. Ποια θα είναι η σχετική ταχύτητα του αεροπλάνου με το έδαφος;
Θα υποστεί πρώτα μια αμελητέα ελάτωση, αλλά θα συνεχίσει ακάθεκτο, σαν να μην συνεβηκε τίποτα. Οι τροχοί του θα γυρίζουν κατα 30χλμ/ωρα γρηγορότερα, αλλά αυτό δεν θα παίξει ρόλο στην κίνηση του αεροπλάνου.

Δες το και αλλιώς: Στον ίδιο διάδρομο που περιγράφεις, πάει να απογειωθεί ένα ανεμόπτερο.
Το ανεμόπτερο το έλκει ένα βίντζι, απ' την άλλη άκρη του διαδρόμου. Με την πρώτη δοκιμή ο διάδρομος παραμένει στάσιμος, όπως λες. Με την δεύτερη, τον ανάβουμε να πηγαίνει με 30 όπισθεν. Θα έχουν διαφορά οι δύο απογειώσεις; Όχι βέβαια, γιατι οριστικός παράγων είναι το καλώδιο του βιντζιου, δεν το αφορά η επιφάνεια του εδάφους.

Οι ρόδες μεν θα γυρίζουν πιο γρήγορα, αλλά αυτό δεν θα έχει σημασία. Σημείο αναφοράς είναι πλέον το καλώδιο όχι ο διάδρομος. Στο είπα οτι η εκφώνηση είναι ύπουλη! :wink
H τάση στο καλώδιο του βιντζ θα είνια η ίδια στις δύο περιπτώσεις; Όχι. Όταν ο διάδρομος αρχίζει να κινείται από την αντίθετη η τάση στο καλώδιο θα αυξηθεί. Γιατί ο ιμάντας σπρώχνει το ανεπόπτερο/αεροπλάνο/πατίνι προς τα πίσω. Έτσι και στο αεροπλάνο, αν η ισχύς της τουρμπίνας δεν αυξηθεί στο παράδειγμα μου, το αεροπλάνο θα είναι ακίνητο σχετικά με το έδαφος.

Imperium
Δημοσιεύσεις: 5702
Εγγραφή: 23 Απρ 2020, 12:47

Re: Quiz: θα απογειωθεί ή όχι;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Imperium » 08 Σεπ 2024, 12:20

mao mao έγραψε:
08 Σεπ 2024, 12:08
Imperium έγραψε:
08 Σεπ 2024, 11:24
mao mao έγραψε:
08 Σεπ 2024, 11:03
Ας υποθέσουμε οτι ο ιμάντας έχει τεράστιο μήκος. 50χιλιόμετρα για παράδειγμα. Ο ιμάντας είνια ακίνητος. Πάνω του είναι το αεροπλάνο και βάζει τη τουρμπίνα μπρος ώστε να αναπτύξει σταθερή ταχύτητα 30χμ/ώρα. Σε κάποια στιγμή βάζουμε μπρος τον ιμάντα με αντίθετη κατεύθυνση επίσης 30 χμ/ώρα. Ποια θα είναι η σχετική ταχύτητα του αεροπλάνου με το έδαφος;
Θα υποστεί πρώτα μια αμελητέα ελάτωση, αλλά θα συνεχίσει ακάθεκτο, σαν να μην συνεβηκε τίποτα. Οι τροχοί του θα γυρίζουν κατα 30χλμ/ωρα γρηγορότερα, αλλά αυτό δεν θα παίξει ρόλο στην κίνηση του αεροπλάνου.

Δες το και αλλιώς: Στον ίδιο διάδρομο που περιγράφεις, πάει να απογειωθεί ένα ανεμόπτερο.
Το ανεμόπτερο το έλκει ένα βίντζι, απ' την άλλη άκρη του διαδρόμου. Με την πρώτη δοκιμή ο διάδρομος παραμένει στάσιμος, όπως λες. Με την δεύτερη, τον ανάβουμε να πηγαίνει με 30 όπισθεν. Θα έχουν διαφορά οι δύο απογειώσεις; Όχι βέβαια, γιατι οριστικός παράγων είναι το καλώδιο του βιντζιου, δεν το αφορά η επιφάνεια του εδάφους.

Οι ρόδες μεν θα γυρίζουν πιο γρήγορα, αλλά αυτό δεν θα έχει σημασία. Σημείο αναφοράς είναι πλέον το καλώδιο όχι ο διάδρομος. Στο είπα οτι η εκφώνηση είναι ύπουλη! :wink
H τάση στο καλώδιο του βιντζ θα είνια η ίδια στις δύο περιπτώσεις; Όχι. Όταν ο διάδρομος αρχίζει να κινείται από την αντίθετη η τάση στο καλώδιο θα αυξηθεί. Γιατί ο ιμάντας σπρώχνει το ανεπόπτερο/αεροπλάνο/πατίνι προς τα πίσω. Έτσι και στο αεροπλάνο, αν η ισχύς της τουρμπίνας δεν αυξηθεί στο παράδειγμα μου, το αεροπλάνο θα είναι ακίνητο σχετικά με το έδαφος.
Εδώ είναι που την πατάς την πεπονόφλουδα.
Η τάση στο καλώδια θα είναι πρακτικά η ίδια και στις δύο περιπτώσεις. Πώς νομίζεις οτι θα αυξηθεί η τάση τόσο ωστε να έχει κάποια διαφορά; Ο ιμάντας ΔΕΝ σπρωχνει το σκάφος προς τα πίσω, διοτι οι ρόδες είναι ελεύθερες.

Οι τροχοί περιστρέφονται ελεύθερα, ξαναλέω. Η τριβή κύλησης έχει ήδη υπερβληθεί. Αρα το μόνο που μένει να γίνει στην περίπτωση που περιγράφεις είναι να υπερβληθεί η περιστροφική αδράνεια των ίδιων των (ελευθερων) τροχών ωστέ να παν απο 30 στα 60. Γι αυτό λέω οτι θα υπάρξει μια αμελητέα επιβράδυνση ωσπού οι τροχοί να φτάσουν την νέα τους ταχύτητα, αλλα απο κει και περα το σκάφος θα προχωρήσει σα να μην έγινε τίποτα.
Τελευταία επεξεργασία από το μέλος Imperium την 08 Σεπ 2024, 12:24, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.

Άβαταρ μέλους
Otto Weininger
Δημοσιεύσεις: 38446
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 00:29
Τοποθεσία: Schwarzspanierstraße 15

Re: Quiz: θα απογειωθεί ή όχι;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Otto Weininger » 08 Σεπ 2024, 12:23

Το επόμενο νήμα που θα ανοίξω θα ρωτάει αν μπορείς να σηκώσεις τον εαυτό σου τραβώντας τον από τα μαλλιά.


Let them make the first mistake. We make the last move.


Άβαταρ μέλους
nyxtovios
Δημοσιεύσεις: 18484
Εγγραφή: 15 Ιουν 2018, 19:14

Re: Quiz: θα απογειωθεί ή όχι;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από nyxtovios » 08 Σεπ 2024, 12:31

Σας έγραψα ποια είναι η μόνη περίπτωση που δεν θα πάει μπροστά το αεροπλάνο. Μόνο αν έχει τροχούς με τεράστια μάζα.
Τώρα που το ξαναβλέπω σαφώς δεν υποννοεί κάτι τέτοιο, μάλλον θεωρούμε αδράνεια μηδέν για τους τροχούς, οπότε το αεροπλάνο πάει μπροστά, άσχετα του τι κάνει ο διάδρομος.
Εσείς ακόμα μαλώνετε.

Άβαταρ μέλους
Bazoomba
Δημοσιεύσεις: 12503
Εγγραφή: 22 Σεπ 2019, 09:33
Phorum.gr user: Bazoomba

Re: Quiz: θα απογειωθεί ή όχι;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Bazoomba » 08 Σεπ 2024, 12:31

Οσοι μπερδευεστε ακομα ανατρεξτε στην αναρτηση του exiled.
ΓΑΛΗ έγραψε:
09 Φεβ 2021, 16:09
Προσωπικώς, βρίσκω πολύ πιο γελοία -και σε κάποιο βαθμό επίσης γραφική- τη μεταξωτή θολούρα του σοβαροφανούς λόγου.

mao mao
Δημοσιεύσεις: 8499
Εγγραφή: 12 Μάιος 2018, 23:33

Re: Quiz: θα απογειωθεί ή όχι;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από mao mao » 08 Σεπ 2024, 12:33

Imperium έγραψε:
08 Σεπ 2024, 12:20

Εδώ είναι που την πατάς την πεπονόφλουδα.
Η τάση στο καλώδια θα είναι πρακτικά η ίδια και στις δύο περιπτώσεις. Πώς νομίζεις οτι θα αυξηθεί η τάση τόσο ωστε να έχει κάποια διαφορά; Ο ιμάντας ΔΕΝ σπρωχνει το σκάφος προς τα πίσω, διοτι οι ρόδες είναι ελεύθερες.

Οι τροχοί περιστρέφονται ελεύθερα, ξαναλέω. Η τριβή κύλησης έχει ήδη υπερβληθεί. Αρα το μόνο που μένει να γίνει στην περίπτωση που περιγράφεις είναι να υπερβληθεί η περιστροφική αδράνεια των ίδιων των (ελευθερων) τροχών ωστέ να παν απο 30 στα 60. Γι αυτό λέω οτι θα υπάρξει μια αμελητέα επιβράδυνση ωσπού οι τροχοί να φτάσουν την νέα τους ταχύτητα, αλλα απο κει και περα το σκάφος θα προχωρήσει σα να μην έγινε τίποτα.
Έστω οτι είναι με σβηστή τη μηχανή το αεροπλάνο στον ιμάντα. Όταν μπει σε λειτουργία ο ιμάντας δεν θα το σπρώξει προς τα πίσω; Ελεύθερες είναι
παλι οι ρόδες. Βλέπεις οτι αγνοείς αυτή τη δύναμη όταν παίρνει μπρος η τουρμπίνα; Αλλά δεν βγαίνει από την εξίσωση υπάρχει και μετά τη λειτουργία της τουρμπίνας και έχει φορά αντίθετη με τη δύναμη που αυτή δημιουργεί.

Imperium
Δημοσιεύσεις: 5702
Εγγραφή: 23 Απρ 2020, 12:47

Re: Quiz: θα απογειωθεί ή όχι;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Imperium » 08 Σεπ 2024, 12:41

mao mao έγραψε:
08 Σεπ 2024, 12:33
Imperium έγραψε:
08 Σεπ 2024, 12:20

Εδώ είναι που την πατάς την πεπονόφλουδα.
Η τάση στο καλώδια θα είναι πρακτικά η ίδια και στις δύο περιπτώσεις. Πώς νομίζεις οτι θα αυξηθεί η τάση τόσο ωστε να έχει κάποια διαφορά; Ο ιμάντας ΔΕΝ σπρωχνει το σκάφος προς τα πίσω, διοτι οι ρόδες είναι ελεύθερες.

Οι τροχοί περιστρέφονται ελεύθερα, ξαναλέω. Η τριβή κύλησης έχει ήδη υπερβληθεί. Αρα το μόνο που μένει να γίνει στην περίπτωση που περιγράφεις είναι να υπερβληθεί η περιστροφική αδράνεια των ίδιων των (ελευθερων) τροχών ωστέ να παν απο 30 στα 60. Γι αυτό λέω οτι θα υπάρξει μια αμελητέα επιβράδυνση ωσπού οι τροχοί να φτάσουν την νέα τους ταχύτητα, αλλα απο κει και περα το σκάφος θα προχωρήσει σα να μην έγινε τίποτα.
Έστω οτι είναι με σβηστή τη μηχανή το αεροπλάνο στον ιμάντα. Όταν μπει σε λειτουργία ο ιμάντας δεν θα το σπρώξει προς τα πίσω; Ελεύθερες είναι
παλι οι ρόδες. Βλέπεις οτι αγνοείς αυτή τη δύναμη όταν παίρνει μπρος η τουρμπίνα; Αλλά δεν βγαίνει από την εξίσωση υπάρχει και μετά τη λειτουργία της τουρμπίνας και έχει φορά αντίθετη με τη δύναμη που αυτή δημιουργεί.
Ναι, θα το σπρώξει προς τα πίσω γιατι δεν έχει υπερβληθεί ακόμα η τριβή κύλισης*. Αλλά μια ελάχιστη ώση να δώσει ο κινητήρας, πάει η τριβή κύλησης, κι από εκεί και πέρα ό,τι ταχύτητα και να έχει ο ιμάντας, δεν θα κάνει την παραμικρή διαφορα.

(Modulo βέβαια την περιστροφική αδράνεια των ελευθερων τροχών, αλλά όπως είπε και ο nyxtovios οι ρόδες πρέπει να είναι κωμικά τεράστιες για να παίξει αυτό ρόλο)




* Αν δεν υπήρχε τριβή κύλισης, τοτε το αεροσκάφος δεν θα πήγαινε πίσω όταν ξεκίναγε ο ιμάντας, λόγω της αδράνειάς του (1ος κανονας Νευτονα). Θα γύριζαν απλώς η ρόδες. :smt005:
Γι αυτό, μόλις ξεπεραστεί η τριβή κύλισης, συμπεριφέρεται συμφωνα με αυτόν τον κανόνα!

Είναι το ίδιο με το κόλπο που τραβάς το τραπεζομάντηλο, και τα πιάτα μένουν όπως τα έστρωσες. Τραπεζομάντηλο=ιμάντας, εν προκειμένω, φυσικά.
Τελευταία επεξεργασία από το μέλος Imperium την 08 Σεπ 2024, 12:54, έχει επεξεργασθεί 2 φορές συνολικά.

Άβαταρ μέλους
omg kai 3 lol
Δημοσιεύσεις: 7438
Εγγραφή: 03 Απρ 2018, 14:03

Re: Quiz: θα απογειωθεί ή όχι;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από omg kai 3 lol » 08 Σεπ 2024, 12:44

μεχρι ενα σημειο που το αεροπλανο θα πηγαινει με 20, 30, 50, 70χλμ ενδεχομενως να ειναι ακινητο, απο ενα σημειο και μετα οι ροδες πανω στον ιμαντα ειναι διακοσμητικες, και μαλιστα θα καταφερει να απογειωθει εχοντας διανυσει μικροτερη αποσταση αποτι σε στατικο κανονικο διαδρομο γιατι καποια στιγμη θα ξεκινησει απο το σημειο 0 αλλα οχι με μηδενικη ταχυτητα

αυτο περιμενα να πει καποιος αλλα ολοι επιδιδονταν σε αθλιες μεταφρασεις..
Τελευταία επεξεργασία από το μέλος omg kai 3 lol την 08 Σεπ 2024, 13:21, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.

mao mao
Δημοσιεύσεις: 8499
Εγγραφή: 12 Μάιος 2018, 23:33

Re: Quiz: θα απογειωθεί ή όχι;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από mao mao » 08 Σεπ 2024, 12:46

Imperium έγραψε:
08 Σεπ 2024, 12:41
mao mao έγραψε:
08 Σεπ 2024, 12:33
Imperium έγραψε:
08 Σεπ 2024, 12:20

Εδώ είναι που την πατάς την πεπονόφλουδα.
Η τάση στο καλώδια θα είναι πρακτικά η ίδια και στις δύο περιπτώσεις. Πώς νομίζεις οτι θα αυξηθεί η τάση τόσο ωστε να έχει κάποια διαφορά; Ο ιμάντας ΔΕΝ σπρωχνει το σκάφος προς τα πίσω, διοτι οι ρόδες είναι ελεύθερες.

Οι τροχοί περιστρέφονται ελεύθερα, ξαναλέω. Η τριβή κύλησης έχει ήδη υπερβληθεί. Αρα το μόνο που μένει να γίνει στην περίπτωση που περιγράφεις είναι να υπερβληθεί η περιστροφική αδράνεια των ίδιων των (ελευθερων) τροχών ωστέ να παν απο 30 στα 60. Γι αυτό λέω οτι θα υπάρξει μια αμελητέα επιβράδυνση ωσπού οι τροχοί να φτάσουν την νέα τους ταχύτητα, αλλα απο κει και περα το σκάφος θα προχωρήσει σα να μην έγινε τίποτα.
Έστω οτι είναι με σβηστή τη μηχανή το αεροπλάνο στον ιμάντα. Όταν μπει σε λειτουργία ο ιμάντας δεν θα το σπρώξει προς τα πίσω; Ελεύθερες είναι
παλι οι ρόδες. Βλέπεις οτι αγνοείς αυτή τη δύναμη όταν παίρνει μπρος η τουρμπίνα; Αλλά δεν βγαίνει από την εξίσωση υπάρχει και μετά τη λειτουργία της τουρμπίνας και έχει φορά αντίθετη με τη δύναμη που αυτή δημιουργεί.
Ναι, θα το σπρώξει προς τα πίσω γιατι δεν έχει υπερβληθεί ακόμα η τριβή κύλησης. Αλλά ελάχιστη ώση να δώσει ο κινητήρας, πάει η τριβή κύλησης, κι από εκεί και πέρα ότι ταχύτητα και να έχει ο ιμάντας, δεν θα κάνει την παραμικρή διαφορα.

(Modulo βέβαια την περιστροφική αδράνεια των ελευθερων τροχών, αλλά όπως είπε και ο nyxtovios οι ρόδες πρέπει να είναι κωμικά τεράστιας για να παίξει αυτό ρόλο)
Η δύναμη του κινητήρα που ξεπερνά την τριβή κύλισης έχει να κάνει με την κίνηση του αεροπλάνου πάνω στον ιμάντα. Αλλά αν ο ιμάντας πηγαίνει προς τα πίσω το αεροπλάνο δεν κινείται μπροστά σχετικά με το έδαφος.

Imperium
Δημοσιεύσεις: 5702
Εγγραφή: 23 Απρ 2020, 12:47

Re: Quiz: θα απογειωθεί ή όχι;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Imperium » 08 Σεπ 2024, 13:00

mao mao έγραψε:
08 Σεπ 2024, 12:46
Imperium έγραψε:
08 Σεπ 2024, 12:41
mao mao έγραψε:
08 Σεπ 2024, 12:33


Έστω οτι είναι με σβηστή τη μηχανή το αεροπλάνο στον ιμάντα. Όταν μπει σε λειτουργία ο ιμάντας δεν θα το σπρώξει προς τα πίσω; Ελεύθερες είναι
παλι οι ρόδες. Βλέπεις οτι αγνοείς αυτή τη δύναμη όταν παίρνει μπρος η τουρμπίνα; Αλλά δεν βγαίνει από την εξίσωση υπάρχει και μετά τη λειτουργία της τουρμπίνας και έχει φορά αντίθετη με τη δύναμη που αυτή δημιουργεί.
Ναι, θα το σπρώξει προς τα πίσω γιατι δεν έχει υπερβληθεί ακόμα η τριβή κύλησης. Αλλά ελάχιστη ώση να δώσει ο κινητήρας, πάει η τριβή κύλησης, κι από εκεί και πέρα ότι ταχύτητα και να έχει ο ιμάντας, δεν θα κάνει την παραμικρή διαφορα.

(Modulo βέβαια την περιστροφική αδράνεια των ελευθερων τροχών, αλλά όπως είπε και ο nyxtovios οι ρόδες πρέπει να είναι κωμικά τεράστιας για να παίξει αυτό ρόλο)
Η δύναμη του κινητήρα που ξεπερνά την τριβή κύλισης έχει να κάνει με την κίνηση του αεροπλάνου πάνω στον ιμάντα. Αλλά αν ο ιμάντας πηγαίνει προς τα πίσω το αεροπλάνο δεν κινείται μπροστά σχετικά με το έδαφος.
Πράγματι, αλλά αυτό συμβαίνει μόνο για ένα πολύ μικρό χρονικό διάστημα. Φαίνεται αρκετά καθαρά στο βίνδεο με το μοντελάκι και τον διάδρομο. Μιας και ξεπεραστεί όμως αυτή η τριβή - που δεν θέλει και πολλά - η όποια κίνηση του ιμάντα παύει να αφορά το αεροπλάνο.

mao mao
Δημοσιεύσεις: 8499
Εγγραφή: 12 Μάιος 2018, 23:33

Re: Quiz: θα απογειωθεί ή όχι;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από mao mao » 08 Σεπ 2024, 13:01

Όταν ο ιμάντας κινείται με μια σταθερή ταχύτητα, ασκεί μια οριζόντια δύναμη F που σπρώχνει το αεροπλάνο προς τα πίσω . Αυτή η δύναμη εφόσον ο ιμάντας έχει σταθερή ταχύτητα είναι η ίδια. Δεν αλλάζει , είτε μπει μπρος η τουρμπίνα, είται είναι ακίνητο το αεροπλάνο πάνω στον ιμάντα. Για να το κινήσεις σχετικά με το έδαφος πρέπει μέσω της τουρμπίνας να του δώσεις μια δύναμη Fturbine > F αντίθετης φοράς. Αν είναι μικρότερη το αεροπλάνο πηγαίνει προς τα πίσω, αν F=Fturbine είναι ακίνητο. To ρολάρισμα των τροχών πάνω στον ιμάντα δεν εξουδετερώνει την F.

Imperium
Δημοσιεύσεις: 5702
Εγγραφή: 23 Απρ 2020, 12:47

Re: Quiz: θα απογειωθεί ή όχι;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Imperium » 08 Σεπ 2024, 13:12

mao mao έγραψε:
08 Σεπ 2024, 13:01
Όταν ο ιμάντας κινείται με μια σταθερή ταχύτητα, ασκεί μια οριζόντια δύναμη F που σπρώχνει το αεροπλάνο προς τα πίσω . Αυτή η δύναμη εφόσον ο ιμάντας έχει σταθερή ταχύτητα είναι η ίδια. Δεν αλλάζει , είτε μπει μπρος η τουρμπίνα, είται είναι ακίνητο το αεροπλάνο πάνω στον ιμάντα. Για να το κινήσεις σχετικά με το έδαφος πρέπει μέσω της τουρμπίνας να του δώσεις μια δύναμη Fturbine > F αντίθετης φοράς. Αν είναι μικρότερη το αεροπλάνο πηγαίνει προς τα πίσω, αν F=Fturbine είναι ακίνητο. To ρολάρισμα των τροχών πάνω στον ιμάντα δεν εξουδετερώνει την F.
Ναι, αλλά είπαμε αυτή η δύναμη είναι μόνο όση χρειάζεται για να υπερβεί την τριβή κύλισης των τροχών. Σχετικά πολύ μικρή, και ξεπερνιέται εύκολα. Απο αυτό σημείο και πέρα το αεροπλάνο μπορεί να προχωρήσει ΧΩΡΙΣ να το επιρεάζει ο ιμάντας, και έτσι να αναπτύξει την απαιτούμενη ταχύτητα απογείωσης.

Γι αυτό απο την στιγμή που υπάρχει αυτή η ελάχιστη ώση να μην εμποδίζουν τα ρουλεμάν των τροχών, το σκάφος αποσυνδέεται απο οποιαδήποτε αναφορά στον ιμάντα. Απλα οι ροδίτσες του γυρίζουν πιο γρήγορα, πράγμα που δεν μας νοιάζει αφου "δεν υπάρχει" πια τριβή.

Imperium
Δημοσιεύσεις: 5702
Εγγραφή: 23 Απρ 2020, 12:47

Re: Quiz: θα απογειωθεί ή όχι;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Imperium » 08 Σεπ 2024, 13:17

Με άλλα λόγια, τα μόνα πράγματα που συνδέουν τον ιμάντα/διάδρομο με το σκάφος είναι η τριβή κύλισης και η περιστροφική αδράνεια των τροχών.

Αυτές υπερβαίνονται εύκολα, οντας σχετικά μικρές με την δύναμη που θέλει η ίδια η απογείωση.

Άβαταρ μέλους
hellegennes
Δημοσιεύσεις: 45135
Εγγραφή: 01 Απρ 2018, 00:17

Re: Quiz: θα απογειωθεί ή όχι;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από hellegennes » 08 Σεπ 2024, 13:22

omg kai 3 lol έγραψε:
08 Σεπ 2024, 12:44
μεχρι ενα σημειο που το αεροπλανο θα πηγαινει με 20, 30, 50, 70χλμ ενδεχομενως να ειναι ακινητο, απο ενα σημειο και μετα οι ροδες πανω στον ιμαντα ειναι διακοσμητικες, και μαλιστα θα καταφερει να απογειωθει εχοντας διανυσει μικροτερη αποσταση αποτι σε στατικο κανονικο διαδρομο γιατι καποια στιγμη θα ξεκινησει απο το σημειο 0 αλλα οχι με μηδενικη ταχυτητα

αυτο περιμενα να πει καποιος αλλα ολοι επιδιδονταν σε αθλιες μεταφρασεις..
Άσε, ρε. :smt005::smt005::smt005:
Ξημέρωσε.
Α, τι ωραία που είναι!
Ήρθε η ώρα να κοιμηθώ.
Κι αν είμαι τυχερός,
θα με ξυπνήσουν μια Δευτέρα παρουσία κατά την θρησκεία.
Μα δεν ξέρω αν και τότε να σηκωθώ θελήσω.

Απάντηση


  • Παραπλήσια Θέματα
    Απαντήσεις
    Προβολές
    Τελευταία δημοσίευση

Επιστροφή στο “Θετικές Επιστήμες”

Phorum.com.gr : Αποποίηση Ευθυνών