Παρακαλώ. Θα δεις όσο προχωράμε στα έργα του 20ου αιώνα ότι κάποια στιγμή όταν ακούς δεν μπορείς να παρακολουθήσεις την εξέλιξη. Δεν θα ξέρεις αν μια ενότητα αρχίζει ή τελειώνει. Θα είναι λίγο σαν ξένη γλώσσα. Θα εξηγήσω όταν φτάσουμε σε εκείνα τα έργα ότι πρόκειται για έργα ατονικής μουσικής.
20ος αιώνας - σύγχρονη μουσική
Κανόνες Δ. Συζήτησης
Στα νήματα της ενότητας που βάζετε μουσικά βίντεο, παρακαλούμε να περιοριστείτε σε 1 ή το πολύ 2 βίντεο ανά ποστ, για να μην υπερφορτώνονται οι browsers.
Στα νήματα της ενότητας που βάζετε μουσικά βίντεο, παρακαλούμε να περιοριστείτε σε 1 ή το πολύ 2 βίντεο ανά ποστ, για να μην υπερφορτώνονται οι browsers.
Re: 20ος αιώνας - σύγχρονη μουσική
Re: 20ος αιώνας - σύγχρονη μουσική
Θα πρέπει να βρω χρόνο να τα ακούσω από 1-2 φορές το καθένα και να σου πω. Το πιθανότερο είναι ότι θα συμφωνήσω μαζί σου.hellegennes έγραψε: ↑02 Μαρ 2025, 12:00Συμφωνώ με όλα αυτά αλλά στην συγκεκριμένη -και όχι μόνο- περίπτωση, το πρόβλημα είναι ακριβώς το αντίστροφο: οι πιο σύγχρονες εκτελέσεις είναι πολύ πιο φλατ και ίδιες σε σχέση με τις εκτελέσεις του παρελθόντος. Είναι πολύ πιο μηχανικές και προβλέψιμες. Τα άλλα είναι τεχνικές λεπτομέρειες που παίζουν μεν ρόλο αλλά δεν αλλάζουν την δυναμική της εκτέλεσης με κάποιον ουσιώδη τρόπο.
Re: 20ος αιώνας - σύγχρονη μουσική
προσωπικά είμαι ευγνώμων για την καλοσυνάτη διάθεση και όλον αυτό
τον κόπο που κάνεις να εξηγήσεις σε εμάς τους άσχετους που νιώθουμε
όμως τη μουσική με τα [και στα] σπλάχνα μας
δώστε μου να πεθάνω όλους τους θανάτους
Re: 20ος αιώνας - σύγχρονη μουσική
Ευχαριστώ για τα καλά λόγια.
Εσύ λόγο της ενασχόλησης με την φωτογραφία και την ζωγραφική δεν είσαι άσχετη. Μπορεί η "γλώσσα" της σύγχρονης μουσικής να μη σου είναι απολύτως οικεία, ωστόσο θα αναγνωρίσεις αρχές και διαδικασίες με γενική ισχύ σε όλες τις τέχνες. Για παράδειγμα καταλαβαίνεις ότι σε έναν πίνακα ή μία φωτογραφία δεν είναι απαραίτητο το αντικείμενο να είναι όμορφο αλλά απεικονισμένο με όμορφο ή ενδιαφέροντα τρόπο.
Re: 20ος αιώνας - σύγχρονη μουσική

Dein Herz, meine Gier
Ab jetzt gehörst du nur mir
Ab jetzt gehörst du nur mir
Re: 20ος αιώνας - σύγχρονη μουσική
1901 Claude Debussy, Pour le piano
Re: 20ος αιώνας - σύγχρονη μουσική
Την ίδια χρονιά Prelude in G minor, Op. 23, No. 5 του Sergei Rachmaninoff
Re: 20ος αιώνας - σύγχρονη μουσική
Μια απαραίτητη διευκρίνιση. Τα έργα που παρουσιάζονται με χρονολογική κατά το δυνατόν σειρά, σε αρκετές περιπτώσεις εκδόθηκαν, πρωτοπαρουσιάστηκαν στο κοινό ή έγιναν ευρέως γνωστά αρκετά χρόνια μετά την σύνθεσή τους. Οπότε και η όποια επίδραση άσκησαν συντελέστηκε κυρίως τότε. Κάποια από αυτά ολοκληρώθηκαν μετά από χρόνια εργασίας και διορθώσεων και αναθεωρήσεων του συνθέτη.
Ωστόσο επειδή με ενδιαφέρει να δείτε σταδιακά την αλλαγή της μουσικής γλώσσας, επιλέγω να σας τα παρουσιάσω τότε που περίπου τα έγραψε ο δημιουργός τους. Τότε δηλαδή που πραγματοποιήθηκε αυτή η αλλαγή στο συντακτικό της μουσικής ακόμα κι αν αυτή η αλλαγή ήταν κυρίως στο μυαλό αυτών που την έφεραν και λιγότερο στα αυτιά του κοινού.
Ωστόσο επειδή με ενδιαφέρει να δείτε σταδιακά την αλλαγή της μουσικής γλώσσας, επιλέγω να σας τα παρουσιάσω τότε που περίπου τα έγραψε ο δημιουργός τους. Τότε δηλαδή που πραγματοποιήθηκε αυτή η αλλαγή στο συντακτικό της μουσικής ακόμα κι αν αυτή η αλλαγή ήταν κυρίως στο μυαλό αυτών που την έφεραν και λιγότερο στα αυτιά του κοινού.
Re: 20ος αιώνας - σύγχρονη μουσική
Maurice Ravel, Jeux d'eau, το 1901
Re: 20ος αιώνας - σύγχρονη μουσική
Claude Debussy, Clair de Lune
Το τρίτο μέρος από την Suite Bergamasque που είχε 4 μέρη και την οποία άρχισε να συνθέτει ο Debussy το 1890 ενώ εκδόθηκε πολύ αργότερα το 1905. Δεν μου είναι ξεκάθαρο πότε γράφτηκε το μέρος αυτό.
Το τρίτο μέρος από την Suite Bergamasque που είχε 4 μέρη και την οποία άρχισε να συνθέτει ο Debussy το 1890 ενώ εκδόθηκε πολύ αργότερα το 1905. Δεν μου είναι ξεκάθαρο πότε γράφτηκε το μέρος αυτό.
Re: 20ος αιώνας - σύγχρονη μουσική
Αναφερθήκαμε εκτενώς και σε αυτό το νήμα και σε άλλα που αναφέρονται στην σοβαρή καλλιτεχνική δημιουργία, στην απαίτηση να κάνει ο δημιουργός κάτι που να είναι κατά το δυνατόν δικό του.
Αυτό σε ό,τι αφορά τα καλλιτεχνικά ρεύματα/κινήματα εκδηλώνεται ως εξής: ο καλλιτέχνης δημιουργός βλέπει αυτά που γίνονται γύρω του, έχει μια κάποια ιδέα για αυτά που έγιναν πιο πριν και είτε προσπαθεί να εξελίξει κάτι περαιτέρω, είτε διαλέγει να δημιουργήσει κάτι αντίθετο προς τα προηγούμενα.
Το κύριο ρεύμα της προηγούμενης εποχής είναι ο Ρομαντικός. Στην στροφή του αιώνα η κατάσταση διαμορφώνεται ως εξής. Η πλειοψηφία των συνθετών εξακολουθούν και γράφουν Ρομαντική μουσική.
Κάποιοι εξελίσσουν πράγματα που γίνονται στον Ρομαντισμό στα άκρα και καταλήγουν στον εξπρεσιονισμό (κύριος εκπρόσωπος αυτής της τάσης ο Arnold Schoenberg και κατόπιν οι μαθητές του Webern, Berg). Κάποιοι άλλοι ακολουθούν μια λίγο διαφορετική πορεία, αντίθετη στο Γερμανικό Ρομαντισμό και έχουμε ιμπρεσιονισμό στην μουσική πάνω κάτω την ίδια εποχή που έχουμε και στην ζωγραφική (Debussy, Ravel, Satie).
Την ίδια εποχή γνωρίζουν ιδιαίτερη άνθιση οι εθνικές σχολές, ομάδες συνθετών σε διάφορες χώρες που γράφουν σε Ρομαντικό κυρίως ύφος χρησιμοποιώντας όμως στις μελωδίες κυρίως αλλά και στους ρυθμούς τους στοιχεία από την λαϊκή/παραδοσιακή μουσική της χώρας τους. Έτσι έχουμε τους Tchaikovsky, Balakirev, Borodin, Mussorgsky, Rimsky-Korsakov στη Ρωσία, τον Sibelius στην Φιλανδία, τον Grieg στην Νορβηγία, τους Smetana, Dvořák, Janáček στην Τσεχία, τους Granados και Albéniz στην Ισπανία.
Η όπερα είναι ένα είδος που εξακολουθεί να γνωρίζει άνθηση.
Αυτό σε ό,τι αφορά τα καλλιτεχνικά ρεύματα/κινήματα εκδηλώνεται ως εξής: ο καλλιτέχνης δημιουργός βλέπει αυτά που γίνονται γύρω του, έχει μια κάποια ιδέα για αυτά που έγιναν πιο πριν και είτε προσπαθεί να εξελίξει κάτι περαιτέρω, είτε διαλέγει να δημιουργήσει κάτι αντίθετο προς τα προηγούμενα.
Το κύριο ρεύμα της προηγούμενης εποχής είναι ο Ρομαντικός. Στην στροφή του αιώνα η κατάσταση διαμορφώνεται ως εξής. Η πλειοψηφία των συνθετών εξακολουθούν και γράφουν Ρομαντική μουσική.
Κάποιοι εξελίσσουν πράγματα που γίνονται στον Ρομαντισμό στα άκρα και καταλήγουν στον εξπρεσιονισμό (κύριος εκπρόσωπος αυτής της τάσης ο Arnold Schoenberg και κατόπιν οι μαθητές του Webern, Berg). Κάποιοι άλλοι ακολουθούν μια λίγο διαφορετική πορεία, αντίθετη στο Γερμανικό Ρομαντισμό και έχουμε ιμπρεσιονισμό στην μουσική πάνω κάτω την ίδια εποχή που έχουμε και στην ζωγραφική (Debussy, Ravel, Satie).
Την ίδια εποχή γνωρίζουν ιδιαίτερη άνθιση οι εθνικές σχολές, ομάδες συνθετών σε διάφορες χώρες που γράφουν σε Ρομαντικό κυρίως ύφος χρησιμοποιώντας όμως στις μελωδίες κυρίως αλλά και στους ρυθμούς τους στοιχεία από την λαϊκή/παραδοσιακή μουσική της χώρας τους. Έτσι έχουμε τους Tchaikovsky, Balakirev, Borodin, Mussorgsky, Rimsky-Korsakov στη Ρωσία, τον Sibelius στην Φιλανδία, τον Grieg στην Νορβηγία, τους Smetana, Dvořák, Janáček στην Τσεχία, τους Granados και Albéniz στην Ισπανία.
Η όπερα είναι ένα είδος που εξακολουθεί να γνωρίζει άνθηση.
Re: 20ος αιώνας - σύγχρονη μουσική
Μπράβο που έβαλες εκτέλεση της Πιρές. Έχει παίξει τρομερά και Σούμπερτ.
-
- Παραπλήσια Θέματα
- Απαντήσεις
- Προβολές
- Τελευταία δημοσίευση
-
- 3 Απαντήσεις
- 263 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από mao mao
28 Σεπ 2024, 23:37
-
-
Νέα δημοσίευση Κατάλοιπα του εθνικού διχασμού στη σύγχρονη πολιτική.
από έργο_μακέτο » 23 Μαρ 2024, 11:12 » σε Εθνικά Θέματα - 14 Απαντήσεις
- 674 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από πατησιωτης
25 Μαρ 2024, 23:43
-
-
-
Νέα δημοσίευση Αυτό είναι σύγχρονη τέχνη μαγκες
από Μαδουραίος » 16 Μάιος 2024, 19:45 » σε Κοινωνικά θέματα - 25 Απαντήσεις
- 1064 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από Μαδουραίος
22 Σεπ 2024, 17:36
-
-
-
Νέα δημοσίευση Υπάρχουν στη σύγχρονη εποχή χριστιανοί προφήτες;
από Ourania-Rania » 28 Φεβ 2024, 17:42 » σε Θρησκειολογία - 5 Απαντήσεις
- 665 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από tanipteros
28 Φεβ 2024, 22:59
-