Κάθε άλλο. Είναι επιτακτική ανάγκη στην σοβαρή τέχνη η εξέλιξη και η αλλαγή. Και κανείς δεν ορίζει μόνο έναν δρόμο. Άλλοι είχαν να προτείνουν άλλες λύσεις και εξερευνήθηκαν διάφορα πράγματα.
Οι πίνακες του Αδόλφου Χίτλερ
Re: Οι πίνακες του Αδόλφου Χίτλερ
Re: Οι πίνακες του Αδόλφου Χίτλερ
Μη μένεις σε αυτά τα δύο έργα. Υπάρχουν εκατομμύρια άλλα έργα που δεν είναι έτσι. Συχνά χαρακτηρίζεται η σύγχρονη τέχνη επειδή σας φαίνεται ανούσιο το χ ή το ψ έργο. Δες άλλα πολλά και ξαναεπέστρεψε σε αυτά μετά από κάποια χρόνια και θα δεις να αποκτά νόημα η ύπαρξή τους.nowhere έγραψε: ↑11 Ιουν 2023, 09:49μα αυτό ακριβώς είναι το θέμα,πως δεν συμφωνούμε όλοι.ούτε η σιγή είναι μουσική ούτε ένα άδειο τελάρο είναι ζωγραφική.για να ψηθεί κανείς χρειάζεται μια θρησκευτικού τύπου πίστη που δεν την διαθέτωST48410 έγραψε: ↑11 Ιουν 2023, 02:49Όλοι συμφωνούμε σε αυτό. Απλά αναζητούμε το κάτι αλλού. Ξεκαθαρίζοντας ότι αναφέρομαι στη σοβαρή τέχνη και μόνο, αυτό το κάτι το αναζητούμε σε επιτεύγματα που έχουν να κάνουν σχέση με την μορφή, το σχήμα. Μιλάμε για πνευματικά επιτεύγματα με βάση ένα δεδομένα υλικό και τις δυνατότητες να παράξει μορφές και σχήματα που αλλάζουν από εποχή σε εποχή.
Re: Οι πίνακες του Αδόλφου Χίτλερ
Αποφεύγεις να απαντήσεις όμως. Γιατί αγοράζουν το έργο του άλλου με την κολλημένη μπανάνα και δεν ενδιαφέρονται για το δικό σου ή το δικό μου; Αυτό έχει ουσία να καταλάβειςΔημοκράτης έγραψε: ↑11 Ιουν 2023, 09:53Για τον ίδιο λόγο που αν εγώ κολλήσω μια μπανάνα με μια ταινία σε ένα ντουβάρια δεν θα ενδιαφερθεί κάνειςST48410 έγραψε: ↑11 Ιουν 2023, 02:28Περιμένω κι εγώ μια σοβαρή απάντηση στο γιατί δεν πας ένα τέτοιο έργο να σου δώσουν εκατομμύρια.Δημοκράτης έγραψε: ↑11 Ιουν 2023, 02:19Τρομερό έργο με την κόκκινη επανάσταση που αχνοφαίνεται ο Λένιν, οι επαναστάσεις της οκτωβριανης επανάστασης και κάπου εκεί στο βάθος βλέπω και τον μεγάλο επανάσταση ταιπρα να σκίζει τα μνημονια
ΥΓ. Ελπίζω πως δεν θα παραξηγηθεί το ύφος μου γιατί δεν το γράφω για να σου κάνω προσωπική επίθεση. Θέλω να σε προβληματίσω λίγο γιατί οι απόψεις που εκφράζεις μοιάζουν να έχουν υπερβολική βεβαιότητα.
Re: Οι πίνακες του Αδόλφου Χίτλερ
υπαρχει οργανωμένη διαδικασία, καποιος φορέας που εχει ευθήνη να βρει αν υπηρξε αντιγραφή η επιρροή;
Re: Οι πίνακες του Αδόλφου Χίτλερ
Δεν ισχύει το η δουλειά δεν ε'ιναι ντροπή, εκτός βέβαια αν το θεωρήσεις ψεύτη και κλέφτη, που είναι και τα δύο
"I beseech you, in the bowels of Christ, think it possible you may be mistaken".
Re: Οι πίνακες του Αδόλφου Χίτλερ
Εξαιτίας της μεθόδου φοροδιαφυγής που περιγράφεται εδώ.ST48410 έγραψε: ↑11 Ιουν 2023, 15:21Αποφεύγεις να απαντήσεις όμως. Γιατί αγοράζουν το έργο του άλλου με την κολλημένη μπανάνα και δεν ενδιαφέρονται για το δικό σου ή το δικό μου; Αυτό έχει ουσία να καταλάβειςΔημοκράτης έγραψε: ↑11 Ιουν 2023, 09:53Για τον ίδιο λόγο που αν εγώ κολλήσω μια μπανάνα με μια ταινία σε ένα ντουβάρια δεν θα ενδιαφερθεί κάνειςST48410 έγραψε: ↑11 Ιουν 2023, 02:28
Περιμένω κι εγώ μια σοβαρή απάντηση στο γιατί δεν πας ένα τέτοιο έργο να σου δώσουν εκατομμύρια.
ΥΓ. Ελπίζω πως δεν θα παραξηγηθεί το ύφος μου γιατί δεν το γράφω για να σου κάνω προσωπική επίθεση. Θέλω να σε προβληματίσω λίγο γιατί οι απόψεις που εκφράζεις μοιάζουν να έχουν υπερβολική βεβαιότητα.
Ζούμε σε ένα σύστημα.
Re: Οι πίνακες του Αδόλφου Χίτλερ
Άκου τι υπάρχει τριγύρω τα προηγούμενα χρόνια από αυτό που έβαλεςhellegennes έγραψε: ↑11 Ιουν 2023, 13:06Εμένα πάλι δεν μου θυμίζει τίποτα απ' αυτά που λες. Αν τεντώσεις την έννοια "θυμίζει" σε τέτοιο βαθμό, θα καταλήξουμε να λέμε ότι ο Ραχμάνινοφ ήταν συρραφή Γκλίνκα, Τσαϊκόφσκι και Μπετόβεν.
San Francisco Polyphony του Ligeti του 1974
Klavierstück XIII "Luzifers Traum" (1981) του Stockhausen
Mists του Ξενάκη 1981
Δεύτερο κουαρτέτο εγχόρδων του Ferneyhough 1979-1980
Partiels του Grisey 1975
Έχει πάει αλλού το πράγμα και έχει εξελιχθεί η μουσική γλώσσα πάρα πολύ σε σχέση με το έργο που έβαλες. Και σου είπα και πριν. Εκείνο δεν φιλοδοξεί καν να βρίσκεται σε αυτή την κατηγορία. Άλλο σκοπό υπηρετεί. Αλλιώς θα κριθεί (με τα ομοειδή του).
Αυτή η άποψη επανέρχεται ξανά και ξανά στο χώρο της τέχνης κάθε φορά που αλλάζουν τα πράγματα. Δεν ξέρουμε εμείς τι μπορεί να γίνει. Κάποιοι λίγοι εξαιρετικά προικισμένοι άνθρωποι φαντάζονται τις αλλαγές και ακόμα λιγότεροι καταφέρνουν να τις υλοποιήσουν παράγοντας έργα.hellegennes έγραψε: ↑11 Ιουν 2023, 13:06Επίσης αυτό αρνείται στην τέχνη να υπάρχει σήμερα και να την ονομάσεις τέχνη, γιατί αφού περάσαμε από τα κανονικά ρεύματα στις εξυπνάδες, σώθηκαν κι αυτές και δεν έχει τίποτα νέο να ειπωθεί.
Re: Οι πίνακες του Αδόλφου Χίτλερ
κανείς δεν έγραψε ότι χρειάζονται όλα αυτά για να χαρακτηριστεί κάτι ως τέχνη. Χρειάζονται όμως για να αξιολογηθεί. Όταν δεν ξέρεις κάνεις λογικές υποθέσεις και τα συμπεράσματα που καταλήγεις έχουν μεγάλη πιθανότητα να είναι λανθασμένα αν οι υποθέσεις σου δεν είναι σωστές.hellegennes έγραψε: ↑11 Ιουν 2023, 13:12Αν χρειάζονται όλα αυτά δεν είναι τέχνη. Σχεδόν τίποτα από την αρχαιότητα δεν ξέρουμε ποιος το έφτιαξε και πότε, άντε για μερικά έργα ξέρουμε το περίπου πότε και για επώνυμα έργα μπορεί να ξέρουμε το ακριβώς. Επίσης αν ένα έργο τέχνης δεν είναι αναγνωρίσιμο από το περιεχόμενό του, τότε δεν είναι τέχνη.ST48410 έγραψε: ↑11 Ιουν 2023, 04:03Εδώ για να εκτιμήσεις το έργο αυτό χρειάζονται τα ακόλουθα:
Να ξέρεις ποιος το έφτιαξε και πότε
Να ξέρεις τι άλλο φτιάχνουν οι γύρω λίγο πριν και την ίδια εποχή (αν εντάσσεται σε κάποια σχολή, κίνημα σκέψης, από τι επηρεάζεται κλπ)
Να ξέρεις πολύ καλά τι άλλο έχει φτιάξει ο ίδιος πριν και μετά
Να έχεις δει το έργο ο ίδιος από κοντά. Κάποια πράγματα δεν λειτουργούν σωστά έτσι. Για παράδειγμα αυτή τη στιγμή βλέπουμε κάτι τελείως διαφορετικό στις ακαλιμπράριστες οθόνες μας αν δεχθούμε ότι η φωτογράφηση του έργου έγινε απολύτως σωστά, χάνουμε επίσης τελείως την όποια υφή του χρώματος και την όποια αίσθηση υποβάλει το πραγματικό/φυσικό μέγεθος του πίνακα.
Αν βρεθεί ένας μπλε πίνακας μετά από 1000 χρόνια και χρονολογηθεί γύρω στο 1960-70, τότε εφόσον υπάρχει η αρκετή πληροφορία για το τι έγινε εκείνη την εποχή δεν θα αποκλειστεί η πιθανότητα του να είναι έργο αφηρημένης τέχνης. Αν βρεθεί αυτός ο πίνακας και χρονολογηθεί αρκετά παλαιότερα προφανώς κανείς δεν θα τον πει έργο.hellegennes έγραψε: ↑11 Ιουν 2023, 13:12Αν μετά από 1000 χρόνια βρεθεί αυτός ο μπλε πίνακας, οι αρχαιολόγοι του μέλλοντος θα θεωρήσουν ότι είναι απλώς ένα βαμμένο τελάρο που είχε κάποια χρηστική ύπαρξη, όπως οι σημερινοί αρχαιολόγοι αν βρουν σε αρχαία στο Ιράν κάτι που μοιάζει με καρέκλα, θα υποθέσουν εύλογα ότι είναι καρέκλα και όχι έργο τέχνης που ήταν κρεμασμένο στον τοίχο για κάποιον που το παρήγγειλε. Αλλά που το ξέρεις εσύ ότι δεν ήταν;
Και ειδικότερα πού το ξέρεις ότι όλα αυτά δεν έχουν ξαναγίνει στο παρελθόν και τα ονομάζεις πρωτοπορία; Μπορεί και το 1000 π.Χ. κάποιος να είχε το θράσος να ζωγραφίσει έναν λευκό καμβά και να το πει "άσπρη λαχτάρα".
Αν είχε κάποιος το θράσος να το κάνει αυτό το 1000 πΧ ή μΧ και δεν έχει σειρά άλλων τέτοιων έργων ή δεν υπάρχουν άλλα τεκμήρια ότι έγιναν τότε ανάλογες προσπάθειες, χάσαμε. Δεν θα εκτιμήσουμε σωστά την προσπάθειά του και δεν θα αναγνωρίσουμε εμπρόθετη πρωτοβουλία για δημιουργία έργου. Όπως σου έγραψα παραπάνω, όταν δεν έχεις στοιχεία, τα υποθέτεις. Και δεν υπάρχουν καλλιτεχνικά κινήματα σε εκείνες τις εποχές που να στεκόταν μια τέτοια πράξη ως έργο τέχνης.
Επίσης σου έχω ξαναγράψει αρκετές φορές ότι δεν υπάρχουν ουρανοκατέβατα έργα εκτός της εποχής τους. Δεν θα μπορέσεις να βρεις μια συμφωνία σαν του Μπετόβεν 300 χρόνια πριν γιατί για να υπάρξει αυτή η κατηγορία έργων με την συγκεκριμένη επεξεργασία του θεματικού υλικού έπρεπε να υπάρξουν εξελίξεις που ήταν αδιανόητες σε προηγούμενες εποχές.
Re: Οι πίνακες του Αδόλφου Χίτλερ
Δεν υπάρχει κανόνας που λέει ότι ένα σύγχρονο έργο υποχρεούται να είναι αφαιρετικό. Ας είναι ό,τι θέλει και θα κριθεί κατά πόσο τυποποιημένο είναι ή όχι.AlienWay έγραψε: ↑11 Ιουν 2023, 13:47Επειδή όμως, Στάθη, όλα αυτά που τόσο καλά δομημένα μας λες, είναι κανόνες που έχουν επικρατήσει και που λίγο-πολύ όλοι έχουμε γνωρίσει (ακόμη κι αν διαφωνούμε με τους κανόνες αυτούς), καλό είναι να κλονίζεται καμια φορά και η βεβαιότητα αυτών των κανόνων.
Το παρακάτω είναι σύγχρονος, διάσημος πίνακας που υπάγεται στον μετα-μεταμοντερνισμό
Την ίδια στιγμή, illustrators όπως ο Giger, ο Royo, o Frank Frazetta κλπ, καταλογίζονται στην ποπ κουλτούρα και στην "ασόβαρη" τέχνη, ωστόσο κι εκεί ακόμη υπάρχουν καλλιτέχνες που είτε προσπαθούν με την τεχνοτροπία τους να θολώσουν τα όρια μεταξύ σοβαρής τέχνης και ποπ κουλτούρας, ή ακόμη θα υπάρξουν στο μέλλον αυτούσια έργα ποπ κουλτούρας που θα αναγνωριστούν ως σοβαρά λόγω συνεισφοράς, μεγέθους και συνθηκών.
Επομένως σιγά-σιγά εγκαταλείπεται ο κανόνας ότι όσο πιο πολύ αφαιρετικό είναι ένα έργο, τόσο πιο "σύγχρονο" θεωρείται. Αυτός ήταν παράγωγο μιας εποχής που έχει παρέλθει.
Δεν θολώνουν τα όρια μεταξύ σοβαρής και ελαφράς τέχνης. Υπάρχουν όμως καλλιτέχνες που κινούνται λίγο από δω και λίγο από εκεί. Ο χώρος της ελαφράς δημιουργίας έχει πολύ μορφωμένους καλλιτέχνες που γνωρίζουν και τα του άλλου χώρου και κάποιες φορές χρησιμοποιούν στοιχεία/τεχνοτροπίες κλπ.
Τα πράγματα όμως όταν κρίνεις κάτι είναι ξεκάθαρα. Ελέγχεις το βαθμό τυποποίησης των διαδικασιών χειρισμού του υλικού.
Επίσης μη γράφεις την ελαφρά/δημοφιλή τέχνη ως "ασόβαρη" έστω και σε εισαγωγικά γιατί οι παρεξηγήσεις πληθαίνουν.
Re: Οι πίνακες του Αδόλφου Χίτλερ
st μπορει πολλοι να εχουμε ακουσει την εννοια της "σοβαρής τεχνης" απο εσενα εδώ πρώτη φορά. Περιγράφεις όμως κατι πολύ οργανωμένο, ειναι τόσο οσο το λες; Ειναι οι σχολές καλων τεχνών που κανουν την ερευνα και την αξιολόγηση; Εστω να εργο θα βρεθεί σημερα, κιτρινο σκέτο και ειναι 50 χρόνια πρίν τον μπλε πίνακα, ποιος ειναι εκείνος που θα αφαιρέσει την αξία απο τον μπλέ για να την δώσει στον κίτρινο;
Τελευταία επεξεργασία από το μέλος enaon την 11 Ιουν 2023, 16:15, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.
Re: Οι πίνακες του Αδόλφου Χίτλερ
να σου δώσω 1-2 στοιχεία ακόμα για να μπεις στο κλίμα της εποχής εκείνης (γύρω στο 1960). Υπήρξαν τις προηγούμενες δεκαετίες αρκετά καλλιτεχνικά ρεύματα/κινήματα που θεωρήθηκαν βαρυφορτωμένα, υπερβολικά, σύνθετα κλπ.ΑΛΟΓΟΜΟΥΡΗΣ έγραψε: ↑11 Ιουν 2023, 14:09φίλε μου σε εκτιμώ πολύ και σε παρακολουθώ γενικά αλλά αυτά που διαβάζω εδώ τα βρίσκω εξοργιστικά. δίνετε αξία στο μηδέν και δε μπορώ να καταλάβω το λόγο
μου δίνεις κριτήρια στην αρχή του ποστ για να εκτιμήσω το έργο. να εκτιμήσω τι ακριβώς; ένα καμβά που βάφτηκε μπλε; ό,τι και να λέτε το πράγμα αυτό είναι αυτό που είναι, ένας μπλε καμβάς. όλα τα υπόλοιπα είναι μπούρδες που επιχειρούν να χρυσώσουν το χάπι. δεν εντάσσεται σε τίποτα, δεν επηρεάζεται από τίποτα, δεν έχει καμία μα καμία αξία. την όποια αξία απέκτησε την απέκτησε από τους wannabe ψαγμένους, διαφορετικούς, διανοητές κτλ που αντί να το φτύσουν κάθισαν να στοχαστούν. την επόμενη ας κάτσουν να στοχαστούν και με μια κουράδα που την έκανε κάποιος μεγάλος καλλιτέχνης. δεν νομίζω να έχει τυχαίο σχήμα εφόσον ο καλλιτέχνης έχει κάνει μεγάλα έργα στο παρελθόν, σωστά;
Στην προσπάθεια κάποιων καλλιτεχνών να αντιδράσουν σε αυτό δημιουργήθηκε τότε αυτό που ονομάζουμε minimal και περιορίζει τα στοιχεία στο ελάχιστο δυνατό. Και έτσι ενώ από την αρχή του 20 αιώνα έχεις αφαιρετικά έργα που έχουν γραμμές, τελείες, γεωμετρικά σχήματα, εδώ επιδιώκεται ή αφαίρεση ακόμα και αυτών. Ένας καμβάς μόνο με ένα χρώμα.
Και σου ξαναγράφω για τρίτη φορά. Δεν είπα πουθενά ότι αυτό είναι κάποιο κορυφαίο έργο, κάποιο αριστούργημα της εποχής εκείνης. Είναι όμως ένα έργο που δείχνει ξεκάθαρα την αναζήτηση προς αυτή την κατεύθυνση μια μεγάλης ομάδας καλλιτεχνών. Και επειδή έγινε στα πρώτα βήματα όταν όλοι ψάχνονταν, αποκτά λίγη αξία παραπάνω. Σήμερα αυτό δεν θα έλεγε τίποτα.
Αυτοί οι καλλιτέχνες έκαναν πολλά πράγματα παρακάτω και το πράγμα αυτό έδωσε κάποια έργα σε βάθος δεκαετιών. Το minimal δεν είναι του γούστου μου αλλά αυτό είναι άλλη συζήτηση και δεν έχει και κάποια σημασία. Αξίζει της προσοχής και του σεβασμού μας για την εναλλακτική που προσέφερε τότε.
Re: Οι πίνακες του Αδόλφου Χίτλερ
Σωστές οι παρατηρήσεις. Το ερώτημά σου βασανίζει όλη του τη ζωή κάθε άνθρωπο που ασχολείται με αυτή την τέχνη. Στατιστικά 100 στο εκατομμύριο θα νομίζουν ότι έχουν βρει λύση, 10-20 θα δώσουν κάποιες μέτριες λύσεις που μπορεί να γίνουν έναυσμα για κάποιους άλλους και 1 ή 2 θα καταφέρουν κάτι σπουδαίο.EKPLIKTIKOS έγραψε: ↑11 Ιουν 2023, 14:30Εγώ καταλαβαίνω ότι κατι πρωτοποριακό μπορεί να σε κάνει να αμφισβητησεις τα όρια της τέχνης. Οκ. Αυτό νομίζω όμως έγινε σε όλα τα επίπεδα τον περασμένο αιώνα. Ο Μαρσέλ Ντυσαν έκανε έργο τέχνης το διάσημο ουρητηριο. Το ready made όχι απλώς εξερευνηθηκε μέχρι αηδίας αλλά πέρασε και στο mainstream. O Warhol έκανε τέχνη ακόμα και τη συνέντευξη που του έπαιρναν
Πλέον τι αντίστοιχο να κάνεις; Να κάνεις μια δήλωση "ποια είναι τα όρια της τέχνης;" με αντι-τεχνη; τα έκαναν άλλοι πριν από σένα αυτά ρε φιλε
Δεν είναι δηλαδή παράλογο που δεν έχουμε μια απάντηση. Πάντα έτσι γινόταν.
Re: Οι πίνακες του Αδόλφου Χίτλερ
Όντως. Έχεις δίκιο. Δεν ισχύει η παραπάνω διατύπωση παρά μόνο σε κάποιες περιπτώσεις.EKPLIKTIKOS έγραψε: ↑11 Ιουν 2023, 14:52Ποιος φωτογράφος και ποιος ζωγράφος; Μου φαίνεται πολύ μεγάλη γενίκευση αυτό που λες.
Re: Οι πίνακες του Αδόλφου Χίτλερ
Από σένα δεν το περίμενα. Γιατί εσύ ξέρεις ότι ο Cage έγραψε ένα σωρό άλλα μουσικά έργα ενώ οι υπόλοιποι μπορεί να πιστεύουν ότι ήταν κάποιος που απλά δεν ήξερε τι να κάνει και κορόιδευε το κοινό.
-
- Παραπλήσια Θέματα
- Απαντήσεις
- Προβολές
- Τελευταία δημοσίευση
-
- 25 Απαντήσεις
- 2458 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από Γάταρος
13 Ιουν 2023, 00:09
-
-
Νέα δημοσίευση Θα σκοτώνατε το Χίτλερ μωρό;
από Urzaring13 » 08 Απρ 2025, 02:00 » σε Φιλοσοφία πολιτικής - 105 Απαντήσεις
- 2019 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από Πασιφάη
11 Απρ 2025, 22:55
-
-
-
Νέα δημοσίευση Θα σκοτώνατε τον Χίτλερ πουρό;
από micmic » 08 Απρ 2025, 13:47 » σε Φιλοσοφία πολιτικής - 5 Απαντήσεις
- 160 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από nowhere
08 Απρ 2025, 14:50
-
-
-
Νέα δημοσίευση Ἡ ἱστορικὴ ἀλήθεια γιὰ τὸν Ἀδόλφο Χίτλερ.
από tanipteros » 02 Φεβ 2024, 20:42 » σε Ιστορία - 1 Απαντήσεις
- 429 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από tanipteros
03 Φεβ 2024, 16:03
-