Aegean Airlines: Κρατικοποίηση Εν Όψει;

Ειδήσεις, προβλήματα και προτάσεις
Άβαταρ μέλους
ΦΙΛΕΛΕ ΚΑΙ ΤΡΟΛΕΛΕ
Δημοσιεύσεις: 7910
Εγγραφή: 11 Αύγ 2019, 16:23
Phorum.gr user: ΦΙΛΕΛΕ ΚΑΙ ΤΡΟΛΕΛΕ

Re: Aegean Airlines: Κρατικοποίηση Εν Όψει;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από ΦΙΛΕΛΕ ΚΑΙ ΤΡΟΛΕΛΕ » 06 Μάιος 2020, 21:37

Green Dragon έγραψε:
06 Μάιος 2020, 20:58
ΦΙΛΕΛΕ ΚΑΙ ΤΡΟΛΕΛΕ έγραψε:
06 Μάιος 2020, 19:20
Πάντως, βλέπουμε ότι έχουμε γεμίσει επιχειρήσεις που είναι too big to fail, τη μία κάποια αεροπορική, την άλλη κάποια τράπεζα,
γενικά εμφανίζεται πάντοτε η περίπτωση μίας επιχείρησης που πρέπει να διασωθεί γιατί θα μείνουμε χωρίς αεροπλάνα,καταθέσεις
κλπ. Εν ολίγοις η οικονομία μας τείνει να γίνει ολιγοπωλιακή και κρατικοδίαιτη, κάτι που μεταξύ μας αποτελεί και μία πολύ βασική
αιτία πρόκλησης της οικονομικής κρίσης που βιώνουμε εδω και 10 χρόνια. Αν όχι της πρόκλησης, της διαιώνισης σίγουρα.
Αυτό που περιγράφεις είναι μάλλον φαινόμενο γήρανσης του συστήματος.

Πάντως οι τράπεζες είναι η καρδιά της οικονομίας και δεν μπορείς να ρισκάρεις με την πιθανότητα ντόμινο. Θυμάμαι πάντως ότι ο Ρουμπινί είχε προτείνει το σπάσιμο των υπερβολικά μεγάλων τραπεζών σε μικρότερες με την αιτιολογία ότι είναι αδύνατον να κάνουν διαχείριση ρίσκου.

Αντιθέτως, το κλείσιμο μιας αεροπορικής εταιρείας δεν θα φέρει κανέναν Αρμαγεδδώνα. Με αστερίσκο αυτό, γιατί τις τελευταίες δεκαετίες πολλές πολυεθνικές επενδύουν σημαντικό μέρος των κεφαλαίων τους σε μοχλευμένα χρηματοοικονομικά προϊόντα (αέρας κοπανιστός) και επομένως μπορεί να δημιουργήσουν και αυτές dent στο πλέγμα του παγκόσμιου τραπεζικού δικτύου, αν και με μικρότερες πιθανότητες.
Θα συμφωνήσω ότι πρόκειται για φαινόμενο γήρνασης του συστήματος. Το θέμα είναι ότι η ανακήρυξη μίας επιχείρησης σε στρατηγική και
η συνακόλουθη διάσωσή της λειτουργεί μακροπρόθεσμα αρνητικά, τόσο εις βάρος της ίδιας της επιχείρησης όσο και της οικονομίας εν
συνόλω. Όταν οι μάνατζερς της επιχείρησης ξέρουν πως κάθε ζημιά θα καλυφθεί από το κρατικό προϋπολογισμό, θα τα κάνουν όλα
μπάχαλο μετά.
Πέραν τούτου, μην υποτιμάμε τη δυνατότητα της αγοράς να καινοτομεί. Ειδικά στη περίπτωση των τραπεζών υπάρχουν αρκετές λύσεις
που μπορούν να καλύψουν το κένο κλεισίματος ενός φορέα, από τη πίστωση που δίνουν οι επιχειρήσεις για τα προϊόντα μέχρι τις επιχειρήσεις
που μπορούν να ανοίξουν στο Διαδίκτυο και να αναλάβουν τις παραδοσιακές τραπεζικές εργασίες.Το κενό των τραπεζών θα μπορούσε να
καλυφτεί.

Άβαταρ μέλους
ΦΙΛΕΛΕ ΚΑΙ ΤΡΟΛΕΛΕ
Δημοσιεύσεις: 7910
Εγγραφή: 11 Αύγ 2019, 16:23
Phorum.gr user: ΦΙΛΕΛΕ ΚΑΙ ΤΡΟΛΕΛΕ

Re: Aegean Airlines: Κρατικοποίηση Εν Όψει;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από ΦΙΛΕΛΕ ΚΑΙ ΤΡΟΛΕΛΕ » 06 Μάιος 2020, 21:42

Leporello έγραψε:
06 Μάιος 2020, 20:49
ΦΙΛΕΛΕ ΚΑΙ ΤΡΟΛΕΛΕ έγραψε:
06 Μάιος 2020, 19:20
Πάντως, βλέπουμε ότι έχουμε γεμίσει επιχειρήσεις που είναι too big to fail, τη μία κάποια αεροπορική, την άλλη κάποια τράπεζα, γενικά εμφανίζεται πάντοτε η περίπτωση μίας επιχείρησης που πρέπει να διασωθεί γιατί θα μείνουμε χωρίς αεροπλάνα,καταθέσεις κλπ. Εν ολίγοις η οικονομία μας τείνει να γίνει ολιγοπωλιακή και κρατικοδίαιτη, κάτι που μεταξύ μας αποτελεί και μία πολύ βασική αιτία πρόκλησης της οικονομικής κρίσης που βιώνουμε εδω και 10 χρόνια. Αν όχι της πρόκλησης, της διαιώνισης σίγουρα.
Σαν πόσες αεροπορικές εταιρείες νομίζεις ότι θα μπορούσαν να υπάρχουν στην Ελλάδα; Οι αεροπορικές εταιρείες απαιτούν τεράστιες επενδύσεις, που σημαίνει τεράστιες απαιτήσεις εσόδων. Πιστεύεις ότι θα μπορούσε να γίνει κάτι σαν το ΚΤΕΥΛ και να έχει ο καθ'ένας το δικό του αεροπλάνο;

Πάντως, υπάρχει άλλη μία αεροπορική εταιρεία στην Ελλάδα, η Ellinair. Εχει 7 αεροπλάνα

Οσο γιά το κρατικοδίαιτη, από που προκύπτει αυτό; Είναι κυβερνητικοί ή δημόσιοι υπάλληλοι οι επιβάτες;
Απαντάς μόνος σου, υπάρχει ήδη μία ακόμη ελληνική εταιρεία. Υπάρχει και η λύση τύπου ΑΝΕΚ, όταν ξέμειναν από πλοία οι Κρητικοί
έφτιαξαν την ακτοπλοΪκή. Υπάρχουν και οι ξένες επιχειρήσεις.Για δρομολόγια εσωτερικού, υπάρχουν τα πλοία, τα τρένα και τα ΚΤΕΛ
που κάνουν περισσότερη ώρα αλλά καλύπτουν τις ανάγκες των ταξιδιωτών. Γενικότερα, αν θέλουμε να έχουμε ελεύθερη αγορά, θα
πρέπει να είμαστε προετοιμασμένοι για τα αρνητικά και τα θετικά της. Όταν μία επιχείρηση διασώζεται από το κράτος, γίνεται
κρατικοδίαιτη.

Άβαταρ μέλους
ΟΥΤΙΣ
Μέγας Ιεροσυντονιστής
Δημοσιεύσεις: 8204
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 18:20

Re: Aegean Airlines: Κρατικοποίηση Εν Όψει;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από ΟΥΤΙΣ » 06 Μάιος 2020, 21:44

Leporello έγραψε:
06 Μάιος 2020, 21:08
ΟΥΤΙΣ έγραψε:
06 Μάιος 2020, 20:56
Leporello έγραψε:
06 Μάιος 2020, 20:41
Γιατί η κοινωνία δεν χρειάζεται άλλη μία αλυσίδα φαγητού. Αντίθετα, χρειάζεται έναν αερομεταφορέα. Αν κλείσει ένα εστιατόρια, θα ανοίξει ένα άλλο μόλις υπάρξουν οι κατάλληλες συνθήκες. Αν κλείσει μία αεροπορική εταιρεία, δύσκολα θα εμφανισθεί άλλος να πάρει την θέση της. Ουσιαστικά, αν γίνει κρατικοποίηση, το Κράτος έρχεται και αγοράζει μία εταιρεία, επειδή την χρειάζεται. Είναι δυσνόητο αυτό;
Τουλάχιστον ξεφύγαμε από το επιχείρημα ότι αφού οι πτήσεις διεκόπησαν με κρατική εντολή το κράτος θα πρέπει και να τους κρατικοποιήσει.
Το επιχείρημα στέκει, με την έννοια ότι μία κρατική εντολή δεν είναι κάτι που μπορείς να το έχεις περιλάβει μέσα στο business plan. Το ίδιο όπως και οι τράπεζες, δεν θα μπορούσαν να έχουν προβλέψει ότι το Κράτος δεν θα πληρώσει τις υποχρεώσεις του.
ΟΥΤΙΣ έγραψε:
06 Μάιος 2020, 20:56
Τώρα, σχετικά με την τοποθέτηση σου, δεν αντιλαμβάνομαι γιατί δύσκολα θα εμφανιστεί μια άλλη να εξυπηρετήσει την αεροπορική σύνδεση μιας εκ των τουριστικότερων προορισμών του κόσμου μετά το υποθετικό κλείσιμο της εν λόγω εταιρείας. Και, εν πάση περιπτώσει, μου λες ότι το περίφημο αόρατο χέρι της αγοράς, δεν λειτουργεί;

Αυτό θες να μου πεις, σύντροφε;
Αν μπορούσες να το αντιληφθείς, τότε θα ήμασταν ίσα και όμοια και δεν θα έκανες αυτή την ανόητη συζήτηση. Πάντως, το έχω ήδη εξηγήσει, ότι μία αεροπορική εταιρεία απαιτεί τεράστιες επενδύσεις και επιπλέον πολλές φορές λειτουργεί σε άγονες γραμμές*. Αν του βάλεις και άλλον ένα παράγοντα ρίσκου, ότι δηλαδή μπορεί στα ξαφνικά κάποιες από τις πιό επικερδείς γραμμές της να απαγορευθούν, δεν χρειάζεται και πολύ μυαλό γιά να σκεφτείς ότι δύσκολα θα αποφασίσει κάποιος να ασχοληθεί.

Και βέβαια, δεν είπα ποτέ ότι "το περίφημο αόρατο χέρι της αγοράς" λειτουργεί πάντα. Δεν είμαι αναρχοκαπιταλιστής.

*: όπου άγονες γραμμές, όλες οι γραμμές εσωτερικού που λειτουργούν αυτή την στιγμή.
1. Θες να μου πεις δηλαδή ότι οι επιχειρηματίες κάνουν business plan, υιοθετώντας πάντοτε το θετικότερο σενάριο και όχι το αρνητικότερο. Χωρίς προβλέψεις για κεφάλαια ασφαλείας, ας πούμε. Αιώνια ανάπτυξη και επέκταση. Lol. Επιχειρηματίες, my ass!

2. Φίλε, αν δεν συμφέρει, ας μην επενδύσουν. Τι είμαστε εδώ; Φιλόπτωχο ταμείο;
«Δεν σου μιλώ για περασμένα, μιλώ για την αγάπη", Γιώργος Σεφέρης, Κίχλη.

Άβαταρ μέλους
Maspoli
Δημοσιεύσεις: 18327
Εγγραφή: 05 Απρ 2018, 23:10

Re: Aegean Airlines: Κρατικοποίηση Εν Όψει;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Maspoli » 06 Μάιος 2020, 21:44

Leporello έγραψε:
06 Μάιος 2020, 21:32
Green Dragon έγραψε:
06 Μάιος 2020, 21:25
Leporello έγραψε:
06 Μάιος 2020, 21:16
Οποιος κάνει παιχνίδια πρέπει να μαυρίζεται στις εκλογές. Πώς μπορεί να οριστεί συνταγματικά τι πρέπει να είναι κρατικό; Πρέπει να είναι κρατικές οι τράπεζες; Οι αεροπορικές εταιρείες; Κι'όμως σε κάποιες περιπτώσεις πρέπει να κρατικοποιηθούν.
Στο αμερικανικό σύνταγμα ορίζεται ότι το ταχυδρομείο πρέπει να είναι κρατικό. Το αναφέρω σαν παράδειγμα.
:o
https://en.wikipedia.org/wiki/United_Parcel_Service
Υπαρχει μια παρανόηση λόγω μιας αναφοράς του αμερικανικού συνταγματος σε ταχυδρομεία. Δεν ισχύει ότι τα ταχυδρομεία στις ΗΠΑ πρέπει να είναι κρατικά. Έχει δίκιο ο Leporello ότι δεν είναι.

Άβαταρ μέλους
ΦΙΛΕΛΕ ΚΑΙ ΤΡΟΛΕΛΕ
Δημοσιεύσεις: 7910
Εγγραφή: 11 Αύγ 2019, 16:23
Phorum.gr user: ΦΙΛΕΛΕ ΚΑΙ ΤΡΟΛΕΛΕ

Re: Aegean Airlines: Κρατικοποίηση Εν Όψει;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από ΦΙΛΕΛΕ ΚΑΙ ΤΡΟΛΕΛΕ » 06 Μάιος 2020, 21:44

Leporello έγραψε:
06 Μάιος 2020, 21:14
ΦΙΛΕΛΕ ΚΑΙ ΤΡΟΛΕΛΕ έγραψε:
06 Μάιος 2020, 19:12
Dwarven Blacksmith έγραψε:
06 Μάιος 2020, 16:01
Μα η κρατικοποιηση σ αυτή την περιπτωση είναι αποζημίωση για την οποία λαμβάνεις μελλοντικές εγγυήσεις. Εσύ δε θα κερδίσεις τίποτα αν σε κρατικοποιησουν, ίσα ίσα θα χάσεις τον έλεγχο της επιχείρησης σου.
Θεωρητικά ναι, στη πράξη υπάρχουν και τα παραδείγματα τύπου Σάλλα που είχε τη κρατική αποζημίωση και τον εταιρικό έλεγχο στα χέρια του, ταυτόχρονα. Χώρια το γεγονός ότι αν έχεις μετοχή που αξίζει 1 ευρώ και έρθει το κράτος να σου δώσει 5 για να την
αποκτήσει, δε θεωρείσαι ριγμένος.
Ο Σάλας δεν ήταν τραπεζίτης στο παρελθόν. Manager ήταν ανέκαθεν. Τραπεζίτης έγινε μόνο πολύ πρόσφατα όταν ιδρύθηκε αυτή η πως την λένε, Συνεταιριστική Τράπεζα Χανίων, ή κάπως έτσι.
Ναι και? Τι αλλάζει σε όσα γράφω πιο πάνω? Διοικητικό έλεγχο είχει και τον κράτησε. Στο σύγχρονο κόσμο, μετράει πιο
πολύ το να είσαι μάνατζερ μίας πολύ μεγάλης επιχείρησης, παρά να έχεις ένα πολύ μικρό ποσοστό μετοχών της.

Άβαταρ μέλους
Green Dragon
Δημοσιεύσεις: 25011
Εγγραφή: 17 Απρ 2020, 12:02
Phorum.gr user: Green Dragon

Re: Aegean Airlines: Κρατικοποίηση Εν Όψει;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Green Dragon » 06 Μάιος 2020, 21:47

Leporello έγραψε:
06 Μάιος 2020, 21:32
Green Dragon έγραψε:
06 Μάιος 2020, 21:25
Στο αμερικανικό σύνταγμα ορίζεται ότι το ταχυδρομείο πρέπει να είναι κρατικό. Το αναφέρω σαν παράδειγμα.
:o
https://en.wikipedia.org/wiki/United_Parcel_Service
Μιλάω για την USPS, δεν μπορεί να ιδιωτικοποιηθεί. Δεν ξέρω γιατί το θέσπισαν αυτό αλλά έτσι είναι.

Άβαταρ μέλους
Leporello
Δημοσιεύσεις: 14665
Εγγραφή: 07 Αύγ 2018, 19:09
Phorum.gr user: Leporello

Re: Aegean Airlines: Κρατικοποίηση Εν Όψει;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Leporello » 06 Μάιος 2020, 21:48

ΦΙΛΕΛΕ ΚΑΙ ΤΡΟΛΕΛΕ έγραψε:
06 Μάιος 2020, 21:42
Leporello έγραψε:
06 Μάιος 2020, 20:49
ΦΙΛΕΛΕ ΚΑΙ ΤΡΟΛΕΛΕ έγραψε:
06 Μάιος 2020, 19:20
Πάντως, βλέπουμε ότι έχουμε γεμίσει επιχειρήσεις που είναι too big to fail, τη μία κάποια αεροπορική, την άλλη κάποια τράπεζα, γενικά εμφανίζεται πάντοτε η περίπτωση μίας επιχείρησης που πρέπει να διασωθεί γιατί θα μείνουμε χωρίς αεροπλάνα,καταθέσεις κλπ. Εν ολίγοις η οικονομία μας τείνει να γίνει ολιγοπωλιακή και κρατικοδίαιτη, κάτι που μεταξύ μας αποτελεί και μία πολύ βασική αιτία πρόκλησης της οικονομικής κρίσης που βιώνουμε εδω και 10 χρόνια. Αν όχι της πρόκλησης, της διαιώνισης σίγουρα.
Σαν πόσες αεροπορικές εταιρείες νομίζεις ότι θα μπορούσαν να υπάρχουν στην Ελλάδα; Οι αεροπορικές εταιρείες απαιτούν τεράστιες επενδύσεις, που σημαίνει τεράστιες απαιτήσεις εσόδων. Πιστεύεις ότι θα μπορούσε να γίνει κάτι σαν το ΚΤΕΥΛ και να έχει ο καθ'ένας το δικό του αεροπλάνο;

Πάντως, υπάρχει άλλη μία αεροπορική εταιρεία στην Ελλάδα, η Ellinair. Εχει 7 αεροπλάνα

Οσο γιά το κρατικοδίαιτη, από που προκύπτει αυτό; Είναι κυβερνητικοί ή δημόσιοι υπάλληλοι οι επιβάτες;
Απαντάς μόνος σου, υπάρχει ήδη μία ακόμη ελληνική εταιρεία. Υπάρχει και η λύση τύπου ΑΝΕΚ, όταν ξέμειναν από πλοία οι Κρητικοί έφτιαξαν την ακτοπλοΪκή. Υπάρχουν και οι ξένες επιχειρήσεις.Για δρομολόγια εσωτερικού, υπάρχουν τα πλοία, τα τρένα και τα ΚΤΕΛ που κάνουν περισσότερη ώρα αλλά καλύπτουν τις ανάγκες των ταξιδιωτών. Γενικότερα, αν θέλουμε να έχουμε ελεύθερη αγορά, θα πρέπει να είμαστε προετοιμασμένοι για τα αρνητικά και τα θετικά της. Όταν μία επιχείρηση διασώζεται από το κράτος, γίνεται κρατικοδίαιτη.
Φαίνεται δεν ταξειδεύεις γενικώς, έτσι δεν είναι;
Η Ellinair δεν θα μπορούσε να γίνει άλλη Aegean, λόγω έλλειψης κεφαλαίων. Κάνει ελάχιστα δρομολόγια.
Όταν μία επιχείρηση διασώζεται από το κράτος, γίνεται κρατική, δεν γίνεται κρατικοδίαιτη. Εχεις καταλάβει τι συμβαίνει με την "διάσωση";
Τέλος, από την απάντησή σου σχετικά με την ΑΝΕΚ, συμπεραίνω ότι ναι, πιστεύεις ότι θα μπορούσε να γίνει κάτι σαν το ΚΤΕΥΛ και να έχει ο καθ'ένας το δικό του αεροπλάνο.
1.
hellegennes έγραψε:
13 Οκτ 2022, 21:35
Γνωρίζω πολύ καλύτερα στατιστική από σένα
2. Η λέξη υδρόφιλος είναι σύνθετη από δύο ελληνικές λέξεις το ύδωρ που σήμαινε νερό και το φίλος που σήμαινε φίλος.

Άβαταρ μέλους
ΦΙΛΕΛΕ ΚΑΙ ΤΡΟΛΕΛΕ
Δημοσιεύσεις: 7910
Εγγραφή: 11 Αύγ 2019, 16:23
Phorum.gr user: ΦΙΛΕΛΕ ΚΑΙ ΤΡΟΛΕΛΕ

Re: Aegean Airlines: Κρατικοποίηση Εν Όψει;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από ΦΙΛΕΛΕ ΚΑΙ ΤΡΟΛΕΛΕ » 06 Μάιος 2020, 21:49

Maspoli έγραψε:
06 Μάιος 2020, 21:44
Leporello έγραψε:
06 Μάιος 2020, 21:32
Green Dragon έγραψε:
06 Μάιος 2020, 21:25
Στο αμερικανικό σύνταγμα ορίζεται ότι το ταχυδρομείο πρέπει να είναι κρατικό. Το αναφέρω σαν παράδειγμα.
:o
https://en.wikipedia.org/wiki/United_Parcel_Service
Υπαρχει μια παρανόηση λόγω μιας αναφοράς του αμερικανικού συνταγματος σε ταχυδρομεία. Δεν ισχύει ότι τα ταχυδρομεία στις ΗΠΑ πρέπει να είναι κρατικά. Έχει δίκιο ο Leporello ότι δεν είναι.
Αναφέρεται στα Αμερικανικά ΕΛΤΑ που είναι κρατικά. Την United States Postal Service https://en.wikipedia.org/wiki/United_St ... al_Service
O Leporello έχει δίκιο στο ότι υπάρχουν οι ιδωτικές επιχειρήσεις που ανατγωνίζονται τα αντίστοιχα ΕΛΤΑ. Η UPS είναι μία εξ'αυτών αλλά δε
πρέπει να συγχέεται με τη κρατική εταιρεία.

Άβαταρ μέλους
Leporello
Δημοσιεύσεις: 14665
Εγγραφή: 07 Αύγ 2018, 19:09
Phorum.gr user: Leporello

Re: Aegean Airlines: Κρατικοποίηση Εν Όψει;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Leporello » 06 Μάιος 2020, 21:53

Green Dragon έγραψε:
06 Μάιος 2020, 21:47
Leporello έγραψε:
06 Μάιος 2020, 21:32
Green Dragon έγραψε:
06 Μάιος 2020, 21:25
Στο αμερικανικό σύνταγμα ορίζεται ότι το ταχυδρομείο πρέπει να είναι κρατικό. Το αναφέρω σαν παράδειγμα.
:o
https://en.wikipedia.org/wiki/United_Parcel_Service
Μιλάω για την USPS, δεν μπορεί να ιδιωτικοποιηθεί. Δεν ξέρω γιατί το θέσπισαν αυτό αλλά έτσι είναι.
Αναχρονισμός, γιατί το Αμερικανικό Σύνταγμα δεν αλλάζει με τίποτα. Την εποχή που ιδρύθηκε, μία από τις αποστολές του Κράτους ήταν να εξασφαλίζει την ταχυδρομική επικοινωνία. Σήμερα, έχει ξεπερασθεί ο τρόπος αυτός επικοινωνίας.
1.
hellegennes έγραψε:
13 Οκτ 2022, 21:35
Γνωρίζω πολύ καλύτερα στατιστική από σένα
2. Η λέξη υδρόφιλος είναι σύνθετη από δύο ελληνικές λέξεις το ύδωρ που σήμαινε νερό και το φίλος που σήμαινε φίλος.

Άβαταρ μέλους
ΟΥΤΙΣ
Μέγας Ιεροσυντονιστής
Δημοσιεύσεις: 8204
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 18:20

Re: Aegean Airlines: Κρατικοποίηση Εν Όψει;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από ΟΥΤΙΣ » 06 Μάιος 2020, 21:53

Green Dragon έγραψε:
06 Μάιος 2020, 21:47
Leporello έγραψε:
06 Μάιος 2020, 21:32
Green Dragon έγραψε:
06 Μάιος 2020, 21:25
Στο αμερικανικό σύνταγμα ορίζεται ότι το ταχυδρομείο πρέπει να είναι κρατικό. Το αναφέρω σαν παράδειγμα.
:o
https://en.wikipedia.org/wiki/United_Parcel_Service
Μιλάω για την USPS, δεν μπορεί να ιδιωτικοποιηθεί. Δεν ξέρω γιατί το θέσπισαν αυτό αλλά έτσι είναι.
Για λόγους ασφαλείας από την εποχή του πολέμου της ανεξαρτησίας, νομίζω.
«Δεν σου μιλώ για περασμένα, μιλώ για την αγάπη", Γιώργος Σεφέρης, Κίχλη.

Άβαταρ μέλους
Green Dragon
Δημοσιεύσεις: 25011
Εγγραφή: 17 Απρ 2020, 12:02
Phorum.gr user: Green Dragon

Re: Aegean Airlines: Κρατικοποίηση Εν Όψει;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Green Dragon » 06 Μάιος 2020, 21:54

Πολύ πιθανό, γιατί με τα σημερινά δεδομένα δεν βγάζει νόημα.

Άβαταρ μέλους
Maspoli
Δημοσιεύσεις: 18327
Εγγραφή: 05 Απρ 2018, 23:10

Re: Aegean Airlines: Κρατικοποίηση Εν Όψει;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Maspoli » 06 Μάιος 2020, 21:55

ΦΙΛΕΛΕ ΚΑΙ ΤΡΟΛΕΛΕ έγραψε:
06 Μάιος 2020, 21:49
Maspoli έγραψε:
06 Μάιος 2020, 21:44
Leporello έγραψε:
06 Μάιος 2020, 21:32
:o
https://en.wikipedia.org/wiki/United_Parcel_Service
Υπαρχει μια παρανόηση λόγω μιας αναφοράς του αμερικανικού συνταγματος σε ταχυδρομεία. Δεν ισχύει ότι τα ταχυδρομεία στις ΗΠΑ πρέπει να είναι κρατικά. Έχει δίκιο ο Leporello ότι δεν είναι.
Αναφέρεται στα Αμερικανικά ΕΛΤΑ που είναι κρατικά. Την United States Postal Service https://en.wikipedia.org/wiki/United_St ... al_Service
O Leporello έχει δίκιο στο ότι υπάρχουν οι ιδωτικές επιχειρήσεις που ανατγωνίζονται τα αντίστοιχα ΕΛΤΑ. Η UPS είναι μία εξ'αυτών αλλά δε
πρέπει να συγχέεται με τη κρατική εταιρεία.
OK

Άβαταρ μέλους
Leporello
Δημοσιεύσεις: 14665
Εγγραφή: 07 Αύγ 2018, 19:09
Phorum.gr user: Leporello

Re: Aegean Airlines: Κρατικοποίηση Εν Όψει;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Leporello » 06 Μάιος 2020, 21:56

ΦΙΛΕΛΕ ΚΑΙ ΤΡΟΛΕΛΕ έγραψε:
06 Μάιος 2020, 21:44
Leporello έγραψε:
06 Μάιος 2020, 21:14
ΦΙΛΕΛΕ ΚΑΙ ΤΡΟΛΕΛΕ έγραψε:
06 Μάιος 2020, 19:12
Θεωρητικά ναι, στη πράξη υπάρχουν και τα παραδείγματα τύπου Σάλλα που είχε τη κρατική αποζημίωση και τον εταιρικό έλεγχο στα χέρια του, ταυτόχρονα. Χώρια το γεγονός ότι αν έχεις μετοχή που αξίζει 1 ευρώ και έρθει το κράτος να σου δώσει 5 για να την αποκτήσει, δε θεωρείσαι ριγμένος.
Ο Σάλας δεν ήταν τραπεζίτης στο παρελθόν. Manager ήταν ανέκαθεν. Τραπεζίτης έγινε μόνο πολύ πρόσφατα όταν ιδρύθηκε αυτή η πως την λένε, Συνεταιριστική Τράπεζα Χανίων, ή κάπως έτσι.
Ναι και? Τι αλλάζει σε όσα γράφω πιο πάνω? Διοικητικό έλεγχο είχει και τον κράτησε. Στο σύγχρονο κόσμο, μετράει πιο
πολύ το να είσαι μάνατζερ μίας πολύ μεγάλης επιχείρησης, παρά να έχεις ένα πολύ μικρό ποσοστό μετοχών της.
Μα αν δεν ήταν μέτοχος, τότε πώς "είχε" την κρατική αποζημίωση; Ο manager παίρνει την ενίσχυση, ή ο ιδιοκτήτης; Ασε που δεν έδωσε το Κράτος καμμία αποζημίωση, πήρε την τράπεζα από τους μετόχους της, την κράτησε γιά 2-3 χρόνια και την έδωσε σε άλλους.
1.
hellegennes έγραψε:
13 Οκτ 2022, 21:35
Γνωρίζω πολύ καλύτερα στατιστική από σένα
2. Η λέξη υδρόφιλος είναι σύνθετη από δύο ελληνικές λέξεις το ύδωρ που σήμαινε νερό και το φίλος που σήμαινε φίλος.

Άβαταρ μέλους
ΦΙΛΕΛΕ ΚΑΙ ΤΡΟΛΕΛΕ
Δημοσιεύσεις: 7910
Εγγραφή: 11 Αύγ 2019, 16:23
Phorum.gr user: ΦΙΛΕΛΕ ΚΑΙ ΤΡΟΛΕΛΕ

Re: Aegean Airlines: Κρατικοποίηση Εν Όψει;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από ΦΙΛΕΛΕ ΚΑΙ ΤΡΟΛΕΛΕ » 06 Μάιος 2020, 21:57

Leporello έγραψε:
06 Μάιος 2020, 21:48
ΦΙΛΕΛΕ ΚΑΙ ΤΡΟΛΕΛΕ έγραψε:
06 Μάιος 2020, 21:42
Leporello έγραψε:
06 Μάιος 2020, 20:49
Σαν πόσες αεροπορικές εταιρείες νομίζεις ότι θα μπορούσαν να υπάρχουν στην Ελλάδα; Οι αεροπορικές εταιρείες απαιτούν τεράστιες επενδύσεις, που σημαίνει τεράστιες απαιτήσεις εσόδων. Πιστεύεις ότι θα μπορούσε να γίνει κάτι σαν το ΚΤΕΥΛ και να έχει ο καθ'ένας το δικό του αεροπλάνο;

Πάντως, υπάρχει άλλη μία αεροπορική εταιρεία στην Ελλάδα, η Ellinair. Εχει 7 αεροπλάνα

Οσο γιά το κρατικοδίαιτη, από που προκύπτει αυτό; Είναι κυβερνητικοί ή δημόσιοι υπάλληλοι οι επιβάτες;
Απαντάς μόνος σου, υπάρχει ήδη μία ακόμη ελληνική εταιρεία. Υπάρχει και η λύση τύπου ΑΝΕΚ, όταν ξέμειναν από πλοία οι Κρητικοί έφτιαξαν την ακτοπλοΪκή. Υπάρχουν και οι ξένες επιχειρήσεις.Για δρομολόγια εσωτερικού, υπάρχουν τα πλοία, τα τρένα και τα ΚΤΕΛ που κάνουν περισσότερη ώρα αλλά καλύπτουν τις ανάγκες των ταξιδιωτών. Γενικότερα, αν θέλουμε να έχουμε ελεύθερη αγορά, θα πρέπει να είμαστε προετοιμασμένοι για τα αρνητικά και τα θετικά της. Όταν μία επιχείρηση διασώζεται από το κράτος, γίνεται κρατικοδίαιτη.
Φαίνεται δεν ταξειδεύεις γενικώς, έτσι δεν είναι;
Η Ellinair δεν θα μπορούσε να γίνει άλλη Aegean, λόγω έλλειψης κεφαλαίων. Κάνει ελάχιστα δρομολόγια.
Όταν μία επιχείρηση διασώζεται από το κράτος, γίνεται κρατική, δεν γίνεται κρατικοδίαιτη. Εχεις καταλάβει τι συμβαίνει με την "διάσωση";
Τέλος, από την απάντησή σου σχετικά με την ΑΝΕΚ, συμπεραίνω ότι ναι, πιστεύεις ότι θα μπορούσε να γίνει κάτι σαν το ΚΤΕΥΛ και να έχει ο καθ'ένας το δικό του αεροπλάνο.
Η διάσωση μπορεί να γίνεται με την αγορά προνομιούχων μετοχών ή απλά με τη παρουσία του Δημοσίου στο μετοχικό κεφάλαιο ως μετόχου
μειοψηφίας, όπως λέει και ένας φίλος πιο πίσω, αφού επιμένεις τόσο πολύ να μιλήσουμε για το τεχνικό κομμάτι της υπόθεσης. Αλλά και
το 100% να πάρει το κράτος, πριμοδοτεί την ιδιωτική επιχειρηματικότητα, έστω και έμμεσα, άρα μιλάμε για ένα κρατικοδίαιτο μοντέλο
οικονομίας όπου οι ζημιές κοινωνικοποιούνται. Θα μου πεις διάφορα επιχειρήματα υπερ του μοντέλου αυτού και είμαι πρόθυμος να τα
διαβάσω αλλά σε κάθε περίπτωση το νερό δε γίνεται νερακι. Το σύστημα της ελεύθερης αγοράς στηρίζεται σε μεγάλο βαθμό πλέον στη
κρατική παρέμβαση και αυτό ενέχει πολύ μεγάλο ρίσκο μακροπρόθεσμα.
Η λογική της αγοράς λέει πως κλείνει η Aegean και το κενό της καλύπτεται από την Ellinair, αν δε μπορεί να καλυφθεί σου λέει η αγορά
και πάλι ότι έτσι είναι η ζωή και πάμε παρακάτω. Για να μη βρίσκεται κανείς να επενδύσει στις αερομεταφορές, σημαίνει ότι δεν αξίζουν σαν
επένδυση και δε καλύπτουν τις ανάγκες του καταναλωτικού κοινού.

Άβαταρ μέλους
ΦΙΛΕΛΕ ΚΑΙ ΤΡΟΛΕΛΕ
Δημοσιεύσεις: 7910
Εγγραφή: 11 Αύγ 2019, 16:23
Phorum.gr user: ΦΙΛΕΛΕ ΚΑΙ ΤΡΟΛΕΛΕ

Re: Aegean Airlines: Κρατικοποίηση Εν Όψει;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από ΦΙΛΕΛΕ ΚΑΙ ΤΡΟΛΕΛΕ » 06 Μάιος 2020, 22:01

Leporello έγραψε:
06 Μάιος 2020, 21:56
ΦΙΛΕΛΕ ΚΑΙ ΤΡΟΛΕΛΕ έγραψε:
06 Μάιος 2020, 21:44
Leporello έγραψε:
06 Μάιος 2020, 21:14
Ο Σάλας δεν ήταν τραπεζίτης στο παρελθόν. Manager ήταν ανέκαθεν. Τραπεζίτης έγινε μόνο πολύ πρόσφατα όταν ιδρύθηκε αυτή η πως την λένε, Συνεταιριστική Τράπεζα Χανίων, ή κάπως έτσι.
Ναι και? Τι αλλάζει σε όσα γράφω πιο πάνω? Διοικητικό έλεγχο είχει και τον κράτησε. Στο σύγχρονο κόσμο, μετράει πιο
πολύ το να είσαι μάνατζερ μίας πολύ μεγάλης επιχείρησης, παρά να έχεις ένα πολύ μικρό ποσοστό μετοχών της.
Μα αν δεν ήταν μέτοχος, τότε πώς "είχε" την κρατική αποζημίωση; Ο manager παίρνει την ενίσχυση, ή ο ιδιοκτήτης; Ασε που δεν έδωσε το Κράτος καμμία αποζημίωση, πήρε την τράπεζα από τους μετόχους της, την κράτησε γιά 2-3 χρόνια και την έδωσε σε άλλους.
Δε παρακολούθησες τη κουβέντα, η λέξη "αποζημίωση" χρησιμοποιείται από το Dwarven Blacksmith ως μία ερμηνεία των κρατικών διασώσεων
και πάνω σε αυτό απάντησα εξ'αρχής. Από εκεί και πέρα, ο Σάλλας ήταν το απόλυτο αφεντικό της Πειραιώς παρά το γεγονός ότι ο αριθμός
των μετοχών του ήταν μικρός. Κράτησε την επιχείρηση που διοικούσε ζωντανή με τη κρατική ενίσχυση και συνέχισε να τη διοικεί. Μία μεγάλη
επιχείρηση όπως η Πειραιώς ελέγχεται από τα στελέχη της, πρακτικά( όχι τυπικά, μην αρχίσεις να μανουριάζεις με τα διαδικαστικά περί Γ.Σ).

Απάντηση


  • Παραπλήσια Θέματα
    Απαντήσεις
    Προβολές
    Τελευταία δημοσίευση

Επιστροφή στο “Οικονομία”

Phorum.com.gr : Αποποίηση Ευθυνών