E, καλα και εσυ. Θεολογος ειναι ο ανθρωπος, μητροπολιτες παροντες, τι να πει;

Συντονιστής: ΟΥΤΙΣ
E, καλα και εσυ. Θεολογος ειναι ο ανθρωπος, μητροπολιτες παροντες, τι να πει;
Μάλλον το δευτερο
Αν είναι το δεύτερο (που δεν το ανέφερε καν ο Planis), τότε το σκεπτικό του που βασίζεται στην άποψη:
Δεν ισχύει, αφού οι Τούρκοι κατάφεραν τόσα πολλά, χωρίς να έχουν στόχο τον Θεό.Ουσιαστικά, αυτό το οποίο θέλει να πει η γραφή είναι ότι όταν ένας άνθρωπος προσπαθεί να επιτύχει κάτι το οποίο είναι χωρίς την ευλογία και χωρίς να έχει στόχο τον Θεό, όσες προσπάθειες και να κάνει με τις δικές του δυνάμεις του, στο τέλος θα αποτύχει γιατί η ίδια του η αδυναμία θα τον προδώσει αφού στηρίζεται στις δικές του ατελείς δυνάμεις και όχι στην όντως αλήθεια, από όπου εκπηγάζουν τα πάντα.
Αν θέλεις απαντάς...Η 4 αιώνων Βρετανική αυτοκρατορία, είχε και αυτή την "ευλογία" και είχε στόχο τον Θεό;
Από την άλλη, η σύγχρονη αυτοκρατορία των ΗΠΑ, είναι παγκόσμια αυτοκρατορία επειδή πράττει με "ευλογία" και έχει στόχο τον Θεό;
Και όλοι αυτοί οι άνθρωποι που διέπραξαν αποδεδειγμένες θηριωδίες και έζησαν μια ζωή χαρισάμενη, είχαν και αυτοί "ευλογία" και στόχο τον Θεό;
Πάντα στις απαντήσεις σου, θα υπάρχει ένα "μπέρδεμα", τουλάχιστον για εμένα.opsimasmenos έγραψε: ↑07 Οκτ 2020, 21:47Ηταν ο Αρχάγγελος που έγινε διαβολος μετά την προτροπή στους πρωτόπλαστους. Με αυτή την υπόσταση τον ξέρουν οι άνθρωποι και όχι του Αρχάγγελου, γιαυτό λένε, "ο διάβολος προέτρεψε τους πρωτόπλαστους" , εννοώντας με την προπτωτικη υπόσταση του.
Αν το είπε αυτό, καλό θα είναι να αποσύρει τις υπόλοιπες μεταφράσεις, δεν νομίζεις;opsimasmenos έγραψε: ↑07 Οκτ 2020, 21:55Εδώ έχετε δίκιο. Θα γράψω τη μετάφραση στους παραπάνω στίχους, από ένα βιβλίο που ο αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος είπε ότι έλειπε από τις μέχρι τώρα μεταφράσεις.
Α Βασ. 16,14. Και το πνεύμα του Κυρίου απεσύρθη από του Σαούλ, και πνεύμα πονηρόν παρά Κυρίου ετάραττεν αυτόν.
Α Βασ. 16,15 Και είπον οι δούλοι του Σαούλ προς αυτόν, Ιδού τώρα, πονηρόν πνεύμα παρά Θεού σε ταράττει.
Αφού στην ιστορία της ανθρωπότητας δεν ενήργησε ως Αρχάγγελος, πως θα ξέρουμε τα χαρακτηριστικά αυτής της υπόστασης;Λοξίας έγραψε: ↑08 Οκτ 2020, 18:03Πάντα στις απαντήσεις σου, θα υπάρχει ένα "μπέρδεμα", τουλάχιστον για εμένα.opsimasmenos έγραψε: ↑07 Οκτ 2020, 21:47Ηταν ο Αρχάγγελος που έγινε διαβολος μετά την προτροπή στους πρωτόπλαστους. Με αυτή την υπόσταση τον ξέρουν οι άνθρωποι και όχι του Αρχάγγελου, γιαυτό λένε, "ο διάβολος προέτρεψε τους πρωτόπλαστους" , εννοώντας με την προπτωτικη υπόσταση του.
Δεν είναι σωστό πως οι άνθρωποι τον ξέρουν με την υπόσταση του Διαβόλου (μόνο). Ή, έστω, δεν είναι απολύτως ακριβές.
Πάρα πολλοί άνθρωποι γνωρίζουν καλά ποιος ήταν ο Διάβολος πριν την αποστασία του. Γνωρίζουν πως ήταν ο καλός Εωσφόρος.
Αν τον ξέρουν λοιπόν με την υπόσταση του Διαβόλου, όπως λες, αυτή είναι η μεταπτωτική του υπόσταση.
Πιο κάτω λες όμως (το υπογραμμισμένο), "ο διάβολος προέτρεψε τους πρωτόπλαστους" , εννοώντας με την προπτωτικη υπόσταση του".
Μα η προπτωτική υπόσταση του Διαβόλου, ΔΕΝ ήταν ο Διάβολος αλλά ο καλός (και πρώτος μεταξύ ίσων) αρχάγγελος Εωσφόρος!
Τελικά, τι θέλεις να πεις ακριβώς;
Ήταν κάτι που έλειπε είπε, μια μετάφραση χωρίς ερμηνεία.Λοξίας έγραψε: ↑08 Οκτ 2020, 18:16Αν το είπε αυτό, καλό θα είναι να αποσύρει τις υπόλοιπες μεταφράσεις, δεν νομίζεις;opsimasmenos έγραψε: ↑07 Οκτ 2020, 21:55Εδώ έχετε δίκιο. Θα γράψω τη μετάφραση στους παραπάνω στίχους, από ένα βιβλίο που ο αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος είπε ότι έλειπε από τις μέχρι τώρα μεταφράσεις.
Α Βασ. 16,14. Και το πνεύμα του Κυρίου απεσύρθη από του Σαούλ, και πνεύμα πονηρόν παρά Κυρίου ετάραττεν αυτόν.
Α Βασ. 16,15 Και είπον οι δούλοι του Σαούλ προς αυτόν, Ιδού τώρα, πονηρόν πνεύμα παρά Θεού σε ταράττει.
Στην μετάφραση αυτή λοιπόν, αποδίδεται σωστά το πρωτότυπο, και ειδικά στο Α Βασ. 16,14
Στο Α Βασ. 16,15 έχει εισχωρήσει η πρόθεση "παρά", που δεν υπάρχει στο πρωτότυπο, αλλά είναι μικρο-λεπτομέρεια, αφού δεν παρερμηνεύει ως "κατά παραχώρησιν".
Οπότε, συμφωνώ με αυτήν την μετάφραση. Δεν εισάγει φράσεις που δεν υπάρχουν στο πρωτότυπο.
Αφήνει το "παρά" στην ερμηνευτική του απόδοση με την οποία υπάρχει και λειτουργεί μέχρι σήμερα.
Τωρα το ειδα που σου απαντησε ο Λοξιας και επειδη το εγραψες ως απαντηση σε μενα, θα πρεπει να απαντησω.opsimasmenos έγραψε: ↑07 Οκτ 2020, 21:47Ηταν ο Αρχάγγελος που έγινε διαβολος μετά την προτροπή στους πρωτόπλαστους. Με αυτή την υπόσταση τον ξέρουν οι άνθρωποι και όχι του Αρχάγγελου, γιαυτό λένε, "ο διάβολος προέτρεψε τους πρωτόπλαστους" , εννοώντας με την προπτωτικη υπόσταση του.Alphabet έγραψε: ↑02 Οκτ 2020, 19:07Η εκκλησια διδασκει οτι ο οφις που προετρεψε τους πρωτοπλαστους να αμαρτησουν, ηταν ο διαβολος. Αρα προυπηρχε του προπατορικου αμαρτηματος.opsimasmenos έγραψε: ↑30 Σεπ 2020, 22:24Δε συμφωνώ. Από που προκύπτει ότι ο σατανάς προϋπήρχε;
Ο Εωσφόρος ήταν Αρχάγγελος.
Τα παραπονα σου εκει λοιπον σε παρακαλω.
Το κακό το καταλαβαίνω ότι προϋπήρχε αφού υπήρχε το δέντρο της γνώσης του καλού και του πονηρού.Alphabet έγραψε: ↑08 Οκτ 2020, 20:45Τωρα το ειδα που σου απαντησε ο Λοξιας και επειδη το εγραψες ως απαντηση σε μενα, θα πρεπει να απαντησω.opsimasmenos έγραψε: ↑07 Οκτ 2020, 21:47Ηταν ο Αρχάγγελος που έγινε διαβολος μετά την προτροπή στους πρωτόπλαστους. Με αυτή την υπόσταση τον ξέρουν οι άνθρωποι και όχι του Αρχάγγελου, γιαυτό λένε, "ο διάβολος προέτρεψε τους πρωτόπλαστους" , εννοώντας με την προπτωτικη υπόσταση του.
Για να μην ξεφυγουμε απο το θεμα, θα πρεπει να υπενθυμισω οτι ψαχνουμε να βρουμε απο που και ποτε προηλθε το κακο.
Δεν υπαρχει καμμια αμφιβολια οτι κατα την εκκλησια ο διαβολος προυπηρχε του προπατορικου αμαρτηματος. Κανενα κακο δεν θα μπορουσε να γινει - παντα κατα την εκκλησια - αν δεν υπηρχε. Αλλωστε αναφερεται σαφως στην Γενεση οτι οι πρωτοπλαστοι δεν γνωριζαν το κακο (ουτε το καλο) πριν δοκιμασουν τον καρπο.
Στο βιβλιο του καθ. κ.Γεωγιου Μαρτζελου ΤΟ ΠΡΟΠΑΤΟΡΙΚΟ ΑΜΑΡΤΗΜΑ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΟΡΘΟ∆ΟΞΗ ΠΑΡΑ∆ΟΣΗ, σελ 6, αναφερεται το εξης:
"..Ενώ ο Θεός έθεσε, όπως είπαμε, ως σκοπό της υπάρξεως του ανθρώπου ήδη απ’ αρχής της δημιουργίας του την ηθικοπνευματική του τελείωση και τη θέωσή του, πράγμα που θα επιτυγχανόταν μέσω της κοινωνίας του με το Θεό και της υπακοής στις εντολέ ςτου, ο άνθρωπος, παρασυρθείς από το διάβολο που κινήθηκε από φθόνο απέναντί του..."
https://www.imdleo.gr/diaf/books/martz_ ... _amart.pdf
Αλλο..
"Κατά την Αγία Γραφή το κακό, δηλαδή η σκέψη και απόφαση της παράβασης της εντολής του Θεού που είναι η αμαρτία, μπήκε απ’ έξω στον άνθρωπο, από ειδικό πειραστή πανούργο και δόλιο και μοχθηρό, εχθρό και του Θεού και του ανθρώπου. Και αυτός είναι ο διάβολος και σατανάς. Και δεν παρουσιάσθηκε ο διάβολος σαν εχθρός, όπως ήταν. Διότι έτσι θα αποτύγχανε του σκοπού του. Θα έκανε τους πρωτοπλάστους να τον υποπτευτούν και να φύγουν από κοντά του. Για αυτό παρουσιάζεται με τη μορφή του όφεως, του φιδιού."
https://xfd.gr/keimena/%CE%B5%CE%BA%CE% ... %AF%CE%B1/
Δεν στεκει λοιπον ο ισχυρισμος σου. Το κακο και ο διαβολος προυπηρχαν του προπατορικου αμαρτηματος κατα την δογματικη της εκκλησιας.
Δεν μπορεί να μιλάς σοβαρά! Υπάρχει πληθώρα εκκλησιαστικών κειμένων, όπως:opsimasmenos έγραψε: ↑08 Οκτ 2020, 19:22Αφού στην ιστορία της ανθρωπότητας δεν ενήργησε ως Αρχάγγελος, πως θα ξέρουμε τα χαρακτηριστικά αυτής της υπόστασης;
Και εσύ δεν το έχεις πάρει χαμπάρι;Αρχικά ο Εωσφόρος «αυτός που μεταφέρει το φως» και οι άγγελοι του δεν δημιουργήθηκαν κακοί. Ήταν ένα από τα μεγαλύτερα ουράνια πνεύματα κατέχοντας θέση στο ύψιστο σημείο των Ασωμάτων Δυνάμεων και της πνευματικής τελειότητας.
...
Σαν πνεύμα είναι αγέραστος και αθάνατος κατέχοντας όλες τις ιδιότητες του αγγελικού κόσμου, δεν έχει χρονικούς και τοπικούς περιορισμούς,είναι αεικίνητος, έχει υψηλή πνευματική διαύγεια, είναι άυλος, αυτάρκης και εξαρτάται μόνο από το Θεό.
...
Πριν από την πτώση του ήταν ο πρώτος στην ιεραρχία των αγγέλων έχοντας δύναμη, λαμπρότητα, σοφία αλλά και την καλοσύνη της αγγελικής φύσης.
Ααα, εγώ είμαι άθεος, εσύ δεν ξέρεις χριστιανική θεολογία!opsimasmenos έγραψε: ↑08 Οκτ 2020, 19:22Την ημέρα της προτροπής ήταν Αρχάγγελος, και αμέσως μετά την πτώση των πρωτόπλαστων τους καταράστηκε ο Θεός και ο καλός Αρχάγγελος άρχισε σταδιακά μέρα τη μέρα να γίνεται όλο και πιο κακός.
Μα όχι! Δεν έχω καμία τέτοια ένσταση! Και εδώ λάθος συμπέρασμα έβγαλες...opsimasmenos έγραψε: ↑08 Οκτ 2020, 19:22Η ένσταση σου είναι, πως γίνεται ένας καλός Αρχάγγελος να ενεργεί κατ' αυτόν τον τρόπο; Ε, γιαυτό λέω ότι δεν έχουμε προπτωτικα δεδομένα της προσωπικότητας του, και επειδή υπήρχε το δέντρο της γνώσης του καλού και του κακού (πονηρού το λέει στο αρχαίο κείμενο), υποθέτω πως μια πονηράδα την έχουν οι Αρχάγγελοι, πως αλλιώς να κάνεις κουμάντο σ' ένα κόσμο αγγελικά πλασμένο.
Ααα, μα εμείς θα σου κάνουμε θελογικά μαθήματα;opsimasmenos έγραψε: ↑08 Οκτ 2020, 21:24Το κακό το καταλαβαίνω ότι προϋπήρχε αφού υπήρχε το δέντρο της γνώσης του καλού και του πονηρού.
Το να φτιάξει όμως από την αρχή της δημιουργίας ο Θεός τον διάβολο και την έβδομη μέρα να αναπαυθεί δεν το καταλαβαίνω. Και αν έτσι έγιναν τα πράγματα τότε πως εξηγείται από το δόγμα πως μαζί με τον άνθρωπο καταραστηκε και τον διάβολο αφού γιαυτό τον σκοπό τον έπλασε. Να σέρνεται στη γη και έχθραν θήσω ανά μέσον σου και ανά μέσον της γυναικός και ανά μέσον του σπέρματος σου και ανά μέσον του σπέρματος αυτής, αυτός σου τηρήσει κεφαλήν, και σύ τηρήσει αυτού πτέρναν.
Λοξίας έγραψε: ↑08 Οκτ 2020, 22:41Ααα, μα εμείς θα σου κάνουμε θελογικά μαθήματα;opsimasmenos έγραψε: ↑08 Οκτ 2020, 21:24Το κακό το καταλαβαίνω ότι προϋπήρχε αφού υπήρχε το δέντρο της γνώσης του καλού και του πονηρού.
Το να φτιάξει όμως από την αρχή της δημιουργίας ο Θεός τον διάβολο και την έβδομη μέρα να αναπαυθεί δεν το καταλαβαίνω. Και αν έτσι έγιναν τα πράγματα τότε πως εξηγείται από το δόγμα πως μαζί με τον άνθρωπο καταραστηκε και τον διάβολο αφού γιαυτό τον σκοπό τον έπλασε. Να σέρνεται στη γη και έχθραν θήσω ανά μέσον σου και ανά μέσον της γυναικός και ανά μέσον του σπέρματος σου και ανά μέσον του σπέρματος αυτής, αυτός σου τηρήσει κεφαλήν, και σύ τηρήσει αυτού πτέρναν.
Διάβασε και λίγο Μέγα Βασίλειο και τους άλλους Πατέρες.
Οι άγγελοι δημιουργήθηκαν ΠΡΙΝ την Κτίση. Αυτό είναι δεδομένο.
Η δε απορία σου, που έχω υπογραμμίσει, έχει και αυτή απαντηθεί.
Τώρα αν η απάντηση δεν σε καλύπτει, είναι άλλο θέμα!
Δώσε κάνα λινκ να δω πως το λέει, αν είναι εύκολο.Ο Μέγας Βασίλειος λέει πως ο Εωσφόρος εξέπεσε ΠΡΙΝ την Κτίση.
Οπως εγραψα πριν λιγες μερες ...Ποτε δεν προκειται η εκκλησια να απεμπλακει απο τον φαυλο κυκλο που εχει μονη της δημιουργησει.opsimasmenos έγραψε: ↑08 Οκτ 2020, 21:24Το κακό το καταλαβαίνω ότι προϋπήρχε αφού υπήρχε το δέντρο της γνώσης του καλού και του πονηρού.
Το να φτιάξει όμως από την αρχή της δημιουργίας ο Θεός τον διάβολο και την έβδομη μέρα να αναπαυθεί δεν το καταλαβαίνω. Και αν έτσι έγιναν τα πράγματα τότε πως εξηγείται από το δόγμα πως μαζί με τον άνθρωπο καταραστηκε και τον διάβολο αφού γιαυτό τον σκοπό τον έπλασε. Να σέρνεται στη γη και έχθραν θήσω ανά μέσον σου και ανά μέσον της γυναικός και ανά μέσον του σπέρματος σου και ανά μέσον του σπέρματος αυτής, αυτός σου τηρήσει κεφαλήν, και σύ τηρήσει αυτού πτέρναν.
Στην ΠΔ υπάρχει μόνον μία αναφορά στον Εωσφόρο και αυτή στο βιβλίο του Ησαΐα.opsimasmenos έγραψε: ↑08 Οκτ 2020, 23:08Δώσε κάνα λινκ να δω πως το λέει, αν είναι εύκολο.
Δε θυμάμαι που απαντήθηκε. Αν δε βαριέσαι πες δυο λογια.
Οι άγγελοι δημιουργήθηκαν ΠΡΙΝ την Κτίση. Αυτό είναι δεδομένο.
Και δημιουργία και πτώση πριν την Κτίση;;