Θεωρείτε ότι τα βιντεοπαιχνίδια είναι μια μορφή τέχνης;

Παιχνίδια ρόλων, ηλεκτρονικά, PC games/consoles, cheats, συζητήσεις και σχολιασμοί
Άβαταρ μέλους
ST48410
Δημοσιεύσεις: 24451
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 20:21

Re: Θεωρείτε ότι τα βιντεοπαιχνίδια είναι μια μορφή τέχνης;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από ST48410 » 16 Ιούλ 2022, 13:15

paul25 έγραψε:
15 Ιούλ 2022, 15:08
ST48410 έγραψε:
11 Ιούλ 2022, 20:44
paul25 έγραψε:
11 Ιούλ 2022, 20:30
Τώρα είναι ορισμός το ότι είναι ένα μορφοπλαστικο επίτευγμα; Με αυτή την φράση όρισε τι είναι Τέχνη; Ούτε καν!
Βρε συ μην είσαι αφοριστικός. Στο link μπορείς να πας να διαβάσεις και τις υπόλοιπες σελίδες αν θέλεις. Επίσης διάβασες αυτές τις δύο για να καταλάβεις πως οδήγησαν στον ορισμό αυτό; Σκέφτηκες τι είναι ένας τεχνίτης; Διαχώρισες από τον καλλιτέχνη;
Αν δεν τα κάνεις όλα αυτά ο ορισμός θα σου φανεί ξεκάρφωτος.

Δες σε παρακαλώ μερικά σχετικά ποστς από την αρχή του νήματος.
Από την πρώτη σελίδα αναφέρει την ικανότητα ως κριτήριο την οποία θεωρεί ότι αποτελείται από την τεχνική και την επινοητικότητα. Ακριβώς αυτό που λέω σε όλο αυτό το νήμα. Τα έργα που αναφέρεις που απλά κάποιος χρησιμοποιεί την τεχνική και όχι την επινοητικότητα δεν θα μπορούσαν να λέγονται τέχνη γι'αυτό και τα λέω τεχνουργήματα. Η επινοητικότητα απαιτεί πάντα ένα βαθμό έμπνευσης που είναι το κίνητρο παραγωγής της φαντασίας της οποίας αποτέλεσμα της δράσης είναι η επινοητικότητα. Επομένως η τέχνη πάντα απαιτεί έμπνευση, οτιδήποτε δεν απαιτεί έμπνευση δεν είναι τέχνη με Τ κεφάλαιο.

Πέρασαν λίγες μέρες και έχω χαθεί λίγο. Αν θέλεις εξήγησέ μου τη διαφωνία σου. Δώσε μου και έναν ορισμό για την έμπνευση γιατί μπορεί να λέμε το ίδιο με άλλα λόγια τελικά.

Όταν ο ορισμός λέει ότι χρειάζεσαι ένα μορφοπλαστικό επίτευγμα (δηλαδή κατ' αρχήν να κατορθώσεις να κάνεις κάτι σε επίπεδο μορφής/εξωτερικής εμφάνισης/σχήματος), δεν αποκλείει το να έχεις μία, δύο ή δέκα καλές ιδέες για να το κάνεις αυτό. Αν αυτές τις ιδέες τις περιλαμβάνεις σε αυτό που λες έμπνευση, δεν θα διαφωνήσω.

Ας προσθέσω κι εγώ μερικά στοιχεία ακόμα εδώ. Χαρακτηριστικό της σοβαρής τέχνης είναι η επεξεργασία. Όχι πάντα και όχι σε όλες τις εποχές αλλά πάρα πολύ συχνά ένα έργο δεν αποτελεί παράθεση ιδεών αλλά επεξεργασία μιας κύριας ιδέας. Ο ικανός καλλιτέχνης είναι αυτός που παίρνει αυτή την αρχική ιδέα και κάνοντας διάφορα πράγματα με αυτήν επιτυγχάνει ποικιλία αλλά ΚΑΙ ΕΝΟΤΗΤΑ. Για να έχεις τελικά το έργο ως ένα πράγμα στο μυαλό σου στο τέλος.
Αυτός που ακούει συνειδητά την 5η συμφωνία του Μπετόβεν, παρατηρεί πως μια πολύ σύντομη αρχική μουσική ιδέα δίνει υλικό και για τα 4 μέρη της συμφωνίας και στο τέλος το έργο αποκτά στο μυαλό του, στην μνήμη του μια συνολική υπόσταση. Και η ικανότητα του καλού συνθέτη κρίνεται και από αυτό. Το πως μπορεί να πάρει μια αρχική ιδέα και να την επεκτείνει/μετατρέψει/παραλλάξει ώστε να δημιουργεί υλικό. Δεν είναι σύνθεση (το λέει κι η λέξη) να φτιάξεις ένα έργο μιας ώρας που θα έχει άσχετες μεταξύ τους μελωδίες.

Το πως θα γίνει το παραπάνω είναι μεγάλη συζήτηση. Εμείς ξέρουμε τις διαδικασίες που διδάσκονται αιώνες τώρα ως προς αυτό. Με ανάλυση προηγούμενων έργων παίρνεις μια καλή ιδέα του πως μπορεί να επεξεργαστεί κάποιος το πρωταρχικό υλικό με πολλούς και διάφορους τρόπους.
Χρειάζονται και καλές ιδέες σε όλη αυτή την διαδικασία; Προφανώς; Χρειάζονται και αυτές και η βαθιά γνώση του τι μπορεί να σου δώσει το εκάστοτε υλικό.

Άβαταρ μέλους
ST48410
Δημοσιεύσεις: 24451
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 20:21

Re: Θεωρείτε ότι τα βιντεοπαιχνίδια είναι μια μορφή τέχνης;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από ST48410 » 16 Ιούλ 2022, 13:27

paul25 έγραψε:
15 Ιούλ 2022, 15:17
ST48410 έγραψε:
11 Ιούλ 2022, 20:51
paul25 έγραψε:
11 Ιούλ 2022, 20:36
Τα έργα χρειάζονται δημοσιότητα που τους παρέχουν οι θεσμοί, η Τέχνη είναι και ένα κοινωνικό σύστημα επίσης. Κανείς δεν θα ήξερε τους υπεριαλιστες αν δεν υπήρχαν οι θεσμοί αυτοί (εκθέσεις, μουσεία κλπ) πολλά έργα μετατρέπονται σε τέχνη όταν τα συναντάς μέσα σε τέτοιους χώρους πχ ο ουρητηρας του Ντυσάν που ανέφερε άλλο μέλος. Αυτοί οι θεσμοί με τις επιλογές τους διαμορφώνουν την τέχνη στο σύνολο της, σε αυτούς συμπεριλαμβάνω και τους ανεξάρτητους.
Υπάρχουν πολλαπλάσια έργα που επίσης προβλήθηκαν και σβήνουν στη λήθη. Αν δεν υπάρχει σοβαρός λόγος να θαυμάσουμε κάτι, αργά η γρήγορα πάει εκεί που του αναλογεί. Σε βάθος ετών ή δεκαετιών μπορεί να έχεις δίκιο. Σε βάθος αιώνων όλα τα επιφανειακά ξεθωριάζουν.

Πρέπει να υπάρχουν ιδέες, επινοήσεις, πνευματικά επιτεύγματα (μορφοπλαστικό επίτευγμα που σου λέει ο ορισμός) για να αντέξει ένα έργο στο χρόνο. Πως θα το κάνει αυτό ο οποιοσδήποτε θεσμός; Εμείς ξέρουμε σήμερα πολλούς κορυφαίους δημιουργούς που θεωρήθηκαν μέτριοι στην εποχή τους και έζησαν στην σκιά άλλων που ήταν ευνοημένοι της εκκλησίας, της αυλής ή ό,τι μπορείς να φανταστείς ως θεσμό 200-300 χρόνια πριν στην Ευρώπη. Αν σου πω ονόματα των τότε προβεβλημένων, δεν θα τους έχεις ακούσει καν. Και δεν χρειάζεται δηλαδή.
Η διαχρονικότητα δεν είναι κριτήριο για την μορφοποίηση της τέχνης, κανείς δεν μπορεί να ξέρει τι αντέχει στο χρόνο, είναι αδύνατον, μάλιστα πολλά έργα διατηρούνται στο χρόνο επειδή οι ίδιοι οι θεσμοί τα διατηρούν. Σχετικά με την επίδραση των θεσμών στην Τέχνη μπορείς να ρίξεις μια ματιά στην θεωρία θεσμών (institutional theory of art) που είναι σύγχρονη στην οπτική της τέχνης.
Θα διαβάσω αυτό που μου λες με πρώτη ευκαιρία. Ωστόσο 2-3 παρατηρήσεις σε αυτό που γράφεις.

Οποιοδήποτε έργο τέχνης προηγούμενων εποχών γνωρίζεις, το γνωρίζεις επειδή έχει κάποια διαχρονική αξία σε ορισμένο πολιτιστικό πλαίσιο (πχ σε αυτό που αποκαλούμε Δυτικό Πολιτισμό). Εκτός από τα γνωστά και φημισμένα έργα, οι αποθήκες των μουσείων αλλά και οι προθήκες είναι γεμάτες από δευτερεύοντα, τριτεύοντα έργα που δεν ασχολείται σχεδόν κανείς.

Μπορεί κάποιος θεσμός (ό,τι κι αν σημαίνει αυτό - γιατί δεν είμαι σίγουρος) να προωθήσει ένα έργο; Φυσικά και μπορεί και έχει γίνει αμέτρητες φορές. Μας αφορά; Ναι και όχι. Αν είσαι της δουλειάς, μπορεί άνετα να αισθανθείς ριγμένος γιατί βλέπεις να παίρνει παραγγελίες μια μετριότητα που προωθείται για εξωκαλλιτεχνικούς λόγους. Ωστόσο αυτό έχει ημερομηνία λήξης. Για κάποιους μπορεί να αντέξει ακόμα και δεκαετίες. Κάποια στιγμή όμως που θα πάψει η προστασία των θεσμών (γιατί ο μονάρχης πέθανε, γιατί η εκκλησία έχασε την επιρροή της, γιατί η τάδε κυβέρνηση άλλαξε κλπ κλπ) θα μείνει το έργο γυμνό και θα πάρει την αξία που του αναλογεί.

Υπάρχουν έργα που είναι διάσημα για εξωκαλλιτεχνικούς λόγους; Φυσικά και υπάρχουν. Αν ας πούμε ένα ποίημα συνδεθεί με την επανάσταση ενός λαού, θα αποκτήσει απήχηση και ιδιαίτερη σημασία για αυτόν τον λαό και θα συγκινεί τις επόμενες γενιές (όσο υπάρχει αυτός ο λαός τουλάχιστον) ακόμα και αν σαν ποίημα είναι για πέταμα. Αλλά η όποια αξία του έχει σχέση με κοινωνικά φαινόμενα και λειτουργίες. Δεν μιλάμε για καλλιτεχνική αξία.

Αν λοιπόν αναφέρεσαι στην δημοσιότητα και προβολή που μπορεί να έχει ένα έργο από τον οποιονδήποτε μπορεί να επηρεάσει, συμφωνούμε. Ωστόσο όταν συζητώ για αξία του έργου, αυτά είναι αδιάφορα. Δεν μιλώ για εμπορική/χρηματιστηριακή αξία που θα έπιανε σε δημοπρασία ένας πίνακας. Κάποιες φορές αυτή η αξία είναι άμεσα συνυφασμένη με την καλλιτεχνική αξία, ενώ άλλες φορές μπορεί να μην είναι.

Άβαταρ μέλους
ST48410
Δημοσιεύσεις: 24451
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 20:21

Re: Θεωρείτε ότι τα βιντεοπαιχνίδια είναι μια μορφή τέχνης;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από ST48410 » 16 Ιούλ 2022, 13:48

paul25 έγραψε:
15 Ιούλ 2022, 15:17
Σχετικά με την επίδραση των θεσμών στην Τέχνη μπορείς να ρίξεις μια ματιά στην θεωρία θεσμών (institutional theory of art) που είναι σύγχρονη στην οπτική της τέχνης.
Με μια πρώτη διαγώνια ματιά, διαφωνώ πάρα πολύ στην οπτική τους, αλλά θα πρέπει να το δω λίγο αναλυτικότερα. Εικάζω ότι πρόκειται για εξέταση από θεωρητικούς κοινωνιολογίας και όχι ανθρώπους που εμπλέκονται ενεργά στη δημιουργία τέχνης. Γενικά υπάρχει χοντρό πρόβλημα σε τέτοια ζητήματα με τους κοινωνιολόγους αλλά δεν είναι της ώρας.

Άβαταρ μέλους
ST48410
Δημοσιεύσεις: 24451
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 20:21

Re: Θεωρείτε ότι τα βιντεοπαιχνίδια είναι μια μορφή τέχνης;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από ST48410 » 16 Ιούλ 2022, 22:50

gassim έγραψε:
11 Ιούλ 2022, 10:06
Δηλαδή αν ένας μανικιουρίστας βρει μια νεα τεχνική για φτιάξιμο νυχιών και κάνει κάποιο πολύ ιδιαίτερο σχέδιο είναι καλλιτέχνης;
Επανερχόμαστε σε αυτό το πολύ ενδιαφέρον ερώτημα. Η απάντηση δεν είναι απλή γιατί θα δημιουργηθούν παρεξηγήσεις. Για να έχει νόημα μια τέτοια απάντηση, πρέπει να έχουμε ξεκαθαρισμένα κάποια πράγματα. Χωρίς αυτό απλώς θα ανταλλάσσουμε απόψεις εννοώντας κάτι διαφορετικό ο καθένας. Τα στοιχεία που πρέπει να ξεκαθαριστούν είναι τα εξής:

1. Το πλαίσιο.

2. Τον ορισμό του τι είναι τέχνη.

3. Την διάκριση τέχνης και τεχνικής.

4. Τον διαφορετικό τρόπο λειτουργίας στην παραδοσιακή τέχνη και στην σοβαρή/ατομική/προσωπική δημιουργία.

5. Το ενδιάμεσο είδος της δημοφιλούς/popular/ελαφράς/εμπορικής τέχνης, συνεπεία κυρίως των κοινωνικών αλλαγών που έφερε η δημιουργία των μεγάλων αστικών κέντρων τους τελευταίους αιώνες.

6. Ζητήματα αναφορικά με την αξιολόγηση ενός έργου.

7. Ζητήματα που προκύπτουν από σύνθετα έργα (πχ κινηματογραφικά) όπου το αποτέλεσμα δεν είναι προϊόν του πνευματικού μόχθου ενός και μόνο καλλιτέχνη.

8. Άλλα στοιχεία αναφορικά με ορισμούς.

Πιθανόν να υπάρχουν και άλλα στοιχεία που θα αναδείξει η συζήτηση. Τα παραπάνω όμως είναι μια καλή αρχή να βάλουμε τα πράγματα σε τάξη για να μην γίνεται η κουβέντα χαοτική. Πολύ περιληπτικά:

1. Μιλάμε για εμάς που χοντρικά ζούμε και δραστηριοποιούμαστε σε αυτόν που ονομάζουμε Δυτικό Πολιτισμό. Είναι κάτι που συχνά το θεωρούμε δεδομένο, όμως είναι καλό να διευκρινισθεί για να αποφευχθούν παραδείγματα από άλλα πλαίσια αναφοράς όπου τα πράγματα λειτουργούν αλλιώς.

2. Αυτό επιχειρήθηκε σε προηγούμενες σελίδες οπότε όποιος θέλει ρίχνει μια σχετική ματιά. Τώρα αν κάποιος εννοεί ως τέχνη κάτι τελείως διαφορετικό, δύσκολα θα συνεχίσει η συζήτηση.

3. Και αυτό έχει ξεκαθαρίσει τόσο εδώ όσο και σε προηγούμενα νήματα.
Επίσης να διευκρινίσουμε για την οικονομία της συζήτησης ότι όπου χρησιμοποιούμε τον όρο "τέχνη" εννοούμε γενικά τις Καλές Τέχνες και όχι πχ ένας είδος γνώσεων ή τεχνικής εξειδίκευσης σε κάποιο τομέα (τέχνη του αρτοποιού, του γανωματή, του παπλωματά κλπ).

4. Αν γυρίσουμε αρκετά πίσω σε κοινωνίες παλιές (ή σε κοινωνίες που ακόμα και σήμερα έχουν μείνει εκτός εξέλιξης και εκτός της επιρροής του δυτικού κόσμου, πχ φυλή στον Αμαζόνιο) παρατηρούνται άλλες οργανώσεις που έχουν και κάποιες συνέπειες. Μπορείς να φανταστείς μια κοινωνία όπου τα άτομα της φυλής συγκεντρώνονται όλα μαζί και τραγουδούν και χορεύουν. Εσύ μπορεί να παίζεις το χ όργανο, ο παρακάτω το ψ κοκ αλλά το κομμάτι που παίζουμε και χορεύουν όλοι δεν σου ανήκει. Είναι συλλογικό κτήμα, κτήμα της κοινότητας, της ομάδας. Το διαμορφώνουν όλοι από κοινού, άλλος περισσότερο και άλλος λιγότερο. Στα πλαίσια αυτής της κοινωνικής οργάνωσης δεν υπάρχει ανάγκη ούτε να υπογραφεί το όποιο έργο, ούτε να ανήκει σε κάποιον ξεχωριστά. Συνέπεια αυτού είναι οι αλλαγές να επέρχονται πάρα πολύ αργά ή από εξωγενείς αιτίες πχ κατακτηθήκαμε από μία άλλη φυλή και πλέον παίζουμε την δική τους μουσική και τους δικούς τους χορούς. Ή ενσωματώθηκαν στην ομάδας μας νέα μέλη που ήρθαν από αλλού και έφεραν μαζί τους κάποια διαφορετικά όργανα/τραγούδια, οπότε σταδιακά επηρεάζουν αυτά που ακούμε κι εμείς. Έργα αυτού του είδους καλλιτεχνικής δημιουργίας διασώζονται μέχρι τις μέρες μας σε αυτό που ονομάζουμε παραδοσιακή/λαϊκή τέχνη η οποία δεν αφορά προσωπική δημιουργία, μένει σχεδόν αναλλοίωτη για δεκαετίες ή και αιώνες και δεν την υπογράφει κανείς. Προϋποθέτει όπως καταλαβαίνεις ένα είδος κοινωνικής δομής που δεν υπάρχει πλέον στη χώρα μας αφού και στο τελευταίο χωριό έχει φτάσει τηλεόραση, ραδιόφωνο, internet, κινηματογράφος. Για αυτό όταν ακούς κάποιον να λέει πχ ότι γράφει παραδοσιακή μουσική να ξέρεις ότι αυτό λέγεται είτε από άγνοια είτε εκ του πονηρού. Τελείωσε εκείνη η κοινωνική οργάνωση και μαζί της η δημιουργία τέχνης με εκείνο τον τρόπο. Ό,τι υπάρχει διατηρείται μουσειακά πλέον.

Ο άλλος τρόπος καλλιτεχνικής δημιουργίας αφορά την προσωπική δημιουργία. Λογικά συντελέσθηκε κάπου στην Αρχαία Ελλάδα, πάνω κάτω την ίδια εποχή που επέρχονται μεγάλες αλλαγές στην κοσμοαντίληψη των ανθρώπων και που ο καθένας αντιλαμβάνεται τον εαυτό τους ως ξεχωριστό άτομο. Τουλάχιστον εδώ σε εμάς υπάρχουν σαφή στοιχεία αυτής της αλλαγής. Και με πολλές συνέπειες σε όλους τους τομείς της ζωής. Αν έγινε και κάτι παρόμοιο κάπου αλλού δεν το γνωρίζω. Από την στιγμή που ο καθένας αντιλαμβάνεται τον εαυτό του ως κάτι ιδιαίτερο και όχι ως απλά ένα ακόμα μέλος της ομάδας, συμπεριφέρεται αλλιώς. Αμφισβητεί τα παραδεδομένα πρωτεία των άλλων, διεκδικεί πχ την δυνατότητα να κυβερνήσει ως ικανότερος --> δημοκρατία ή έστω σύστημα επιλογής/εκλογής, προσπαθεί να ξεχωρίζει από τους γύρω, να διακριθεί. Το αυτό συμβαίνει και στην τέχνη. Ενώ δεν είχε σταματήσει να υπάρχει η παραδοσιακή τέχνη, αναπτύσσεται και μιας άλλης μορφής δημιουργία (αυτό που συχνά θα δεις να ονομάζω σοβαρή τέχνη) η οποία είναι προσωπική, ενυπόγραφη και εξελίσσεται ταχύτατα. Γιατί; Γιατί υπάρχει από τον καλλιτέχνη η απαίτηση να κάνει κάτι που είναι δικό του και όχι αντιγραφή αυτών που κάνουν οι άλλοι. Επίσης το ίδιο το έργο να φέρει την προσωπική του σφραγίδα. Πριν δεις δηλαδή την όποια υπογραφή να αναγνωρίσεις το ύφος του συγκεκριμένου καλλιτέχνη.

Αυτός ο δεύτερος τρόπος λειτουργίας των πραγμάτων είναι ένας από τους κύριους λόγους που η Αρχαία Ελλάδα θεωρείται κοιτίδα του Δυτικοευρωπαϊκού Πολιτισμού. Και σε αυτό το πλαίσιο λειτουργίας έχουν παραχθεί τα μεγαλύτερα καλλιτεχνικά αριστουργήματα που είναι ευρέως γνωστά. Φυσικά υπάρχουν και αριστουργήματα στην παραδοσιακή/λαϊκή τέχνη. Δεν μπλέκουμε τα μεν με τα δε. Άλλος ο τρόπος λειτουργίας, άλλη και η αξιολόγηση.

5. Κάποια στιγμή άρχισαν να συγκεντρώνονται στις μεγάλες πόλεις ετερόκλητες ομάδες ανθρώπων με διαφορετικά γούστα και προτιμήσεις στην διασκέδαση. Μεγάλες πόλεις είχαμε από τα παλιά χρόνια αλλά το φαινόμενο διογκώθηκε χοντρικά από την βιομηχανική επανάσταση και μετά. Όλος αυτός ο κόσμος ήθελε και ένα είδος τέχνης για να διασκεδάσει. Η σοβαρή τέχνη λόγω της απαίτησης της μη αντιγραφής εκ των πραγμάτων δεν ήταν η καταλληλότερη για αυτό το σκοπό. Όταν ο καλλιτέχνης κάνει το μέγιστο που μπορεί, πολλές φορές βρίσκεται μπροστά από την εποχή του και είναι αδύνατο για το κοινό να τον καταλάβει. Έτσι έχεις μία ενδιάμεση μορφή τέχνης που δεν είναι ούτε το ένα, ούτε το άλλο. Χοντρικά για να μην μπλέξουμε με διαφορετική ορολογία που απαντάται σε διαφορετικές εποχές ας την ονομάσουμε ελαφρά/δημοφιλή/popular/εμπορική καλλιτεχνική δημιουργία. Είναι μεν ατομική και ενυπόγραφη αλλά δεν έχει την απαίτηση της πρωτοτυπίας που υπάρχει στην σοβαρή δημιουργία. Το αντίθετο. Χρησιμοποιούνται πολύ τυποποιημένες φόρμες και γνωστά εκφραστικά στοιχεία, προκειμένου να είναι προσιτή χωρίς πολλά πολλά από τους περισσότερους.
Για διάφορους κοινωνικούς λόγους (όπως πχ την χρήση των μέσων καταγραφής και εκπομπής: φωτογραφία, δίσκος, ραδιόφωνο, τηλεόραση) η τέχνη αυτή δεδομένου ότι μπορούσε να γίνει αντιληπτή από πολύ μεγάλη μερίδα ανθρώπων, παίρνει τεράστιες διαστάσεις. Μαζί με το μέγεθος έρχεται και το χρήμα και η δυνατότητα να υπάρχει εκτεταμένο μάρκετιν αφού πλέον το δυνητικό κοινό δεν περιορίζεται καν στα πλαίσια μιας χώρας ή ηπείρου.

6. Γενικώς η αξιολόγηση ενός έργου γίνεται με σύγκριση με τα ομοειδή του. Δεν θα συγκρίνεις τον Τσιτσάνη με τον Μπαχ. Δεν έχει νόημα. Θα συγκρίνεις τον Μπαχ με τους συνθέτες σοβαρής μουσικής της εποχής του Μπαρόκ και τον Τσιτσάνη με τους συνθέτες της ελαφράς μουσικής της γενιάς του. Τα υπόλοιπα είναι εκ του πονηρού και των δημοσιογράφων.

Έτσι πρόχειρα στις συγκρίσεις αυτές θα λάβεις υπόψη σου τα εξής:

* Ποιος κάνει κάτι;
* Πότε το κάνει; Στην αρχή της δημιουργικής του πορείας ή όντας έμπειρος;
* Τι άλλο έχει κάνει;
* Σε ποιο από τα παραπάνω πλαίσια;

Λάβε επίσης υπόψη σου ότι κάποιοι καλλιτέχνες έχουν κινηθεί και στους δύο χώρους (σοβαρής/ελαφράς δημιουργίας), είτε περιστασιακά, είτε για μεγάλα χρονικά διαστήματα. Δηλαδή και ένας συνθέτης σοβαρής μουσικής μπορεί να έχει γράψει ελαφρότερα έργα (με μεγαλύτερο βαθμό τυποποίησης).

Δηλαδή. Δεν βρίσκουμε ένα πίνακα σε μία αποθήκη για τον οποίο δεν έχουμε όνομα ούτε χρονολογία και αποδίδουμε μία αξία. Για να αποδοθεί η όποια αξία θα πρέπει να υπάρξει μια κάποια υπόθεση του ποιος μπορεί να το έχει φτιάξει και πότε περίπου. Γιατί αυτό; Γιατί ένα έργο σοβαρής τέχνης που είναι αριστούργημα του 1600 σήμερα το αντιγράφει άνετα ένας καλός μαθητής. Δεν υπάρχει πια πνευματικό επίτευγμα να θαυμάσει κάποιος.

Κάτι εξίσου σημαντικό που θα έχει σχέση και με το ερώτημά σου. Δεν είναι όλα τα επιτεύγματα όμοια. Αρχιτέκτονας και αυτός που φτιάχνει τον Παρθενώνα ή την Αγία Σοφία, αρχιτέκτονας και αυτός που φτιάχνει έναν περιστερώνα. Τα δύο εγχειρήματα έχουν άλλο βαθμό δυσκολίας. Όσο καλός και να είναι ο περιστερώνας, δεν θα τον βάλεις δίπλα στον Παρθενώνα. Ομοίως και κάποιος που ζωγραφίζει πάνω σε ποτήρια. Όσο άξιος κι αν είναι δύσκολα θα συγκρίνεις ένα έργο του με την Καπέλα Σιστίνα.

7. Όπως είδες παραπάνω η σοβαρή καλλιτεχνική δημιουργία είναι προσωπική. Ωστόσο υπάρχουν κατηγορίες έργων που συνεργάζονται περισσότερα του ενός άτομα. Μία όπερα για παράδειγμα έχει λιμπρέτο που αρκετές φορές δεν είναι του συνθέτη. Ανάλογα στον κινηματογράφο συνεργάζονται καλλιτέχνες και επαγγελματίες πολλών ειδικοτήτων.
Σε ποιον ανήκει το έργο; Δύσκολο να πει κανείς αν δεν γνωρίζει λεπτομέρειες. Κυρίως σε αυτόν που είχε την καθοριστική συμβολή στην διαμόρφωσή του. Πχ στις όπερες το credit το παίρνει ο συνθέτης. Σε ένα κινηματογραφικό έργο συχνά ο σκηνοθέτης. Ίσως όμως είναι δικαιότερο να αποδίδονται εύσημα για το κάθε πράγμα ξεχωριστά. Στον σκηνοθέτη για την σκηνοθεσία, στον σεναριογράφο για το σενάριο, για την φωτογραφία, για το μακιγιάζ, για τα εφφέ κλπ κλπ κλπ. Αν θεωρηθεί ότι την ιδιαίτερη πινελιά και προσωπικότητα του έργου την οφείλεις σε έναν από αυτούς, αυτός συνήθως είναι που το έργο θεωρείται περισσότερο δικό του.

Ωστόσο υπάρχουν και άλλες κατηγορίες έργων που είναι αποτέλεσμα κοινής εργασίας και εκεί τίθενται διάφορα ερωτήματα, αλλά θα ξεφύγουμε πολύ.

8. Έγραψα στον hellegennes σε προηγούμενη σελίδα για δύο διαφορετικές προσεγγίσεις όταν υπάρχει πολύ μικρό, ασήμαντο μορφοπλαστικό επίτευγμα. Εκεί κάποιοι θα πουν αυτό δεν είναι τέχνη, και κάποιοι άλλοι ότι ναι μεν είναι τέχνη, αλλά είναι για χαμηλής αξίας, για πέταμα κλπ.
Πάρε για παράδειγμα αυτούς που κάθονται σε τουριστικές περιοχές στο δρόμο και σε βάζουν απέναντι και σου κάνουν το πορτραίτο. Είναι μια διαδικασία που όποιος έχει περάσει από την Καλών Τεχνών, ή έχει εξασκηθεί μόνος του, μπορεί να την κάνει. Από μόνη της δεν έχει κάποιο βαθμό πρωτοτυπίας και δεν υπάρχει κάποιο μορφοπλαστικό επίτευγμα ή τέλος πάντων το όποιο επίτευγμα είναι πολύ χαμηλού επιπέδου και μηδαμινής καλλιτεχνικής αξίας. Εκεί κάποιος θα σου πει "αυτό δεν είναι τέχνη" και κάποιος άλλος "τέχνη είναι αλλά δεν αξίζει (καλλιτεχνικώς) τίποτα". Είναι θέμα οπτικής. Και τα δύο είναι σωστά.

Αν έχεις καταλάβει τα παραπάνω, μπορείς να δοκιμάσεις να δεις που κατηγοριοποιείται αυτό που κάνει ο μανικιουρίστας. Κάνε μια προσπάθεια και να το συζητήσουμε.

ΥΓ. Ευχαριστώ όποιον διαθέσει χρόνο για να διαβάσει το κατεβατό.

Άβαταρ μέλους
ST48410
Δημοσιεύσεις: 24451
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 20:21

Re: Θεωρείτε ότι τα βιντεοπαιχνίδια είναι μια μορφή τέχνης;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από ST48410 » 16 Ιούλ 2022, 22:52

Αν μας διαβάζει η tipiti klop θα χαρώ να διαβάσω τη γνώμη της.

Άβαταρ μέλους
sharp
Δημοσιεύσεις: 21515
Εγγραφή: 01 Μάιος 2018, 21:47

Re: Θεωρείτε ότι τα βιντεοπαιχνίδια είναι μια μορφή τέχνης;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από sharp » 16 Ιούλ 2022, 22:57

Ω ρε κατεβατά :o
:lol:
“Hard times create strong men, strong men create good times, good times create weak men, and weak men create hard times.”

Άβαταρ μέλους
ST48410
Δημοσιεύσεις: 24451
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 20:21

Re: Θεωρείτε ότι τα βιντεοπαιχνίδια είναι μια μορφή τέχνης;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από ST48410 » 16 Ιούλ 2022, 23:03

sharp έγραψε:
16 Ιούλ 2022, 22:57
Ω ρε κατεβατά :o
:lol:
Ε, πες μου τι να κόψω. :lol:

Πως να φτάσουμε κάπου αν μιλάμε για διαφορετικά πράγματα;

Άβαταρ μέλους
sys3x
Δημοσιεύσεις: 38102
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 21:40
Τοποθεσία: m lagou

Re: Θεωρείτε ότι τα βιντεοπαιχνίδια είναι μια μορφή τέχνης;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από sys3x » 16 Ιούλ 2022, 23:04

Πορφύριος Εξαρχίδης έγραψε:
12 Ιούλ 2022, 20:23
hellegennes έγραψε:
12 Ιούλ 2022, 17:43
Πορφύριος Εξαρχίδης έγραψε:
12 Ιούλ 2022, 07:42
there are even more possible variations of chess games than there are atoms in the observable universe. This is the Shannon Number and represents all of the possible move variations in the game of chess. It is estimated there are between 10111 and 10123 positions (including illegal moves) in Chess.
Αυτό είναι καθαρός, αγνός μύθος. Προκύπτει από μαθηματική καταμέτρηση χωρίς να αποκλείονται κινήσεις που δεν επιτρέπονται. Αν υπολογίσεις τις πραγματικές κινήσεις, ο αριθμός αυτός είναι περίπου 1040, που σημαίνει 10.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000 φορές λιγότερες κινήσεις από άτομα στο ορατό σύμπαν. Κι αυτό πάλι περιέχει όλες τις παρτίδες που διαφέρουν κατά μία κίνηση ή είναι καθρέφτισμα της σκακιέρας. Στην πραγματικότητα ο δυνατός ρεαλιστικός αριθμός διαφορετικών παρτίδων είναι μεν αρκετά μεγάλος, αλλά είναι τάξεις μεγέθους μικρότερος ακόμα κι απ' αυτό το 1040.

Την ίδια στιγμή, ο αριθμός των δυνατών συνδυασμών ενός παιχνιδιού CIV είναι τόσο μεγάλος που πρακτικά τείνει στο άπειρο. Αλλά για να το θέσουμε σε ρεαλιστικούς όρους, ας πούμε ότι είναι 1000^1000^1000^1000.
Πορφύριος Εξαρχίδης έγραψε:
11 Ιούλ 2022, 14:56
Αφού ρε λουμπίνα δεν το λέει μόνο ο Μήτσος ότι το σκάκι είναι παιχνίδι στρατηγικής, το λένε ακόμα και τα βιβλία εκμάθησης σκακιού.
Εντάξει... και τα βιβλία ομοιοπαθητικής λένε ότι θεραπεύει η ομοιοπαθητική από την ποδάγρα μέχρι τον καρκίνο.
Πορφύριος Εξαρχίδης έγραψε:
11 Ιούλ 2022, 14:56
Αλλά όχι, ο χελιγκένις ξέρει καλύτερα για ένα παιχνίδι που δεν παίζει.
Που έχω σταματήσει να παίζω εδώ και πάρα πολλά χρόνια γιατί είναι ανιαρό, μονοδιάστατο και ρηχό.
Πορφύριος Εξαρχίδης έγραψε:
11 Ιούλ 2022, 14:56
Ωστόσο υπάρχει τρόπος να μου αποδείξεις ότι ξέρεις έστω λίγο σκάκι. Δεν μένω μακριά σου και σε προσκαλώ σε μια παρτίδα σε προσωπικό μου και καλαίσθητο χώρο. Αφού σε πατήσω κάτω σε αυτό το αφάνταστα βαρετό παιχνίδι μπορεις μετά να γυρίσεις να παίξεις το μίκι μάο σου.
Δεν θυμάμαι πότε ναυαγήσαμε σε ένα ξερονήσι που δεν υπάρχει τίποτα άλλο να κάνουμε ώστε να αναγκαστούμε να παίξουμε αυτό το πληκτικό, παιδικό παιχνιδάκι.
Ρε άστα αυτά. Παίζεις ή δεν παίζεις σκάκι και πόσο καλός είσαι; Είσαι προετοιμασμένος για την απόλυτη ήττα; Ή μήπως δεν μπορείς να χάνεις; Αυτό είναι ε; Δεν μπορείς να χάνεις. Ε λοιπόν, το σκάκι σου μαθαίνει και πως να χάνεις.
Είναι απλά τόσο γαμάτο.

Κι επειδή μιλάμε για τέχνη. Να τέχνη. Να το δείτε ούλοι.

Ανοησίες, σαφέστατα αγνοείς την "κίνηση 37" και την σπουδαιότητα της για την ανθρώπινη πρόοδο, τόσο στο συμβολικό επίπεδό όσο στο πραγματιστικό.
Τώρα σε επίπεδό τέχνης που λες, ακόμη δεν έχεις καταλάβει, όχι μόνον εσύ, σχεδόν κανένας σας, ακόμη, είναι θέμα μερικών χρόνων, τίποτα σπουδαίο.



ΛΕΥΤΕΡΙΑ ΣΤΟΝ ΛΑΟ ΤΗΣ ΠΑΛΑΙΣΤΙΝΗΣ

.

Άβαταρ μέλους
ST48410
Δημοσιεύσεις: 24451
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 20:21

Re: Θεωρείτε ότι τα βιντεοπαιχνίδια είναι μια μορφή τέχνης;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από ST48410 » 17 Ιούλ 2022, 00:44

sys3x έγραψε:
16 Ιούλ 2022, 23:04
Ανοησίες, σαφέστατα αγνοείς την "κίνηση 37" και την σπουδαιότητα της για την ανθρώπινη πρόοδο, τόσο στο συμβολικό επίπεδό όσο στο πραγματιστικό.
Τώρα σε επίπεδό τέχνης που λες, ακόμη δεν έχεις καταλάβει, όχι μόνον εσύ, σχεδόν κανένας σας, ακόμη, είναι θέμα μερικών χρόνων, τίποτα σπουδαίο.
Πολύ ενδιαφέροντα αυτά. Τα είδα και τα δύο. Αναρωτιέμαι τι εξοπλισμός χρειάζεται σε υπολογιστή και προγράμματα για να τρέξει ένα πείραμα σαν το παρακάτω:

εκπαιδεύεις μία AI σε πίνακες καλλιτεχνών μέχρι και της Ρομαντικής εποχής. Θα μπορούσε να σου δώσει πίνακες σε στυλ ιμπρεσιονιστικό ή εξπρεσιονιστικό αν δεν το έχεις περιγράψει λεκτικά;

αντίστοιχα εκπαιδεύεις μια AI σε έργα μέχρι Μπετόβεν. Μπορεί να σου φτιάξει κάτι σε ύφος Βέμπερν;

Μπορεί δηλαδή να δει το παρακάτω βήμα ιστορικής εξέλιξης; Και εννοώ να το φτιάξει χωρίς εσύ να το έχεις περιγράψει λεκτικά ή να έχει αντλήσει σχετικά στοιχεία από το νετ. Χωρίς να έχεις δώσει πληροφορίες τέτοιου είδους από καμία πηγή. Να μαντέψει ας πούμε το σπάσιμο του περιγράμματος στα σχήματα ή την χειραφέτηση της διαφωνίας στη μουσική.
Η κίνηση 37 αφήνει ένα παράθυρο να μπορεί να συμβεί κάτι τέτοιο αλλά έχω πολύ επιφανειακή κατανόηση του τι γίνεται στην ουσία της ΑΙ για να εκτιμήσω το μέγεθος του κύματος που έρχεται.

Άβαταρ μέλους
hellegennes
Δημοσιεύσεις: 40866
Εγγραφή: 01 Απρ 2018, 00:17

Re: Θεωρείτε ότι τα βιντεοπαιχνίδια είναι μια μορφή τέχνης;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από hellegennes » 17 Ιούλ 2022, 01:15

ST48410 έγραψε:
17 Ιούλ 2022, 00:44
sys3x έγραψε:
16 Ιούλ 2022, 23:04
Ανοησίες, σαφέστατα αγνοείς την "κίνηση 37" και την σπουδαιότητα της για την ανθρώπινη πρόοδο, τόσο στο συμβολικό επίπεδό όσο στο πραγματιστικό.
Τώρα σε επίπεδό τέχνης που λες, ακόμη δεν έχεις καταλάβει, όχι μόνον εσύ, σχεδόν κανένας σας, ακόμη, είναι θέμα μερικών χρόνων, τίποτα σπουδαίο.
Πολύ ενδιαφέροντα αυτά. Τα είδα και τα δύο. Αναρωτιέμαι τι εξοπλισμός χρειάζεται σε υπολογιστή και προγράμματα για να τρέξει ένα πείραμα σαν το παρακάτω:

εκπαιδεύεις μία AI σε πίνακες καλλιτεχνών μέχρι και της Ρομαντικής εποχής. Θα μπορούσε να σου δώσει πίνακες σε στυλ ιμπρεσιονιστικό ή εξπρεσιονιστικό αν δεν το έχεις περιγράψει λεκτικά;

αντίστοιχα εκπαιδεύεις μια AI σε έργα μέχρι Μπετόβεν. Μπορεί να σου φτιάξει κάτι σε ύφος Βέμπερν;

Μπορεί δηλαδή να δει το παρακάτω βήμα ιστορικής εξέλιξης;
Να απαντήσω εγώ που ξέρω; Όχι. Και δεν είναι δεδομένο αν θα μπορεί κάποτε, σε 10 χρόνια ή σε 10 αιώνες.
Ξημέρωσε.
Α, τι ωραία που είναι!
Ήρθε η ώρα να κοιμηθώ.
Κι αν είμαι τυχερός,
θα με ξυπνήσουν μια Δευτέρα παρουσία κατά την θρησκεία.
Μα δεν ξέρω αν και τότε να σηκωθώ θελήσω.

Άβαταρ μέλους
sys3x
Δημοσιεύσεις: 38102
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 21:40
Τοποθεσία: m lagou

Re: Θεωρείτε ότι τα βιντεοπαιχνίδια είναι μια μορφή τέχνης;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από sys3x » 17 Ιούλ 2022, 01:46

ST48410 έγραψε:
17 Ιούλ 2022, 00:44
sys3x έγραψε:
16 Ιούλ 2022, 23:04
Ανοησίες, σαφέστατα αγνοείς την "κίνηση 37" και την σπουδαιότητα της για την ανθρώπινη πρόοδο, τόσο στο συμβολικό επίπεδό όσο στο πραγματιστικό.
Τώρα σε επίπεδό τέχνης που λες, ακόμη δεν έχεις καταλάβει, όχι μόνον εσύ, σχεδόν κανένας σας, ακόμη, είναι θέμα μερικών χρόνων, τίποτα σπουδαίο.
Πολύ ενδιαφέροντα αυτά. Τα είδα και τα δύο. Αναρωτιέμαι τι εξοπλισμός χρειάζεται σε υπολογιστή και προγράμματα για να τρέξει ένα πείραμα σαν το παρακάτω:

εκπαιδεύεις μία AI σε πίνακες καλλιτεχνών μέχρι και της Ρομαντικής εποχής. Θα μπορούσε να σου δώσει πίνακες σε στυλ ιμπρεσιονιστικό ή εξπρεσιονιστικό αν δεν το έχεις περιγράψει λεκτικά;

αντίστοιχα εκπαιδεύεις μια AI σε έργα μέχρι Μπετόβεν. Μπορεί να σου φτιάξει κάτι σε ύφος Βέμπερν;

Μπορεί δηλαδή να δει το παρακάτω βήμα ιστορικής εξέλιξης; Και εννοώ να το φτιάξει χωρίς εσύ να το έχεις περιγράψει λεκτικά ή να έχει αντλήσει σχετικά στοιχεία από το νετ. Χωρίς να έχεις δώσει πληροφορίες τέτοιου είδους από καμία πηγή. Να μαντέψει ας πούμε το σπάσιμο του περιγράμματος στα σχήματα ή την χειραφέτηση της διαφωνίας στη μουσική.
Η κίνηση 37 αφήνει ένα παράθυρο να μπορεί να συμβεί κάτι τέτοιο αλλά έχω πολύ επιφανειακή κατανόηση του τι γίνεται στην ουσία της ΑΙ για να εκτιμήσω το μέγεθος του κύματος που έρχεται.
Να προβλέψει κάτι που έχει γίνει; ή μάλλον πιο σωστά να δημιουργήσει τόσα iterations και μετά να διαλέξει ποιο επικράτησε; κάτι σαν ψηφιακά - κβαντικά βασανιστηριάκια για την ai μέχρι να φτάσει στον Στοκχάουζεν, τις Ροζ Ακρίδες και την Άννα Γούλα. ((:
Ο Χέλλης σε λέει σε 10, σε 10k μπορεί και ποτέ, εγώ προσπαθώ να καταλάβω τι έχουμε ήδη, τώρα στο τραπέζι. Για εμένα έχει απαντηθεί ήδη το ερώτημα της τέχνης, δεν υπάρχει για εμένα τέτοιο πράμα, προσπαθώ να καταλάβω τι υπάρχει και συνεχώς παρατηρώ ότι αυτό που συμβαίνει ήδη στην πραγματικότητα ξεπερνά την πιο τρελή ανθρώπινη φαντασία, απλά δεν έχουμε ιδέα, εργαλεία όπως η ai μας πάει ήδη μερικά βήματά εμπρός, κάτι σαν trainer, cheat codes για το παιγνίδι της προσομοίωσης που μας προβάλει η αισθητηριακή πραγματικότητα - αντίληψη μας.
ΛΕΥΤΕΡΙΑ ΣΤΟΝ ΛΑΟ ΤΗΣ ΠΑΛΑΙΣΤΙΝΗΣ

.

Άβαταρ μέλους
ST48410
Δημοσιεύσεις: 24451
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 20:21

Re: Θεωρείτε ότι τα βιντεοπαιχνίδια είναι μια μορφή τέχνης;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από ST48410 » 17 Ιούλ 2022, 09:16

hellegennes έγραψε:
17 Ιούλ 2022, 01:15
Να απαντήσω εγώ που ξέρω; Όχι. Και δεν είναι δεδομένο αν θα μπορεί κάποτε, σε 10 χρόνια ή σε 10 αιώνες.
Ευχαριστώ. Προσωπικά μου φαίνεται ως το επόμενο λογικό βήμα εξέλιξης της παρούσας κατάστασης όταν οι όποιες προσπάθειες γίνονται τώρα θεωρηθεί ότι ολοκληρώθηκαν επιτυχώς.

Θα δούμε. Μερικές φορές οι προτεραιότητες αυτών που είναι στην αιχμή της τεχνολογικής εξέλιξης διαφέρουν από αυτά που βλέπουμε οι υπόλοιποι.

Άβαταρ μέλους
ST48410
Δημοσιεύσεις: 24451
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 20:21

Re: Θεωρείτε ότι τα βιντεοπαιχνίδια είναι μια μορφή τέχνης;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από ST48410 » 17 Ιούλ 2022, 09:31

sys3x έγραψε:
17 Ιούλ 2022, 01:46
Να προβλέψει κάτι που έχει γίνει; ή μάλλον πιο σωστά να δημιουργήσει τόσα iterations και μετά να διαλέξει ποιο επικράτησε; κάτι σαν ψηφιακά - κβαντικά βασανιστηριάκια για την ai μέχρι να φτάσει στον Στοκχάουζεν, τις Ροζ Ακρίδες και την Άννα Γούλα. ((:
Ο Χέλλης σε λέει σε 10, σε 10k μπορεί και ποτέ, εγώ προσπαθώ να καταλάβω τι έχουμε ήδη, τώρα στο τραπέζι. Για εμένα έχει απαντηθεί ήδη το ερώτημα της τέχνης, δεν υπάρχει για εμένα τέτοιο πράμα, προσπαθώ να καταλάβω τι υπάρχει και συνεχώς παρατηρώ ότι αυτό που συμβαίνει ήδη στην πραγματικότητα ξεπερνά την πιο τρελή ανθρώπινη φαντασία, απλά δεν έχουμε ιδέα, εργαλεία όπως η ai μας πάει ήδη μερικά βήματά εμπρός, κάτι σαν trainer, cheat codes για το παιγνίδι της προσομοίωσης που μας προβάλει η αισθητηριακή πραγματικότητα - αντίληψη μας.
Αν γίνει επιτυχώς και πειστικά στο χώρο της μουσικής αυτό που κάνει ο τύπος στο video με τα παπούτσια, οι πρώτες συνέπειες που μπορεί να φανταστώ είναι οι εξής:

* Τεράστιο υλικό για χρήση όπου σήμερα απαιτούνται πνευματικά δικαιώματα. Πρακτικά θα έχεις την AΙ να φτιάχνει σποτάκια για το ραδιόφωνο, για διαφημίσεις, χαλιά για εκπομπές λόγου, ίσως ακόμα μουσική και για video games και κινηματογραφικές παραγωγές
* Μεγάλη απαξίωση των πνευματικών δικαιωμάτων και αναστάτωση γενικώς. Γιατί εμείς πχ μπορεί να πληρώνουμε κάτι για να κατεβάσουμε το χ,ψ άλμπουμ αλλά πλέον η κυριότερη πηγή εσόδων των εταιρειών πνευματικών δικαιωμάτων πρέπει να είναι οι εισπράξεις από ραδιοτηλεοπτικά μέσα
* Επιτήδειοι που θα προσπαθήσουν να πατεντάρουν και να επωφεληθούν από τέτοιες διαδικασίες. Θα έχουμε τέτοια προγράμματα που θα είναι διαθέσιμα δωρεάν να τα εκπαιδεύουμε και να τα τρέχουμε μόνοι μας; Θα αρκεί ο υπολογιστής μας; Αν ναι, θα υπάρξει μεγάλο μαλλιοτράβηγμα μέχρι να οριοθετηθεί νομικά το νέο καθεστώς
* Στα δικά μας τώρα, μια πρώτη προφανής χρήση θα θυμίζει αυτό που έγινε με τους πρωτοπόρους δημιουργούς που είχαν πρόσβαση στους πρώτους υπολογιστές 50-60 χρόνια πριν. Εκεί που δοκίμαζαν κάτι με αλγόριθμο και τον τροποποιούσαν μέχρι να τους δώσει καλλιτεχνικώς επιθυμητό αποτέλεσμα, θα κάνουν τώρα τις δοκιμές τους πιο γρήγορα και με πιο πλούσια αποτελέσματα με την ai. Θα αλλάξει κάτι; Μάλλον. Βασικά όμως στην παρούσα φάση ο άνθρωπος δεν παραγκωνίζεται. Ο καλλιτέχνης θα διαλέξει πιο από τα προτεινόμενα αποτελέσματα είναι αυτό που θα παρουσιάσει σαν έργο
* Ενσωμάτωση σε installation και διαδραστικά έργα. Εδώ οι δημιουργικοί καλλιτέχνες θα έχουν ένα πολύ δυνατό εργαλείο. Φαντάσου να μπαίνεις σε ένα χώρο μαζί με άλλους και με κάποιο τρόπο να τροφοδοτείται όλοι μαζί την ai με στοιχεία με τα οποία θα διαμορφώνει το διαδραστικό περιβάλλον σε σχεδόν real time. Τέρμα οι πανάκριβοι σένσορες και τα περίεργα και ευαίσθητα συστήματα. Ένα μικρόφωνο ή μία κάμερα θα αρκεί για input.

Άβαταρ μέλους
ST48410
Δημοσιεύσεις: 24451
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 20:21

Re: Θεωρείτε ότι τα βιντεοπαιχνίδια είναι μια μορφή τέχνης;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από ST48410 » 17 Ιούλ 2022, 10:14

hellegennes έγραψε:
11 Ιούλ 2022, 23:52
Σου είπα, δεν αφορά τυχαιότητα. Δεν είναι ότι δεν επιλέχθηκαν με κάποια λογική και κάποια φόρμα, είναι ότι δεν έχει κανένα νόημα σαν έργο. Είναι κενό περιεχομένου, είναι απλώς άσκηση ύφους.
Εγώ δεν είμαι σίγουρος για το τι έχει νόημα και τι όχι αλλά σε θέματα της ποίησης δεν βάζω το χέρι μου στη φωτιά.

Στην μουσική είχαμε μια ανάλογη κατάσταση με τον ολικό σειραϊσμό όπου μία σειρά από παράμετροι (τονικό ύψος, διάρκειες, δυναμικές, κοκ) οργανώνονταν συστηματικά και εξονυχιστικά. Όταν είχες 4-5 ή και περισσότερες μελωδικές γραμμές με τέτοια οργάνωση να ακούγονται παράλληλα η μια με την άλλη, ο ακροατής ήταν αδύνατο να συλλάβει αυτή την οργάνωση και το αποτέλεσμα έτεινε σε αυτό που εσύ ονομάζεις "ό,τι να 'ναι".

Ωστόσο έργα υπήρξαν και κάποια από αυτά ιδιαιτέρως σημαντικά, και είχαν νόημα και επίδραση στην εξέλιξη των πραγμάτων. Μάλλον το πιο γνωστό εξ' αυτών:



Σε αυτό τον τρόπο οργάνωσης άσκησε κριτική ο Ξενάκης ο οποίος αντιπρότεινε αντιπρότεινε άλλου τύπου οργάνωση (αρχικά σε επιφάνειες, αργότερα και σε άλλου είδους σχήματα και με άλλες μεθόδους επιλογής υλικού που συμπεριέλαβαν μαθηματικά αλλά με συγκεκριμένη στόχευση).

stavmanr
Μέλη που αποχώρησαν
Δημοσιεύσεις: 31881
Εγγραφή: 14 Δεκ 2018, 11:41

Re: Θεωρείτε ότι τα βιντεοπαιχνίδια είναι μια μορφή τέχνης;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από stavmanr » 17 Ιούλ 2022, 11:18

sys3x έγραψε:
12 Ιούλ 2022, 18:13
ST48410 έγραψε:
12 Ιούλ 2022, 00:14
stavmanr έγραψε:
11 Ιούλ 2022, 23:56
Όπως έγραψα παραπάνω, η κλασική μουσική ήταν η ποπ των πλουσίων.
Οι αριστοκράτες μίσθωναν τους μουσικούς για να παράγουν νέα έργα κατά ...παραγγελία, και να την λένε ο ένας στον άλλο στο στυλ "είδες ο δικός μου τι έγραψε πάλι;".
Απλά, ειδικά στην Ελλάδα, έχουμε την τάση να μυθοποιούμε τα πάντα και να μην βλέπουμε την πραγματικότητα πίσω από την ανάπτυξη αυτής της τεχνοτροπίας.

Βάλε στη wikipedia ή όπου αλλού θέλεις τις βιογραφίες των μεγάλων συνθετών. Όλοι τους σχεδόν πέρασαν κι ανδρώθηκαν σε αυλές αριστοκρατών ή κάτι παρόμοιο.

Αυτό φυσικά δεν έχει σχέση με το πόσο έντεχνο ή άτεχνο είναι το τελικό προϊόν. Σε καμία εποχή.
Όχι φίλε μου. Το πρόβλημα είναι ότι δεν έχεις καταλάβει την διάκριση μεταξύ σοβαρής και ελαφράς/δημοφιλούς δημιουργίας. Αλλιώς δεν θα έγραφες στο ίδιο ποστ τις δύο γραμμές στην αρχή και το τέλος που είναι τονισμένες. Δεν έχεις ξεκάθαρη γνώση του τι σημαίνουν αυτοί οι όροι και έτσι γράφεις δύο προτάσεις που αναιρούν η μία την άλλη.
Το αν είναι κάτι popular μουσική/τέχνη έχει ακριβώς να κάνει με τον μεγάλο βαθμό τυποποίησης ή την έλλειψη πρωτοτυπίας. Αν κάτι λοιπόν είναι πολύ έντεχνο (για να χρησιμοποιήσω τις δικές σου λέξεις) δεν μπορεί να είναι popular/δημοφιλές. Εδώ ο όρος δεν ορίζει αν κάτι αρέσει σε πολλούς αλλά αν φτιάχνεται με σκοπό να αρέσει σε πολλούς και γίνονται και οι κατάλληλες εκπτώσεις προς αυτό.
Στάθη, απορώ πως αντέχεις και συνεχίζεις να απαντάς σοβαρά.
Σταβ, ο Στάθης μιλάει για πολύ πολύ συγκεκριμένα πραματάκια τα οποία αγνοείς, προφανώς, παντελώς, προσωπικά διαφωνώ ΔΟΜΙΚΑ με τον Στάθη (αυτό είναι ένα σε όλα του διακριτό θέμα αν και έχει άμεση σχέση με την συζήτηση στην οποία επί τούτου δεν συμμετέχω ενεργά - σοβαρά καθώς ούτε άκρη θα βγει ούτε βλέπω κανένας να έχει τέτοια βούληση (εξόν του Στάθη, φυσικά, και ίσως του γκασίμ που γενικά και αυτός γράφει στα σοβαρά) και πρώτος από όλους εγώ (: ).
Γενικά μιλώντας σταβ, αν τα ξέρεις όλα δεν πρόκειται ποτέ να μάθεις κάτι :), αν θέλεις λοιπόν δώσε λίγο περισσότερη βάση σε αυτά που κάθεται και μας γράφει δημόσια ο Στάθης ξοδεύοντας τον ελεύθερο του χρόνο (συνεχίζω να απορώ Στάθη, να ξες) και γράψε για λίγο σταρκίδια σου τις αποψάρες σου, καλό θα σου κάνεις κατά την μη ταπεινή μου γνώμη και να ξέρεις, όλοι το καλό σου θέλουμε. :)
Πάντως, σταβ, καταλαβαίνω πολύ καλά τι θες να πεις γράφοντας "η κλασική μουσική ήταν η ποπ των ευγενών - πλούσιων", ίσως γι' αυτό να μπήκα στο κόπο να συντάξω αυτό το μικρό ιντερβέσιο.
Σε κάθε περίπτωση, παρακαλώ.

Απάντηση


  • Παραπλήσια Θέματα
    Απαντήσεις
    Προβολές
    Τελευταία δημοσίευση

Επιστροφή στο “Παιχνίδια”

Phorum.com.gr : Αποποίηση Ευθυνών